Uitzending 28 januari 2012
Het gaat heel erg goed met ons. We zijn enorm blij met elkaar en voelen ons hier helemaal op onze plek samen. Naast het werk proberen we er altijd ook op uit te gaan om te genieten van de prachtige natuur . Het landschap hebben we zien veranderen in een sprookjesachtige wereld, precies zoals je je Lapland in de winter voorstelt. Het lage zonlicht dat schijnt op de sneeuw en op de boomtoppen.
De Zweden zeggen dat februari, maart tot half april geweldige maanden zijn. Ze noemen het “het 5e seizoen”; sneeuw, langere dagen, zon en een prettige temperatuur om allerlei activiteiten te ondernemen. We hebben een lange en drukke Kerst gehad. Vanaf eind november. Kerstbomen gehakt in het bos en Viska Gården ermee versierd. Over een periode van 3 weken hebben we ruim 100 mensen te eten gehad. Van het dorpskerkkoor tot de reddingsdienst. Een enorm succes! En alle complimenten aan chef Monique, geweldig!
Zo organiseren we nu ook om de paar weken een thema buffet, zoals Italiaans, Mexicaans en binnenkort Marokkaans. Elk buffet komen er ruim 30 mensen eten. Monique geniet enorm van het maken van deze buffetten en de mensen zijn dol enthousiast. De Qigong lessen komen nu ook goed van de grond. Na de eerste Retreat in September met deelnemers uit Nederland, heb ik (Marlene) een groep dorpsbewoners een cyclus van 8 lessen gegeven. En vanaf deze week start ik groepen in omliggende plaatsen.
Groepen uit Nederland voor een prachtige Retreat Meditatie en Outdoor-activiteiten staan op stapel. In onze B&B hebben we ook al heel enthousiaste gasten ontvangen. Bij het ontbijt versgebakken brood, wat wil je nog meer. De kamers zijn leuk ingericht en ook nu in de winter lekker warm. In een aantal kamers zit zelfs een open haard, en dat geeft absoluut een extra aan het verblijf in Viska Gården. We zijn al helemaal opgenomen in het dorp. Ik ben zelfs gevraagd lid te worden van de vrijwillige brandweer. Kortom: Wij zijn dolgelukkig met onze nieuwe woonplek, ons nieuwe bestaan, ons leven samen en piekeren er niet over terug te keren naar NL. Het is natuurlijk hard werken om ons bedrijf op te starten, maar de rust en de natuur hier inspireren ons enorm.
know'm sayin?
word? word.