daar was ik al bang voor jaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:42 schreef welkominspace het volgende:
[..]
heb nog helemaal geen potje gehaald
omdat er nog kip bij moetquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:43 schreef welkominspace het volgende:
waarom ze het dan chicken tonight noemen
kun je er net zo goed biefstuk doorheen tyfen ofzo
maar je besteld in een restaurant toch ook geen kip kerrie om alleen de saus te krijgenquote:
nee, maar het potje claimt ook niet dat er kip in zitquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar je besteld in een restaurant toch ook geen kip kerrie om alleen de saus te krijgen
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef welkominspace het volgende:
[..]
maar je besteld in een restaurant toch ook geen kip kerrie om alleen de saus te krijgen
Het zit niet in het potje!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zo lang is het nog niet eens geleden dat wanneer je kip wou eten je eerst de bijl uit de schuur moest halen.
En nu zit het al in potjes die je alleen hoeft op te warmen.
Heb je weleens Aardappel Anders gekocht? Juist, daar zit ook geen aardappel inquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:43 schreef welkominspace het volgende:
waarom ze het dan chicken tonight noemen
kun je er net zo goed biefstuk doorheen tyfen ofzo
koninginnesoepquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb je weleens Aardappel Anders gekocht? Juist, daar zit ook geen aardappel in.
doe mij ook zo'n chineesquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef welkominspace het volgende:
aangezien er geen kip in het potje zit is het een patatje en een broodje hamburger geworden
deze heeft hele lekkere menu's voor 6.50quote:
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw referentiekader als je dat 'gigantisch lekker' noemt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:08 schreef TwenteFC het volgende:
Chicken Tonight is wel gigantisch lekker.
Veel kip erin, en door de aardappel puree heen roerenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw referentiekader als je dat 'gigantisch lekker' noemt.
als ik dat op tafel zet hier, kan ik het van de muur en het plafond gaan schrapenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw referentiekader als je dat 'gigantisch lekker' noemt.
Ugh! WTF?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Veel kip erin, en door de aardappel puree heen roeren
omdat geen zin om te koken enzo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:12 schreef hugsy33 het volgende:
Waarom heb je niet gewoon kip gekocht?
quote:
student mag ik hopen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Is zowat mijn favoriete winter-eten. Maarja, ik vind spruitjes etc ook gigantisch lekker, dus misschien is mijn smaak wel raar.
Spruitjes zijn niet raar om lekker te vinden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Is zowat mijn favoriete winter-eten. Maarja, ik vind spruitjes etc ook gigantisch lekker, dus misschien is mijn smaak wel raar.
Gehakt tonight werkt ook primaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:56 schreef Jumparound het volgende:
dan maak je er toch biefstuk tonight van, zuurpiet
En de ham.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
En toen je de boterham zag moest je ook nog boter halen?
Ik ben het zeker met je eens dat zelf maken het beste is, en patak bevalt mij ook wel aardig. Maar zo erg zien die ingredienten van chicken tonight er ook niet uit. Wat is er volgens jou rotzooi?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Spruitjes zijn niet raar om lekker te vinden.
Ingrediënten van een random Chicken Tonight-variant:
Ingrediënten: Water, paprika 10,5% (rood, groen), geconcentreerd tomatenpuree 8,3%, plantaardige olie, ui, room 4%, suiker, gemodificeerd maïszetmeel, zout, tomaat 1,2%, glucosestroop, fructose, peterselie, eigeel, geconcentreerd citroensap, sambal (Spaanse peper, zout, azijn), stabilisator E415, aroma, zwarte peper, oregano, cassavezetmeel, smaakversterker E621, rookaroma.
Ik maak liever zelf een lekker sausje bij mijn kip.En als je per se iets uit een potje wilt, neem dan bv Patak's, daar zit geen rotzooi in.
Ok, dus wat je niet direct herkent is gelijk rotzooi? Wat herken je in dit geval dan niet? En wel of geen E621 toevoegen lijkt me meer een kwestie van smaak dan iets anders.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb liever geen dingen in mijn eten waarvan ik de naam niet direct herken als zijnde voedsel.En E621 hoef je niet toe te voegen aan iets wat van zichzelf al lekker is.
Tja vooral zelf maken dan, dat is sowieso lekkerder.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:31 schreef Isegrim het volgende:
Vrijwel alles waar E621 in zit, heeft dezelfde soort smaak (Cup-a-Soup-achtig).
Maarreh 'gemodificeerd maiszetmeel', 'stabilisator' e.d.
Maar ik eet gewoon niet graag uit potjes. Ik wil zelf bepalen wat er in mijn eten zit.
Gemodificeerd maïszetmeel. Van de week eens opgezocht wat dat betekent.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:39 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Tja vooral zelf maken dan, dat is sowieso lekkerder.
Die kenmerkende smaak van e621 noemen ze umami.
Maiszetmeel of maizena is zeker geen rotzooi en ook niet vreemd om aan te treffen in een saus. stabilisator zou je er thuis niet in doen maar is in dit geval xanthaan gom, ook echt geen rotzooi.
Nogmaals, ik ben groot voorstander van zelf maken. Maar ga dan alsjeblieft niet roepen dat in zo'n potje "rotzooi" zit omdat je niet direct alle ingredienten herkent.
Toen ik net op mezelf woonde vond ik het ook helemaal geweldig. 10 potjes later kun je het niet meer zien zonder braakneigingen te krijgenquote:
suiker (hoeveel?!?),quote:Op zondag 29 januari 2012 18:59 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat zelf maken het beste is, en patak bevalt mij ook wel aardig. Maar zo erg zien die ingredienten van chicken tonight er ook niet uit. Wat is er volgens jou rotzooi?
grappig, dat wist ik nietquote:Op maandag 30 januari 2012 21:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Rookaroma is de smaakmaker van barbecuesaus en uiteraard van rookworst.
Het wordt gemaakt door echte rook van echt brandend hout sterk af te koelen waardoor het neer slaat.
Suiker, zout zetmeel, aroma.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
suiker (hoeveel?!?),
gemodificeerd maïszetmeel,
zout (hoeveel?!?),
glucosestroop,(suiker dus, en hoeveel?)
fructose, (suiker dus, en hoeveel?)
geconcentreerd citroensap,
stabilisator E415,
aroma,
cassavezetmeel,
smaakversterker E621,
rookaroma.
Dit zijn alle ingrediënten (op de suiker en zout na natuurlijk) die ik niet in huis heb of kan halen maar die wel in je eten zitten. Ik zou ze er niet zomaar zondermeer mee koken iig.
Waaronder 3 soorten suiker? tuurlijk, dat donder ik dagelijks door mijn eten
Rotzooi is misschien wat sterkt uitgedrukt, maar duidelijk WAT je eet is het ook niet. Of wel?
Wat zit er in smaakaroma? Waarom Cassavezetmeel? En waar is dat mee behandeld...
Als jij rijst met kip maakt zonder gebruikmaking van een potje, mik je er dan drie soorten suiker door?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:31 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Suiker, zout zetmeel, aroma.
Goed het is industrieel verwerkt, maar echt bijzonder is het niet.
Je weegt 120 kilo?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:16 schreef TwenteFC het volgende:
mijn punt was dat er überhaupt 3 soorten suiker inzitten zonder dat je controle of inzicht hebt op de hoeveelheid. Ga maar eens kijken in een supermarkt hoeveel producten suiker bevatten. En dan vinden we het gek dat 60% van de mannen te dik is?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:31 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Suiker, zout zetmeel, aroma.
Goed het is industrieel verwerkt, maar echt bijzonder is het niet.
Nee.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als jij rijst met kip maakt zonder gebruikmaking van een potje, mik je er dan drie soorten suiker door?
Het klinkt misschien flauw maar dan kies je er bewust voor. Je eet bewust een pannenkoek met stroop (en dus suiker). Je chiken tonight krijg je zo gratis (en ongevraagd) met suiker, net als je sandwichspread, pindakaas, chips en ketchup.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:15 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Nee.
Doe jij wel eens stroop op een pannenkoek of door een gerecht?
Je kiest er toch bij beide producten zelf voor...Wat kun je anders verwachten van een pot zoetzure saus?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Het klinkt misschien flauw maar dan kies je er bewust voor. Je eet bewust een pannenkoek met stroop (en dus suiker). Je chiken tonight krijg je zo gratis (en ongevraagd) met suiker, net als je sandwichspread, pindakaas, chips en ketchup.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:34 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Je kiest er toch bij beide producten zelf voor...Wat kun je anders verwachten van een pot zoetzure saus?
En het ging mij er om dat stroop ook gewoon meerdere "soorten" suiker bevat waaronder glucosestroop.
Dat je je kunt afvragen hoeveel suiker en eigenlijk inzit en wat "gezond" voor je is. Je keuze om stroop op je pannenkoek te doen is je eigen keuze. Bij dit soort eten (voorbereid) heb jij die keuze niet meer.quote:Ingrediënten van een random Chicken Tonight-variant:
Daar gaat het niet om. Dan weet je wat je eet. Verborgen suikers zijn een groot probleem. Niet voor niets zetten fabrikanten liever termen als 'glucosestroop' of 'fructose' op de verpakking. Pak 100 willekeurige producten uit de schappen en in 95 ervan zit suiker, ook in producten waar van oorsprong helemaal geen suiker in hoort. Maar mensen kunnen niet meer zo goed tegen echte smaken. Alles moet vlak en zoetig smaken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:15 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Nee.
Doe jij wel eens stroop op een pannenkoek of door een gerecht?
Het zit ook in de andere varianten hoor, niet alleen in de zoetzure.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:34 schreef technofreak86 het volgende:
[..]
Je kiest er toch bij beide producten zelf voor...Wat kun je anders verwachten van een pot zoetzure saus?
En het ging mij er om dat stroop ook gewoon meerdere "soorten" suiker bevat waaronder glucosestroop.
Het enigedat iets zegt over de hoeveelheden, is de volgorde op het etiket. Het is verplicht om de ingrediënten te vermelden op volgorde van meest naar minst.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:17 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Adames; 3 soorten suiker zegt niets over de hoeveelheid suiker. Niet iedereen die Chicken Tonight eet weegt 120 kg! (ik at t vroeger ook thuis)
was het dan geen "No Chicken Tonight" geweest?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |