Ik betwijfel of je deze partijen als "de" vertegenwoordiger van de babyboomers moet zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De vertegenwoordigers van deze babyboomers(denk bijvoorbeeld aan de vakbonden, omroepen MAX en VARA en een groot deel van de PVV en SP) doen wel lijken alsof men zo redeneert.
Mijn ouders konden meer bier kopen van de uitwonende beurs dan ik kan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij neemt die generatie ook heel ruim. Voor mensen geboren in de jaren vijftig was er zeer zeker studiefinanciering. De toelage werd in die jaren verhoogd zodat iedereen met de juiste vooropleiding kon studeren. Maar ook daarvoor was er al studiefinanciering.
Dat sowieso. Tevens is het gewoon waarheid dat je daar niet tussen moet gaan staan als niet-gesluierde vrouw.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen houden er rare ideeen op na over buitenlanders.
Of je wilt het zienquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie ze regelmatig voorbijkomen op tv.
Dan nemen we de generatie wat krapper. Van '46 - '50. Dan gaat je stelling helemaal niet meer op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij neemt die generatie ook heel ruim.
Ik wil die carnavalspartij van 55plus liever niet zienquote:
Lul toch niet zo dom man.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:36 schreef waht het volgende:
[..]
Dat sowieso. Tevens is het gewoon waarheid dat je daar niet tussen moet gaan staan als niet-gesluierde vrouw.
Van 1952 - 1957 gaat de stelling absoluut op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nemen we de generatie wat krapper. Van '46 - '50. Dan gaat je stelling helemaal niet meer op.
Ik zou het een vrouw afraden.quote:
Lul toch niet zo dom man.quote:
De vakbonden sowieso, bij de politieke partijen en de omroepen(afgezien van MAX, die het geluid van de babyboomers de komende 20 jaar nog zal laten horen) zal het wat 'eerlijker' verdeeld zijn wat aanhang betreft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je deze partijen als "de" vertegenwoordiger van de babyboomers moet zien.
Oh nee inderdaad, het is allemaal koek en ei. De verhouding man/vrouw is overal op de wereld hetzelfde als in ons landje. Helemaal tijdens een revolutie waarbij duizenden jongemannen in extase verkeren.quote:
Maar je kan je inderdaad afvragen of dat nog echt de babyboomers zijn. Hang allemaal ook wel af van de definitie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Van 1952 - 1957 gaat de stelling absoluut op.
Dus.
Ik denk dat je qua politieke partijen zo'n beetje alles behalve D66, PvdA en GL tot de babyboombelangen mag rekenenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De vakbonden sowieso, bij de politieke partijen en de omroepen(afgezien van MAX, die het geluid van de babyboomers de komende 20 jaar nog zal laten horen) zal het wat 'eerlijker' verdeeld zijn wat aanhang betreft.
Je kunt als westerse vrouw over het algemeen prima door Cairo struinen. Het is niet minder onveilig dan bijvoorbeeld Amsterdam.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:41 schreef waht het volgende:
[..]
Oh nee inderdaad, het is allemaal koek en ei. De verhouding man/vrouw is overal op de wereld hetzelfde als in ons landje. Helemaal tijdens een revolutie waarbij duizenden jongemannen in extase verkeren.
Oh daar heb je ook wel gelijk in en ze zullen ook moeten gaan inleveren. Minder winst op hun woning, een lager pensioen en minder uitgebreide zorg. Dat neemt nog niet weg dat ik prima kan begrijpen dat ze daar tegen ageren dat zou jij ook doen als je in de herfst van je leventje bent. Ik geloof alleen niet babyboomers niet te overtuigen zijn dat het plaatje wat ze in hun hoofd hadden niet realistisch is. Het merendeel weet dit zelf ook wel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze redeneren inderdaad niet in het actief denken: ik heb recht op een luxueuze oude dag.
Maar wel: ik wil mijn luxe niet opgeven.
Dus conservatief en beschermend als het gaat om de rechten van senioren, hoewel deze rationeel bekeken niet realistisch zijn en de behoeften qua zorg en kwaliteit van leven niet voor heel oud Nederland gehandhaafd kunnen blijven met de reserveringen zoals wij deze nu kennen.
Als SP/PVV/PvdA eens stoppen met het huilen om de bejaarden die maar eens per week gewassen worden, zou dat een slok op een borrel schelen.
Ik ga op zondag ook niet fietsen in Staphorst.quote:
Dat is in moskou ook mogelijk, als je maar niet drie stappen achteruit doet als je een gebouw wilt fotograveren en toevallig op een stukje gras staat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt als westerse vrouw over het algemeen prima door Cairo struinen. Het is niet minder onveilig dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Kan geen kwaad hoor, gebeurt vaak zat. Alleen als men op weg is naar de kerk tweemaal die zondag moet je niet tegen de stoet in willen fietsen of rijdenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ga op zondag ook niet fietsen in Staphorst.
Want? Dan word je in elkaar gebeukt door een groep zwarte kousen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ga op zondag ook niet fietsen in Staphorst.
Sommige mensen drinken zelf thee met babyboomers.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:46 schreef Tamashii het volgende:
Babyboomers zijn goede mensen. Natuurlijk zitten er af en toe rotte appels bij, maar die zijn er altijd.
Volledig mee eens. Ik had het dan ook over grote demonstraties. Die moeten zowel mannen als vrouwen mijden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt als westerse vrouw over het algemeen prima door Cairo struinen. Het is niet minder onveilig dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Een deuk in je auto kan het je met wat pech wel kosten maar dan houdt het wel op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want? Dan word je in elkaar gebeukt door een groep zwarte kousen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |