abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107312454
Vanavond reed ik op een rotonde (zie foto) ik ben rood, de tegenpartij blauw.

Ik wilde rechtdoor op de rotonde en reed op de linkerbaan, toen ik de rotonde wilde verlaten reed ik tegen een auto op (deze wilde op de rotonde linksaf)
De pijlen op de weg waar we vandaan kwamen geven aan dat de rechterbaan was om rechtdoor te gaan (daar reed de tegenpartij) en de linkerbaan om linksaf of rechtdoor te gaan (daar reed ik).
Mocht de tegenpartij de rechterbaan ook gebruiken om alsnog later de rotonde te verlaten of zit hij/zij fout...

[ Bericht 4% gewijzigd door KyraVZ op 27-01-2012 22:26:37 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:19:05 #2
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_107312544
Zie foto? Welke foto?
Borientus Permanentus!
pi_107312548
Foto?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107312574
Welke foto?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_107312598
Foto/google maps linkje voor de duidelijkheid?
pi_107312600
Tevens, bel je RBV?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_107312691
Sorry ging niet goed, foto staat er nu bij
pi_107312810
Volgens mij heb ik Koos Spee een keer horen zeggen dat je verplicht bent de richting waarin je voorgesorteerd staat te volgen, dus dan zal dat ook wel zo zijn.
pi_107312903
Maar.. je moet dus op de linkerbaan zitten (dus het verste af van de afslag) om af te slaan? Dus dan moet je de baan óversteken.. waar de mensen op rijden die juist op de rotonde willen blijven..

Ben ik de enige die dit gek vind?
pi_107312942
Nee, je begrijpt het niet, zie foto dan is het duidelijker
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:27:32 #11
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_107312953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:26 schreef Quirine het volgende:
Maar.. je moet dus op de linkerbaan zitten (dus het verste af van de afslag) om af te slaan? Dus dan moet je de baan óversteken.. waar de mensen op rijden die juist op de rotonde willen blijven..

Nee hoor, kijk maar eens goed naar de witte pijlen vlak voor de rotonde (waar de rode pijl door getekend staat)
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_107312992
Ik vraag me af of de pijlen voor de rotonde nog relevant zijn als je eenmaal op de rotonde zit (als in: pijlen voor de rotonde geven meer een suggestie, zeg maar). Als je de rotonde verlaat, sla je in principe af, dus moet je het overige verkeer voor laten gaan. Maar de route van de tegenpartij is op z'n minst niet erg netjes. Ben wel benieuwd wat hier uit komt eigenlijk.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:29:07 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_107313035
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:24 schreef thenxero het volgende:
Volgens mij heb ik Koos Spee een keer horen zeggen dat je verplicht bent de richting waarin je voorgesorteerd staat te volgen, dus dan zal dat ook wel zo zijn.
Laat dat net de uitzondering zijn volgens jurispidentie :')

Rood zit fout als blauw rechts inhaalde op rotonde, maar blijft een verzekeringskwestie.

Onderbouwing: verkeer dat linksaf gaat op de rotonde gaat feitelijk rechtdoor, rechtsaf willen slaan is een handeling waarbij rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft.

En ja, op rotondes MAG er rechts worden ingehaald.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_107313041
Ik zou zeggen dat jij fout zit aangezien jij degene bent die van rijstrook verwisseld en daarbij het overige verkeer dient voor te laten gaan.
pi_107313057
Jullie hadden precies omgekeerd moeten rijden.... Volgens mij heb jij officieel geen schuld aan de aanrijding, want de blauwe auto had op die baan de rotonde niet driekwart mogen nemen, maar het was van jouw kant slimmer geweest de buitenbaan te pakken...
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_107313115
Jij ging van baan verwisselen, dus jij deed een byzondere manouvre, dus jij had iedereen voorrang moeten geven. Waar die ander ook naartoe wilde. Er is geen wet die zegt dat als je op de buitenste baan rijdt, je ook de eerste afslag moet nemen.
pi_107313118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:27 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk maar eens goed naar de witte pijlen vlak voor de rotonde (waar de rode pijl door getekend staat)
Ah.. ja..

Ik begreep de uitleg al helemaal niet. :|
Alsnog vind ik het raar dat als je als je de eerste afslag op een rotonde wilt hebben dat je dan op de binnenste baan gaat rijden, maar okee.
pi_107313126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:26 schreef Quirine het volgende:

Ik denk dat je observatie niet helemaal klopt, maar hoe dan ook is dit type rotonde tamelijk verwarrend. De meeste tweebaans rotondes die tegenwoordig worden aangelegd zijn dan ook Turborotondes (tenminste, alle recent aangelegde rotondes die ik de laatste tijd tegenkomt zien er zo uit)
pi_107313241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:29 schreef Kings het volgende:
Jullie hadden precies omgekeerd moeten rijden.... Volgens mij heb jij officieel geen schuld aan de aanrijding, want de blauwe auto had op die baan de rotonde niet driekwart mogen nemen, maar het was van jouw kant slimmer geweest de buitenbaan te pakken...
TS is nog altijd degene die hier van rijbaan verwisseld zonder goed op te letten, TS zal dus 'officieel' (laten we hier even verzekeringstechnisch) zeker wel schuldig zijn.
pi_107313320
Sja, klote... blijft moeilijk te beoordelen...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:36:49 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_107313364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:30 schreef RetepV het volgende:
Jij ging van baan verwisselen, dus jij deed een byzondere manouvre, dus jij had iedereen voorrang moeten geven. Waar die ander ook naartoe wilde. Er is geen wet die zegt dat als je op de buitenste baan rijdt, je ook de eerste afslag moet nemen.
dit is de correct uitleg.
bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting dien je altijd het overige verkeer voorrang te verlenen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_107313409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:30 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik denk dat je observatie niet helemaal klopt, maar hoe dan ook is dit type rotonde tamelijk verwarrend. De meeste tweebaans rotondes die tegenwoordig worden aangelegd zijn dan ook Turborotondes (tenminste, alle recent aangelegde rotondes die ik de laatste tijd tegenkomt zien er zo uit)
Turborotondes O+
pi_107313636
Och, blauw ging tegen de voorsortering in toch driekwart rond in plaats van rechtdoor de rotonde over, dus lijkt me op zijn minst gedeelde schuld. Mijn gevoel zegt me echter dat blauw de hoofdschuldige is, aangezien die door zich niet aan de regels te houden, ervoor gezorgd heeft dat deze aanrijding uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden... Had blauw zijn voorsortering gevolgd, had deze botsing niet eens KUNNEN plaatsvinden.

En als rood over de benodigde rijvaardigheid had beschikt ook niet, maar dat terzijde.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107313720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Och, blauw ging tegen de voorsortering in toch driekwart rond in plaats van rechtdoor de rotonde over, dus lijkt me op zijn minst gedeelde schuld. Mijn gevoel zegt me echter dat blauw de hoofdschuldige is, aangezien die door zich niet aan de regels te houden, ervoor gezorgd heeft dat deze aanrijding uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden...
Helaas werkt dat niet zo, TS had er rekening mee moeten houden dat er nog iemand op die strook had kunnen rijden, sowieso omdat hij een baan oversteekt had hij er rekening mee moeten houden dat er iemand schuin achter of naast hem had kunnen rijden.
pi_107313826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Helaas werkt dat niet zo, TS had er rekening mee moeten houden dat er nog iemand op die strook had kunnen rijden, sowieso omdat hij een baan oversteekt had hij er rekening mee moeten houden dat er iemand schuin achter of naast hem had kunnen rijden.
Ik kan me nog voorstellen dat de uitkomst inderdaad gedeelde schuld wordt, omdat blauw op z'n minst voor onduidelijkheid heeft gezorgd door onjuist voor te sorteren.
pi_107313855
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
Tuurlijk had TS daar rekening mee moeten houden, maar TS reed op het juiste vak, in de juiste richting. Blauw niet.

Maar goed, het recht is niet altijd recht...
pi_107313897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk had TS daar rekening mee moeten houden, maar TS reed op het juiste vak, in de juiste richting. Blauw niet.

Als TS op de binnenste baan rijdt zit hij eigenlijk ook op de verkeerde strook. Sowieso neemt dat niet weg dat je ineens niet meer goed moet kijken als je van baan wisselt.
pi_107313933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:49 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik kan me nog voorstellen dat de uitkomst inderdaad gedeelde schuld wordt, omdat blauw op z'n minst voor onduidelijkheid heeft gezorgd door onjuist voor te sorteren.
Ik eerlijk gezegd niet. Sowieso zie ik geen pijl staan dat blauw verplicht af moet slaan.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:52:53 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_107313947
quote:

[..]

niet correct. er staat nergens dat de rechterbaan niet de hele rotonde rond mag rijden.
en ts zit in de linkerbaan, wat inhoud dat hij een rijstrook moet oversteken. dus altijd voorrang moet verlenen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:54:33 #30
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107313996
Voorrang verlenen bij bijzondere verrichtingen

Bestuurders die onderstaande manoeuvres uitvoeren, moeten het overige verkeer voor laten gaan.

wegrijden
achteruitrijden
uit een uitrit de weg oprijden
van een weg een inrit oprijden
keren
van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden
van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden
van rijstrook wisselen.

Los van het feit dat TS op de verkeerde rijstrook reed zijnde rechtdoorgaand verkeer, had hij beter moeten opletten, en had hij voorrang moeten verlenen aan het verkeer op de rechter baan.. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tism op 27-01-2012 23:08:08 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_107313998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef z80 het volgende:

[..]

niet correct. er staat nergens dat de rechterbaan niet de hele rotonde rond mag rijden.
en ts zit in de linkerbaan, wat inhoud dat hij een rijstrook moet oversteken. dus altijd voorrang moet verlenen.
Huh? Er staat rechts een pijl voor rechtdoor, en links een pijl voor rechtdoor en 'linksaf'.

Hoe duidelijk wil je het hebben???
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:58:17 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_107314125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huh? Er staat rechts een pijl voor rechtdoor, en links een pijl voor rechtdoor en 'linksaf'.

Hoe duidelijk wil je het hebben???
ja en? deze staan VOOR de rotonde. dus wettelijk gezien op een andere weg.
indien de rechterbaan niet rond mag rijden had dit op de rotonde zelf aangegeven moeten worden.
dat de wegbeheerder er een zooitje van maakt kan de wetgever niets aan doen. hooguit kan ts de wegbeheerder aansprakelijk proberen te stellen voor het veroorzaken van een onduidelijke situatie.
maar dan nog blijft hij fout.
pi_107314212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:58 schreef z80 het volgende:
ja en? deze staan VOOR de rotonde. dus wettelijk gezien op een andere weg.
Dus bij elke kruising gelden de voorsorteervakken eigenlijk niet... _O-

quote:
indien de rechterbaan niet rond mag rijden had dit op de rotonde zelf aangegeven moeten worden.
Wellicht staat dat er ook, dat is wat lastig te zien op een foto van bovenaf.... :Y

quote:
dat de wegbeheerder er een zooitje van maakt kan de wetgever niets aan doen. hooguit kan ts de wegbeheerder aansprakelijk proberen te stellen voor het veroorzaken van een onduidelijke situatie.
Zou ik in dit geval dan zeer zeker doen.

quote:
maar dan nog blijft hij fout.
Dat zei ik dus al...
pi_107314543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik eerlijk gezegd niet. Sowieso zie ik geen pijl staan dat blauw verplicht af moet slaan.
TS kan in ieder geval proberen op gedeelde schuld uit te komen, maar als de tegenpartij z'n poot stijf houdt, heeft TS waarschijnlijk wel pech ja.
pi_107314708
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef Tism het volgende:
Los van het feit dat TS op de verkeerde rijstrook reed zijnde rechtdoorgaand verkeer,
Dat is niet waar.
quote:
had hij beter moeten opletten, en had hij voorrang moeten verlenen aan het verkeer op de rechter baan.. :)
Dat wel :) TS zit fout.

Wel onhandige rotonde trouwens, je kan als linkerauto nooit zien of iemand de rotonde daar echt gaat verlaten, dus kun je nooit met z'n 2en tegelijk hier rechtdoor over de rotonde.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:16:18 #36
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107314741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

[..]

Dat wel :) TS zit fout.

Wel onhandige rotonde trouwens, je kan als linkerauto nooit zien of iemand de rotonde daar echt gaat verlaten, dus kun je nooit met z'n 2en tegelijk hier rechtdoor over de rotonde.
Dan wil ik graag van TS één goede reden weten waarom hij in godsnaam voor de linkerbaan heeft gekozen op die rotonde.. :)
pi_107314778
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:16 schreef Tism het volgende:

[..]

Dan wil ik graag van TS één goede reden weten waarom hij in godsnaam voor de linkerbaan heeft gekozen op die rotonde.. :)
Gezien de pijlen mag het, maar ik zou het niet zo doen. En zeker niet pas bij het afslaan de buitenbaan oversteken, maar eerder naar rechts gaan.
Een verhoogde rijbaanafscheiding zou het hier wel makkelijker maken.
pi_107314837
Heb niet alle reacties gelezen, maar die pijlen zijn volgens mij helemaal niet relevant. TS moet gewoon niet tegen die andere auto aanrijden en is dus 100% fout naar mijn mening.
pi_107314868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:19 schreef Palomar het volgende:
Heb niet alle reacties gelezen, maar die pijlen zijn volgens mij helemaal niet relevant. TS moet gewoon niet tegen die andere auto aanrijden en is dus 100% fout naar mijn mening.
Daar komt het inderdaad wel op neer.
pi_107314906
quote:
Omdat er een pijl stond dat ik voor die baan ook rechtdoor kon, dus waarom niet... Plus het was druk dus zo spreidde iedereen zich over de 2 banen, eerder wisselen kon door de drukte ook niet. Maar goed, ik verwachtte gewoon dat alles rechts van mij de rotonde al had verlaten. (gezien de pijlen eerder op de weg: rechterbaan is rechtdoor, dus rotonde verlaten)

[ Bericht 7% gewijzigd door KyraVZ op 27-01-2012 23:26:39 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:21:29 #41
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107314909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Gezien de pijlen mag het, maar ik zou het niet zo doen. En zeker niet pas bij het afslaan de buitenbaan oversteken, maar eerder naar rechts gaan.
Een verhoogde rijbaanafscheiding zou het hier wel makkelijker maken.
Juist!.. :Y Tekens op de weg betekenen altijd "OPLETTEN!".. :)
pi_107314941
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:21 schreef KyraVZ het volgende:

[..]

Omdat er een pijl stond dat ik voor die baan ook rechtdoor kon, dus waarom niet... Plus het was druk dus zo spreidde iedereen zich over de 2 banen, eerder wisselen kon door de drukte ook niet. Maar goed, ik verwachtte gewoon dat alles rechts van mij de rotonde al had verlaten.
Dus eigenlijk had je de situatie niet helemaal overzien, en gokte je er maar op dat het zo kon?
pi_107314962
quote:

[..]

Omdat er een pijl stond dat ik voor die baan ook rechtdoor kon, dus waarom niet... Plus het was druk dus zo spreidde iedereen zich over de 2 banen, eerder wisselen kon door de drukte ook niet. Maar goed, ik verwachtte gewoon dat alles rechts van mij de rotonde al had verlaten.
Tja, dat is natuurlijk wel een hele slechte aanname.
pi_107315024
Ja maar goed wel logisch als je de pijlen ziet van het voorsorteren...
En ik begrijp natuurlijkwel dat je alsnog moet kijken
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:25:47 #45
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107315048
Jij wisselt van baan en botst op een auto die op zijn baan blijft. Volgens mij ben jij aansprakelijk. Als je op zo'n rotonde rechtdoor wilt gaan, moet je gewoon zorgen dat je op de rechterbaan rijdt, heb je totaal geen last. Je moet niet blind afgaan op pijlen op de weg.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107315057
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:24 schreef KyraVZ het volgende:
Ja maar goed wel logisch als je de pijlen ziet van het voorsorteren...
En ik begrijp natuurlijkwel dat je alsnog moet kijken
Juist op zo'n rotonde is dat alles behalve logisch.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:26:10 #47
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107315065
quote:

[..]

Da's geen goede reden.. :)

Volgende keer niet meer doen, en gewoon rustig de rechterbaan aanhouden bij het naderen van de rotonde (dus voor je erop rijd) als je halfrond op de rotonde gaat, anticiperen heet zoiets.. o|O
pi_107315117
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:26 schreef Tism het volgende:

[..]

Da's geen goede reden.. :)

Volgende keer niet meer doen, en gewoon rustig de rechterbaan aanhouden bij het naderen van de rotonde (dus voor je erop rijd) als je halfrond op de rotonde gaat, anticiperen heet zoiets.. o|O
Desnoods rij je nog een rondje als je de situatie niet goed kan overzien.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:28:21 #49
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107315139
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Desnoods rij je nog een rondje als je de situatie niet goed kan overzien.
Da's idd ook nog een optie ja.. :Y
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:28:50 #50
38396 mazaru
pi_107315155
Pak het Hofplein maar eens een paar keer op vrijdagmiddag, dan leer je echt rotondes pakken.
pi_107315163
Nogmaals, ik begrijp heus wel dat ik had moeten kijken.
Ik vroeg mij nog af of de tegenpartij fout zit gezien zij toch 3/4 ging terwijl zij voor rechtdoor voorsorteerde.

quote:
Mocht de tegenpartij de rechterbaan ook gebruiken om alsnog later de rotonde te verlaten of zit hij/zij fout...

pi_107315200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:29 schreef KyraVZ het volgende:
Nou door bovenstaande woorden begon ik toch even te twijfelen.
quote:
Ik vroeg mij nog af of de tegenpartij fout zit gezien zij toch 3/4 ging terwijl zij voor rechtdoor voorsorteerde.
Nee dus.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:31:55 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107315238
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:28 schreef mazaru het volgende:
Pak het Hofplein maar eens een paar keer op vrijdagmiddag, dan leer je echt rotondes pakken.
keizer karel plein in nijmegen nog zo 1tje ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107315376
De situatie even opgezocht met streetview: http://g.co/maps/vrwue

Zou me eigenlijk wel 10 keer bedenken om hier zonder over mn schouder te kijken naar rechts af te slaan ;) TS, ik geef je gewoon erg weinig kans dat er ook maar 1% schuld naar die ander gaat...
pi_107315457
Nou TS, laat je verzekering het maar uitzoeken. Zal mij verbazen als de blauwe auto 'vrijuit' gaat. (En zoals altijd sowiso nooit zelf schuld bekennen, dat is niet jouw taak.)
pi_107315501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:36 schreef Palomar het volgende:
TS, ik geef je gewoon erg weinig kans dat er ook maar 1% schuld naar die ander gaat...
Daar kun je je nog wel eens zwaar in vergissen... :Y
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:41:15 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107315534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:29 schreef KyraVZ het volgende:

[..]

Die krijgt hoogstens een boete, jij moet voor de schade opdraaien. Voorrangsregels gaan boven bijna alle andere verkeersregels.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107315538
Laat je het nog wel even weten TS, zodra je iets weet. Niet FOK! afsluiten en nooit meer terugkomen ;)
pi_107315548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar kun je je nog wel eens zwaar in vergissen... :Y
Ik denk het niet. TS had hem voorrang moeten verlenen, heeft hij niet gedaan.
pi_107315558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die krijgt hoogstens een boete, jij moet voor de schade opdraaien. Voorrangsregels gaan boven bijna alle andere verkeersregels.
Een boete? :') Op basis waarvan? En alsof die nu nog uitgeschreven wordt.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:47:08 #61
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_107315715
Ik noemde TS net een "hij" mijn excuses aan TS als het een "zij" is.. :)
pi_107315806
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:41 schreef Dennis101 het volgende:
Ik denk het niet. TS had hem voorrang moeten verlenen, heeft hij niet gedaan.
Jajaja... Als het allemaal zo simpel was....

Maat van me, rijdt met zijn auto een parkeerplein op. Althans, dat was de bedoeling. Iemand die stond te wachten om dat parkeerplein te verlaten ramde hem aan de voorkant omdat die met zijn linkeroog in zijn rechterbroekzak keek.

Verzekering wou 50-50 doen omdat 'ze zich beiden op een parkeerPLEIN bevonden en hoewel de tegenpartij zijn parkeerplaats wilde verlaten ook mijn maat had moeten uitkijken aangezien hij zich op een parkeerplein bevond.'

(Dus als de volgende keer als je bij het winkelcentrum naar een parkeerplek zoekt en iemand komt zonder te kijken een parkeerhaven uit, wees dan maar niet zo zeker dat je schade gedekt is...!)

Uiteindelijk (na tig foto's en Google Earth...) werd het de verzekering duidelijk dat mijn maat nog niet op het parkeerPLEIN was, en de tegenpartij daar juist vanaf reed. Toen, en toen pas is alle schade vergoed. (En voor de bijdevoetjes...: Mijn maat had sowieso voorrang, al was het geen parkeerplein geweest.)
pi_107315888
Ik laat t nog wel weten hoor ;) i'll be back...
pi_107315892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maat van me, rijdt met zijn auto een parkeerplein op. Althans, dat was de bedoeling. Iemand die stond te wachten om dat parkeerplein te verlaten ramde hem aan de voorkant omdat die met zijn linkeroog in zijn rechterbroekzak keek.

Verzekering wou 50-50 doen omdat ze zich beiden op een parkeerPLEIN bevonden en hoewel de tegenpartij zijn parkeerplaats wilde verlaten ook mijn maat had moeten uitkijken aangezien hoij zich op een parkeerplein bevond.

(Dus als de volgende keer als je bij het winkelcentrum naar een parkeeplek zoekt en iemand komt een parkeehaven uit, wees dan maar niet zo zeker dat je schade gedekt is...!)

Uiteindelijk werd het de verzekring duidelijk dat mijn maat nog niet op het parkeerPLEIN was, en de tegenpartij daar juist vanaf reed. Toen, en toen pas is alle schade vergoed. (En voor de bijdevoetjes...: Mijn maat had sowieso voorrang, al was het geen parkeerplein geweest.)
Ander verhaal, tegenpartij doet hier naar mening weinig fout. TS had er rekening mee moeten houden dat er iemand naast hem had kunnen rijden. Dus ja, in dit geval lijkt het mij redelijk simpel.
pi_107315938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:52 schreef Dennis101 het volgende:
Ander verhaal, tegenpartij doet hier naar mening weinig fout. TS had er rekening mee moeten houden dat er iemand naast hem had kunnen rijden. Dus ja, in dit geval lijkt het mij redelijk simpel.
Ja man. Als jij over een parkeerplein rijdt op zoek naar een plekje en iemand komt uberlomp uit zijn parkeerhaven crossen ligt het ook aan jou zeker...

We zullen zien wat de verzekering van TS zegt...
pi_107315991
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man. Als jij over een parkeerplein rijdt op zoek naar een plekje en iemand komt uberlomp uit zijn parkeerhaven crossen ligt het ook aan jou zeker...

We zullen zien wat de verzekering van TS zegt...
Dat heeft toch niks met deze zaak te maken :')
Dat het daar niet logisch ging betekent niet dat het hier niet logisch is.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 00:07:38 #67
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_107316370
Ik zou zeggen dat beiden schuld hebben hier, maar qua wat ik lees is dat dus niet zo, apart :)
pi_107323402
Hier in de stad hebben wij ook van die drukke tweebaansrondondes, maar dan met 4 op- en afritten en fietsers die van twee kanten mogen komen en voorrang hebben. Wie dit ooit bedacht heeft, er is bij drukte gewoon veel te weinig plek om van rijbaan te veranderen als je binnenin rijdt, en dan kan het ook nog gebeuren dat iemand de rondonde op rijdt terwijl jij net van binnen naar buiten wilt om de rondonde weer te verlaten en dan nog de fietsers,...altijd pret daar...
pi_107324168
Hij zat 100% fout en had moeten afslaan bij de eerste mogelijkheid. Zo is die rotonde bedoelt. Anders moet je altijd gaan remmen en stilstaan daar links omdat je het knipperlicht van de auto die naast je rijd niet kan zien. Zou enorme files opleveren als het druk is.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:46:44 #70
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_107325140
Zogauw niet gelezen of het gezegd is maar die belijning op de rotonde sluit niet aan met de pijlen op de voorsorteervakken. Dat alleen is in mijn ogen al voldoende reden voor de blauwe auto om te kunnen denken dat hij gewoon de rotonde kan volgen.

Als, theoretisch gezien, blauw uit noordelijke richting was aangekomen dan was er niet eens een aanduiding van hoe welke baan op de rotonde te gebruiken en zou hem in deze situatie niet eens in de schoenen kunnen worden geschoven dat de pijlen niet gevolgd zouden zijn.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:50:42 #71
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_107325246
Rechtdoor is het vervolg van de N210. Verder zijn er TWEE banen voor het verlaten van de rotonde, wat onzin zou zijn als alleen de rechtse baan daar voor bestemd was.

De blauwe auto doet hier exact het zelfde als iemand die op een T-kruising vanuit de rechter baan alsnog een zijstraat links neemt en daarbij de linker rijbaan oversteekt.

Of TS z'n schade vergoed krijgt is natuurlijk een ander verhaal. Mocht TS alleen een WA-verzekering hebben en de tegenpartij volledig casco (all-risk) dan willen verzekeraars de WA-klant nog wel eens voor de schade laten opdraaien. Scheelt toch weer uitkeren op EEN auto.

Anyway: Succes met dit verhaal TS, zoals het hier staat zou dit een gevalletje jammer voor de tegenpartij moeten worden.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:27:31 #72
38396 mazaru
pi_107326258
Maar zelfs als die blauwe auto verkeerd zat door rechtdoor te gaan, zit rood ook fout door op blauw te knallen. Hij had goed moeten kijken en moeten zien dat die blauwe auto op de baan bleef rijden. Even zachtjes een zelfstandig naamwoord mompelen, wachten tot die voorbij is en dan pas afslaan.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:28:52 #73
38396 mazaru
pi_107326295
Ik zou trouwens op deze rotonde het risico niet hebben gelopen, maar had er voor gezorgd dat ik al op de rechterbaan reed voordat ik de rotonde opging.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:06:37 #74
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107327360
quote:
Doet er niet toe. Die pijlen daarvoor zijn meer een indicatie dan een 'regel', dit soort rotondes zijn een andere situatie dan gewone voorsorteervakken. Daarnaast ben je als je iemand raakt als je van baan wisselt sowieso altijd de sjaak.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107327619
Juridisch gezien staat de rotonde los van de aansluitende wegen. De voorsorteerpijlen en andere verkeerstekens die vóór de rotonde staan aangegeven, hebben geen enkele waarde als ze niet op de rotonde herhaald worden. In dit geval is het niet meer dan een suggestie.

Wanneer op de rotonde een en ander nog wel met pijlen, borden en/of bebording staat aangegeven, dan is de buitenste auto fout vanwege het niet volgen van de verplichte rijrichting.

Op de rotonde staat echter geen enkele verplichte rijrichting aagegeven, dus staat de tegenpartij volledig in zijn recht om zijn weg op de rotonde te vervolgen. Of je nu stelt dat TS wilde afslaan of van rijstrook wilde wisselen doet er niet toe, in beide gevallen had TS voorrang moeten verlenen.
Rijstrook wisselen is immers een bijzondere verrichting en bij afslaan gaat het rechtdoorgaande verkeer op dezelfde weg (=verkeer wat rond blijft rijden op de rotonde!) voor.
pi_107354859
Wat doet iedereen moeilijk? Op de rotonde zelf staan geen tekens aangegeven die de verplichte rijrichting van een specifieke baan aangegven. Je bent in die zin dus vrij je eigen route te bepalen.

De situatie die zich hier voordoet is hetzelfde als op een weg met twee banen in dezelfde rijrichting, waarbij de een van baan verwisselt en tegen een ander aan botst. Zoals ook eerder gezegd. Er is sprake van een bijzondere verrichting, dus TS is helaas fout.
Allah Al Watan Al Malik
pi_107355264
blauw is fout. je ziet de voorsoorteerpijlen voor de rotonde heel duidelijk. rechter rijstrook is dan voor rechtdoor, blauw had daar nooit linksaf gemogen.

dat er op de rotonde zelf geen pijlen zijn aangebracht doet er niet toe, de pijlen voor de rotonde bepalen de richting. daarom zijn het VOORSOORTEERpijlen...
pi_107356145
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:30 schreef chrisje013 het volgende:
blauw is fout. je ziet de voorsoorteerpijlen voor de rotonde heel duidelijk. rechter rijstrook is dan voor rechtdoor, blauw had daar nooit linksaf gemogen.

dat er op de rotonde zelf geen pijlen zijn aangebracht doet er niet toe, de pijlen voor de rotonde bepalen de richting. daarom zijn het VOORSOORTEERpijlen...
Ja en wat als je 2 rondjes rijdt? Waar zijn je voorsorteerpijlen dan? Welke volg je dan?
pi_107359194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Verzekering wou 50-50 doen omdat 'ze zich beiden op een parkeerPLEIN bevonden en hoewel de tegenpartij zijn parkeerplaats wilde verlaten ook mijn maat had moeten uitkijken aangezien hij zich op een parkeerplein bevond.'

(Dus als de volgende keer als je bij het winkelcentrum naar een parkeerplek zoekt en iemand komt zonder te kijken een parkeerhaven uit, wees dan maar niet zo zeker dat je schade gedekt is...!)

Uiteindelijk (na tig foto's en Google Earth...) werd het de verzekering duidelijk dat mijn maat nog niet op het parkeerPLEIN was, en de tegenpartij daar juist vanaf reed. Toen, en toen pas is alle schade vergoed. (En voor de bijdevoetjes...: Mijn maat had sowieso voorrang, al was het geen parkeerplein geweest.)
Dat is een compleet andere situatie die jij beschrijft als het om verzekeren gaat... Die vlieger gaat in dit scenario dus niet ook meteen op..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107359265
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:30 schreef chrisje013 het volgende:

Je zegt precies wat het zijn, voorsoorteer.... Als ze niet herhaald worden op de rotonde, hebben ze alleen waarde bij het oprijden van de rotonde, zodra je erop zit niet meer..
pi_107361471
Is dit niet een soortgelijke sitatie:

quote:
Beoordeling
1. Aan de betrokkene is als kentekenhouder bij inleidende beschikking een administratieve sanctie van ¤ 150,- opgelegd ter zake van “op een kruising niet de richting volgen die het voorsorteervak aangeeft”, welke gedraging zou zijn verricht op 28 oktober 2008 om 08.28 uur op de Kardinaal de Jongweg te Utrecht met het voertuig met het kenteken [AB-AB-00].

2. De betrokkene heeft in de procedure bij de kantonrechter aangevoerd dat zij stond voorgesorteerd in de richting rechtdoor, maar dat zij alsnog besloot rechtsaf te slaan. De inrichting van de rotonde doet namelijk vermoeden dat er nog gekozen kan worden welke richting men opgaat, aangezien de rijstrook zich afsplitst in een gedeelte rechtdoor en een gedeelte rechtsaf. Zij hoefde daardoor niet van rijstrook te wisselen om rechtsaf te gaan. Op die splitsing was ook geen doorgetrokken of onderbroken streep toegepast. Feitelijk is de betrokkene dus niet van rijstrook gewisseld, maar heeft zij de rijstrook bereden die voortkomt uit het door de betrokkene gekozen voorsorteervak.

3. De kantonrechter heeft het beroep gedeeltelijk gegrond verklaard en de beslissing van de officier van justitie en de inleidende beschikking in zoverre gewijzigd dat de sanctie wordt vastgesteld op¤ 75,-. De officier van justitie heeft in hoger beroep aangevoerd dat de kantonrechter de sanctie op onjuiste gronden heeft gematigd.
De inrichting van de rotonde in dit topic doet volgens mij ook vermoeden dat je alsnog rechtdoor kan rijden

quote:
De beslissing van de kantonrechter
De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene tegen de door de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie namens de officier van justitie in het arrondissement Utrecht genomen beslissing gedeeltelijk gegrond verklaard en de sanctie gematigd tot een bedrag van ¤ 75,-. De beslissing van de kantonrechter is aan dit arrest gehecht en maakt daarvan deel uit.
Alleen is meneer hier niet tegen een auto aangereden, maar heeft wel een boete gekregen voor het niet volgen van de richting van het voorsorteervak.

In beroep:

quote:
Beslissing
Het gerechtshof:

vernietigt de beslissing van de kantonrechter;

verklaart het beroep ongegrond.
Bron: http://jure.nl/bl5984
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 29 januari 2012 @ 15:09:49 #82
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_107362925
Foto is duidelijk.
Op de rotonde is nergens aangegeven dat men van de rotonde af moet.

Als je bijv. de rotonde 3/4 zou willen nemen moet je eerst de linkerbaan pakken en dan op de rotonde t.h.v. de 2/4 naar de rechterbaan moeten gaan om vervolgens de afslag te kunnen nemen.
Maar je kan ook gewoon bij 3/4 af gaan slaan.

In theorie had de blauwe auto ook van een van de andere richtingen kunnen komen en om een of andere reden een extra rondje gemaakt. De voorsorteerpijlen die bij de rode pijl staan waren dan totaal niet van toepassing geweest.

TS. is hier altijd fout omdat hij zonder goed te kijken van rijbaan is gewisseld.
pi_107364279
Naar mij weten moet je de richting volgen waarin je hebt voorgesorteerd. Dit betekent dus dat alle auto's die rechts hebben voorgesorteerd de 1e afslag pakken. Auto's die links voorsorteren rechtdoor of linksaf gaan. Dit om kruisingen tussen banen te voorkomen (wat hier dus is gebeurd). Anders zouden de voorsorteervakken geen nut hebben :P.

TS zou fout zijn als hij op de rotonde linksaf wil en ergens rechtsboven (bij de pijl) tegen een andere auto knalt dat op de rechter rijbaan rijd wanneer hij van baan verwisseld (links naar rechts). Of hij moet dan stukje doorrijden en op de binnenste baan blijven en voor de afslag alle verkeer op de rechter baan voor laten gaan. Uiteraard wel richting aangeven....

Stel dat de auto op de rechter baan tóch linksaf wil of rondjes wil rijden op de rotonde :') moet hij voor de eerste afslag op de linker binnenbaan rijden van de rotonde. De rechter baan is om af te slaan. (anders zou iedereen je voor moeten laten gaan als je oneindig rondjes op de buitenste baan van de rotonde gaat rijden 8)7 )

Maar het is best een ruk-rotonde :P
pi_107364955
Hmm, mijn post van hierboven is misschien niet helemaal duidelijk. De bestuurder krijgt dus niet gelijk, hij zal de boete volledig moeten betalen omdat hij zich niet aan de voorsorteerrichting heeft gehouden: Voorgesorteerd op een vak voor rechtdoor, maar op de rotonde toch rechtsaf geslagen.

quote:
10. Het hof stelt het volgende voorop. Anders dan de kantonrechter, is het hof van oordeel dat een rotonde moet worden aangemerkt als een kruispunt en niet als een cirkelvormige weg waarop slechts éénrichtingsverkeer is toegestaan. Het betreftimmers een kruising/splitsing van wegen (zie ook de definitie van rotonde in Van Dale's Groot Woordenboek der Nederlandse taal). De veronderstelling dat weggebruikers op een rotonde enkel rechtdoor kunnen rijden of rechtsaf kunnen slaan is daarom niet juist.
In het geval voor het kruispunt voorsorteerstroken zijn toegepast, houdt dat in dat bestuurders op het kruispunt de richting moeten volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevonden aangeeft. Door reeds voor het oprijden van de rotonde middelsde daartoe bestemde voorsorteerstroken de gewenste richting te kiezen wordt het verkeer op een rustige en ordelijke wijze over de rotonde in de gekozen richting geleid.

11. Voor de vaststelling of de onderhavige gedraging is verricht is bepalend welke richting de betrokkene uiteindelijk heeft gevolgd, nadat zij stond voorgesorteerd in de richting rechtdoor. Dat de wegmarkering het toeliet om een andere richting te volgen, is voor die vaststelling dus niet relevant, evenmin als de omstandigheid dat nietvan rijstrook hoefde te worden gewisseld. Zowel uit de verklaring van de verbalisant als uit de verklaring van de betrokkene volgt dat de betrokkene stond voorgesorteerd in de richting rechtdoor, maar dat zij op de rotonde naar rechts is afgeslagen. Derhalve heeft de betrokkene niet de richting gevolgd van het voorsorteervak.
pi_107365232
Blauw volgt wel niet de richting van zijn voorsorteervak, als je de pijl zo mag noemen..
dag
pi_107365298
Schuld ligt bij TS...
Wisselt van rijbaan (rijrichting) enzo...
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 29 januari 2012 @ 17:37:35 #87
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_107368589
vind beiden nogal pannekoek bestuurders, gewoon beiden rijbewijs afpakken
pi_107370092
Ik zou zeggen dat schult bij TS ligt. Dat je de ander auto raakte betekent dat je niet keek voordat je ging afslaan. Je ging er vanuit dat er of niks stond of dat de auto naast je zou afslaan.

Zelfs keek je en had de auto naast je geen knipperlicht aan, jij ging alsnog ervan uit dat hij zou afslaan, in andere woorden enkel een aanname, wat altijd fout is.

Wat je hoort te doen is afremmen, kijken, indien je er niet langs kan, helemaal stoppen en wanneer mogelijk afslaan.
  zondag 29 januari 2012 @ 19:20:51 #89
38396 mazaru
pi_107371383
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:34 schreef Warrick21 het volgende:
Ik zou zeggen dat schult bij TS ligt. Dat je de ander auto raakte betekent dat je niet keek voordat je ging afslaan. Je ging er vanuit dat er of niks stond of dat de auto naast je zou afslaan.

Zelfs keek je en had de auto naast je geen knipperlicht aan, jij ging alsnog ervan uit dat hij zou afslaan, in andere woorden enkel een aanname, wat altijd fout is.

Wat je hoort te doen is afremmen, kijken, indien je er niet langs kan, helemaal stoppen en wanneer mogelijk afslaan.
Stoppen op een rotonde??? :N
pi_107372437
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jazeker, als je daarmee een gevaarlijke situatie voorkomt, dan mag je dat gewoon.. Het is alleen geen parkeerplaats of iets dergelijks.
  zondag 29 januari 2012 @ 19:54:54 #91
38396 mazaru
pi_107372777
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Jazeker, als je daarmee een gevaarlijke situatie voorkomt, dan mag je dat gewoon.. Het is alleen geen parkeerplaats of iets dergelijks.
Nou, dan zal ik wel blont zijn, maar als ik moet afslaan op een rotonde en ik zie dat het niet kan, dan rij ik gewoon een extra rondje.
Rotondes zijn er juist om de doorstroom te bevorderen, stilstaan is niet bevorderend voor de doorstroom.
pi_107374160
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Je blokkeert dan in 1 keer het verkeer uit vier richtingen (op deze rotonde drie, maar meestal heeft een rotonde 4 "poten"). Je mag ook niet op een kruising stilstaan. Dus volgens mij ook niet op een rotonde (wat feitelijk 4 (of in dit geval 3) kruisingen achter elkaar zijn).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107377123
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:24 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Je blokkeert dan in 1 keer het verkeer uit vier richtingen (op deze rotonde drie, maar meestal heeft een rotonde 4 "poten"). Je mag ook niet op een kruising stilstaan. Dus volgens mij ook niet op een rotonde (wat feitelijk 4 (of in dit geval 3) kruisingen achter elkaar zijn).
Dit ligt er natuurlijk wel een beetje aan om wat voor rotonde het gaat. Bij een rotonde zoals hier in de OP lijkt het mij inderdaad niet echt bevorderlijk voor de veiligheid en doorstroming, maar op rotondes waarbij fietsers voorrang hebben ga je niet rondjes blijven rijden totdat je het geluk hebt dat er geen fietser aan komt. Het lijkt mij dat je daar ook gewoon stil mag staan.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:38:37 #94
38396 mazaru
pi_107378627
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:15 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dit ligt er natuurlijk wel een beetje aan om wat voor rotonde het gaat. Bij een rotonde zoals hier in de OP lijkt het mij inderdaad niet echt bevorderlijk voor de veiligheid en doorstroming, maar op rotondes waarbij fietsers voorrang hebben ga je niet rondjes blijven rijden totdat je het geluk hebt dat er geen fietser aan komt. Het lijkt mij dat je daar ook gewoon stil mag staan.
Ja, uiteraard. Anders rijd je rondjes tot de spits voorbij is :')
pi_107382917
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik moet helaas bij deze vaststellen dat de enige persoon met verkeersinzicht een vrouw blijkt te zijn.

Wie gaat er nou onnodig stilstaan op een rotonde! :')
pi_107383011
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:34 schreef Warrick21 het volgende:

Ik dacht dit initieel ook, maar toch vraag ik me af of dit wel zo is. Als een rotonde (zoals hierboven beschreven) gezien kan worden als een kruising waar je je dient te houden aan de richting aangegeven in de voorsorteervakken, had TS er vanuit mogen gaan dat de auto daar af sloeg. Hoewel van baan verwisselen zónder te kijken natuurlijk sowieso fout is.
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:48 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik moet helaas bij deze vaststellen dat de enige persoon met verkeersinzicht een vrouw blijkt te zijn.

Wie gaat er nou onnodig stilstaan op een rotonde! :')
Zoals ik zei, is het dus niet altijd onnodig.

Maar onnodig stilstaan op een rotonde is onnodig, daar heb je gelijk in! :')
  maandag 30 januari 2012 @ 14:33:28 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_107401034
Ik vind het heel vreemd dat er mensen vinden dat TS schuldig is. Blauw staat voorgesorteerd voor rechtdoor en veroorzaakt daarom een botsing. Die botsing was niet ontstaan als blauw wél goed voorgesorteerd was.
pi_107401092
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:33 schreef Blik het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat er mensen vinden dat TS schuldig is. Blauw staat voorgesorteerd voor rechtdoor en veroorzaakt daarom een botsing. Die botsing was niet ontstaan als blauw wél goed voorgesorteerd was.
Ik vond het heel vreemd dat TS zonder te kijken en zonder voorrang te geven zomaar afslaat en een baan oversteekt :P
pi_107401123
Het loont misschien wel de moeite om een bericht naar de wegbeheerder te doen, wat ze precies willen bereiken met deze inrichting...
pi_107401170
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:33 schreef Blik het volgende:
De botsing was niet ontstaan als TS naast zich had gekeken.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:38:47 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_107401245
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik vond het heel vreemd dat TS zonder te kijken en zonder voorrang te geven zomaar afslaat en een baan oversteekt :P
Ik niet, er zijn voorsorteervakken aangemaakt voor de rotonde. Voor mij is een logische redenering dat je denkt dat de auto die op de rechterbaan rijdt in dit geval rechtdoor gaat. Anders is het complete nut van de rotonde weg (namelijk doorstroming van het verkeer)

Indien een rechter hier anders over denkt, mag Rijkswaterstaat een heleboel rotondes gaan veranderen in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')