Over studie, werk, Normale zaken die bijna ieder mens in zijn leven heeft meegemaakt. Al die zaken kan ik niet over meepraten omdat mijn leven nu eenmaal een ander verloop heeft gehad. En dat maakt het steeds lastiger en om heel eerlijk te bekennen begin ik echt twijfelen wat ik hier op deze aarde nog doe.quote:
Verzin een simpel verhaal dat feitelijk ongeveer klopt en praat meer over het hier en nu. Vertel dat het leven tot nog toe een groot getob was, en dat het nu pas een beetje begint te kloppen. Ga nergens te diep op in.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:17 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Over studie, werk, Normale zaken die bijna ieder mens in zijn leven heeft meegemaakt. Al die zaken kan ik niet over meepraten omdat mijn leven nu eenmaal een ander verloop heeft gehad. En dat maakt het steeds lastiger en om heel eerlijk te bekennen begin ik echt twijfelen wat ik hier op deze aarde nog doe.
Ik kan geen verhaal maken dat feitelijk klopt, En niemand wil zoiets horen vooral niet in de beginnende fase dat mijn leven dus niet ging zoals het hoorde. En ik ga juist ook nergens te diep op in en ontwijk de diepgaande vragen ook. Enkel dan verliezen ze interesse ...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Verzin een simpel verhaal dat feitelijk ongeveer klopt en praat meer over het hier en nu. Vertel dat het leven tot nog tot een groot getob was, en dat het nu pas een beetje begint te kloppen. Ga nergens te diep op in.
Er zijn natuurlijk meer mensen met een lastig verleden die dat van anderen ook accepteren. De herkenning maakt de ander al aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:29 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik kan geen verhaal maken dat feitelijk klopt, En niemand wil zoiets horen vooral niet in de beginnende fase dat mijn leven dus niet ging zoals het hoorde. En ik ga juist ook nergens te diep op in en ontwijk de diepgaande vragen ook. Enkel dan verliezen ze interesse ...
Echt alsof je op een touwtje staat de dansen waar je ieder moment vanaf kan vallen ironische want zo gaat het al mijn hele leven. En begrijp je zeker hoor alleen eigenlijk moet ik iemand vinden als mij en dat maakt het juist zo lastig en al helemaal als je ook nog eens homo bent
Dat eerste waar ik zoek kom ik echt nergens tegen en dat meen ik. En geloof me homo's zijn nu toch echt eenmaal anders als het daar op aankomt en het hier en nu is wel redelijke op orde. En het is ook dat ik tot op hedendaags een manier van leven heb met bijbehorende cultuur.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk meer mensen met een lastig verleden die dat van anderen ook accepteren. De herkenning maakt de ander al aantrekkelijk.
Bij anderen hoeft je niet te spiegelen aan een standaardverhaal. Het hier en nu is belangrijker dan het verleden. Als het hier en nu op orde is, dan wordt het verleden slechts een verhaal. Als je bezig bent het hier en nu op orde te brengen, is het ook goed. Mensen beginnen er steeds maar over om een gespreksonderwerp te hebben. Het betekent niet persé dat ze het ook zo belangrijk vinden. Het is misschien eerder voor jezelf van belang om je veiliger/gezien te voelen.
Dat doe je ook. Mensen met een moeilijk verleden hebben een voorkeur om eerst contact te maken over de diepere kwesties, terwijl mensen met een makkelijk verleden het zien als 'not done' (iets voor later). Twee mensen in dit topic hebben elkaar gevonden doordat ze beide te maken hadden gehad met verwaarlozing en dat in elkaar herkende (Lipper en Happygirl91). Lipper had een topic daarover geopend (Weer een levensverhaal) en zij trok het zich aan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:47 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Dat eerste waar ik zoek kom ik echt nergens tegen en dat meen ik. En geloof me homo's zijn nu toch echt eenmaal anders als het daar op aankomt en het hier en nu is wel redelijke op orde. En het is ook dat ik tot op hedendaags een manier van leven heb met bijbehorende cultuur.
En vrijwel ieder gesprek gaat over,
-Alles goed?
-Werk
-Studie
-Hobby
-Muziek
-Flim
-Kleding
En daar stopt het mee. Ik wil het daar niet over hebben ik wil weten hoe iemand is van persoonlijkheid, Hoe zijn visie is, En kijk op de wereld de rest is niet zo van belang en als ik dat meld gaat elke jongen er heel snel vandoor net alsof ik ze juist uit die comfortzone ram.
Dat kan en dat geloof ik ook, Alleen dan nog heb ik veel ongeschreven regels Zo vind ik het NOT DONE als iemand mij aanspreekt met Sexy, Kerel, Lekker ding. Of overdrijf ik nu?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 02:58 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat doe je ook. Mensen met een moeilijk verleden hebben een voorkeur om eerst contact te maken over de diepere kwesties, terwijl mensen met een makkelijk verleden het zien als 'not done' (iets voor later). Twee mensen in dit topic hebben elkaar gevonden doordat ze beide te maken hadden gehad met verwaarlozing en dat in elkaar herkende (Lipper en Happygirl91). Lipper had een topic daarover geopend en zij trok het zich aan.
Dating sites zijn de moderne killing fieldsquote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Dat kan en dat geloof ik ook, Alleen dan nog heb ik veel ongeschreven regels Zo vind ik het NOT DONE als iemand mij aanspreekt met Sexy, Kerel, Lekker ding. Of overdrijf ik nu?
Ja kom op, Ik spreek iemand toch niet aan met Hey Sexy, Alles goed? Dat bewaren ze maar voor in de toekomst als ik met zo iemand een relatie hebquote:Op zaterdag 28 januari 2012 03:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dating sites zijn de moderne killing fields.
Omdat het makkelijk is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 04:07 schreef Snowfish het volgende:
Ik lees hierboven over comfort zone. Personen die het moeilijk hebben leven niet graag in die "comfort zone" (denk ik). Waarom noemt men dat dan zo?
Omdat het aangeeft dat hun doelen bereiken ondergeschikt zijn aan hun angsten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 04:14 schreef Snowfish het volgende:
Een situatie waar je niet blij mee bent lijkt mij geen comfort zone. Waarom noemt men het dan zo?
Wat heloef zegt. De angst regeert. Het is makkelijker om maar gewoon dezelfde dingen te doen die je altijd doet. Vaak merk je ook wel aan de reacties dat het echt comfort zone-gedrag is. Men wil niet dingen ondernemen door bij een vereniging te gaan bijvoorbeeld. Dan worden er smoesjes bijgehaald als 'ik houd niet van volleybal', 'ik weet niet waar ik moet zoeken', 'ik houd niet van sociale dingen' en meer van zulke onzin. Dat zijn alleen maar redenen om iets niet te hoeven doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 04:14 schreef Snowfish het volgende:
Een situatie waar je niet blij mee bent lijkt mij geen comfort zone. Waarom noemt men het dan zo?
Dat jij je best hebt gedaan, zodat je jezelf niets te verwijten hebt. Je kunt mensen niet dwingen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef richard_prf het volgende:
Meisje G zojuist een smsje gestuurd of ze naar de film wilt volgende week. Hopelijk reageert ze maar ik vrees het ergste
Ik weet niet... ik ga altijd van het negatiefste uit? Hoe kan mijn gedachtegang het best zijn in deze situatie?
Waarom zou je überhaupt contact zoeken, om jezelf teleur te stellen of zo?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat jij je best hebt gedaan, zodat je jezelf niets te verwijten hebt. Je kunt mensen niet dwingen.
Vrij drastische stappen zal ik dan ondernemen doe ik verder geen uitlatingen over. Iedere keer word er gezegd werk aan jezelf, Klinkt zo mooi als je maar een beetje weet van mijn situatie waar ik me in bevind.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Ayumu, wat voor drastische stappen??
en waarom zo op zoek naar een relatie terwijl je die tijd beter kunt gebruiken met aan jezelf werken?
Gewoon denken jammer, maar het was ook wel te verwachten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef richard_prf het volgende:
Meisje G zojuist een smsje gestuurd of ze naar de film wilt volgende week. Hopelijk reageert ze maar ik vrees het ergste
Ik weet niet... ik ga altijd van het negatiefste uit? Hoe kan mijn gedachtegang het best zijn in deze situatie?
Omdat hij haar graag wil en er altijd een kleine kans is dat ze het toch nog een kans wil geven. Nu als ze niet reageert weet hij in ieder geval zeker dat ze er geen zin meer in heeft.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt contact zoeken, om jezelf teleur te stellen of zo?
Omdat 'hij haar graag wil' zou dat andersom ook niet het geval moeten zijn, hij weet toch al dat ze er geen zin meer in heeft anders zou ze niet zo afstandelijk zijn geworden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat hij haar graag wil en er altijd een kleine kans is dat ze het toch nog een kans wil geven. Nu als ze niet reageert weet hij in ieder geval zeker dat ze er geen zin meer in heeft.
Lekker belangrijk, hij heeft het ten minste geprobeerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:13 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Omdat 'hij haar graag wil' zou dat andersom ook niet het geval moeten zijn, hij weet toch al dat ze er geen zin meer in heeft anders zou ze niet zo afstandelijk zijn geworden.
Je kunt wel graag een relatie willen maar als je eerst nog te veel 'crap' hebt om doorheen te werken gaat het toch niet gebeurenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:42 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Vrij drastische stappen zal ik dan ondernemen doe ik verder geen uitlatingen over. Iedere keer word er gezegd werk aan jezelf, Klinkt zo mooi als je maar een beetje weet van mijn situatie waar ik me in bevind.
Op een punt ga je gewoon op zoek naar een lief, Ik gewoon sociaal open en vrijwel iedereen kan het met mij goed vinden dat is het probleem niet, Alleen ik ben gewoon vrij direct in de omgang en ik merk vrij snel op wanneer iemand bepaalde bedoelingen heeft of zelfs zich niet goed voelt.
Ik ben anders opgegroeid in een heel andere cultuur waar er gewoon duidelijk regels zijn hoe je met elkaar om gaat. En wanneer iemand die niet kan naleven dan heb ik gewoon niets met zo iemand. Ik ga mij niet verlagen tot een bepaalde standaard of nep lopen doen, Zo ben ik niet en zal ik nimmer worden.
Sommige dingen kunnen me gewoon gestolen worden ik leef niet om status te verkrijgen naar mate wie ik ben wie mijn vrienden zijn, Natuurlijk word ik daarom velen malen verkeerd aangekeken alleen dat boeit mij geen bal.
En ik zoek gewoon een relatie omdat ik niet 10 jaar ga zitten wachten, Simpel alleen als je 2 relaties gehad heb waar de eerste dan snel weg viel dat klopt maar de ander jaar in jaar uit langs mijn zijde heeft gestaan. Dat vergeet je niet en neem je gewoon mee. Ik zoek geen lekker scharrel om een kortstondig iets mee te hebben ik ga mijn hart daar niet aan verpanden,
Period.
En als ik hetero was geweest gegarandeerd dat ik nu met een vrouw samenwoonde en 3 kinderen had en een Volvo voor de deur had met een golden retriever in de achtertuin...
Wat nu als daten je probleem is gewoon?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt wel graag een relatie willen maar als je eerst nog te veel 'crap' hebt om doorheen te werken gaat het toch niet gebeuren
kun je er wel op blijven hopen en naar speuren maar je kunt ook je tijd gerichter besteden om met die 'crap' aan de slag te gaan
daten vertroebelt het water alleen maar
ik denk echt dat jij met andere dingen aan het werk moet ipv daten
dat is het bij hem niet en ik reageerde specifiek op hemquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nu als daten je probleem is gewoon?
Dat bestaat volgens menigeen in dit topic niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat nu als daten je probleem is gewoon?
Niks crap, Beter lezen ik ga gewoon niet met jan en alleman maar eens daten ik zoek de juiste en niet om na 10 keer er achter te komen oh dit werkt niet. Liever nu een hoop tijd besteden om de juiste te vinden dan een hoop losse flodders afschieten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt wel graag een relatie willen maar als je eerst nog te veel 'crap' hebt om doorheen te werken gaat het toch niet gebeuren
kun je er wel op blijven hopen en naar speuren maar je kunt ook je tijd gerichter besteden om met die 'crap' aan de slag te gaan
daten vertroebelt het water alleen maar
ik denk echt dat jij met andere dingen aan het werk moet ipv daten
Juist niemand is perfect, En dat zoek ik ook niet want dan leef je in een utopia...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:23 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik me op mijn eigen crap moet focussen krijg ik nooit een relatie, je houdt altijd wel crap.
Mensen die geen crap hebben, hebben vaak een bord voor de kop.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:24 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Juist niemand is perfect, En dat zoek ik ook net want dan leef je in een utopia...
nee ik bedoel het feit dat je zoveel hebt mee gemaakt en daar nog niet over heen bent crapquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:23 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Niks crap, Beter lezen ik ga gewoon niet met jan en alleman maar eens daten ik zoek de juiste en niet om na 10 keer er achter te komen oh dit werkt niet. Liever nu een hoop tijd besteden om de juiste te vinden dan een hoop losse flodders afschieten.
En noem je nou mijn levenswijze crap? of wat?
Als je stabiel bent is het makkelijker dingen op te bouwen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee ik bedoel het feit dat je zoveel hebt mee gemaakt en daar nog niet over heen bent crap
als in: je issues, problemen of welk woord dan ook
je vind pas de juiste denk ik als je zelf alles wat meer op de rails hebt
Mijn stelling is toch wel dat een vrouw uitstekend weet wat ze doet, als je denkt dat ze afstandelijk wordt dan is dat ook zo. Vaak wordt je vervangen door iemand anders waarin ze is geïnteresseerd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, hij heeft het ten minste geprobeerd.
Klopt wel... Al is dat geen aanval jegens Rhubarbje dat we het even duidelijk houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mensen die geen crap hebben, hebben vaak een bord voor de kop.![]()
Juist maar zoals ik al aangaf neem ik dingen vanuit het verleden mee net als iedereen, En ik geloof dat er ergens iemand rondloopt op deze aarde die zo is als mij alleen zal zo iemand zich niet snel in het openbaar vertonen helaas.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1770531[quote]
[b]Op zaterdag 28 januari 2012 18:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee ik bedoel het feit dat je zoveel hebt mee gemaakt en daar nog niet over heen bent crap
als in: je issues, problemen of welk woord dan ook
je vind pas de juiste denk ik als je zelf alles wat meer op de rails hebt
Maar jij merkt dan ook wel veel op volgens mij....quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Minder stabiel is het wel mogelijk een relatie op te bouwen, je haalt er zelfs een stuk stabiliteit vandaan, maar het lijkt mij godsgruwelijk zwaar voor de stabiele(re) partner..
Dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Klopt wel... Al is dat geen aanval jegens Rhubarbje dat we het even duidelijk houden.
[..]
Juist maar zoals ik al aangaf neem ik dingen vanuit het verleden mee net als iedereen, En ik geloof dat er ergens iemand rondloopt op deze aarde die zo is als mij alleen zal zo iemand zich niet snel in het openbaar vertonen helaas.
En crap houd je altijd en je kunt niet op de ene dag alles even van je los gooien alsof er niets is gebeurt.
Als een vrouw afstandelijk doet moet je eigenlijk per direct stoppen met contact... Als je haar wilt tenminste... Rare logica wel... Minder contact zoeken om iemand te ''veroveren'' En dat bedoelen de meeste mannen dus ook met ''klootzak zijn;''quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:28 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Mijn stelling is toch wel dat een vrouw uitstekend weet wat ze doet, als je denkt dat ze afstandelijk wordt dan is dat ook zo. Vaak wordt je vervangen door iemand anders waarin ze is geïnteresseerd.
En om dit wetende contact te zoeken bereik je precies het tegenovergestelde in plaats van dichterbij te komen wordt het gat alsmaalnog verder vergroot. Eigenlijk is het beste om zelf ook afstandelijk te worden, laat haar maar afvragen wat er aan de hand is. Je laat wel ruimte voor een ander maar goed je kon haar toch al niet dwingen en blijkbaar was de keuze dan blijkbaar die andere man.
Of je gebruikt je mond en zegt: goh ik merk dit en ditquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als een vrouw afstandelijk doet moet je eigenlijk per direct stoppen met contact... Als je haar wilt tenminste...
Dat werkt dus contraproductief... Dan ''verzin je allemaal dingen die er niet zijn'' En maak je iemand nog afstandelijker.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Of je gebruikt je mond en zegt: goh ik merk dit en dit
wat wil je van me?
communicatie ftw
Nee, maar misschien dat dát juist vermoeiend is. Ik heb de instelling, er zitten 2 kanten aan een verhaal. Dus ik probeer áltijd voordat ik oordeel, in de schoenen van een ander te staan. Dat maakt mij ook goed in mijn werk (sociale dienst) maar na een dag balie draaien ben ik écht geslooptquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar jij merkt dan ook wel veel op volgens mij....
De meeste mensen zijn niet zo sensitief.
dat kan 2 dingen betekend in mijn ogen:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat werkt dus contraproductief... Dan ''verzin je allemaal dingen die er niet zijn'' En maak je iemand nog afstandelijker.
Mij wordt dan het verwijt gegeven dat ik alles overanalyseer, maar ik merk echt wel dat iemand minder geïnteresseerd doet.... Echt, gewoon geen aandacht meer geven als je dat merkt. Werkt hoe dan ook het beste.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat kan 2 dingen betekend in mijn ogen:
1, dat je dingen verzint die er niet zijn (dat komt ook voor ja, vooral bij mensen die alles over analyseren)
2. die vrouw is raar en speelt spelletjes en dan is het ook gewoon door naar de volgende zou ik zeggen
of ze geeft gewoon antwoord en dan kun je efficiënt zonder die domme spelletjes gewoon door
Denk je nu echt dat iemand gaat zeggen "ja klopt, doe inderdaad afstandelijker".quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Of je gebruikt je mond en zegt: goh ik merk dit en dit
wat wil je van me?
communicatie ftw
Mij zal het altijd belemmeren dat ik op de verkeerde plaats ben geboren, Fuck ben zelfs bezig met een naamsverandering. En er zullen altijd problemen blijven komen en dat zal altijd zo blijven dat veranderd niet want daar heb ik zelf totaal geen controle over.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet
er is echter wel een verschil tussen: ik heb dingen mee gemaakt in het verleden en dat is rot maar ik heb het geaccepteerd en kan nu redelijk 'schoon' verder met de toekomst
en een verleden dat op elke manier elke dat nog invloed uit oefent op het heden en je daarin 'belemmert'
Dat is ook zo en dat heb ik nog nooit ergens gezegd, Alleen ze moeten gewoon uit het Oostblok komen want anders begrijpen ze dus geen zak van mijquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ayumu die zijn er wel maar of ze in het juiste pakketje komen? Afstand, uiterlijk, innerlijk.. En dan moet het andersom ook maar juist zijn. Hoe specifieker de zoektocht, hoe lastiger het wordt.. Helaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |