Cool. Ik moet nog maar ff zien wat er dit jaar gaat gebeuren. Op vakantie ga ik zeker. Volgende week vrijdag eerst richting Oostenrijk om ff op de latten te gaan staan en van de zomer zie ik wel. Ik hoop iig dat mijn bike mee gaat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:19 schreef FHR het volgende:
[..]
Ach ja, ik zie nog wel waar ik deze zomer naar toe ga. Het was meer een reactie op jouw plannen om naar 't Gardameer toe te gaan. Ik zit een beetje te spelen met het idee om een soort roadtrip door Frankrijk te doen en dan de Pyreneeën (Andorra: twee bikeparks), Massif Central en een stukje Alpen mee te pakken.
Een alternatief is de Alpine Bike of Panorama Bike route door Zwitserland te doen.
Lijkt me beter dan een wielrennerpak.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De vraag is wel, ben je wel goed bezig als je er "nonchalant" uit wilt zien?![]()
Ik vond nog een mooie sfeer impressie met foto's van het gebied rond het Gardameer. Tremalzo is een must do! Zijn overigens niet mijn foto's.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:21 schreef FHR het volgende:
Oh oeps, verkeerd onthouden: je was er in 2009 naar toe geweest...
Nee, ik doel er meer op dat ik een strak pak niet mooi vind en het vaak bij bepaalde fietsers zie.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hehe.. zo bedoelde ik het ook niet. Doelde er meer op dat ie dan waarschijnlijk ook Just-out-of-bed-gel in zijn haren smeert... "voor de nonchalante look" (Theo Maassen anyone?)
Bedankt voor de moeite! Ragley kende ik idd, maar vind de Blue pig en Mmmbop (al wordt die niet meer gemaakt dacht ik) niet zo mooi..quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:57 schreef FHR het volgende:
[..]
Hmm, ik heb net een stapel MBr's en MBUK's doorgebladerd, maar kon 't niet meer vinden. In ieder geval heeft Ragley Bikes wel een hardtail voor een 150 mm vork: http://www.ragleybikes.com/2011-complete-bike-specs/blue-pig-x9/
Ik hoef niet altijd te knallen. Ik mag ook graag gewoon een stukje door de stad fietsen bijvoorbeeld. Dan doe ik mijn pakkie echt niet aanquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:04 schreef Unsub het volgende:
Een spijkerbroek kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen als fietskleding, behalve als dirtjumper o.i.d.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:30 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe zit dat kwalitatief eigenlijk met Shimano SLX? De Analog V-Brake is met Deore afgemonteerd en de Analog Disc met SLX
Op sommige sites lees ik dat SLX een Deore-variant is, terwijl op andere sites weer staat dat SLX een eigen groep is die tussen Deore en XTR staat.
http://www.shimano-benelu(...)ts/mountain/slx.htmlquote:Voor verbeterd off-road rijden. 'Shimano SLX' heeft een hoog imago en omvat zowel Cross-country als All Mountain. Veel functies van SLX zijn anders dan XT en Deore. Dat betekent dat SLX verschillende onderscheidende functies heeft, waaronder optionele dubbele kettingbladen voor, die XT of Deore niet hebben.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090205042523AAqZjjqquote:Ed W is the only one close here... but not quite right.
Deore is the bottom-of-the-line component groupo from Shimano for 9 speed mountain bikes. (Alivio is only 8-speed for whomever mentioned that).
In years past, Deore LX and SLX were actually just LX. This year, Shimano has split it into two groups with LX being aimed more toward "trekking" mountain bikers. Light off-road duty but good for long hauls and such. SLX is now the true "off-road" version of LX. It isnt just a weight savings, SLX is much tougher and crisper shifting than LX now. SLX is a great alternative to XT but I wouldnt recommend getting anything lower than LX on any bike that will actually be ridden in the dirt... and, for the guy who said that the differences are only cosmetic, he must not have ever ridden anything other than a crap groupo cause you can immediately notice the difference between LX, SLX, XT, XTR, Hone, & Saint stuff, particularly in how crisp the shifting is at the rear-d.
Iets bovengemiddeld dus, ruim voldoende voor mij.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
http://www.shimano-benelu(...)ts/mountain/slx.html
Aparte groep dus, zo te zien.
[..]
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090205042523AAqZjjq
Gewoon een goede keuze. Wel netjes (laten) onderhouden, dan heb je er lang plezier van.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iets bovengemiddeld dus, ruim voldoende voor mij.
Of iemand tips wat te doen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:21 schreef 1517 het volgende:
Mijn vader heeft mijn fiets deze winter buiten laten staan. Nu kwam ik daar gisteren achter en trof op allerlei plekjes roest aan. Wat nu, WD-40 all the way?
WD-40 is een vochtverdrijver, gaat dus zeker geen roest verwijderen, het gaat roestvorming tegen!quote:
Gewoon oppoetsen en kijken hoeveel er blijft zitten. Of heb je dat al gedaan? Waar zit de roest? Foto?quote:
Die vraag heb ik nu ook. Aangezien de ketting etc onder de roest zitten.quote:
Ketting is gewoon een kwestie van goed smeren, en flink wat km's maken, dan slijt de roest vanzelf weg. Roest op de vorkpoten/frame is een ander verhaal.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:42 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Die vraag heb ik nu ook. Aangezien de ketting etc onder de roest zitten.
Nice, foto posten als je 'm hebt!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
Ik werd net gebeld dat mijn fiets al binnen isTerwijl de verwachting ergens volgende week was.
Straks meteen ophalen, en hopelijk breekt het zonnetje nog door.
Je kan jezelf ook overtrainen heh, om conditie op te bouwen moet je aan bloktraining gaan doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
Kolere, klein stukje gefietst, inclusief een brug over het kanaal, ik ben helemaal kapotGewoon géén conditie
Maar goed, dat wist ik van te voren wel. Zeer regelmatig fietsen en dan komt dat wel goed.
Gewoon eraf draaien die indicators! Scheelt gewicht, en na een tijdje schakel je toch op gevoel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
Kolere, klein stukje gefietst, inclusief een brug over het kanaal, ik ben helemaal kapotGewoon géén conditie
Maar goed, dat wist ik van te voren wel. Zeer regelmatig fietsen en dan komt dat wel goed.
Ik ga er morgen wel even mee terug. Ik heb links en rechts bij de schakelflippers een soort van 'metertje' zitten die door middel van een oranje streepje aangeeft in welke versnelling ie zit, alleen de rechter verloopt niet synchroon. Als ik qua versnellingen niet meer kan schakelen, dan staat dat streepje pas halverwege.
[ afbeelding ]
Dat dus, maar dan de rechter.
Een foto zal ik morgen proberen te maken en die zal ik hier neerzetten (als ik tenminste het datakabeltje van mijn gsm kan vinden).
Die ~20 gram doet 't m he....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:21 schreef Unsub het volgende:
[..]
Gewoon eraf draaien die indicators! Scheelt gewicht, en na een tijdje schakel je toch op gevoel.
Maar idd gewoon even teruggaan, lijkt me zo gemaakt.
Ik fiets iets meer als 100 km per week. Roest blijft stug zitten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ketting is gewoon een kwestie van goed smeren, en flink wat km's maken, dan slijt de roest vanzelf weg. Roest op de vorkpoten/frame is een ander verhaal.
[..]
Nice, foto posten als je 'm hebt!
Ik kom net weer van de fiets af, klein tochtje met vrienden van ong. 30 à 40 km, heerlijk weertje.
Dan zal de roest in je ketting/tandwielen zijn gaan vreten. Oppervlakkige roest (waar ik het dus over had) gaat er gewoon vanaf bij normaal gebruik en onderhoud.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:25 schreef tomaat52 het volgende:
Ik fiets iets meer als 100 km per week. Roest blijft stug zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk.. pekel.![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Schrader ventiel dus.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
4 Bar, zoveel? In mijn autobanden doe ik maximaal 2,4 bar.
Het is een dik ventiel, vergelijkbaar met die van een autoband.
Ik zal vanavond wel een foto van de fiets en het ventiel uploaden.
Ik heb even op de band gekeken en er moet idd minimaal 2 bar in en maximaal 4 bar. De auto heb ik ook altijd op de maximale spanning staan: vind ik prettiger rijden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:55 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Schrader ventiel dus.
Klopt, omdat zo'n band kleiner is kan hij meer druk hebben. Staat ook op de zijkanten van de banden.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb even op de band gekeken en er moet idd minimaal 2 bar in en maximaal 4 bar. De auto heb ik ook altijd op de maximale spanning staan: vind ik prettiger rijden.
En op Wiki kwam de afbeelding van zo'n Schader ventiel idd overeen met die van mij.
Thanks.
Ik spuit mijn fiets na elke rit waarop ze vies (stof, modder, water) is geworden, even af (niet met hogedruk!!), poets m'n fiets daarna droog met een schone doek, even snel over de ketting en tandwielen heen, cyclon fietsolie over de ketting (niet over de tandwielen, die worden door de ketting gesmeerd, en ook niet te veel), brunox vorkdeo op mijn vorkpoten en demper als het nodig is: klaar.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:22 schreef pablo1989 het volgende:
Hoe vaak onderhouden jullie de ketting? Na elke rit, 1x in de week, 1x in de maand? Heb het gevoel dat ik iets te enthousiast ben met het onderhouden van de fiets.
Staalborstel is denk ik handigerquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:47 schreef tomaat52 het volgende:
Maar hoe ga ik de roest eraf krijgen?
Shitload WD40 en een poetsdoek?
Mooi, op de haat-streepjesbanden naquote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:04 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals beloofd een foto van mijn fiets:
[ afbeelding ]
Ach, het maakt toch niet uit wát en hoeveel je rijdt, zolang je maar plezier hebt! Er is geen instapniveau op dit forum, hoorquote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:17 schreef tomaat52 het volgende:
Nice.![]()
Ik begin me toch echt af te vragen wat ik hier doe... niet een super fiets, was van plan om door de bossen te gaan raggen.. ook niks van gekomen...
Thanks.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:04 schreef Unsub het volgende:
[..]
Staalborstel is denk ik handiger![]()
zolang je de ketting naderhand weer smeert, en enkel de ketting en cassette raakt met de borstel, kun je proberen het geheel rustig schoon te krijgen. (anders is een nieuwe ketting+cassette ook niet zó duur)
[..]
Dan ga ik straks zoiets zoeken.quote:Op zondag 26 februari 2012 04:14 schreef Unsub het volgende:
[ afbeelding ]iets subtieler. Zo kun je tenminste voelen hoe hard je drukt ipv te raggen met een accuboor.
Kijk naar de foto met de ketting en cassette.. kan niet meer zo veel kwaad, wel?quote:Op zondag 26 februari 2012 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Met een staalborstel maak je krassen in het oppervlak. De roest zal eerder terugkeren tenzij je het spuit met verf of goed vet houdt.![]()
Ontroesten gaat goed met cola.
Ik roep ook alleen maar mijn mening hoor, ik zou ze inspuiten met wd40 en even gaan fietsen. Dan is die aanslag op de ketting en tandwielen zo verdwenen.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:27 schreef Unsub het volgende:
[..]
Kijk naar de foto met de ketting en cassette.. kan niet meer zo veel kwaad, wel?
Als je met beleid schuurt, en het geheel daarna olied, kan het. Bij mij is het vroeger goed gegaan.
Maar je moet doen wat je goed lijkt, ik roep alleen mijn mening!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |