Bril idd ja. Die kleine kut vliegjes wil je niet in je ogen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het laatste waar je je druk om moet maken is wat andere mensen van je denken als je rondrijd. Je hebt toch een helm+bril op, gek pakkie, niemand die je herkent.
Over helm en bril, koop een goede helm en ga naar de decatlon voor zo'n bril van 5 euro met 4 glazen erbij. Kan je meteen een zeembroek kopen![]()
Je hebt ook wel gelijk, dat weet ik, het is meer het idee. Het is ook weer niet zo dat ik extreem dik ben. Voordat ik mijn aandoening kreeg, kreeg ik genoeg lichaamsbeweging op mijn werk en woog ik zo rond de 85 kilo bij een lengte van 1,85 meter. Nu zal dat zo tussen de 95 en de 100 kg zijn denk ik. Teveel, maar ook weer niet moddervet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het laatste waar je je druk om moet maken is wat andere mensen van je denken als je rondrijd. Je hebt toch een helm+bril op, gek pakkie, niemand die je herkent.
Over helm en bril, koop een goede helm en ga naar de decatlon voor zo'n bril van 5 euro met 4 glazen erbij. Kan je meteen een zeembroek kopen![]()
Een goed zonnebril heb ik sowieso wel, als lensdrager wil ik idd niks in mijn oog krijgen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bril idd ja. Die kleine kut vliegjes wil je niet in je ogen.
Kleding? Een fietsjasje+broek (korte mouwen) voor 20-30 per stuk voor een goedkope bij de decathlon volgens mij. Mijn helm was 80 euro. Dan heb je gewoon een goede helm die lekker zit. Mijne is van Giro, BBB is ook een goede helm. Ik zou als ik jou was je helm bij de fietsenwinkel halen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, dat weet ik, het is meer het idee. Het is ook weer niet zo dat ik extreem dik ben. Voordat ik mijn aandoening kreeg, kreeg ik genoeg lichaamsbeweging op mijn werk en woog ik zo rond de 85 kilo bij een lengte van 1,85 meter. Nu zal dat zo tussen de 95 en de 100 kg zijn denk ik. Teveel, maar ook weer niet moddervet.
Ik begin denk ik gewoon klein in het begin: relatief korte afstanden in de nabije omgeving om puur de basisconditie op een acceptabel niveau te krijgen. Daarna wil ik geleidelijk de afstanden gaan vergroten. Als ik daar aan toe ben en het wat serieuzer gaat worden, dan kan ik altijd nog gaan kijken voor kleding + helm.
Waar moet ik trouwens aan denken qua prijs voor kleding en helm en schoenen?
Ik zou zo'n goedkoop fietsbrilletje halen, want zeker in de bossen wil je geen zonnebril maar juist doorzichtige glazen of gele glazen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een goed zonnebril heb ik sowieso wel, als lensdrager wil ik idd niks in mijn oog krijgen.
Same, mede dankzij de mensen uit het wielrentopic en van mountainbike.nlquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
Toch wel handig, dat internet eigenlijk. Als absoluut beginner en leek had ik anders gewoon een Batavus of Gamma-fiets of zo gekocht, terwijl ik nu voor iets meer meteen een goede fiets heb.
Fiets altijd met een spijkerbroek aan. Ik vind zo'n strak mountainbike pak zo lelijk (wat klinkt dit stom). Die strakke shirtjes en broeken a la wielrennerstijl, niets voor mij. Draag het liefst een spijkerbroek. Binnenkort weer een paar wijde downhill jersey's kopen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
broekclip? Ga je met je spijkerbroek fietsen? Gewoon een zeembroekje kopen, ik heb er een lange strake trainingsbroek bij. Zit een stuk lekkerder en je hebt geen last van flapperende kleding.
Je gaat veel plezier van je Cube belevenquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
Toch wel handig, dat internet eigenlijk. Als absoluut beginner en leek had ik anders gewoon een Batavus of Gamma-fiets of zo gekocht, terwijl ik nu voor iets meer meteen een goede fiets heb.
Vind je dat niet zonde van je spijkerbroeken dan? Ik neem aan dat daar een hoop vuiligheid op komt. En met wat water/natte modder erop lijkt het me helemaal niet lekker fietsen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Moffol het volgende:
[..]
Fiets altijd met een spijkerbroek aan. Ik vind zo'n strak mountainbike pak zo lelijk (wat klinkt dit stom). Die strakke shirtjes en broeken a la wielrennerstijl, niets voor mij. Draag het liefst een spijkerbroek. Binnenkort weer een paar wijde downhill jersey's kopen.
Ik vind die strakke pakjes er zo slap uitzien, je ziet ook altijd alleen maar xc'ers die dat dragen.
Nee, na een wasbeurt zijn ze schoon. Ik gebruik er sowieso maar één spijkerbroek voor. Ik rijd zelf ook cross country, en single track. Maar vaak zijn die gasten met strakke pakkies van die gasten die toertochten rijden van 60 kilometer. Ik ben meer van het iets hardere, stijlere en rare dingetjes uitproberen op de fiets. Hoewel ik lange afstanden ook zeker kan waarderen. Maar zulke pakjes zijn niets voor mij.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vind je dat niet zonde van je spijkerbroeken dan? Ik neem aan dat daar een hoop vuiligheid op komt. En met wat water/natte modder erop lijkt het me helemaal niet lekker fietsen.
In Nederland zijn toch ook bijna alleen maar xc'ers?
Die gast heeft geen strak pakkie aan.. het is een beginnende prutser die een fiets gehuurd heeftquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:40 schreef Moffol het volgende:
[..]
Nee, na een wasbeurt zijn ze schoon. Ik gebruik er sowieso maar één spijkerbroek voor. Ik rijd zelf ook cross country, en single track. Maar vaak zijn die gasten met strakke pakkies van die gasten die toertochten rijden van 60 kilometer. Ik ben meer van het iets hardere, stijlere en rare dingetjes uitproberen op de fiets. Hoewel ik lange afstanden ook zeker kan waarderen. Maar zulke pakjes zijn niets voor mij.
Denk vaak aan dit soort mensen als ik die pakjes zie: http://www.dumpert.nl/med(...)untainbike_fail.html
Ik zeg ook niet dat hij zo'n pak draagt, maar aan zulke personen moet ik denken als ik mensen met een strak pak aan zie.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die gast heeft geen strak pakkie aan.. het is een beginnende prutser die een fiets gehuurd heeft
Ja, dat past wel bij het grove mountainbiken. Het ziet er ook gelijk anders uit, wat losser en nonchalanter.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar bijvoorbeeld dit soort MTB kleding oogt wel mooier idd en past meer bij de grove MTB.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed, mijn strakke outfit voldoet prima
Testrijden op de straat mocht ik er meequote:Op woensdag 22 februari 2012 16:06 schreef Unsub het volgende:
[..]
Heb je toevallig specificaties van beide fietsen (en foto's)?
Ik heb een aantal km's gemaakt op de Rockhopper van een vriend van me (2007 model, denk ik zo), en die beviel me verrassend goed qua zit. Erg stabiel, lekker wendbaar en speels. Dat was echter wel een 26".
Ik denk dat je het beste kunt testrijden op beide fietsen, als daar de mogelijkheid toe is, want dat is toch de beste maatstaf (of de specificaties moeten erg ver uit elkaar liggen..)!
De vraag is wel, ben je wel goed bezig als je er "nonchalant" uit wilt zien?quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:49 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja, dat past wel bij het grove mountainbiken. Het ziet er ook gelijk anders uit, wat losser en nonchalanter.
Ik heb ook geen strakke fietsshirts die zo strak zitten als een craftshirt, maar het zijn ook geen losfladderende shirtjes. Van die handschoenen is wel een goede, ik heb wel handschoenen zonder vingers zegmaar.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:44 schreef FHR het volgende:
Er zijn ook stapels meer 'casual' fietsbroeken te koop. Dus gewoon een wijde short. Liefst net op/over de knie zodat 'ie netjes valt op de kniebeschermers en er niet bovenop een hoopje gaat vormen. Bijvoorbeeld zo'n broek van Fox:
[ afbeelding ].
En dan gewoon een fatsoenlijk (niet strak) fiets-shirt er boven. Je hoeft er echt niet als een witte banaan in een condoom uit te zien.
Ook niet overbodig: goede handschoenen met complete vingers. Je handen zijn zo'n beetje het eerste dat de grond raakt bij een crash.
Hmm, ik heb net een stapel MBr's en MBUK's doorgebladerd, maar kon 't niet meer vinden. In ieder geval heeft Ragley Bikes wel een hardtail voor een 150 mm vork: http://www.ragleybikes.com/2011-complete-bike-specs/blue-pig-x9/quote:
Niet alles is een race, je mag ook lol hebbenquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De vraag is wel, ben je wel goed bezig als je er "nonchalant" uit wilt zien?![]()
Hehe.. zo bedoelde ik het ook niet. Doelde er meer op dat ie dan waarschijnlijk ook Just-out-of-bed-gel in zijn haren smeert... "voor de nonchalante look" (Theo Maassen anyone?)quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:58 schreef FHR het volgende:
[..]
Niet alles is een race, je mag ook lol hebben.
En hij vind fietsen niet tof?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Tot op heden nog geen ruimte in de auto om dat te doen. En ik ga meestal met 1 vriend op vakantie. Dan vind ik het ook raar om elke dag of om de dag weg te gaan om een paar uur te fietsen.
Nee. En hij heeft geen MTB. En ik vind het zonde om voor 1 of 2 tochten de hele rommel mee te nemen. Zeker omdat je in het buitenland voor mijn gevoel toch eerder de sjaak bent met diefstallen. En de auto is niet zo groot dat de fiets er in past.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hehe.. zo bedoelde ik het ook niet. Doelde er meer op dat ie dan waarschijnlijk ook Just-out-of-bed-gel in zijn haren smeert... "voor de nonchalante look" (Theo Maassen anyone?)
[..]
En hij vind fietsen niet tof?
Ik ga zo'n beetje ieder jaar twee keer naar 't buitenland. Of meer, afhankelijk van de hoeveelheid tijd. In 't voorjaar bijvoorbeeld naar Metabief, in mei gaat daar de stoeltjeslift open. En dan in de zomer een paar weken naar Zwitserland of Frankrijk. Soms eind augustus ook nog een weekje naar Portes du Soleil (Frankrijk) om lekker te raggen. Tussendoor weekendjes Ardennen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mensen hier al eens in het buitenland gaan biken? In 2009 ben ik zelf aan het Gardameer geweest. Bij Riva in de omgeving heb je erg mooie routes. Hoop dit jaar weer te gaan, maar hangt er een beetje af of ik vrienden zover krijg.
ff zoeken op google naar "route gardameer mtb" en je krijgt vast zat routes. Heb je GPS?quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:04 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik ga zo'n beetje ieder jaar twee keer naar 't buitenland. Of meer, afhankelijk van de hoeveelheid tijd. In 't voorjaar bijvoorbeeld naar Metabief, in mei gaat daar de stoeltjeslift open. En dan in de zomer een paar weken naar Zwitserland of Frankrijk. Soms eind augustus ook nog een weekje naar Portes du Soleil (Frankrijk) om lekker te raggen. Tussendoor weekendjes Ardennen.
Gardameer ben ik nog niet geweest, maar schijnt inderdaad goed fietsterrein te zijn. Geen idee of de routes daar zijn bewegwijzerd (lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat het geval is) of dat er goede route-kaarten van zijn. Anders kan het handig zijn om eens een dagje een gids te regelen. Die geven dan vaak meteen ook nog tips voor je rij-techniek.
Tip om je fiets mee te nemen: wielen eruit, pedalen eraf en dan tussen de voorstoelen en de zitting van de achterbank zetten. Of op de achterbank tegen de achterleuning aan (kan je 'em meteen vastzetten met de gordels). Op die manier heb je nog de hele achterbak voor de rest van je bagage (en een deel van je achterbank). Niet vergeten om de pedaalsleutel mee te nemen natuurlijk! Die heb ik standaard in zo'n kaartenvak achterop de voorstoel zitten, samen met een paar inbussleutels.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
Tot op heden nog geen ruimte in de auto om dat te doen. En ik ga meestal met 1 vriend op vakantie. Dan vind ik het ook raar om elke dag of om de dag weg te gaan om een paar uur te fietsen.
Ik ben toch wel blij dat ik het budget iets verruimt heb en een Cube met een RockShox vork heb gekocht ipv een Suntour vork na wat ik over Suntour heb gelezen op internet. En ik kreeg vanochtend te horen dat er een financiële meevaller voor mij aankomt, dus toen had ik zoiets van okee, geen Aim Disc, geen Analog V-Brake met Suntour, maar dan pak ik de iets duurdere en betere Analog Disc. Perfecte beginners fiets met goede onderdelen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je gaat veel plezier van je Cube beleven
Heb die van mij al 3,5 jaar. Kan weer meedoen aan het fietsplan nu, dus zit te spelen met de gedachten om een andere aan te schaffen. Ik wacht nog wel ff tot na de zomer om te zien wat de 2013 modellen gaan doen
Goeie, maar we gaan in een 107 op vakantiequote:Op woensdag 22 februari 2012 22:07 schreef FHR het volgende:
[..]
Tip om je fiets mee te nemen: wielen eruit, pedalen eraf en dan tussen de voorstoelen en de zitting van de achterbank zetten. Of op de achterbank tegen de achterleuning aan (kan je 'em meteen vastzetten met de gordels). Op die manier heb je nog de hele achterbak voor de rest van je bagage (en een deel van je achterbank). Niet vergeten om de pedaalsleutel mee te nemen natuurlijk! Die heb ik standaard in zo'n kaartenvak achterop de voorstoel zitten, samen met een paar inbussleutels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |