Als je de hendel van de schijfrem indrukt zonder schijf, schuiven de blokken naar binnen, zonder door de schijf weer naar buiten te worden geduwd (zoiets, weet het niet precies).quote:Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef DSS24 het volgende:
Ik heb mijn voorwiel eraf gehaald om de fiets in de auto te vervoeren. Toen ik het wiel er daarna weer opgezet had, stond de schijfrem veel strakker. Dus ik hoefde veel minder te knijpen. Hij loopt niet niet aan maar hoe kan dit?
Misschien een raar hoogteverschil?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:24 schreef the85mc het volgende:
Ik had endomondo even nagemeten. Ik kon me niet voorstellen dat ik gemiddeld tegen de 32 zat. En dat klopte ook, de afstand die endomondo opgeeft was bijna 10% te hoog. Ik heb mn rondje nagemeten op google earth en dan kwam ik ook op 29 km/u uit. Mn fietscomputer klopt dus wel.
Toch wel raar, want op de kaart in endomondo gaf hij precies de goede route aan. Waarom dat dan een langere afstand aangeeft kan ik niet verklaren.
Okay dat is klote. Hij loopt gelukkig nog niet aan. Wat is dan de beste manier om de blokjes weer terug te duwen zonder ze te beschadigen?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:50 schreef Unsub het volgende:
[..]
Als je de hendel van de schijfrem indrukt zonder schijf, schuiven de blokken naar binnen, zonder door de schijf weer naar buiten te worden geduwd (zoiets, weet het niet precies).
Het is daarom erg belangrijk om, wanneer je de fiets zonder voorwiel verplaatst, iets tussen de blokken te doen (als het goed is heb je daar wat voor gekregen bij de remmen, of het is te koop). Doe je dit niet, heb je kans dat de hendel aantikt, waardoor de blokken tegen elkaar komen, en dan is het verrekte prutswerk om de zuigers weer terug te duwen.
http://www.mtbroutes.nl/i(...)-mtbroute-oosterhoutquote:College steunt MTBroute Oosterhout
Zondag 26 Februari 2012 15:00
OOSTERHOUT - ‘Een mountainbikeparcours waardoor gezondheid, beweging en recreatie wordt bevorderd’: voor wethouder Janse, die de portefeuille sport ook beheert, en haar mede-collegeleden in Oosterhout een optelsom om 60.000 euro beschikbaar te stellen aan de stichting Wielerpromotie Oosterhout voor de realisatie van de eerste fase van een 60 kilometer lang parcours in en om landelijk Oosterhout.
Het huidige mountainbikeparcours in de bossen van Dorst krijgt binnen twee jaar, als alles meezit, drie extra lussen: eentje richting het Kadettenkamp en het landgoed Oosterheide, eentje richting Vrachelen en later eentje in de richting van de Vijf Eiken/Dongen en Rijen. Samen moet dat straks een parcours opleveren dat in Nederland zijn gelijke niet kent en daardoor goed is voor de promotie van Oosterhout. De vrijwilligers van stichting Wielerpromotie Oosterhout - die in de huidige samenstelling de Cross for the Crocus als hun grootste initiatief kennen - gaan het parcours aanleggen en onderhouden. In de praktijk blijkt dat mtb-ers zich goed aan gemarkeerde paden houden en dat voorkomt ‘wild’ gebruik van de bossen en regulering met andere gebruikers als wandelaars, ruiters en overige fietsers. Samen met de gemeente hoopt de stichting op alle medewerking van betrokken grondeigenaren en buurgemeenten.
Zolang hij nu niet aanloopt, en gewoon werkt: niets aan doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:27 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Okay dat is klote. Hij loopt gelukkig nog niet aan. Wat is dan de beste manier om de blokjes weer terug te duwen zonder ze te beschadigen?
quote:Op zondag 26 februari 2012 22:51 schreef tomaat52 het volgende:
Weet iemand hoe je die plastic schijf bij de tandwielen moet vastzetten?
Ik wil eerst mijn conditie (ik heb immers ruim 10 jaar niet gefietst en uberhaupt nooit aan een andere sport gedaan) een beetje op peil krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ga je nu dan alleen met je MTB over de weg fietsen?
hoe sneller de onverharde wegen hoe beterquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik wil eerst mijn conditie (ik heb immers ruim 10 jaar niet gefietst en uberhaupt nooit aan een andere sport gedaan) een beetje op peil krijgen.
En als mijn conditie eenmaal een stuk beter is, dan ga ik er wel mee de bossen/onverhard in, lekker lange tochten maken
Kwestie van tijd, maar als ik regelmatig ga fietsen nu, des te sneller is mijn conditie op peil.
Op asfalt ben ik momenteel na een uurtje, anderhalf uur echt totaal kapot (mijn conditie is écht heel erg slecht , maar goed ik fiets nu ook pas een dag of 4), en met die conditie begin ik nog niet aan zwaarder terrein.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
hoe sneller de onverharde wegen hoe beter
gaat conditie ook wel van omhoog. over asfalt wordt je niet echt afgeremd door zand enzo
Dus er zijn ook nog verschillende soorten banden? Komt nog een hoop bij kijken, bij dat fietsenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:37 schreef tomaat52 het volgende:
Gooi er dan bijvoorbeeld 2 Schwalbe CX comp banden eronder. Dan bespaar je de noppenbanden. Die slijten nogal snel.
Mijn mening:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus er zijn ook nog verschillende soorten banden? Komt nog een hoop bij kijken, bij dat fietsen
Ik heb even gekeken en ik heb Schwalbe Smart Sams eronder liggen.
Wat voor een banden zijn het meest geschikt voor een 50/50 verhouding voor verhard/onverhard?
Ik weet niet waar je woont en wat voor paden er in de buurt zijn, maar als je lekker door redelijk verharde paden (gewone wandel/fiets paden zegmaar) is het toch heerlijk om door het bos te rijden ipv de asfaltwegen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op asfalt ben ik momenteel na een uurtje, anderhalf uur echt totaal kapot (mijn conditie is écht heel erg slecht , maar goed ik fiets nu ook pas een dag of 4), en met die conditie begin ik nog niet aan zwaarder terrein.
Maar ik ga sowieso elke dag fietsen, dus met een paar weken hoop/denk ik dat de conditie dan al een stuk beter is en dan ga ik wel zo gauw mogelijk op onverhard. Daar heb ik 'm ook voor gekocht uiteindelijk, en de omgeving hier (Nijmegen, Rijk van Nijmegen) leent zich uitstekend voor mountainbikes.
laatste vraag ik me ook wel eens af.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont en wat voor paden er in de buurt zijn, maar als je lekker door redelijk verharde paden (gewone wandel/fiets paden zegmaar) is het toch heerlijk om door het bos te rijden ipv de asfaltwegen?
Edit: Ik heb 2 keer in de buurt van doorwerth gereden. Daar waren heerlijke paadjes. Al twijfel ik achteraf of we er mochten rijden.
Ik denk het niet nee. Hoe het allemaal zit weet ik niet. Zolang jij je (heel) netjes gedraagt zal het allemaal vast geen probleem zijn, maar als je vlak langs mensen gaat racen, geen voorrang geeft en geen rekening met de honden houd maak je er geen vrienden mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
laatste vraag ik me ook wel eens af.
Ik schiet vaak een bos in waar niet een officieel MTB route ligt.
Ik blijf echter wel op paden en houdt rekening met de voetgangers.
Volgens mij mag ik daar officieel gezien dan ook niet fietsen of hoe zit dat nu precies ?
ja dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk het niet nee. Hoe het allemaal zit weet ik niet. Zolang jij je (heel) netjes gedraagt zal het allemaal vast geen probleem zijn, maar als je vlak langs mensen gaat racen, geen voorrang geeft en geen rekening met de honden houd maak je er geen vrienden mee.
Niet, gewoon eruit slopen. Dat ding is alleen nodig als je je derailleur niet goed afstelt. Geen idee trouwens hoe je 'em los krijgt, die dingen zitten meestal juist veel te vastquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:19 schreef tomaat52 het volgende:
Weet iemand hoe je die plastic schijf bij de tandwielen moet vastzetten?
Bij de meeste bossen in Nederland staat OF niks (dus mag je fietsen) OF "Fietsen en wandelen toegestaan" OF "Vrije toegang, behalve: [lijstje met paarden, auto's etc, maar geen fietsen]". Dus dan mag je er fietsen op wegen en paden (ruim te interpreteren).quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
laatste vraag ik me ook wel eens af.
Ik schiet vaak een bos in waar niet een officieel MTB route ligt.
Ik blijf echter wel op paden en houdt rekening met de voetgangers.
Volgens mij mag ik daar officieel gezien dan ook niet fietsen of hoe zit dat nu precies ?
Welke buurt? Ik neem aan dat je mtb-routes.nl of hoe die site ook heet wel kent?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja dat lijkt mij ook.
voornamelijk in mijn buurt zijn de echte officiele MTB routes wat verder.
Heb waarschijnlijk vandaag wel een kortere route naar de duinen gevonden.
Moet ik wel ongeveer 15 km op asfalt rijden maar dan kan ik daarna de fietsroute opduiken
Klinkt opzich wel goed, nadeel is dan toch wel het betalen. Hoe duur is zoiets? Want elk weekend 3 euro betalen voor een rondje tikt na een jaar ook wel weer aan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:16 schreef FHR het volgende:
[..]
Bij de meeste bossen in Nederland staat OF niks (dus mag je fietsen) OF "Fietsen en wandelen toegestaan" OF "Vrije toegang, behalve: [lijstje met paarden, auto's etc, maar geen fietsen]". Dus dan mag je er fietsen op wegen en paden (ruim te interpreteren).
Alleen als er expliciet staat dat het verboden is voor fietsen, mag je er niet fietsen. Daar houd ik mezelf eigenlijk altijd wel aan, anders maak je geen vrienden en wordt het nog verder ingeperkt. Alhoewel ik het echt onzin vind om fietsen verboden te maken. Waarom zou ik niet het recht hebben om in dat stukje bos te komen en iemand met 5 niet-opgevoede honden en 7 niet-opgevoede, schreeuwende kinderen die takken afbreken wel?
Het beleid in NL klopt gewoon voor geen meter; ze verbieden wel, maar stellen niks goeds daar tegenover. De routes die we hier hebben, zijn vaak gewoon over al bestaande paden waar dus ook wandelaars en paardrijders komen. Dat is niet handig, daar krijg je heibel van (vooral met van die zogenaamde mountainbikers in strakke pakjes die met hun hoofd omlaag zo hard mogelijk rijden en schreeuwen dat de wandelaars aan de kant moeten en dan vervolgens het hele pad aan gort remmen bij een bocht of afdaling omdat ze niet kunnen fietsen).
In het buitenland hebben ze dit vaak handiger gedaan, vooral in de UK. Daar heb je in veel bossen 'trail centres': een heel stel routes specifiek aangelegd voor MTB's. Dus geen gehannes met voetgangers, de paden blijven beter (speciaal aangelegd met waterafvoer enzo), leukere paden met technische stukjes etc. En dan een restaurant/café/fietsentoko en parkeerplaats erbij. Vaak moet je betalen, maar dan heb je ook iets.
Tilburgquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke buurt? Ik neem aan dat je mtb-routes.nl of hoe die site ook heet wel kent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |