Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Met storm tegen een viaduct op is iets anders dan een echte berg natuurlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
Ik heb tot vorig jaar ook altijd met een dubbel gereden, nu toch maar voor een triple gekozen, maar nog niet gebruikt. In het voorjaar in de Alpen maar eens kijken of het nou echt scheelt.....quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Dubbel. Nooit anders gehad ook.
Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee.
Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg.
Extra slijtage?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.quote:
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
In de bergen toch wel meerquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.
Ik zit nu naar een edge 500 te kijkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:33 schreef PipodeOoi het volgende:
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit."
"Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR"
Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig
Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg).
Welnee. Er zijn hele jaargetijden dat ik niet schakel vooraan. Met een 50/34 moet je pas veel schakelen. De enige reden waarom ik misschien ooit een compact neem is omdat ik geen Shimano meer wil.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
Ja daar wel dus daar kun je het beste op een singlespeed rijdenquote:
Heb je 1 of 2 bladen voor?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:19 schreef MCH het volgende:
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb.
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Verschil zit in de crankset. Bij een compact rij je trouwens vaak met 34 en 50 voor, bij een double 39 en 53.. Een compact kan je trouwens vaak ook een 39 op monteren, maar op een double geen 34..quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
heuvels en bruggen knal ik op het buitenblad omhoog , maar dat is puur op macht, maar je kan geen 10 kilometer klimmen en maar zuurstofschuld op blijven bouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Kleinste blad gebruik je niet op het vlakke of viaducten maar in de echte heuvels, dus de slijtage van dat blad valt ontzettend mee.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
bij compact is het verschil tussen grote blad en kleine blad groter als bij een normale dubbelquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
Wikipedia:quote:
Had er ook nog nooit van gehoord hoorquote:De Q-waarde bij een fiets is de afstand in millimeters tussen de buitenzijden van de cranks. Een lagere Q-waarde geeft biomechanische, aerodynamische en mechanische voordelen.
Met name de vormgeving van het crankstel, de bracket met trapas en de liggende achtervork van de fiets zijn van grote invloed op de uiteindelijke Q-waarde.
Ah, daar had ik al wel eens over gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Had er ook nog nooit van gehoord hoor
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef joers1 het volgende:
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet.
Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd.
Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken"Strak fietsje", zo omschreven sommigen van jullie 'm gisteren....en die is van modeljaar 2010, door huidige eigenaar gekocht in mei 2011 en heeft Ultegra 6700 en totaal zo'n 750 km. op teller.
Deze dus:
[ link | afbeelding ]
Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet.
Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me.
Precies, ziet er meteen een stuk chiquer uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel
Precies, dat zijn de best schoon te houden tapes. Ik heb er alweer een jaar fizik micro wit op zitten, en met een nat doekje de vlekken wegpoetsen (smeer of kleverige limonade) volstaat al.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Mooie fiets!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:27 schreef joers1 het volgende:
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen.
Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doenWel een zwart zadel. Denk zelf aan een Fizik Arione CX (zwart, met wit accentje) of een San Marco Aspide (zwart met rood accent)
De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood.
Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is:
[ afbeelding ]
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goedquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Niet zo moeilijk hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, stuurlint wikkelen kan ik ook wel iemand voor gebruiken
Precies, en oefening baart kunst. Eerste keer dat ik het deed ging al niet echt lekker, maar daarna werd het alleen maar beter. Heb inmiddels ook al eens katoenen stuurlint gewikkeld (denk dat Ivo wel weet wat ik bedoel), en dat ging ook prima terwijl het echt ontzettend anders materiaal is. Mijn beste ervaringen heb ik met zelf met BBB tape.quote:
Juist! Zo heette hetquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Tressoplast wikkelt veel beter dan al het moderne spul.
Ja, maar als de weg droog is hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef No-P het volgende:
Zou het vannacht vriezen aan de grond? Wil al vroeg gaan fietsen.
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:40 schreef marcodej het volgende:
Ik rij een 50-39 compact en rij vrijwel alleen op het binnenblad. Voor de paar keer dat ik in de heuvels rijdt monteer ik een 34.
En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor het echte klassieke effect moet je de Tressoplast insmeren met schellak.
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef foetre het volgende:
Weet iemand wat het verschil tussen de Sensa Giulia special en de Sensa Giulia Supremo is (behalve de kleur dan)
En of er veel prijsverschil is?
Ik moest er ff aan wennen omdat ik altijd kurk had, maar het is idd een fijn lintje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goed
Ik heb op m'n tijdritfiets ook een 50. Is prima te doen. 50-12 is zwaar zat. Ik heb een keer gehad dat ik nog een versnelling nodig had, maar toen reed ik met windkracht 6,7 in de rug en ging ik boven de 60quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.
[..]
En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......
quote:Op 14 juli 1948 belt de Christen-democratische premier De Gasperi Gino Bartali. De Gasperi heeft maar één vraag voor “Gino de vrome”; of hij even de Tour van 1948 wil winnen. De reden van dit toch wel vreemde verzoek is van politieke aard. Italië bevindt zich na de Tweede Wereldoorlog en de heerschappij van Benito Mussolini in een machtsvacuüm. Links, rechts en de kerk vechten om de politieke macht.
Een aanslag op de secretaris van de Communistische Partij, Togliatti, doet Italië wankelen. Een burgeroorlog wordt gevreesd. Premier De Gasperi pleegt overleg met het Vaticaan. Men neemt een bijzonder besluit. De katholieke Bartali wordt gevraagd een overwinning in de Tour de France te behalen om de aandacht van de politieke strijd af te leiden. Alleen een overwinning van Bartali kan volgens De Gasperi het verdeelde Italië weer verenigen.
quote:Op 16 juli 1948 kan Bartali definitief de macht overnemen. De etappe die dag gaat van Briancon naar Aix les Bains. Drie serieuze Alpentoppen dienen er beklommen te worden. Maar dat is niet de grootste uitdaging. Het noodweer spreekt meer tot de verbeelding van de coureurs.
In de Alpen sneeuwt het, er hangt mist, er blaast een snijdende noordenwind, het is nagenoeg donker. Op de Galibier vriest het vier graden. Tegen de flanken ervan bewegen wielrenners, gekleed in truien met korte mouwen en korte wollen racebroeken. Geen regenjasjes, geen handschoenen. De coureurs lijken in de lichtbundels van de volgauto's op spoken.
Hoe hoger de renners de bergen ingaan hoe slechter het weer wordt. Regen wordt sneeuw. Sneeuw verandert in hagel. Ondanks het noodweer doet Louison Bobet een wanhopige poging om Bartali een nederlaag toe te brengen.
Bobet demarreert op de Galibier en Bartali moet in eerste instantie het antwoord schuldig blijven. Maar als de Fransman op de top van de Galibier omkijkt, ziet hij in de sneeuwstorm op korte afstand het silhouet van “II Vecchio”, die hem rustig gevolgd is.
Bron: sportkroniek.nlquote:Op dit moment weet Bobet dat de Tour voor hem verloren is. Bartali heeft immers de vorige bergetappes gehakt gemaakt van zijn tegenstanders. Bobet vreest een afstraffing. Bartali blijft echter rustig. De etappe is nog lang er komen nog twee beklimmingen. Bartali en Bobet beklimmen zij aan zij de col de la Croix de Fer.
In de afdaling krijgt Bartali een lekke band en weer is Bobet alleen. Rustig laat Bartali zich terugzakken naar een achtervolgend groepje met Schotte, Camellini, Ockers, Jean Kirchen en Guy Lapebie. Met hen loopt hij een kwartier later de vertwijfelend vechtende Bobet weer in.
Nog één hindernis wacht de renners voor de finish in Aix-les-Bains, de col de Porte. Op deze steile klim laat de oppermachtige Bartali iedereen achter zich en stelt hij zijn eindzege veilig. Achter Bartali zal een waar slagveld volgen. Op bergpaden met soms dertig centimeter dikke lagen modder, lopen auto's en motoren vast en vervolgen verkleumde renners te voet hun weg.
Bartali wint na deze etappe nog tweemaal een rit. De gele trui geeft hij niet meer uit handen. Bartali wint de Tour en behoedt- zo wil de legende- Italië van een burgeroorlog.
Bron: Gino Bartali Wikiquote:Na deze overwinning in de Tour van 1938 worden zijn beste jaren van zijn carrière in beslag genomen door de oorlog. Coppi, die vijf jaar jonger is dan hij, wint de Ronde van Italië 1940, terwijl hij eigenlijk de knecht van Gino was. Italië werd verdeeld in twee rivaliserende clans. Coppi, het idool in wording, overvleugelde Bartali enigszins.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:53 schreef Freddeh het volgende:
Even iets heel anders he... Ik draag bij de echt lage temperaturen als ik naar het werk fiets altijd een bivakmuts. Maar met het burkaverbod op komst (wet moet nog worden aangenomen overigens), mag je dus ook geen integraalhelmen of bivakmutsen meer dragen. Hoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat exact willen verwerken in een wet (want dan zou ook de wet voor motorrijders en brommers moeten worden aangepast) ben ik hier behoorlijk tegen. Oké, ik ben ook niet echt heel erg vóór burka's ofzo, maar ik vind de beredeneringen wat vreemd.
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:36 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.
volgens mij alleen nog iets lichter dus?
Ik ben wel gegaan. De dikke mist was wel zwaar, maar het was verder niet glad. Toch mooi 3 uurtjes kunnen fietsen, jammer maar geen zon gezien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel balen, toen de wekker vanmorgen ging was het aan het regenen/ijzelen. Met de temperaturen rond het vriespunt vond ik dat toch iets te link, dus weer terug het bed in gedoken. Nu eerst andere verplichtingen maar hopelijk vanmiddag nog tijd voor een klein rondje...
Ziet er nu wel goed uit!
Dat komt wel goed, ze kunnen je nooit pakken op het warmhouden van jezelf natuurlijk. Maar toch vind ik het zo'n raar iets he...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:57 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]![]()
Wees een vrij man en draag een bivakmuts als jij dat wil!
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwachtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.
Hij is best mooi
[ afbeelding ]
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:14 schreef dop het volgende:
Q factor , lol mannen ik zal niet zeggen dat het altijd zo is maar met een trippel hoeft het niet zo te zijn dat je Q factor hoger word.
moet er eigenlijk een beetje om lachen , recreanten die zich druk maken om de Q Factor , en vervolgens met O-benen op de fiets zitten
Vanmiddag uiteraard even kort ritje gemaakt.....en ongelooflijk...wat een wereld van verschil!!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk Joers1! Dat is een hele verbetering tov die Sora bak zeker? Al uitgetest ofwa?
Jajaja niet dus hé?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:33 schreef eentwee het volgende:
Mooie fiets hoor, ga je veel plezier aan beleven. Bidonhouders staan best goed al heeft zwart nog steeds mijn voorkeur. Kun je altijd nog vervangen. Zou wel het stuur een beetje naar voren kantelen, shifters wijzen ver omhoog en de onderkant staat ook helemaal schuin (hoort voor het mooi bijna parallel aan de grond of toch aan de bovenbuis). Is meer een afstelling voor een 60+ bierbuik die nooit in de beugels rijdtOhja en de ventieldopjes eraf.
Dat is toch een Ultegra electronisch groep? Ik vind t ook een toffe fiets!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwacht
niet gelijk op je teenjes getrapt voelen, 143 haalt een tripel inderdaad niet maar 150 wel en dat is een maat die ook in dubbel en compact heel vaak voorkomt,quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.
Maar ik ben benieuwd welk triple crankstel jij weet met een q-factor van 143 mm of kleiner, ik kan er zo geen een bedenken. Verder kan het best zo zijn dat er ook mensen zijn die baat hebben bij een grotere q-factor, maar daarom schreef ik ook: "daarom wil ik".
Het scheelt mij in ieder geval zere knietjes, maar ik ben blij dat jij er zoveel kaas van hebt gegeten.
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.quote:Op zondag 29 januari 2012 02:02 schreef Tommeke het volgende:
Mooie Aspin!
Ik heb m'n shifters ook vrij ver omhoog staan. Dat rijdt veel lekkerder met handjes op het stuur. Plus dat je dan vet chill Cancellara-style met je handen op je shifters en je armen gebogen hard kan fietsen.
Ik heb precies hetzelfde met m'n stuur hoor. Had eerst zo'n stuur wat standaard op een Stevens zit. Maar die heb ik vervangen door een stuur van PRO dat in de beugel iets langer doorloopt zeg maarquote:Op zondag 29 januari 2012 08:55 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.
Er zit wel een gruwelijk dun stuurlint op....voelt wat "cheap" aan en lijkt erg te "schuiven", dus denk dat die zeer binnenkort aan de beurt is
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.quote:
Ik zou zo met je ruilen. Het enige aan heuvels hier is het viaduct van Onnen, de Bronneger Bult en de VAM-bultquote:Op zondag 29 januari 2012 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.
Nu nog iemand zoeken die dat voor me kan doen / me het kan lerenquote:Op zondag 29 januari 2012 09:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stuurlint zou ik zeker vervangen dan!
Haha wij gaan met de club sowieso...maar afspreken kan altijdquote:Op zondag 29 januari 2012 10:19 schreef kiekjesdief het volgende:
12 juni is die opengesteld las ik. Idee voor een meet?
Haha ik heb nog rode dopjes liggen...idee?quote:
Stoegh!quote:Op zondag 29 januari 2012 10:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit eens een klim van 33% gehad, in Engeland. Dan ben je heel erg blij met een stuurtas.
Ligt er aan wat voor groep je hebt. Heb je een 105 groep dan zijn ze prima. Heb je een Dura ace groep dan is het een vlag op een strontschuit. Maar realiseer je wel dat het lagerwerk van de pedalen bij iedere hogere groep gewoon soepeler draait. Dus als je er 140 euro voor over hebt, zou in gelijk voor een set PD 7810 kiezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:11 schreef No-P het volgende:
Spd-sl 105 pedalen goed genoeg? Of moet ik voor ultegra of look/timex gaan.
Ze zijn wat lichter en wel iets beter hoor, maar ook 2x zo duur en net zo rap kapot.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb op m'n tijdritfiets de goedkoopste spd-pedalen en op m'n koersfiets 105, maar veel verschil merk ik niet.
Heb nu ook Dura Ace bracketlagers gemonteerd maar merk daarin ook geen verschil.
Same herequote:Op zondag 29 januari 2012 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze zijn wat lichter en wel iets beter hoor, maar ook 2x zo duur en net zo rap kapot.
Ik rijd voor mijn job met de goedkoopste dubbelzijdig spd en op de koersfiets met cheap Look keo classic pedalen. Prima voor mij.
ultegra spd sl 6700 bij rose 72 euroquote:Op zondag 29 januari 2012 19:10 schreef No-P het volgende:
Hmm. Twijfel dus of die bijna dubbele prijs van ultegra me het waard is. Dura ace wordt het sowieso niet.
Speelt ook mee wat je fijn vindt.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:11 schreef No-P het volgende:
Spd-sl 105 pedalen goed genoeg? Of moet ik voor ultegra of look/timex gaan.
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
Het verschil merk je niet...... Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wanneer je beide pedalen, PD6700 en PD7810/79000 gemonteerd hebt, moet je ze eens met de hand ronddraaien. Dan voel je dat verschil weldegelijk. Dat je het met trappen niet merkt, wil niet zeggen dat het verschil er niet is. Zo zijn voor de één Fulcrum 7 wielen al licht genoeg om maar eens iets te noemen. En hetzelfde geldt voor derrailleur wieltjes. Die met gewone lagers voldoen prima maar met keramische lagers bespaar je volgens een test (kan de bron niet vinden) al één hele Watt.
Nu weet ik ook wel dat wij allen hier door een beetje beter te trainen veel beter zouden presteren dan wanneer we alleen maar op het beste van het beste materiaal zouden rijden, maar verschil is er weldegelijk. Een fiets van 6,5 kg accelereert nu eenmaal sneller dan een van 8,5 kg, waar of niet?
Hangt er vanaf in wat voor verzet je zit.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
Het verschil merk je niet...... Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Wanneer je beide pedalen, PD6700 en PD7810/79000 gemonteerd hebt, moet je ze eens met de hand ronddraaien. Dan voel je dat verschil weldegelijk. Dat je het met trappen niet merkt, wil niet zeggen dat het verschil er niet is. Zo zijn voor de één Fulcrum 7 wielen al licht genoeg om maar eens iets te noemen. En hetzelfde geldt voor derrailleur wieltjes. Die met gewone lagers voldoen prima maar met keramische lagers bespaar je volgens een test (kan de bron niet vinden) al één hele Watt.
Nu weet ik ook wel dat wij allen hier door een beetje beter te trainen veel beter zouden presteren dan wanneer we alleen maar op het beste van het beste materiaal zouden rijden, maar verschil is er weldegelijk. Een fiets van 6,5 kg accelereert nu eenmaal sneller dan een van 8,5 kg, waar of niet?
Dan zal het voor mij ook uitmaken. Immers heet ik kantador en toer ik op zowel zaterdag als zondag.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.
Als je jezelf al amateur noemt, wat ben ik danquote:Op zondag 29 januari 2012 21:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb deze zomer op een Cervélo S3 Dura Ace gefietst en later ook op een Scott Foil. Vooral het verschil tussen die S3 en m'n eigen Trekje was wel te voelen idd
Ik bedoel ook dat je het verschil tijdens het fietsen niet merkt. En dat dat voor een amateurtje als ik niet veel uitmaakt.
Dank je maar ik heb nog bonnen van amazon.de die ik aan fietsspul wil spenderen.quote:
Haha alleen als koerier ben ik prof, dan verdien ik immers geldquote:Op zondag 29 januari 2012 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je jezelf al amateur noemt, wat ben ik dan
Doet me denken, ik heb alleen een triathlonlicentie.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha alleen als koerier ben ik prof, dan verdien ik immers geld
Maar ik rij bij de sportklasse en ben dus amateur. Jij hebt geen licentie toch? Dan ben je een toerder
Is een waarheid als een koe, behalve dan dat ik naast de zondag ook nog wel eens op zaterdag en op dinsdag en op donderdag rij. Maar zoals al eerder gezegd, ik hoef mijn prestaties hier niet voor een ieder te etaleren.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je Contador heet maakt dat wel uit ja. Niet als je Buzz heet en alleen op zondag toert.
wat een onzin , er zijn genoeg mensen waar bij dit soort keuzes met meer te maken heeft als geld.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En al zou het niets uitmaken, als het geld geen rol speelt waarom zou ik dan op een fiets van 8,5 kg gaan zitten terwijl ik ook een fiets van 7 kg met mooiere spulletjes kan aanschaffen. Het zijn toch altijd de mensen met een beperkt budget die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat het allemaal niets uitmaakt. Maar ik weet zeker dat als je mag kiezen dat je toch die fiets met Sora laat staan om die met Campa Super Record in te laten pakken.......
Nieuw?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje.
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
In Utrecht lag een flinke laag. Ben bang dat we daar voorlopig niet meer vanaf komen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
Geen sneeuw hier in Delft, maar wel een laagje strooizout.
Goede keuze geweest om gistermiddag nog even te gaan toeren.
Niet afgeprijsd is deze fiets rond de 1000 euro dacht ik, prima fiets als je vriendin geen moddervette zeekoe is tenminste.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje.
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
850 zelfs maar, inclusief 105 pedalen en cateye computertje.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet afgeprijsd is deze fiets rond de 1000 euro dacht ik, prima fiets als je vriendin geen moddervette zeekoe is tenminste.
quote:Op maandag 30 januari 2012 10:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
MCH dit is een gesoigneerd topic, waar een zeekoe een stuk fauna is en niet de vriendin van iemand die je niet kent.
Ik had moeite om het op een nette manier te zeggen, maar jij legt het netjes uitquote:Op maandag 30 januari 2012 10:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
MCH dit is een gesoigneerd topic, waar een zeekoe een stuk fauna is en niet de vriendin van iemand die je niet kent.
Prima fiets. Ook een beste prijsquote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje.
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
Aardig geld voor een Bulls... Mijn eerste fietsje was een bulls ultegra, 2e hands, en die kocht ik voor 400 ¤ van marktplaats.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef cafca het volgende:
ff een vraagje, ik ben voor mevrouw cafca op zoek naar een beginnersfietsje.
Bulls Harrier 1 met Shimano 105, voor 775 euro, is dat een beetje een goeie deal?
Wat is dat nou weer voor onzin dat het er goed uit moet zien, iedereen moet op de fiets toch gewoon doen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Maar ik ga verder niks over soigneren of soigne zijn zeggen, voor je het weet heb je een hbo/universiteit Fok! discussie.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima fiets. Ook een beste prijs
Volgens mij zitten daar standaard Shimano WHR500 wielen in. Dat zijn niet echt goede wielen maar als je vriendin niet te zwaar is is dat geen probleem. Als je zwaar bent of een beetje kracht hebt gebeurt het wel dat de velgen tegen de remmen aanlopen. Wil je goede wielen voor weinig geld, dan raad ik Fulcrum Racing 7 aan.
MCH,je slaat de plank compleet mis qua soigneren. Wielrennen is meer dan hard fietsen. Het moet er ook goed uitzien. In de winter en op trainingen maakt het me niet veel uit, maar tijdens een koers en zeker met een toertocht is het gewoon tof om als een halve prof op je fiets te zitten.
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:43 schreef MCH het volgende:
En vlieg op met je gesoigneerd zijn, we zijn geen profs of pseudo profs.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden waardigequote:Op maandag 30 januari 2012 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.
Het kan ook zo treurig uitpakken hé, dat is een risico. Ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die zo hun best doen soignee te zijn; maar het enige wat je denkt bij het zien van de foto is:quote:Op maandag 30 januari 2012 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt nog veel te leren jongeman. Soignee zijn moet een hoofddoel zijn van iedere fietser, daarbij hard fietsen is leuk maar geen vereiste.
Sorry, hij is nieuw, bij een speciaalzaak.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aardig geld voor een Bulls... Mijn eerste fietsje was een bulls ultegra, 2e hands, en die kocht ik voor 400 ¤ van marktplaats.
Dus er moet wel wat van de prijs af kunnen, tenzij het ding 3 maanden oud is en 100 km gereden heeft.
Ik loop ook maar wat te chargeren johquote:Op maandag 30 januari 2012 11:06 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin dat het er goed uit moet zien, iedereen moet op de fiets toch gewoon doen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Maar ik ga verder niks over soigneren of soigne zijn zeggen, voor je het weet heb je een hbo/universiteit Fok! discussie.
Ik zal opletten voor gesoigneerde rijders in Groningen en omstreken. Fiets je bij Tandje Hoger?quote:Op maandag 30 januari 2012 11:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik loop ook maar wat te chargeren joh
Tuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar ik ben een enorme ijdeltuit
Ik vind het gewoon leuk om daarmee bezig te zijn
Heel verstandig. Op een mooie fiets rijd je vaker en harderquote:Op maandag 30 januari 2012 11:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Sorry, hij is nieuw, bij een speciaalzaak.
Maar ja, ze vind hem niet mooi(vrouwen zijn soms net wielrenners) Maar je moet wel een fiets kopen waar je je goed bij voelt, dus de zoektocht gaat ff verder.....
Doenquote:Op maandag 30 januari 2012 11:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zal opletten voor gesoigneerde rijders in Groningen en omstreken. Fiets je bij Tandje Hoger?
Nee, nog niet. Moet ook nog een beetje uitvinden of dat dan bij een toergezelschap moet zijn of bij een serieuzere trainingsclub.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doen
Jeps! Rij jij ook bij een club?
Dat zeggen alleen de mensen die niet soignee zijnquote:Op maandag 30 januari 2012 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
Soignee op de fietsEn dan zeker bij elk stoplicht het vuil van je schoenen poetsen? Wielrennen gaat om hard fietsen. Als je gewoon zo hard fietst dat niemand je lang genoeg kan zien om te zien of het er soignee uitziet hoeft het ook niet toch? Das iig mijn stijl.
Cavendishquote:Op maandag 30 januari 2012 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
Soignee op de fietsEn dan zeker bij elk stoplicht het vuil van je schoenen poetsen? Wielrennen gaat om hard fietsen. Als je gewoon zo hard fietst dat niemand je lang genoeg kan zien om te zien of het er soignee uitziet hoeft het ook niet toch? Das iig mijn stijl.
Zwart is toch soignee? Of niet?quote:Op maandag 30 januari 2012 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cavendish![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Echte bazen dragen een zwarte broek.
Klopt. Met een witte broek rij je voor lul. Letterlijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwart is toch soignee? Of niet?
Bij veel clubs zijn beide wel vertegenwoordigd.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Moet ook nog een beetje uitvinden of dat dan bij een toergezelschap moet zijn of bij een serieuzere trainingsclub.
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zeggen alleen de mensen die niet soignee zijn
Wist helemaal niet dat jij aan het verhuizen was joh! Waar ben je gaan wonen?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:44 schreef Patroon het volgende:
Na 3 weken klussen en verhuizen zijn we eindelijk klaar. Nog niet alles is op zijn plaats maar ik kan iig weer op de bank zitten.
Als ijsbeer moet je júist in het wit rijden. De euro code staat vol met opmerkingen over het nut van wit.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt. Met een witte broek rij je voor lul. Letterlijk.
Deze nog even speciaal voor Kano:quote:********* -THE OFFICIAL EURO CYCLIST CODE OF CONDUCT- *********
Created by Dom Guiver and Mike Flavell
3. You shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex bibs (shorts, regardless of colour are BANNED) or any team kit containing non-prominent Logo's. Shorts will extend 55-60% of the way down the upper leg. IN NO CONDITION shall it extend any further.
7. Cycling shoes must contain at least 80% white!
The following exceptions apply…
i) Colours combinations such as world cup stripes, or Olympic gold where title has been EARNED.
ii) Shoes which are custom-made for specific riders by companies endorsed by this group. These shoes will be accessible to the particular cyclist only, and shall follow the preceding rules.
8. If white cycling shoes are not available where you reside, white booties with prominent logos shall always be worn. When booties are worn, socks should protrude approximately 7 centimetres above the ankle, and shall always protrude at least 1.5cm from any booties worn.
9. Your bike frame must contain 2-4 colours IN ADDITION TO WHITE. All colours are acceptable as long as they combine tastefully. In addition to this, wheel selection must also match frame and fork.
15. When riding, sans helmet (with short hair), a team issue cycling cap (white in colour), shall be worn. The bill shall remain in the downward position at all times. Cycling cap can be worn forwards or backwards to coincide with specifics of current hairstyle. During spring training, cycling toques WILL be worn at all time in place of caps.
17. Saddles shall be white in colour only and will be manufactured in Italy or France. Exceptions shall be made in the following cases…
i) Saddles containing WorldCup Stripes or Olympic Gold when EARNED
ii) Italian Flag colour combo when rider is ITALIAN (born in Italy)
18. Handlebar tape is required to be cork as well as being WHITE IN COLOUR. Bar tape will be kept in pristine white condition. This state shall be achieved either through daily cleansing or frequent replacement. These jobs will NEVER be performed by the cyclist as you must maintain your image.
26. MTB gloves are FORBIDDEN in all instances. Cycling gloves will be slick, white (in accordance with kit), and have minimal padding. Padding will be beige or white in colour. Wearing NO GLOVES is entirely acceptable and encouraged. In the case where said euro cyclist is wearing a leader’s jersey, special gloves will be made to match the colour of the jersey while blending the team kit colours simultaneously.
Als opperbaas/wereldkampioen/snelste-persoon-op-de-fiets met een zwarte broek rond fietst, nota bene i.c.m. het witte wereldkampioenen shirt lijkt het me wel duidelijk wat je met die lijst kunt doen:quote:Op maandag 30 januari 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ijsbeer moet je júist in het wit rijden. De euro code staat vol met opmerkingen over het nut van wit.
En de regels over zwart zijn sowieso duidelijk, zie punt 3.
[..]
Deze nog even speciaal voor Kano:
30. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of your bike.
Ik kom er redelijk bij in de buurt, ik heb nog altijd een paar blauwe handschoentjes en blauw/witte helm die qua kleur nergens bij matchen. En mn frame is helaas all-black, daar zitten geen andere kleuren in.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:59 schreef Freddeh het volgende:
Ik faal echt op ieder punt van die Euro Code
*edit* tenzij het gele Craft logo op m'n broekje meetelt als niet volledig "plain black" broek
De eerste foto van hem in z'n nieuwe shirt had ie een plain black broek aan, maar die kan ik helaas niet meer vinden.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:38 schreef cafca het volgende:
Die broek van Cav is dan ook niet "plain black", en die kleurtjes zijn earned!
Ik heb net witte schoenen en overschoenen gekochtquote:Op maandag 30 januari 2012 15:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kom er redelijk bij in de buurt, ik heb nog altijd een paar blauwe handschoentjes en blauw/witte helm die qua kleur nergens bij matchen. En mn frame is helaas all-black, daar zitten geen andere kleuren in.
Maar er moet natuurlijk altijd iets te verbeteren overblijven!
Ah thanks. Hier kan ik nou wat mee.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ijsbeer moet je júist in het wit rijden. De euro code staat vol met opmerkingen over het nut van wit.
En de regels over zwart zijn sowieso duidelijk, zie punt 3.
[..]
Deze nog even speciaal voor Kano:
30. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of your bike.
Beetje lucht uit de banden laten lopen. Gaat prima.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:14 schreef Freddeh het volgende:
Word ik vanochtend wakker, géén sneeuw. Precies waar ik op hoopte want dan blijft de weg mooi schoon. Ben ik onderweg naar m'n werk, rij ik zo de sneeuwbuien in. Wel ruk, want dan is er dus een kans dat de weg vanavond niet veilig is voor slicks.
Als je een kleine piemel of een dikke reet hebt wel.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt. Met een witte broek rij je voor lul. Letterlijk.
Wij zijn verhuist naar een andere (betere) wijk in Leeuwarden. Zal binnenkort even wat foto's posten.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:41 schreef Freddeh het volgende:
Wist helemaal niet dat jij aan het verhuizen was joh! Waar ben je gaan wonen?
Dat dus, en je krijgt er ook nog eens verschrikkelijk veel moraal van. Al is het maar een stel verse nieuwe bandjes, een paar nieuwe sokken of weet ik veel wat. Mij geeft het iedere keer weer meer moraal om nog harder te fietsen. Er zullen nu wel voldoende lachers zijn, maar ik stap op zondag niet op een vuile fiets als er zaterdag wat modder tegenaan gespat is.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heel verstandig. Op een mooie fiets rijd je vaker en harder
Dit dus.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, en je krijgt er ook nog eens verschrikkelijk veel moraal van. Al is het maar een stel verse nieuwe bandjes, een paar nieuwe sokken of weet ik veel wat. Mij geeft het iedere keer weer meer moraal om nog harder te fietsen. Er zullen nu wel voldoende lachers zijn, maar ik stap op zondag niet op een vuile fiets als er zaterdag wat modder tegenaan gespat is.
DIE FIETS MOET BLINKEN, ALTIJD.
Lekker boeiend hoe andere mensen met hun spullen omgaan. Al rijd hij op een lekke band, als hij daar gelukkig van kan worden.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus, en je krijgt er ook nog eens verschrikkelijk veel moraal van. Al is het maar een stel verse nieuwe bandjes, een paar nieuwe sokken of weet ik veel wat. Mij geeft het iedere keer weer meer moraal om nog harder te fietsen. Er zullen nu wel voldoende lachers zijn, maar ik stap op zondag niet op een vuile fiets als er zaterdag wat modder tegenaan gespat is.
DIE FIETS MOET BLINKEN, ALTIJD. Ik erger me er gewoon aan als er op zaterdagmorgen weer eens een gast bij mijn clubje aan komt rijden met het vuil van vorige week nog aan z'n fiets. Maak er dan ook gewoon altijd een opmerking over.
Geen ervaring. Misschien kan je de kleurstelling van je nek-brace (zie je eerdere foto) laten terugkomen in je sokken. Dat lijkt mij een plus voor je soignee-gehalte.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit dus.
Iemand ervaring met deze sokken (of dit type sokken)?
http://www.rose.nl/artikel/rose-wintersokken-rose/aid:523683
Of nog andere tips voor cheap ass wintersokken? Liefst wit, want dat is soigne.
Jep. Wit verplicht je nóg meer dan andere kleuren om de zaak bij te houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:47 schreef joers1 het volgende:
Ik mag mijn fiets best graag poetsen...maa vrees, dat ik met mn witte aanwinst, nu wat vaker de klos ben
Witte wintersokken van Rose dus. Gewoon heel fijn spul, en als ze na een aantal keren niet meer om aan te zien zijn, gewoon dumpen. 4,95 per paar geloof ik. Ik rij altijd met Rose sokken, want die hele soigneé Assos daar loopt het elastiek harder uit dan dat je kijken kunt.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit dus.
Iemand ervaring met deze sokken (of dit type sokken)?
http://www.rose.nl/artikel/rose-wintersokken-rose/aid:523683
Of nog andere tips voor cheap ass wintersokken? Liefst wit, want dat is soigne.
Ach als het jou niets uitmaakt om tussen de fietsers met grote stuurtassen en halve gereedschapkisten (sorry Ivo maar jij streeft een ander doel na) aan hun zadel te willen fietsen, moet je het vooral niet laten. Ik vind het geen gezicht.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe andere mensen met hun spullen omgaan. Al rijd hij op een lekke band, als hij daar gelukkig van kan worden.
Maar ik vind 't wel altijd leuk om nieuwe spulletjes te kopen en dan te proberen. En mijn fiets poetsen vind ik ook leuk, maar niet te vaak.
Moet je in het voorjaar een op dinsdag en donderdagavond over de Ruitenberg heen rijden. Dan weet je pas waarom fietsen ook een kijksport is......quote:Op maandag 30 januari 2012 22:53 schreef Gripper het volgende:
Oh, en ook nog een clubje erg snelle racekipjes op erg dure fietsen met erg hoge velgen en erg lekkere kontjes die serieus aan het trainen waren
Kijk, met jou kan ik praten, soignerenderwijs gezien dan. Ik erger me al aan mezelf als ik na een tijdje warmgereden ben en het windvestje maar half in mn achterzakken past (want toch zeker al 2 repen, binnenband, pompje, sleutels, telefoon, pinpas + los briefje geld erin)quote:Op maandag 30 januari 2012 23:12 schreef buzz1291 het volgende:
...past allemaal in de achterzak. De rest is dan voor de volgwagen, of blijft thuis. [..]
Joah!quote:Moet je in het voorjaar een op dinsdag en donderdagavond over de Ruitenberg heen rijden. Dan weet je pas waarom fietsen ook een kijksport is......![]()
Behalve vanmiddag. Snel een stuk of vier gieters heet water over de fiets gepleurd, goed droog gemaakt en snel naar binnen, naar een warme douche.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:16 schreef Tommeke het volgende:
Verder is fiets poetsen idd een vorm van meditatie.
Snel naar binnen, fiets mee onder de warme douche. Opgelost.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Behalve vanmiddag. Snel een stuk of vier gieters heet water over de fiets gepleurd, goed droog gemaakt en snel naar binnen, naar een warme douche.
Grapjas met je -1/-3, in Zeeland misschien. Het is in Friesland -6 met een gevoelstemperatuur van rond de -14quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:25 schreef Patroon het volgende:
Het is hier in Fryslân nu zo'n -1/-3 graden. Is het nog te doen om dan te fietsen?
Dat dacht ik dus ook al toen ik net buiten stond, maar op weeronline.nl zag ik -1 overdag en -4 in de nacht. Is het bij gevoelstemp van -14 nog normaal fietsen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Grapjas met je -1/-3, in Zeeland misschien. Het is in Friesland -6 met een gevoelstemperatuur van rond de -14
Kijk hier maar eens: http://knmi.nl/actueel/ (en aan de rechterkant kun je ook naar gevoelstemperatuur kijken)
Ik vind je compleet gestoord als je nu gaat fietsen, maar dat moet je zelf weten natuurlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al toen ik net buiten stond, maar op weeronline.nl zag ik -1 overdag en -4 in de nacht. Is het bij gevoelstemp van -14 nog normaal fietsen?
Wat denk jezelf?!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al toen ik net buiten stond, maar op weeronline.nl zag ik -1 overdag en -4 in de nacht. Is het bij gevoelstemp van -14 nog normaal fietsen?
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind je compleet gestoord als je nu gaat fietsen, maar dat moet je zelf weten natuurlijk
Haha probleem is dat ik net 3 weken niet heb kunnen fietsen door het klussen en nu een week vrij ben en de zon zie schijnen...kan niet meer stil zittenquote:
Ik heb vanochtend bij -7 gefietst. Prima te doen zolang je maar genoeg kleren aan hebtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:25 schreef Patroon het volgende:
Het is hier in Fryslân nu zo'n -1/-3 graden. Is het nog te doen om dan te fietsen?
Hij is alleen effe vergeten dat Romeinen blanke Europeanen waren? :pquote:Op maandag 30 januari 2012 23:40 schreef Gripper het volgende:
Nu we het toch over soignée hebben: de overtreffende trap afgelopen zomer op alpe d'Huez, aan de vooravond van de etappe. Wij liepen de berg op om een slaapplekje te vinden, en deze Romeinse legionair met zn trouwe strijdros begroette ons met een waardig knikje![]()
Klein punt van kritiek: het hadden 2 rode bidons moeten zijn, en zn sokken hadden hoger opgetrokken gemoeten.
[ afbeelding ]
Ga gewoon lekker als je heel graag wilt fietsen, hoe kunnen wij nou weten hoe warm of kou-gevoelig jij bent? Als je na 3 straten huilend van de kou in je tenen en vingers moet afhaken heb je in elk geval een heroïsche poging gedaan. Nog niet zo heroïsch als 'de tocht' van 1963, maar vooruit, t komt in de buurt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al toen ik net buiten stond, maar op weeronline.nl zag ik -1 overdag en -4 in de nacht. Is het bij gevoelstemp van -14 nog normaal fietsen?
Als ik een keer met een poepwiel of smerige ketting de witte muur naast de trap raak, ben ik al klinisch dood.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 06:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Snel naar binnen, fiets mee onder de warme douche. Opgelost.
Haha jij ook al?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als ik een keer met een poepwiel of smerige ketting de witte muur naast de trap raak, ben ik al klinisch dood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfs met mn dikke winterjas aan loop ik nu op station nog te klappertanden, eenieder die nu gaat fietsen is een reptiel of compleet gestoord
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Bedoelen jullie dat jullie smetvrees hebben of moeten jullie je vriendinnen gewoon beter africhten?quote:
Tsjah, ik rij vaak 's ochtends vroeg al van huis naar mijn werk. Dan is het laatste wat ik wil in mijn slaaperigheid een binnenband vergeten wat me een aantal vrije uurtjes kan kosten.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach als het jou niets uitmaakt om tussen de fietsers met grote stuurtassen en halve gereedschapkisten (sorry Ivo maar jij streeft een ander doel na) aan hun zadel te willen fietsen, moet je het vooral niet laten. Ik vind het geen gezicht.
Zelfs op een 200 km AUDAX tocht, ja daar rijdt Buzz er in maart altijd twee van om de afstand weer tussen de oren te krijgen, neem ik niet meer mee in mijn achterzakken, dan één binnenbandje, twee gesoigneerde repen en een gel, één CO2 patroon met verloopstuk en een telefoon mee voor als je twee keer lek rijdt, past allemaal in de achterzak. De rest is dan voor de volgwagen, of blijft thuis. En als het helemaal niet ander kan zoals in de RVV bv, een 2e bidonhouder met een gereedschapsbidon. Dan valt het allemaal niet zo op.
We hebben dezelfde vrouw?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als ik een keer met een poepwiel of smerige ketting de witte muur naast de trap raak, ben ik al klinisch dood.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
HELP!!!
Ik wil m'n as verwisselen voor zo'n as speciaal voor op de Tacx, maar ik kan nergens een filmpje vinden op youtube. Weet eigenlijk ook niet echt waar ik op moet zoeken. Iemand een idee? ?
Zou ik wel even doen ja.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ok, dat was makkelijk![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat m'n hele wiel vast uit elkaar zou donderen als ik dat ding helemaal los zou draaien. Maar die er nu in zat was wel vet, moet ik dat Tacx asje ook even invetten?
Vervelend. Vriend van me mist zo'n dop uit zijn gewone stuur. Dat ziet er ook zo pauper uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:53 schreef No-P het volgende:
Ene eruit, ander erin.
Ik het dopje van mijn ligstuur kwijt. Door de kou gaan die dingen losser zitten lijkt het.
Doe je 'm wel op het achterwiel monteren?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo dan, nu staat ie echt een stuk beter.
Bedankt vrienden, ik ben Tacxen
Ga ik ook doen in de berging. Mijn fiets en de fiets van mijn vriendin, om en om. Nog een tip waar je die cheap kan kopen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb van die wandhaken waar je je voorwiel in hangt gekocht. Die maak ik allemaal aan de muur en dan hang ik ze om en om op. Stuur boven stuur beneden. Netjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon bij de FM voor een tientje per stuk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga ik ook doen in de berging. Mijn fiets en de fiets van mijn vriendin, om en om. Nog een tip waar je die cheap kan kopen?
Alu no problem, carbon beetje voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:16 schreef kiekjesdief het volgende:
ik heb ze horizontaal hangen, nemen wel meer ruimte in dan. Die wielen kunnen dat vertikaal ophangen wel hebben?
Nee, achterwiel gewoon op het laminaat. Das voor mij net genoeg weerstand om lekker soepel rond te draaien :pquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe je 'm wel op het achterwiel monteren?
Ik heb een wandhaak, die om de bovenbuis "haakt" (beter gezegd waar bovenbuis in ligt) en zo hangt de hele fiets aan de muur.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ga ik ook doen in de berging. Mijn fiets en de fiets van mijn vriendin, om en om. Nog een tip waar je die cheap kan kopen?
Hoe bedoel je dat precies? Kan je daar een foto van maken?quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:29 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik heb een wandhaak, die om de bovenbuis "haakt" (beter gezegd waar bovenbuis in ligt) en zo hangt de hele fiets aan de muur.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Kan je daar een foto van maken?
quote:Eerder nog gemeld dat de verwachting was dat de prijs van Campagnolo EPS zo rond de prijs van Shimano Di2 zou liggen.
Dat zijn een paar eurootjes meer geworden. De adviesprijs van de Record versie is: ¤ 3499,- en de Super Record versie kost ¤ 4249,-
...op zolder ja...tot ik weer ga fietsen met de club en dan komt de fiets wekelijks 2/3 keer uit de berging. Nu staat die nog te vol met alle fietsen.quote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:43 schreef buzz1291 het volgende:
Voor die prijs van electrisch bediende Super Record koop je (bijna....) een complete echte racefiets. En dat voor drie of vier keer schakelen. Want zeg nou zelf, wanneer heb je als toerist nu werkelijk voordeel aan dat electrische spul. Het zal over een paar jaar wel gemeengoed zijn, maar dan is de prijs ook wel behoorlijk gedaald. Nu lijkt het me meer een marketing concept waar ze verschrikkelijk veel geld aan willen verdienen...... maar niet van mij dus!
Broek doe ik 2 lagen minstens hoor, bovenkleding 3-4 laagjesquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:42 schreef kiekjesdief het volgende:
alleen als je kouwelijk bent, dan zou je ook een lange broek aan kunnen trekken:)
Het nadeel van jouw werk is denk ik dat je het ene moment hard aan het fietsen bent om daarna weer een tijdje stil te zitten. Daarop lijkt het me moeilijk kleden. Of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Broek doe ik 2 lagen minstens hoor, bovenkleding 3-4 laagjes
Ja, soms kom je ergens binnen en dan is het 20 graden.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het nadeel van jouw werk is denk ik dat je het ene moment hard aan het fietsen bent om daarna weer een tijdje stil te zitten. Daarop lijkt het me moeilijk kleden. Of valt dat wel mee?
Ja, ben ook nog op zoek naar een goede windbreker/regenjack. Laatst stonden er bij futurum een paar in de aanbieding, maar alleen de kleine maatjesquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, soms kom je ergens binnen en dan is het 20 graden.Voor werk doe ik altijd iets warmer kleden dan voor recreatief wielrennen. Door al die korte stukjes wordt je niet altijd helemaal warm. Als de wind te koud is of voor de 1e uurtjes van de dag doe ik mijn regenjack aan wat een goede windbreker is.
Cyclewear in Budel, heeft die inderdaad in lage prijzen....prettige zaak ook.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben nu Agu regenjasjes van de zaak. Prima zijn die hoor, niet zo duur ook.
http://www.sportxl.nl/ind(...)48&aid=89363&lang=NL Dezequote:Op woensdag 1 februari 2012 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben nu Agu regenjasjes van de zaak. Prima zijn die hoor, niet zo duur ook.
Sowieso is het al irritant omdat het als een gek wappert.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:53 schreef marcodej het volgende:
Heb nu een regenjasje van Decathlon, maar draag hem eigenlijk nooit. Hij valt als een enorme parachute/vuilniszak om mijn lichaam. Niet soigne. Zijn er ook van die getailleerde, compacte jasjes?
Sportful Hot Packquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:53 schreef marcodej het volgende:
Heb nu een regenjasje van Decathlon, maar draag hem eigenlijk nooit. Hij valt als een enorme parachute/vuilniszak om mijn lichaam. Niet soigne. Zijn er ook van die getailleerde, compacte jasjes?
Hot pack, dus je zweet je kapot?quote:
Een rol krimpfolie is goedkoper, wappert ook niet en houdt de wind ook tegenquote:
Ja, die zijn er. Dan zit er elastiek in de lenden. Maar dan begin je bij een prijsklasse van ongeveer 80 euro. Vorig jaar nog zo'n ding opgedoken van Sportful bij een wielerzaak in Bussum, uitverkoopprijsje van 50 euro. Heel getailleerd met een hoge kraag en gebruik die dus meer als windstopper dan als regenjack. Maar zo snel mogelijk weer uit want de kleding daar onder wordt zeiknat.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:53 schreef marcodej het volgende:
Heb nu een regenjasje van Decathlon, maar draag hem eigenlijk nooit. Hij valt als een enorme parachute/vuilniszak om mijn lichaam. Niet soigne. Zijn er ook van die getailleerde, compacte jasjes?
Secco Condom Si!quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.sportxl.nl/ind(...)48&aid=89363&lang=NL Deze
Haha nee, die is van mijn vriendinquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Nu alleen nog 2 knappe fietsen en je bent ready to go.
Wat is die gele fiets? Je tijdritfiets?
Wat is dit nou?! Wat is er aan de hand?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb er de schijt in, de hele winter trainen in kou, regen en wind en wat denk je? Moet ik geopereerd worden net voor de omloop van strijen, 6 weken herstel. Nou ik kan het wel weer vergeten bah!
Scheelt je vast ruimte...kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:03 schreef Patroon het volgende:
Het is gelukt, het had nog wat voeten in de aarde omdat het plafond uit gipsplaten bestaat. Dit scheelt me veel ruimte!
[ afbeelding ]
Of iets langer zoekenquote:
Zo doe ik het ook.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, soms kom je ergens binnen en dan is het 20 graden.Voor werk doe ik altijd iets warmer kleden dan voor recreatief wielrennen. Door al die korte stukjes wordt je niet altijd helemaal warm. Als de wind te koud is of voor de 1e uurtjes van de dag doe ik mijn regenjack aan wat een goede windbreker is.
Ik vond voor wel beter. Maar die gebruik je toch amper.quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:42 schreef eentwee het volgende:
Waarom? Ik vond alleen die gevoelloze klikjes matig maar het schakelt wel heel snel, vooral bij de voorderailleur een wereld van verschil met mijn 5600 triple groep.
Gatver. Wat is er aan de hand?quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb er de schijt in, de hele winter trainen in kou, regen en wind en wat denk je? Moet ik geopereerd worden net voor de omloop van strijen, 6 weken herstel. Nou ik kan het wel weer vergeten bah!
En wilde ik me nog inhouden door NIET te zeggen: "als er een van die twee naar beneden stuitert is er ook niet veer verloren"quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Nu alleen nog 2 knappe fietsen en je bent ready to go.
Wat is die gele fiets? Je tijdritfiets?
geslachterlicht gek genoeg is het een voorlichtquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:48 schreef eentwee het volgende:
Wat dacht deze ontwerper?
[ afbeelding ]
Korte stuurpen trouwens, of ligt dat aan mij? En een fraaie spacertowerquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha nee, die is van mijn vriendinHeeft ze al 2x de elfstedentocht in barre omstandigheden op gefietst!
quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:48 schreef eentwee het volgende:
Wat dacht deze ontwerper?
[ afbeelding ]
achter in de beugel van je stuur, maar als je het prttig vind mag hij ook in andere gatenquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waar de fuck moet je dit trouwens aan monteren
quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:53 schreef dop het volgende:
[..]
achter in de beugel van je stuur, maar als je het prttig vind mag hij ook in andere gaten
Precies. Heb je gelijk 2x rood licht naar achteren en 2x wit licht naar voren (niet dat dit toegestaan is door de Nederlandse wet, die loopt zwaar achter bij wat goede verlichting is).quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]. Dus ipv de eindplugs die aan beiden kanten van je stuur zitten?
Die koga? Stuurpen is relatief kort met 9cm maar geen last van. De spacertoren zit nog boven op de stuurpen omdat ik nog niet de juiste hoogte had gevonden (nu wel) en beter verkoopt. Onder de stuurpen zit maar 1cm spacer.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Korte stuurpen trouwens, of ligt dat aan mij? En een fraaie spacertower
En dat noem je bij dit ontwerp dus een buttplug........quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]. Dus ipv de eindplugs die aan beiden kanten van je stuur zitten?
Ik weet dat Trek al langer dat soort lampjes heeft die naar achteren schijnen, die plug je ook in de stuurbuis.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat noem je bij dit ontwerp dus een buttplug........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |