Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Met storm tegen een viaduct op is iets anders dan een echte berg natuurlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
Ik heb tot vorig jaar ook altijd met een dubbel gereden, nu toch maar voor een triple gekozen, maar nog niet gebruikt. In het voorjaar in de Alpen maar eens kijken of het nou echt scheelt.....quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Dubbel. Nooit anders gehad ook.
Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee.
Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg.
Extra slijtage?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.quote:
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
In de bergen toch wel meerquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.
Ik zit nu naar een edge 500 te kijkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:33 schreef PipodeOoi het volgende:
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit."
"Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR"
Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig
Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg).
Welnee. Er zijn hele jaargetijden dat ik niet schakel vooraan. Met een 50/34 moet je pas veel schakelen. De enige reden waarom ik misschien ooit een compact neem is omdat ik geen Shimano meer wil.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
Ja daar wel dus daar kun je het beste op een singlespeed rijdenquote:
Heb je 1 of 2 bladen voor?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:19 schreef MCH het volgende:
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb.
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Verschil zit in de crankset. Bij een compact rij je trouwens vaak met 34 en 50 voor, bij een double 39 en 53.. Een compact kan je trouwens vaak ook een 39 op monteren, maar op een double geen 34..quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
heuvels en bruggen knal ik op het buitenblad omhoog , maar dat is puur op macht, maar je kan geen 10 kilometer klimmen en maar zuurstofschuld op blijven bouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Kleinste blad gebruik je niet op het vlakke of viaducten maar in de echte heuvels, dus de slijtage van dat blad valt ontzettend mee.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
bij compact is het verschil tussen grote blad en kleine blad groter als bij een normale dubbelquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
Wikipedia:quote:
Had er ook nog nooit van gehoord hoorquote:De Q-waarde bij een fiets is de afstand in millimeters tussen de buitenzijden van de cranks. Een lagere Q-waarde geeft biomechanische, aerodynamische en mechanische voordelen.
Met name de vormgeving van het crankstel, de bracket met trapas en de liggende achtervork van de fiets zijn van grote invloed op de uiteindelijke Q-waarde.
Ah, daar had ik al wel eens over gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Had er ook nog nooit van gehoord hoor
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef joers1 het volgende:
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet.
Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd.
Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken"Strak fietsje", zo omschreven sommigen van jullie 'm gisteren....en die is van modeljaar 2010, door huidige eigenaar gekocht in mei 2011 en heeft Ultegra 6700 en totaal zo'n 750 km. op teller.
Deze dus:
[ link | afbeelding ]
Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet.
Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me.
Precies, ziet er meteen een stuk chiquer uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel
Precies, dat zijn de best schoon te houden tapes. Ik heb er alweer een jaar fizik micro wit op zitten, en met een nat doekje de vlekken wegpoetsen (smeer of kleverige limonade) volstaat al.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Mooie fiets!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:27 schreef joers1 het volgende:
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen.
Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doenWel een zwart zadel. Denk zelf aan een Fizik Arione CX (zwart, met wit accentje) of een San Marco Aspide (zwart met rood accent)
De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood.
Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |