Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Met storm tegen een viaduct op is iets anders dan een echte berg natuurlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
Ik heb tot vorig jaar ook altijd met een dubbel gereden, nu toch maar voor een triple gekozen, maar nog niet gebruikt. In het voorjaar in de Alpen maar eens kijken of het nou echt scheelt.....quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Dubbel. Nooit anders gehad ook.
Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee.
Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg.
Extra slijtage?quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.quote:
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
In de bergen toch wel meerquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.
Ik zit nu naar een edge 500 te kijkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:33 schreef PipodeOoi het volgende:
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit."
"Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR"
Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig
Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg).
Welnee. Er zijn hele jaargetijden dat ik niet schakel vooraan. Met een 50/34 moet je pas veel schakelen. De enige reden waarom ik misschien ooit een compact neem is omdat ik geen Shimano meer wil.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
Ja daar wel dus daar kun je het beste op een singlespeed rijdenquote:
Heb je 1 of 2 bladen voor?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:19 schreef MCH het volgende:
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb.
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Verschil zit in de crankset. Bij een compact rij je trouwens vaak met 34 en 50 voor, bij een double 39 en 53.. Een compact kan je trouwens vaak ook een 39 op monteren, maar op een double geen 34..quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
heuvels en bruggen knal ik op het buitenblad omhoog , maar dat is puur op macht, maar je kan geen 10 kilometer klimmen en maar zuurstofschuld op blijven bouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Kleinste blad gebruik je niet op het vlakke of viaducten maar in de echte heuvels, dus de slijtage van dat blad valt ontzettend mee.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
bij compact is het verschil tussen grote blad en kleine blad groter als bij een normale dubbelquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact.
Wikipedia:quote:
Had er ook nog nooit van gehoord hoorquote:De Q-waarde bij een fiets is de afstand in millimeters tussen de buitenzijden van de cranks. Een lagere Q-waarde geeft biomechanische, aerodynamische en mechanische voordelen.
Met name de vormgeving van het crankstel, de bracket met trapas en de liggende achtervork van de fiets zijn van grote invloed op de uiteindelijke Q-waarde.
Ah, daar had ik al wel eens over gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wikipedia:
[..]
Had er ook nog nooit van gehoord hoor
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef joers1 het volgende:
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet.
Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd.
Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken"Strak fietsje", zo omschreven sommigen van jullie 'm gisteren....en die is van modeljaar 2010, door huidige eigenaar gekocht in mei 2011 en heeft Ultegra 6700 en totaal zo'n 750 km. op teller.
Deze dus:
[ link | afbeelding ]
Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet.
Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me.
Precies, ziet er meteen een stuk chiquer uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel
Precies, dat zijn de best schoon te houden tapes. Ik heb er alweer een jaar fizik micro wit op zitten, en met een nat doekje de vlekken wegpoetsen (smeer of kleverige limonade) volstaat al.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Mooie fiets!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:27 schreef joers1 het volgende:
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen.
Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doenWel een zwart zadel. Denk zelf aan een Fizik Arione CX (zwart, met wit accentje) of een San Marco Aspide (zwart met rood accent)
De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood.
Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is:
[ afbeelding ]
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goedquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Niet zo moeilijk hoor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, stuurlint wikkelen kan ik ook wel iemand voor gebruiken
Precies, en oefening baart kunst. Eerste keer dat ik het deed ging al niet echt lekker, maar daarna werd het alleen maar beter. Heb inmiddels ook al eens katoenen stuurlint gewikkeld (denk dat Ivo wel weet wat ik bedoel), en dat ging ook prima terwijl het echt ontzettend anders materiaal is. Mijn beste ervaringen heb ik met zelf met BBB tape.quote:
Juist! Zo heette hetquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Tressoplast wikkelt veel beter dan al het moderne spul.
Ja, maar als de weg droog is hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef No-P het volgende:
Zou het vannacht vriezen aan de grond? Wil al vroeg gaan fietsen.
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:40 schreef marcodej het volgende:
Ik rij een 50-39 compact en rij vrijwel alleen op het binnenblad. Voor de paar keer dat ik in de heuvels rijdt monteer ik een 34.
En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor het echte klassieke effect moet je de Tressoplast insmeren met schellak.
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef foetre het volgende:
Weet iemand wat het verschil tussen de Sensa Giulia special en de Sensa Giulia Supremo is (behalve de kleur dan)
En of er veel prijsverschil is?
Ik moest er ff aan wennen omdat ik altijd kurk had, maar het is idd een fijn lintje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goed
Ik heb op m'n tijdritfiets ook een 50. Is prima te doen. 50-12 is zwaar zat. Ik heb een keer gehad dat ik nog een versnelling nodig had, maar toen reed ik met windkracht 6,7 in de rug en ging ik boven de 60quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.
[..]
En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......
quote:Op 14 juli 1948 belt de Christen-democratische premier De Gasperi Gino Bartali. De Gasperi heeft maar één vraag voor “Gino de vrome”; of hij even de Tour van 1948 wil winnen. De reden van dit toch wel vreemde verzoek is van politieke aard. Italië bevindt zich na de Tweede Wereldoorlog en de heerschappij van Benito Mussolini in een machtsvacuüm. Links, rechts en de kerk vechten om de politieke macht.
Een aanslag op de secretaris van de Communistische Partij, Togliatti, doet Italië wankelen. Een burgeroorlog wordt gevreesd. Premier De Gasperi pleegt overleg met het Vaticaan. Men neemt een bijzonder besluit. De katholieke Bartali wordt gevraagd een overwinning in de Tour de France te behalen om de aandacht van de politieke strijd af te leiden. Alleen een overwinning van Bartali kan volgens De Gasperi het verdeelde Italië weer verenigen.
quote:Op 16 juli 1948 kan Bartali definitief de macht overnemen. De etappe die dag gaat van Briancon naar Aix les Bains. Drie serieuze Alpentoppen dienen er beklommen te worden. Maar dat is niet de grootste uitdaging. Het noodweer spreekt meer tot de verbeelding van de coureurs.
In de Alpen sneeuwt het, er hangt mist, er blaast een snijdende noordenwind, het is nagenoeg donker. Op de Galibier vriest het vier graden. Tegen de flanken ervan bewegen wielrenners, gekleed in truien met korte mouwen en korte wollen racebroeken. Geen regenjasjes, geen handschoenen. De coureurs lijken in de lichtbundels van de volgauto's op spoken.
Hoe hoger de renners de bergen ingaan hoe slechter het weer wordt. Regen wordt sneeuw. Sneeuw verandert in hagel. Ondanks het noodweer doet Louison Bobet een wanhopige poging om Bartali een nederlaag toe te brengen.
Bobet demarreert op de Galibier en Bartali moet in eerste instantie het antwoord schuldig blijven. Maar als de Fransman op de top van de Galibier omkijkt, ziet hij in de sneeuwstorm op korte afstand het silhouet van “II Vecchio”, die hem rustig gevolgd is.
Bron: sportkroniek.nlquote:Op dit moment weet Bobet dat de Tour voor hem verloren is. Bartali heeft immers de vorige bergetappes gehakt gemaakt van zijn tegenstanders. Bobet vreest een afstraffing. Bartali blijft echter rustig. De etappe is nog lang er komen nog twee beklimmingen. Bartali en Bobet beklimmen zij aan zij de col de la Croix de Fer.
In de afdaling krijgt Bartali een lekke band en weer is Bobet alleen. Rustig laat Bartali zich terugzakken naar een achtervolgend groepje met Schotte, Camellini, Ockers, Jean Kirchen en Guy Lapebie. Met hen loopt hij een kwartier later de vertwijfelend vechtende Bobet weer in.
Nog één hindernis wacht de renners voor de finish in Aix-les-Bains, de col de Porte. Op deze steile klim laat de oppermachtige Bartali iedereen achter zich en stelt hij zijn eindzege veilig. Achter Bartali zal een waar slagveld volgen. Op bergpaden met soms dertig centimeter dikke lagen modder, lopen auto's en motoren vast en vervolgen verkleumde renners te voet hun weg.
Bartali wint na deze etappe nog tweemaal een rit. De gele trui geeft hij niet meer uit handen. Bartali wint de Tour en behoedt- zo wil de legende- Italië van een burgeroorlog.
Bron: Gino Bartali Wikiquote:Na deze overwinning in de Tour van 1938 worden zijn beste jaren van zijn carrière in beslag genomen door de oorlog. Coppi, die vijf jaar jonger is dan hij, wint de Ronde van Italië 1940, terwijl hij eigenlijk de knecht van Gino was. Italië werd verdeeld in twee rivaliserende clans. Coppi, het idool in wording, overvleugelde Bartali enigszins.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:53 schreef Freddeh het volgende:
Even iets heel anders he... Ik draag bij de echt lage temperaturen als ik naar het werk fiets altijd een bivakmuts. Maar met het burkaverbod op komst (wet moet nog worden aangenomen overigens), mag je dus ook geen integraalhelmen of bivakmutsen meer dragen. Hoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat exact willen verwerken in een wet (want dan zou ook de wet voor motorrijders en brommers moeten worden aangepast) ben ik hier behoorlijk tegen. Oké, ik ben ook niet echt heel erg vóór burka's ofzo, maar ik vind de beredeneringen wat vreemd.
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:36 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.
volgens mij alleen nog iets lichter dus?
Ik ben wel gegaan. De dikke mist was wel zwaar, maar het was verder niet glad. Toch mooi 3 uurtjes kunnen fietsen, jammer maar geen zon gezien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel balen, toen de wekker vanmorgen ging was het aan het regenen/ijzelen. Met de temperaturen rond het vriespunt vond ik dat toch iets te link, dus weer terug het bed in gedoken. Nu eerst andere verplichtingen maar hopelijk vanmiddag nog tijd voor een klein rondje...
Ziet er nu wel goed uit!
Dat komt wel goed, ze kunnen je nooit pakken op het warmhouden van jezelf natuurlijk. Maar toch vind ik het zo'n raar iets he...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:57 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
[..]![]()
Wees een vrij man en draag een bivakmuts als jij dat wil!
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwachtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:59 schreef foetre het volgende:
[..]
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.
Hij is best mooi
[ afbeelding ]
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:14 schreef dop het volgende:
Q factor , lol mannen ik zal niet zeggen dat het altijd zo is maar met een trippel hoeft het niet zo te zijn dat je Q factor hoger word.
moet er eigenlijk een beetje om lachen , recreanten die zich druk maken om de Q Factor , en vervolgens met O-benen op de fiets zitten
Vanmiddag uiteraard even kort ritje gemaakt.....en ongelooflijk...wat een wereld van verschil!!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk Joers1! Dat is een hele verbetering tov die Sora bak zeker? Al uitgetest ofwa?
Jajaja niet dus hé?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:33 schreef eentwee het volgende:
Mooie fiets hoor, ga je veel plezier aan beleven. Bidonhouders staan best goed al heeft zwart nog steeds mijn voorkeur. Kun je altijd nog vervangen. Zou wel het stuur een beetje naar voren kantelen, shifters wijzen ver omhoog en de onderkant staat ook helemaal schuin (hoort voor het mooi bijna parallel aan de grond of toch aan de bovenbuis). Is meer een afstelling voor een 60+ bierbuik die nooit in de beugels rijdtOhja en de ventieldopjes eraf.
Dat is toch een Ultegra electronisch groep? Ik vind t ook een toffe fiets!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwacht
niet gelijk op je teenjes getrapt voelen, 143 haalt een tripel inderdaad niet maar 150 wel en dat is een maat die ook in dubbel en compact heel vaak voorkomt,quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.
Maar ik ben benieuwd welk triple crankstel jij weet met een q-factor van 143 mm of kleiner, ik kan er zo geen een bedenken. Verder kan het best zo zijn dat er ook mensen zijn die baat hebben bij een grotere q-factor, maar daarom schreef ik ook: "daarom wil ik".
Het scheelt mij in ieder geval zere knietjes, maar ik ben blij dat jij er zoveel kaas van hebt gegeten.
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.quote:Op zondag 29 januari 2012 02:02 schreef Tommeke het volgende:
Mooie Aspin!
Ik heb m'n shifters ook vrij ver omhoog staan. Dat rijdt veel lekkerder met handjes op het stuur. Plus dat je dan vet chill Cancellara-style met je handen op je shifters en je armen gebogen hard kan fietsen.
Ik heb precies hetzelfde met m'n stuur hoor. Had eerst zo'n stuur wat standaard op een Stevens zit. Maar die heb ik vervangen door een stuur van PRO dat in de beugel iets langer doorloopt zeg maarquote:Op zondag 29 januari 2012 08:55 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.
Er zit wel een gruwelijk dun stuurlint op....voelt wat "cheap" aan en lijkt erg te "schuiven", dus denk dat die zeer binnenkort aan de beurt is
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.quote:
Ik zou zo met je ruilen. Het enige aan heuvels hier is het viaduct van Onnen, de Bronneger Bult en de VAM-bultquote:Op zondag 29 januari 2012 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.
Nu nog iemand zoeken die dat voor me kan doen / me het kan lerenquote:Op zondag 29 januari 2012 09:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stuurlint zou ik zeker vervangen dan!
Haha wij gaan met de club sowieso...maar afspreken kan altijdquote:Op zondag 29 januari 2012 10:19 schreef kiekjesdief het volgende:
12 juni is die opengesteld las ik. Idee voor een meet?
Haha ik heb nog rode dopjes liggen...idee?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |