abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:37:38 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107271490


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje



Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:37:58 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107271505
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107271673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
Met storm tegen een viaduct op is iets anders dan een echte berg natuurlijk.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:41:59 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107271759
Dubbel. Nooit anders gehad ook.

Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee.

Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg.
pi_107272099
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
Dubbel. Nooit anders gehad ook.

Alleen op de Passo di Mortirolo moeite om de pedalen rond te krijgen met 39x26. Verder vele Alpen, Dolomieten en Pyreneeëncols gedaan ermee.

Oja, La Marmotte reed ik 2x met 39x23. Was licht genoeg.
Ik heb tot vorig jaar ook altijd met een dubbel gereden, nu toch maar voor een triple gekozen, maar nog niet gebruikt. In het voorjaar in de Alpen maar eens kijken of het nou echt scheelt.....
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:50:27 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107272301
Ik heb iig tegen een fietsmaat gezegd dat ik nooit op een triple racefiets zal rijden. Dus die belofte moet ik maar houden :')
Ik vind compact eigenlijk wel mooier dan dubbel en dubbel mooier dan triple. Maar triple is weer het makkelijkste qua schakelgemak.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:51:09 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107272342
Ik denk dat een triple wel beter is voor als je lichter wilt dan 39x28 dan een compact. Anders moet je een 39 of een 42 bijkopen om mee op het vlakke te rijden. Anders rijd je altijd met een schuine kettinglijn. En dan heb je die 50 wat eigenlijk weer te klein is voor een goede grote plaat.

Tenzij je in de bergen woont maar dat doet niemand hier.

[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 26-01-2012 21:07:18 ]
pi_107273713
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:20:58 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107274075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
Extra slijtage?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107274153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Extra slijtage?
Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:24:30 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107274256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107274424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik schakel bijna nooit voor, maar ik zou niet inzien waarom je met een triple opeens meer zou gaan schakelen voor.
In de bergen toch wel meer :@
pi_107274719
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit."

"Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR"

Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig :)

Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg).
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:57:20 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107276090
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:33 schreef PipodeOoi het volgende:
"Ik zou er 1 kiezen waar ook gelijk hartslagmeting bij zit."

"Ik heb een gelukje een tacx flow mag ik gaan gebruiken en wil misschien deze fietscomputer erbij kopen Sigma BC 1909 STS HR"

Dat is een prima ding. Heb m zelf na veel speurwerk ook gekocht. Sigma is een prima merk en dit is echt waar voor je geld. Je hebt een fietscomputer met cadans en hartslag voor 80e. Hartslagmeter doet t meer dan uitstekend overigens, beter dan m'n polar horloge iig :)

Qua voorbaden zou ik altijd voor n triple gaan, veruit t meeste gemak en voor t geld hoef je t niet te laten. Gebruik m'n binnenbad regelmatig bij heuvels (al dan niet in Limburg).
Ik zit nu naar een edge 500 te kijken :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107276977
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Schakelen tussen drie voorbladen vs. twee voorbladen. Ik heb dat laatste en schakel nooit voor.
Welnee. Er zijn hele jaargetijden dat ik niet schakel vooraan. Met een 50/34 moet je pas veel schakelen. De enige reden waarom ik misschien ooit een compact neem is omdat ik geen Shimano meer wil.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:27 schreef MCH het volgende:

[..]

In de bergen toch wel meer :@
Ja daar wel dus daar kun je het beste op een singlespeed rijden 8)7
pi_107277238
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb. :@
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:21:05 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107277342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:19 schreef MCH het volgende:
Weet ik toch allemaal veel, net alsof ik daar verstand van heb. Ik weet niet eens of ik double of compact heb. :@
Heb je 1 of 2 bladen voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:21:28 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107277355
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:22:06 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107277390
Met een compact zul je inderdaad weinig schakelslijtage aan de voorkant halen _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107277492
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact. :D
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:33:39 #21
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107277992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact. :D
Verschil zit in de crankset. Bij een compact rij je trouwens vaak met 34 en 50 voor, bij een double 39 en 53.. Een compact kan je trouwens vaak ook een 39 op monteren, maar op een double geen 34.. ;)

Zelf rij ik op een triple trouwens, maar ik heb het kleinste blad (de 30) pas 1 keer gebruikt... Toen ik geparkeerd stond op de Amerongseberg met een hongerklopje :'). Als ik ooit ( :') ) een andere fiets ga kopen neem ik denk ik gewoon een double 39 en 53 met een 12-27 cassette achter ofzo..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_107278713
Met een triple schakel ik minder vaak voor dat met een dubbel crankstel. Met een triple kan ik m'n verzetten zo afstemmen dat ik alle stukken vlak en vals plat met het middenblad kan rijden (ideaal bij mij is dan een 40-er middenblad). Alleen voor als het echt bergop of bergaf gaat moet ik voor schakelen. Juist voor Nederland zou ik voor een triple kiezen. Dan heb je veel goed afsgestemde verzetten. Een compact is alleen leuk als je puur en alleen in de heuvels rijdt. Op het vlakke zit je steeds te kloten dat je 34 te klein is en je 50 te groot.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:19:33 #23
545 dop
:copyright: dop
pi_107282008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Zelfs met storm tegen een viaduct op redde ik het makkelijk met een dubbel.
heuvels en bruggen knal ik op het buitenblad omhoog , maar dat is puur op macht, maar je kan geen 10 kilometer klimmen en maar zuurstofschuld op blijven bouwen.
god wat is het dan fijn als je toch nog ff een paar tandjes lichter kan.

overigens vind ik 46 voor een prettig verzet (heb ik op de atb)

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 27-01-2012 00:30:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 27 januari 2012 @ 06:30:21 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107284438
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht. Heb je 1 blad voor, dubbel dat, of drie keer (triple) dat?
pi_107284466
Hèhè :D

Ik sluit me aan bij Ivo!
pi_107284478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:14 schreef MCH het volgende:
Triple is toch sowieso overbodig in Nederland (minus Limburg misschien) en het zorgt ook voor extra slijtage?
Kleinste blad gebruik je niet op het vlakke of viaducten maar in de echte heuvels, dus de slijtage van dat blad valt ontzettend mee.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:37:01 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_107289339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon twee bladen, maar ik weet niet het verschil tussen double en compact. :D
bij compact is het verschil tussen grote blad en kleine blad groter als bij een normale dubbel

normaal is 52 39 , compact is 50 34

http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm mooi tabelletje om te spelen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:24:24 #28
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107290776
Tripple heeft een grotere q-factor alleen daarom wil ik dat al niet op mijn fiets. Compact vind ik niet, ik red mij prima met mijn dubbel. Zowel in Nederland in in Frankrijk.
pi_107292211
q-factor?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:22:39 #30
308981 Narcotical
Best in the World
pi_107292692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
q-factor?
Wikipedia:

quote:
De Q-waarde bij een fiets is de afstand in millimeters tussen de buitenzijden van de cranks. Een lagere Q-waarde geeft biomechanische, aerodynamische en mechanische voordelen.

Met name de vormgeving van het crankstel, de bracket met trapas en de liggende achtervork van de fiets zijn van grote invloed op de uiteindelijke Q-waarde.
Had er ook nog nooit van gehoord hoor
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:43:46 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_107293373
Ik dacht al...q van queer ofzo :P
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_107293450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:22 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Wikipedia:

[..]

Had er ook nog nooit van gehoord hoor
Ah, daar had ik al wel eens over gelezen inderdaad.

Ik geloof er niet in :)
pi_107295321
Ik rij een 50-39 compact en rij vrijwel alleen op het binnenblad. Voor de paar keer dat ik in de heuvels rijdt monteer ik een 34.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2012 @ 14:40:44 #34
73911 ultra_ivo
pi_107295341
Ik geloof er wel in. Een dubbel is heet meestal een te smalle q-factor voor me.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:52:36 #35
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107295734
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet.
Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd.

Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken :) "Strak fietsje", zo omschreven sommigen van jullie 'm gisteren....en die is van modeljaar 2010, door huidige eigenaar gekocht in mei 2011 en heeft Ultegra 6700 en totaal zo'n 750 km. op teller.

Deze dus:


Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet.

Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107295909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef joers1 het volgende:
Nou...die zwarte Stevens Aspin van 2008 gaat het dus NIET worden....en ook de Cube niet.
Cube zag er inderdaad perfect uit, maar die "zat" niet. geometrie vond ik niet prettig. De Stevens zag er toch niet zo goed uit als werd omschreven door verkoper. Groep was al aardig afgeragd.

Ga vanmiddag toch naar die witte Stevens Aspin kijken :) "Strak fietsje", zo omschreven sommigen van jullie 'm gisteren....en die is van modeljaar 2010, door huidige eigenaar gekocht in mei 2011 en heeft Ultegra 6700 en totaal zo'n 750 km. op teller.

Deze dus:
[ link | afbeelding ]

Ben niet zo bekend met Easton wielen, maar ik vind het in zn geheel wel een nette fiets. Ik zou er als eerste twee bidonhouders opzetten (uiteraard witte). Ben zelf niet zo van wit stuurlint, omdat dat zo snel smerig wordt, maar het misstaat hier absoluut niet.

Ook nog een aanbod gekregen van een Eddie Merckx LXM (fullcarbon) maar die is van framemaat 59 en dat is (helaas?) écht te groot voor me.
Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel :Y
pi_107296156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zwart stuurlint, zwarte bidonhouders en zwart zadel :Y
Precies, ziet er meteen een stuk chiquer uit
pi_107296645
Zijn die accenten op het frame nou roze trouwens? :P Je ziet t niet goed door slechte foto.

Dan zou het wel een beetje een vrouwenfiets zijn hoor :P
pi_107296919
Q factor maakt wel uit maar niet zo heel veel voor gewone stervelingen. Ik merk wellicht een klein verschil tussen mijn dubbel en triple maar heb zeker niet het gevoel dat ik bij de triple mijn kracht minder goed kwijt kan. Vergis je niet in de invloed van crankstel, pedalen en positie van de schoenplaatjes. Die combi kan het Q-factorverschil tussen een dubbel/compact en een triple ruimschoots tenietdoen. De Q-factor van een mtb is ook veel groter (2cm ofzo) en daar hoor je nooit iemand over.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:48:11 #40
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_107297414
Weet iemand wat het verschil tussen de Sensa Giulia special en de Sensa Giulia Supremo is (behalve de kleur dan)
En of er veel prijsverschil is?
pi_107297836
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:27:19 #42
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107298797
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen.
Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doen :) Wel een zwart zadel. Denk zelf aan een Fizik Arione CX (zwart, met wit accentje) of een San Marco Aspide (zwart met rood accent)

De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood.
Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is:
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107299108
Net fietsje hoor! Behalve het vele poetsen ;) ga je daar veel plezier aan beleven.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:39:37 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_107299237
Prima fiets ^O^
.
pi_107299658
Fizik microtex blijft heel lang wit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_107299729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
Precies, dat zijn de best schoon te houden tapes. Ik heb er alweer een jaar fizik micro wit op zitten, en met een nat doekje de vlekken wegpoetsen (smeer of kleverige limonade) volstaat al.

Joers, wel tof als wij naast elkaar zouden fietsen, ik met mn zwarte fiets met wit zadel en tape, en jij met je zwarte cockpit en witte frame :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:04:50 #47
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107300096
Fizik microtex...hmm...toch maar eens voor kijken dan. Nu nog iemand vinden die dat een beetje netjes kan wikkelen. Ik heb dat één keer geprobeerd...was een ramp.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107301809
Ben je nou al gaan kijken?

Morgenvroeg ff de strava k.o.m. tijd op de trekkerweg verbeteren :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:59:41 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107301931
Ja, stuurlint wikkelen kan ik ook wel iemand voor gebruiken :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_107302003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:27 schreef joers1 het volgende:
Zadel wil ik wel een ander op, stuurlint wil ik (denk ik) ook zwart hebben. Is alleen niet mijn ding: stuurlint wikkelen.
Ik heb nog zwarte bidonhouders, maar wilde hier juist witte op doen :) Wel een zwart zadel. Denk zelf aan een Fizik Arione CX (zwart, met wit accentje) of een San Marco Aspide (zwart met rood accent)

De accenten zijn niet rosé hoor, die zijn grijs en rood.
Dit is de foto van de Stevens site...zo is de fiets, maar dan zoals ie werkelijk is:
[ afbeelding ]
Mooie fiets!
pi_107302035
Fizik microtex is inderdaad een fijn lint. Wel dun, dus niet veel demping. Deda Mistral ziet en voelt hetzelfde, ook prima (en goedkoper). Zou het zadel en stuur dezelfde kleur houden en ook voor zwarte bidonhouders kiezen, bijv Elite Custom (met witte stickers nog). Wit ziet er vaak goedkoop/plasticachtig uit.
pi_107303312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou alles wit houden op die Stevens! Gewoon Fizik Microtex of BBB Carbon tape wikkelen.
BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goed :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58:14 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107303597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, stuurlint wikkelen kan ik ook wel iemand voor gebruiken :P
Niet zo moeilijk hoor.
pi_107304533
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk hoor.
Precies, en oefening baart kunst. Eerste keer dat ik het deed ging al niet echt lekker, maar daarna werd het alleen maar beter. Heb inmiddels ook al eens katoenen stuurlint gewikkeld (denk dat Ivo wel weet wat ik bedoel), en dat ging ook prima terwijl het echt ontzettend anders materiaal is. Mijn beste ervaringen heb ik met zelf met BBB tape.
Volgende fiets wil ik denk ik toch Fizik gaan proberen ook, is mooi spul en hoor er niets dan lof over.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2012 @ 19:58:35 #55
73911 ultra_ivo
pi_107305840
Tressoplast wikkelt veel beter dan al het moderne spul.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:31:41 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_107307199
Zou het vannacht vriezen aan de grond? Wil al vroeg gaan fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_107307227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Tressoplast wikkelt veel beter dan al het moderne spul.
Juist! Zo heette het :) Ik heb dat spul om het stuur van mijn oude racer gewikkeld en het zag er sowieso ontzettend goed uit daarbij. Het was ook enorm makkelijk wikkelen. Alleen dat plakrandje plakt iets té.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:31 schreef No-P het volgende:
Zou het vannacht vriezen aan de grond? Wil al vroeg gaan fietsen.
Ja, maar als de weg droog is hoef je je geen zorgen te maken.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 januari 2012 @ 22:40:06 #58
73911 ultra_ivo
pi_107313483
Voor het echte klassieke effect moet je de Tressoplast insmeren met schellak.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:53:52 #59
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107313975
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:40 schreef marcodej het volgende:
Ik rij een 50-39 compact en rij vrijwel alleen op het binnenblad. Voor de paar keer dat ik in de heuvels rijdt monteer ik een 34.
Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor het echte klassieke effect moet je de Tressoplast insmeren met schellak.
En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......

[ Bericht 32% gewijzigd door buzz1291 op 27-01-2012 23:04:15 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107317353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef foetre het volgende:
Weet iemand wat het verschil tussen de Sensa Giulia special en de Sensa Giulia Supremo is (behalve de kleur dan)
En of er veel prijsverschil is?
The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.

volgens mij alleen nog iets lichter dus?
pi_107317523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:48 schreef Freddeh het volgende:

[..]

BBB carbon tape heb ik ook, in het zwart. Ziet er snel uit en voelt goed :)
Ik moest er ff aan wennen omdat ik altijd kurk had, maar het is idd een fijn lintje.

Ik heb op m'n crosser overigens wel een kurklint. Met geldemping erin.
pi_107317619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Idem! En het bevalt uitstekend. Ik hoef geen 53er meer voor.

[..]

En dan niet met plastic tape afwerken maar met een origineel ontrafeld sisal touwtje.......
Ik heb op m'n tijdritfiets ook een 50. Is prima te doen. 50-12 is zwaar zat. Ik heb een keer gehad dat ik nog een versnelling nodig had, maar toen reed ik met windkracht 6,7 in de rug en ging ik boven de 60 :D
  zaterdag 28 januari 2012 @ 01:20:23 #63
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107318507
Bartali hielp Joden.

Gino Bartali Wiki


Coppi en Bartali

quote:
Op 14 juli 1948 belt de Christen-democratische premier De Gasperi Gino Bartali. De Gasperi heeft maar één vraag voor “Gino de vrome”; of hij even de Tour van 1948 wil winnen. De reden van dit toch wel vreemde verzoek is van politieke aard. Italië bevindt zich na de Tweede Wereldoorlog en de heerschappij van Benito Mussolini in een machtsvacuüm. Links, rechts en de kerk vechten om de politieke macht.

Een aanslag op de secretaris van de Communistische Partij, Togliatti, doet Italië wankelen. Een burgeroorlog wordt gevreesd. Premier De Gasperi pleegt overleg met het Vaticaan. Men neemt een bijzonder besluit. De katholieke Bartali wordt gevraagd een overwinning in de Tour de France te behalen om de aandacht van de politieke strijd af te leiden. Alleen een overwinning van Bartali kan volgens De Gasperi het verdeelde Italië weer verenigen.
quote:
Op 16 juli 1948 kan Bartali definitief de macht overnemen. De etappe die dag gaat van Briancon naar Aix les Bains. Drie serieuze Alpentoppen dienen er beklommen te worden. Maar dat is niet de grootste uitdaging. Het noodweer spreekt meer tot de verbeelding van de coureurs.

In de Alpen sneeuwt het, er hangt mist, er blaast een snijdende noordenwind, het is nagenoeg donker. Op de Galibier vriest het vier graden. Tegen de flanken ervan bewegen wielrenners, gekleed in truien met korte mouwen en korte wollen racebroeken. Geen regenjasjes, geen handschoenen. De coureurs lijken in de lichtbundels van de volgauto's op spoken.

Hoe hoger de renners de bergen ingaan hoe slechter het weer wordt. Regen wordt sneeuw. Sneeuw verandert in hagel. Ondanks het noodweer doet Louison Bobet een wanhopige poging om Bartali een nederlaag toe te brengen.

Bobet demarreert op de Galibier en Bartali moet in eerste instantie het antwoord schuldig blijven. Maar als de Fransman op de top van de Galibier omkijkt, ziet hij in de sneeuwstorm op korte afstand het silhouet van “II Vecchio”, die hem rustig gevolgd is.


quote:
Op dit moment weet Bobet dat de Tour voor hem verloren is. Bartali heeft immers de vorige bergetappes gehakt gemaakt van zijn tegenstanders. Bobet vreest een afstraffing. Bartali blijft echter rustig. De etappe is nog lang er komen nog twee beklimmingen. Bartali en Bobet beklimmen zij aan zij de col de la Croix de Fer.
In de afdaling krijgt Bartali een lekke band en weer is Bobet alleen. Rustig laat Bartali zich terugzakken naar een achtervolgend groepje met Schotte, Camellini, Ockers, Jean Kirchen en Guy Lapebie. Met hen loopt hij een kwartier later de vertwijfelend vechtende Bobet weer in.

Nog één hindernis wacht de renners voor de finish in Aix-les-Bains, de col de Porte. Op deze steile klim laat de oppermachtige Bartali iedereen achter zich en stelt hij zijn eindzege veilig. Achter Bartali zal een waar slagveld volgen. Op bergpaden met soms dertig centimeter dikke lagen modder, lopen auto's en motoren vast en vervolgen verkleumde renners te voet hun weg.

Bartali wint na deze etappe nog tweemaal een rit. De gele trui geeft hij niet meer uit handen. Bartali wint de Tour en behoedt- zo wil de legende- Italië van een burgeroorlog.
Bron: sportkroniek.nl


Het slagveld

quote:
Na deze overwinning in de Tour van 1938 worden zijn beste jaren van zijn carrière in beslag genomen door de oorlog. Coppi, die vijf jaar jonger is dan hij, wint de Ronde van Italië 1940, terwijl hij eigenlijk de knecht van Gino was. Italië werd verdeeld in twee rivaliserende clans. Coppi, het idool in wording, overvleugelde Bartali enigszins.
Bron: Gino Bartali Wiki



Op vakantie neem ik altijd een paar boeken over het wielrennen mee. Afgelopen jaar had ik onder andere twee mooie geschiedenisboeken mee en daarin werd van alles verteld over Bartali en Coppi. Ik kan eigenlijk maar één ding zeggen: "wat een helden". Echt ongeloofelijk wat een verhalen en wat een mannen. Een echte titanenstrijd die werd uitgevochten, maar wat een respect hadden die voor elkaar.

Geweldig, echt geweldig. _O_
pi_107321148
Geweldig om te lezen zo bij het wakker worden _O_
pi_107321513
Even iets heel anders he... Ik draag bij de echt lage temperaturen als ik naar het werk fiets altijd een bivakmuts. Maar met het burkaverbod op komst (wet moet nog worden aangenomen overigens), mag je dus ook geen integraalhelmen of bivakmutsen meer dragen. Hoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat exact willen verwerken in een wet (want dan zou ook de wet voor motorrijders en brommers moeten worden aangepast) ben ik hier behoorlijk tegen. Oké, ik ben ook niet echt heel erg vóór burka's ofzo, maar ik vind de beredeneringen wat vreemd.
pi_107321551
Maak je geen zorgen joh, is alleen om moslims te pesten. Zolang je niet naar de moskee gaat zit je goed!
pi_107321604
Dan nog, ik vind het maar raar.
pi_107321995
Wel balen, toen de wekker vanmorgen ging was het aan het regenen/ijzelen. Met de temperaturen rond het vriespunt vond ik dat toch iets te link, dus weer terug het bed in gedoken. Nu eerst andere verplichtingen maar hopelijk vanmiddag nog tijd voor een klein rondje...

Ziet er nu wel goed uit!
pi_107327100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 09:53 schreef Freddeh het volgende:
Even iets heel anders he... Ik draag bij de echt lage temperaturen als ik naar het werk fiets altijd een bivakmuts. Maar met het burkaverbod op komst (wet moet nog worden aangenomen overigens), mag je dus ook geen integraalhelmen of bivakmutsen meer dragen. Hoewel ik erg benieuwd ben hoe ze dat exact willen verwerken in een wet (want dan zou ook de wet voor motorrijders en brommers moeten worden aangepast) ben ik hier behoorlijk tegen. Oké, ik ben ook niet echt heel erg vóór burka's ofzo, maar ik vind de beredeneringen wat vreemd.
|:(
Wees een vrij man en draag een bivakmuts als jij dat wil!
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:59:50 #70
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_107327169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:36 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

The Giulia and Giulia Supremo share the same mould and have the same features. Only the Giulia Supremo has an even more advanced fiber-mixture, which reduces theweight even more.

volgens mij alleen nog iets lichter dus?
Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.

Hij is best mooi

  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:14:05 #71
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_107327576
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel balen, toen de wekker vanmorgen ging was het aan het regenen/ijzelen. Met de temperaturen rond het vriespunt vond ik dat toch iets te link, dus weer terug het bed in gedoken. Nu eerst andere verplichtingen maar hopelijk vanmiddag nog tijd voor een klein rondje...

Ziet er nu wel goed uit!
Ik ben wel gegaan. De dikke mist was wel zwaar, maar het was verder niet glad. Toch mooi 3 uurtjes kunnen fietsen, jammer maar geen zon gezien.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 17:14:02 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_107332109
Q factor , lol mannen ik zal niet zeggen dat het altijd zo is maar met een trippel hoeft het niet zo te zijn dat je Q factor hoger word.

moet er eigenlijk een beetje om lachen , recreanten die zich druk maken om de Q Factor , en vervolgens met O-benen op de fiets zitten :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_107336623
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:57 schreef AltarOfSacrifice het volgende:

[..]

|:(
Wees een vrij man en draag een bivakmuts als jij dat wil!
Dat komt wel goed, ze kunnen je nooit pakken op het warmhouden van jezelf natuurlijk. Maar toch vind ik het zo'n raar iets he...
pi_107336677
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:59 schreef foetre het volgende:

[..]

Hmm dan hoop ik dat de prijs ook niet veel scheelt.

Hij is best mooi

[ afbeelding ]
Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwacht ;)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:07:51 #75
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107337276
Zo....ik ben thuis...en jawel: ik ben trotse eigenaar van een Stevens Aspin...de witte.
Stuurlint blijft voorlopig wit :) Kreeg van de fietsenzaak twee witte bidonhouders (die had hij er al op gezet toen ik wam), maar deze ga ik wellicht nog vervangen voor twee zwarte.
Ik zal zo wat foto's posten






[ Bericht 35% gewijzigd door joers1 op 28-01-2012 20:14:13 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:11:10 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107337393
Leuk Joers1! Dat is een hele verbetering tov die Sora bak zeker? Al uitgetest ofwa?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:30:30 #77
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107338080
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:14 schreef dop het volgende:
Q factor , lol mannen ik zal niet zeggen dat het altijd zo is maar met een trippel hoeft het niet zo te zijn dat je Q factor hoger word.

moet er eigenlijk een beetje om lachen , recreanten die zich druk maken om de Q Factor , en vervolgens met O-benen op de fiets zitten :)
Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.

Maar ik ben benieuwd welk triple crankstel jij weet met een q-factor van 143 mm of kleiner, ik kan er zo geen een bedenken. Verder kan het best zo zijn dat er ook mensen zijn die baat hebben bij een grotere q-factor, maar daarom schreef ik ook: "daarom wil ik".

Het scheelt mij in ieder geval zere knietjes, maar ik ben blij dat jij er zoveel kaas van hebt gegeten.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:34:33 #78
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107340261
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk Joers1! Dat is een hele verbetering tov die Sora bak zeker? Al uitgetest ofwa?
Vanmiddag uiteraard even kort ritje gemaakt.....en ongelooflijk...wat een wereld van verschil!!
En ik altijd Sora maar verdedigen: "Valt best mee...". Je weet niet wat je mist, als je het niet kent :) Het is gewoon geen vergelijking ;)
Ik ben in elk geval erg blij met mijn aankoop.

...zeg trouwens maar Johan ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107341889
Mooi Johan!! :D Ik zou lekker deze witte houders laten zitten, staat hem goed :)
pi_107342462
Net terug van een ritje van 214km. Bewust wat laat vertrokken zodat ik 1 uur na zonsopgang bij de 1e brug van de route zou komen. Voldoende laat om ervoor te zorgen dat die ijsvrij was. Glad was het wel regelmatig, de boeren hebben hun sporen achtergelaten op de landweggetjes.De eerste legendarische beklimming van het jaar zit er ook op, de Citadel van Namen.
pi_107342805
Mooie fiets hoor, ga je veel plezier aan beleven. Bidonhouders staan best goed al heeft zwart nog steeds mijn voorkeur. Kun je altijd nog vervangen. Zou wel het stuur een beetje naar voren kantelen, shifters wijzen ver omhoog en de onderkant staat ook helemaal schuin (hoort voor het mooi bijna parallel aan de grond of toch aan de bovenbuis). Is meer een afstelling voor een 60+ bierbuik die nooit in de beugels rijdt ;) Ohja en de ventieldopjes eraf. :D
  zaterdag 28 januari 2012 @ 23:15:24 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107344650
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:33 schreef eentwee het volgende:
Mooie fiets hoor, ga je veel plezier aan beleven. Bidonhouders staan best goed al heeft zwart nog steeds mijn voorkeur. Kun je altijd nog vervangen. Zou wel het stuur een beetje naar voren kantelen, shifters wijzen ver omhoog en de onderkant staat ook helemaal schuin (hoort voor het mooi bijna parallel aan de grond of toch aan de bovenbuis). Is meer een afstelling voor een 60+ bierbuik die nooit in de beugels rijdt ;) Ohja en de ventieldopjes eraf. :D
Jajaja niet dus hé? :{w



pi_107349798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:48 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Voor een merk dat bekend staat om budgetfietsen, vind ik dit een heel stijlvol fietsje hoor! Had alleen Ultegra of Dura Ace DI verwacht ;)
Dat is toch een Ultegra electronisch groep? Ik vind t ook een toffe fiets!
pi_107349910
Mooie Aspin!

Ik heb m'n shifters ook vrij ver omhoog staan. Dat rijdt veel lekkerder met handjes op het stuur. Plus dat je dan vet chill Cancellara-style met je handen op je shifters en je armen gebogen hard kan fietsen. ;)

Heb net m'n fiets gepimpt. Nieuwe kabels, Dura Ace bottombracket, nieuwe bandjes. Cassette en ketting volgen zodra er geen pekel meer gestrooid wordt.

@Ivo: Was de citadel wat te doen?
  zondag 29 januari 2012 @ 08:49:21 #85
545 dop
:copyright: dop
pi_107351768
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Doe niet van die domme aannames en projecteer die vervolgens dan ook niet op andere mensen.

Maar ik ben benieuwd welk triple crankstel jij weet met een q-factor van 143 mm of kleiner, ik kan er zo geen een bedenken. Verder kan het best zo zijn dat er ook mensen zijn die baat hebben bij een grotere q-factor, maar daarom schreef ik ook: "daarom wil ik".

Het scheelt mij in ieder geval zere knietjes, maar ik ben blij dat jij er zoveel kaas van hebt gegeten.
niet gelijk op je teenjes getrapt voelen, 143 haalt een tripel inderdaad niet maar 150 wel en dat is een maat die ook in dubbel en compact heel vaak voorkomt,

ik zal niet zeggen dat jij ook gewoon op 150 kan rijden , het is best mogelijk dat jij wel een 143 nodig hebt , maar dan ben je wel echt een uitzondering.
ff niet vergeten dat juist dat lichtere verzetje bergop voor heel veel recreanten gewoon nodig is en juist hun knietjes spaart,

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 29-01-2012 09:14:05 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 29 januari 2012 @ 08:55:10 #86
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107351786
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 02:02 schreef Tommeke het volgende:
Mooie Aspin!

Ik heb m'n shifters ook vrij ver omhoog staan. Dat rijdt veel lekkerder met handjes op het stuur. Plus dat je dan vet chill Cancellara-style met je handen op je shifters en je armen gebogen hard kan fietsen. ;)
Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.
Er zit wel een gruwelijk dun stuurlint op....voelt wat "cheap" aan en lijkt erg te "schuiven", dus denk dat die zeer binnenkort aan de beurt is
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107351833
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:55 schreef joers1 het volgende:

[..]

Ik fiets vrijwel nooit "in de beugels" vandaar dat de huidige stand van de shifters me (nog) niet stoort.
Er zit wel een gruwelijk dun stuurlint op....voelt wat "cheap" aan en lijkt erg te "schuiven", dus denk dat die zeer binnenkort aan de beurt is
Ik heb precies hetzelfde met m'n stuur hoor. Had eerst zo'n stuur wat standaard op een Stevens zit. Maar die heb ik vervangen door een stuur van PRO dat in de beugel iets langer doorloopt zeg maar ;)

Stuurlint zou ik zeker vervangen dan!
  zondag 29 januari 2012 @ 09:03:49 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107351834
Ik vind op de shifters hangen ook 100 keer lekkerder dan onderin. Maar dat komt ook een beetje door de geometrie van mijn stuur denk ik. Misschien moet ik 'm wat meer gaan kantelen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 29 januari 2012 @ 09:08:24 #89
73911 ultra_ivo
pi_107351858
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 02:02 schreef Tommeke het volgende:
@Ivo: Was de citadel wat te doen?
De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.
pi_107351896
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De citadel doet 't altijd, die loopt gewoon. Heel wat beter dan veel andere hellingen daar in de buurt.
Ik zou zo met je ruilen. Het enige aan heuvels hier is het viaduct van Onnen, de Bronneger Bult en de VAM-bult :')
  zondag 29 januari 2012 @ 09:14:45 #91
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107351908
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 09:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Stuurlint zou ik zeker vervangen dan!
Nu nog iemand zoeken die dat voor me kan doen / me het kan leren :)
Eens kijken of er op youtube tutorials te vinden zijn....vast wel.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:16:32 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_107351919
Vriend van me wil een Cannondale Caad8 105 gaan kopen geloof ik. Ben gister langs 4 fietsenzaken geweest. Nog suggesties? Budget is 750-1000 euro. Trek 2.1 staat volgens mij ook hoog op het lijstje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:17:06 #93
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107351921
Ik heb hier vlak over de grens in Belgie afgelopen voor jaar over het Europese testcircuit van Ford gefietst. 70 km. snelweg, afgewisseld met (indien gewenst) stukjes kasseien, klinkers etc. Maar ook schuine bochten (zoals op een baan), viaducten, afdalinkjes.

Is één dag per jaar, dat daar gefietst mag worden...en dan komen er ook honderden wielerfreaks, met bussen tegelijk, naartoe. Perfect geregelde catering, terrassen, hapje/drankje...veel fietsclubs en veel fiets-liefhebbers. Was erg leuke dag afgelopen jaar. Vorig jaar gesproken met en Friese man, die daar met 6 vrienden, speciaal naartoe was gereden om er een paar uur te fietsen.

Op de testbaan zitten twee heuvels van 25 %....kort maar zeer hevig. Erg leuke uitdaging.




[ Bericht 14% gewijzigd door joers1 op 29-01-2012 09:25:43 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107352346
Dat is een dagje leuk fietsen. Zelfs met triple weet ik niet of ik daar op kom.
Gisteren mijn nieuwe fiets besteld, ook met triple. Ik heb die op mijn huidige fiets nooit gebruikt maar ik ben er zelfs nooit limburg mee in geweest. Ik weet zeker dat ik dat nodig ga hebben.
het is een van Nicholas-frame verder afgemonteerd door Tom Schoute. Alles op de pasvorm en gewoon erg mooi vind ik.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_107352505
12 juni is die opengesteld las ik. Idee voor een meet?
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zondag 29 januari 2012 @ 10:26:43 #96
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107352599
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:19 schreef kiekjesdief het volgende:
12 juni is die opengesteld las ik. Idee voor een meet?
Haha wij gaan met de club sowieso...maar afspreken kan altijd :)
Heb je gezocht op Fietsdag? Want er zijn ook open dagen voor alleen skaters
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 29 januari 2012 @ 10:27:51 #97
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_107352612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:33 schreef eentwee het volgende:
Ohja en de ventieldopjes eraf. :D
Haha ik heb nog rode dopjes liggen...idee? ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_107352660
zie nu dat die datum in 2011 was, zal dit jaar een andere dag zijn. Ik zoek ff verder
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_107352691
gevonden:
Fietsdag (27 mei 2012)
Op zondag 27 mei 2012 zullen alle testwagens worden weggeborgen. Die dag zijn de testbanen enkel open voor het publiek dat gebruik maakt van fietsen en rolschaatsen.
Dus fietsers en rolschaatsers tegelijk
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_107352714
is maar 2 1/4 uur hier vandaan. Met de auto dan wel.
Iedereen kan dan wel voldoende hersteld zijn van de "Ivo-challenge" :-)
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')