Ik las 'oosterlijke' en dacht: "Ben jij ook een Indo dan?"quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Achja ik ben wel fan van het understatement zal wel aan mijn oosterlijke roots liggen, ik kan er ook prima tegen als iemand bij 30°C celcius meld dat het 'goed dooi' is. Zo vind ik het dus ook wel prima als iemand na vol genoegen een bord leeg gegeten heeft zegt dat het 'goed binnen te houden is'.
[ afbeelding ]
"Ach ja, het gaat tenslotte toch om het innerlijk hè!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:58 schreef Staal het volgende:
Ah ja. "Die vrouw is niet monsterlijk lelijk" i.p.v. "Zij is een mooie vrouw".
het midden oostenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik las 'oosterlijke' en dacht: "Ben jij ook een Indo dan?"
Maar je bedoelde iets anders ermee...
[..]
Dat is wel slim als iemand helemaal nooit iets zegt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan na het eten natuurlijk ook vragen of het een beetje binnen wil blijven.
Op je tere zieltje getrapt, dan?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is wel slim als iemand helemaal nooit iets zegt.
Ik zou me echt schamen als iemand dat tegen me zou zeggen.
Ik zou me schamen omdat ik dan kennelijk zo onbehoorlijk zou zijn dat iemand een reactie van me probeert te krijgen d.m.v. zo'n vraag. Die nuance.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Op je tere zieltje getrapt, dan?
Dat hoef je niet te vragen, dat merk je vanzelf wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan na het eten natuurlijk ook vragen of het een beetje binnen wil blijven.
Had een jaar of 20 terug een verschrikkelijke leernicht voor me werken in de bediening, die helemaal kaalgeschoren in zwart leer en net tShirt bediende, incluus leren politiepet met ketting.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is wel slim als iemand helemaal nooit iets zegt.
Ik zou me echt schamen als iemand dat tegen me zou zeggen.
Whahahaha!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Had een jaar of 20 terug een verschrikkelijke leernicht voor me werken in de bediening, die helemaal kaalgeschoren in zwart leer en net tShirt bediende, incluus leren politiepet met ketting.
Deze vroeg dat altijd aan klanten, En? Wil het een beetje binnen blijven?
Of, ging zonder pet naar tafel en vroeg of ze aub wilde zeggen dat ie het goed gedaan had, want anders kreeg hij zijn pet niet terug.
Een Grand Café waar je uitstekend kon eten waar de eigenaar vooral uit was op status en er een tent van te maken waar iedereen het over had.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Whahahaha!
Ik kom niet meer bij!
Wat voor soort restaurant was dat?
En jij was de eigenaar?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een Grand Café waar je uitstekend kon eten waar de eigenaar vooral uit was op status en er een tent van te maken waar iedereen het over had.
En had iedereen het erover?quote:
Sterker nog, sommige mensen spreken mij daar nog steeds wel eens over aan.quote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, sommige mensen spreken mij daar nog steeds wel eens over aan.
Hahaha verdomt je hebt gelijk daar komt het nog op neer ook, ik heb m nu ook al een tijd niet gezien en ik denk dat ik het er maar bij laat inderdaadquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, ik weet zelf wel of ik lekker gekookt heb. En nee, ik hoef geen uitgebreide bedankjes. Maar je kunt ook gewoon "lekker" zeggen ipv "prima binnen te houden". Of van mijn part "niet lekker" als je het niet lekker vond. Nogmaals, ik vind het prima hoor, als dat jou manier van uitdrukken is. Maar mij ontneemt het de lust om ooit nog eens voor je te koken. Wat ik zelf geen enkel probleem vindt. Dus waar lullen we over?
Als je iemand na een potje neuken vraagt hoe het was en hij zegt "ach, ik ben klaargekomen" is de kans ook vrij klein dat dat nog eens gaat gebeuren. Lijkt me vrij normaal.
Neuh, en na die opmerking van Robin al helemaal niet meerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Goed om te horen. Zie je namelijk vaak in CUL posten dus kon het ook echt niet rijmen dat je het serieus iedere avond met zo'n figuur aan tafel zou uithouden.
hehe ik mag heelvaak niet in de keuken zijn als er gekookt wordt, omdat ik alles al zou opeten voordat het in de pan belandt...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh en mijn vriend heeft een ergernis van mij: hij vindt het heel irritant dat ik tijdens het koken altijd even een stukje opeet. Paprika snijden bijvoorbeeld, en dan een paar stukjes zo opeten. Doe ik met vrijwel alles dat rauw gegeten kan worden, hij vindt dat heel vervelend. Vooral als hij aan het snijden is en ik ondertussen stukjes wegkaap.
RobinOok zegt zaad hard te vinden. Mijn vriend slikt het gewoon zonder problemen door, net als ik overigens.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hard zaad? Is dat een voortgezet stadium van een zure prop?
quote:Op maandag 12 maart 2012 20:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
RobinOok zegt zaad hard te vinden. Mijn vriend slikt het gewoon zonder problemen door, net als ik overigens.
En jij bent zo iemand die dat deel inderdaad weggooit of niet?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jaren geleden was er een reclame van AH waarin ze stelden dat je min of meer wordt opgelicht bij het kopen van prei omdat je ook betaalt voor het deel dat je weggooit en dat dat bij hen vanaf dat moment niet meer zo zou zijn.
Ik gebruik ook bijna alles van een prei.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk bij prei? Gooien jullie al het groene weg? Ik niet namelijk. Ik snij de prei altijd bijna in z'n geheel op.
Ik vind het altijd zo jammer dat als je prei koopt bij de Albert Heijn, ze het groene al voor een groot deel verwijderd hebben (dat groene hebben ze waarschijnlijk gebruikt voor andere producten).
Stamppot prei lijkt me ook niet echt geweldig nee.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik gooi het donkergroene weg. Ik heb prei heel lang niet lekker gevonden door hoe mijn moeder er stamppot prei van maakte. Ik ben het later weer gaan waarderen, maar het moet wel goed gaar zijn. En hoe donkerder, hoe langer het duurt.
Nee, goed gaar is dat het niet meer zo rauw is dat je er verteringsissues van krijgt. Ik kook zelf niks slap.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Stamppot prei lijkt me ook niet echt geweldig nee.
Maar met 'goed gaar' bedoel jij waarschijnlijk slapgekookt? Ik kook zelden prei. Ja, door de soep ofzo, en dan moet het sowieso wel redelijk lang koken.
Ik gebruik het meestal om te bakken of voor een tosti (donkerbruine boterham kaas prei uit de grillpan).
Iets wat uitstekend past in de hollande spruitjeskeuken is het koken van prei en er dan een drassige bende van maken, prei a la creme heet dat geloof ik. Te smerig voor woorden is het.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Stamppot prei lijkt me ook niet echt geweldig nee.
Maar met 'goed gaar' bedoel jij waarschijnlijk slapgekookt? Ik kook zelden prei. Ja, door de soep ofzo, en dan moet het sowieso wel redelijk lang koken.
Ik gebruik het meestal om te bakken of voor een tosti (donkerbruine boterham kaas prei uit de grillpan).
Nee hoor. Ik vertel alleen maar even de historie van de prei bij AHquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:25 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En jij bent zo iemand die dat deel inderdaad weggooit of niet?
Ja, mijn vriend moest dat vroeger eten van zijn moeder!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:48 schreef opa_sigaar het volgende:
Iets wat uitstekend past in de hollande spruitjeskeuken is het koken van prei en er dan een drassige bende van maken, prei a la creme heet dat geloof ik. Te smerig voor woorden is het.
Nee, want ik wil deze reeks graag serieus en volwassen houden (en ik ben deze reeks begonnen).quote:
De laatste keer dat ik bij m'n moeder at kreeg ik het dus voorgeschoteld. Het voelde weer als vanouds, 1:1 gemengd met ketchup om de smaak te maskeren en eten met je ogen dicht. Ik las laatst in een oud boek dat kinderen ketchup zo lekker vinden, ik denk dat de werkelijke reden het efficiënt maskeren van de smaak van dergelijke gerechten is.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, mijn vriend moest dat vroeger eten van zijn moeder!
Ik had nog nooit van dat gerecht gehoord, maar dit is het dus: Prei (de klassieke manier)
Ik vind het kindermishandeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |