Ik dacht eerst "Huh, waar de hel moet ik mijn eieren dan in bakken van culigoeroe RobinOok?quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:44 schreef RobinOok het volgende:
Trouwens, wat vind jij van mensen die eieren bakken in een koekenpan? Erg he?
Of nog belachelijker, ik ken mensen die koken water in een fluitketel! Dat soort mensen verdienen het niet om thee te drinken hoor!
Rijst koken is niks aan. Hoe je het doet moet je toch niet uitmaken? Je kunt je ook teveel zorgen maken...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:58 schreef Nerys het volgende:
Om nog even over die rijst door te zeuren: mensen met een electrische rijstkoker. Wtf echt. Dat soort mensen verdienen het niet om te eten.
Nou vertel dat maar aan de arme rijstkindertjes.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:58 schreef Nerys het volgende:
Om nog even over die rijst door te zeuren: mensen met een electrische rijstkoker. Wtf echt. Dat soort mensen verdienen het niet om te eten.
Ik heb serieus tot mijn 18e niet het verschil geweten tussen Chinees en Italiaans eten. Macaroni aten we met satésaus, en over bami of rijst ging met gemak een pot pastasaus. En ook al zat er al smac (jaja) doorheen, mijn vader moest er dan nog een stuk schnitzel of een gehaktbal bij.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha bij mijn ex schoonouders kon je dat ook echt voorgezet krijgen, alleen ging er dan nog wel een zakje ''nasikruiden'' door
Gelukkig heb ik het NIET van m'n moeder geleerd, anders zou ik elke dag macaroni met nasikruiden etenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:32 schreef hugsy33 het volgende:
Omgik snap dat echt niet, ik leerde koken toen ik 12 was.
Nou is dat misschien wat vroeg (ik wilde het zelf) maar het is toch niet meer dan logisch dat je rond je 16de ofzo leert koken van je moeder?
Mijn broertje moet zelfs bij soep opwarmen in de magnetron nog vragen hoe lang het erin moet, hoe moet hij ooit het huis uit zonder elke dag fastfood te eten
Ik vind dat toch een deel van de opvoeding om je kinderen te leren wat gezond weten is n hoe je kookt toch?
Het spreekwoordelijke 'goede voorbeeld' dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat mijn moeder me echt actief heeft leren koken. Ze vertelde als ik in de buurt was wel heel vaak wat ze aan het doen was en waarom. Waarom ze de pan niet met de rand vulde met water als ze aardappels kookte enzo. Ik zag haar ook vaak dingen doen zoals appels schillen, boontjes doppen, etc. Ik heb nooit echt interesse voor de keuken gehad, ik vond het ook altijd best wel BS als ze me dan weer lastig viel met een of ander keuken weetje. Toen ik op mezelf ging wonen bleek ik die informatie toch opgeslagen te hebben en uiteraard gebruik ik het nog steeds en ben ik best een kook verslaafde geworden.
Dat moet ik ze nageven, ik heb wel geleerd dingen te eten die ik niet lekker vond (en die achteraf ook niet lekker zijn..). Ik lust nu ook echt alles!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb van mijn ouders wel leren eten, en dat is de belangrijkste les.
Ik niet, maar ik heb wel geleerd hoe dingen kunnen smaken en hoe ze moeten smaken. Als je niet weet wat het resultaat moet zijn, hoe kun je dan leren koken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat moet ik ze nageven, ik heb wel geleerd dingen te eten die ik niet lekker vond (en die achteraf ook niet lekker zijn..). Ik lust nu ook echt alles!
In de sector waar ik werk is het nogal gebruikelijk om uit eten te gaan, en dan ook nog naar goeie restaurants. Ik heb zo geleerd hoe het hoort, wat ik lekker vind, en wat ik minder lekker vind. En nu ben ik bezig met de volgende stap: zelf doen. Soms zeer geslaagd, soms wat minder (echte epic failures zijn nog uitgebleven..). Proberen te analyseren waarom iets goed/lekker is, of waarom het niet werkt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik heb wel geleerd hoe dingen kunnen smaken en hoe ze moeten smaken. Als je niet weet wat het resultaat moet zijn, hoe kun je dan leren koken?
Omdat voor mensen die minder gewend zijn aan pittig eten een peper zonder zaadjes al pittig genoeg is?quote:Nou wil ik best nog een klein beetje begrip opbrengen voor mensen die niet tegen pittig eten kunnen, maar waarom überhaupt pepers gebruiken als je de het lekkerste (de pittigheid, de zaadjes dus) eruit haalt?
Omdat je een gerecht op die manier wel een beetje bite mee kan geven, zonder dat het lijkt of je indisch staat te koken? Ik mik wel met regelmaat ergens een lepeltje sambal doorheen, indien die op is hak ik gewoon even een lombok want die ligt altijd wel in de vriezer.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mensen die de zaadjes uit de pepers verwijderen, zodat het minder pittig is...
Nou wil ik best nog een klein beetje begrip opbrengen voor mensen die niet tegen pittig eten kunnen, maar waarom überhaupt pepers gebruiken als je de het lekkerste (de pittigheid, de zaadjes dus) eruit haalt?
Als we het over Spaanse pepers hebben, vind ik dat je het amper proeft als je de zaadjes eruit haalt. En vooral als het maar één Spaanse peper in een heel gerecht voor meerdere personen is. Maar ja, één Spaanse peper inclusief zaadjes in een heel gerecht vind ik al te verwaarlozen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:56 schreef opa_sigaar het volgende:
Omdat je een gerecht op die manier wel een beetje bite mee kan geven, zonder dat het lijkt of je indisch staat te koken?
Ja, door de meeste gerechten die wat pittigheid 'vereisen', doe ik sambal plus meerdere rawits. Afhankelijk van wie er mee-eten 5 tot 20 rawits (inclusief zaadjes). Maar ik ben dan ook zelf een Indo, dus ik weet ook wel dat dat ermee te maken heeft.quote:Ik mik wel met regelmaat ergens een lepeltje sambal doorheen, indien die op is hak ik gewoon even een lombok want die ligt altijd wel in de vriezer.
5 tot 20 rawits? Dan proef ik mn eten niet meerquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als we het over Spaanse pepers hebben, vind ik dat je het amper proeft als je de zaadjes eruit haalt. En vooral als het maar één Spaanse peper in een heel gerecht voor meerdere personen is. Maar ja, één Spaanse peper inclusief zaadjes in een heel gerecht vind ik al te verwaarlozen.
[..]
Ja, door de meeste gerechten die wat pittigheid 'vereisen', doe ik sambal plus meerdere rawits. Afhankelijk van wie er mee-eten 5 tot 20 rawits (inclusief zaadjes). Maar ik ben dan ook zelf een Indo, dus ik weet ook wel dat dat ermee te maken heeft.
Tja, ik wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:09 schreef Selestha het volgende:
5 tot 20 rawits? Dan proef ik mn eten niet meer![]()
Ja dat is dan gewenning denk ik, ik kan er echter niet aan wennen omdat ik door mn prikkelbare darm syndroom ernstige darmproblemen krijg door zoveel pepersquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, ik wel.
Ik proef gewoon de pittigheid én de rest van de smaken van de groenten/kruiden/vlees/enzovoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |