quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:46 schreef Klaploper het volgende:
mensen die gaan huilen als er zand in de spinazie zit. hoort erbij en is gezond, daarom juist niet wassen
ik doe altijd zand erin voor de jusquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:55 schreef BasEnAad het volgende:
Lekker gebakken stukken vlees of gepaneerde schnitzels verpesten door aan het eind een plas water in de pan erbij te flikkeren om jus te maken
of die doekjes over de kraan hangenquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:09 schreef deadly_kiss het volgende:
vieze natte stinkende vaatdoekjes op het aanrecht
de vlam groter zetten dan het oppervlakte van de bodem is een beetje hetzelfde als in je huis de verwarming aanzetten met de ramen open.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:20 schreef hugsy33 het volgende:
Waarom mag de vlam niet langs de pan komen?
Guilty as charged! Maar wat moet ik dan? Twintig minuten naar een pan met kokende aardappels staren?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:09 schreef deadly_kiss het volgende:
mensen die het eten opzetten met een kookwekker, en dan nog even verder gaan met tv kijken in de woonkamer
eerder: doekjes die stijf van de bacteriën staanquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:25 schreef Griebus het volgende:
[..]
of die doekjes over de kraan hangen![]()
Jawel, maar dat hoeft meestal niet 20 minuten op te staan. Dus vaak zet ik bijv. aardappels op, als ze koken zet ik een kookwekker en dan kom ik na een minuut of 10 wel terug voor vlees/groente. Ik moet toch ook FOK!en enzoquote:
daar heb je n punt, ik dacht aan een wokpan die moet rondom lekker warm zijn niet alleen het onderste gedeelte.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
de vlam groter zetten dan het oppervlakte van de bodem is een beetje hetzelfde als in je huis de verwarming aanzetten met de ramen open.
Ik moest in mijn eerste jaar een vaatdoekje meenemen naar een practicum om bacteriën van te kweken. Die van mij en mijn buurmeisje/studiegenootje worden heel vaak gewassen, dus dat leek ons niet interessant. Toen hebben we het vaatdoekje van onze ganggenoot meegenomen, en onafhankelijk van elkaar uit dat doekje N. gonorrhoeae gekweektquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eerder: doekjes die stijf van de bacteriën staan![]()
Of: een waterkoker die nog nooit even is schoongemaakt en dus echt zwart ziet vanbinnen.
Been there, done that. Nou ja, ik niet. Maar bij mn voormalige vrijwilligersbaantje heb ik wel een stuk of wat doekjes weggemikt. Echt letterlijk stijf van de viezigheid..![]()
Vind sowieso dat de keuken gewoon lekker schoon moet zijn. Geen vetspetters overal die je nooit hebt weggehaald...
Lul niet zo domquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
de vlam groter zetten dan het oppervlakte van de bodem is een beetje hetzelfde als in je huis de verwarming aanzetten met de ramen open.
Haha dat, m'n vriend doet dat el-ke keer.. Ik kan blijven vragen of ie het er meteen even uit wil halen maar nee, het zit telkens lekker opgedroogd en vastgekoekt. Ook gooit hij overal zoveel knoflook in dat het voornamelijk daarnaar smaakt.. maar dat vindt ie juist lekker.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:07 schreef honeyblack het volgende:
Mensen die de knoflookpers niet uit mekaar halen om goed schoon te maken.
Veel plezier met stoofgerechten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:09 schreef deadly_kiss het volgende:
mensen die het eten opzetten met een kookwekker, en dan nog even verder gaan met tv kijken in de woonkamer
hij ziet wit van binnen (door de kalk)quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Of: een waterkoker die nog nooit even is schoongemaakt en dus echt zwart ziet vanbinnen.
Een garbage of waste disposal unit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:25 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dan heb je zo'n ding nodig als ze in de VS vaak hebben, die het afval in je spoelbak vermaalt en afvoert. Ben de naam ff kwijt.
Ze heeft wel een punt hoor. Ik heb ook wel een keer iemand een kleine sauspan op een grote pit zien gebruiken waarbij de vlammen vooral langs de pan kwamen. Netto kwam er gewoon meer hitte de kamer in dan de pan.quote:
Ah, wat een gekkie ben je toch ook.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb wel eens in mijn studenten tijd gehospiteerd bij een studentenhuis met de douche in de keuken, dat vind ik wel een slechte keukenpraktijk.... maar ergeren is een groot woord. Ben wel blij dat ze mij niet kozen uiteindelijk
Lijkt me knap, tenzij je in een kamer aan het koken was die minder dan een milibar druk had en gevuld was met edelgas.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt hoor. Ik heb ook wel een keer iemand een kleine sauspan op een grote pit zien gebruiken waarbij de vlammen vooral langs de pan kwamen. Netto kwam er gewoon meer hitte de kamer in dan de pan.
niet echt, de enige energie die in de pan terecht komt is om het tot 100 graden te verhitten, vrijwel alle energie die je daarna toevoegt komt in de kamer terecht, dmv uitstraling en stoom.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lijkt me knap, tenzij je in een kamer aan het koken was die minder dan een milibar druk had en gevuld was met edelgas.
Er ontstaat gewoon een convectiestroom langs je pan. Vlammen naast je pan warmen voor een groot deel gewoon lucht op. Het is niet erg efficient in ieder geval. omdat die convectiestroom ontstaat wordt het hete gas wat normaal de bodem van je pan verwarmt continue ververst met verse koude lucht en is de temperatuur van het gas en dus de warmteoverdracht lager. Waarom denk je anders dat er verschillende formaten gaspitten zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef HostiMeister het volgende:
Lijkt me knap, tenzij je in een kamer aan het koken was die minder dan een milibar druk had en gevuld was met edelgas.
Oh, ik dacht dat ik geen ergernissen had, maar dit vind ik ook behoooorlijk irritant ja.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:11 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin ergert zicht altijd aan het feit dat ik onze diepe spoelbak tijdens het koken als vuilnisbak gebruik.
Ik veeg snijresten e.d. altijd direct de spoelbak in![]()
Chocopastapotten in de supermarkt op die manier "op scherp" zetten is ook erg grappig schijntquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik geen ergernissen had, maar dit vind ik ook behoooorlijk irritant ja.![]()
En komt er opeens nog eentje naar boven: flessen en potjes terug op hun plek zetten zonder eerst te checken of de dop er wel goed op zit.
???quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Chocopastapotten in de supermarkt op die manier "op scherp" zetten is ook erg grappig schijnt
Als je alleen de dop vastpakt en die zit los, kan de pot op de grond vallen!quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
???
Dat zit toch onder de dop een Folie?
Of op je tenen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:34 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Als je alleen de dop vastpakt en die zit los, kan de pot op de grond vallen!
Inderdaad wel nuttig, al pakte ik flessen toch altijd bij de dopquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Dingen bij de dop oppakken leer je op een lab snel af
Doe ik eigenlijk altijd, scheelt weer een bordquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:35 schreef Sylvana het volgende:
Mensen die hun brood gewoon op het aanrecht smeren, zonder er een bord of plank onder te leggen
Je mag mij elk mes in elke prijsklasse geven en van elke kwaliteit, wedden dat ik hem stomp/bot kan krijgen door door papier/karton te snijden?!?! Daar kan nl geen enkel mes tegen, daar is een schaar voor uitgevonden!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:31 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als je een beetje een degelijk mes hebt moet het snijden in karton en/of plastic niet echt uitmaken dacht ik zo
dat zijn ook de mensen die alles lekker maken met knoflook en oestersausquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:56 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
- Conimex!
- Mensen die Conimex gebruiken en die dan denken dat ze Indisch hebben gekookt.
E621 gebruikers niet te vergeten ....quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:35 schreef fotostarter het volgende:
[..]
dat zijn ook de mensen die alles lekker maken met knoflook en oestersaus
Daar is een aanzetstaal voor uitgevonden. Messen zijn gebruiksvoorwerpen, geen museumstukken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:41 schreef Broertie het volgende:
[..]
Je mag mij elk mes in elke prijsklasse geven en van elke kwaliteit, wedden dat ik hem stomp/bot kan krijgen door door papier/karton te snijden?!?! Daar kan nl geen enkel mes tegen, daar is een schaar voor uitgevonden!
Deze discussie weer?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:47 schreef Broertie het volgende:
Ik zeg niet dat je messen niet weer scherp kunt krijgen, maar er zijn mensen die krampachtig hun best doen om een mes scherp te houden, terwijl dat onbegonnen werk is, elk mes wordt stomp, dus moet je elk mes weer scherp maken, punt uit! En dat mensen hun messen niet in de afwasmachine gooien omdat hun mes door electrolyse dan stomp wordt, knappe kerel (m/v) die dat merkt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Mensen die bang zijn voor scherpe messen, of mensen die altijd krampachtig met een bot mesje blijven snijden (van die 50 cent aardappelschil mesjes, die zijn prima, maar vervang ze dan als ze bot worden.)-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
Ja precies. Kom je ergens, en zeggen ze: Ik heb lekker soep gemaakt, wil je ook?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
E621 gebruikers niet te vergeten ....
Knoflook is dan toch ook gewoon lekker?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:35 schreef fotostarter het volgende:
[..]
dat zijn ook de mensen die alles lekker maken met knoflook en oestersaus
Pers uit huis gooien en gewoon knoflook met je mes pletten en in stukjes hakkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:07 schreef honeyblack het volgende:
Mensen die de knoflookpers niet uit mekaar halen om goed schoon te maken.
2x jakkes!quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:01 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eerder: doekjes die stijf van de bacteriën staan![]()
Ben je nu serieus of lees je mijn post maar half?quote:Op zondag 29 januari 2012 10:05 schreef Deliah het volgende:
[..]
Knoflook is dan toch ook gewoon lekker?
Snij planken worden gemaakt van polyethyleen en dat bevat geen bp-a.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:44 schreef LulaHoola het volgende:
[..]
2x jakkes!
Ik vind het ergerlijk wanneer meneer met zijn mesje de groenten en uien snijd op het plastic snijplankje. En daarbij lekker het plastic meeschraapt. Alsof ik nog niet genoeg bp-a in mijn lijf heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:07 schreef twiFight het volgende:
Ik erger mij aan mensen die een 3 gangen maaltijd klaarmaken en dat alles dan ook nog eens lekker is en precies op tijd klaar isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:07 schreef twiFight het volgende:
Ik erger mij aan mensen die een 3 gangen maaltijd klaarmaken en dat alles dan ook nog eens lekker is en precies op tijd klaar is3 gangen valt nog best mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar iedereen kan dat leren hoor.
![]()
Dat is helaas wat veel consumenten willen Piet. Die verpesten het een beetje voor de lekkerbekken.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik koop ook vlees als ik mooi vlees tegenkom en vries het in. Beter mooi gemarmerde steaks, riblappen of sukade uit de vriezer dan verse magere
Klopt, maar een steak wordt volgens mij niet sappiger van invriezen. Althans, het loopt er sneller uit.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik koop ook vlees als ik mooi vlees tegenkom en vries het in. Beter mooi gemarmerde steaks, riblappen of sukade uit de vriezer dan verse magere
Uiteraard, maar een mooi doorregen 2 maanden droog afgehangen ribeye uit de diepvries is altijd beter dan wat er meestal vers te koop is.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar een steak wordt volgens mij niet sappiger van invriezen. Althans, het loopt er sneller uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |