abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:20:25 #126
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107298573
Ja gewoon duidelijkheid, alle subsidies weg en bijtellinegn ook en de WOZ en de OVB en derg

gewoon simpel en nieuwbouw betaalbaar maken er is grond zat
150.000 hectare voor Poolse paarden maar de jongeren staan in de kou, idioot
http://www.telegraaf.nl/o(...)d__.html?sn=overgeld
quote:
Woningmarkt schreeuwt om duidelijk beleid
do 26 jan 2012, 09:55 | 28 reacties
Woningmarkt schreeuwt om duidelijk beleid
AMSTERDAM - Mensen willen duidelijkheid en zekerheid. Beleidsmakers weten dat ook. Je hoeft maar te kijken naar hoe de bankensector wordt aangepakt. Duidelijke financiële producten, minder financiering voor je huis en beperking van producten met onzekere eindwaardes zoals beleggingshypotheken. Er zit echter een groot verschil tussen prediken en zelf belijden.

De woningmarkt is hiervan een goed voorbeeld. Ondanks, of dankzij, allerlei ingrepen ligt de woningmarkt geheel stil. Het doekje voor het bloeden, de verlaging van de overdrachtsbelasting naar 2 procent, heeft niet mogen helpen. Dus wat nu?

Oogkleppen

Geen wonder dat niemand meer geïnteresseerd is om een woning te kopen.
Je ziet door de bomen het bos niet meer.
En iedereen vreest de nieuwe ad-hocmaatregel van morgen. Nu kun je met een stel oogkleppen op gaan lopen, maar dan moet je accepteren dat je de woningmarkt de komende jaren kunt afschrijven. Op zich ook een keuze.

Of je kunt beslissen om tot een duidelijk en transparant woningmarktbeleid te komen voor de komende decennia.
We weten allemaal dat de subsidiestromen, zowel in de koop- als huurmarkt, verlammend werken. Er zijn oplossingen. Maar zoals al eerder in een column geschreven: "Nederland wil wel, maar de politieke wil ontbreekt."

Wij als burgers laten dat gewoon toe. Niet altijd beseffend dat de rekening gewoon oploopt!

pi_107298926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:20 schreef Goofjansen het volgende:
Ja gewoon duidelijkheid, alle subsidies weg en bijtellinegn ook en de WOZ en de OVB en derg

gewoon simpel en nieuwbouw betaalbaar maken er is grond zat
150.000 hectare voor Poolse paarden maar de jongeren staan in de kou, idioot
http://www.telegraaf.nl/o(...)d__.html?sn=overgeld

[..]

Het prioriteitenplaatje van de Nederlandse politiek:

Eerst Griekenland,
dan Italie
dan Afghanistan
dan Mauro
dan de Poolse paarden
dan de Poolse uitzendkrachten
dan de ING-groep
dan de dijkbewaking
dan de woningenmarkt
dan het onderwijs
.....
helemaal onderaan: de hardwerkende Nederlandse burger.
pi_107299148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:31 schreef Bankfurt het volgende:

helemaal onderaan: de hardwerkende Nederlandse burger.
Je vergeet het burkaverbod van vandaag. :+

Maar gelukkig wel weer wat uitzondering erop, waardoor we weer meer regels creeren. _O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:36:19 #129
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107301298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
Ja ja xeno, die discussie hebben we al gehad hoeveel zijn de servicekosten van het vakantiepark, hoe zit het met overige voorzieningen zoals rioleringen, voetpaden en groenvoorziening.
Waarom willen de leners mensen met belang bij hoge prijzen in dit topic toch altijd beargumenteren dat een riolering en groenvoorziening gruwelijk veel moest kosten? De meest afgelegen huizen zijn aangesloten op een weg en nutsvoorzieningen. Iets wat al tientallen jaren prima te regelen is. Waarom toch die overtuiging om te blijven roepen dat dat bij op elkaar gepropte Vinexhuizen toch echt 100.000 euro grondprijs (voor 150 vierkante meter :') ) rechtvaardigd?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:

[..]

de boot missen, is dat hetzelfde als niet het schip ingaan?
Hij is mooi! Ik denk dat we een nieuwe titel hebben voor #180!
censuur :O
pi_107303794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 08:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Lees nog eens goed wat ik schreef: momenteel worden er nieuwe kantoren opgeleverd terwijl elders kantoren leegstaan. Stop met het bouwen van nieuwe kantoren! Vertel mij eens hoe dat niet nuttig is op dit punt...
Mja, en? Mag ik als bedrijf zelf bepalen waar ik mijn geld instop? Als ik dan een nieuw kantoor neer wil zetten, dan doe ik dat. Ongeacht wat RemcoDelft zegt. :W

quote:
Uiteraard zeg jij dit alleen omdat JIJ er niet wilt wonen! Of denk je dat een oud belastingkantoor leuk is?
Correct, ik zou er niet willen wonen. Maar mij hoor je dan ook nooit klagen dat er geen betaalbare woonruimte is of kan komen. Sterker nog, ik heb zeer betaalbare woonruimte. Jij kunt wel blijven willen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar zo werkt het niet in het echte leven. :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:53:46 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107311236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja, en? Mag ik als bedrijf zelf bepalen waar ik mijn geld instop? Als ik dan een nieuw kantoor neer wil zetten, dan doe ik dat. Ongeacht wat RemcoDelft zegt. :W
Leuk dat bijvlagenzinvol BV kan doen en laten wat-ie wil, maar als consument mag je niet gewoon een nieuw huis neerzetten als je dat wil. En daar zit het probleem.
Huizen: 10% tekort.
Kantoren: 10% overschot.
Wat wordt er gebouwd? Kantoren. Rara wat klopt er niet.
pi_107311673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuk dat bijvlagenzinvol BV kan doen en laten wat-ie wil, maar als consument mag je niet gewoon een nieuw huis neerzetten als je dat wil. En daar zit het probleem.
Geen idee wat er niet klopt. Maar dat ga jij ongetwijfeld haarfijn uitleggen. Toch?

Als ik als bedrijf een nieuw kantoorpand neer wil zetten, wil jij me dan verplichten een oud kantoorpand van een concurrent te gaan kopen of huren ofzo? Het neerzetten van een kantoorpand door mij ( :') ) staat volledig los van de woningmarkt.

Dat je eventueel leegstaande kantoorpanden kunt omvormen tot woningen doet daar natuurlijk niets aan af. Toch?
pi_107312609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geen idee wat er niet klopt. Maar dat ga jij ongetwijfeld haarfijn uitleggen. Toch?

Als ik als bedrijf een nieuw kantoorpand neer wil zetten, wil jij me dan verplichten een oud kantoorpand van een concurrent te gaan kopen of huren ofzo? Het neerzetten van een kantoorpand door mij ( :') ) staat volledig los van de woningmarkt.

Dat je eventueel leegstaande kantoorpanden kunt omvormen tot woningen doet daar natuurlijk niets aan af. Toch?
Er staan 250000 huizen te koop, nieuwbouw is dus nergens voor nodig volgens Remco, gewoon dwingen een huis te kopen, dat zal ze leren.
pi_107312917
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:20 schreef Scorpie het volgende:
Er staan 250000 huizen te koop, nieuwbouw is dus nergens voor nodig volgens Remco, gewoon dwingen een huis te kopen, dat zal ze leren.
Volgens Remco is er zelfs een tekort van 10% aan woningen... :D
pi_107313757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus als ik morgen een auto wil kopen mag ik dat niet omdat er te weinig huizen zijn? ... die logica van jou is ver te zoeken. Mensen/projectontwikkelaars ed mogen toch wel zelf weten wat ze met hun EIGEN geld doen?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:51:01 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107313879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:47 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Dus als ik morgen een auto wil kopen mag ik dat niet omdat er te weinig huizen zijn? ... die logica van jou is ver te zoeken. Mensen/projectontwikkelaars ed mogen toch wel zelf weten wat ze met hun EIGEN geld doen?
Het probleem is dat speculanten door ambtenaren worden ingelicht waar men eventueel wil gaan bouwen in de toekomst, ":warme grond" noemt men dat

Gemeentes hebben zich vol gekocht met die grond van speculanten van ons geld
http://www.rtl.nl/%28/act(...)rt_met_bouwgrond.xml

Hoe gaan gemeentes dit geld terug verdienen????
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:02:24 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107314258
quote:

[..]

Jij snapt ongetwijfeld ook het verschil... Voor dat kantoor geeft de gemeente/provincie toestemming, voor dat huis niet. Dus ja, bouwvergunningen voor nieuwe kantoren zouden gewoon niet gegeven moeten worden in de huidige markt.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:05:55 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314390
quote:
[..]
Nee, dat mogen mensen niet als ze met dat geld een huis willen bouwen....

Al heb je een tuin van 2000 m² waar met gemak een tweede woning in past, dan is de kans groot dat je simpelweg geen toestemming krijgt om daar een huis te bouwen.
En als je uiteindelijk wel toestemming krijgt dan is de kans groot dat je je ontwerp eerst 7 keer moet aanpassen voor het goedgekeurd wordt, omdat er een paar ambtenaren bij de gemeente zijn die er niet mee om kunnen gaan dat jij de ruimte en het geld hebt om een huis te bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107314392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor dat kantoor geeft de gemeente/provincie toestemming, voor dat huis niet. Dus ja, bouwvergunningen voor nieuwe kantoren zouden gewoon niet gegeven moeten worden in de huidige markt.
Bullshit, gaat nergens over. Je krijgt geen toestemming om een kantoorpand te bouwen op grond met een woonbestemming.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:07:12 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bullshit, gaat nergens over. Je krijgt geen toestemming om een kantoorpand te bouwen op grond met een woonbestemming.
En je krijgt geen toestemming om een huis te bouwen in je tuin... want tuinbestemming.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107314443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:05 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat mogen mensen niet als ze met dat geld een huis willen bouwen....

Al heb je een tuin van 2000 m² waar met gemak een tweede woning in past, dan is de kans groot dat je simpelweg geen toestemming krijgt om daar een huis te bouwen.
Bij de les blijven aub... Het ging om het bouwen van kantoorpanden ipv woningen, niet zoals jij beweert om het niet mogen bouwen van woningen op woninggrond...
pi_107314460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je krijgt geen toestemming om een huis te bouwen in je tuin... want tuinbestemming.
Zie boven...

Remco wil omdat de woningmarkt volgens hem met een tekort kampt (Funda-teller is nog nooit zo hoog geweest) dus maar een compleet andere sector het zwijgen opleggen... |:(
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:08:28 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107314481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En jij weet ook wel dat grond met woonbestemming schaars wordt gehouden.
Is het nou werkelijk zo moeilijk om toe te geven dat jij persoonlijk belang hebt bij het schaars en duur houden van woonkaveltjes? En dat jouw persoonlijke belangen net als zeer veel andere Nederlanders zo liggen dat je het liefst hebt dat er een groot tekort blijft?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:10:15 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314556
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bij de les blijven aub... Het ging om het bouwen van kantoorpanden ipv woningen, niet zoals jij beweert om het niet mogen bouwen van woningen op woninggrond...
Ik val er net in en ik reageer op de bewering dat mensen zelf met hun geld mogen doen wat ze willen, en als ze met hun geld een huis willen bouwen dan werkt dat simpelweg niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107314579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:08 schreef RemcoDelft het volgende:
En jij weet ook wel dat grond met woonbestemming schaars wordt gehouden.
Is het nou werkelijk zo moeilijk om toe te geven dat jij persoonlijk belang hebt bij het schaars en duur houden van woonkaveltjes? En dat jouw persoonlijke belangen net als zeer veel andere Nederlanders zo liggen dat je het liefst hebt dat er een groot tekort blijft?
Welk tekort heb je het over? er zijn 250K+ woningen te koop...

Het enige tekort wat ik kan bedenken is een tekort van jou aan geld.
pi_107314616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:10 schreef Leandra het volgende:
Ik val er net in en ik reageer op de bewering dat mensen zelf met hun geld mogen doen wat ze willen, en als ze met hun geld een huis willen bouwen dan werkt dat simpelweg niet zo.
Het is altijd goed om even een post of 10 a 20 terug te lezen. ^O^
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:13:57 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zie boven...

Remco wil omdat de woningmarkt volgens hem met een tekort kampt (Funda-teller is nog nooit zo hoog geweest) dus maar een compleet andere sector het zwijgen opleggen... |:(
Het tekort op de woningmarkt is niet van het een op het andere moment opgelost omdat mensen niet meer durven kopen, of omdat ze niet meer willen betalen wat de verkoper er voor vraagt.

Daarbij zouden de meeste huizen beduidend goedkoper zijn als er niet zo panisch met grond werd omgegaan, en mensen werkelijk de vrijheid zouden hebben te bouwen wat ze willen.

Maar de huizenprijzen zijn absurd hoog door de veel te hoge grondprijzen, en als je de grond al bezit, en dus goedkoop een huis zou kunnen bouwen dan mag dat niet, want dan ontwijk je daarmee de verdienmogelijkheden van de gemeente. Foei.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107314716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het tekort op de woningmarkt is niet van het een op het andere moment opgelost omdat mensen niet meer durven kopen, of omdat ze niet meer willen betalen wat de verkoper er voor vraagt.

Daarbij zouden de meeste huizen beduidend goedkoper zijn als er niet zo panisch met grond werd omgegaan, en mensen werkelijk de vrijheid zouden hebben te bouwen wat ze willen.

Maar de huizenprijzen zijn absurd hoog door de veel te hoge grondprijzen, en als je de grond al bezit, en dus goedkoop een huis zou kunnen bouwen dan mag dat niet, want dan ontwijk je daarmee de verdienmogelijkheden van de gemeente. Foei.
Nogmaals... Wat heeft dat met de kantoorpanden van Remco te maken?

Zo wordt het dus echt een puinhoop...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:16:24 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107314743
We zitten in het huizenmarkttopic, en ik reageer nota bene op je fundateller-post....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:18:04 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107314792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welk tekort heb je het over? er zijn 250K+ woningen te koop...

Het enige tekort wat ik kan bedenken is een tekort van jou aan geld.
En ook hier snap jij zelf ook wel dat die 250.000 mensen allemaal TE VEEL geld vragen voor hun hutje. Anders werd het namelijk wel door iemand gekocht.
Ik gok dat jij gewoon nog in de ontkenningsfase zit, en denkt dat als je maar hard genoeg roept dat er geen probleem is, je woningwaarde gewoon doorstijgt tot in de hemel! Kom op, 2007 wil z'n piramidespel terug.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:13 schreef Leandra het volgende:
^^ Precies. Maar dan wordt bijvlagenzinvol's hutje opeens 100.000+ euro minder waard, en dan verliezen de ambtenaren stemmen... Er zijn miljoenen stemmers die belang hebben bij het in stand houden van de bubbleprijzen.

quote:
Yep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')