Er zijn geruchten... dat de minister niet helemaal gelukkig is met de huidige 'gedoog regeling'.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat is de bron met de exacte strekking van de uitlatingen?
quote:Het zou wettelijk verboden moeten zijn om te beweren dat een huis bedoeld is om winst mee te maken.
De bouw van de woning zal natuurlijk geld kosten maar kijk eens naar het verschil in de kavelprijs:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat kun je op dat vakantiepark mijn droomvilla niet voor een appel en een ei realiseren. Vastgoed maffioso wat ik je brom. Heb je holledeer al weer in dienst voor de afpersingen.
Niet waar... ze zitten nu in de fase waarbij ze een zondebok zoeken en boos zijnquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:11 schreef RemcoDelft het volgende:
veel "verkopers" zitten nog altijd in de ontkenningsfase.
Jan Kees zei afgelopen week dat hij liever zag dat we het niet meer over het 'mediadingetjes' moesten hebben en de la Porte sprak zelfs van 'kill your darling'quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]Censuur van de bovenste plank natuurlijk. Leuk dat meneer de boot gemist heeft met de stijgende huizenprijzen van 20 jaar geleden tot 5 jaar geleden, want dan had hij denk ik heel anders gepiept.
Maximaal 40 weken per jaar wonen valt nog best mee. Gewoon paar weken op vakantie gaan, woningruil met de buren, klaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De bouw van de woning zal natuurlijk geld kosten maar kijk eens naar het verschil in de kavelprijs:
http://www.funda.nl/koop/zeewolde/bouwgrond-47974964-kobalt/
Voor permanente bewoning.. ¤345,- per m2
Terwijl je 2 kilometer verderop op het recreatiepark waar je maar 40 weken per jaar mag wonen 'slechts' ¤140,- per m2 kwijt bent
http://www.funda.nl/koop/(...)bosruiterweg-25-176/
Dit is de manier waarom we de zakken vullen in Nederland, spotgoedkope polderklei verkopen voor de maximale prijs... wat een financiële innovatie... we worden slapend rijk met zijn allen![]()
Op deze manier kost zelfs een rijtjescontainer op een postzegel al minstens 30k meer dan noodzakelijk. Rijtjesontainers in Zeewolde heb je vanaf zo'n 170k... dus die zouden ze met gemak voor 140k kunnen verkopen... alleen willen we de woningmarkt niet van het slot halen hè.... want de balans van de bank is heiliger dan heilig
Bijkomende kosten zijn minder dan 1k per jaarquote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
Ja ja xeno, die discussie hebben we al gehad hoeveel zijn de servicekosten van het vakantiepark, hoe zit het met overige voorzieningen zoals rioleringen, voetpaden en groenvoorziening.
Zoals ik al eens eerder gemeld heb mijn pa heeft een woninge op een vakantiepark gehad, woning was op zich wel goedkoop, maar maandelijks nog 300 euro voor servicekosten tikt ook flink aan. Dat is ook 108.000 euro op 30 jaar .
En als je het goedkoper kan bouwen/realisren, holleeder is vrij dus misschien wil die jou wel meehelpen.
Maar je mag je niet inschrijven in de gemeente, je bent immers een toerist.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:23 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Maximaal 40 weken per jaar wonen valt nog best mee. Gewoon paar weken op vakantie gaan, woningruil met de buren, klaar.
300 valt toch ook wel mee. Ken huizen met 300+ VVE.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
Ja ja xeno, die discussie hebben we al gehad hoeveel zijn de servicekosten van het vakantiepark, hoe zit het met overige voorzieningen zoals rioleringen, voetpaden en groenvoorziening.
Zoals ik al eens eerder gemeld heb mijn pa heeft een woninge op een vakantiepark gehad, woning was op zich wel goedkoop, maar maandelijks nog 300 euro voor servicekosten tikt ook flink aan. Dat is ook 108.000 euro op 30 jaar .
En als je het goedkoper kan bouwen/realisren, holleeder is vrij dus misschien wil die jou wel meehelpen.
Dan huur je ergens een kamertje. Schrijf je je daar in.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar je mag je niet inschrijven in de gemeente, je bent immers een toerist.
Ik zie een gouden kans voor studenten.... aangezien er geen wettelijk maximum is aan het aantal mensen dat in een woning woont... gewoon 100 mensen laten inschrijven op je adres en aan iedereen 100 euro vragen per jaar.... Kun je gratis studerenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:26 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dan huur je ergens een kamertje. Schrijf je je daar in.
Guess what, in Hong Kong gebeurt het al. Als woont in een beetje goede buurt dan kan je makkelijk je brievenbus paar keer verhuren aan mensen die in niet goede buurten wonen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zie een gouden kans voor studenten.... aangezien er geen wettelijk maximum is aan het aantal mensen dat in een woning woont... gewoon 100 mensen laten inschrijven op je adres en aan iedereen 100 euro vragen per jaar.... Kun je gratis studeren
Er is in veel studenten steden echt wel een maximum wat per woning ingeschreven mag staan. Zulke woningen moeten ook aan brandveiligheidseisen voldoen. IN eindhoven mogen er ook niet meer dan 10% studentenhuizen per straat zijn. En zo heeft elke gemeente zijn eigenl regeltjes ook nog eens omtrent studentenhuisvesting.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zie een gouden kans voor studenten.... aangezien er geen wettelijk maximum is aan het aantal mensen dat in een woning woont... gewoon 100 mensen laten inschrijven op je adres en aan iedereen 100 euro vragen per jaar.... Kun je gratis studeren
In amsterdam zijn wat adressen waar je voor ongeveer 100 euro per maand kan inschrijven. Levert je als woning eigenaar wel een boel gedoe op met de gemeente, deurwaarders, etc...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
de boot missen, is dat hetzelfde als niet het schip ingaan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]Censuur van de bovenste plank natuurlijk. Leuk dat meneer de boot gemist heeft met de stijgende huizenprijzen van 20 jaar geleden tot 5 jaar geleden, want dan had hij denk ik heel anders gepiept.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:
[..]
de boot missen, is dat hetzelfde als niet het schip ingaan?
Vergelijkbaar met zulke opmerking die kant nog wal raken of de plank totaal misslaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Pricelessquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Depends, als je een dikke volgevreten babyboomer bent die in 2005 zijn Premie A woning verkocht heeft voor 4x de prijs die hij ervoor heeft betaald in 1978 gaat hij niet het schip in. Ben je echter een huurder die dacht dat in 1980 de prijzen te hoog waren en je 'rustig afwachtte totdat de prijzen normaal waren' heb je in 2005 inderdaad de boot gemist en ga je uit pure frustratie op een forum posten hoe erg het allemaal niet isquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Maar geef toe dat de zin geniaal gevonden isquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Depends, als je een dikke volgevreten babyboomer bent die in 2005 zijn Premie A woning verkocht heeft voor 4x de prijs die hij ervoor heeft betaald in 1978 gaat hij niet het schip in. Ben je echter een huurder die dacht dat in 1980 de prijzen te hoog waren en je 'rustig afwachtte totdat de prijzen normaal waren' heb je in 2005 inderdaad de boot gemist en ga je uit pure frustratie op een forum posten hoe erg het allemaal niet is
Er is maar 1 groep die 'het schip ingaan', en die zitten niet op dit forum![]()
Ik stel voor:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Rob Mulder zit weer eens te huilen over het waarde behoud van koopwoningen, de gek denkt dat het een taak van de politiek is om de speculatieve waarde van koopwoningen te garanderen![]()
Waar halen ze het bij de 'vereniging geleased huis' toch vandaan![]()
Ik vraag me af of Rob niet gewoon een stromannetje van de banken is, eerst alles en iedereen ophitsen om je maximaal 'all inn' te laten financieren door de banksters... het liefst volkomen aflossingsvrij. Daarna blijven pleiten voor het voortbestaan van de rente aftrek en nu weer het geleuter over het garanderen van waarde behoud. What's next? De overheid woningen laten opkopen tegen de hoogte van de hypotheekschuld die op de woning rust?
De vereniging eigen huis heeft zo ondertussen wel bewezen volkomen afgedaan te hebben als belangenbehartiger voor starters en woningzoekenden.
Briljant plan.... maar wie laten we dan uiteindelijk de bail out voor de niet-huizen-bezitter ophoesten? De generatie Nederlanders die over 20 jaar geboren gaat worden?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:33 schreef Bankfurt het volgende:
Ik stel voor:
Een nationale Bail-Out voor alle huizenbezitters, betaald door de belastingbetalende niet-huizen- bezitters.
Het water staat menig Nederlander dus al tot aan de oogballen, misschien is het een gat in de markt om snorkels op krediet te gaan leveren?quote:ING: drie op de tien hypotheekgevers onder water
De daling van de huizenprijzen zal dit jaar versnellen tot 5%.Dat verwacht het Economisch Bureau van ING.
Door de dalende koopkracht en stijgende werkloosheid blijven de huizenprijzen dit jaar onder druk staan, zo verwachten economen van ING op basis van een enquête onder gemiddeld 59.5000 respondenten per dag gedurende de afgelopen week. Dat is hoger dan blijkt uit recent onderzoek in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
In 2011 bedroeg de daling van de huizenprijzen 4%. Voor 2013 verwacht ING een prijsdaling van 2,5%. Consumenten blijken somberder over de huizenmarkt dan vorige maand. Bijna een kwart heeft in de eigen straat het aantal verkochte huizen de afgelopen maanden zien dalen.
Somber
Drie op de tien ondervraagden met een eigen huis en een hypotheek geeft aan dat de waarde van de woning niet toereikend is om de hypotheek af te lossen. Dat is beduidend meer dan het aantal van 517.000 huishoudens medio 2011 dat onderzoekers van de Amsterdam School of Real Estate berekenden.
In hun eerder deze maand gepubliceerde rapport ‘Restschuld in Nederland: omvang en consequenties’ constateerden de economen op basis van nationale woongegevens uit 2009 en via omrekening naar 2011 dat ruim een half miljoen huishoudens medio 2011 een ‘potentiële restschuld’ hadden. Dat aantal zal oplopen tot 630.000 bij een verdere huizenprijsdaling van 5% en tot 740.000 bij een prijsdaling van 10%. De potentiële restschuld is het verschil tussen de marktwaarde van een woning en het totale hypotheekbedrag dan een huiseigenaar op zijn naam heeft staan. De restschuld bestaat pas echt bij verkoop van het huis, vandaar de term ‘potentiële restschuld’.
Sinds medio 2011 – het vertrekpunt van de ASRE-studie - zijn de huizenprijzen verder gedaald, met enkele procenten. Volgens de ASRE-berekening zou er dan sprake moeten zijn van circa 600.000 huishoudens met een potentiële restschuld. Op een totaal aantal huishoudens met een eigen huis is dat 14,3%, want het totaal aantal eigenwoningbezitters is 4,2 mln. De ING-opgave van 29% zit daar ruim boven. ING baseert zich op een telefonische enquête onder 59.500 respondenten per dag vorige week.
Oude dag
De helft van de huizenbezitters beschouwt zijn woning als aanvulling op de oudedagsvoorziening.
bron: FD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |