Nee, dat doe je niet. Mijn post ging heel ergens anders over, de fundateller was bijzaak.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:16 schreef Leandra het volgende:
We zitten in het huizenmarkttopic, en ik reageer nota bene op je fundateller-post....
Jij snapt zelf ook wel dat als die woningen minder waard waren dat iedereen was gezakt in prijs... Toch?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:18 schreef RemcoDelft het volgende:
En ook hier snap jij zelf ook wel dat die 250.000 mensen allemaal TE VEEL geld vragen voor hun hutje. Anders werd het namelijk wel door iemand gekocht.
Stop maar gelijk met gokken, ga jij in ieder geval niet rijk mee worden.quote:Ik gok dat jij gewoon nog in de ontkenningsfase zit
Of ik nou gratis woon in dezelfde hut die op papier 1 euro, 3 ton, 5 ton, of 8 ton waard is... Lekker belangrijk.quote:, en denkt dat als je maar hard genoeg roept dat er geen probleem is, je woningwaarde gewoon doorstijgt tot in de hemel! Kom op, 2007 wil z'n piramidespel terug.
Maar dan wordt bijvlagenzinvol's hutje opeens 100.000+ euro minder waard
Yep, net iets meer stemmers dan huurders.quote:, en dan verliezen de ambtenaren stemmen... Er zijn miljoenen stemmers die belang hebben bij het in stand houden van de bubbleprijzen.
Ik heb wel eens een bouwexploitatie gezien. Met mijn ogen dan, niet met mijn onderbuik. Jij?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom willen de leners mensen met belang bij hoge prijzen in dit topic toch altijd beargumenteren dat een riolering en groenvoorziening gruwelijk veel moest kosten? De meest afgelegen huizen zijn aangesloten op een weg en nutsvoorzieningen. Iets wat al tientallen jaren prima te regelen is. Waarom toch die overtuiging om te blijven roepen dat dat bij op elkaar gepropte Vinexhuizen toch echt 100.000 euro grondprijs (voor 150 vierkante meter) rechtvaardigd?
Van mij mag 'iequote:Hij is mooi! Ik denk dat we een nieuwe titel hebben voor #180!
Waarom zo op de man spelen als je theorietjes worden weerlegd? Whats up with that?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En jij weet ook wel dat grond met woonbestemming schaars wordt gehouden.
Is het nou werkelijk zo moeilijk om toe te geven dat jij persoonlijk belang hebt bij het schaars en duur houden van woonkaveltjes? En dat jouw persoonlijke belangen net als zeer veel andere Nederlanders zo liggen dat je het liefst hebt dat er een groot tekort blijft?
Onderbouw maar eens dat 100% van de woningen die te koop staan teveel kosten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ook hier snap jij zelf ook wel dat die 250.000 mensen allemaal TE VEEL geld vragen voor hun hutje. Anders werd het namelijk wel door iemand gekocht.
Waarom zo op de man spelen als je theorietjes worden weerlegd? Whats up with that? (Tweede keer)quote:Ik gok dat jij gewoon nog in de ontkenningsfase zit, en denkt dat als je maar hard genoeg roept dat er geen probleem is, je woningwaarde gewoon doorstijgt tot in de hemel! Kom op, 2007 wil z'n piramidespel terug.
Laten we het maar niet over verplichte regelgeving gaan hebben dan, want dat maakt deze kort-door-de-bocht oplossing gelijk invalide.quote:^^ Precies. Maar dan wordt bijvlagenzinvol's hutje opeens 100.000+ euro minder waard, en dan verliezen de ambtenaren stemmen... Er zijn miljoenen stemmers die belang hebben bij het in stand houden van de bubbleprijzen.
Denken dat de gemeente alleen gebaat is bij het verdienmodel op grond is te kortzichtig.quote:Yep.
Gisteren in de rekenkamer : hoeveel kost een rotonde? Antwoord 500.000 euro. Maar sommige hier zul dat vast goedkoper kunnen achter op hun bierviltje.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een bouwexploitatie gezien. Met mijn ogen dan, niet met mijn onderbuik. Jij?
Het zal je verbazen hoeveel bebouwbare oppervlakte er overblijft na aftrek van openbare voorzieningen, en wat het kost om infrastructuur aan te leggen.
Niet om het één of ander, maar het feit dat ze niet verkocht worden lijkt wel te wijzen op het feit dat mensen hetzij:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onderbouw maar eens dat 100% van de woningen die te koop staan teveel kosten.
Jamaar, dat kan ook aangelegd worden door drie Polen, een schop, en een betonmolen, toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gisteren in de rekenkamer : hoeveel kost een rotonde? Antwoord 500.000 euro. Maar sommige hier zul dat vast goedkoper kunnen achter op hun bierviltje.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar het feit dat ze niet verkocht worden lijkt wel te wijzen op het feit dat mensen hetzij:
- dat bedrag er niet voor over hebben;
mensen geen cent eigen geld hebben en de bank geen 110% meer wil lenen of er moet sprake zijn van twee vaste banen en beiden een inkomen met toekomst
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij snapt zelf ook wel dat als die woningen minder waard waren dat iedereen was gezakt in prijs... Toch?
100% van de woningen die langer dan 6 maanden te koop staan in ieder geval. En dat is meer dan 80%.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onderbouw maar eens dat 100% van de woningen die te koop staan teveel kosten.
Dat is typisch voor overheidsuitgaven... Of denk je dat een WC-pot ook 10.000 euro kost en een hamer 5000 euro? Of tellen ze de bubbelprijzen voor grond ook alvast mee: 500 euro per vierkante meter (want je had er tenslotte ook 5 starterswoningen kunnen neerzetten), dan gaat het hard!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gisteren in de rekenkamer : hoeveel kost een rotonde? Antwoord 500.000 euro. Maar sommige hier zul dat vast goedkoper kunnen achter op hun bierviltje.
Er is natuurlijk ook een stukje typisch Nederlandse cultuur aan de hand.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
100% van de woningen die langer dan 6 maanden te koop staan in ieder geval. En dat is meer dan 80%.
er staat niemand iets in de weg bv de helft van de vraagprijs te bieden. Zeker in deze markt zou ik dat zeker proberen, er staan zo verschrikkelijk veel huizen te koop, je hebt best kans op succes, zeker als de nood hoog is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:48 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook een stukje typisch Nederlandse cultuur aan de hand.
Op de markt in Mumbai (of ergens rond de Middelandse Zee) is het heel gebruikelijk dat het bieden gaat als:
100! nee 20!
nou dan 80! maak het 30!
...... en uiteindelijk 50...
In Nederland is er niet zo'n afbiedcultuur:
100! {oh ik heb er maar 70 voor over, te groot verschil, hij lacht me vast uit, ik loop door}
Misschien moeten we veel grover onder de vraagprijzen starten met serieuze biedingen. Het zal wel even wennen zijn voor beide partijen, maar ja... Willen we nou die huizenmarkt vlot trekken of niet? Het zal ook een positieve invloed hebben op de verkopers, die ontdekken in een veel eerder stadium wat hun huis nog waard is.
Niet voor locals hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:48 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook een stukje typisch Nederlandse cultuur aan de hand.
Op de markt in Mumbai (of ergens rond de Middelandse Zee) is het heel gebruikelijk dat het bieden gaat als:
100! nee 20!
nou dan 80! maak het 30!
...... en uiteindelijk 50...
In Nederland is er niet zo'n afbiedcultuur:
100! {oh ik heb er maar 70 voor over, te groot verschil, hij lacht me vast uit, ik loop door}
Misschien moeten we veel grover onder de vraagprijzen starten met serieuze biedingen. Het zal wel even wennen zijn voor beide partijen, maar ja... Willen we nou die huizenmarkt vlot trekken of niet? Het zal ook een positieve invloed hebben op de verkopers, die ontdekken in een veel eerder stadium wat hun huis nog waard is.
Waarom zou zo iemand 2x de prijs vragen waarvoor ie het wil verkopen? Masochisme? Een kapotte rekenmachine? Hobby?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
er staat niemand iets in de weg bv de helft van de vraagprijs te bieden. Zeker in deze markt zou ik dat zeker proberen, er staan zo verschrikkelijk veel huizen te koop, je hebt best kans op succes, zeker als de nood hoog is.
Als we Remco zouden moeten geloven zijn alle verkopers dom en houden ze vast aan een te hoge vraagprijs, waarbij hij even 250k aan huizen over 1 kam scheert. Hoezo generalisatie?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom zou zo iemand 2x de prijs vragen waarvoor ie het wil verkopen? Masochisme? Een kapotte rekenmachine? Hobby?
En opeens zien ze het licht, en denken "ach, de helft is eigenlijk ook wel goed, doe maar". Spaarzegels bij meneer?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als we Remco zouden moeten geloven zijn alle verkopers dom en houden ze vast aan een te hoge vraagprijs, waarbij hij even 250k aan huizen over 1 kam scheert. Hoezo generalisatie?
'Die 75k aan schulden is ook helemaal mijn eigen schuld, even mijn spaargeld bijleggen dan maar!'quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En opeens zien ze het licht, en denken "ach, de helft is eigenlijk ook wel goed, doe maar". Spaarzegels bij meneer?
Wanneer je dit in je achterhoofd houdt hoe wil je dan overheden wel bouwgronden voor een appel en een ei laten verkopen. Moeten gemeentes dan de woz maar een factor 3 verhogen om de grond gratis weg te kunnen geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is typisch voor overheidsuitgaven... Of denk je dat een WC-pot ook 10.000 euro kost en een hamer 5000 euro? Of tellen ze de bubbelprijzen voor grond ook alvast mee: 500 euro per vierkante meter (want je had er tenslotte ook 5 starterswoningen kunnen neerzetten), dan gaat het hard!
Stenen en asfalt zijn niet zo duur, en het aanleggen van een rotonde (die er trouwens in vele soorten en maten zijn!) kost niet meerdere arbeidsjaren werk. Dit is net als snelwegen van 100.000 euro of meer per strekkende meter.
Het kost ze anders een godsvermogen en het hoeft niet gratis maar voor een sterk gereduceerde prijs kavelgrond verkopen dat kan welquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:37 schreef Basp1 het volgende:
. Moeten gemeentes dan de woz maar een factor 3 verhogen om de grond gratis weg te kunnen geven?
Hoezo kost het ze een godsvermogen. Sommige gemeentes hebben wel al voorschotten genomen op verwachte verkopen. Maar die gronden bederven niet. Desnoods gaan gemeentes er tijdelijk wietplantages op exploiteren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kost ze anders een godsvermogen en het hoeft niet gratis maar voor een sterk gereduceerde prijs kavelgrond verkopen dat kan wel
Wat mensen al verzinnen om om huizenprijzen hoog te houdenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:34 schreef Basp1 het volgende:
Desnoods gaan gemeentes er tijdelijk wietplantages op exploiteren.
De grond bederft niet, maar het kost ze wel rente over de opgenomen leningen bij de banken en geen inkomsten terwijl men meer inkomsten nodig heeft, door het afschuifbeleid van het rijkquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo kost het ze een godsvermogen. Sommige gemeentes hebben wel al voorschotten genomen op verwachte verkopen. Maar die gronden bederven niet. Desnoods gaan gemeentes er tijdelijk wietplantages op exploiteren.
quote:za 28 jan 2012, 11:32
30% huizen 'onder water'
AMSTERDAM - Bijna drie op de tien woningbezitters met een hypotheek geven aan dat hun huis 'onder water' staat, schrijft het Eindhovens Dagblad. Uit een peiling van het economisch bureau van ING blijkt dat de hypotheekschuld van de eigenaren veel hoger is dan de waarde van hun woning.
Het Bureau Krediet Registratie (BKR) meldde twee maanden geleden nog dat een op de acht eigenaren van een koopwoning een zogenoemde restschuld heeft, maar dat aantal ligt volgens het ING-onderzoek veel hoger.
ING adviseert deze mensen meer af te lossen om dat financieringsgat te dichten. Het verschil wordt namelijk niet meer, zoals voorheen, verkleind door stijging van de huizenprijzen.
Een kleine rotonde, een middelgrote rotonde, een turbo rotonde? Met of zonder fietspad, met of zonder verlichting.... midden in de stad of in het buitengebied? Is het kale grond of moet er eerst gesloopt en omgeleid gaan worden, etc... etc... Je kan natuurlijk niet stellen dat een rotonde 5 ton kost zonder de situatie te kennen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent volgens het rijk weer een stukje rijkerquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist de jaarlijks WOZ beschikking binnen gehad. De WOZ waarde is 2000 euro gestegen tov vorig jaar
En met of zonder 'kunstwerk'.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een kleine rotonde, een middelgrote rotonde, een turbo rotonde? Met of zonder fietspad, met of zonder verlichting.... midden in de stad of in het buitengebied? Is het kale grond of moet er eerst gesloopt en omgeleid gaan worden, etc... etc... Je kan natuurlijk niet stellen dat een rotonde 5 ton kost zonder de situatie te kennen.
Ze doen er echt alles aan om de prijzen op peil te houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet voor locals hoorIk bied 20. Zo heb je een mes in je pens.
quote:Hypotheeklast schiet omhoog
Huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken
Woningeigenaren van wie de hypotheekrente binnenkort afloopt, zijn overgeleverd aan de grillen van hun bank. Zij krijgen een fiks hogere rente voor hun kiezen, waardoor hun maandlasten met honderden euro's omhooggaan.
Oversluiten is echter geen optie, meldt het AD vandaag. Andere banken staan niet te springen deze risicovolle hypotheken over te nemen.
De komende vier jaar moet volgens het CBS 40 procent van de huizenbezitters de rente van hun hypotheek opnieuw vastzetten. Het gaat om zo'n 1 miljoen huishoudens. Een groot deel van hen heeft vijf jaar geleden tot soms wel negen keer het jaarinkomen geleend tegen een laag rentepercentage.
Nieuwe leennormen
Zij zouden op basis van nieuwe leennormen, die per augustus vorig jaar zijn ingegaan, nooit meer zo'n hypotheek kunnen krijgen. Die wordt nu als te risicovol beschouwd. Om te voorkomen dat deze hypotheekbezitters door de aanscherping vast komen te zitten bij hun bank, hebben de banken met de toezichthouder uitzonderingsregels afgesproken. Maar in de praktijk houden de hypotheekverstrekkers de boot af.
Bron: AD.nl
Hiermee begint de ellende pas goed, want dit leidt tot een toename in gedwongen verkopen en die mensen willen straks zo snel mogelijk van hun huis af om nog verdere dalingen vóór te zijn. Met als gevolg een versnelde daling van de huizenprijzen. Als de banken niet uitkijken met hun woekerrentes staat dadelijk hun halve hypotheekportefeuille zwaar onder water.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:01 schreef Terrorizer het volgende:
Huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken
De tarieven stijgen toch ook nietwaar ? altijd dubbele kassa voor de ambtenaren.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
@TT: Over WOZ waarde gesproken, die is hier dit jaar weer fors omhoog. Gisteren is de aanslag weer binnengekomen. Sinds 2004 meer dan 50% erbij. Volgens de gemeente stijgen de prijzen gewoon fijn door.
Hoe minder lastige klanten, hoe meer je voor je spullen kan vragenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:58 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ze doen er echt alles aan om de prijzen op peil te houden.
Moet kunnen volgens dino... want banken kunnen zelf wel beslissen hoe zo'n zware molensteen ze om de nek van hun klanten hangen. Dit gaat inderdaad nog een hoop gehuil van zowel hypotheekgever als nemer opleveren. "Dit had niemand kunnen voorzien" zal wel weer een veel gebruikte uitspraak zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:42 schreef fedsingularity het volgende:
Wtf tot 9x het jaarinkomen????
Dat doet inderdaad de verkoper. Jij kunt als koper natuurlijk 10% bieden, maar als de verkoper NEE zegt ben je koper-af. En zelfs als jij 95% biedt en de verkoper zegt JA, is dat uitsluitend het gevolg van de beslissing van de verkoper.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
![]()
![]()
Ik geef het op. Er komt werkelijk geen zinnig woord meer uit je toetsenbord. De verkoper bepaald de waardeVrijdagavond zal ik maar denken
Koper en Verkoper.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat doet inderdaad de verkoper. Jij kunt als koper natuurlijk 10% bieden, maar als de verkoper NEE zegt ben je koper-af. En zelfs als jij 95% biedt en de verkoper zegt JA, is dat uitsluitend het gevolg van de beslissing van de verkoper.
Als jouw auto jouw 2000,- waard is, dus jij vraagt dat ervoor, en er komt een bieder 1250,- bieden... Wie bepaald dan of jouw auto verkocht wordt denk je?
Waarde is een relatief begrip, als je ermee blijft zitten lopen de vaste lasten door.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als jouw auto jouw 2000,- waard is, dus jij vraagt dat ervoor, en er komt een bieder 1250,- bieden... Wie bepaald dan of jouw auto verkocht wordt denk je?
Niet alleen huizenbezitters komen financieel steeds meer in het nauw.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:20 schreef BeffJeck het volgende:
Ik heb het met ze te doen! Je zou toch met zo'n strop om je nek moeten leven. Het is hun eigen keuze geweest. Maar niemand gun je die geldzorgen.
idd het aanbieden van zo'n hypotheekvorm is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Moet kunnen volgens dino... want banken kunnen zelf wel beslissen hoe zo'n zware molensteen ze om de nek van hun klanten hangen. Dit gaat inderdaad nog een hoop gehuil van zowel hypotheekgever als nemer opleveren. "Dit had niemand kunnen voorzien" zal wel weer een veel gebruikte uitspraak zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |