Dat is ook meteen de reden dat je niet overdreven moet gaan voorsorteren.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat Anne zegt: de meest rechter rijstrook uiteraard, en dan ietsjes links van het midden, zodat je hem goed 'bezet'. De reden hiervoor is dat je andere weggebruikers niet in de verleiding brengt om al te rap weer naar links te komen nadat ze je hebben ingehaald; neem je ruimte: die strook is van jou
Je bent daarnaast een motorvoertuig is mij altijd geleerd, dus bezet de weg dan ook als zodanig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, met deze temperaturen met zomerhandschoenen? bluf dat je daarmee 25km snelweg doet; no way
[..]
Wat Anne zegt: de meest rechter rijstrook uiteraard, en dan ietsjes links van het midden, zodat je hem goed 'bezet'. De reden hiervoor is dat je andere weggebruikers niet in de verleiding brengt om al te rap weer naar links te komen nadat ze je hebben ingehaald; neem je ruimte: die strook is van jou
Hoogste wat ik rijd is 100, kom alleen maar op proviciale wegen op weg naar mijn werk, en worst case heb ik nog handvatverwarming.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Wat![]()
Zelfs bij -1 vriezen m'n vingertoppen er al bijna af als ik 130 rij (met winterhandschoenen).
Doe ik ook niet, in ieder geval, niet zolang het glad is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, met deze temperaturen met zomerhandschoenen? bluf dat je daarmee 25km snelweg doet; no way
Psies, dat voorkomt dat je een keertje van je sokken gereden wordt door een ongeduldig stuk onbenulquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je bent daarnaast een motorvoertuig is mij altijd geleerd, dus bezet de weg dan ook als zodanig.
Met één graadje boven nul rijd ik ook nog wel met zomerhandschoenen (ik heb lekker handkappen) maar meestal doe ik toch maar de dikke jongens aan, of ik heb ze iig bij me in de koffer.. Ben niet bang voor kouwe fikken, maar als ik het kan voorkomen is dat altijd beter, zo fijn is het nou ook weer nietquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hoogste wat ik rijd is 100, kom alleen maar op proviciale wegen op weg naar mijn werk, en worst case heb ik nog handvatverwarming.
Maar die heeft deze winter nog niet aangestaan
Doe ik ook niet, in ieder geval, niet zolang het glad is.
Zodra het dat echt niet meer is stap ik gewoon 20-25km op de motor naar mijn vriendin.
En dat is wel snelweg
Examen was trouwens ook met +/- 1 graad.
Direct de snelweg op, paar KM verder er weer af, kwam nog de vraag of ik even mijn handen moest warmen maar dat hoefde niet, dus kon direct door.
Geslaagd voor motor Theorie! 3fout woehoe!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:58 schreef BadderAapje het volgende:
Kijk ik snap de hele logica ervan, maar ik twijfelde enorm omdat de theorie het heeft over uiterst rechts van de weg.
Iig bedankt, mocht ik slagen laat ik wel wat horen, ik vraag dan ook direct de rest aan.
Me motor heb ik al.. dus het moet nu opschieten
zie het als een uitdaging en een leermomentquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:47 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik ook niet. Rijden is nu onverantwoord.
Ja onze lokale schoenmaker rijd ook gewoon het hele jaar door, ik heb er toch voor gekozen om er nog even mee te wachten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 04:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met één graadje boven nul rijd ik ook nog wel met zomerhandschoenen (ik heb lekker handkappen) maar meestal doe ik toch maar de dikke jongens aan, of ik heb ze iig bij me in de koffer.. Ben niet bang voor kouwe fikken, maar als ik het kan voorkomen is dat altijd beter, zo fijn is het nou ook weer niet]
En het is helemaal niet glad, er wordt niet eens gestrooid volgens mij vannacht; ik heb er tot half 4 iig niet één zien rondrijden, kwam begin van de nacht zelfs nog 2 motoragenten tegen, en die mógen niet eens rijden als het glad is of kan worden![]()
Goed weer voor de echte bikkels
Dat wel ja, maar het was toevallig altijd mooi weer bij mijn lessen. Het regende één keer zo'n 5 minuten tijdens een les, voor de rest helemaal niksquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:46 schreef Salatrel het volgende:
nou ik doe de ervaring met regenrijden en lage temperaturen liever op de lesmotor op dan op mijn eigne motorzeker omdat het dan (voor mij) ook minder erg is als het mis gaat
Mooi verhaal, klinkt als een prima examen tochquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:19 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik moest om 14:55 afrijden. Ik had daarvoor even ingereden en de instructeur zei dat het niet zo best ging. Ik vond het zelf wel redelijk gaan, maar hij zei dat er nog wat puntjes op de i's gezet moesten worden. Ik was geschrokken, maar goed, ik bleef wel rustig. Het vervelendst vond ik dat ik een beetje ziek ben.
Toen moest ik rijden. De route was niet zo heel moeilijk. Eerst even op het industrieterrein, daarna de rondweg op (70km/u). Vervolgens de stad uit en het platteland in (60 km/u). Door wat dorpjes (30 km/u) en daarna via de "snelweg" weer terug (100km/u). Het was druk en ik kon mooi wat inhaalacties inzetten. Ik durfde niet te ver over de maximum snelheid te gaan. Dat was dan ook het enige puntje waar de examinator over begon. Ik had gerust wat sneller gemogen om de inhaalactie vlotter af te ronden. Maar hij kon zich wel voorstellen dat ik dat niet deed op een examen.
That's it. Eigenlijk een heel soepel ritje.
Nu zo snel mogelijk mijn BMW ophalen
Bikk0l! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:39 schreef Joooo-pi het volgende:
IK BEN GESLAAGD
Het was koud, maar het ging prima
Dan wil je niet weten hoe ik gisteren op kantoor kwam.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:16 schreef BadderAapje het volgende:
Gister mijn eerste motorrijles gehad, ik ben helemaal verkocht.
Echt zoveel beter dan achterop of met de auto rijden, wordt er al blij van als ik eraan denk.
Ik denk dat je de post erboven wilde quoten?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dan wil je niet weten hoe ik gisteren op kantoor kwam.
Brede smile op mijn bakkes dat ik eindelijk weer kon opstappen.
Succes
Volgens mij heeft (bijna) iedereen dat na een eerste lesquote:Op zondag 12 februari 2012 14:16 schreef BadderAapje het volgende:
Gister mijn eerste motorrijles gehad, ik ben helemaal verkocht.
Echt zoveel beter dan achterop of met de auto rijden, wordt er al blij van als ik eraan denk.
Dinsdagochtend kwaaltjequote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik denk dat je de post erboven wilde quoten?
[..]
Volgens mij heeft (bijna) iedereen dat na een eerste les
Ook wel terecht, motorrijden is gewoon heel erg tof
Dat heb ik zeker. Zodra ik mijn auto verkocht krijg neem ik zoiezo contact met je op indien de motor er nog is. Had hem ook al op het MF zien staan.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:28 schreef crossover het volgende:
Iemand hier die eventueel geinteresseerd is in mijn Bandit? Het is mij zeer goed bevallen als eerste motor na het behalen van mijn rijbewijsWellicht dus interessant voor iemand hier.
Oke, maar dit weekend komen de eerste geinteresseerden al kijken. Neem eventueel contact met me op via de link van Marktplaats (met de vermelding van FOK!).quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:06 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Dat heb ik zeker. Zodra ik mijn auto verkocht krijg neem ik zoiezo contact met je op indien de motor er nog is. Had hem ook al op het MF zien staan.
Dan sta je vanaf heden bij de geslaagden van 2012quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:04 schreef t0sti het volgende:
ik zie dat mijn AVD examen nog niet in de OP staat?
ik ben 9 januari 2012 namelijk geslaagd![]()
alles in 1 keer gehaald![]()
vanavond eindelijk mn suzuki proberenblij dat die sneeuw weg is
Wat doe je nog binnen?quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Succes
Ik heb vandaag mijn rijbewijs opgehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |