SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 29-02-2012 16:57:13 ]
Mijn theorie: 17/1 gehaaldquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:06 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog updates in de OP? Pm mij of plaats het hier en update ik de OP
HOAX!quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:11 schreef Skv het volgende:
Euh, het is 'pylonen'!
Pionnen heb je met schaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
HOAX!
http://www.google.nl/sear(...)UfT-bWBM2p8QPHvNzZBAEuh, nee. Dat veel mensen het fout doen wil niet zeggen dat het ook zo hoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
Dat blijft leuk om te oefenenquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:15 schreef piekartz87 het volgende:
Ik zal als het warmer is weer eens een halve draai oefenen. Vorige zomer mijn rijbewijs gehaald.
Als je 'm gewoon wat trekkend houdt is het niet zo lastigquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat blijft leuk om te oefenenZo weinig mensen die dat gewoon fatsoenlijk kunnen: straatjekeren met voetjes aan de grond...
De AVB oefeningen hoor je ook met een supersport te kunnen doen. Laats was er een oud student met zn supersport mee en die deed een langzame en een snelle slalom voor met zn zx6r en dat kan gewoonquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef piekartz87 het volgende:
Het is nogal anders op een sportmotor dan op zo'n cb'tje.
Maar het moet gewoon lukken natuurlijk. Verwacht ook geen problemen. Gewoon even dat gevoel terug krijgen.
Dat gaat met vallen en opstaan (soms letterlijk)! Mijn eerste en tweede les vond ik ook goed gaan. De derde en vierde gingen kut. De vijfde goed en de zesde weer kut. Daarna opgegaan en toen ging het redelijk.. Ze zijn niet zo heel bijzonder streng bij het CBR.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De AVB oefeningen hoor je ook met een supersport te kunnen doen. Laats was er een oud student met zn supersport mee en die deed een langzame en een snelle slalom voor met zn zx6r en dat kan gewoon
Ik krijg alleen de kriebels als ik aan mn AVB examen denk. Heb nog wel een maand maar de vorig les ging het niet zo lekker
Dat klopt ook weer ja.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat gaat met vallen en opstaan (soms letterlijk)! Mijn eerste en tweede les vond ik ook goed gaan. De derde en vierde gingen kut. De vijfde goed en de zesde weer kut. Daarna opgegaan en toen ging het redelijk.. Ze zijn niet zo heel bijzonder streng bij het CBR.
Het gaat erom dat je gelijkmatig remt, controle toont.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:49 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De precisiestop he, Wat is de marge van de lijn waar je op mag stoppen?
In het filmpje in de OP, of een van de related filmpjes wordt verteld dat het lichtjes blokkeren van de achterwiel toegestaan is.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:42 schreef piekartz87 het volgende:
Een fout die vaak gemaakt wordt is het blokkeren van het achterwiel, zorg dat je dat niet hebt.
Maar dat komt vanzelf wel
Ik moest 'm overdoen omdat hij lichtjes blokkeerde op mijn examen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
In het filmpje in de OP, of een van de related filmpjes wordt verteld dat het lichtjes blokkeren van de achterwiel toegestaan is.
Ja maar dat is het m juist, in hoeverre mag hij blokkerenquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik moest 'm overdoen omdat hij lichtjes blokkeerde op mijn examen.
Idem. Moest ook het achtje opnieuw doen, nam 'm te ruim.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:11 schreef piekartz87 het volgende:
Ga gewoon voor niet blokkeren
De enige oefening die ik 2 x moest doen met mijn examen was dus de stopproef. Blokkerend achterwiel.
Hoewel ik de langzame slalom altijd het moeilijkste vond ging die juist prima.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:33 schreef piekartz87 het volgende:
Alle herinneringen komen ineens terug
Ik moest met het examen (dankzij een foutje in het navigeren van de examinator) over een zandpad.
En moest toen nog wachten op een hert.
Beetje apart maar niks aan het handje
"Geen gehoor is rechtdoor"quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik was de voorlaatste les de instructeur kwijtgeraakt. Ik kon nog door het verkeerslicht, maar de andere leerling + instructeur niet. Vervolgens kreeg ik geen instructie op een groot verkeersplein, waar ik wel instructie verwachtte. Het was gelukkig aan het einde van de les, dus ik ben maar naar de rijschool gereden
Gisteren gebeurde hetzelfde, maar dan bij de andere leerling. De instructeur moest zelfs gaan zoeken
ik ben 9 januari geslaagd voor het AVDquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:06 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog updates in de OP? Pm mij of plaats het hier en update ik de OP
Kan de OP niet meer wijzigenquote:Op zondag 29 januari 2012 15:28 schreef t0sti het volgende:
[..]
ik ben 9 januari geslaagd voor het AVD![]()
Prijs-kwaliteit van DIFI (verkocht bij Motoport) vind ikzelf vooralsnog prima. Eerste pak was ervan, en er is nog niks aan kapot (en dat zegt wat bij mijquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:41 schreef Skv het volgende:
Ik heb al laarzen, handschoenen en een helm. Pak ga ik kopen bij de Lidl, zodra die deze weer aanbieden (meestal in maart). Kost je iets van 150 Euro en het is echt bijzonder goede kwaliteit (kunststof, maar wel ademend, met binnenbroek en -jas die je er uit kan ritsen) voor dat geld!
Mooi jackquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:53 schreef Gokhan03 het volgende:
Deze ga ik halen
http://www.fc-moto.de/Alpinestars-T-Gasoline-Waterproof-Jacket
Ik zou vandaag ook niet op de motor willen zitten. Gevoelstemperatuur van -14 vanmorgenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik moest vandaag afrijden...........
Ja, hoor! Het ging niet door: het cbr vond het te koud
Volgens mij moet je dan wel even geduld hebbenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:41 schreef Skv het volgende:
Ik heb al laarzen, handschoenen en een helm. Pak ga ik kopen bij de Lidl, zodra die deze weer aanbieden (meestal in maart). Kost je iets van 150 Euro en het is echt bijzonder goede kwaliteit (kunststof, maar wel ademend, met binnenbroek en -jas die je er uit kan ritsen) voor dat geld!
Klote als je je daar helemaal op had ingesteld. Wanneer mag je nu? Al bekend?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik moest vandaag afrijden...........
Ja, hoor! Het ging niet door: het cbr vond het te koud
Nee, is nog niet bekend, maar gezien de weersverwachting zal het sowieso wel 2 weken duren...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:52 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Klote als je je daar helemaal op had ingesteld. Wanneer mag je nu? Al bekend?
Is natuurlijk ook voor je eigen veiligheid - met de kou is de kans op glijpartijen aanzienlijk groter. Maar wel balen natuurlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, is nog niet bekend, maar gezien de weersverwachting zal het sowieso wel 2 weken duren...
Maar idd, het was wel erg koud. Eerst even 30 minuten ingereden en ik begon al te glijden op de rotonde. En extra dikke handschoenen aan, wat het besturen ook niet vergemakkelijkte... Maar ik was er op zich wel klaar voor. Jammer.
Bedoelen ze niet met "rij (zoveel mogelijk) uiterst rechts" dat je zo veel en zo vaak mogelijk de rechter rijstrook moet gebruiken? Tenzij het nodig is om bijvoorbeeld in te halen?quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:06 schreef BadderAapje het volgende:
Ok ok een vraag voor de mensen hier.. Morgen moet ik op voor mijn Theorie.
Nu staat er overal dat je plaats op de weg uiterst rechts is. Nu hoor ik van vele motor rijders dat er tijdens de lessen geleerd wordt dat je moet rijden aan de linkerkant van je eigen weghelft.. wat is nou juist?
ik krijg het niet gevonden, ik twijfel en zul je zien dat ik deze vraag morgen krijg..
De enige reden dat iknu niet rijd (ben vorig jaar geslaagd) is vanwege de gladheid.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:18 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mooi jack
[..]
Ik zou vandaag ook niet op de motor willen zitten. Gevoelstemperatuur van -14 vanmorgen
Watquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
De enige reden dat iknu niet rijd (ben vorig jaar geslaagd) is vanwege de gladheid.
Koud hebben is iets daar kom je wel overheen
En dan rijd ik nog met zomerhandschoenen
Whehe, met deze temperaturen met zomerhandschoenen? bluf dat je daarmee 25km snelweg doet; no wayquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
De enige reden dat iknu niet rijd (ben vorig jaar geslaagd) is vanwege de gladheid.
Koud hebben is iets daar kom je wel overheen
En dan rijd ik nog met zomerhandschoenen
Wat Anne zegt: de meest rechter rijstrook uiteraard, en dan ietsjes links van het midden, zodat je hem goed 'bezet'. De reden hiervoor is dat je andere weggebruikers niet in de verleiding brengt om al te rap weer naar links te komen nadat ze je hebben ingehaald; neem je ruimte: die strook is van jouquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:06 schreef BadderAapje het volgende:
Ok ok een vraag voor de mensen hier.. Morgen moet ik op voor mijn Theorie.
Nu staat er overal dat je plaats op de weg uiterst rechts is. Nu hoor ik van vele motor rijders dat er tijdens de lessen geleerd wordt dat je moet rijden aan de linkerkant van je eigen weghelft.. wat is nou juist?
ik krijg het niet gevonden, ik twijfel en zul je zien dat ik deze vraag morgen krijg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |