abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107230511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zie het zo:
Jij stuurt een berichtje waarin je om aandacht vraagt, je krijgt een berichtje binnen een paar tellen terug waarin iemand dus op jouw aandacht inging, en vraagt iets anders terug... Gewoon sociaal...
En je reageert er vervolgens niet op?
Vind je dat niet heel krom? ''de wereld draait niet alleen maar om jou?'' Is dat echt van toepassing?
Waarom maak jij je druk om zoiets onbelangrijks? Er kunnen zoveel redenen voor zijn dat iemand even niet reageert. En als jij daar dan over gaat zeuren ben je irritant bezig en zou ik ook afknappen.
pi_107230545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom maak jij je druk om zoiets onbelangrijks? Er kunnen zoveel redenen voor zijn dat iemand even niet reageert. En als jij daar dan over gaat zeuren ben je irritant bezig en zou ik ook afknappen.
3 dagen niet reageren --> ''even niet reageren'' Telt niet mee.
Je maakt gelijk de aanname dat ik binnen een halve dag mijn ergernissen toon. Dat het wel aan mij moet liggen...
Rustig aan.
pi_107230553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zie het zo:
Jij stuurt een berichtje waarin je om aandacht vraagt, je krijgt een berichtje binnen een paar tellen terug waarin iemand dus op jouw aandacht inging, en vraagt iets anders terug... Gewoon sociaal...
En je reageert er vervolgens niet op?
Vind je dat niet heel krom? ''de wereld draait niet alleen maar om jou?'' Is dat echt van toepassing?
Je moet niet altijd verwachten dat mensen gelijk reageren als je het via sms doet. Als het belangrijk genoeg is bel je maar. Echt dat verplichte smsen; donder toch op :P
pi_107230558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

?
jij stuurt een vraag. hoelang geef je de ander de tijd om te reageren?
pi_107230566
Ik denk dat Kingtoppie maar eens een concept-service level agreement (SLA) moet opstellen met voor toekomstige partners. Dan kan hij daarin mooi vastleggen binnen hoeveel seconde er gereageerd moet worden op zijn berichten en hoeveel tekens dat bericht minimaal moet bevatten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij gaat denken dat ze kortaf is of hem af zit te zeiken. Ook kan er een SMS quota in worden vastgelegd, het minimaal aantal berichten dat ze verplicht is om hem dagelijks te sturen.

Om een totaaloverzicht te behouden is ze uiteraard verplicht om hem dagelijks te rapporteren over haar reactietijden, het aantal tekens van haar berichten en het aantal berichten. Dan kan hij mooi bijsturen indien dat nodig mocht zijn.

Om discussie te voorkomen kun je er het beste ook redenen in opnemen die legitiem zijn om niet aan deze SLA te voldoen. Daarbij moet je denken aan een totale wereldvernietiging of een situatie waarbij ze in coma ligt, want als ze net geschept is door een auto, er een direct familielid op sterven ligt of ze aan het werk is, is ze fysiek natuurlijk best in staat om binnen het overeengekomen aantal seconden een sms aan hem te sturen.
pi_107230616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

3 dagen niet reageren --> ''even niet reageren'' Telt niet mee.
Je maakt gelijk de aanname dat ik binnen een halve dag mijn ergernissen toon. Dat het wel aan mij moet liggen...
Als iemand 3 dagen niet reageert dan heeft die persoon geen interesse blijkbaar. Dan heeft het ook geen zin om daarover te gaan zeuren toch?
pi_107230627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jij stuurt een vraag. hoelang geef je de ander de tijd om te reageren?
Nee, ik kreeg een vraag, ik stuur een antwoord + vraag terug, en die wordt ogenschijnlijk genegeerd omdat ze die hoe dan ook gezien moet hebben aangezien die binnen een minuut teruggestuurd werd... + 3 dagen gewacht oid?
Rustig aan.
pi_107230685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee, ik kreeg een vraag, ik stuur een antwoord + vraag terug, en die wordt ogenschijnlijk genegeerd omdat ze die hoe dan ook gezien moet hebben aangezien die binnen een minuut teruggestuurd werd... + 3 dagen gewacht oid?
Ze kan het ook gewoon vergeten zijn. Maar serieus, dit zijn toch issues. Ga bellen dan...
pi_107230697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand 3 dagen niet reageert dan heeft die persoon geen interesse blijkbaar. Dan heeft het ook geen zin om daarover te gaan zeuren toch?
Natuurlijk niet. Je kunt wel een reactie afdwingen door vervelend te gaan doen, maar dat is de ander ook zo beu.
pi_107230698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand 3 dagen niet reageert dan heeft die persoon geen interesse blijkbaar, dan heeft het ook geen zin om daarover te gaan zeuren toch?
Dat is dan een plotselinge switch in gedachtes van de tegenpartij straw... Hoe komt dat dan? Naar mijn gevoel was dat namelijk niet de echte killer, en na het gesprekje waarin ik ''onzeker'' deed, kwam ook naar voren dat het ongegrond was maar dat ik haar een ''benauwend'' gevoel gaf.
Rustig aan.
pi_107230729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Je kunt wel een reactie afdwingen door vervelend te gaan doen, maar dat is de ander ook zo beu.
Schiet je ook niks mee op inderdaad.
pi_107230742
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:13 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ze kan het ook gewoon vergeten zijn. Maar serieus, dit zijn toch issues. Ga bellen dan...
Tis niet 1 ding, tis het algemene beeld wat je opeens krijgt. Je moet je zicht niet limiteren tot alleen die sms, dan had er ook niks aan de hand geweest, had ik nooit onzeker geworden.
Rustig aan.
pi_107230780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is dan een plotselinge switch in gedachtes van de tegenpartij straw... Hoe komt dat dan? Naar mijn gevoel was dat namelijk niet de echte killer, en na het gesprekje waarin ik ''onzeker'' deed, kwam ook naar voren dat het ongegrond was maar dat ik haar een ''benauwend'' gevoel gaf.
Hoezo een switch in gedachtes? Misschien waren die eerdere responses uit beleefdheid. Maar dat is moeilijk te zeggen zonder duidelijk voorbeeld.
pi_107230821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:11 schreef Halcon het volgende:
Ik denk dat Kingtoppie maar eens een concept-service level agreement (SLA) moet opstellen met voor toekomstige partners. Dan kan hij daarin mooi vastleggen binnen hoeveel seconde er gereageerd moet worden op zijn berichten en hoeveel tekens dat bericht minimaal moet bevatten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij gaat denken dat ze kortaf is of hem af zit te zeiken. Ook kan er een SMS quota in worden vastgelegd, het minimaal aantal berichten dat ze verplicht is om hem dagelijks te sturen.

Om een totaaloverzicht te behouden is ze uiteraard verplicht om hem dagelijks te rapporteren over haar reactietijden, het aantal tekens van haar berichten en het aantal berichten. Dan kan hij mooi bijsturen indien dat nodig mocht zijn.

Om discussie te voorkomen kun je er het beste ook redenen in opnemen die legitiem zijn om niet aan deze SLA te voldoen. Daarbij moet je denken aan een totale wereldvernietiging of een situatie waarbij ze in coma ligt, want als ze net geschept is door een auto, er een direct familielid op sterven ligt of ze aan het werk is, is ze fysiek natuurlijk best in staat om binnen het overeengekomen aantal seconden een sms aan hem te sturen.
Het gaat om het algemene beeld wat ik krijg van de situatie, niet reageren op iets draagt bij aan een ongeinteresseerd overkomen.
Rustig aan.
pi_107230837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo een switch in gedachtes? Misschien waren die eerdere responses uit beleefdheid. Maar dat is moeilijk te zeggen zonder duidelijk voorbeeld.
Dat was het niet, neem alsjeblieft gewoon aan.. (Maar dat doe je niet zonder voorbeeld natuurlijk...)
Rustig aan.
pi_107230841
Maar kingtoppie, misschien kun je op het forum helderder posten, iedereen kreeg de indruk dat je binnen 5 minuten een reactie eiste.
Verder heb ik het idee dat er een deel van het verhaal mist, na 3 dagen radiostilte iemand beklemmend noemen is wel heel overdreven, dus of er mist een deel in het verhaal, of je hebt een dusdanig smsje terug gestuurd dat ze zoiets had van, wtf??? Creep.

Maar anyway, als ik sms met iemand die ik graag mag, reageer ik zodra ik tijd heb :)
pi_107230901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het gaat om het algemene beeld wat ik krijg van de situatie, niet reageren op iets draagt bij aan een ongeinteresseerd overkomen.
Dus ze moet constant binnen een x-aantal seconde reageren op jouw berichten?
pi_107230921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

3 dagen vriend, 3 dagen. Volgens deze feiten, en dat niet eens, maar gewoon omdat er meerdere dingen bijkwamen waar ik raar van zat te kijken. Dat maakte me onzeker in zijn totaal, niet gaan doen alsof het alleen door de sms'jes komt svp.
Rustig aan.
pi_107230970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik snap wel dat ie na een paar dagen reactie wilt. Ik mail ook met een goeie vriend van me en als ik na een week niets hoor vraag ik ook, heb ik wat verkeerds gezegd? (maar dat kan er ook aan liggen dat ik vrij direct ben en niet iedereen daar even happig op reageert :P)
pi_107230972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

3 dagen vriend, 3 dagen.
Tsja... misschien heeft iemand soms gewoon even geen tijd. Ik mail ook weleens met wat mensen. Soms reageer ik / reageren ze binnen 'n dag, soms na 2 weken.
pi_107230973
Ik sms zelf ook wel eens een vraag naar iemand die ik op dat moment nodig heb maar waar ik verder geen interesse in heb, dan reageer ik soms dank maar soms heb ik daar geen zin in. Kan bij jouw geval ook zo zijn.
pi_107230982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:15 schreef Cassandra87 het volgende:
helderder posten
Goed idee ja.. Ik weet het :)
Rustig aan.
pi_107230999
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja... misschien heeft iemand soms gewoon even geen tijd.
Ja maar dat is het hele verhaal niet, selectieve lezer.
Rustig aan.
pi_107231025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat was het niet, neem alsjeblieft gewoon aan.. (Maar dat doe je niet zonder voorbeeld natuurlijk...)
Nee het is moeilijk te zeggen waarom ze er 3 dagen over deed om te reageren. Dat doe je doorgaans niet bij iemand waar je interesse in hebt. Dus ja dan is ze eerder afgeknapt, maar waarop dat weet ik natuurlijk niet. :P
pi_107231088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja... misschien heeft iemand soms gewoon even geen tijd. Ik mail ook weleens met wat mensen. Soms reageer ik / reageren ze binnen 'n dag, soms na 2 weken.
Al contact gehad daarna via een ander medium, zo een persoon is dus mijn sms'jes vergeten. Vind ze dus niet belangrijk genoeg... Vraagt dus om mijn aandacht, om vervolgens mijn aandacht niet belangrijk te vinden.

Ok ik heb de balance opgemaakt voor mezelf, het slaat gewoon nergens op
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')