had hij m maar op slot moeten zettenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:06 schreef Pumatje het volgende:
Shit hee, de auto van een maat van me is vannacht voor mijn deur gestolen.
City life sucks sometimes.
Het is nieuws dat er weer eens een soldaat dronken is. Of is Pumatje nog niet dronken?quote:
Hij stond op slot?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:50 schreef Esses het volgende:
[..]
had hij m maar op slot moeten zetten
ad hij maar op moeten letten (Y)quote:
Voor het herdistribueren van de herrie van de Sentries worden ook oefenvluchten (oefenlandingen of oefennaderingen) gemaakt naar andere vliegvelden dan Geilenkirchen. Een deel daarvan komt naar Gilze en Eindhoven, omdat die lekker dichtbij zijn. Maar ook andere vliegvelden (in binnen en buitenland) worden daarvoor aangevlogen. Het lastige is natuurlijk dat heel veel militaire vliegvelden inmiddels zijn gesloten, en dat burgervliegvelden de AWACS niet in hun circuits kunnen gebruiken in verband met hun vergunningen. Twenthe en Soesterberg waren bijvoorbeeld ook heel populair om op te oefenen vroeger. Maar als je twee van de 6 geschikte vliegvelden sluit moet je natuurlijk niet raar opkijken als het op andere plekken 50% drukker wordt. Die vluchten moeten ergens heen.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:19 schreef Nobu het volgende:
AWACS op eindhoven en gilze? Juist ja. Waarschijnlijk betreft driekwart van de klachten over eindhoven ook nog eens civiele kisten.
Ik dacht dat een uitzending al zes maanden duurde... Geen gek idee lijkt me. Hoe denk jij er zelf over?quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:54 schreef AchJa het volgende:
Militair langer van huis
Militairen moeten voortaan langer op uitzending. Als het aan regeringspartijen VVD en CDA ligt wordt het standaardverblijf in het buitenland van vier maanden nu, verlengd tot een half jaar.
Dat zou beter aansluiten bij de standaard die de meeste bondgenoten hanteren, aldus CDA-Kamerlid Knops en VVD-Kamerlid Ten Broeke. „De horizon wordt verlegd. Er is minder de neiging om voor kortetermijnsuccessen te gaan”, denkt Knops. Bovendien zijn er volgens Knops aanmerkelijke kostenbesparingen te halen, omdat er minder geld hoeft te worden uitgegeven aan transport.
Morgen kijkt de Tweede Kamer terug op de militaire missie in Uruzgan.
Telegraaf
in het kader van bezuinigingen CAS gaan vliegen met veel duurdere platformen, handig.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:30 schreef RonaldV het volgende:
USAF overweegt een derde van de A-10s aan de kant te zetten
Of ze gaan een jaar weg en komen op de helft twee weken thuis.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:33 schreef leovanw het volgende:
Kijken weer niet langer dan hun neus lang is, die politici... Zes maanden geeft recht op een x verlof van twee weken. Duschhh... er wordt meer geld uitgegeven aan?.. jawel, transport.
@Sloggi, idd voor stafneuzen van TFU was de uitzendduur zes maanden. De TFE hadden over het algemeen een uitzendduur van +/- vier maanden. De stafneuzen gingen daarentegen tussendoor twee weken op verlof terug naar NLD, terwijl de TFE vier maanden aaneengesloten in het uitzendgebied verbleven...
BTW, toevoeging: voor de OMLT'ers en PRT'ers gold dezelfde uitzendduur en verlofregeling als de Stafneuzen op het kamp...
De USAF heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze niet van de Attack-missie houden. Bijna alle A-toestellen zijn historisch gezien voortijdig uit dienst genomen ten gunste van Fighters en Bombers. Waarna er weer een oorlog uit moest breken om aan te tonen dat ze wel belangrijk zijn en dan moest er weer een nieuw platform bedacht worden. Dat gebeurde met de A-26 (die een tijdlang zelfs als B-26 rondvloog om maar geen A- prefix te hebben), met de A-1, met de A-37 en het gebeurde vlak voor Desert Storm nog met de A-10. Desert Storm, het Joegoslavië conflict en de oorlogen in Irak en Afghanistan zijn de enige reden dat de A-10 nog vliegt. Maar de budgettaire druk wordt nu blijkbaar zo hoog in de VS dat ze het goedkoopste toestel (en nog maar net geupgrade...) nu aan de kant gaan schuiven om dure F-16s, F-15s en F-22s te kunnen laten vliegen. Zogenaamd omdat je met een A-10 niet alles kunt afvuren. Als dat het criterium is weet ik nog wel een dankbaar slachtoffer: de Eagle. Die kan alleen maar lucht-lucht wapens (en gebakken lucht) meenemen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
in het kader van bezuinigingen CAS gaan vliegen met veel duurdere platformen, handig.
maar nijmegen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:01 schreef Cobra4 het volgende:
Helikopters en duikers van leger bij tocht
DEN HAAG - Als de Elfstedentocht doorgaat, levert de krijgsmacht helikopters, duikteams en medische capaciteit om er mede voor te zorgen dat het evenement veilig verloopt. Dat heeft Defensie woensdag gemeld.
Bij de laatste Elfstedentocht in 1997 zette Defensie zeven helikopters, diverse duikploegen en een geneeskundige compagnie in. Ook ondersteunde de krijgsmacht de organisatie met een communicatiesysteem.
Vijftig militairen gingen woensdag al met bezems en scheppen aan de slag om het Heegermeer bij Woudsend sneeuwvrij te maken, zodat het ijs op dit deel van de route beter kan aangroeien.
Bron: http://www.telegraaf.nl/e(...)innenland,buitenland
Precies wat ik dacht.quote:
Nooit geweten waar die A- B- en C's voor stonden. Nu dus wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De USAF heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze niet van de Attack-missie houden. Bijna alle A-toestellen zijn historisch gezien voortijdig uit dienst genomen ten gunste van Fighters en Bombers. Waarna er weer een oorlog uit moest breken om aan te tonen dat ze wel belangrijk zijn en dan moest er weer een nieuw platform bedacht worden. Dat gebeurde met de A-26 (die een tijdlang zelfs als B-26 rondvloog om maar geen A- prefix te hebben), met de A-1, met de A-37 en het gebeurde vlak voor Desert Storm nog met de A-10. Desert Storm, het Joegoslavië conflict en de oorlogen in Irak en Afghanistan zijn de enige reden dat de A-10 nog vliegt. Maar de budgettaire druk wordt nu blijkbaar zo hoog in de VS dat ze het goedkoopste toestel (en nog maar net geupgrade...) nu aan de kant gaan schuiven om dure F-16s, F-15s en F-22s te kunnen laten vliegen. Zogenaamd omdat je met een A-10 niet alles kunt afvuren. Als dat het criterium is weet ik nog wel een dankbaar slachtoffer: de Eagle. Die kan alleen maar lucht-lucht wapens (en gebakken lucht) meenemen.
Wat Leo zegt. Voor een jaar uitzending van 4 maanden per stuk heb je 3 retourtjes nodig. Voor een uitzending van 6 maanden heb je 4 retourtjes nodig. Knops heeft weer eens geen idee waar hij over lult.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht dat een uitzending al zes maanden duurde... Geen gek idee lijkt me. Hoe denk jij er zelf over?
Als je een missie hebt van een jaar heb je 3x3=9 retourtjes nodig. Als je mensen een half jaar op pad stuurt heb je er 2x4=8 nodig.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat Leo zegt. Voor een jaar uitzending van 4 maanden per stuk heb je 3 retourtjes nodig. Voor een uitzending van 6 maanden heb je 4 retourtjes nodig. Knops heeft weer eens geen idee waar hij over lult.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |