abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107205352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:10 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de definitie van instinct is dat het aangeboren is
anders is het aangeleerd
Dat klopt volgens de dikke van dale maar dit zou impliciet ook betekenen dat het onderbewuste aangeboren is.

on·der·be·wust·zijn het; o (psych) tweede bewustzijn, dat zich laat gelden in dromen, onwillekeurige handelingen enz.

tja daar kan je ook niet zoveel mee. Maar ik vind het in elk geval een load of crap. Zie trouwens wel wie het nurture nature debat aan het winnen is volgens de van dale. Alles begint met keuze en je kijkt naar een keuze naar zijn schade en homofilie is niet schadelijk, pedofilie wel.
UITGESCHREVEN
pi_107205390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:10 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de definitie van instinct is dat het aangeboren is
anders is het aangeleerd

daarbij lijken de hersenen van homoseksuele mannen op die van hetero vrouwen en die van homoseksuele vrouwen op die van hetero mannen.
wat een sterke aanwijzing is dat het is aangeboren
Door homo's gefinanceerd onderzoek. Voor een neutraal iemand is er geen bewijs.
UITGESCHREVEN
pi_107205494
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij die twee is er geen sprake van instemming door beide volwassen partijen.
Het is dus niet vergelijkbaar.
Dat maakt ze niet onvergelijkbaar.
pi_107205495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:18 schreef picardmike het volgende:

[..]

Door homo's gefinanceerd onderzoek. Voor een neutraal iemand is er geen bewijs.
Toen bijvoorbeeld meneer Swaab met zulke conclusies kwam was het niet gefinancierd door homo's en was de homo gemeenschap nogal tegen de uitslag.
En dat is niet het enige onderzoek
pi_107205576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:23 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Toen bijvoorbeeld meneer Swaab met zulke conclusies kwam was het niet gefinancierd door homo's en was de homo gemeenschap nogal tegen de uitslag.
En dat is niet het enige onderzoek
Nee, want jullie moeten perse aangeboren zijn vanuit strategisch persepectief. Maar daarmee vernauwen jullie wel weer de instictief barriere die iedereen graag buiten zichzelf wil zien. En daarom vind ik homo's(niet allemaal) niet aangenaam. Mag dat op deze manier?

Tenzij ik niet weet dat ze homo's zijn er niet over beginnen, maar ergens wel weet. Dan heb ik er geen problemen mee. Maar als je homo met aangeboren komt, dan heb je het afgedaan voor mij.
UITGESCHREVEN
pi_107205590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:28 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nee, want jullie moeten perse aangeboren zijn vanuit strategisch persepectief.
wie zijn jullie?
welk strategisch perspectief?
pi_107205598
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:29 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

wie zijn jullie?
Homo's
UITGESCHREVEN
pi_107205623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:29 schreef picardmike het volgende:

[..]

Homo's
verkeerd gegokt
pi_107205656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:30 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

verkeerd gegokt
Ken je de wet van dubbel gemak, voor hetero's zijn jullie een mooie excuus en voor jullie zelf zijn jullie een mooi punt. Wanneer gaan mensen niet in voordelen denken maar kritisch denken?
UITGESCHREVEN
pi_107205737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:33 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ken je de wet van dubbel gemak, voor hetero's zijn jullie een mooie excuus en voor jullie zelf zijn jullie een mooi punt. Wanneer gaan mensen niet in voordelen denken maar kritisch denken?
Ik volg je niet?
Ik heb je ergens laten merken dat ik een bepaalde seksuele orientatie heb?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wet van dubbel gemak, mooi excuus voor hetero's, mooi punt voor mezelf.
pi_107205941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:37 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ik volg je niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja sorry dacht onderbewust\instinctiefmatig dat je homo was.
UITGESCHREVEN
pi_107206309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:37 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ik volg je niet?
SPOILER
maarja vrouwen met kinderen zijn in princiepe voor mij en de meeste mannen hetzelfde als seks hebben met een man hoor. Hetero's de meeste althans zijn gewoon gefixeerd op voortplanten. Als je die mogenlijkheid nooit overwogen hebt voor jezelf dan kan je nog wat anders worden.

En ondanks er al talloze onderzoeken zijn geweest over hoe dieren zich voortplanten is er nooit een onderzoek geweest over in hoeverre kinderen zich bewust zijn van voortplanting en daar conclusies uit getrokken hebben.

Neem de mens allang niet meer serieus en ik kan het ook niet allemaal bedenken, het is alleen zien wat men wil zien en dan ik groepsverband.

[ Bericht 5% gewijzigd door picardmike op 25-01-2012 02:31:14 ]
UITGESCHREVEN
pi_107206712
(Aan de hand van de aflv. Uit De Kast van vandaag) Warom zou een kind onderbewust ervoor 'kiezen' om homo te zijn als hij er zo'n ontzettende last van krijgt en hierdoor afgewezen wordt door zijn omgeving, ouders en vrienden etc.?
pi_107214759
Ook al vinden sommigen het niet leuk om te horen, ik denk dat ieder mens biseksueel is. Als je 100% hetero zou zijn, kan je bijvoorbeeld niet aanvoelen of je aantrekkelijk bent bij het andere geslacht. Dan kan je ook niet flirten of haantjesgedrag vertonen. Je hebt een bepaalde mate van homoseksualiteit nodig. Maar meestal is dat niet zo sterk dat je echt op hetzelfde geslacht valt. Maar andere mensen ontwikkelen zich anders en gaan zich wel aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht.

Wat haantjesgedrag betreft hoort het er ook bij dat je een echte mannelijke alphakerel bent. En door homo's te bashen, kan je laten zien dat je in vergelijking tot hen een echte kerel bent.

Dat homoseksualiteit meer geaccepteerd wordt, is gewoon beschaving. De meeste mannen hoeven hun mannelijkheid niet te bewijzen door als een holbewoner met andere mannen te vechten om 'hoger in de hierarchie' te komen. Vrouwen raken daar ook minder van onder de indruk, omdat ze zelf hun mannetje kunnen staan. Er gelden nu andere standaarden. Vechten wordt nu meer gezien als domheid en primitief gedrag. Homohaten hetzelfde.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:42 #215
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107214984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:00 schreef Pulzzar het volgende:
Ook al vinden sommigen het niet leuk om te horen, ik denk dat ieder mens biseksueel is. Als je 100% hetero zou zijn, kan je bijvoorbeeld niet aanvoelen of je aantrekkelijk bent bij het andere geslacht. Dan kan je ook niet flirten of haantjesgedrag vertonen. Je hebt een bepaalde mate van homoseksualiteit nodig. Maar meestal is dat niet zo sterk dat je echt op hetzelfde geslacht valt. Maar andere mensen ontwikkelen zich anders en gaan zich wel aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht.
Ik ben het volstrekt niet met je eens.
Ik denk dat je homo's in kunt delen in 2 soorten. Echte diehard homo's en gelegenheids homo's.
De diehards worden zo geboren en ik heb een vriend die begint bijvoorbeeld echt te walgen als hij heteroseks ziet. Dan denk ik dat je ook gewoon die-hard hetero's hebt die echt niets van hetzelfde geslacht willen hebben en dan heb je een grijs gebied van alles wat daar tussen zit en dus in meer of mindere mate bi is. En dat noem ik gelegenheids homo's want was de onze maatschappij zo geweest dat homo zijn uit den boze is, dan hadden die mensen zich ook prima vermaakt met een partner van het andere geslacht.

Maar dat gaat dus lang niet voor iedereen op. Het is ook iets natuurlijks, homofilie komt bij andere diersoorten ook geregeld voor. Het is niet iets wat exclusief voor de mens is.

En dus denk ik ook niet dat anti-homo zijn bij alle mannen haantjes gedrag is. Hoewel dit wel voor een bepaalde groep opgaat natuurlijk. Ik denk dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan jij denkt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:09:28 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215045
Even een bommetje gooien:

Als homofilie geen ziekte is, kan pedofilie dat ook niet zijn.

Eens of niet eens?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:13:51 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107215194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:09 schreef Maanvis het volgende:

Eens of niet eens?
Er was al eerder naar die vergelijking gehint, maar hoe komen jullie er toch bij om seks tussen twee instemmende volwassenen te vergelijken met seks tussen een volwassene en een minderjarige die nog niet het besef heeft om te weten waarmee hij instemt?

Het een is misschien gedrag dat niet volgens de norm is, maar het ander is misbruik van iemand die nog niet de mogelijkheid heeft zich daar fatsoenlijk tegen te verweren of de gevolgen te overzien.

Hoe kun je iemand iets aandoen vergelijken met zelf een keuze maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107215238
quote:

Eens of niet eens?
Pedoseksualiteit is principieel fout omdat 1 van de 2 nog een kind is maakt niet uit waarom een pedofiel is wat hij/zij is.
Homoseksualiteit vind (meestal) plaats tussen 2 (of meer) mensen die beide oud en wijs genoeg zijn.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:19:09 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215381
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was al eerder naar die vergelijking gehint, maar hoe komen jullie er toch bij om seks tussen twee instemmende volwassenen te vergelijken met seks tussen een volwassene en een minderjarige die nog niet het besef heeft om te weten waarmee hij instemt?

Het een is misschien gedrag dat niet volgens de norm is, maar het ander is misbruik van iemand die nog niet de mogelijkheid heeft zich daar fatsoenlijk tegen te verweren of de gevolgen te overzien.

Hoe kun je iemand iets aandoen vergelijken met zelf een keuze maken?
Mijn definitie van homofilie en pedofilie is het aangetrokken zijn tot mensen van hetzelfde geslacht en aangetrokken zijn tot kinderen onder de 12. Heeft nog niets met misbruik te maken als er niet daadwerkelijk gesekst wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:20:02 #220
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107215407
quote:

Eens of niet eens?
Tsja het is beide een geaardheid. En het is beide een afwijking (het woord afwijking hoeft trouwens niet per definitie slecht te zijn, blauwe ogen zijn ook een afwijking).

Maar dat is ook een heel lastig issue.
En nature versus nuture, niemand weet precies hoe en wanneer de afwijking ontstaat of hoe deze tot uiting komt.

Het probleem is alleen wel, dat wanneer homofilie homoseksualiteit wordt er niemand kwaad mee wordt gedaan. Maar wanneer pedofilie pedoseksualiteit wordt, dan wordt er meestal een kind beschadigd.

Toch kun je je daar vragen bij stellen. (Ik zal wat olie op het vuur van jouw bom gooien). Omdat het bijvoorbeeld in het oude griekenland heel normaal was.
Psychologen hebben ooit eens onderzocht dat wanneer de maatschappij iets heel erg vindt, het trauma veel groter wordt. Dat hebben ze onderzocht aan de hand van verkrachtingen in samenlevingen waar dit meer en minder geaccepteerd werd. Als dat waar is zou het betekenen dat als wij minder panisch zouden doen over pedoseks. Dat kinderen er misschien minder of niet getraumatiseerd van raken.

Tot zo ver de theorie. Als pedo mijn dochter aan zou raken sta ik niet voor mezelf in ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:20:08 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:15 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Pedoseksualiteit is principieel fout omdat 1 van de 2 nog een kind is maakt niet uit waarom een pedofiel is wat hij/zij is.
Homoseksualiteit vind (meestal) plaats tussen 2 (of meer) mensen die beide oud en wijs genoeg zijn.
Dus dat iets fout is maakt het een ziekte? Daarom was ook iedereen zo tegen homofilie als stoornis omschrijven in DSM van die tijd, omdat stoornis en ziekte omgekeerd ook impliceert dat het fout is.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:20:50 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107215437
Misschien is pedofilie geen ziekte, maar het is wel ziek als iemand uitvoering geeft aan zijn pedofiele neigingen. En dat vind ik van homofilie niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:23:37 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef Lienekien het volgende:
Misschien is pedofilie geen ziekte, maar het is wel ziek als iemand uitvoering geeft aan zijn pedofiele neigingen. En dat vind ik van homofilie niet.
Dat is jouw mening, maar de gevoelens van een pedofiel zijn niet anders als de gevoelens die een homofiel heeft, of de gevoelens die jij hebt voor mensen op wie jij verliefd bent.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:23:56 #224
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107215552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus dat iets fout is maakt het een ziekte? Daarom was ook iedereen zo tegen homofilie als stoornis omschrijven in DSM van die tijd, omdat stoornis en ziekte omgekeerd ook impliceert dat het fout is.
Jij discussieert alleen om de controverse op te porren, nare usert.
Wat vervelend is dat toch als jij het op je onzinheupen krijgt.

Carry on... :O
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:24:32 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107215572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, maar de gevoelens van een pedofiel zijn niet anders als de gevoelens die een homofiel heeft, of de gevoelens die jij hebt voor mensen op wie jij verliefd bent.
Dat is de morele norm.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:27:14 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107215684
quote:

[..]

Dat mag misschien zo zijn, maar als hij zijn gevoelens hun gang laat gaan en doet wat hij wil doen dan is de andere partij geen vrijwillige deelnemer aan het gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:27:20 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215689
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is de morele norm.
Dat maakt het interessant, blijkbaar is het zo dat als je afwijkt van een morele norm dat je dan als ziek geclassificeerd mag worden, terwijl het in andere culturen of tijden misschien niet als ziek geclassificeerd werd omdat het toen tot de morele norm behoorde (bijv. maria baarde jezus op 12-jarige leeftijd).
Een gedicht over Maanvis
pi_107215706
quote:

[..]

Het gaat niet om de gevoelens maar wat er mee gedaan wordt
Als lust gevoelens naar een bepaald geslacht er toe lijden dat je die lust tegen de wil van het andere persoon opdringt is het altijd fout.
en omdat kleine kinderen wilsonbekwaam zijn is het opdringen van die lust aan een kind fout.
pi_107215729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat maakt het interessant, blijkbaar is het zo dat als je afwijkt van een morele norm dat je dan als ziek geclassificeerd mag worden, terwijl het in andere culturen of tijden misschien niet als ziek geclassificeerd werd omdat het toen tot de morele norm behoorde (bijv. maria baarde jezus op 12-jarige leeftijd).
:')
troll
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:28:50 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107215739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet wat ik wilde zeggen met ziekte en ziek. Ziekte is de classificatie, ziek is dat het moreel verwerpelijk is.
pi_107215926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ben het volstrekt niet met je eens.
Ik denk dat je homo's in kunt delen in 2 soorten. Echte diehard homo's en gelegenheids homo's.
De diehards worden zo geboren en ik heb een vriend die begint bijvoorbeeld echt te walgen als hij heteroseks ziet. Dan denk ik dat je ook gewoon die-hard hetero's hebt die echt niets van hetzelfde geslacht willen hebben en dan heb je een grijs gebied van alles wat daar tussen zit en dus in meer of mindere mate bi is. En dat noem ik gelegenheids homo's want was de onze maatschappij zo geweest dat homo zijn uit den boze is, dan hadden die mensen zich ook prima vermaakt met een partner van het andere geslacht.

Maar dat gaat dus lang niet voor iedereen op. Het is ook iets natuurlijks, homofilie komt bij andere diersoorten ook geregeld voor. Het is niet iets wat exclusief voor de mens is.

En dus denk ik ook niet dat anti-homo zijn bij alle mannen haantjes gedrag is. Hoewel dit wel voor een bepaalde groep opgaat natuurlijk. Ik denk dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan jij denkt.
Dat jij op vrouwen valt en niet op mannen, wil niet zeggen dat je 100% hetero bent. Misschien ben jij voor 5% homo, maar dat is niet genoeg om je daadwerkelijk tot mannen aangetrokken te voelen. Maar wel genoeg om bij jezelf te kunnen beoordelen of je voor vrouwen een aantrekkelijke man bent. Als je echt voor de volle honderd procent heteroseksueel zou zijn, zou je je bijvoorbeeld niet extra opdoffen als je een date hebt met een vrouw. Of misschien wel, maar loop je het risico dat je je presenteert op een manier dat die vrouw meteen op je afknapt.

Die procenten zijn domme getalletjes. Maar het enige wat ik wil zeggen daarmee, is dat het niet zwartwit is. Ik denk dat seksualiteit veel complexer is dan je alleen maar aangetrokken voelen tot andere mensen. Ik denk dat iedereen biseksueel is, maar dat de meeste zover naar heteroseksualiteit neigen dat ze bij zichzelf geen homoseksualiteit kunnen ontdekken. Ook niet als je dat om één of andere reden graag zou willen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:34:52 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:28 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

:')
troll
In die tijd was je op 12-jarige leeftijd huwbaar. Toen werd ze gehuwd aan jozef. Men weet niet exact wanneer jezus is geboren maar het varieert dus van een 12 tot 15 jaar oude moeder.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:35:11 #233
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107215936
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet wat ik wilde zeggen met ziekte en ziek. Ziekte is de classificatie, ziek is dat het moreel verwerpelijk is.
Oke, dan is dat duidelijk :).
Een gedicht over Maanvis
pi_107216108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In die tijd was je op 12-jarige leeftijd huwbaar. Toen werd ze gehuwd aan jozef. Men weet niet exact wanneer jezus is geboren maar het varieert dus van een 12 tot 15 jaar oude moeder.
men weet geeneens hoeveel kinderen Maria heeft gehad (het waren er meer dan 1) en of Jezus wel de oudste is. Dus ze zou zo nog een aantal jaar ouder kunnen zijn
offtopic *O*
pi_107216210
quote:

Eens of niet eens?
Ik denk dat pedofilie een soort van psychopatische stoornis is. Pedofielen willen alleen maar seks met kinderen. Ik heb nooit gehoord dat een volwassen persoon echt verliefd wordt op een kind. En ook niet dat een pedofiel liefdesverdriet heeft omdat een kind niet in hem is geinteresseerd. Ik denk dat het hun een gevoel van macht geeft als ze seks met kinderen hebben. Het welzijn van het kind, interesseert hen niet.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:47:02 #236
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107216301
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:43 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik denk dat pedofilie een soort van psychopatische stoornis is. Pedofielen willen alleen maar seks met kinderen. Ik heb nooit gehoord dat een volwassen persoon echt verliefd wordt op een kind. En ook niet dat een pedofiel liefdesverdriet heeft omdat een kind niet in hem is geinteresseerd. Ik denk dat het hun een gevoel van macht geeft als ze seks met kinderen hebben. Het welzijn van het kind, interesseert hen niet.
Oei, dan moet je even verder lezen.
pi_107216897
Ieder het zijne hoor.
Moet elke kerel zelf weten of ie liever een andere harige kerel in bed heeft dan een slanke vrouw.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:33:42 #238
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107221883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:00 schreef Pulzzar het volgende:
Ook al vinden sommigen het niet leuk om te horen, ik denk dat ieder mens biseksueel is. Als je 100% hetero zou zijn, kan je bijvoorbeeld niet aanvoelen of je aantrekkelijk bent bij het andere geslacht.
Leuke theorie, maar dat is gebaseerd op homofobe kerels die claimen niet te kunnen inzien of een man aantrekkelijk is voor vrouwen, en dat is natuurlijk gewoon grote onzin.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:55:41 #239
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_107222804
Hmmm ik denk dat ik me maar weer eens ziek meld vandaag, ben nog steeds homo :P

Maar even serieus: Het is natuurlijk onzin om geen gelijke rechten te geven aan homo's als aan hetero's. Zolang beide personen zich prettig voelen in een homoseksuele relatie dan is er toch niks aan de hand?

En over de pedo discussie hier:
quote:

Eens of niet eens?
Naar mijn mening is pedofilie een afwijkende seksuele voorkeur waar (terecht) een taboe op heerst. De reden is simpel: Bij homofilie is er instemming van beide partijen. Bij pedofilie is dit maar bij één persoon, gezien de ander amper weet wat seks is en wat het inhoudt, dus het is simpelweg verkrachting. Vaak nog met een trauma in de latere jaren en de pedofiel denkt niet verder na dan zijn eigen leuter.
pi_107243093
Ben zelf niet gelovig en weet ook niets van de bijbel dus misschien heb ik het wel helemaal mis, maar...

De bijbel is God's boek toch? Alles in de bijbel valt en staat met God. Als ergens in de bijbel staat dat homoseksualiteit verboden is, hoe kunnen de Christenen aan de andere kant dan zeggen dat God niet oordeelt..?

Snap het niet..
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107244677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:04 schreef GroenerDanGras het volgende:
Ben zelf niet gelovig en weet ook niets van de bijbel dus misschien heb ik het wel helemaal mis, maar...

De bijbel is God's boek toch? Alles in de bijbel valt en staat met God. Als ergens in de bijbel staat dat homoseksualiteit verboden is, hoe kunnen de Christenen aan de andere kant dan zeggen dat God niet oordeelt..?

Snap het niet..
De Bijbel is geschreven door mensen en zeker niet consistent.
pi_107244703
Dan is die hele bijbel toch hypocriet.. :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107244809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Dan is die hele bijbel toch hypocriet.. :')
Als je įlles wat in de Bijbel staat letterlijk neemt wel ja.
Gelukkig doet 99% van de christenen dat niet, maar zien ze de Bijbel als leidraad voor het leven waar ze moraal en norm uit halen voor een goed leven i.p.v. bijvoorbeeld te stenigen. ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:53:34 #244
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_107244888
OMG die Leviticus 20:13 ga ik morgen op het werk eens wat streng-gelovige christenen mee om de oren slaan :')
  donderdag 26 januari 2012 @ 01:19:36 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107245482
De reden dat wij homofilie verwierpen is omdat het dankzij de bijbel diep verankerd zit in de maatschappij. Pas sinds de secularisatie is het veilig om uit de kast te komen, dat is niet voor niets.
Resistance is futile.
pi_107268570
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:19 schreef Seven. het volgende:
De reden dat wij homofilie verwierpen is omdat het dankzij de bijbel diep verankerd zit in de maatschappij. Pas sinds de secularisatie is het veilig om uit de kast te komen, dat is niet voor niets.
Dat is het huwelijk ook maar dat doen we ook nog steeds. Waarom geen polygamie toestaan maar wel homofillie.
UITGESCHREVEN
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:43:33 #247
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107268781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:39 schreef picardmike het volgende:

[..]

Dat is het huwelijk ook maar dat doen we ook nog steeds. Waarom geen polygamie toestaan maar wel homofillie.
En polygamie komt nogwel vol op voor in het OT.
pi_107269024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:43 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

En polygamie komt nogwel vol op voor in het OT.
Maar niet meer in het NT, toen de roomskathieke kerk met zijn kuisheidsleer kwam. Het OT hebben we hier in het westen weinig mee te maken.
UITGESCHREVEN
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:50:50 #249
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107269132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:48 schreef picardmike het volgende:

[..]

Maar niet meer in het NT, toen de roomskathieke kerk met zijn kuisheidsleer kwam. Het OT hebben we hier in het westen weinig mee te maken.
Sure, daarom proberen christenen de 10 geboden na te leven.
Het OT is net zo actueel als het NT, behalve als het ze even niet uitkomt.
pi_107269576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:50 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Sure, daarom proberen christenen de 10 geboden na te leven.
Het OT is net zo actueel als het NT, behalve als het ze even niet uitkomt.
Noem je 1 dingetje. Maar dat is alleen omdat dit ook in het NT herhaald is. Alles wat daarin word tegengesproken in het OT of is weggelaten is niet meer van toepassing.

Het is een soort update zegt maar 1.2 word niet meer gebruikt 1.4 wel.
UITGESCHREVEN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')