quote:Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind
Dat is hij nu eigenlijk nog wel.
Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Was deze hier al eens langsgekomen?
Ik heb geen idee of het echt iets is overigens, mss gaat 'gratis is altijd goed' niet op hier, maar toch.
http://www.oeiikgroei.nl/(...)-ebook-borstvoeding/
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Sannne het volgende:
Ik heb dr vandaag iets langer op gehouden (of beter gezegd, ze werd vanmiddag eerder wakker en heb dr wakker gehouden tot het normale bedtijdstip) lekker eten gegeven, veel mee gespeeld, gebadderd, liedjes gezongen, geknuffeld, gestoeid, kortom: moe gemaakt!
Ze sliep binnen een minuut toen ik dr neerlegde
Maar dronk ook maar heel kort dus ik ben bang dat ik vanavond nog wel een keer mag gaan liggen, hopelijk dit keer niet lang.
Succes TJ!
Pvoesss wat lastig! En de Nanny technieken helpen ook niet?
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:40 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.
Als ik heem niet aan de borst hou om te "sabbelen" probeert hij zijn duim te pakken maar soms lukt dat maar dan steekt hij hem zover in zijn mond dat hij moet kokhalzen.
Geen prettig gehoor en dat verschillende keren achter elkaar.
En wat bedoel je met omgekeerd blokvoeden? Proberen hem zoveel mogelijk te laten "lebberen"en dan proberen er 3 of 4 uur tussen te houden?
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef DJMO het volgende:
blokvoeden = gedurende een x aantal uur steeds dezelfde borst aanbieden, en bij het volgende blok hetzelfde, maar dan met de andere borst. Wordt veel gebruikt om overproductie tegen te gaan. Zo zou je dus kunnen besluiten om, als beeb verzadigd is, ten minste drie uur niet te voeden en hem met anders (proberen) af te leiden.
Dat vinden onze baby's ook.quote:
Is het niet een keer het proberen waard dat Opa en Oma in jouw huis slapen samen met de kinderen en dat je dan een nachtje weg bent? Dat hij op die manier leer dat hij ook in zijn eigen huis en eigen bedje veilig is zonder jou erbij?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem![]()
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Nee, snap ik, ik bedoelde ook niet echt angst, maar gewoon het idee alleen te slapen, maar in de vertrouwde omgeving.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef Pvoesss het volgende:
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
Ja, dat snap ik op zich ook wel.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
haha bedankt mevrouw de taalnaziik zal het onthouden.
Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.
En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst![]()
![]()
Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
En dat zeker weten!quote:Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef Sannne het volgende:
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
Heb je dan nu spijt van je aanpak bij Jen? Of meer: denk je dat dat invloed heeft (gehad) op haar huidige gedrag? Of denk je dat dat vooral haar karakter is? Sterkte ermee, het klinkt heftig!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.
Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.
Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
Ik snap het hoor, ik heb ook twee heel verschillende kinderen, ook wat slapen betreft. Ik was alleen benieuwd of je visie veranderd was door Jens gedrag, dat je nu dacht van 'was ik maar strenger geweest' o.i.d.. Ik was gewoon benieuwd, misschien kan ik er nog wat van lerenquote:Op maandag 23 januari 2012 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor.
Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.
Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
Ik heb alleen de borstschildjes vervangen. De slangen kun je gewoon uitkoken en als je ze minstens 10 minuten kookt dan zijn ze ook vrij van spruw. Wel goed laten drogen!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef Jipster het volgende:
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..
Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
Dank je voor je antwoord! Maar nee, zodra er niks aan m'n tiet hangt voel ik niks! Het is echt alleen het moment dat ze aanhapt en wanneer ik de kolf aan zet.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:59 schreef PM-girl het volgende:
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee!En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.
Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
![]()
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef Jipster het volgende:
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
![]()
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
Hier "probeer" ik dat ook, maar soms gaat het niet snel genoeg naar meneer zijn zin en dan lijkt hij wel een piingpong bal met dat hoofdje van hem om zo snel mogelijk bij zijn geliefde tepel te komenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.
Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer.
Nou zeg dat wel, grappig dat jouw kleine dat ook heeft.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:45 schreef bitterend het volgende:
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het!
Dat hebben we hier ook een periode gehad. Is nu weer over. Nu zijn het weer kleine beetjes als er al wat terugkomt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
Nou hier ook hetzelfde, komt gewoon omdat hij teveel wil zuigen volgens mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
De nieuwe kolf is fijnquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:07 schreef Jipster het volgende:
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze wil ik even delen.. Zo groot maar aan de borst toch nog zo klein
zo elke 2 uur joh!? das vaak! dat kan ik hier op het werk niet verkopen....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:59 schreef Nirak het volgende:
[..]
De nieuwe kolf is fijn![]()
De productie.. tja.. nog 100 ml meer kolven en dan kan ik meegeven naar het kdv wat hij nodig heeft. Als ik thuis ben kolf ik niet meer, ik leg gewoon elke 2 uur (ipv 3) aan. Dan heeft hij nog geen honger, maar dan drinkt hij mn borsten wel leeg en ik hoop dat dat helpt voor de productie.. Op mn werk kolf ik nu ieder 2 uur, dus 4x totaal. Ik ga dan door totdat het leeg is en dan zet ik hem nog even op de tsr stand een minuutje ofzo..
Dus deze week nog even aankijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vanmiddag de allerlaatste borstvoeding gegeven. We hebben er allebei 8,5 maand enorm van genoten, en er zullen vele momenten volgen dat ik t zal missen, maar t is om verschillende redenen klaar en goed nu. Het was een lastige knoop om door te hakken, maar ondanks de brok in mn keel bij t besef dat dit echt voor t laatst is voel ik me opgelucht, we laten zo'n heerlijke periode achter ons, ik had er geen moment van willen missendie foto! *smelt*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vanmiddag de allerlaatste borstvoeding gegeven. We hebben er allebei 8,5 maand enorm van genoten, en er zullen vele momenten volgen dat ik t zal missen, maar t is om verschillende redenen klaar en goed nu. Het was een lastige knoop om door te hakken, maar ondanks de brok in mn keel bij t besef dat dit echt voor t laatst is voel ik me opgelucht, we laten zo'n heerlijke periode achter ons, ik had er geen moment van willen missenOooooo wat een geweldige foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet mijn man ook eens vragen om klaar te zitten met de camera voor als Joris zo lief lacht aan de borst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ik heb cup H en nooit last van mn rugquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:30 schreef bitterend het volgende:
vlindurheb je geen pijn in je rug met zulke joekels?
Nee, dat begrijp ik heel goed. Ik heb domperidom ook in huis gehaald in overleg met mijn LK. Het doosje domperidon ligt echter al weken in de kast, en steeds gebruik ik het toch niet (beetje bang ik er afhankelijk van werd en niet erg pro-medicatie wat dit betreft).quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil wel even een note maken.... Domperidon is echt geen eerste middel wat je gebruikt bij productieproblemen... Eerst proberen kindje vaak aanleggen en nakolven bij elke voeding... Nachtvoedingen enz... Als dat allemaal weinig resultaat heeft, dan eens overleggen met een laktatiekundige ofzo over domperidon.
Mijn situatie is er niet naar dat ik Leyla elke dag even elke 2 uur kan aanleggen, of dat ik op mn werk dan 4x kan kolven. Ik kan niet een dag of 3 in bed gaan liggen met mn meisje en laat maar gaan.
Ik was gewoon de borstvoeding al aan het afbouwen, en mn productie had zich gewoon al goed aangepast op dat Leyla 2 nachten niet bij me is. Dat ik de andere dagen dat ze er wel is dan een heel zielig meisje had die echt heel graag bij me wilde drinken en volledig in de stress ging dat er bijna geen melk meer was, daar had ik even geen rekening mee gehouden.
Yep, zelfs mijn oudste, die altijd groot voor z'n leeftijd was, had de 4-maanden-dip.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:02 schreef Jipster het volgende:
Leandra, mooie curves! Het ging hier toch laatst over een 16 weken dip, of heb ik dat verkeerd? Die had Soneal in elk geval ook
Bron.quote:‘Motilium maakt elk jaar 320 doden in België'
Jaarlijks sterven honderden Belgen door het populaire maagmedicijn Motilium. Tot die verontrustende conclusie komt de Vlaamse farmacoloog Luc Hondeghem. ‘Verschillende studies tonen aan dat het geneesmiddel de kans op een hartstilstand met vier keer verhoogt. Het medicijn is gewoonweg levensgevaarlijk', beweert hij.
U kent Motilium niet? Dan doet de reclame van de beatboxende kikkers met buikpijn zeker een belletje rinkelen. Motilium, het geneesmiddel van Janssen Pharmaceutica dat helpt tegen buikpijn en in elke Vlaamse medicijnkast is te vinden, is een succesverhaal. Het middel behoort tot de vijftig best verkopende medicamenten in België, wordt verkocht in meer dan honderd landen, en is wereldwijd meer dan 1,4miljard keer over de toonbank gegaan.
‘Net om die reden moeten klachten over het geneesmiddel ernstig worden genomen. En dat gebeurt niet', zegt Luc Hondeghem deze week in het tijdschrift Knack. Hondeghem werkte gedurende twintig jaar aan de universiteit van Californië - San Francisco (UCSF). De campus staat bekend als een van de belangrijkste onderzoekscentra in de gezondheidszorg. De farmaceutische afdeling van de universiteit behoort tot de absolute wereldtop.
Verboden in de VS
‘In de Verenigde Staten is Motilium nooit goedgekeurd voor gebruik', zegt Hondeghem. ‘Zelfs niet op voorschrift. Waarom? Omdat het risico op een plotse dood te hoog is.' Oorzaak voor de hartstilstanden is domperidon, de werkzame stof en tegelijk de scheikundige naam van het geneesmiddel Motilium.
Tien jaar geleden deed de professor al proeven met de molecule domperidon. ‘Toen al bleek de stof gevaarlijk te zijn. Ze veroorzaakt zware hartritmestoornissen: je hart fibrileert en je valt dood. Alleen wist ik toen niet dat ik Motilium aan het testen was. Ik kende alleen een ingewikkelde code. Om welk geneesmiddel het precies ging, werd mij niet verteld.'
Omdat opdrachtgever Janssen Pharmaceutica de bijwerkingen volgens hem verbloemde, weigerde de farmacoloog de bevindingen over het product te ondertekenen. Uiteindelijk ging hij akkoord met een aangepast rapport, waarin dodelijke hartritmestoornissen wél vermeld werden. Zo staat het ook sinds 2004 in de bijsluiter te lezen: ‘Hartritmestoornissen werden zeer zelden gemeld. Als die voorkomen, moet u de behandeling onmiddellijk stopzetten en uw arts contacteren.'
Al 3.200 doden
Pas begin dit jaar, toen Hondeghem een artikel las waarin zwangere vrouwen aangemoedigd werden domperidon te slikken, kreeg hij enkele verontrustende Nederlandse studies in het vizier. ‘Daaruit bleek dat de molecule het risico op een plotse hartstilstand met vier keer verhoogt. En uitgerekend zwangere vrouwen zouden Motilium moeten slikken? Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik heb een rechtzetting van het artikel geëist en het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) ingelicht. Ik kan toch moeilijk de andere kant op kijken?'
Op basis van de vaststellingen in de Nederlandse studies zou Motilium in ons land sinds het jaar 2000 al 3.200 doden hebben gemaakt. ‘Janssen Pharmaceutica weet dat het medicijn hartritmestoornissen veroorzaakt. Het FAGG weet dat ook. En toch gebeurt er niets. Er zijn patiënten die doodvallen, maar niemand reageert.'
Motilium is verkrijgbaar in de apotheek zonder voorschrift. ‘Maar ik slik die pillen nooit meer. En mijn familie evenmin', zegt Hondeghem. Hij vindt dat het middel alleen nog in specifieke omstandigheden, en altijd op voorschrift, zou mogen worden gebruikt. Nochtans ontkennen de officiële gezondheidsinstanties met klem dat het middel gevaarlijk zou zijn (zie kader). Ook volgens Janssen Pharmaceutica geeft het medicijn slechts in uitzonderlijke omstandigheden bijwerkingen en zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.
en daarom ben ik zo trots op jou!quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:57 schreef Nirak het volgende:
Omdat de voordelen kennelijk opwegen tegen de zeldzame nadelen..
Ik heb zo'n vermoeden dat het artikel ook wel een beetje aangedikt is. Maar dit is precies de reden waarom ik zo'n hekel heb aan medicatie... Er wordt gewoon niet eerlijk over gedaan..
Daarom heb ik ook eerst echt drie weken heel erg mn best gedaan om het zelf op gang te krijgen...
Aha.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:21 schreef DJMO het volgende:
https://www.facebook.com/(...)t=feed_comment_reply
ook mbt domperidon ...
Ja, dat voelt niet fijn! Je mag ze zelf doorprikken met een steriele naald (even in de vlam houden). Lag hij niet helemaal goed aan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Godskolere melkblaar.. Mijn hemel wat een terging..... De verstopte melkkanaaltjes lijken zo te voelen wel weg.. Maar het zuigen in combi met dat blaartjeIk heb nog liever kloven tot timboektoe
Doorprikken, direct daarna aanleggen en na de voeding lanoline erop.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Hij had van de week reactie en daardoor kwam meneer heeeel vaak en Ik dus amper slaap en daardoor slordiger gedronken en ja hou het goed week met lanoline straks maar ff doorprikken.
Weken in een bakje heet water kan ook. Maar ik dacht dat een extreem hete douche ook wel zou helpen en dan geniet ik er zelf ook vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn nirak!!
En dat douchen ga Ik straks eerst proberen.. Ik heb een uur met naald gezeten en Ik durf niet#naaldenfobie..
Ik had meerdere blaartjes toen we nog in het ziekenhuis lagen en toen heeft de lactatiekundige ze voor me doorgeprikt. Ik heb er helemaal niets van gevoeld!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn nirak!!
En dat douchen ga Ik straks eerst proberen.. Ik heb een uur met naald gezeten en Ik durf niet#naaldenfobie..
Misschien heeft de blaar nog even tijd nodig om afscheid te nemen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat had Ik ook al gedaan .. Eigenwijze blaar..
Dat had ik best willen zienquote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Tien minuten à kwartiertje .. Echt je had me moeten zien Als een idioot op handen en knieen Mijn tiet in een schaal heet/warm water hangend
dan ga je toch gewoon op je buik liggen, steunend op je onderarmen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Tien minuten à kwartiertje .. Echt je had me moeten zien Als een idioot op handen en knieen Mijn tiet in een schaal heet/warm water hangend
Dat is echt zo belachelijk simpel dat de gemiddelde vrouw dat niet kan bedenken... Denk ik...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan ga je toch gewoon op je buik liggen, steunend op je onderarmen?
Ik kan niet zo heet douchen als het water in die kom was. Dat maakt het dan weer een stuk minder aangenaam.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:56 schreef Asyniur het volgende:
Misschien zeg ik iets raars maar is het onder een warme douche dan niet wat aangenamer?
Ipv half naakt boven een schaal te gaan hangen?
Ik heb vanaf het begin ook gevoed met tepelhoedjes maar kreeg toch wel mooi klovenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef oeke het volgende:
Oeh, die blaar-verhalen!
Hopelijk zijn ze snel weg!
Die heb ik, net als kloven, gewoon nooit gehad. En ik denk dat dat komt omdat ik vanaf 4 weken gevoed heb met tepelhoed. Dat is wel iets wat ik spannend vind, dat ik het gevoel heb dat ik straks veel meer moet opletten met het aanleggen dan bij Ko.
Ik las net iets interessants, moeders die tijdens de bv biologische zuivel gebruiken hebben meer gezonde vetzuren in hun melk dan moeders die bio-industrie-zuivel gebruiken.
Nouja, gewoon een weetje weer.
Even kijken hoor, het stond in een krantje wat mijn geliefde meenam uit de natuurwinkel:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:36 schreef WupWup het volgende:
Oeke, daar wil ik graag meer over lezen. Heb je een bron?
Misschien kun je hiermee het onderzoek zelf achterhalen?quote:Meer recent bleek uit een langlopend monitoringsonderzoeksprogramma van de Universiteit van Maastricht en het Louis Bolk Instituut dat borstvoeding van moeders die Demeter zuivel gebruikten ofwel melkproducten uit de biologisch-dynamische landbouw, significant meer gezonde vetzuren (CLA's) en minder ongezonde vetzuren bevatten.
wat een voorbeeldige curve! en weemoedig bij het denken aan stoppen herken ik ook zo he.. Geert is nu bijna elf maanden en drinkt nog steeds alleen bv naast z'n vaste voedsel. héél soms wat water of thee (of gejatte siroop van z'n broer als ik het niet in de gaten heb dat Jan z'n fles slaat slingeren). Dat guitige koppie na't drinken doet het hem he?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat fijn Nirak! Ikzelf heb ook moeite om op werkdagen bij te houden wat Simon drinkt, maar als we samen zijn gaat het gelukkig wel goed.
Hier alweer 5 maanden BV en ik ga het eigenlijk steeds meer als iets heel fijns, bijzonders en handigs zien. Vooraf was mijn streven de eerste 6 maanden BV te geven maar nu word ik al weemoedig bij alleen de gedachte aan stoppen![]()
De afgelopen 5 maanden in curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met dom begonnen, maar wel maar een hele lage doseringquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Nirak wat fijn!
Ben je met de dom begonnen of heb je het nu op eigen kracht gered?
MwMus wat een prachtige curve!
Als het maar werktquote:Op zondag 29 januari 2012 12:56 schreef Asyniur het volgende:
Mijn lk zei indertijd dat zo weinig dom eigenlijk weinig effect had (lichamelijk) maar dat vaak het psychlogische effect vele malen groter is,
Goede tip! maar hoe vervoer ik dat gekoeld? Het is 8 uur met de trein of trein+vliegtuig+trein...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
moedermelk zakjes! super handig en neemt bijna geen plek!
edit: deze heb ik -> Lansinoh Melkbewaarzakjes
Moet je ongesteld worden? Daar krijg ik altijd wat beurs gevoel van.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bluh, m'n tepels doen nog steeds pijn, alsof ze helemaal beurs zijn. Echt geen idee hoe dat komt. Volgens mij is het geen spruw want het brandt niet en doet geen pijn als er geen kind aan hangt, en Eva heeft geen rare witten plekken in de mond en ik zie ook verder geen schilfers oid op m'n tepels.
Ik heb niks verandert in het aanleggen van Eva dus ik weet ff niet wat het nou wel zou kunnen zijn.
Ik heb het ook zonder verklaring een week of 2 gehad, ging vanzelf over gelukkigquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik heb er nu bijna een week last van (pijnlijke tepels, vooral de linker). M'n menstruatie is wat vaag sinds ik de mirena heb, veel spotting en wel wat krampen in mn buik de hele tijd.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:54 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb het ook zonder verklaring een week of 2 gehad, ging vanzelf over gelukkig
Vandaag 3x gekolft en 3 voedigen bij elkaar
Wauw, wat goed zeg! Ik ben heel blij voor jequote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:54 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb het ook zonder verklaring een week of 2 gehad, ging vanzelf over gelukkig
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:54 schreef Nirak het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:24 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk nouIk ben zo bang dat ik hem veel te dik maak. Maar hij drinkt maar maximaal 7 keer op een dag. En ik voed alleen op verzoek.
(Thuismeting, hij is nu met vrijdag 3 maanden precies 7.3 kilo en 65 centimeter..)
He verdeuriequote:Op donderdag 2 februari 2012 09:31 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]en jij wil m in Lex zijn kleren stoppen? Ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren
![]()
volgens mij zijn ze van hetzelfde formaat en is Lex misschien nog wel iets lichter (wel iets langer)
Dat vind ik ook :p drinken potverdikkemequote:Op donderdag 2 februari 2012 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Bij anderen drinkt hij welMaar bij mij moet hij ook gewoon drinken
![]()
Van mij wil zij de fles ook niet! alleen op het kdv lukt ze om het te geven! mijn man lukt het ook af en toe maar als ze mij ziet dan is het meteen afgelopen dan wil ze TIEEEETTTquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Bij anderen drinkt hij welMaar bij mij moet hij ook gewoon drinken
![]()
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even een crosspost uit t Babytopic:
Evaatje heeft heel lichtjes last van spruw. Hoef gelukkig geen medicijn voor haar, mag het eerst een week proberen met cranberrysap smeren op haar tong. Ikzelf moet wel smeren met een zalfje.
Ben wel heel blij dat t maar heel licht is want ik hoef verder geen andere dingen te doen buiten dit om.
Als t over een week niet beter is mag ik alsnog medicijn voor Eva halen hoor (was ik in t andere topic vergeten te vermelden) maar hopelijk is t niet nodig.
ze werken voor een commercieel bedrijf.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef Sannne het volgende:
Dat boek heb ik, haha. Toch maar eens gaan lezen dus! Had tips verwacht van de telefoniste, niet deze afkeuring....
maar een tip: zet d'r gewoon in de kinderstoel met een stuk banaan in d'r hand, vergeet je camera niet, en kijk wat er gebeurtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef Sannne het volgende:
Dat boek heb ik, haha. Toch maar eens gaan lezen dus! Had tips verwacht van de telefoniste, niet deze afkeuring....
ik heb 'm even omhoog geschopt voor jequote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:17 schreef pessie het volgende:
Ik wilde een linkje naar het Rapley topic invoeren maar ik kan het hele topic niet vinden.
Omdat t heeeeeeeel weinig is, minimaal, mag ik t zo proberen. Hoef ik haar niet meteen een echt medicijn te geven. Zo raar is dat toch niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Wat was de reden om voor cranberry sap te kiezen?
Het is echt een grootmoeders tip namelijk. En het is toch best pijnlijk.
Dat was de mijne.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:17 schreef pessie het volgende:
Sanne, laat haar gewoon lekker wennen. Ze krijgt wat ze nodig heeft van jou en verder kan ze zelf wel aangeven wat ze wil. Bij 9 maanden heeft ze echt iets nodig (wat nog steeds over een paar hapjes gaat oid) en tot die tijd is het gewoon wennen. Sommige kindjes zijn daar sneller mee (de mijne at zn eerste stronk broccoli kaal met 5.5 maanden) en de anderen zijn er later mee (volgens mij is hier iemand wiens dochter met 9 maanden nog steeds amper iets wilde?). Tsja, elk kind is anders en als er geen gekke dingen te zien zijn in de curve gaat het over het algemeen gesproken goed.
Ik wilde een linkje naar het Rapley topic invoeren maar ik kan het hele topic niet vinden.
Tsja als het werkt is het handig, ik had er alleen nog echt helemaal nooit over gehoord. Ben erg benieuwd naar hoe dit gaat, goed om te weten namelijk!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Omdat t heeeeeeeel weinig is, minimaal, mag ik t zo proberen. Hoef ik haar niet meteen een echt medicijn te geven. Zo raar is dat toch niet?
Sorry de volgende keer zal ik geen interesse tonenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Omdat t heeeeeeeel weinig is, minimaal, mag ik t zo proberen. Hoef ik haar niet meteen een echt medicijn te geven. Zo raar is dat toch niet?
Nou bij mij de eerste 7 weken wel pffff als ik er nog aan denk.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:27 schreef bitterend het volgende:
Sluit me helemaal aan bij Juud! hier deed het ook enorm pijn de eerste 2 weken maar daarna is het echt genieten!![]()
Welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |