abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:48:02 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147087
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:50:02 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147148
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind :?
Dat is hij nu eigenlijk nog wel. :Y

Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Was deze hier al eens langsgekomen?
Ik heb geen idee of het echt iets is overigens, mss gaat 'gratis is altijd goed' niet op hier, maar toch. ;)

http://www.oeiikgroei.nl/(...)-ebook-borstvoeding/
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Sannne het volgende:
Ik heb dr vandaag iets langer op gehouden (of beter gezegd, ze werd vanmiddag eerder wakker en heb dr wakker gehouden tot het normale bedtijdstip) lekker eten gegeven, veel mee gespeeld, gebadderd, liedjes gezongen, geknuffeld, gestoeid, kortom: moe gemaakt!
Ze sliep binnen een minuut toen ik dr neerlegde ;)
Maar dronk ook maar heel kort dus ik ben bang dat ik vanavond nog wel een keer mag gaan liggen, hopelijk dit keer niet lang.

Succes TJ!

Pvoesss wat lastig! En de Nanny technieken helpen ook niet?
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:40 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.
Als ik heem niet aan de borst hou om te "sabbelen" probeert hij zijn duim te pakken maar soms lukt dat maar dan steekt hij hem zover in zijn mond dat hij moet kokhalzen.
Geen prettig gehoor en dat verschillende keren achter elkaar.

En wat bedoel je met omgekeerd blokvoeden? Proberen hem zoveel mogelijk te laten "lebberen" ;) en dan proberen er 3 of 4 uur tussen te houden?
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef DJMO het volgende:
blokvoeden = gedurende een x aantal uur steeds dezelfde borst aanbieden, en bij het volgende blok hetzelfde, maar dan met de andere borst. Wordt veel gebruikt om overproductie tegen te gaan. Zo zou je dus kunnen besluiten om, als beeb verzadigd is, ten minste drie uur niet te voeden en hem met anders (proberen) af te leiden.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107147363
Maar pvoesss, je zegt ik kan niet tegen laten huilen. Maar je weet zelf heel goed dat dat precies is wat er gebeurt als je weggaat??
Ik vind dat elkaar onwijs tegenspreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:00:28 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_107147567
tietjes :9
pi_107147662
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
pi_107147675
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef aequus het volgende:
tietjes :9
Dat vinden onze baby's ook.

Elise is alweer wakker. Te vroeg gejuicht.. Toch maar aan het koken, we'll see..
  maandag 23 januari 2012 @ 19:05:45 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107147783
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Is het niet een keer het proberen waard dat Opa en Oma in jouw huis slapen samen met de kinderen en dat je dan een nachtje weg bent? Dat hij op die manier leer dat hij ook in zijn eigen huis en eigen bedje veilig is zonder jou erbij?
pi_107147885
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
pi_107148074
Enige wat die dus wel wil zonder mij is de wandelwagen.
Daar slaapt die gerust een uur of 4 in..
Maar tegenwoordig weet die hoe hij de gordels los kan krijgen dus durf ik dat ook niet.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:18:08 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107148266
Ok sorry, ik moet, ik kan het niet laten... :@ :X :@
Maar 'die' is echt heel erg fout! :o Het is of 'ie of hij, maar niet 'die'.

/taalnazi
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef Pvoesss het volgende:
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
Nee, snap ik, ik bedoelde ook niet echt angst, maar gewoon het idee alleen te slapen, maar in de vertrouwde omgeving.

En eerlijk... hoezeer ik me kan voorstellen dat jij niet van 'laten huilen' houdt... als ik dit zo lees word je dus dik gemanipuleerd door je dreumes als hij het bij anderen wel prima kan...
pi_107148555
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:27:04 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107148600
TJ, ik bedoel dus dat je (als je een ouder kindje hebt) je kan kiezen om er minstens 3 (of 4) uur tussen voedingen te laten zitten. Harry wilde ook steeds aan de borst en hoe ouder hij werd, hoe vaker hij 's nachst wakker werd voor even een slokje.
Dus toen heb ik besloten (heel moeilijk!) om te 'zeggen' (vooral tegen mezelf) dat hij niet elk uur een slok nodig had. Misschien wel mijn nabijheid, maar níet de borst. Binnen een blok van 3 uur legde ik hem dan niet meer aan de borst. Wel bij mij voor troost. Hij heeft een paar dagen bij mij gehuild omdat hij boos was dat hij niet aan de borst mocht. Daarna was het over en toen liet hij er uit zichzelf steeds meer tijd tussen.
pi_107148645
Pvoesss, ik denk dat BE gelijk heeft. Hij is gewend dat hij lekker mag drinken 's nachts, en als hij wakker wordt is mama in de buurt om hem weer in slaap te voeden. En je wilt het wel anders, maar zonder huilen, lees ik uit jouw posts.
Ik denk dat je er doorheen moet wat het huilen betreft, en beseffen dat hij heel goed boos kan zijn en daarom huilen. En boos zijn is niet per se een emotie die meteen opgelost hoeft, toch?

Wij hadden datzelfde eigenlijk afgelopen zomer, toen was ze 13 maand. Papa was een week weg en meteen was alles anders. Ze wilde niet meer alleen slapen, ik kon niet meer weglopen terwijl ze wakker in bed ging. Kortom, ze wilde me dichtbij houden. Logisch ook.
Maar toch hebben we, nadat papa terug was moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen, haar weer geleerd alleen te slapen. En alleen bij mama drinken als het zelf slapen niet meer lukte om wat voor reden ook.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_107148879
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
  maandag 23 januari 2012 @ 19:57:35 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107150066
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
Ja, dat snap ik op zich ook wel. :Y
pi_107150099
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef Sannne het volgende:
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
En dat zeker weten!

Het is alleen maar dat ik me niet voor kan stellen dat je dat volhoudt.. En volgens mij wordt het alleen maar moeilijker om hem te leren dat hij zelf wél kan slapen. Ik herken namelijk best wel wat dingen. Als ik Isabel in slaap voedde in die periode, was ze ook na anderhalf uur max weer wakker, gewoon omdat ze me dan kwijt was én in slaap gevoed worden is veel fijner..
pi_107150153
Ik denk dat manipuleren echt een veel te groot woord is voor een dreumes van nog geen 14 maanden. Die heeft gewoon de associatie mama = melk en oma = geen melk. Hij kan echt nog niet bedenken dat mama ook eventueel /geen melk/ kan betekenen. Sterker nog: dat is zelfs de kern van het probleem. Ik denk wel dat het een utopie is om zoiets zonder huilen op te lossen. En moet dat? Als jij en je lijf niet meer kunnen dan moet je iets anders verzinnen. Ik denk altijd maar zo: als je geen melk meer zou hebben zou je het ook anders op moeten lossen, en dan zou het linksom of rechtsom ook lukken.

[ Bericht 86% gewijzigd door Jore op 23-01-2012 20:08:44 ]
pi_107152202
Realiseren jullie je ook dat dit pvoesss d'r tweede is en ze prima weet hoe het er over een tijdje uit kan zien? Ik herken het ook van die leeftijd en heb er ook voor gekozen om het op zijn beloop te laten. En zie daar, een peuter die prima doorslaapt. Ik had het niet anders willen aanpakken en ik lees dat pvoesss daar ook geen behoefte aan heeft.
Wel is het lief dat jullie meedenken :)
pi_107152273
Je hebt gelijk Wup, ik denk weer eens te veel vanuit mijn eigen situatie en draagkracht..
pi_107155077
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
pi_107155254
Wup heeft een goed punt..

mijn oudste sliep vanaf 8 maand ineens pats boem door van 8 tot 8 *O*
Na een aantal maanden gewoon gigantisch goed slapen is ze ook weer in mijn bed terecht gekomen. Daarna kwam de fase dat ze weer maanden geweldig in haar eigen bed sliep.
En nu wil ze vaak weer bij ons rond een uurtje of 5.
Ik breng haar naar bed rond een uur of 7 lees een boekje ze mag nog even op de dora laptopt en ze slapt.

Het probleem wat voor mij ook gewoon mee weegt is dat ik dus niet snachts mijn bed makkelijk uit kan. Ik heb enorme spierproblemen en lopen is soms heel erg lastig helemaal als ik in slaap ben geweest. Ik moet echt opstarten dus in eigen bedje en er uit gaan voor voeden kan niet.
pi_107155586
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
Heb je dan nu spijt van je aanpak bij Jen? Of meer: denk je dat dat invloed heeft (gehad) op haar huidige gedrag? Of denk je dat dat vooral haar karakter is? Sterkte ermee, het klinkt heftig!
pi_107155697
Ik heb een vraag over spruw. Als mijn kindje geen rare witte plekjes in haar mond heeft, dan is er geen sprake van spruw, toch?
Ik heb sinds een paar dagen zere tepels als Eva aanhapt en zodra ik de kolf aanzet. Doet zo'n zeer!
Het is geen brandend gevoel, maar het voelt alsof ze in elkaar gebeukt zijn ofzo.
Verder geen spruw-symptomen, maar omdat ik ineens pijnlijke tepels heb ga ik twijfelen...
Lijkt me werkelijk vreselijk om te hebben en te behandelen.
Tralalalaaa
pi_107156220
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor ;).

Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.

Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
pi_107156737
Overigens voelen m'n tepels net zo als toen in m'n eerste week als mama. Toen had ik wat kloven, die zie ik nu niet. En ze hapt net zo aan als altijd, alleen sindskort trekt ze er meer aan omdat ze dan ineens haar hoofd omdraait.
Tralalalaaa
pi_107156874
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor ;).

Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.

Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
Ik snap het hoor, ik heb ook twee heel verschillende kinderen, ook wat slapen betreft. Ik was alleen benieuwd of je visie veranderd was door Jens gedrag, dat je nu dacht van 'was ik maar strenger geweest' o.i.d.. Ik was gewoon benieuwd, misschien kan ik er nog wat van leren :)
pi_107157041
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..

Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
pi_107157147
Oef, sterkte Pvoesss en Ticootje! :* Lijkt me wel erg zwaar.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:37:39 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107160036
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef Jipster het volgende:
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..

Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
Ik heb alleen de borstschildjes vervangen. De slangen kun je gewoon uitkoken en als je ze minstens 10 minuten kookt dan zijn ze ook vrij van spruw. Wel goed laten drogen!
Er kan geen melk in de motor komen. Het frontje kun je eraf halen dus evt kun je daar nog even een doekje overheen halen.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:59:22 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_107161224
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee! :o En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.

Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 23 januari 2012 @ 23:03:30 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107161485
Manipuleren is vast een veel te zwaar woord, en ja, 14 maanden is heel jong, maar het is in mijn ogen geen noodzakelijkheid als hij bij Pvoessss dus wel de hele nacht de boel op stelten zet en bij een ander niet.
En sorry, als iemand post dat ze het zo zwaar vindt, ben ik geneigd om naar oplossingen te zoeken of op zijn minst suggesties te geven. Ik had niet in de gaten dat dat niet de bedoeling was. Ik ben nou eenmaal niet iemand van alleen maar handje vast houden en kusjekroel. My bad...

*topic maar weer verlaat...
pi_107161881
Huh Be? ik vond het fijn dat je meedacht.
Los van het feit of ik het nu wel of niet als zwaar ervaar.
Of dat ik het met je eens ben een andere kijk is altijd fijn. :Y

Dus wel doen!
  maandag 23 januari 2012 @ 23:17:00 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107162111
Pvoesss, zou je zijn bed ook in jouw kamer kunnen zetten, zodat hij niet kan aanhappen wanneer hij wil, maar dus wel heel dichtbij is, en je er niet echt uithoeft als hij uit bed moet.

Soneal slaapt bij N thuis in z'n eigen kamer, maar N is ook vaak degene die hem 's nachts uit z'n kamer haalt als hij wakker is, bij mij thuis staat Soneal z'n bedje naast mijn bed, de ruimte tussen mijn bed en zijn bed is net voldoende om tussendoor te lopen (voor mij dus, jij zou er 2 keer tussen passen ;)) en het uit bed pakken is dus nog wel te doen omdat ik alleen maar m'n voeten op de grond hoef te zetten, en er niet echt uit hoef.

Op die manier kan hij misschien wel rustiger slapen, ben je dichtbij maar toch niet letterlijk binnen handbereik voor hem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107168264
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:59 schreef PM-girl het volgende:
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee! :o En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.

Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
Dank je voor je antwoord! Maar nee, zodra er niks aan m'n tiet hangt voel ik niks! Het is echt alleen het moment dat ze aanhapt en wanneer ik de kolf aan zet.
Tralalalaaa
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:03:20 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107169109
Ik had dat o. Slordig dronk en Mijn borsten jeukten en bleek toch ook
Spruw te zijn :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:19:17 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107169345
Boh, ik was redelijk uitgerust en heb vannacht weer eens bijgehouden hoe vaak mijn mupke drinkt....ik had geen idee van de tijden namelijk.

23.15 daarna gingen we slapen.
03.40
05.20
06.30

07.00 wekker

Niet zo heel gek dat ik soms zo moe ben 's ochtends. Ik ben dan wel kort wakker, maar heb wel veel onderbrekingen. :O
Ach, mijn productie blijft zo in ieder geval goed op peil.
pi_107169687
Dat miconazol spul he, dat smeer je dan op je tepels als je spruw vermoedt?
Want hoewel ik niets zie bij Eva en zelf ook geen jeukende borsten heb oid (alleen pijn bij aanhappen en aanzetten kolf dus) ben ik wel bang voor spruw.
Ik kan het toch ook gewoon smeren bij enkel vermoedens en evt ter preventie?
Tralalalaaa
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:47:02 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107169901
pvoesss, ik denk ook ff mee. Is het mogelijk om V wel de borst te geven, maar wakker terug te leggen/af te koppelen? Dat je hem wel troost met de borst, maar dat hij alsnog zelf in slaap moet vallen (in jouw bed)?

(EDIT: Aviva kwam een paar maanden geleden weer voor nachtvoedingen. Als ik haar in slaap voedde, kreeg ik haar 1,5 uur later weer terug. legde ik haar wakker in bed (zonder eerst zelf in slaap te vallen :@ ) was het prompt gedaan met de nachtvoeding. Zo had ze wel troost, maar was ik geen inslaapvalservice)

TAP, ik denk dat je wel preventief kan smeren.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107171457
*O*
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107171555
Wat goed Vanyel!!! *O*
Tralalalaaa
pi_107171560
Vanyel ^O^ *O*

pvoess..jeetje zo zwaar :* en dat je ook je studie af kan maken...chapeau!

TAP bah spruw :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107171618
Jamaar ik weet helemaal niet of ik spruw heb hoor bitterend ;) Ik heb totaal geen symptomen, ben alleen heel bang om het te krijgen :')
Ik heb enkel zere tepels bij het aanhappen, en niet daarna ofzo. Dus t komt totaal niet overeen met spruw... maar toch he ;)
Nouja, even in de gaten houden dus.
Tralalalaaa
pi_107171720
Ja maar spruw is nog steeds bah of je het hebt of niet :6 hoop dat je het niet hebt natuurlijk :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:00:08 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107171934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
*O*
*O*
*O* *O* Goed gedaan!
pi_107173695
Wauw Vanyel! Heel fijn idee ook lijkt me! *O*

TAP, ik heb ook regelmatig (miss eigenlijk wel altijd) zere tepels bij start kolven of bij aanhappen en na een minuutje of wat is het weg en is het voeden/kolven zo goed als pijnloos. Maar die eerste minuut... :'( En geen idee hoe het komt, J. hapt volgens mij wel goed aan, geen wondjes/kloven of iets dergelijks..
pi_107173755
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:26:26 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107174808
Vanyel, wat fijn zeg! *O*
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:27:30 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107174832
Vanyel *O*

Pvoess, rottig zeg! Wij hebben destijds een matras bij Nathan neergelegd waar 1 van ons op ging liggen wanneer hij wakker werd, dat maakte ons erg duidelijk wat er gebeurde en aan de hand daarvan hebben we een plan opgesteld. Hij slaapt nu meer dan de helft van de tijd door.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:36:46 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107175111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef Jipster het volgende:
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.

Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer. :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:37:21 #50
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107175129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
*O*
*O*
^O^ goed van je zeg!!! en 2.5 liter dat is nogal wat ook :o
_O_ ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:40:50 #51
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107175240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.

Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer. :)
Hier "probeer" ik dat ook, maar soms gaat het niet snel genoeg naar meneer zijn zin en dan lijkt hij wel een piingpong bal met dat hoofdje van hem om zo snel mogelijk bij zijn geliefde tepel te komen :P
Met gevolg dat zijn maaginhoud omhoog komt en hij zich verslikt :'( het is zonde het mannetje)
Het geluid dat die dan maakt :o erg eng.
Dus vannacht heb ik maar effe opgezeten.
Maar als het goed gaat is liggend voeden wel heel relaxed :Y :+
Rayen 2½ jaar!
pi_107175386
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het! :D
pi_107175703
Hoe doen jullie dat liggend voeden/ samen slapen dan zo dat je kindje zeker weten niet onder je dekbed terecht kan komen? Als ik liggend voed val ik gegarandeerd in slaap, en dat vind ik toch wel heel eng, mn dekbed blijft niet gegarandeerd op dezelfde plek liggen want (8> draait zich ook nog wel ns om en kan het dus omhoog trekken..
pi_107176456
V wat goed *O*
pi_107176666
Kindje aan de buitenkant in dat geval sowieso.. en met je kind onder aparte deken.

zo liggen en je knieen onder de beentjes zodat ze niet kunnen zakken.

Arm strekken en ze kunnen ook niet omhoog.. :Y

En natuurlijk gewoon een cosleeper er naast kan ook!
pi_107176980
Ik heb nog nooit zoveel enthousiaste smileys gekregen :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107178005
t Is ook heel goed! Zonde om weg te doen :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:06:14 #58
259886 pessie
pi_107178419
Nathan lal altijd met zn hoofd tegen de bovenkant van het bed en wij lagen een heel eind naar beneden. En hij duwt zichzelf nooit naar beneden.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:14:57 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107178709
Zoals op die bovenste foto van Pvoesss lig ik ook, alleen dan wel normaal plat. :P
Ik heb altijd iets met lange mouwen aan, als ik het koud krijg trek ik namelijk ook mijn dekbed omhoog en met wat warms aan niet. Manlief heeft een t-shirt aan zodat ie ook de boel niet optrekt en hij gaat veelal een stukje lager in bed liggen.

Nu is Lientje wel zo oud en vaardig inmiddels om evt het dekbed van haar af te duwen, maar we gokken het er niet op. Zij slaapt in haar eigen slaapzak, dus ik hoef haar niet toe te dekken.
Als het even wil, leg ik haar weer weg tussen ons in en dan ligt ze hoger in bed.

Hoe groter ze worden hoe makkelijker het is Lientje is nu goed 7 maanden en sinds een week durf ik zelfs soms met mijn rug naar haar toe te gaan liggen, dan schuift ze friemelt ze net zo lang totdat ze tegen mijn rug aan ligt.
Ik ben er zo aan gewend dat ze naast/tegen me aan slaapt, dat we automatisch om elkaar heen bewegen en draaien.
Ik vind dat het tot een maand of 3/4 echt heel erg goed uitkijken is, toen heb ik ook mijn rugkwaal opgelopen (die nu weer weg is) omdat ik zo krampachtig in een houding lag de hele nacht.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:42:10 #60
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107179625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:45 schreef bitterend het volgende:
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het! :D
Nou zeg dat wel, grappig dat jouw kleine dat ook heeft.
Het nadeel is als hij eenmaal begint dan stopt hij niet meer :{ Eerst dacht ik dat er geen melk meer was maar dat schijnt het toch niet te zijn.

Samen slapen vind ik best wel eng met zo'n kleintje, maar gelukkig slaapt hij steeds meer in zijn eigen bedje.
Al is zo voeden wel heel relaxed omdat je daarna gelijk door kunt slapen.
Rayen 2½ jaar!
pi_107179939
Dat is een deel van het zoekreflex :)
pi_107180462
Wup grappig dat wist ik niet!
het hijgen dus ook?

TJ die van mij stopt alleen als ze de tepel krijgt!
maar man wat kan zij spugen!! kwam net onder de douch vandaan, hoor ik haar huilen dus pak ik haar op en huppeke zit ik totaaal onder! net weer gedoucht dus...
dit gebeurt nu echt elke dag...en na het spugen (echt enorme golven) is er een enorme lach :D

}:|
pi_107180608
Bitterend, is dat dan ook soort van reflux, dat spugen?
pi_107180645
Ik weet het niet want ze heeft er blijkbaar niet echt last van...het is even maag inhoud leeg en dan weer lachen
weet niet of ik hiermee naar de ha ofzo moet, ze groeit 200-300 gr per week
pi_107180755
Doet ze het eigenlijk na elke voeding?
pi_107180852
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
pi_107181728
Tnx Pvoesss! Ik denk dat als ik zo zou slapen ik dan net als Juud zou zorgen dat ik warm genoeg aangekleed ben. Maar misschien wacht ik tot ze iets groter is; nu 2,5 week dus ze kan nog helemaal niet zo'n deken aan de kant krijgen, en dat vind ik toch wel onprettig.
pi_107181964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
Dat hebben we hier ook een periode gehad. Is nu weer over. Nu zijn het weer kleine beetjes als er al wat terugkomt.
pi_107182510
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:09:43 #70
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107182604
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
Nou hier ook hetzelfde, komt gewoon omdat hij teveel wil zuigen volgens mij.
Maar ik vind het wel eng, want als hij dit doet dan komt soms het snot uit zijn neus en haallt hij effe eng adem.
Pff ik zou het maar een keer niet horen en hem dan niet optillen, ik moet er niet aan denken.
Vanochtend in zijn bed toevallig en effe later nog de maxi-cosi een andere kleur gegeven ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_107188686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:07 schreef Jipster het volgende:
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
De nieuwe kolf is fijn :)
De productie.. tja.. nog 100 ml meer kolven en dan kan ik meegeven naar het kdv wat hij nodig heeft. Als ik thuis ben kolf ik niet meer, ik leg gewoon elke 2 uur (ipv 3) aan. Dan heeft hij nog geen honger, maar dan drinkt hij mn borsten wel leeg en ik hoop dat dat helpt voor de productie.. Op mn werk kolf ik nu ieder 2 uur, dus 4x totaal. Ik ga dan door totdat het leeg is en dan zet ik hem nog even op de tsr stand een minuutje ofzo..

Dus deze week nog even aankijken :)
pi_107189901
Nirak dat klink goed en intensief. Lijkt me dat je echt wel resultaat gaat krijgen.
pi_107190088
Ik slaap ook zo als het plaatje van Pvoess. Maar Elise doet niet aan zelfbediening, daar is ze te lui voor geloof ik.

Ik lig tegenwoordig wel onder het dekbed met haar. Maar ik lig alleen en het is een wollen dekbed. Ben wakker bij elk zuchtje en steuntje en zij krijst gelijk zodra iets haar niet zint dus ik heb het volste vertrouwen erin.
Eerst lagen we onder een deken maar een dekbed is toch fijner vind ik.
De slaapkamer is koel en Elise luchtig gekleed, ik verwacht niks geks.

Vanyel! Wauw!
pi_107190457
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze wil ik even delen.. Zo groot maar aan de borst toch nog zo klein
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:47:29 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107195770
Mooi pvoesss! O+

hmm.. Moest er om 20.00 uur toch een fles kv achteraan gooien.. Janken en borstweigeren :'(
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:08:59 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107198427
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:59 schreef Nirak het volgende:

[..]

De nieuwe kolf is fijn :)
De productie.. tja.. nog 100 ml meer kolven en dan kan ik meegeven naar het kdv wat hij nodig heeft. Als ik thuis ben kolf ik niet meer, ik leg gewoon elke 2 uur (ipv 3) aan. Dan heeft hij nog geen honger, maar dan drinkt hij mn borsten wel leeg en ik hoop dat dat helpt voor de productie.. Op mn werk kolf ik nu ieder 2 uur, dus 4x totaal. Ik ga dan door totdat het leeg is en dan zet ik hem nog even op de tsr stand een minuutje ofzo..

Dus deze week nog even aankijken :)
zo elke 2 uur joh!? das vaak! dat kan ik hier op het werk niet verkopen....
ik ben nu met de 2e ronde bezig; kom op zo'n 350 ml uit... toch weer 2 ruime voedingen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107200120
BJ, ik heb dikke schijt aan wat ze ervan vinden Op mijn werk ;) Ik weet waar ik "recht" op heb. Als ik het nu niet zo doe ben ik bang dat ik helemaal opdroog.. Mijn direct leidinggevende doet er gelukkig totaal niet moeilijk over :)
pi_107201156
Ik heb vanmiddag de allerlaatste borstvoeding gegeven. We hebben er allebei 8,5 maand enorm van genoten, en er zullen vele momenten volgen dat ik t zal missen, maar t is om verschillende redenen klaar en goed nu. Het was een lastige knoop om door te hakken, maar ondanks de brok in mn keel bij t besef dat dit echt voor t laatst is voel ik me opgelucht, we laten zo'n heerlijke periode achter ons, ik had er geen moment van willen missen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 januari 2012 @ 23:52:55 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107203345
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vanmiddag de allerlaatste borstvoeding gegeven. We hebben er allebei 8,5 maand enorm van genoten, en er zullen vele momenten volgen dat ik t zal missen, maar t is om verschillende redenen klaar en goed nu. Het was een lastige knoop om door te hakken, maar ondanks de brok in mn keel bij t besef dat dit echt voor t laatst is voel ik me opgelucht, we laten zo'n heerlijke periode achter ons, ik had er geen moment van willen missen O+

SPOILER
die foto! *smelt*

pi_107207124
Poppedein :* Je hebt jou minimensje wat prachtigs gegeven! En wat een mooie foto O+
pi_107207347
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef Poppedein het volgende:

SPOILER
Oooooo wat een geweldige foto!
Ik moet mijn man ook eens vragen om klaar te zitten met de camera voor als Joris zo lief lacht aan de borst.
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:57:42 #83
259886 pessie
pi_107208186
Poppedein :* . Lekker genieten van je 2 prachtige kinderen! En wat een mooie foto.

Pvoess ook al zo'n mooi exemplaar O+
pi_107208215
Ahh die foto O+ en 8,5mnd ^O^
pi_107208258
Wat een prachtige foto! En 8,5 maand is toch hartstikke mooi?
Tralalalaaa
pi_107208383
O+ O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:17:22 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107208509
Poppedein 8,5 maand is al heel wat!
Mooie foto O+ pvoesss ook al :)!

We zitten hier een beetje met de handen in t haar... We zitten inmiddels op 28 voedingen in de afgelopen 36 uur... In de tussentijd slaapt hij 5 minuutjes en krijst dan alles bij elkaar.. Dat is vanaf zondag avond al.. Zijn luiers ineens groen tegen t zwarte aan We hebben al paar keer gekeken of ik dan toch een dieet foutje gemaakt heb?.. Maar kan dat Dan zolang nog in mijn melk blijven.. Of zouden het de dropjes zijn? Die eet ik elke dag een handje vol... Zou hij ziek zijn? Hij geeft geen koorts ofzo.is het mama hOnger en krijgt hij door zoveel gelurk nu teveel voormelk en is hij hongerig? Ik wordt alleen gillend gek van slaaptekort en weiger om er KV in te gooien.. Maar ik weet niet wat te doen zodat hij weer in een enigszins normaal ritme komt ..
pi_107208953
En Ollie bij jou of nog liever bij D in een draagdoek doen en rondjes lopen...
Niet uren rekken ertussen, maar proberen of hij dan net wat langer dan 5 minuten kan slapen zodat hij ook wat meer rust heeft.

Anders zou ik toch weer een keertje met nem naar de HA of kinderarts.

Van jou dropjes word zijn ontlasting niet groen/zwart.

Sterkte!
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:38:36 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107208960
Poppedein O+

oei evenstar, wat lastig zeg!
Ik weet het ook niet. Door zoveel te drinken, krijgt hij in elk geval niet teveel voormelk. Je borsten krijgen waarschijnlijk niet eens kans om nog voormelk te bewaren omdat ze zo snel weer worden leeggedronken.
En wat dieet betreft: geen idee. Misschien is er ergens iets doorheen geslopen? Misschien zijn het toch de dropjes?
Heel veel succes in elk geval :*
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:17:43 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107209838
Draagdoek werkt normaal wel maar D heeft griep.. En ik voel me te slap na ruim 48 met maar 3 uurtjes slaap denk dat ik zo ga wandelen met hem in de wagen en hem dan strak inpakken.. Want op t moment fladdert hij zichzelf ook wakker..
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:28:36 #91
94046 PM-girl
pi_107211837
Wat lastig evenstar. Ik vind het lastig om tips te geven, maar hopelijk vind je snel iets wat werkt. :*

Poppedein, wat mooi, zo'n bewuste laatste voeding na 8,5 maand! Prachtige foto!
*
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:35:04 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107212034
Poppedein wat een mooie foto! O+

Evenstar klinkt heel heftig!
Heb je contact met een diëtist om te kijken of er niets in je dieet zit waar O op kan reageren?

Sterkte iig. Ik hoop dat het wandelen even helpt om meneer in slaap te krijgen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:38:57 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107212164
Enige wat we kunnen bedenken is frambozen .. Die had ik eerder al eens en zondag voor tweede keer toen begon hij al iebelig te worden.. Maar dat weten we aan drukte.. En denk daardoor in cirkeltje? Iig nu maar ff paar uur op pad dat hij slaapt doorbreekt dat cirkeltje wellicht? Zijn poep is weer mooi mosterd iig!
pi_107212933
Evenstar wat naar; het klinkt of je kleintje ergens last van heeft idd... :*

Poppedeintje; mooi gedaan hoor!! je mannetje is zooo goed gegroeid op jouw melk meid :Y . En wat een prachtige foto O+
pi_107215770
pvoesss en poppedein: Wat een mooie foto's van mooie kindjes! note to self: vaker foto's maken

Evenstar, wat naar. Vervelend om steeds aan jezelf (je eetgedrag) te moeten twijfelen! Heeft de wandeling wat rust gebracht?
pi_107221213
Kan ik ook:

SPOILER
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:45:22 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107222364
Zoooooo meneer heeft 4 uur geslapen ! Net borst gedronken en slaapt ineen ruk verder :D
Dikke vette stuwing lol :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:48:40 #98
259886 pessie
pi_107222507
Ohh Tico wat had ik al lang geen foto meer van Leyla gezien! Ze is echt een dreumesje nu zeg! O+

Evenstar, heb je de mogelijkheid om even te gaan liggen? Evt kleuter even uitbesteden zodat je eventjes je ogen dicht kunt doen?
pi_107223394
Mignonne, hoe is het met jullie? De borst al volledig afgebouwd? Of had je dat al? En merk je nog verschil in E. d'r groei?
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:19:27 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107223625
Pessie dat heb ik ook mooi gedaan en nu ook weer :)!!

Ticootje mooie foto !
pi_107224634
Poeh wat zwaar Evenstar, Ik hoop dat hij nu onthoud dat lang slapen fijn is!

Poppedein, 8.5 maand is een onwijs mooie tijd. En als het goed voelt is het klaar :*
En god, die ogen van Jelte O+

Ik heb vanmiddag een nieuwe bh gekocht.. 80G :X Ik had 2 uit de tijd van Rienk, 80F (ik dacht dat het E was) en daarvan ben ik er 1 tijdens de zwangerschap van Jelte kwijtgeraakt :') En de ene is toch wat uitgelubbert en 1 was toch echt te weinig.

Ik heb weer steun :D Het is de zelfde, een Anita met beugel. (Bij de Livera!)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107233558
Mooie plaatjes weer :)

Ik heb me vanavond over mijn aversie tegen medicatie heengezet en een tabletje Domperidon genomen. Want ook vandaag had ik weer niet genoeg om mijn zoon te voeden... De eerste 2 op een dag gaan nog wel, maar de drie die daarop volgen schieten echt te kort en de laatste gaat weer wel omdat hij dan maar een paar slokken neemt..
Ben nu bijna drie weken aan het sukkelen en de laatste twee weken ben ik continue bezig met voeden of kolven, of allebei tegelijk :') het heeft wel wat geholpen, maar het stabiliseert zich nu al twee dagen op het huidige niveau... Het is ook slopend moet ik zeggen, om er heel de dag mee bezig te (moeten) zijn. En dat geeft dan weer geen rust en dat is ook weer niet goed voor m'n productie..
Dus het eerste tabletje Domperidon zit erin, ik begin met drie keer per dag 10 mg en ga eerst maar eens afwachten of dat wat doet.
pi_107234499
vlindur :o heb je geen pijn in je rug met zulke joekels?

evenstar hoe is het nu? :*

Nirak ik duim dat het helpt!! :*

Zo zoet Tico je foto O+
pi_107236271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:30 schreef bitterend het volgende:
vlindur :o heb je geen pijn in je rug met zulke joekels?
Ik heb cup H en nooit last van mn rug ;)
pi_107236454
En dan krijg ik van als ik ze heb altijd al commentaar op mijn borsten met een D...
pi_107236910
Nirak,
Ik was natuurlijk bezig met afbouwen en vaker aanleggen en kolven is er hier niet bij. Dus ik ben vorige week begonnen met domperidon. Vorige week woensdag ging ik voor het eerst kolven, 80ml. Nu ging ik net kolven 170ml. Ik gebruik het nu nog een weekje en dan bouw ik weer af.
Als je nog nodig hebt geef maar een gil, ik ben denk wat te enthousiast geweest met inkopen :')
pi_107237416
Haha ticootje. Ik kan niet echt enthousiast zijn met inkopen want bij mijn apotheek verkopen ze die dingen alleen per 10... En toen ik zei dat het voor langdurig gebruik was keek ze me heel vreemd aan. Toen ik "voor de borstvoeding" zei zag ze water branden :') Dus ik was al aan t kijken of ik t op internet kon bestellen..
pi_107237837
Ik heb 5 doosjes besteld met 30 tabletten. Was 20 eu.
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:02:20 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107239690
Nirak hoop dat de domperidon helpt!

Bitterend lief dat je vraagt. Het gaat de goede Kant uit! Hij slaapt nu ook steeds beter *O* denk toch reactie geweest en idd cirkeltje dat doorbroken moest.. Komt nu om de 2 uur :)! Beter ALS om t uur lol.. Wel dikke ploftieten na een uur :')
Oh en hier ook. Cup H.. :')
pi_107247572
Hier cup D/E. Kolven gaat steeds beter, vooralsnog de laatste dagen rond de 400-450 ml per werkdag. Dat is dus voldoende voor 3 voedingen. *O*
Tralalalaaa
pi_107247810
Nirak, ben benieuwd houd me op de hoogte met de domperidon, ik ga er wrs ook aan beginnen.

Superopbrengst TAP!
pi_107248209
Ik wil wel even een note maken.... Domperidon is echt geen eerste middel wat je gebruikt bij productieproblemen... Eerst proberen kindje vaak aanleggen en nakolven bij elke voeding... Nachtvoedingen enz... Als dat allemaal weinig resultaat heeft, dan eens overleggen met een laktatiekundige ofzo over domperidon.

Mijn situatie is er niet naar dat ik Leyla elke dag even elke 2 uur kan aanleggen, of dat ik op mn werk dan 4x kan kolven. Ik kan niet een dag of 3 in bed gaan liggen met mn meisje en laat maar gaan.

Ik was gewoon de borstvoeding al aan het afbouwen, en mn productie had zich gewoon al goed aangepast op dat Leyla 2 nachten niet bij me is. Dat ik de andere dagen dat ze er wel is dan een heel zielig meisje had die echt heel graag bij me wilde drinken en volledig in de stress ging dat er bijna geen melk meer was, daar had ik even geen rekening mee gehouden.
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:24:27 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107248218
Poppedein :*
Hulde dat je het zo lang hebt volgehouden en wat is ie geweldig goed gegroeid op jouw melk!

Hier hebben we een semi doorslaapbaby. :o
Van de week had ik bijgehouden hoe vaak ze kwam tussen 23.00 en 07.00 uur, dat bleek 3 keer te zijn, dat vond ik toch wat gortig en gaf me net de impuls/energie om eens te checken hoe en wat ze doet 's nachts en dus niet meteen aan te leggen, maar te kijken of het wel echt honger is/was.

Dus de eerste nacht om 23.15 gevoed, 's nachts was ze 2x wakker en ging ze met speen erin na een paar minuten weer slapen (zonder moppers) en was ze om 05.30 echt hongerig en heb ik haar gevoed.
De afgelopen nacht heeft ze om 23.30 voor het laatst gedronken en heb ik haar twee keer even haar speen en pop gegeven en kwam ze om 06.00 vanochtend.

*O* *O*

Nu hopen dat het zo blijft en dat ze langer zonder speen gaat slapen.
Natuurlijk afbouwen 's nachts kan dus prima zo blijkt, dat had ik niet verwacht.
Ik was helemaal verbaasd dat ze zich liet stillen met een speen, eerder was ze nogal duidelijk dat ze melk wou hebben. O-)
pi_107252020
Wat fijn Juud! Hoe even wat energie en investeren dan gelijk wat kan "opleveren" he! En wat knap van je dame dat ze het zo goed volhoudt met speen en pop en zonder voeden. Wij hebben op het moment een vergelijkbaar "beleid" en ze kan nu slapen van 20 tot 6 met 1 of 2 keer een speentje geven (dat is het "record", soms is het ook 5 keer troosten en/of 2 keer voeden, maar dat heeft ze dan blijkbaar nodig ofzo). Ik vind dat zo goed van die kleintjes!

Nirak, ik hoop dat de "dom" helpt. De eerste weken werken (dat is toch zo bij jou?) zijn ook gewoon een aanslag op je lijf en energie, dan is er minder energie om melk aan te maken. Wat goed dat je volhoudt, super!
  donderdag 26 januari 2012 @ 17:58:00 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107265257
En we hebben verse stats....

De groter groeien stats in het dreumestopic.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107266175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil wel even een note maken.... Domperidon is echt geen eerste middel wat je gebruikt bij productieproblemen... Eerst proberen kindje vaak aanleggen en nakolven bij elke voeding... Nachtvoedingen enz... Als dat allemaal weinig resultaat heeft, dan eens overleggen met een laktatiekundige ofzo over domperidon.

Mijn situatie is er niet naar dat ik Leyla elke dag even elke 2 uur kan aanleggen, of dat ik op mn werk dan 4x kan kolven. Ik kan niet een dag of 3 in bed gaan liggen met mn meisje en laat maar gaan.

Ik was gewoon de borstvoeding al aan het afbouwen, en mn productie had zich gewoon al goed aangepast op dat Leyla 2 nachten niet bij me is. Dat ik de andere dagen dat ze er wel is dan een heel zielig meisje had die echt heel graag bij me wilde drinken en volledig in de stress ging dat er bijna geen melk meer was, daar had ik even geen rekening mee gehouden.
Nee, dat begrijp ik heel goed. Ik heb domperidom ook in huis gehaald in overleg met mijn LK. Het doosje domperidon ligt echter al weken in de kast, en steeds gebruik ik het toch niet (beetje bang ik er afhankelijk van werd en niet erg pro-medicatie wat dit betreft).

Mijn beeb groeide niet hard genoeg, en veel gedoe en opstartproblemen, en mijn productie was ook niet om over naar huis te schrijven.. uiteindelijk heb ik het redelijk rond kunnen breien met heel veeeeel aanleggen en bijna fulltime kolven. Maar over 2 wk moet ik weer gaan werken, en ik weet nu al dat ik dat qua kolven niet rondkrijg, want ik kolf vrij weinig per keer. En ook ik ben niet in de gelegenheid om 4 keer te kolven per dag.

Ik geef nu 1 flesje kv per etmaal bij, maar ik wil liever niet dat dat meer wordt. Dus na steeds uitstellen van het middel, zal ik er wrs toch mee gaan beginnen omdat ik graag dat half jaar wil halen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:56:34 #117
259886 pessie
pi_107266840
Leandra wat een mooie curves!
pi_107267012
Leandra, mooie curves! Het ging hier toch laatst over een 16 weken dip, of heb ik dat verkeerd? Die had Soneal in elk geval ook :D
pi_107267034
Ik moet de domperidon afbouwen, meteen maar mee beginnen. Dan een week productie aankijken en dan mag heb ik afspraak met sanquin!!!
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:21:38 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107267738
Wat een mooie stats voor Soneal! *O*
pi_107269895
wauwww mooie curve hoor!!
wij hebben morgen een afspraak bij de KA dus ook weer meten en wegen. Ben benieuwd!
We hebben hier weer regeldagen; dus afgelopen 2 nachten weer extra vaak uit bed geweest.. naja, gelukkig slaapt ze wel snel weer na de voedingen.

Morgen ook overleg over de nexium, ws wil de KA stoppen om te kijken of het zonder ook goed gaat, maar dat vind ik wel erg spannend, direct 2 dagen na het starten van de nexium hadden we al zo;n ander kindje, en ik zou het zo jammer vinden als ze weer last krijgt... (heeft ze lang genoeg gehad mijn inziens...).
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:10:25 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107270035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:02 schreef Jipster het volgende:
Leandra, mooie curves! Het ging hier toch laatst over een 16 weken dip, of heb ik dat verkeerd? Die had Soneal in elk geval ook :D
Yep, zelfs mijn oudste, die altijd groot voor z'n leeftijd was, had de 4-maanden-dip.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107274667
Mooie stats hoor Leandra :) en die dip maakt toch niet uit als ze het daarna weer goed oppakken :)

BJ, spannend dus.. maar als jullie het nog niet aandurven kun je dat toch bij de KA aangeven?

Jipster, hier lag het ook al een paar dagen in huis. Ik ben 3 weken aan het modderen geweest met bijvoeding, extra aanleggen, nakolven na voedingen, iedere 2 uur kolven op mijn werk.. niets hielp voldoende. Het krabbelde wel wat op, maar niet voldoende om exclusief bv te geven, en dat is toch echt wel mijn streven..

Dus ik heb gisterenmiddag de eerste pil geslikt na lang wikken en wegen (ik gebruik liever geen medicatie.. zelfs over een paracetamolletje denk ik na..)
Iedere 8 uur 1 tabletje a 10 mg. De laagste instapdosering (borstvoeding.com gelezen). Vandaag heb ik 50 ml meer gekolft dan de afgelopen dagen het geval was/is. Maar wat ik belangrijker vind: vanavond heb ik zelf mijn lieve zoontje kunnen voeden zonder bijvoeding *O* Hij ligt nu tevreden in zijn bedje te slapen. Dit is dus voor het eerst sinds drie weken een volledige dat op alleen borstvoeding *O*
Dus ik heb er vertrouwen in dat dit me een beetje gaat helpen. Ik blijf voorlopig op deze dosering en kijk het een weekje aan. Ik hoop dat het doorzet en dat ik ook op mijn werk net als voorheen weer voldoende kan kolven :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:53:11 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107275885
Nirak, fijn dat je verbetering merkt! *O*

BJ je kan ook aangeven dat je nog niet wil stoppen met Nexium?

Lea dra mooie stats!
pi_107276390
Ik heb getwijfeld of ik dit neer moest zetten omdat Domperidon je zo goed lijkt te helpen, en je al zo huiverig voor medicijnen bent, Nirak. Maar ik denk ook dat je waarde hecht en recht hebt op de informatie die in het artikel staat dat Wup recent plaatste.

Ik heb zelf ook behoorlijk wat Domperidon geslikt, maar bij een tweede zou ik er toch wat voorzichtiger mee zijn.

quote:
‘Motilium maakt elk jaar 320 doden in België'

Jaarlijks sterven honderden Belgen door het populaire maagmedicijn Motilium. Tot die verontrustende conclusie komt de Vlaamse farmacoloog Luc Hondeghem. ‘Verschillende studies tonen aan dat het geneesmiddel de kans op een hartstilstand met vier keer verhoogt. Het medicijn is gewoonweg levensgevaarlijk', beweert hij.

U kent Motilium niet? Dan doet de reclame van de beatboxende kikkers met buikpijn zeker een belletje rinkelen. Motilium, het geneesmiddel van Janssen Pharmaceutica dat helpt tegen buikpijn en in elke Vlaamse medicijnkast is te vinden, is een succesverhaal. Het middel behoort tot de vijftig best verkopende medicamenten in België, wordt verkocht in meer dan honderd landen, en is wereldwijd meer dan 1,4miljard keer over de toonbank gegaan.

‘Net om die reden moeten klachten over het geneesmiddel ernstig worden genomen. En dat gebeurt niet', zegt Luc Hondeghem deze week in het tijdschrift Knack. Hondeghem werkte gedurende twintig jaar aan de universiteit van Californië - San Francisco (UCSF). De campus staat bekend als een van de belangrijkste onderzoekscentra in de gezondheidszorg. De farmaceutische afdeling van de universiteit behoort tot de absolute wereldtop.

Verboden in de VS

‘In de Verenigde Staten is Motilium nooit goedgekeurd voor gebruik', zegt Hondeghem. ‘Zelfs niet op voorschrift. Waarom? Omdat het risico op een plotse dood te hoog is.' Oorzaak voor de hartstilstanden is domperidon, de werkzame stof en tegelijk de scheikundige naam van het geneesmiddel Motilium.

Tien jaar geleden deed de professor al proeven met de molecule domperidon. ‘Toen al bleek de stof gevaarlijk te zijn. Ze veroorzaakt zware hartritmestoornissen: je hart fibrileert en je valt dood. Alleen wist ik toen niet dat ik Motilium aan het testen was. Ik kende alleen een ingewikkelde code. Om welk geneesmiddel het precies ging, werd mij niet verteld.'

Omdat opdrachtgever Janssen Pharmaceutica de bijwerkingen volgens hem verbloemde, weigerde de farmacoloog de bevindingen over het product te ondertekenen. Uiteindelijk ging hij akkoord met een aangepast rapport, waarin dodelijke hartritmestoornissen wél vermeld werden. Zo staat het ook sinds 2004 in de bijsluiter te lezen: ‘Hartritmestoornissen werden zeer zelden gemeld. Als die voorkomen, moet u de behandeling onmiddellijk stopzetten en uw arts contacteren.'

Al 3.200 doden

Pas begin dit jaar, toen Hondeghem een artikel las waarin zwangere vrouwen aangemoedigd werden domperidon te slikken, kreeg hij enkele verontrustende Nederlandse studies in het vizier. ‘Daaruit bleek dat de molecule het risico op een plotse hartstilstand met vier keer verhoogt. En uitgerekend zwangere vrouwen zouden Motilium moeten slikken? Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik heb een rechtzetting van het artikel geëist en het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) ingelicht. Ik kan toch moeilijk de andere kant op kijken?'

Op basis van de vaststellingen in de Nederlandse studies zou Motilium in ons land sinds het jaar 2000 al 3.200 doden hebben gemaakt. ‘Janssen Pharmaceutica weet dat het medicijn hartritmestoornissen veroorzaakt. Het FAGG weet dat ook. En toch gebeurt er niets. Er zijn patiënten die doodvallen, maar niemand reageert.'

Motilium is verkrijgbaar in de apotheek zonder voorschrift. ‘Maar ik slik die pillen nooit meer. En mijn familie evenmin', zegt Hondeghem. Hij vindt dat het middel alleen nog in specifieke omstandigheden, en altijd op voorschrift, zou mogen worden gebruikt. Nochtans ontkennen de officiële gezondheidsinstanties met klem dat het middel gevaarlijk zou zijn (zie kader). Ook volgens Janssen Pharmaceutica geeft het medicijn slechts in uitzonderlijke omstandigheden bijwerkingen en zijn de voordelen veel groter dan de nadelen.
Bron.

Staar je echter niet blind op alleen dit artikel, het is namelijk nogal omstreden:

http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=10059

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 26-01-2012 22:24:23 ]
pi_107277024
Ow wat doe ik hier dan ook, ik geef helemaal geen bv. Sarah krijgt al maanden motilium... *zich meteen zorgen maakt*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107278604
Sommige dingen wil ik niet weten ssserpente ... Nu maak ik me weer zorgen :')
Maar als het echt zo erg is waarom lees je er dan niets over op borstvoeding.com ?
pi_107278684
En waarom schrijft een kinderarts het dan voor bij een baby??
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107278872
Omdat de voordelen kennelijk opwegen tegen de zeldzame nadelen..

Ik heb zo'n vermoeden dat het artikel ook wel een beetje aangedikt is. Maar dit is precies de reden waarom ik zo'n hekel heb aan medicatie... Er wordt gewoon niet eerlijk over gedaan..
Daarom heb ik ook eerst echt drie weken heel erg mn best gedaan om het zelf op gang te krijgen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 januari 2012 @ 22:59:15 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107278922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:57 schreef Nirak het volgende:
Omdat de voordelen kennelijk opwegen tegen de zeldzame nadelen..

Ik heb zo'n vermoeden dat het artikel ook wel een beetje aangedikt is. Maar dit is precies de reden waarom ik zo'n hekel heb aan medicatie... Er wordt gewoon niet eerlijk over gedaan..
Daarom heb ik ook eerst echt drie weken heel erg mn best gedaan om het zelf op gang te krijgen...
en daarom ben ik zo trots op jou! :*

pi_107283255
Nirak wat knap dat het weer op gang is!!

Hier na 4 weken nog steeds borstweigeren, heel jammer :( maar jah wat doe je eraan (heb alles al geprobeerd, 2 consulten met een lk, huisarts, cb vrijwilligster bvvn en heel veel gelezen). Ik merk nu dat ik dip met het kolven, heb nu 5 keer gekolfd in bijna 2 uur tijd en heb net 100ml bij elkaar (hij wordt zo wakker).

Ik blijf dagelijks de borst aanbieden, in de hoop dat hij het een keer begrijpt. Ik kolf nog fulltime. Hopen dat dit nog lang vol te houden is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 08:21:00 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107285138

vrijdag 27 januari 2012 @ 09:53:55 #133
259886 pessie
pi_107286682
quote:
Aha.

Nirak je hebt er echt alles aan gedaan! Dit levert net dat laatste beetje en dat is gewoon heel fijn!

Sandous wat rottig.
pi_107286735
Nirak je mag trots op je doorzettingsvermogen zijn!! kanjer :* :* O+
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:21:39 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107287255
Nog even over domperidon:
Dit schrijft Thomas Hale (heb ik gelezen viaGonneke (Eurolac)) over domperidon:
[quote]There is a new campaign against domperidone. A study published from Belgium shows an association between domperidone use and sudden death. Except, the study had nothing to do with breastfeeding mothers. The youngest person was 55. The average age of those who died was 75. There is no reason to believe that this study which shows only a statistical association means breastfeeding mothers should not take domperidone. Note that people who have heart disease are often misdiagnosed as having reflux and treated with domperidone
[/quote]

Never mind. DJMO had het ook al geplaatst. :)
pi_107287672
Dank je wel DJMO voor het antwoord van Jack Newman! Het artikel rammelt zeker, maar wel is goed om te beseffen dat elke medicatie bijwerkingen heeft. Hoe zeldzaam ook, je moet altijd een afweging maken. En als je daar niet goed uitkomt, vraag dan een professional om hulp. Zeker bij domperidon is het slim om een lactatiekundige je te laten begeleiden. Ook voor de dosering en straks weer het afbouwen.
pi_107292108
Zo de stats van mijn bolle:

Dat zijn meteen de laatste die ik officieel in dit grafiek mag plaatsen. Ik ben aan het afbouwen.

Dames, bedankt voor alle adviezen. Ik heb er veel aan gehad!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:07:35 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107292231
Wat een keurige curves Aoraki ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:13:51 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107294354
Netjes hoor Aoraki! :Y
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:16:31 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107298431
Godskolere melkblaar.. Mijn hemel wat een terging..... De verstopte melkkanaaltjes lijken zo te voelen wel weg.. Maar het zuigen in combi met dat blaartje :'( Ik heb nog liever kloven tot timboektoe :X
pi_107298586
Mooie curves Aoraki en Leandra!

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Godskolere melkblaar.. Mijn hemel wat een terging..... De verstopte melkkanaaltjes lijken zo te voelen wel weg.. Maar het zuigen in combi met dat blaartje :'( Ik heb nog liever kloven tot timboektoe :X
Ja, dat voelt niet fijn! Je mag ze zelf doorprikken met een steriele naald (even in de vlam houden). Lag hij niet helemaal goed aan?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:32:17 #142
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107298974
Hij had van de week reactie en daardoor kwam meneer heeeel vaak en Ik dus amper slaap en daardoor slordiger gedronken en ja hou het goed week met lanoline straks maar ff doorprikken.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:26:17 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107302710
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Hij had van de week reactie en daardoor kwam meneer heeeel vaak en Ik dus amper slaap en daardoor slordiger gedronken en ja hou het goed week met lanoline straks maar ff doorprikken.
Doorprikken, direct daarna aanleggen en na de voeding lanoline erop.
Komt goed :*
pi_107305652
Nou jeetje mineetje!!

Ik was dus weg zonder de kleine en ik dacht dat mijn productie wel mee viel.
Wat had ik een stuwing zeg!!! :o gelukkig had ik mijn kolf mee genomen.

Vtje heeft dus gewoon ook bij mijn moeder precies hetzelfde nachtritme gehad.
En wilde ook drinken.. Mijn moeder werd gek van het geknijp in haar borsten haha.
Hij accepteerde wel gewoon de fles maar dronk wel steeds. :Y
pi_107305882
Ik heb ook flink stuwing als ik niet kolf. Ik kolf dan voor het slapen gaan en als ik wakker wordt.
pi_107307303
Aoraki, mooie stats :)

Sandous, respect voor jou doorzettingsvermogen! Ik hoorde van een collega dat haar kindje na 6 weken ineens begon te drinken aan de borst. Het kan dus nog gebeuren, ook al is jou kindje al ouder dacht ik?
Misschien een stomme vraag van mij, maar als je nu gewoon geen fles geeft, krijgen baby's dan op een bepaald punt niet zo'n honger dat ze de borst wel pakken? Of is dat een hele spartaanse manier? (ik denk het wel... Ik zou het zo denk ik zelf niet eens kunnen proberen..)

En een melkblaar doet pijn! Heb er ook een gehad, maar die leek niet op de blaartjes van de google foto's dus dacht eerst dat t wat anders was.. Bij mij hielp een hete douche en daarna meteen voeden. Toen issie stuk gedronken, de dag daarna was het blaartje weg :)

Met de productie gaat het goed, vandaag exclusief borstvoeding net als gisteren! Vandaag zelfs de eerste 4 voedingen met maar 1 borst kunnen voeden en de 5e voeding met 2.

Ben benieuwd hoe het volgende week met kolven op mijn werk gaat, maar al loopt dat niet super dan maakt dat niet uit, ik ben nu al blij genoeg dat ik hem zel weer 100% kan voeden zonder kunstvoeding O+
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:11:12 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107309135
Fijn nirak!!
En dat douchen ga Ik straks eerst proberen.. Ik heb een uur met naald gezeten en Ik durf niet :') #naaldenfobie..
pi_107310714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn nirak!!
En dat douchen ga Ik straks eerst proberen.. Ik heb een uur met naald gezeten en Ik durf niet :') #naaldenfobie..
Weken in een bakje heet water kan ook. Maar ik dacht dat een extreem hete douche ook wel zou helpen en dan geniet ik er zelf ook van :)
Het voeden was de dag daarna overigens nog wel gevoelig. Maar het scheelde al veel dat het blaartje stuk gedronken was :)
pi_107310838
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn nirak!!
Ik had meerdere blaartjes toen we nog in het ziekenhuis lagen en toen heeft de lactatiekundige ze voor me doorgeprikt. Ik heb er helemaal niets van gevoeld!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_107310900
Ik heb erin geknepen in het zh :@

Nirak ^O^
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:56:57 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107311409
Ik heb geprikt.. Hij lurkt nu.. Zo even kijken of t gewerkt heeft.. Ik moest huilen omdat Ik moest prikken.. Lol niet dat dat zeer doet.. Maar naald.. ;( :X ;(
pi_107311434
oh meissie toch :* hopelijk is het snel genezen!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:03:37 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107311785
Nou ja zeg hij Ging er doorheen en. Het zit er nog steeds :'(. Stom ding :( :(
Naja straks nog maar eens.. -O-
pi_107312010
Bummer evenstar... Even afwachten nog.. Misschien toch die hete douche of een vochtig heet washandje voor het voeden om te weken..
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:13:12 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107312223
Dat had Ik ook al gedaan .. Eigenwijze blaar.. :(
pi_107312797
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat had Ik ook al gedaan .. Eigenwijze blaar.. :(
Misschien heeft de blaar nog even tijd nodig om afscheid te nemen. ;) Hoe lang heb je geweekt?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:54:31 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107313995
Tien minuten à kwartiertje .. Echt je had me moeten zien Als een idioot op handen en knieen Mijn tiet in een schaal heet/warm water hangend :')
pi_107314879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Tien minuten à kwartiertje .. Echt je had me moeten zien Als een idioot op handen en knieen Mijn tiet in een schaal heet/warm water hangend :')
Dat had ik best willen zien :') ben in een nogal lollige bui vanavond :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 januari 2012 @ 23:23:48 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107314990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:
dan ga je toch gewoon op je buik liggen, steunend op je onderarmen? :?

pi_107316010
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

dan ga je toch gewoon op je buik liggen, steunend op je onderarmen? :?
Dat is echt zo belachelijk simpel dat de gemiddelde vrouw dat niet kan bedenken... Denk ik... :')
pi_107320729
Dat ligt toch helemaal oncomfortabel. Dan liever op handen en knieën * Vanyel kon na de bevalling niet op haar buik liggen want bekken au :X

Ik kon zitten met de bak op schoot en de tiet erin :)
pi_107320811
Een flinke mok met warm water tegen je tiet aan lukt vast ook wel! (Zo liet ik mn tepel in het zeezout weken, na piercing)

En verder lees ik hier alleen nog maar, dus ik ben weer weg ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 08:56:53 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107321075
Misschien zeg ik iets raars maar is het onder een warme douche dan niet wat aangenamer? :D
Ipv half naakt boven een schaal te gaan hangen? :?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 09:29:46 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107321293
Ik deed het met een scherp mesje. Zo eentje met een gebogen punt. Ben ook doodsbang voor naalden.

Wel balen dat het niet wegging
pi_107322466
Hihiih *gniffelt*
pi_107323360
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 08:56 schreef Asyniur het volgende:
Misschien zeg ik iets raars maar is het onder een warme douche dan niet wat aangenamer? :D
Ipv half naakt boven een schaal te gaan hangen? :?
Ik kan niet zo heet douchen als het water in die kom was. Dat maakt het dan weer een stuk minder aangenaam.
Bovendien moet je je na douchen weer helemaal afdrogen voor je gaat kolven/voeden. Met zo'n kom hoeft alleen je tiet ff een doekje.
pi_107323966
De kom en tet :+

Nirak; ik laat m weleens goed hongerig worden en dan aanleggem, dan is ie helemaal wild en word nog bozer (nog meer afstand aan de borst). Ik weet niet of t helpt als je hem zo lang honger laat hebben en dan pas proberen. Lk vertelde
me hem eerst 50ml te geven en dan proberen. Hij wordt over n week 4 maanden
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:32:32 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107324746
Lastig als je een erg beeldende fantasie hebt....;)

ff updaten over de kinderarts. Ook hij was tevreden over Liene, ze groeit goed, en ze ontwikkelt zich prima. En aangezien ze zoveel blijer en ontspannener is; mogen we in elk geval de komende 3 maanden met de Nexium doorgaan. Wel een opluchting hoor!
Curves:

pi_107334364
Oeh, die blaar-verhalen! :X
Hopelijk zijn ze snel weg! :*
Die heb ik, net als kloven, gewoon nooit gehad. En ik denk dat dat komt omdat ik vanaf 4 weken gevoed heb met tepelhoed. Dat is wel iets wat ik spannend vind, dat ik het gevoel heb dat ik straks veel meer moet opletten met het aanleggen dan bij Ko.

Ik las net iets interessants, moeders die tijdens de bv biologische zuivel gebruiken hebben meer gezonde vetzuren in hun melk dan moeders die bio-industrie-zuivel gebruiken.
Nouja, gewoon een weetje weer. :7
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:41:17 #170
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107334689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef oeke het volgende:
Oeh, die blaar-verhalen! :X
Hopelijk zijn ze snel weg! :*
Die heb ik, net als kloven, gewoon nooit gehad. En ik denk dat dat komt omdat ik vanaf 4 weken gevoed heb met tepelhoed. Dat is wel iets wat ik spannend vind, dat ik het gevoel heb dat ik straks veel meer moet opletten met het aanleggen dan bij Ko.

Ik las net iets interessants, moeders die tijdens de bv biologische zuivel gebruiken hebben meer gezonde vetzuren in hun melk dan moeders die bio-industrie-zuivel gebruiken.
Nouja, gewoon een weetje weer. :7
Ik heb vanaf het begin ook gevoed met tepelhoedjes maar kreeg toch wel mooi kloven :'(
Ik voed nu zonder en ze zijn voor een groot deel weg, mede dankzij overdreven ;) smeren met bepanthen creme
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:05:51 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107335474
oeke, ik heb maar 1x een kloof gehad en verder nooit problemen en ik heb alleen in mijn kraamweek een paar dagen gebruik gemaakt van een tepelhoedje.
Ow en ik ben een hele slordige voedster :@

Wat een mooie curves voor Liene!
Fijn dat jullie nog even door mogen gaan met nexium BJ
pi_107336303
Oeke, daar wil ik graag meer over lezen. Heb je een bron?
pi_107336486
Geweldige grafiekjes hier! ^O^

Het is elke dag/avond een spuug feest..echt hele golven...lees overal als baby geen last van heeft dan is het vooral een wasmachine probleem.

[ Bericht 33% gewijzigd door bitterend op 28-01-2012 19:57:34 ]
pi_107336936
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:36 schreef WupWup het volgende:
Oeke, daar wil ik graag meer over lezen. Heb je een bron?
Even kijken hoor, het stond in een krantje wat mijn geliefde meenam uit de natuurwinkel:
quote:
Meer recent bleek uit een langlopend monitoringsonderzoeksprogramma van de Universiteit van Maastricht en het Louis Bolk Instituut dat borstvoeding van moeders die Demeter zuivel gebruikten ofwel melkproducten uit de biologisch-dynamische landbouw, significant meer gezonde vetzuren (CLA's) en minder ongezonde vetzuren bevatten.
Misschien kun je hiermee het onderzoek zelf achterhalen?
Hoe meer ikzelf lees of biologisch voedsel hoe meer ik ook geloof dat voedsel niet alleen een som van stoffen is, maar dat er ook 'vitaliteit' in voedsel kan zitten. Dus ook in bv.

TJ en Asy, dat zijn hoopvolle berichten. Tenminste het is niet leuk voor TJ dat je kloven had, maar ik ben wel blij te horen dat een tepelhoedje dus niet perse beschermd. En dat er hoop is voor slordige aanlegsters, waarvan ik er een ben, ben ik bang. :P

Wat vervelend Bitterend. Ik heb zelf weinig ervaring met spugen. Misschien eens vragen in het allergie topic? Misschien kunnen ze daar wat meer gericht vragen stellen.
Ik hoop dat het snel over is, of dat je een oorzaak kan vinden, en er wat aan kunt doen. :*
Oh, ik zie net je edit. Tja dan is het een wasprobleem inderdaad. Mijn god, wat heb ik veel gewassen in die begin periode. Vooral toen we ook nog spruw hadden. :X
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107337177
Dankje oeke :* nee geloof niet dat het allergie is..ze heeft geen andere verschijnselen en ze huilt vrijwel nooit (alleen het aankleden na het badje is drama) dus ik concludeer dat het alleen een wasmachine probleem is...hoop dat ze binnenkort wel weet wanneer ze te veel op heeft..

Hopelijk blijf jij kolven vrij straks!
pi_107339537
Voor de kloven :*

Enne, hier weer een dag op exclusief bv :)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:47:42 #177
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_107343490
Wat fijn Nirak! Ikzelf heb ook moeite om op werkdagen bij te houden wat Simon drinkt, maar als we samen zijn gaat het gelukkig wel goed.

Hier alweer 5 maanden BV en ik ga het eigenlijk steeds meer als iets heel fijns, bijzonders en handigs zien. Vooraf was mijn streven de eerste 6 maanden BV te geven maar nu word ik al weemoedig bij alleen de gedachte aan stoppen :@

De afgelopen 5 maanden in curves:

Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 januari 2012 @ 22:50:25 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107343586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat fijn Nirak! Ikzelf heb ook moeite om op werkdagen bij te houden wat Simon drinkt, maar als we samen zijn gaat het gelukkig wel goed.

Hier alweer 5 maanden BV en ik ga het eigenlijk steeds meer als iets heel fijns, bijzonders en handigs zien. Vooraf was mijn streven de eerste 6 maanden BV te geven maar nu word ik al weemoedig bij alleen de gedachte aan stoppen :@

De afgelopen 5 maanden in curves:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat een voorbeeldige curve! en weemoedig bij het denken aan stoppen herken ik ook zo he.. Geert is nu bijna elf maanden en drinkt nog steeds alleen bv naast z'n vaste voedsel. héél soms wat water of thee (of gejatte siroop van z'n broer als ik het niet in de gaten heb dat Jan z'n fles slaat slingeren). Dat guitige koppie na't drinken doet het hem he? O+

pi_107343892
Mooie curve van Simon :) En die van Liene ook trouwens!

Maar hoe vaak drinkt Geert dan nog als hij verder niets anders drinkt? En drinkt hij dan lang of gewoon een paar slokken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 28 januari 2012 @ 23:02:49 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107344103
Wisselend Nirak: 's avonds zoals nu, komt hij voor echte voedingen zeg maar, dus die langer duren dan 'n minuut of twee :') overdag drinkt hij ook nog drie volle voedingen + wat slokken tussendoor .

zaterdag 28 januari 2012 @ 23:19:20 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107344796
Nirak wat fijn! *O*
Ben je met de dom begonnen of heb je het nu op eigen kracht gered?

MwMus wat een prachtige curve!
pi_107346610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:19 schreef DaviniaHR het volgende:
Nirak wat fijn! *O*
Ben je met de dom begonnen of heb je het nu op eigen kracht gered?

MwMus wat een prachtige curve!
Met dom begonnen, maar wel maar een hele lage dosering :) uiteraard ga ik wel proberen om het op eigen kracht verder te doen als de reactie stabiel blijft.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:08:46 #183
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_107346633
lekker, moedermelk in ijs. mmmh
  zondag 29 januari 2012 @ 10:20:58 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107352525
Mooie curves!!

En wat fijn Nirak!!

En de blaar is weg *O* pfeeeewwww
Gelukkig maar want we zitten te regelen volgens mij.. Gisteren en vanochtend meer aan als van de borst..

Wat wel grappig is dat meneer dus echt donders weet waar zijn eten vandaan komt. Hij trekt mijn hempje zo hup omlaag en dan grommend begraaft hij zijn snoetje in de borst :D O+
  zondag 29 januari 2012 @ 12:56:29 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107356192
Mw_Mus, wat een nette curves zeg!

evenstar, fijn dat de blaar weg is! En jouw grommende melkmonster O+

Nirak, fijn dat het zo goed gaat! Mijn lk zei indertijd dat zo weinig dom eigenlijk weinig effect had (lichamelijk) maar dat vaak het psychlogische effect vele malen groter is,
pi_107357451
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:56 schreef Asyniur het volgende:
Mijn lk zei indertijd dat zo weinig dom eigenlijk weinig effect had (lichamelijk) maar dat vaak het psychlogische effect vele malen groter is,
Als het maar werkt ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 13:33:08 #187
259886 pessie
pi_107357977
Nirak fijn dat het werkt!

Mooie curves hoor!

Evenstar wat fijn at de blaar weg is

Mus, zo is het bij mij nog steeds :') en wij zijn sinds vrijdag al anderhalf jaar op weg *O* .
Ik heb manlief er een foto van laten maken O+
  zondag 29 januari 2012 @ 14:24:41 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107360663
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:21 schreef Nirak het volgende:

[..]

Als het maar werkt ;)
Dat dacht ik dus ook :D
  zondag 29 januari 2012 @ 16:05:43 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107365648
Meep volgens mij hoor Ik niet bij de gelukkigen die maanden geen periode krijgen .. Hongerlapje hier en er komt denk ik maar niet genoeg uit.. Hij zit al de hele dag eigenlijk continue aan de borst of anders alles bij elkaar krijsen.. ;( arm schaap.. Hoop dat de dip snel over is!!
  zondag 29 januari 2012 @ 16:10:04 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107365825
Oh en dat denk Ik omdat de bekende krampen en lichtbloedverlies :+

Kan denk weinig meer doen als wat we doen of niet? ( Hij is alles bij elkaar sinds half vijf vanochtend niet meer ALS een 2 uurtjes niet aan de borst geweest...)
pi_107373010
Hier ook veel eten vandaag:
0500
0800
1030
1300
1500
1730
1930

Gewoon aan toegeven evenstar :)
pi_107373335
Dat zeg ik trouwens wel erg makkelijk.. Maar mijn dip duurde drie weken en ik werd er een emo wrak van ;) Dus ik hoop voor je dat het net als bij de meeste vrouwen snel weer bijtrekt :*
  zondag 29 januari 2012 @ 20:08:12 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107373389
Mupke heeft 2 nachten doorgeslapen en komt nu alweer 3 nachten voor 1 of 2 voedingen. :+
Ach ja, het idee was fijn zullen we maar zeggen, hahaha.......

Hier is het drinken heel wisselend overdag, ze regelt het allemaal zelf, de ene dag vaak en lang, de andere dag minder vaak en korter.
Vandaag heb ik haar weer eens uit de rietjesbeker laten drinken, dat doe ik niet degelijks, maar het is fijn dat ze bij papa of iemand anders ook wat kan drinken. Ik had er dit keer geitenmelk ingedaan ipv water. Dat snoetje! :D
  maandag 30 januari 2012 @ 02:56:18 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107390376
Nirak doe Ik ook en gelukkig liet Hij er ineens een ruk tussen van 11 tot nu net :)
Her schema wat je net postte + nog om 21:30 en 00;30 en de Eerste om 6:30 is ons dagelijkse schema :)

Gisteren was het:
4:30
5:20
6:00
6:35
7:10
8:10
9:30
Etc.. Je snapt het idee wel.. :+

Maar goed Hij heeft t nodig Dus mag Hij maar vind het wel lastig om niets te kunnen doen maar goed her Zal niet eeuwig duren. En de rest wat Hij niet dronk was oorverdovend krijsen en dan is t toch ook wel fijn als Alleen het tutten hem veel helpt :)
pi_107412965
Nirak, wat goed dat het beter gaat! Hopelijk binnenkort zonder de 'dom perignon' ;)

Evenstar, zo'n melkblaar klinkt naar zeg! Naalden, brr... Die regeldagen van jou zijn wel extreem zeg! _O_ Ik werd voor het eerst ongesteld tijdens de 3maanden-regeldagen en toen was zelfs mijn melk af en toe "op" (heb meestal neiging tot overproductie). Zet hem op!!

Mooie curves komen er langs ^O^
pi_107413312
O en over mezelf:

Ik heb vandaag gehoord dat ik in april naar een conferentie mag. Ik ga dan waarschijnlijk 2 nachten (bijna 3 dagen) weg. Joris is dan net zes maanden. In november dacht ik nog: "ach tegen die tijd ga ik toch de bv afbouwen" maar nu denk ik daar anders over... we willen gaan bijvoeden bij 6 maanden maar de bv niet vervangen door kv. We hebben nu uitgerekend dat ik ongeveer 20 voedingen in de vriezer moet zetten voor die dagen :o

Ik zei tegen mijn man: "mocht het nou niet lukken om vooraf zoveel te kolven dan kun je misschien een paar flesjes kv geven op die dagen. Maar daar protesteerde hij tot mijn verbazing heftig tegen. Hij vindt dat we alleen over 'mogen' stappen op kv als we daar bewust voor kiezen en niet uit praktische overwegingen. Hij blijkt dus principiëler dan ik O-)

(hoewel hij volgens mij vooral praktisch denkt want hij liet laatst vallen dat het wel heel handig zou zijn als Joris bij 10 maanden nog bv krijgt omdat we dan naar de V.S. gaan en dan hoeven we niet te emmeren met andere merken kv, en flesjes in het vliegtuig)

Iemand tips over het bij elkaar kolven van de 20 extra voedingen?
  maandag 30 januari 2012 @ 20:05:30 #197
259886 pessie
pi_107413531
Sverbern een vriendin ging een weekendje weg met haar man toen haar zoon rond de 6 maanden was, zij heeft het bij elkaar gekolfd door elke dag op hetzelfde tijdstip tussen 2 voedingen te kolven, de eerste dagen leverde het niet zoveel op maar vraag en aanbod maakte dat ze na een paar dagen een volledige voeding per kolfbeurt kreeg.
pi_107416081
Sverbern, ik denk te weten wat je voelt. Lastig is dat he! In maart moet ik ook een nachtje weg, ik overweeg nu om snachts naar huis te rijden en smorgens heel vroeg weer terug.. Want afgekolfde melk moet toch binnen 24 uur ingevroren worden? En om nou 6 voedingen weg te gooien... Vind ik erg moeilijk, vooral omdat ik inmiddels weet hoe het is om te weinig te hebben..
pi_107416234
Tja, dat is ook nog wat: ik moet tijdens dat congres dus ook gaan kolven, minstens 4 keer per etmaal denk ik (Joris drinkt meestal 7 keer per etmaal maar niet altijd 2 borsten). Ik krijg geen 15 voedingen mee terug naar huis gesleept dus ik vrees dat ik het zal moeten weggooien. Echt zonde eigenlijk. Iemand daar nog tips over? Een gigantische koeltas meenemen?
pi_107416293
moedermelk zakjes! super handig en neemt bijna geen plek!

edit: deze heb ik -> Lansinoh Melkbewaarzakjes
pi_107416414
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
moedermelk zakjes! super handig en neemt bijna geen plek!

edit: deze heb ik -> Lansinoh Melkbewaarzakjes
Goede tip! maar hoe vervoer ik dat gekoeld? Het is 8 uur met de trein of trein+vliegtuig+trein...
pi_107416523
Koeltas + koel elementen? voor de rest kunnen ze toch 5 uur op kamer temp. bewaard worden dacht ik..even zoeken!

Edit: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren.html
:)

[ Bericht 27% gewijzigd door bitterend op 30-01-2012 21:19:00 ]
pi_107419458
Thanks, ik ga erover nadenken!! In ieder geval een hotel/hostel zoeken met koelkast :)

Nog even voor de aardigheid Joris' groeicurven (heel gewoontjes maar voor mij bijzonder omdat hij heel licht geboren is, 2675 gram bij 38 weken):

Eén vraagje: in de curve op het CB zit hij exact op de mediaan (bij 2, 3 en 4 maanden) en op de WHO-curves loopt zijn lijntje er iets onder. Klopt dat?

(Ik dacht altijd dat de WHO-lijn juist iets onder de CB-lijn liep omdat fv-kindjes zwaarder zijn? maar aangezien Joris precies op het CB-midden zit lijkt de WHO lijn hoger te liggen).
pi_107429568
Sverbern wat voglt Joris zijn lijntje mooi op!!

Hier dacht ik jeej nachten gaat goed, hij sliep rond 0.00 en kwam meestal rond 6 uur. Nu sinds een week komt ie om: 0.00, 1.30, 3.15, 5.15, 6.45 en 8 uur staat n peuter voor zn bed en is ie klaarwakker -O- -O-

En ik begin morgen weer met werken :')
pi_107429594
Mooi hoor sverbern. Als je moet vliegen zou ik trouwens wel even bij de luchtvaartmaatschappij checken of je deze vloeistof mee mag nemen...

Sandous :* bedoel je vandaag of echt morgen pas?
pi_107430199
Mooie curves! Doet ie goed!
De WHO gemiddelden zijn idd iets hoger, bv kindjes schijnen de eerste tijd wat dikker te zijn. Kijk naar mijn troela ;) Maar die moet weer zo overdrijven haha.
pi_107430765
Bluh, m'n tepels doen nog steeds pijn, alsof ze helemaal beurs zijn. Echt geen idee hoe dat komt. Volgens mij is het geen spruw want het brandt niet en doet geen pijn als er geen kind aan hangt, en Eva heeft geen rare witten plekken in de mond en ik zie ook verder geen schilfers oid op m'n tepels.
Ik heb niks verandert in het aanleggen van Eva dus ik weet ff niet wat het nou wel zou kunnen zijn.
Tralalalaaa
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:10:31 #208
259886 pessie
pi_107430954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bluh, m'n tepels doen nog steeds pijn, alsof ze helemaal beurs zijn. Echt geen idee hoe dat komt. Volgens mij is het geen spruw want het brandt niet en doet geen pijn als er geen kind aan hangt, en Eva heeft geen rare witten plekken in de mond en ik zie ook verder geen schilfers oid op m'n tepels.
Ik heb niks verandert in het aanleggen van Eva dus ik weet ff niet wat het nou wel zou kunnen zijn.
Moet je ongesteld worden? Daar krijg ik altijd wat beurs gevoel van.

Sandous :*
pi_107431046
Nou ik heb er nu bijna een week last van (pijnlijke tepels, vooral de linker). M'n menstruatie is wat vaag sinds ik de mirena heb, veel spotting en wel wat krampen in mn buik de hele tijd.
Tralalalaaa
pi_107449969
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik heb er nu bijna een week last van (pijnlijke tepels, vooral de linker). M'n menstruatie is wat vaag sinds ik de mirena heb, veel spotting en wel wat krampen in mn buik de hele tijd.
Ik heb het ook zonder verklaring een week of 2 gehad, ging vanzelf over gelukkig :)

Vandaag 3x gekolft en 3 voedigen bij elkaar *O*
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:01:58 #211
259886 pessie
pi_107450261
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik heb het ook zonder verklaring een week of 2 gehad, ging vanzelf over gelukkig :)

*O*
pi_107454029
quote:

[..]

Wauw, wat goed zeg! Ik ben heel blij voor je *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 31 januari 2012 @ 20:23:52 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107454081
quote:

[..]

^O^ en nu niet meer dippen he ;)

pi_107475233
Super Nirak!!!

Mijn ukkie drinkt prima van de breastflow fles!! dank voor de tip dames
pi_107476070

Kijk nou :X Ik ben zo bang dat ik hem veel te dik maak. Maar hij drinkt maar maximaal 7 keer op een dag. En ik voed alleen op verzoek.

(Thuismeting, hij is nu met vrijdag 3 maanden precies 7.3 kilo en 65 centimeter..)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vlinder op 01-02-2012 13:32:23 ]
pi_107476190
Oh heerlijk Vlindur O+ lijkt op de curve van onze spekkie O+
pi_107476453
Kan dat dan geen kwaad dan? Die bovenste lijnen? Rienk zat altijd onder de middelste lijn, ik kan er maar niet aan wennen :') :@
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:40:15 #218
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107476594
Lekker toch? Heerlijke spekkies O+
Fijn dat Jelte het zo goed doet op je melk!
pi_107476638
Zolang je voed op verzoek en de curve gelijkmatig loopt (dus geen gekke pieken en dalen) is er niets aan de hand.
pi_107477308
Ja, hij doet het heerlijk, ben dolgelukkig met dat kind! O+ Met mn andere ook natuurlijk, die slaapt nu lekker, Jelte is alweer wakker en ligt rustig om zich heen te kijken O+

Ik ben alleen zo bang dat die lijn recht omhoog blijft gaan. Maar dat kan stiekem vast niet toch?
pi_107480029
Vlinder super!!!

Bitterend waar heb je de breastflow gekocht. Kijken of ik m daardoor weer aan de borst kan krijgen(weigert nu al 5 weken)
pi_107480075
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:27:46 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107480396
Vlindur, genieten dat het zo goed gaat!
Die spekkies zijn mooie reserves en ze gaan er wel weer af :Y
pi_107480413
Gezonde spek! O+
pi_107480446
Mooie curve vlindur :)
Jelle zat ook altijd helemaal bovenin de curve en begint nu ook wat te zakken. Geen zorgen maken hoor :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:49:01 #226
259886 pessie
pi_107483458
Oeh Vlindur, ik ben jaloers op die curve! Wat tof zeg dat het zo goed gaat!
pi_107494086
Zo spekkig is hij toch niet? Zijn lengte ligt zelfs hoger op de curve dan zijn gewicht... :) Lijkt me dus geen kwestie van "te dik", maar gewoon een snelle groeier.

Over 6,5 maand mag ik ook weer *O*
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:20:52 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107507513
misschien is 't hier al voorbij gekomen, maar ik zag dit nieuwsbericht. lijkt me een goede zaak. misschien is die website (richtlijnborstvoeding.nl) wel iets voor in de OP hier?
in de haak.
pi_107507740
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:24 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kijk nou :X Ik ben zo bang dat ik hem veel te dik maak. Maar hij drinkt maar maximaal 7 keer op een dag. En ik voed alleen op verzoek.

(Thuismeting, hij is nu met vrijdag 3 maanden precies 7.3 kilo en 65 centimeter..)
:') en jij wil m in Lex zijn kleren stoppen? Ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren :') :D volgens mij zijn ze van hetzelfde formaat en is Lex misschien nog wel iets lichter (wel iets langer)
pi_107508514
Ik heb ook de Breastflow gekocht, die komt vandaag binnen.
Verder ga ik morgenochtend naar de huisarts om toch ff te checken op evt spruw. Ik vertrouw het toch niet helemaal...
Tralalalaaa
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:41:17 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107514847
Kan via foon geen plaatjes uPloaden.. Dus maar ff zo :p

9,5w
57,5 cm
5210 gram!

Curve van gewicht Hij is wat aan het zakken maar niks om zorgen te maken :)
Keer wat anders tussen de pokon kindjes van o.a. Vlindur en bitter end ;)
pi_107516262
Die aap van me weigert ineens de fles :( Even vaker kolven dus. -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:31 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

:') en jij wil m in Lex zijn kleren stoppen? Ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren :') :D volgens mij zijn ze van hetzelfde formaat en is Lex misschien nog wel iets lichter (wel iets langer)
He verdeurie -O-
pi_107516591
_O- _O- _O-
evenstar :*
pi_107517659
Wauw Jelte! Hij gaat Elise achterna :D

Feli Cantare! Ben benieuwd hoe de kleine gaat heten!
pi_107532164
Mooie curve hoor vlindur! Maar wanneer weigerde jou beeb de fles? Was je erbij of bij de oppas?

En het hoeft niet altijd pokom te zijn Evenstar ;)
pi_107534009
Ik had nog melk van de kraamweek in de vriezer en het is niet langer houdbaar dan 3 maanden dus het moest maar eens op. Maar hij wilde het niet hebben.

Ik ga morgen even kolven om te kijken of hij die wel gewoon drinkt. Maar anders moet ik maar wat vaker kolven. Rienk was ook een weigeraar en ik heb geen zin in weer die drama :N
pi_107534679
Misschien als jij er niet bij bent dat hij wel drinkt? Dat zou je ook eens kunnen proberen?

Als ik dat hier lees, al die ellende die mensen hebben met fles/borst weigeren :'( wat ben ik ons mannetje dan dankbaar dat hij zo makkelijk daarmee is.. Het maakt hem niet uit, wat, waar, van wie en met wat (type speen).. Het lijkt hem niet te boeien, als hij maar eten krijgt :)
pi_107534827
Bij anderen drinkt hij wel :Y Maar bij mij moet hij ook gewoon drinken }:| :P
pi_107534903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Dat vind ik ook :p drinken potverdikkeme ;)
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:41:01 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107535113
Lientje dronk ook alleen in het begin bij mij ook een flesje, na een maand of 3 stopte ze daarmee en accepteerde ze het alleen van haar vader of oma. Mij keek ze echt aan van 'ben je gek geworden' en vervolgens ging ze dan richting mijn borst met haar hoofd. :)

Inmiddels helemaal geen fles meer sinds ze 6 maanden is, toen stopte ze er acuut mee.. Wel de rietjesbeker van de Hema! Daar drinkt ze heel gemakkelijk uit, eigenlijk al sinds die tijd. Ik geef haar die zo nu en dan, soms met water soms met geitenmelk, zodat ze kan drinken als ik er even niet ben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 februari 2012 @ 21:54:14 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107535961
ik heb ooit voor Geert een antilekspeen fles gekocht van nuby, daar beet hij alleen maar op :') nu ik voor hem de anitlek rietjesbeker heb gekocht krijgt hij er ineens wel wat uit (zelfde beker als van JAn die hij steeds vaker pikte als Jan (of ik) niet oplette)

pi_107536812
Elise drinkt heel goed uit de tuitbekers (de gratis...) van babydump. Niet uit de dure tuitbekers die ik voor haar heb, alleen uit die doodsimpele.. :P
pi_107547555
Even een crosspost uit t Babytopic:

Evaatje heeft heel lichtjes last van spruw. Hoef gelukkig geen medicijn voor haar, mag het eerst een week proberen met cranberrysap smeren op haar tong. Ikzelf moet wel smeren met een zalfje.
Ben wel heel blij dat t maar heel licht is want ik hoef verder geen andere dingen te doen buiten dit om.

Als t over een week niet beter is mag ik alsnog medicijn voor Eva halen hoor (was ik in t andere topic vergeten te vermelden) maar hopelijk is t niet nodig.
Tralalalaaa
pi_107548467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:36 schreef Vlindur het volgende:
Van mij wil zij de fles ook niet! alleen op het kdv lukt ze om het te geven! mijn man lukt het ook af en toe maar als ze mij ziet dan is het meteen afgelopen dan wil ze TIEEEETTT O+
pi_107548501
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 09:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even een crosspost uit t Babytopic:

Evaatje heeft heel lichtjes last van spruw. Hoef gelukkig geen medicijn voor haar, mag het eerst een week proberen met cranberrysap smeren op haar tong. Ikzelf moet wel smeren met een zalfje.
Ben wel heel blij dat t maar heel licht is want ik hoef verder geen andere dingen te doen buiten dit om.

Als t over een week niet beter is mag ik alsnog medicijn voor Eva halen hoor (was ik in t andere topic vergeten te vermelden) maar hopelijk is t niet nodig.
:*
Hoe smeer je sap :? bedoel je gewoon cranberry sap late drinken?
pi_107549419
Via een wattenstaafje zei de dokter!
Tralalalaaa
pi_107549601
Aha!!
pi_107549990
Hebben jullie er geen last van tap?

Hier alweer een week exclusief op bv :)
pi_107550034
Spruw met cranberrysap bestrijden :? Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt, aangezien je elkaar blijft besmetten als je niet tegelijk anti-schimmel krijgt.
Wat voor symptomen hebben jullie trouwens? Ik had vorige week gepost dat ik spruw verdenk, maar ik kan nog steeds geen witte plekken in Mia's mond ontdekken. Wel aanhoudende luieruitslag (reageert goed op micazonal, maar gaat niet helemaal weg) en pijnlijke tepels die een beetje rood zijn.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:36:02 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107552507
octo, ik heb bij aviva ook nooit wat wits gezien, maar ws toch spruw.
Mss is het een idee om toch te gaan behandelen?
pi_107552586
En ik snap ook niet dat jij dan wel krijgt.. en zij het moet doen met cranberrysap.
Als je arts niet van de medicatie is kan ze vind ik veel beter iets anders aanraden zoals gentiaanviolet.
Cranberrysap is idd iets dat voor sommige werkt maar een week vind ik voor een kleintje wel lang.
Het doet voor ze gewoon echt pijn ook
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:04:41 #252
259886 pessie
pi_107553581
Ik heb in de jaren dat ik in dit topic verblijf nog nooit gehoord van spruw bestrijden met cranberrysap :?
pi_107553667
Het is ook niet iets wat ik vind dat een arts moet adviseren.
Bewezen is het niet volgens mij. meer een oma weet raad tip :Y
pi_107554823
Misschien werkt het vanuit de gedachte dat cranberrysap zuur is en dat schimmels daar niet van houden? Eerlijk gezegd lijkt het me voor een baby ook niet zo lekker.
pi_107559514
Hier ook spruw, heb een vaginale schimmel infectie en heb capsules gekregen..ukkie heeft een speciale drankje...4x per dag 1mililiter geven en zalf voor mijn tepels
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:25:06 #256
94046 PM-girl
pi_107563385
Vervelend, die spruw! Bitterend, heb je nystatine gekregen? Mijn apotheek zeii inderdaad 4x/dag, maar de huisarts zei ern kleinere dosering na elke voeding, dan werkt het beter en sneller.
*
pi_107563596
Ja klopt die heb ik gehad!
Hoeveel na elke voeding?
pi_107563603
Wauw, Vlindur wat een curve! Ik ben ook wel jaloers hoor!

Sterkte voor de spruwkindjes en mama's!

Nirak, fijn! Gebruik je nog domperidon?

Ik heb van de week na lang wikken en wegen toch een Medela Freestyle gekocht, ik ga voorlopig nog best veel kolven en dan is een goede kolf wel fijn! Na bijna 4 maand de Symphony gehuurd, nu dus eigen kolf! Hij doet het prima, alleen vind ik hem een stuk lawaaieriger dan de Symphony.
pi_107564117
4ml aanhouden als maximale dagdosering bitterend. Na elke voeding een klein beetje is idd effectiever en is niet zo'n grote klodder voor een kleine baby.
pi_107565325
Ik heb net de nutricia lijn gebeld om info te krijgen over de bijvoeding. Elise eet slecht bijvoeding, 3 hapjes en de rest spuugt ze uit.
Kreeg het advies geen bv te geven en alleen de groente of fruit, want ze heeft dit nu wel écht nodig met 6,5 mnd. En als ze weigert niet aanvullen met bv.

Want zolang ze zoveel bv van mij krijgt gaat ze nooit aan de bijvoeding, aldus de telefoniste.

Wat vinden jullie daarvan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 18:40:39 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107565368
bullshit.

Tot het kind één jaar is het BIJvoeding en blijft bv de hoofdmoot.
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/

pi_107565507
Dat boek heb ik, haha. Toch maar eens gaan lezen dus! Had tips verwacht van de telefoniste, niet deze afkeuring....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 18:49:15 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107565620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef Sannne het volgende:
Dat boek heb ik, haha. Toch maar eens gaan lezen dus! Had tips verwacht van de telefoniste, niet deze afkeuring....
ze werken voor een commercieel bedrijf. ;)

vrijdag 3 februari 2012 @ 18:49:55 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107565645
De telefoniste wil haar eigen product verkopen. Het is dus absoluut geen bv-advies.
Kindjes moeten wennen aan vast voedsel. Bij de een gaar dat sneller dan de ander.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 18:50:12 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107565656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef Sannne het volgende:
maar een tip: zet d'r gewoon in de kinderstoel met een stuk banaan in d'r hand, vergeet je camera niet, en kijk wat er gebeurt :Y)

pi_107565836
Zo, dat was een beetje te snel gepost van mij; ik moet zelf wel smeren hoor! Ik heb ook die zalf gekregen om m'n tepels mee in te smeren ;)
Cranberrysap kan wel degelijk helpen, zeker bij lichte of beginnende spruw, wat Eva heeft.

Ik heb zelf amper klachten, alleen pijnlijke tepels bij aanhappen en kolven, verder niet. En de aanslag bij Eva was ook minimaal. Maarja, toch wel even behandelen.

Als er over een week geen verbetering is, mag ik wel echt medicijn halen voor Eva.
Tralalalaaa
pi_107566098
Wat was de reden om voor cranberry sap te kiezen?
Het is echt een grootmoeders tip namelijk. En het is toch best pijnlijk.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:17:49 #268
259886 pessie
pi_107566592
Sanne, laat haar gewoon lekker wennen. Ze krijgt wat ze nodig heeft van jou en verder kan ze zelf wel aangeven wat ze wil. Bij 9 maanden heeft ze echt iets nodig (wat nog steeds over een paar hapjes gaat oid) en tot die tijd is het gewoon wennen. Sommige kindjes zijn daar sneller mee (de mijne at zn eerste stronk broccoli kaal met 5.5 maanden) en de anderen zijn er later mee (volgens mij is hier iemand wiens dochter met 9 maanden nog steeds amper iets wilde?). Tsja, elk kind is anders en als er geen gekke dingen te zien zijn in de curve gaat het over het algemeen gesproken goed.

Ik wilde een linkje naar het Rapley topic invoeren maar ik kan het hele topic niet vinden.
pi_107566878
Tnx meiden! Ben een beetje panisch, wil dat ze genoeg krijgt :P
Rapley doen we ook hier, maar ze snapt nog niet dat het naar haar mond moet. Fijnknijpen, uitsmeren en op de grond gooien doet ze trouwens prima ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 19:25:39 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107566914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:17 schreef pessie het volgende:

Ik wilde een linkje naar het Rapley topic invoeren maar ik kan het hele topic niet vinden.
ik heb 'm even omhoog geschopt voor je ;)

vrijdag 3 februari 2012 @ 20:00:11 #271
94046 PM-girl
pi_107568413
Wat Wup zegt dus Bitterend!
*
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:00:47 #272
259886 pessie
pi_107568434
Sanne: Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 8
Met dank aan DJMO

En als ik dit zo lees heeft ze er kennelijk nog niet zoveel behoefte aan. In het boek staat heel duidelijk beschreven dat rond de 6 maanden een kind er klaar voor is en dat hij dat zelf aangeeft, toen wij met 5.5 maand maar es wat gaven was Nathan verkocht, klaar, prima, misschien heeft jouw mupke het over 2 weken zover oid...
pi_107569242
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Wat was de reden om voor cranberry sap te kiezen?
Het is echt een grootmoeders tip namelijk. En het is toch best pijnlijk.
Omdat t heeeeeeeel weinig is, minimaal, mag ik t zo proberen. Hoef ik haar niet meteen een echt medicijn te geven. Zo raar is dat toch niet?
Tralalalaaa
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:18:51 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107569374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:17 schreef pessie het volgende:
Sanne, laat haar gewoon lekker wennen. Ze krijgt wat ze nodig heeft van jou en verder kan ze zelf wel aangeven wat ze wil. Bij 9 maanden heeft ze echt iets nodig (wat nog steeds over een paar hapjes gaat oid) en tot die tijd is het gewoon wennen. Sommige kindjes zijn daar sneller mee (de mijne at zn eerste stronk broccoli kaal met 5.5 maanden) en de anderen zijn er later mee (volgens mij is hier iemand wiens dochter met 9 maanden nog steeds amper iets wilde?). Tsja, elk kind is anders en als er geen gekke dingen te zien zijn in de curve gaat het over het algemeen gesproken goed.

Dat was de mijne. :)
Die begon pas met een maand of 9 echt wat te eten. Voor die tijd was het mondjesmaat.
Enneh, uitsmeren is toch ook veel leuker dan opeten? ;)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:21:55 #275
259886 pessie
pi_107569546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:16 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Omdat t heeeeeeeel weinig is, minimaal, mag ik t zo proberen. Hoef ik haar niet meteen een echt medicijn te geven. Zo raar is dat toch niet?
Tsja als het werkt is het handig, ik had er alleen nog echt helemaal nooit over gehoord. Ben erg benieuwd naar hoe dit gaat, goed om te weten namelijk!
pi_107570691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:16 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Sorry de volgende keer zal ik geen interesse tonen :')
pi_107571051
Huh? Waarom reageer je nou zo? Volgens mij begrijp je m'n berichtje verkeerd want ik bedoelde er niks lulligs mee.
Tralalalaaa
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:11:57 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107572180
Jullie missen beiden intonatie ;)

Ik vind het net als pvoesss vreemd dat je voor je meisje cranberry sap Moët gebruiken.. Spruw ook al zie je t op de tong niet is vet pijnlijk :X. En dan snap Ik niet dat de huisarts jullie Dan een week laat aan modderen.. Want jullie blijven elkaar telkens besmetten..
In dat opzicht is dus de vraag waarom de huisarts die keus maakte. Meer niet :)

Hier gaan we de vis en Noten maar even weglaten. Hoop dat dat de on duidelijke klachtjes die best lijken op allergie ook.. Vermoed zelf dat het in de Noten zit.. Maar even beiden. Kijken hoe Oliebol er op reageert en ofdat zijn groei weer wat opwaarts gaat!

De eerste opmerking is al binnen oh Dan is je melk op .. :') ja daarom lekker Mijn borsten en verbruik Ik 3 dozen pads de week :') !
Wie zij dat BV gratis was ;) :+
pi_107574952
Zijn wasbare pads dan geen idee voor je?
pi_107576002
ik heb er nog wel wat voor je liggen evenstar mocht je ze willen (van Avent). Mag je zo hebben
  vrijdag 3 februari 2012 @ 23:24:00 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107579508
Als je ze niet nodig hebt graag mrien :)

Wupwup wist niet dat die bestonden :o alleen lilypadz maar begreep dat die niet fijn zijn bij grotere borsten.
pi_107579751
Nee ik gebruik ze niet, zijn er een stuk of 10 gok ik, wasbaar dus. Ff in een bh netje in de wasmachine gooien :)
Doe je je adres nog een keertje?
  zaterdag 4 februari 2012 @ 10:50:04 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107588219
evenstar, ik vond de lilypadz wél fijn en ik heb ook niet bepaald kleine borsten ;)
pi_107588865
Wup en PM-girl bedankt! we gaan nu met een wattenstaafje langs haar wangen, tong en gehemelte na elke voeding :Y gaat idd stukken beter dan een hele klodder spul in dr bekkie
pi_107600918
* Clubsoda het topic binnensluipt

:W Ik ben niet geen vaste OUD-er, maar wel net moeder geworden en borstvoeding voelt nog een beetje als hogere wiskunde... ;) Ik zou het handig vinden om hier af en toe mee te lezen om dingen op te steken en advies te vragen. De borstvoeding verloopt hier nog niet echt vlekkeloos, dus een steuntje in de rug is prettig.

Even kort wat stats: afgelopen maandag ben ik bevallen van ons eerste kindje, een zoon. Gezonde, stevige knul en in het ziekenhuis zijn we heel goed geholpen met aanleggen. Dat ging heel aardig, hij hapte al heel netjes maar voor mij was het direct al erg pijnlijk. Nu vreesde ik al een beetje hiervoor, mijn tepels zijn enorm gevoelig. Thuis aangekomen weer aangelegd met de kraam, en heel veel pijn, die niet wegzakte. Na een dag samen met de kraamverzorgster besloten te beginnen met kolven na het aanleggen om zo de prodcutie extra te stimuleren. Dat leverder geen druppel op, maar wel nog meer pijn door het zuigen én kolven. Aan het einde van dag 2 zat ik al te huilen bij het idee van voeden en zat ik er zo verkrampt bij en begon ik bijna te wensen dat hij maar niet zou happen... Een gedachte die ik niet wil hebben over mijn kind, waarbij kwam dat hij meer dan 7% was afgevallen, dus besloten om te starten met kunstvoeding en te blijven kolven.

Zo'n opluchting voelde ik en ik ben met goede moed 2 dagen vruchteloos blijven kolven totdat ik eergisteren eerst wat druppels zag, een paar uur later 10 cc, weer wat later 30 *O* Sinds gisteren kan ik volledig voorzien in zijn behoefte en zijn we dus van de kunstvoeding af. Het afvallen is gelukkkig ook gestopt en hij is nu lekker aan het aankomen. Het kolven blijft pijnlijk, maar te doen, zeker nu ik resultaat zie. Ik ben nog wat huiverig om weer te gaan proberen met aanleggen hierdoor. Het moet nu vooral ook even fijn zijn wat mij betreft, ik wil niet weer allemaal negatieve gedachten over het voeden krijgen. Het kolven zie ik niet als een belasting en het is ergens ook wel fijn om precies te weten hoeveel hij binnenkrijgt.

Dus :+ Wat ik al zei, ik lees hier graag wat mee voor als ik toekom aan de ingewikkelde dingen als blokvoeden en regeldagen en meer wonderen uit de wereld van de borstvoeding ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 18:22:09 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107601881
Clubsoda, welkom!

Fijn dat je het kolven wil blijven volhouden en dat het zo goed gaat, hulde!
En live voeden is in het begin niet helemaal gevoelloos, bij mij tenminste niet. Maar het gaat echt over, na een paar weken voel je nauwelijks iets van het drinken en zuigen. Goed aanleggen is enorm belangrijk en ook de ligging van je baby is belangrijk.
pi_107602086
Sluit me helemaal aan bij Juud! hier deed het ook enorm pijn de eerste 2 weken maar daarna is het echt genieten! O+

Welkom!
pi_107602414
Dankjulliewel! :) Ik realiseer me dat ook terdege hoor, dat het soms even doorbijten is. Wat ik al zei, het kolven is nu ook nog pijnlijk, maar goed uit te zingen en ik ga dapper steeds een standje hoger. Maar dat drinken aan de borst, dat deed toch zo gigantisch veel zeer, dat viel niet te relativeren of vol te houden. Het is natuurlijk niet mogelijk over te brengen hoe het voelde, maar mijn grens was echt bereikt.

Ik ga het ook zeker nog proberen, de borst geven, maar probeer mijn doelen ook reëel te houden. Stap 1 was m'n zoon moedermelk geven en dat hebben we bereikt. En stiekem ben ik daar best trots op, 3 dagen geleden zag ik bijna niet meer zitten en nu geef ik 'm alles wat hij nodig heeft. Stap 2 is voeden zonder tussenkomst van hulpmiddelen en dat komt vast ook snel.
pi_107602672
Super Clubsoda! Wat doe je het goed!
En tevens herkenbaar! Ik heb de eerste week huilend, en tot bloedens toe op mn lip bijtend zitten voeden. Ik kreeg in het ziekenhuis een tepelhoedje en dat verminderde de pijn maar dit mag echt alleen als je voldoende produceert en aangezien jij net genoeg kolft moet je daar niet mee gaan rommelen nu..

Ik kan je alleen maar aanraden een lactatiekundige te bellen, die kan echt je reddende engel zijn. Veel zorgverzekeringen vergoeden die (deels).

Oja.. GEFELICITEERD!
pi_107603207
Dankjewel! Ik vind het fijn en geruststellend om te horen dat het bij jullie van heel pijnlijk naar fijn en prettig is gegaan. Dat geeft de burger moed! Ik verheug me daar ook erg op, het lijkt me zo knus O+

Sannne, daar zat ik ook al over te denken, een lactatiekundige. Lijkt me erg zinvol inderdaad en volgens mij krijg ik het ook vergoed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 februari 2012 @ 19:03:06 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107603318
feli Clubsoda!

de tip van een LK zou ik zeker meenemen, bij mij zeiden de verpleging en de kraam thuis ook dat ik goed aanlegde, maar toch ging het pijn doen want verkeerd aanleggen en dus kloven. Met hulp van een LK goed aan leren leggen, en inmiddels elf maanden verder voed ik nog steeds probleemloos, in de meest rare houdingen (dank aan een acrobatische baby) en overal waar 't moet (en kan)

zaterdag 4 februari 2012 @ 20:00:16 #292
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107605221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:27 schreef bitterend het volgende:
Sluit me helemaal aan bij Juud! hier deed het ook enorm pijn de eerste 2 weken maar daarna is het echt genieten! O+

Welkom!
Nou bij mij de eerste 7 weken wel pffff als ik er nog aan denk. :'(
Ik zou zo overgestapt zijn op flesvoeding, maar dat was uitgesloten aangezien hij de fles niet wil.
Maar ik heb me wat zitten te verbijten en te jodelen en maar smeren met die bepanthen creme, hele klodders... :'(
En ineens, nou ja ineens, langzamerhand werd het pijnloos.
Ik leg nog steeds hetzelfde aan, heb niks veranderd, maar geen kloven meer en geen pijn meer en er komt geen zalfje aan te pas.
Ik denk dat het gewoon gewenning is, dus niet alles is toe te schrijven aan verkeerd aanleggen.
Sommige mensen zijn gewoon gevoelig :P ;) (waaronder ik :+ )

Ohw enne welkom natuurlijk :W
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 20:06:01 #293
259886 pessie
pi_107605409
Gefeliciteerd clubsoda! Welkom in dit topic.
Verder heb ik de eerste 4 maanden met tepelhoedje gevoed en kan ik me echt pijn niet meer herinneren (is dan ook alweer anderhalf jaar geleden).
  zaterdag 4 februari 2012 @ 20:06:26 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107605424
o ja; ik herken dat ook wel hoor, de eerste weken was het hier ook bij beide kindjes niet pijnloos, en vooral bij Evie heb ik heeeeeeeeeel veel pijn gehad met voeden.
Zweet liep me langs de rug, de tenen krom in de schoenen, en ik werd er zelfs misselijk van... (angstzweet had ik vantevoren al... en zag huizenhoog tegen de voedingen op). Maar ik kolfde dus ook NA elke voeding toen, dus het was dubbelop, van de 24 uur op een dag, denk ik dat er ongeveer 5 uur niets aan mijn borsten zat...
:@
pi_107606090
Welkom clubsoda! En gefeliciteerd met je jongen :) hier duurde het ook wel 5 dgn voordat er wat kwam en ook ik heb even door de pijn heen gemoeten. Maar dat duurde bij mij gelukkig net zo lang.

Misschien kun je rustig opbouwen door eerst 1 voeding live te doen per dag en daarna rustug opbouwen?
pi_107607112
Ik heb trouwens geen kloven ofzo, het zit volgens mij echt in de aanhechting. Dat getrek om niks was vooral zo pijnlijk. Nu het daadwerkelijk effect heeft, is dat gevoel een heel stuk minder.

Beessie Jen, dat beschrijft wel ongeveer hoe ik me voelde ja ;) Ik vind het heel bikkelig dat je dat hebt doorgezet, ik trok het echt niet meer.

Nirak, dat is wel een goed idee inderdaad. Ik kan dat wel tijdens een ochtendvoeding proberen, dan stroomt het het makkelijkst. En 5 dagen, da's ook lang zeg! Mijn bonkje was na 1 nacht al ruim 200 gram afgevallen, we durfden daarom niet veel langer te wachten met bijvoeden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 04-02-2012 20:58:39 ]
pi_107609991
Heb je een infuus gehad tijdens de bevalling?

Welke kleur hebben je tepels na het voeden of kolven?
pi_107610085
Het is overigens heel normaal dat de voeding pas na een paar dagen op gang komt.
Ik zou zeker even contact zoeken met een lacatiekundige!
Succes
pi_107610181
Wij hebben ook bijvoedig gegeven vanaf dag twee hoor, want hij krijste alles bij elkaar van de honger.. Het werdt een heel ander kind na een beetje eten :)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 22:53:44 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107611775
Mijn paps is tof O+
We had den het over kaas welke t lekkerste is. En Ik zei dat Ik t wel mis soms. En zei Mijn pap: nog iig tot Hij een jaar is volhouden.
Vond het zo mooi dat Hij dat zo vind tot get jaar minimaal !
Mijn mama was ooh Hij komt niet heel veel aan.. Dan is je melk op.. :+
pi_107612469
Welke kaas mag eigenlijk niet dan evenstar als je bv geeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')