abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 19:24:54 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107566883
*kick omhoog voor Pessie ;) *
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:03:54 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_107568573
Ik ben heel enthousiast begonnen, maar het is nog niet zo'n succes. Fruit wil eigenlijk helemaal niet (gepureerd redelijk) maar in stukken niet.
Groenten gaan best aardig met broccoli als absolute topper!
Wel weer ontzettend leuk hoe hij alles aanpakt en meestal wegsmijt.

Onze hond is blij met onze keuze! ;-)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 20:06:34 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107568719
Als Geert tegenwoordig begint te piepen, en ik zet 'm in z'n kinderstoel en ik pak een banaan, gaat dat gezicht in één seconde van huilen naar lachen en graaien naar die banaan. Wel weer boos worden natuurlijk als ik niet opschiet met pellen .. maar die eet dus écht zo 'n hele banaan weg.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107571597
Mag ik nog in dit topic?
Mijn peutertje moest vanavond aan tafel hard huilen, omdat de sperziebonen op waren ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 februari 2012 @ 21:03:23 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107571741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:00 schreef WupWup het volgende:
Mag ik nog in dit topic?
Mijn peutertje moest vanavond aan tafel hard huilen, omdat de sperziebonen op waren ;(
mens, kook dan ook genoeg! :{w
;)

Nee hoor, fijn dat je zo'n goed etende peuter hebt! :Y

pi_108739695
Hier zijn bij de kleine man aardappelen, brocolli, worteltjes en boontjes wel favoriet. Net als banaan, appel en druifjes. Gisteren voor het eerst bietjes gegeven en daarna een beetje hangop. Hij maakte er een heerlijke kliederboel van O+. Daarna uitgebreid in bad en gesopt hihi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:45:12 #207
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108741842
_O- je had em zn kleren al uitgedaan! :D
pi_108743309
:Y Gemene mama ben ik hè? :D En een lol dat hij had, wij ook trouwens. Heb heel hard mijn best moeten doen om niet te lachen tijdens het filmen.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:09:29 #209
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108749189
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:36 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Hier zijn bij de kleine man aardappelen, brocolli, worteltjes en boontjes wel favoriet. Net als banaan, appel en druifjes. Gisteren voor het eerst bietjes gegeven en daarna een beetje hangop. Hij maakte er een heerlijke kliederboel van O+. Daarna uitgebreid in bad en gesopt hihi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha wat een heerijkheid :Y en zoals hij uit zijn stoel omhoog komt en dan dat smoeltje erbij O+
Rayen 2½ jaar!
pi_108755490
:D:D geweldige filmpje!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109003766
Mmmmh, lekker zelf eten O+

pi_109004659
Leuke foto's Cyntiaaa, lekker broodje Cas ;)
  maandag 12 maart 2012 @ 22:25:26 #213
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_109032228
ahh wat een leuke foto's cyntiaa!
Ik heb het eens geprobeerd maar ze snapt er de ballen niet van :D, het wordt idd smijt en gooi werk haha
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
pi_109032984
Wij doen met Noah halfhalf. Aangezien hij binnenkort naar het kdv gaat, krijgt hij een deel gepureerd, omdat hij dus moet leren van een lepeltje te eten. Hij krijgt echter ook vaak iets van onze groente erbij of een rijstewafel. Het is echt mooinom die ontwikkeling te zien. Binnen een paar dagen is hij van kokhalzen en uitspugen, gegaan naar sabbelen en kauwbewegingen maken.

Bij het eten met een lepeltje, laat ik hem ook de regie en waar hij de eerste keer vooral met het lepeltje speelde en er op sabbelde, kan hij nu daadwerkelijk het eten er vanaf happen, kauwen en doorslikken.

Dit allemaal sinds een week. Ik vind het wonderlijk, zo snel ze dat snappen O+
Lotte!
Noah!
pi_109039934
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 22:37 schreef Linda2205 het volgende:
Wij doen met Noah halfhalf. Aangezien hij binnenkort naar het kdv gaat, krijgt hij een deel gepureerd, omdat hij dus moet leren van een lepeltje te eten.
Staan ze er daar niet voor open dan? Bij het KDV van mijn zus eet de jongste (7 maanden) met een oudere groep mee omdat hij anders alleen moet eten en er dan geen zin in heeft. Ze hadden er nog niet van gehoord (voor de 1e van mijn zus) maar wilde wel meewerken.

Zondag mijn nichtje (ook 7 maanden) het maar zelf laten uitzoeken met de boterham. En dat ging wonderbaarlijk goed, ze had hem voor de helft op. Wel in stukjes gedaan omdat de ouders dat ook doen, maar zij voeren haar. De ouders stonden er echt van te kijken dat het zo goed gegaan was.

Onze Stan eet gewoon met ons mee en ook nog vaak veel. Favoriet blijven Pasta en Sperziebonen, gekookte aardappelen is hij minder fan van (net als zijn moeder). Ook vis gaat er goed in (die ik weer niet eet).
live your fears, fear your live
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:51:51 #216
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109040319
Ah kijk, mijn kind is niet de enige die geen aardappels hoeft :') . Is het trouwens erg dat hij bij AVG maaltijden alleen de G en V opeet?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 maart 2012 @ 09:04:43 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109040533
gewone gekookte aardappels hoeft de mijne ook niet, maar gegratineerd uit de oven vreet hij ze zo weg. kleine lekkerbek :')

pi_109040799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:14 schreef refro het volgende:

[..]

Staan ze er daar niet voor open dan? Bij het KDV van mijn zus eet de jongste (7 maanden) met een oudere groep mee omdat hij anders alleen moet eten en er dan geen zin in heeft. Ze hadden er nog niet van gehoord (voor de 1e van mijn zus) maar wilde wel meewerken.

Zondag mijn nichtje (ook 7 maanden) het maar zelf laten uitzoeken met de boterham. En dat ging wonderbaarlijk goed, ze had hem voor de helft op. Wel in stukjes gedaan omdat de ouders dat ook doen, maar zij voeren haar. De ouders stonden er echt van te kijken dat het zo goed gegaan was.

Onze Stan eet gewoon met ons mee en ook nog vaak veel. Favoriet blijven Pasta en Sperziebonen, gekookte aardappelen is hij minder fan van (net als zijn moeder). Ook vis gaat er goed in (die ik weer niet eet).
Het gaat hier allemaal een beetje anders. Als ik wil dat hij zelf eet, moet ik zelf het eten meegeven en eerlijk gezegd vind ik dat een beetje zonde, aangezien ik sowieso betaal voor het eten wat hij daar krijgt. Het gaat daarbij om het warme eten 's middags. Als ik zeg dat ze hem 's morgens met het ontbijt lekker kunnen laten kliederen, dan is dat prima, net zo als na het slaapje met groente en fruit enzo. 's Avonds thuis kan hij dan ook gewoon zelf doen O+
Lotte!
Noah!
pi_109040818
Oh en aardappels zijn hier bij mijn grote echt favoriet! Groente proeft ze wel altijd netjes, maar ze spuugt het ook net zo hard weer uit :') Ze is nu 2,5. Wanneer gaat dat over? :P
Lotte!
Noah!
pi_109041621
Hoihoi, ik ben nieuw in dit topic. Joris is volgende week zes maanden en we zijn vorige week begonnen met eten aanbieden (tot nu toe volledig bv).

We hebben nu een paar keer een gekookt worteltje, twee keer banaan en 1 keer broccoli aangeboden. Op de wortel sabbelt hij, bijt soms een stukje af en begint een beetje te kauwen (zonder tanden) maar spuugt het dan weer uit. Van banaan neemt hij een piepklein hapje en houdt het even in zijn mond maar slikt het niet door. Bij de broccoli keek hij heel moeilijk omdat de friemeltjes in zijn mond bleven zitten.

Kortom, we denken niet dat hij binnenkort grote hoeveelheden vast voedsel wegwerkt. Maar kauwen wil hij wel (op je vinger bijvoorbeeld) dus dat is een begin.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:20:05 #221
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109056525
Refro, je kunt ook nog zoete aardappel proberen, valt hier goed in de smaak! :9
Op kokenvoormijndochter.nl vind je daar leuke recepten voor!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_109078302
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef __Isis__ het volgende:
Refro, je kunt ook nog zoete aardappel proberen, valt hier goed in de smaak! :9
Op kokenvoormijndochter.nl vind je daar leuke recepten voor!
Och ik zit er niet zo veel mee meestal eten we maar 1 of 2x per week gekookte aardappelen, en hij eet er wel iets van. Als het stamppot of opgebakken is eet hij ze wel. Pasta, rijst en couscous gaat er ook heel goed in.

Gisteren hadden we bij mijn ouders wortel stamppot zijn neefjes (bijna 2 en net 3 geworden) aten allebei een goede opscheplepel en toen waren ze klaar. Onze kerel was na 3 borden te hebben opgegeten bij opa aan het bedelen en dan niet voor de worst maar de stamppot. Geen idee waar hij het allemaal laat. :)
pi_109159751
Nou, Joris heeft van de week voor het eerst ook echt iets doorgeslikt van wat hij proefde, een heel klein stukje banaan. De wortels waar hij vorige week nog heerlijk op zat te sabbelen had hij nu totaal geen interesse in.

Is dit normaal? Of happen de meeste kindjes van zes maanden meteen van alles weg?
pi_109163034
Ik kan je helaas niet vertellen wat normaal is. Hier heb ik in het begin ook gedacht dat er bijna niets inging, maar vond dan van alles in relatief grote stukjes in de ontlasting terug. Ook nu met bijna 10 maanden vind ik er stukjes terug, niet alles wordt verteerd. Ze hebben ook meestal nog niet veel tandjes en kunnen nog niet goed kauwen of bijten, dus het is vrij logisch dat ze nog niet zo veel eten, ze moeten dat eerst leren.
Mij werd in het begin altijd gezegd, het is bijvoeding en ze teren nu nog voornamelijk op de melk. Dat gaat vanzelf langzaam veranderen. Geef het gewoon de tijd.
pi_109168028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:42 schreef sverbern het volgende:
Nou, Joris heeft van de week voor het eerst ook echt iets doorgeslikt van wat hij proefde, een heel klein stukje banaan. De wortels waar hij vorige week nog heerlijk op zat te sabbelen had hij nu totaal geen interesse in.

Is dit normaal? Of happen de meeste kindjes van zes maanden meteen van alles weg?
Het heeft inderdaad tijd nodig mijn ervaringen (3 neefjes en 1 eigen)
Oudste (nu 3 jaar) had behoorlijk snel door wat het was en at zeer traag (introductie met 8 maanden)
Opvolger (bijna 2) had het sneller door maar was veel kieskeuriger tav nieuwe smaken (introductie met 6 maanden)
Mijn eigen (1,5 jaar oud) heeft lang hele kleine beetjes gegeten (introductie met 6 maanden)
De jongste (nu 7 maanden) at snel mee en ook veel, wel alleen als andere mensen ook eten (introductie met zes maanden)

Geef het dus de tijd en hou aan dat het gedurende het eerste jaar echt bijvoeding is (in principe zouden ze zat aan melk hebben).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')