quote:Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind
Dat is hij nu eigenlijk nog wel.
Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Was deze hier al eens langsgekomen?
Ik heb geen idee of het echt iets is overigens, mss gaat 'gratis is altijd goed' niet op hier, maar toch.
http://www.oeiikgroei.nl/(...)-ebook-borstvoeding/
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Sannne het volgende:
Ik heb dr vandaag iets langer op gehouden (of beter gezegd, ze werd vanmiddag eerder wakker en heb dr wakker gehouden tot het normale bedtijdstip) lekker eten gegeven, veel mee gespeeld, gebadderd, liedjes gezongen, geknuffeld, gestoeid, kortom: moe gemaakt!
Ze sliep binnen een minuut toen ik dr neerlegde
Maar dronk ook maar heel kort dus ik ben bang dat ik vanavond nog wel een keer mag gaan liggen, hopelijk dit keer niet lang.
Succes TJ!
Pvoesss wat lastig! En de Nanny technieken helpen ook niet?
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:40 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.
Als ik heem niet aan de borst hou om te "sabbelen" probeert hij zijn duim te pakken maar soms lukt dat maar dan steekt hij hem zover in zijn mond dat hij moet kokhalzen.
Geen prettig gehoor en dat verschillende keren achter elkaar.
En wat bedoel je met omgekeerd blokvoeden? Proberen hem zoveel mogelijk te laten "lebberen"en dan proberen er 3 of 4 uur tussen te houden?
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef DJMO het volgende:
blokvoeden = gedurende een x aantal uur steeds dezelfde borst aanbieden, en bij het volgende blok hetzelfde, maar dan met de andere borst. Wordt veel gebruikt om overproductie tegen te gaan. Zo zou je dus kunnen besluiten om, als beeb verzadigd is, ten minste drie uur niet te voeden en hem met anders (proberen) af te leiden.
Dat vinden onze baby's ook.quote:
Is het niet een keer het proberen waard dat Opa en Oma in jouw huis slapen samen met de kinderen en dat je dan een nachtje weg bent? Dat hij op die manier leer dat hij ook in zijn eigen huis en eigen bedje veilig is zonder jou erbij?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem![]()
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Nee, snap ik, ik bedoelde ook niet echt angst, maar gewoon het idee alleen te slapen, maar in de vertrouwde omgeving.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef Pvoesss het volgende:
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
Ja, dat snap ik op zich ook wel.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
haha bedankt mevrouw de taalnaziik zal het onthouden.
Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.
En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst![]()
![]()
Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
En dat zeker weten!quote:Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef Sannne het volgende:
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
Heb je dan nu spijt van je aanpak bij Jen? Of meer: denk je dat dat invloed heeft (gehad) op haar huidige gedrag? Of denk je dat dat vooral haar karakter is? Sterkte ermee, het klinkt heftig!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.
Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.
Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
Ik snap het hoor, ik heb ook twee heel verschillende kinderen, ook wat slapen betreft. Ik was alleen benieuwd of je visie veranderd was door Jens gedrag, dat je nu dacht van 'was ik maar strenger geweest' o.i.d.. Ik was gewoon benieuwd, misschien kan ik er nog wat van lerenquote:Op maandag 23 januari 2012 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor.
Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.
Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
Ik heb alleen de borstschildjes vervangen. De slangen kun je gewoon uitkoken en als je ze minstens 10 minuten kookt dan zijn ze ook vrij van spruw. Wel goed laten drogen!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef Jipster het volgende:
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..
Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
Dank je voor je antwoord! Maar nee, zodra er niks aan m'n tiet hangt voel ik niks! Het is echt alleen het moment dat ze aanhapt en wanneer ik de kolf aan zet.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:59 schreef PM-girl het volgende:
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee!En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.
Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
![]()
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef Jipster het volgende:
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
![]()
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
Hier "probeer" ik dat ook, maar soms gaat het niet snel genoeg naar meneer zijn zin en dan lijkt hij wel een piingpong bal met dat hoofdje van hem om zo snel mogelijk bij zijn geliefde tepel te komenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.
Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer.
Nou zeg dat wel, grappig dat jouw kleine dat ook heeft.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:45 schreef bitterend het volgende:
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het!
Dat hebben we hier ook een periode gehad. Is nu weer over. Nu zijn het weer kleine beetjes als er al wat terugkomt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
Nou hier ook hetzelfde, komt gewoon omdat hij teveel wil zuigen volgens mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
De nieuwe kolf is fijnquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:07 schreef Jipster het volgende:
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze wil ik even delen.. Zo groot maar aan de borst toch nog zo klein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |