abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:48:02 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147087
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 18:50:02 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107147148
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Sannne en TJ, het gaat ook niet om foppen. Logisch dat zo'n kind daar niet intrapt als zijnde borst, maar hier was het wel altijd een goede vervanging. Maar misschien had ik gewoon een heel makkelijk kind :?
Dat is hij nu eigenlijk nog wel. :Y

Pvoesss, waarom stap je dan niet over op een soort (omgekeerd?) blokvoeden maar dan met tussenpozen van 3-4 uur geen voeding?
Zo heb ik voor mijzelf indertijd ook 's nachts wat meer ruimte gecreëerd. De eerste paar avonden/nachten waren rampzalig, maar daarna werd Harry in elk geval niet mee voor iedere scheet wakker en wilde dan per se aan de borst.
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Was deze hier al eens langsgekomen?
Ik heb geen idee of het echt iets is overigens, mss gaat 'gratis is altijd goed' niet op hier, maar toch. ;)

http://www.oeiikgroei.nl/(...)-ebook-borstvoeding/
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:21 schreef Sannne het volgende:
Ik heb dr vandaag iets langer op gehouden (of beter gezegd, ze werd vanmiddag eerder wakker en heb dr wakker gehouden tot het normale bedtijdstip) lekker eten gegeven, veel mee gespeeld, gebadderd, liedjes gezongen, geknuffeld, gestoeid, kortom: moe gemaakt!
Ze sliep binnen een minuut toen ik dr neerlegde ;)
Maar dronk ook maar heel kort dus ik ben bang dat ik vanavond nog wel een keer mag gaan liggen, hopelijk dit keer niet lang.

Succes TJ!

Pvoesss wat lastig! En de Nanny technieken helpen ook niet?
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:40 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik die vervanging kon gebbruiken. Maar een speen wil hij al vanaf de geboorte niet en een flesje pakt hij ook niet.
Als ik heem niet aan de borst hou om te "sabbelen" probeert hij zijn duim te pakken maar soms lukt dat maar dan steekt hij hem zover in zijn mond dat hij moet kokhalzen.
Geen prettig gehoor en dat verschillende keren achter elkaar.

En wat bedoel je met omgekeerd blokvoeden? Proberen hem zoveel mogelijk te laten "lebberen" ;) en dan proberen er 3 of 4 uur tussen te houden?
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef DJMO het volgende:
blokvoeden = gedurende een x aantal uur steeds dezelfde borst aanbieden, en bij het volgende blok hetzelfde, maar dan met de andere borst. Wordt veel gebruikt om overproductie tegen te gaan. Zo zou je dus kunnen besluiten om, als beeb verzadigd is, ten minste drie uur niet te voeden en hem met anders (proberen) af te leiden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107147363
Maar pvoesss, je zegt ik kan niet tegen laten huilen. Maar je weet zelf heel goed dat dat precies is wat er gebeurt als je weggaat??
Ik vind dat elkaar onwijs tegenspreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:00:28 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_107147567
tietjes :9
pi_107147662
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
pi_107147675
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:00 schreef aequus het volgende:
tietjes :9
Dat vinden onze baby's ook.

Elise is alweer wakker. Te vroeg gejuicht.. Toch maar aan het koken, we'll see..
  maandag 23 januari 2012 @ 19:05:45 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107147783
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Oh nee absoluut niet hoor op de opvang en met opa en oma gaat het goed.
Het is echt alleen als ik in de buurt ben een probleem :Y
Hij slaapt samen met zuslief dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Is het niet een keer het proberen waard dat Opa en Oma in jouw huis slapen samen met de kinderen en dat je dan een nachtje weg bent? Dat hij op die manier leer dat hij ook in zijn eigen huis en eigen bedje veilig is zonder jou erbij?
pi_107147885
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
pi_107148074
Enige wat die dus wel wil zonder mij is de wandelwagen.
Daar slaapt die gerust een uur of 4 in..
Maar tegenwoordig weet die hoe hij de gordels los kan krijgen dus durf ik dat ook niet.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:18:08 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107148266
Ok sorry, ik moet, ik kan het niet laten... :@ :X :@
Maar 'die' is echt heel erg fout! :o Het is of 'ie of hij, maar niet 'die'.

/taalnazi
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:08 schreef Pvoesss het volgende:
Het is het proberen waard inderdaad, maar het maakt niet uit of hij in mijn bed ligt of in zijn bed zonder mij.
Mijn bed geeft evenveel drama als zijn bed als het zonder mij is. Hij heeft niet echt een angst voor zijn bedje ofzo.
Nee, snap ik, ik bedoelde ook niet echt angst, maar gewoon het idee alleen te slapen, maar in de vertrouwde omgeving.

En eerlijk... hoezeer ik me kan voorstellen dat jij niet van 'laten huilen' houdt... als ik dit zo lees word je dus dik gemanipuleerd door je dreumes als hij het bij anderen wel prima kan...
pi_107148555
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:27:04 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107148600
TJ, ik bedoel dus dat je (als je een ouder kindje hebt) je kan kiezen om er minstens 3 (of 4) uur tussen voedingen te laten zitten. Harry wilde ook steeds aan de borst en hoe ouder hij werd, hoe vaker hij 's nachst wakker werd voor even een slokje.
Dus toen heb ik besloten (heel moeilijk!) om te 'zeggen' (vooral tegen mezelf) dat hij niet elk uur een slok nodig had. Misschien wel mijn nabijheid, maar níet de borst. Binnen een blok van 3 uur legde ik hem dan niet meer aan de borst. Wel bij mij voor troost. Hij heeft een paar dagen bij mij gehuild omdat hij boos was dat hij niet aan de borst mocht. Daarna was het over en toen liet hij er uit zichzelf steeds meer tijd tussen.
pi_107148645
Pvoesss, ik denk dat BE gelijk heeft. Hij is gewend dat hij lekker mag drinken 's nachts, en als hij wakker wordt is mama in de buurt om hem weer in slaap te voeden. En je wilt het wel anders, maar zonder huilen, lees ik uit jouw posts.
Ik denk dat je er doorheen moet wat het huilen betreft, en beseffen dat hij heel goed boos kan zijn en daarom huilen. En boos zijn is niet per se een emotie die meteen opgelost hoeft, toch?

Wij hadden datzelfde eigenlijk afgelopen zomer, toen was ze 13 maand. Papa was een week weg en meteen was alles anders. Ze wilde niet meer alleen slapen, ik kon niet meer weglopen terwijl ze wakker in bed ging. Kortom, ze wilde me dichtbij houden. Logisch ook.
Maar toch hebben we, nadat papa terug was moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen, haar weer geleerd alleen te slapen. En alleen bij mama drinken als het zelf slapen niet meer lukte om wat voor reden ook.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_107148879
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
  maandag 23 januari 2012 @ 19:57:35 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107150066
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:25 schreef Pvoesss het volgende:
haha bedankt mevrouw de taalnazi :+ ik zal het onthouden.

Ja klopt.
Maar ik heb mezelf meer met laten huilen hij geeft echt niet op.
Laatst moest ik hem wel laten huilen doordat ik een hele zieke truus had (en ik kots van haar en de vloer aan het schrobben was) En hij gaat maar door.

En dan is er nog het probleem van truus. Als zij haar broertje hoort huilen gaat ze gillen.
Mamaaaaa mijn broer heeft je nodig. Mamaaaaa hij wil NU een borst }:| :')

Ik denk dat ik met toegeven er voorlopig meer aan heb.
Dan hem te trainen om door te slapen.
Al hoop ik voor mijn lichaam dat hij echt heeel snel door gaat slapen.
Ja, dat snap ik op zich ook wel. :Y
pi_107150099
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 19:33 schreef Sannne het volgende:
Je zit echt in een cirkeltje Pvoess.. Om die te doorbreken moet je doorzetten, maar als jij het liever zo door laat gaan is dat prima toch?
Alleen, denk aan jezelf. En aan de toekomst!
En dat zeker weten!

Het is alleen maar dat ik me niet voor kan stellen dat je dat volhoudt.. En volgens mij wordt het alleen maar moeilijker om hem te leren dat hij zelf wél kan slapen. Ik herken namelijk best wel wat dingen. Als ik Isabel in slaap voedde in die periode, was ze ook na anderhalf uur max weer wakker, gewoon omdat ze me dan kwijt was én in slaap gevoed worden is veel fijner..
pi_107150153
Ik denk dat manipuleren echt een veel te groot woord is voor een dreumes van nog geen 14 maanden. Die heeft gewoon de associatie mama = melk en oma = geen melk. Hij kan echt nog niet bedenken dat mama ook eventueel /geen melk/ kan betekenen. Sterker nog: dat is zelfs de kern van het probleem. Ik denk wel dat het een utopie is om zoiets zonder huilen op te lossen. En moet dat? Als jij en je lijf niet meer kunnen dan moet je iets anders verzinnen. Ik denk altijd maar zo: als je geen melk meer zou hebben zou je het ook anders op moeten lossen, en dan zou het linksom of rechtsom ook lukken.

[ Bericht 86% gewijzigd door Jore op 23-01-2012 20:08:44 ]
pi_107152202
Realiseren jullie je ook dat dit pvoesss d'r tweede is en ze prima weet hoe het er over een tijdje uit kan zien? Ik herken het ook van die leeftijd en heb er ook voor gekozen om het op zijn beloop te laten. En zie daar, een peuter die prima doorslaapt. Ik had het niet anders willen aanpakken en ik lees dat pvoesss daar ook geen behoefte aan heeft.
Wel is het lief dat jullie meedenken :)
pi_107152273
Je hebt gelijk Wup, ik denk weer eens te veel vanuit mijn eigen situatie en draagkracht..
pi_107155077
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
pi_107155254
Wup heeft een goed punt..

mijn oudste sliep vanaf 8 maand ineens pats boem door van 8 tot 8 *O*
Na een aantal maanden gewoon gigantisch goed slapen is ze ook weer in mijn bed terecht gekomen. Daarna kwam de fase dat ze weer maanden geweldig in haar eigen bed sliep.
En nu wil ze vaak weer bij ons rond een uurtje of 5.
Ik breng haar naar bed rond een uur of 7 lees een boekje ze mag nog even op de dora laptopt en ze slapt.

Het probleem wat voor mij ook gewoon mee weegt is dat ik dus niet snachts mijn bed makkelijk uit kan. Ik heb enorme spierproblemen en lopen is soms heel erg lastig helemaal als ik in slaap ben geweest. Ik moet echt opstarten dus in eigen bedje en er uit gaan voor voeden kan niet.
pi_107155586
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat realiseer ik. Daarom zeg ik het ook. Of het nu je 2e, 3e of 4e is. Geen kind is hetzelfde. Wat bij kind 1 werkt kan voor kind 2 totaal geen optie zijn.
Bij Jen ben ik ook altijd meegegaan in het samen slapen, slokje hier, kusje daar. Resultaat: vanmiddag een mevrouw van het cb omdat we het echt niet meer weten met jen om haar naar bed te krijgen. Het gaat hier namelijk van kwaad tot erger, en je hebt het niet in de gaten, omdat het steeds een beetje toegeven is. Tot je op het punt staat dat je je geen raad meer weet.

Dat dus meegenomen Leyla zelfde ding. Vanaf begin in ons bed geslapen. Vanaf het begin aan, wel slapen op een eigen plekje eigen bedje. En Leyla leg ik in bed en ze slaapt.

Zelfde opvoeding. 2 resultaten.
Heb je dan nu spijt van je aanpak bij Jen? Of meer: denk je dat dat invloed heeft (gehad) op haar huidige gedrag? Of denk je dat dat vooral haar karakter is? Sterkte ermee, het klinkt heftig!
pi_107155697
Ik heb een vraag over spruw. Als mijn kindje geen rare witte plekjes in haar mond heeft, dan is er geen sprake van spruw, toch?
Ik heb sinds een paar dagen zere tepels als Eva aanhapt en zodra ik de kolf aanzet. Doet zo'n zeer!
Het is geen brandend gevoel, maar het voelt alsof ze in elkaar gebeukt zijn ofzo.
Verder geen spruw-symptomen, maar omdat ik ineens pijnlijke tepels heb ga ik twijfelen...
Lijkt me werkelijk vreselijk om te hebben en te behandelen.
Tralalalaaa
pi_107156220
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor ;).

Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.

Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
pi_107156737
Overigens voelen m'n tepels net zo als toen in m'n eerste week als mama. Toen had ik wat kloven, die zie ik nu niet. En ze hapt net zo aan als altijd, alleen sindskort trekt ze er meer aan omdat ze dan ineens haar hoofd omdraait.
Tralalalaaa
pi_107156874
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Spruw hoef je niet te zien. En de behandeling valt echt reuze mee hoor ;).

Jore, nee geen spijt. Wij hebben altijd gehandeld naar wat wij dachten dat goed was. Jen voelde zich goed en veilig bij ons in bed en dat vonden we nooit een probleem. Voordat leyla er was sliep ze al in een eigen bedje bij ons op de kamer. Dan begon ze op haar kamer en als ze wakker werd kroop ze in dat bedje. Maar nu is het weer drama. Het wisselt sterk met goede perioden, maar de dalen zijn heel diep. Stuk karakter, jazeker.

Vick heeft er toch ook 2. Waarbij ze bij nr 2 soms ook niet meer weet hoe ze normaal gaat slapen.
Ik snap het hoor, ik heb ook twee heel verschillende kinderen, ook wat slapen betreft. Ik was alleen benieuwd of je visie veranderd was door Jens gedrag, dat je nu dacht van 'was ik maar strenger geweest' o.i.d.. Ik was gewoon benieuwd, misschien kan ik er nog wat van leren :)
pi_107157041
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..

Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
pi_107157147
Oef, sterkte Pvoesss en Ticootje! :* Lijkt me wel erg zwaar.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:37:39 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107160036
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef Jipster het volgende:
Ik heb helaas niks zinnigs toe te voegen op voorgaande posts..

Wel een vraag tussendoor, ik kan een PISA 2e hands kopen, maar is dit 'fris', als je zelf borstschildjes ofzo koopt? Is dat ook zo'n kolf dat er geen melk in de motor o.i.d. kan komen?
Ik heb alleen de borstschildjes vervangen. De slangen kun je gewoon uitkoken en als je ze minstens 10 minuten kookt dan zijn ze ook vrij van spruw. Wel goed laten drogen!
Er kan geen melk in de motor komen. Het frontje kun je eraf halen dus evt kun je daar nog even een doekje overheen halen.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:59:22 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_107161224
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee! :o En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.

Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 23 januari 2012 @ 23:03:30 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107161485
Manipuleren is vast een veel te zwaar woord, en ja, 14 maanden is heel jong, maar het is in mijn ogen geen noodzakelijkheid als hij bij Pvoessss dus wel de hele nacht de boel op stelten zet en bij een ander niet.
En sorry, als iemand post dat ze het zo zwaar vindt, ben ik geneigd om naar oplossingen te zoeken of op zijn minst suggesties te geven. Ik had niet in de gaten dat dat niet de bedoeling was. Ik ben nou eenmaal niet iemand van alleen maar handje vast houden en kusjekroel. My bad...

*topic maar weer verlaat...
pi_107161881
Huh Be? ik vond het fijn dat je meedacht.
Los van het feit of ik het nu wel of niet als zwaar ervaar.
Of dat ik het met je eens ben een andere kijk is altijd fijn. :Y

Dus wel doen!
  maandag 23 januari 2012 @ 23:17:00 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107162111
Pvoesss, zou je zijn bed ook in jouw kamer kunnen zetten, zodat hij niet kan aanhappen wanneer hij wil, maar dus wel heel dichtbij is, en je er niet echt uithoeft als hij uit bed moet.

Soneal slaapt bij N thuis in z'n eigen kamer, maar N is ook vaak degene die hem 's nachts uit z'n kamer haalt als hij wakker is, bij mij thuis staat Soneal z'n bedje naast mijn bed, de ruimte tussen mijn bed en zijn bed is net voldoende om tussendoor te lopen (voor mij dus, jij zou er 2 keer tussen passen ;)) en het uit bed pakken is dus nog wel te doen omdat ik alleen maar m'n voeten op de grond hoef te zetten, en er niet echt uit hoef.

Op die manier kan hij misschien wel rustiger slapen, ben je dichtbij maar toch niet letterlijk binnen handbereik voor hem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107168264
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:59 schreef PM-girl het volgende:
TAP, dat zou goed spruw kunnen zijn, zeker wanneer je geen kloofjes ziet. Blijft de pijn ook na het voeden ng aanwezig? Dat is voor mij het signaal om aan spruw te denken.
En de behandeling, het smeren met miconazol is prima te doen vind ik. Tegen GV heb ik enorm opgezien ten tijde van mijn oudste en de bv-problemen toen. Had ik het maar gedaan.
Nu met nummer twee heb ik het wel gekocht en het knoeien viel me zoooo mee! :o En het hielp enorm snel. Ik heb het nu ook weer besteld, ik vermoed ook spruw.

Bij mijn oudste was zes maanden en een beetje de start van een hele bak ellende, ik ben nu dus enorm alert op elk signaaltje.
Dank je voor je antwoord! Maar nee, zodra er niks aan m'n tiet hangt voel ik niks! Het is echt alleen het moment dat ze aanhapt en wanneer ik de kolf aan zet.
Tralalalaaa
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:03:20 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107169109
Ik had dat o. Slordig dronk en Mijn borsten jeukten en bleek toch ook
Spruw te zijn :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:19:17 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107169345
Boh, ik was redelijk uitgerust en heb vannacht weer eens bijgehouden hoe vaak mijn mupke drinkt....ik had geen idee van de tijden namelijk.

23.15 daarna gingen we slapen.
03.40
05.20
06.30

07.00 wekker

Niet zo heel gek dat ik soms zo moe ben 's ochtends. Ik ben dan wel kort wakker, maar heb wel veel onderbrekingen. :O
Ach, mijn productie blijft zo in ieder geval goed op peil.
pi_107169687
Dat miconazol spul he, dat smeer je dan op je tepels als je spruw vermoedt?
Want hoewel ik niets zie bij Eva en zelf ook geen jeukende borsten heb oid (alleen pijn bij aanhappen en aanzetten kolf dus) ben ik wel bang voor spruw.
Ik kan het toch ook gewoon smeren bij enkel vermoedens en evt ter preventie?
Tralalalaaa
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:47:02 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107169901
pvoesss, ik denk ook ff mee. Is het mogelijk om V wel de borst te geven, maar wakker terug te leggen/af te koppelen? Dat je hem wel troost met de borst, maar dat hij alsnog zelf in slaap moet vallen (in jouw bed)?

(EDIT: Aviva kwam een paar maanden geleden weer voor nachtvoedingen. Als ik haar in slaap voedde, kreeg ik haar 1,5 uur later weer terug. legde ik haar wakker in bed (zonder eerst zelf in slaap te vallen :@ ) was het prompt gedaan met de nachtvoeding. Zo had ze wel troost, maar was ik geen inslaapvalservice)

TAP, ik denk dat je wel preventief kan smeren.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107171457
*O*
2.5 liter melk naar een baby ipv de vuilnisbak
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107171555
Wat goed Vanyel!!! *O*
Tralalalaaa
pi_107171560
Vanyel ^O^ *O*

pvoess..jeetje zo zwaar :* en dat je ook je studie af kan maken...chapeau!

TAP bah spruw :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107171618
Jamaar ik weet helemaal niet of ik spruw heb hoor bitterend ;) Ik heb totaal geen symptomen, ben alleen heel bang om het te krijgen :')
Ik heb enkel zere tepels bij het aanhappen, en niet daarna ofzo. Dus t komt totaal niet overeen met spruw... maar toch he ;)
Nouja, even in de gaten houden dus.
Tralalalaaa
pi_107171720
Ja maar spruw is nog steeds bah of je het hebt of niet :6 hoop dat je het niet hebt natuurlijk :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:00:08 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107171934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
*O*
*O*
*O* *O* Goed gedaan!
pi_107173695
Wauw Vanyel! Heel fijn idee ook lijkt me! *O*

TAP, ik heb ook regelmatig (miss eigenlijk wel altijd) zere tepels bij start kolven of bij aanhappen en na een minuutje of wat is het weg en is het voeden/kolven zo goed als pijnloos. Maar die eerste minuut... :'( En geen idee hoe het komt, J. hapt volgens mij wel goed aan, geen wondjes/kloven of iets dergelijks..
pi_107173755
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:26:26 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107174808
Vanyel, wat fijn zeg! *O*
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:27:30 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107174832
Vanyel *O*

Pvoess, rottig zeg! Wij hebben destijds een matras bij Nathan neergelegd waar 1 van ons op ging liggen wanneer hij wakker werd, dat maakte ons erg duidelijk wat er gebeurde en aan de hand daarvan hebben we een plan opgesteld. Hij slaapt nu meer dan de helft van de tijd door.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:36:46 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107175111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:57 schreef Jipster het volgende:
Ow Juud dat zijn wel veel onderbrekingen inderdaad! Dat is best vermoeiend he. Hapt Lientje zelf aan en word je ook weleens niet wakker? Of word je wakker van haar en schuif je haar naar je toe?
Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.

Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer. :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:37:21 #50
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107175129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:44 schreef Vanyel het volgende:
*O*
*O*
^O^ goed van je zeg!!! en 2.5 liter dat is nogal wat ook :o
_O_ ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:40:50 #51
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107175240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:36 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ze slaapt tussen ons in en vaak ook tegen mij aan. Dus veel meer dan mijn shirt omhoog schuiven hoef ik niet te doen. Soms even haar goed leggen.....ze doet graag aan zelfbediening, manlief heeft ook wel gezien dat ik met mijn ogen dicht en Lientje met de ogen dicht lagen en ze zo zelf aanhapte.

Normaal heb ik dus ook niet echt in de gaten hoe laat ze komt en hoe vaak. Volgens mij meestal twee keer, soms een keer midden in de nacht en dan net voor de wekker weer. :)
Hier "probeer" ik dat ook, maar soms gaat het niet snel genoeg naar meneer zijn zin en dan lijkt hij wel een piingpong bal met dat hoofdje van hem om zo snel mogelijk bij zijn geliefde tepel te komen :P
Met gevolg dat zijn maaginhoud omhoog komt en hij zich verslikt :'( het is zonde het mannetje)
Het geluid dat die dan maakt :o erg eng.
Dus vannacht heb ik maar effe opgezeten.
Maar als het goed gaat is liggend voeden wel heel relaxed :Y :+
Rayen 2½ jaar!
pi_107175386
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het! :D
pi_107175703
Hoe doen jullie dat liggend voeden/ samen slapen dan zo dat je kindje zeker weten niet onder je dekbed terecht kan komen? Als ik liggend voed val ik gegarandeerd in slaap, en dat vind ik toch wel heel eng, mn dekbed blijft niet gegarandeerd op dezelfde plek liggen want (8> draait zich ook nog wel ns om en kan het dus omhoog trekken..
pi_107176456
V wat goed *O*
pi_107176666
Kindje aan de buitenkant in dat geval sowieso.. en met je kind onder aparte deken.

zo liggen en je knieen onder de beentjes zodat ze niet kunnen zakken.

Arm strekken en ze kunnen ook niet omhoog.. :Y

En natuurlijk gewoon een cosleeper er naast kan ook!
pi_107176980
Ik heb nog nooit zoveel enthousiaste smileys gekregen :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107178005
t Is ook heel goed! Zonde om weg te doen :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:06:14 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_107178419
Nathan lal altijd met zn hoofd tegen de bovenkant van het bed en wij lagen een heel eind naar beneden. En hij duwt zichzelf nooit naar beneden.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:14:57 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107178709
Zoals op die bovenste foto van Pvoesss lig ik ook, alleen dan wel normaal plat. :P
Ik heb altijd iets met lange mouwen aan, als ik het koud krijg trek ik namelijk ook mijn dekbed omhoog en met wat warms aan niet. Manlief heeft een t-shirt aan zodat ie ook de boel niet optrekt en hij gaat veelal een stukje lager in bed liggen.

Nu is Lientje wel zo oud en vaardig inmiddels om evt het dekbed van haar af te duwen, maar we gokken het er niet op. Zij slaapt in haar eigen slaapzak, dus ik hoef haar niet toe te dekken.
Als het even wil, leg ik haar weer weg tussen ons in en dan ligt ze hoger in bed.

Hoe groter ze worden hoe makkelijker het is Lientje is nu goed 7 maanden en sinds een week durf ik zelfs soms met mijn rug naar haar toe te gaan liggen, dan schuift ze friemelt ze net zo lang totdat ze tegen mijn rug aan ligt.
Ik ben er zo aan gewend dat ze naast/tegen me aan slaapt, dat we automatisch om elkaar heen bewegen en draaien.
Ik vind dat het tot een maand of 3/4 echt heel erg goed uitkijken is, toen heb ik ook mijn rugkwaal opgelopen (die nu weer weg is) omdat ik zo krampachtig in een houding lag de hele nacht.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:42:10 #60
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107179625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:45 schreef bitterend het volgende:
hahaa hier ook TJ...headbanging lijkt het! :D
Nou zeg dat wel, grappig dat jouw kleine dat ook heeft.
Het nadeel is als hij eenmaal begint dan stopt hij niet meer :{ Eerst dacht ik dat er geen melk meer was maar dat schijnt het toch niet te zijn.

Samen slapen vind ik best wel eng met zo'n kleintje, maar gelukkig slaapt hij steeds meer in zijn eigen bedje.
Al is zo voeden wel heel relaxed omdat je daarna gelijk door kunt slapen.
Rayen 2½ jaar!
pi_107179939
Dat is een deel van het zoekreflex :)
pi_107180462
Wup grappig dat wist ik niet!
het hijgen dus ook?

TJ die van mij stopt alleen als ze de tepel krijgt!
maar man wat kan zij spugen!! kwam net onder de douch vandaan, hoor ik haar huilen dus pak ik haar op en huppeke zit ik totaaal onder! net weer gedoucht dus...
dit gebeurt nu echt elke dag...en na het spugen (echt enorme golven) is er een enorme lach :D

}:|
pi_107180608
Bitterend, is dat dan ook soort van reflux, dat spugen?
pi_107180645
Ik weet het niet want ze heeft er blijkbaar niet echt last van...het is even maag inhoud leeg en dan weer lachen
weet niet of ik hiermee naar de ha ofzo moet, ze groeit 200-300 gr per week
pi_107180755
Doet ze het eigenlijk na elke voeding?
pi_107180852
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
pi_107181728
Tnx Pvoesss! Ik denk dat als ik zo zou slapen ik dan net als Juud zou zorgen dat ik warm genoeg aangekleed ben. Maar misschien wacht ik tot ze iets groter is; nu 2,5 week dus ze kan nog helemaal niet zo'n deken aan de kant krijgen, en dat vind ik toch wel onprettig.
pi_107181964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
nee 3x per week ongeveer...ik denk dat ze dan vol zit en wil nog zuigen en dan is het spugen..
Dat hebben we hier ook een periode gehad. Is nu weer over. Nu zijn het weer kleine beetjes als er al wat terugkomt.
pi_107182510
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:09:43 #70
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107182604
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:14 schreef bitterend het volgende:
Nou hier ook hetzelfde, komt gewoon omdat hij teveel wil zuigen volgens mij.
Maar ik vind het wel eng, want als hij dit doet dan komt soms het snot uit zijn neus en haallt hij effe eng adem.
Pff ik zou het maar een keer niet horen en hem dan niet optillen, ik moet er niet aan denken.
Vanochtend in zijn bed toevallig en effe later nog de maxi-cosi een andere kleur gegeven ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_107188686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:07 schreef Jipster het volgende:
Nirak, hoe is/bevalt je kolf? En je productie nog hetzelfde?
De nieuwe kolf is fijn :)
De productie.. tja.. nog 100 ml meer kolven en dan kan ik meegeven naar het kdv wat hij nodig heeft. Als ik thuis ben kolf ik niet meer, ik leg gewoon elke 2 uur (ipv 3) aan. Dan heeft hij nog geen honger, maar dan drinkt hij mn borsten wel leeg en ik hoop dat dat helpt voor de productie.. Op mn werk kolf ik nu ieder 2 uur, dus 4x totaal. Ik ga dan door totdat het leeg is en dan zet ik hem nog even op de tsr stand een minuutje ofzo..

Dus deze week nog even aankijken :)
pi_107189901
Nirak dat klink goed en intensief. Lijkt me dat je echt wel resultaat gaat krijgen.
pi_107190088
Ik slaap ook zo als het plaatje van Pvoess. Maar Elise doet niet aan zelfbediening, daar is ze te lui voor geloof ik.

Ik lig tegenwoordig wel onder het dekbed met haar. Maar ik lig alleen en het is een wollen dekbed. Ben wakker bij elk zuchtje en steuntje en zij krijst gelijk zodra iets haar niet zint dus ik heb het volste vertrouwen erin.
Eerst lagen we onder een deken maar een dekbed is toch fijner vind ik.
De slaapkamer is koel en Elise luchtig gekleed, ik verwacht niks geks.

Vanyel! Wauw!
pi_107190457
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze wil ik even delen.. Zo groot maar aan de borst toch nog zo klein
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:47:29 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')