I know maar volvette dingen kunnen ook gezond zijn. De pindakaas kan je het beste zelf maken om die suikers te mijden. Zelf ben ik op dieet dus ik kies niet snel voor volvette dingen maar dat betekent niet dat ze niet in de gezond lijst mogen staanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sommige dingen bevatten veel vet en suikers. Dan krijg je de eeuwige discussie hier dat volvette producten, roomboter en zaken bomvol suiker absoluut niet ongezond hoeven zijn MITS....
Als gewicht echt een issue voor je is zou niet ontbijten met een broodje pindakaas+ roomboter. Verder niet lullig bedoeld want er staan absoluut lekkere zaken tussen.
Schijnbaar kan je die net zo goed van de AH kopen danquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Of de gewone Calve variant kopen, ook suikervrij en de lekkerste pindakaas
Overigens zit in een pot calve 8,75g suiker, of hebben die ook een helemaal suikervrije variant dan?quote:Ik heb ooit in de pindakaasfabriek van Calvé in Delft gewerkt. Daar kwam toen ook de AH pindakaas vandaan, was hetzelfde recept uit dezelfde productielijn. Maar als er maar iets mis was met die van Calvé, dan mochten we honderden potjes leegscheppen en dat werd dan toegevoegd aan de batch van anderen, dat was nog goed genoeg. Calvé zelf maakte geen concessies aan de eigen kwaliteit. We maakten daar ook mayonaise van Calvé voor de Nederlandse markt (met suiker) en voor de Belgische markt (zonder suiker)en voor een hele zwik eigen merken.
Zijn suikers uit de pinda's, die zijn onontkombaar. Als je alleen 100% pinda in je pindakaas hebt bevat dat dus zelfs nog meer suikers. Calve en veel andere merken bevatten pinda's, plantaardige of pindaolie en zout.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Schijnbaar kan je die net zo goed van de AH kopen dan
[..]
Overigens zit in een pot calve 8,75g suiker, of hebben die ook een helemaal suikervrije variant dan?
Ook wel raar: http://werkschuwtuig.nl/archief/hoe-calve-ons-belazert/
Ahzo, ik las in sommige recepten dat je er nog anderhalve schep suiker aan toe moest voegen vandaar dat het leek dat het toegevoegde suiker was.quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zijn suikers uit de pinda's, die zijn onontkombaar. Als je alleen 100% pinda in je pindakaas hebt bevat dat dus zelfs nog meer suikers. Calve en veel andere merken bevatten pinda's, plantaardige of pindaolie en zout.
Jumjumquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:16 schreef minilot het volgende:
Wanneer je geen kilo pindakaas per week eet maakt het sowieso niet gi-gan-tisch veel uit natuurlijk.![]()
Verder, even gekiekt wat ik -nu- ga wegslurpen bij wijze van hogesnelheidsontbijt, want haast:
[ afbeelding ]
Blauwe bessen + (soja)melk + magere yoghurt + havermout + honing = drinkontbijt FTW!
Oeh dat ziet er appetijtelijk uit! Thnx!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:26 schreef minilot het volgende:
Pittige geroosterde kikkerwten!![]()
Recepten van Foodgawker
Foto's van Foodgawker:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Supersimpel en reuze lekker, echt waar!
Is gewoon pinda ja. Ik zou me btw sowieso geen zorgen maken over 4 gram suiker per 100 gramquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ahzo, ik las in sommige recepten dat je er nog anderhalve schep suiker aan toe moest voegen vandaar dat het leek dat het toegevoegde suiker was.
Is het trouwens niet zo dat als de suikers van de pinda zelf zijn ze het zo op het etiket moeten aangeven?:
Koolhydraten 12g
......waarvan suikers 4g
Nee dat doe ik ook niet, dat valt gewoon onder de koolhydraten. Ik vind het alleen jammer als ze er scheppen suiker aan toevoegen omdat ik dat helemaal niet lekker vind.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is gewoon pinda ja. Ik zou me btw sowieso geen zorgen maken over 4 gram suiker per 100 gram
Dat doen ze niet, in Amerika houden ze van veel suiker in hun peanut butter en als je dat proeft merk je het verschil direct. Maar je weet toch zelf wat je lekker vind? Eerst proeven, dan kijken of je het lekker vind.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:01 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee dat doe ik ook niet, dat valt gewoon onder de koolhydraten. Ik vind het alleen jammer als ze er scheppen suiker aan toevoegen omdat ik dat helemaal niet lekker vind.
In de recepten welke ik tegenkwam stond dat erbij, dus niet zozeer in een gekocht potjequote:Op woensdag 25 januari 2012 11:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, in Amerika houden ze van veel suiker in hun peanut butter en als je dat proeft merk je het verschil direct. Maar je weet toch zelf wat je lekker vind? Eerst proeven, dan kijken of je het lekker vind.
Klopt dat Calve geminderd is in pinda's. Helaas.... maar de smaak bleef hetzelfde met minder pinda's dus nog minder inkoopkosten en dus meer winst.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:19 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
In de recepten welke ik tegenkwam stond dat erbij, dus niet zozeer in een gekocht potje
Er is trouwens onderzoek gedaan naar de lekkerste en beste pindakaas, hier staat de top:
http://bozeconsument.blogspot.com/2010_09_01_archive.html
Hier keuren ze Calvé af omdat hij erg weinig pinda's bevat. Denk toch dat het net is hoe je het zelf lekker vindt want over smaak valt niet te twisten
Stom genoeg had dit te maken met het 'ik kies bewust'-logo.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt dat Calve geminderd is in pinda's. Helaas.... maar de smaak bleef hetzelfde met minder pinda's dus nog minder inkoopkosten en dus meer winst.
Je zou denken dat meneer Calve al genoeg verdiend.. Dagobert Duck geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Stom genoeg had dit te maken met het 'ik kies bewust'-logo.Aha duidelijk! Zij wilden graag dat logo dus stopten ze er een hoger percentage olie in omdat dat nog minder verzadigde vetten bevat dan pinda's (en daardoor een logo krijgen), maar de vitamines die in pinda's zitten gaan dus verloren, stom zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik kies bewust logo
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ja, ik vind het echt iets belachelijks!quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aha duidelijk! Zij wilden graag dat logo dus stopten ze er een hoger percentage olie in omdat dat nog minder verzadigde vetten bevat dan pinda's (en daardoor een logo krijgen), maar de vitamines die in pinda's zitten gaan dus verloren, stom zeg.
Ik kies bewust logo
Wordt ook in de Calve fabrieken gemaakt, van het 'afval' van de pinda's voor in de Calve potten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Wat een krom gedoeOngelofelijk! Dat lijkt mij totaal niet in de geest van dat logo. Zo zie je maar weer hoe je als consument voor de gek wordt gehouden. AH eigen merk pindakaas, is dat een betere keus?
Dat is hetzelfde als de Calvéquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Wat een krom gedoeOngelofelijk! Dat lijkt mij totaal niet in de geest van dat logo. Zo zie je maar weer hoe je als consument voor de gek wordt gehouden. AH eigen merk pindakaas, is dat een betere keus?
Die van PCD vind ik aangebrand smaken en wordt ook van een hele slechte kwaliteit pinda's gemaakt. Zou dat niet doen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:39 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als de Calvé
Hier werd de pindakaas van de aldi geopperd. Er zijn ook mensen te spreken over PCD pindakaas maar die is moeilijk te krijgen. Anders is die van Plus ook goed!
Of die van reformhuizen
Geen idee, heb hem zelf niet geprobeerd maar haalde hem aan omdat ie op plek 3 stond in die ranglijst vast beste pindakaas. Hij schijnt sowieso bijna nergens meer te krijgen zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die van PCD vind ik aangebrand smaken en wordt ook van een hele slechte kwaliteit pinda's gemaakt. Zou dat niet doen.
Misschien wel omdat de kwaliteit te erg isquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:48 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen idee, heb hem zelf niet geprobeerd maar haalde hem aan omdat ie op plek 3 stond in die ranglijst vast beste pindakaas. Hij schijnt sowieso bijna nergens meer te krijgen zijn.
Geen idee, ze zijn goedkoop maar ik kan nergens terug vinden dat hun pinda's van slechte kwaliteit zijn? Ik lees eigenlijk dat die van hun het meeste naar pinda's smaakt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Misschien wel omdat de kwaliteit te erg is. PCD is een fabriek die van alle soorten noten de meest goedkope inkoopt (waar ook het meeste afval bij zit en niet schoongemaakt wordt) en als je alles goed maalt; wie heeft dan door dat er een stukje plastic of steen in zit?
Geloof me, ik weet wat voor pinda's zij gebruiken. De potjes zijn ook niet voor niks zo goedkoop.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen idee, ze zijn goedkoop maar ik kan nergens terug vinden dat hun pinda's van slechte kwaliteit zijn? Ik lees eigenlijk dat die van hun het meeste naar pinda's smaakt.
Maargoed, het zal een kwestie van smaak zijn
Tsja het moet idd ergens vandaan komen. Desalniettemin zou ik het zelf ook nog wel eens willen maken, op het roosteren na is het een piece of cake tochquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geloof me, ik weet wat voor pinda's zij gebruiken. De potjes zijn ook niet voor niks zo goedkoop.
De AH verkoopt kleine potjes met pindakaas met een beetje cashewnoten gemixt. Lekker maar wordt machtig omdat cashewnoten heel romig zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Tsja het moet idd ergens vandaan komen. Desalniettemin zou ik het zelf ook nog wel eens willen maken, op het roosteren na is het een piece of cake toch
Maar dan zou ik er ook voor een deel cashews in gooien![]()
bij de natuurwinkel hier in de stad kun je je eigen pindakaaas makenquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De AH verkoopt kleine potjes met pindakaas met een beetje cashewnoten gemixt. Lekker maar wordt machtig omdat cashewnoten heel romig zijn.
En of zelf maken moeilijk is; ligt eraan hoe vloeibaar je t wilt hebben. Voor wat slordig uitziende, grove kun je t goed zelf. Voor vloeibare smeuige pasta heb je echt een
fabrieksmachine nodig, voor
Bij mij mogen er best wat stukjes inzittenquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De AH verkoopt kleine potjes met pindakaas met een beetje cashewnoten gemixt. Lekker maar wordt machtig omdat cashewnoten heel romig zijn.
En of zelf maken moeilijk is; ligt eraan hoe vloeibaar je t wilt hebben. Voor wat slordig uitziende, grove kun je t goed zelf. Voor vloeibare smeuige pasta heb je echt een
fabrieksmachine nodig, voor
dat ziet er echt overheerlijk uit, dat ga ik snel eens proberenquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:26 schreef minilot het volgende:
Pittige geroosterde kikkerwten!![]()
Recepten van Foodgawker
Foto's van Foodgawker:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Supersimpel en reuze lekker, echt waar!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Stom genoeg had dit te maken met het 'ik kies bewust'-logo.Dat hele 'ik kies bewust'-logo (en waarschijnlijk ook de meeste supermarkt-eigen varianten zoals AH "gezonde keus") is dan ook een grote oplichting. Was een hele tijd geleden een aflevering over bij Keuringsdienst van Waarden: een appelboer kon voor z'n zelfgeperste pure appelsap geen IKB logo krijgen maar als hij nog wat rotzooi aan z'n sap toe zou voegen (en een flinke zak geld aan die organisatie doneren) kon het ineens wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:41 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat hele 'ik kies bewust'-logo (en waarschijnlijk ook de meeste supermarkt-eigen varianten zoals AH "gezonde keus") is dan ook een grote oplichting. Was een hele tijd geleden een aflevering over bij Keuringsdienst van Waarden: een appelboer kon voor z'n zelfgeperste pure appelsap geen IKB logo krijgen maar als hij nog wat rotzooi aan z'n sap toe zou voegen (en een flinke zak geld aan die organisatie doneren) kon het ineens wel.precies. En als een fabrikant er van een bepaald ingrediënt zoveel procent minder indoet kan hij ook dat logo kopen ookal zit er van een ander ingrediënt veel meer in. BV 10% minder vet maar wel veel meer suikerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.waardoor het product ansich geen bewustere keuze is......
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
jij had ze zelf ook gemaakt toch? ze staan hier nu bij mij in de oven maar er ligt een klein laagje olie op de bodem die er vanaf is komen druppelen. Heb t idee dat het daardoor niet echt goed roostert, had jij dat ook of waren ze droog bij jou?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:12 schreef minilot het volgende:
Is een apart pindakaastopic misschien een idee?![]()
Eet smakelijk aan iedereen die de kikkerwerten gaat uitproberen!
Hoelang heb je ze al in de oven liggen en heb je eentje geproefd?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
jij had ze zelf ook gemaakt toch? ze staan hier nu bij mij in de oven maar er ligt een klein laagje olie op de bodem die er vanaf is komen druppelen. Heb t idee dat het daardoor niet echt goed roostert, had jij dat ook of waren ze droog bij jou?
iets meer dan drie kwartier nu, net geproeft, nog bijna helemaal zacht ( maar wel al heel lekkerquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hoelang heb je ze al in de oven liggen en heb je eentje geproefd?
O wacht, je had het over kikkererwten roosteren, niet over pinda's!quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
iets meer dan drie kwartier nu, net geproeft, nog bijna helemaal zacht ( maar wel al heel lekker)
Oh dat is raar, heb je ze gedroogd en de oven op 200 graden?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
iets meer dan drie kwartier nu, net geproeft, nog bijna helemaal zacht ( maar wel al heel lekker)
ja en jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:54 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh dat is raar, heb je ze gedroogd en de oven op 200 graden?
hmm in een ander recept las ik een tijd van 55-65 minuten dus ik zou nog even geduld hebben!quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja en jadus ik ben even een beetje in de war nu haha
miss kan ik ze alsnog wel in de koekenpan mikkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:54 schreef minilot het volgende:
[..]
O wacht, je had het over kikkererwten roosteren, niet over pinda's!![]()
ik hou volquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
hmm in een ander recept las ik een tijd van 55-65 minuten dus ik zou nog even geduld hebben!
Ze schijnen tegen het einde van de bereidingstijd best snel om te kunnen slaan naar verbrand dus ik zou ze even in de gaten houdenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |