quote:Op maandag 23 januari 2012 21:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaaargh Mirjam, ssssttt!![]()
We hadden TS in het vorige topic éindelijk zo ver om na te denken over wat superlekkergezond is in plaats van wat het minste calorieën bevat!
Of je een bolle bips hebt of niet zit 'm niet in die paar likken broodbeleg - het zit 'm in je volledige voedingspatroon.
Dit topic draait om gezónd ontbijten en lunchen, niet om waar het allerminste suiker of vet zit.
Is gewoon een plaatje voor bij het pindakaas recept.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:57 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hier gezond aan?
Aha, vandaar.quote:Op maandag 23 januari 2012 23:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Is gewoon een plaatje voor bij het pindakaas recept.
En wat is er precies ongezond volgens jou?quote:Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aha, vandaar.
Staan wel lekkere dingen in de OP, zou het alleen 'ontbijt en lunchrecepten' noemen en dat gezond weg laten.
Ik geloof dat er weinig woorden zo verschillend worden geïnterpreteerd als het woordje 'gezond' als het gaat om etenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:
En wat is er precies ongezond volgens jou?
Dat blijkt maar weerquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat er weinig woorden zo verschillend worden geïnterpreteerd als het woordje 'gezond' als het gaat om etenLekker laten staan dus
Dat hebben wij een paar dagen geleden ook aan jou gevraagdquote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik beantwoord, die vraag mag ik toch ook aan anderen stellen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat hebben wij een paar dagen geleden ook aan jou gevraagd. Maar ik zag net wat jij gaat eten vandaag in het Dieettopic en dat is echt niet gezond, dat is een flauwval-lijst
Ik weet het wel want ik check het Dieettopic wel vaker. Je bent een paar dagen niet afgevallen en daarom heb je zo'n lijst. Ach ja, als jij het erop redt. Ik zeg alleen dat ik flauwval als ik alleen dat zou eten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:44 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat klopt en dat heb ik beantwoord, die vraag mag ik toch ook aan anderen stellen?
Flauwval-lijst? Kom op zeg, je weet helemaal niet wat ik de rest van de dagen gegeten heb en waarom ik vandaag voor deze lijst kies. Ik eet vandaag heel veel groente en fruit, een vullend diner en ik had een flink ontbijt genomen, zit hartstikke vol ook door de eiwitshake.
Ik post niet elke dag een lijstje dus ik denk niet dat je het weetquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik weet het wel want ik check het Dieettopic wel vaker. Je bent een paar dagen niet afgevallen en daarom heb je zo'n lijst. Ach ja, als jij het erop redt. Ik zeg alleen dat ik flauwval als ik alleen dat zou eten.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:07 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik post niet elke dag een lijstje dus ik denk niet dat je het weetIk heb zo'n lijstje omdat ik 1 a 2 dagen in de week kies voor koolhydraten in het ontbijt en avondeten, de lunch te vervangen door eiwitten en proteïnen en de tussendoortjes groente en fruit. Waarom? Om mijn lichaam een shock te geven door voor compleet iets anders te kiezen. Soms laat ik de koolhydraten uit het ontbijt wegvallen en kies dan ook voor eiwitten, om het patroon zo nu en dan eens te doorbreken. Als ik naar jouw lijstjes kijk in 'wat eet ik vandaag' zie ik alleen wraps met philadelphia, ham en toetjes. Ik trek dan ook niet de conclusie dat dit het enige is wat jij zou eten want met zo'n eenzijdig patroon zou ik het niet trekken.
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Die dingen vallen op maar ik post veel meer eten in dat topic. Ach nou ja, het verschil is gewoon dat jij op dieet wilt en ik niet, laten we het daarop houden
.
Weet je wat het is? Ik vind het gewoon heel erg als mensen honger lijden en toen ik jouw lijstje zo zag dacht ik 'ach jee'quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat denk ik ookEn diëten is niet altijd gezond, dat klopt en weet ik ook maar ik denk dat iedereen voor zichzelf het beste kan bepalen wat werkt en wat niet
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat denk ik ookEn diëten is niet altijd gezond, dat klopt en weet ik ook maar ik denk dat iedereen voor zichzelf het beste kan bepalen wat werkt en wat niet
haha nee ik vind honger hebben niet prettig dus ik zorg er dan ook voor dat ik geen honger hebquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Ik vind het gewoon heel erg als mensen honger lijden en toen ik jouw lijstje zo zag dacht ik 'ach jee'. Maar jij hebt er geen honger op en dan is het goed. Ik ben gewoon een eetzakje en dat weet ik.
Hoe komt het dat die zo stevig lijkt, door de banaan zeker?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
On topic - ik kon door omstandigheden net pas wat gaan eten. Het werd een dikke plak (want zelfgesneden) volkoren brood met jong belegen boerenkaas en een likje grove mosterd. Zodadelijk gaan in de blender voor een (hopelijk) kickass smoothie: kiwi, banaan, grapefruit en basilicum!
[ afbeelding ]
(Foto komt van blogje waar ik het recept op vond)
Kun je dat drinken? Lijkt net saus, zo dik.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
On topic - ik kon door omstandigheden net pas wat gaan eten. Het werd een dikke plak (want zelfgesneden) volkoren brood met jong belegen boerenkaas en een likje grove mosterd.
Zodadelijk gaan in de blender voor een (hopelijk) kickass smoothie: kiwi, banaan, grapefruit en basilicum!
[ afbeelding ]
(Foto komt van blogje waar ik het recept op vond)
In het kader van: ook in deel 2 van het topic moet even duidelijk genoemd worden hoe tof en GEZOND smoothies zijn!![]()
Ik deed in mn smoothies wel eens ijs in de blender, heerlijk in de zomer maar dan moest ik óf een heel dik rietje of een beetje scheppenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kun je dat drinken? Lijkt net saus, zo dik.
Sommige dingen bevatten veel vet en suikers. Dan krijg je de eeuwige discussie hier dat volvette producten, roomboter en zaken bomvol suiker absoluut niet ongezond hoeven zijn MITS....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
We waren het er in deel 1 al over eens dat gezond eten niet hetzelfde is als mager eten. TS mag dan aan het diëten zijn: deze topicreeks is met name bedoeld om tips uit te wisselen over wat goed voor je is en bomvol voedingsstoffen zit. Niet per se vet- en suikervrije etenswaren dus. 's Morgens havermout met yoghurt, honing en een banaantje is flink zoet, 's middags een avocadosalade met nootjes is vet, maar je lijf gaat er hartstikke van 'hoezeeee!' van omdat er zoveel goeds in zit en dat zou een beetje de focus moeten hebben hier.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:51 schreef Stokstaart het volgende:
Als gewicht echt een issue voor je is
Tzatziki is je vriend! Dikke Griekse yoghurt is zelfs in de varianten met een laag vetgehalte (quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:55 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Heeft iemand nog goede ideeen voor een soort sausje voor op brood of wraps op basis van yoghurt of kwark? Net om het een beetje smeuiger te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |