abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107139675
In het dieettopic lopen we vaak tegen de gezonde ontbijt of lunch keuzes aan. Veel mensen denken dat een boterhammetje met jam wel volstaat maar daar zitten eigenlijk te weinig nuttige voedingsstoffen in. Elke dag precies hetzelfde ritme is ook niet goed! Er is best wel behoefte aan lijstjes en gezonde recepten wat betreft ontbijt en lunch en hoewel ik zelf geen expert ben zal ik maar een kick-off maken.

Gezonde keuzes voor op je brood:
- Pindakaas
- (Room)boter
- Kipfilet
- Kalkoenfilet
- Vis (tonijn)
- Omelet of ander ei product
- Nootjes
- Rosbief
- Rookvlees / paardenrookvlees
- Gegrilde fricandeau
- Hummus
- Avocado
- Kaas

Gezonde ontbijt en lunch ideeën:
- Yoghurt met muesli en fruit
- Wrap met groente en vis/kip
- Boerenomelet
- Quinoa
- Havermout of brinta!
- Salade met kip of tonijn. Probeer veel gevarieerde groentes hierin te verwerken zodat je lunch niet saai wordt!
- Boterhammen met paprika, kipfilet en zalm.
- Boterhammen met rucola, gegrilde kipfilet met likje honing en stukjes pinda.
- Boterhammen met stukjes peer en kalkoenfilet.
- Boterhammen met spinazie, garnalen en schepje yoghurt of mayo erover.
- Kwark met iets erin!
- Havermout met dikke griekse yoghurt, vers fruit, gedroogd fruit en noten
- Volkoren broodjes met roerei, rauwe ham en geroosterde paprika
- Smoothie van vers fruit en havermout

Probeer fruit als tussendoortje te nemen gezien het niet erg vult. Dus beter niet je O en L laten bestaan uit alleen maar fruit.

Post hier jouw ideeën en recepten!

Recept ideeën:

Omeletjes:

Pittige tomaten-omelet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip - Omelet met kip en groentjes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Overnight oats,
:
(havermout dat een nachtje heeft liggen trekken in melk of iets anders, en dan de volgende dag als trifle serveren met yoghurt, chiazaadjes, (gepureerd) fruit enzovoorts)

Smoothie:

Voorbeeld receptje:
SPOILER

Maak eens pindakaas zelf!

Recept:

SPOILER

Tosti's kunnen ook gezond én lekker zijn! In de spoiler verschillende opties

SPOILER

Minilot kwam met onderstaande lunch, ziet er ook niet verkeerd uit :)
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Audreyoot op 23-01-2012 17:14:15 ]
pi_107140466
reeks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_107140486
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb ff gekeken voor quinoa, maar zag het enkel in vlokken, of is dat juist de enige verkrijgbare vorm?
pi_107140726
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:34 schreef Mirjam het volgende:
reeks
Thnx ^O^
pi_107143849
Hee, dat plaatje met die smakelijke laagjes in de OP - da's géén smoothie, mensen! o|O Het zijn overnight oats, oftewel, havermout dat een nachtje heeft liggen trekken in melk of iets anders, en dan de volgende dag als trifle serveren met yoghurt, chiazaadjes, (gepureerd) fruit enzovoorts :)

quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:35 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Quinoavlokken zijn iets anders!

Quinoa:

Quinoa in Lassie-verpakking:

Quinoavlokken:

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 23-01-2012 17:13:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_107144155
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:03 schreef minilot het volgende:
Hee, dat plaatje met die smakelijke laagjes in de OP - da's géén smoothie, mensen! o|O Het zijn overnight oats, oftewel, havermout dat een nachtje heeft liggen trekken in melk of iets anders, en dan de volgende dag als trifle serveren met yohjort, chiazaadjes, (gepureerd) fruit enzovoorts :)

Heb hem even aangepast :)
pi_107144319
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:03 schreef minilot het volgende:
Hee, dat plaatje met die smakelijke laagjes in de OP - da's géén smoothie, mensen! o|O Het zijn overnight oats, oftewel, havermout dat een nachtje heeft liggen trekken in melk of iets anders, en dan de volgende dag als trifle serveren met yoghurt, chiazaadjes, (gepureerd) fruit enzovoorts :)

[..]

Quinoavlokken zijn iets anders!

Quinoa:
[ afbeelding ]

Quinoa in Lassie-verpakking:
[ afbeelding ]

Quinoavlokken:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ok, blij dat ik het niet meegenomen heb, thanks! (ik wil het namelijk droog poffen, als een gezond tussendoortje :+ )
pi_107144572
Ha, inderdaad, poffen met quinoavlokken lukt niet. :)

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Een gezond tussendoortje :+ )
Daarover gesproken: ik eet momenteel, bij wijze van test, boerenkoolchips! Boerenkool omgeschud met wat olijfolie, zeezout, cayennepeper en een heel klein beetje honing. Uitgespreid over bakplaat, kwartiertje in de oven op 210 graden.. Geniale snack!

Heb even geen fototoestel of telefoon bij de hand, maar random plaatjes van Foodgawker geven het aardig weer:

Je ziet het er misschien niet aan af, maar óóó wat lekker! O+
pi_107145020
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Daarover gesproken: ik eet momenteel, bij wijze van test, boerenkoolchips! Boerenkool omgeschud met wat olijfolie, zeezout, cayennepeper en een heel klein beetje honing. Uitgespreid over bakplaat, kwartiertje in de oven op 210 graden.. Geniale snack!

Heb even geen fototoestel of telefoon bij de hand, maar random plaatjes van Foodgawker geven het aardig weer:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Zijn die crunchy? En kan je dit ook met andere groentes doen?
pi_107145046
quote:

[..]

Dát ga ik absoluut ook proberen :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107145115
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:40 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zijn die crunchy? En kan je dit ook met andere groentes doen?
Heel crunchy ja! :) Echt een knapperige zaligheid is het! O+
Kan vast ook met andere groenten, maar boerenkool leent zich er qua smaak en stuctuur erg goed voor. En rete-gezond natuurlijk! :Y

Tientallen recepten
pi_107145159
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Kan vast ook met andere groenten, maar boerenkool leent zich er qua smaak en stuctuur erg goed voor. En rete-gezond natuurlijk! :Y

Tientallen recepten
Ziet er goed uit, ben wel nieuwsgierig dus denk dat ik ze van de week eens ga maken :)
pi_107145226
quote:

[..]

noujaa, wat grappig :D

wat is trouwens jouw ervaring met het droog poffen van quinoa? of heb je het nog noet geprobeerd?
pi_107145314
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:48 schreef Mirjam het volgende:

[..]

noujaa, wat grappig :D

wat is trouwens jouw ervaring met het droog poffen van quinoa? of heb je het nog noet geprobeerd?
Het kwam er gisteren niet van, ik hoop later deze week alsnog eens een poging te kunnen doen!
pi_107147124
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:44 schreef minilot het volgende:

Tientallen recepten
Ik denk alleen dat ik er boerenkool van de markt voor moet gaan halen, want in de supermarkten wordt het alleen in fijne stukjes in plastic zakken aangeboden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107153828
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat ik er boerenkool van de markt voor moet gaan halen, want in de supermarkten wordt het alleen in fijne stukjes in plastic zakken aangeboden.
Daar kwam ik net dus ook achter :(
pi_107154529
hoe gezond is roggebrood eigenlijk?
ik ontbijt de laatste tijd regelmatig met 2 plakjes roggebrood met appelstroop, lijkt me toch redelijk ok
pi_107155267
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:11 schreef Mirjam het volgende:
hoe gezond is roggebrood eigenlijk?
ik ontbijt de laatste tijd regelmatig met 2 plakjes roggebrood met appelstroop, lijkt me toch redelijk ok
In het vorige deel hebben we wat linkjes geplaats, o.a. van appelstroop. Tegenwoordig zitten er bijna geen appels in en vrijwel alleen suikerbieten. Dat het een hoog ijzer gehalte heeft is ook niet altijd waar. Ik denk niet dat het echt kwaad kan maar weet ook niet hoe gezond het is als het vrijwel alleen uit suiker bestaat.

Ik weet niet of roggebrood gezond is. Ik at wel eens een snee volkorenbrood met kaas en appelstroop en aan de andere kant een plak roggebrood, was wel altijd lekker.
pi_107155354
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:22 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

In het vorige deel hebben we wat linkjes geplaats, o.a. van appelstroop. Tegenwoordig zitten er bijna geen appels in en vrijwel alleen suikerbieten. Dat het een hoog ijzer gehalte heeft is ook niet altijd waar. Ik denk niet dat het echt kwaad kan maar weet ook niet hoe gezond het is als het vrijwel alleen uit suiker bestaat.

Ik weet niet of roggebrood gezond is. Ik at wel eens een snee volkorenbrood met kaas en appelstroop en aan de andere kant een plak roggebrood, was wel altijd lekker.
maar desondanks bevat appelstroop toch veel minder kcal dan bijv. pindakaas, als ik de verpakkingen vergelijk
pi_107155483
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

maar desondanks bevat appelstroop toch veel minder kcal dan bijv. pindakaas, als ik de verpakkingen vergelijk
Je moet niet alleen naar kcal kijken. In pindakaas zitten hele goede oliën die gezond zijn!
pi_107155510
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Je moet niet alleen naar kcal kijken. In pindakaas zitten hele goede oliën die gezond zijn!
ja, ok :D
maar ik wil graag wat kilotjes kwijt, dan let ik daar toch op :@
pi_107155680
Roggebrood is een van het meest vezelrijkse voedsel dus heel goed voor je! Was er een tijdje weg van en at het toen veel maar mn darmen maakten overuren dus ben maar geminderd ;).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_107155825
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Aaaargh Mirjam, ssssttt! :D
We hadden TS in het vorige topic éindelijk zo ver om na te denken over wat superlekkergezond is in plaats van wat het minste calorieën bevat!

Of je een bolle bips hebt of niet zit 'm niet in die paar likken broodbeleg - het zit 'm in je volledige voedingspatroon.

Dit topic draait om gezónd ontbijten en lunchen, niet om waar het allerminste suiker of vet zit.
o|O
pi_107156603
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Roggebrood is een van het meest vezelrijkse voedsel dus heel goed voor je! Was er een tijdje weg van en at het toen veel maar mn darmen maakten overuren dus ben maar geminderd ;).
Dit, en het bevat veel mineralen. En die appelstroop is prima spul. Dat er bietensap in zit is geen probleem, ook dat is gezond. Pindakaas is helemaal niet zo goed, er zit heel veel zout, veel vet in. Pindakaas is echt iets om met mate te eten, of te verwerken in een lekkere pindasoep.

Overigens niets mis met af en toe vet en veel te eten, zolang je maar zorgt dat je dat niet te vaak doet. En gewoon elke dag wat extra groenten eten en dan wat minder koolhydraten helpt enorm met je gewicht op peil houden. Dus als je pasta maakt, neem je op gewicht meer dan 50% groenten, nog wat vlees erbij en voila. Het is ineens veel gezonder geworden.
Whatever...
pi_107157081
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik ook ;) Maar een keer pindakaas op je brood is ook helemaal niet erg. En minelot heeft wel gelijk, je kunt beter leren gezond en lekker te eten dan alleen naar calorieën te kijken. Als je eenmaal op gewicht bent heb je dan namelijk kans weer in je oude, ongezonde, voedingspatroon te vallen.

Ik zeg niet dat je altijd alleen pindakaas op je brood moet doen want dat is niet gezond, net zoals altijd alleen maar appelstroop. Wissel eens af, vervang eens een broodmaaltijd door een gezonde wrap of salade of iets dergelijk :) Dat maakt je lunch vaak ook net iets leuker.
pi_107157581
Oh ik had laatst trouwens muffin quiches gemaakt, die zijn ook erg lekker!

How-to:

Neme:
-filodeeg
-parma of serranoham
- paar eieren
- magere kwark
-paprika
- champignons
- boursin en wat geraspte kaas

Vet een muffinblik in en bak de paprika en champignons even in de pan. Plaats een plakje filodeeg in de muffinvorm en meng wat boursin en geraspte kaas. Plaats dit mengsel op de bodem in de filodeeg, leg hierop een plakje parmaham. Meng het ei met een flinke lepel kwark en voeg peper hieraan toe. Doe een flinke lepel van het eimengsel op de parmaham, vervolgens de paprika en champignons hierop en dan weer een lepel eimengsel. Vouw het deeg dicht en strooi eventueel wat kaas on top. Een kwartiertje op 200 graden et voila!

Ze zien er ongeveer zo uit maar dit is niet mijn foto:

Als je het iets 'lighter' wilt kan je de boursin en kaas weglaten en die je er wat extra kruiden in.
pi_107160341
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaaargh Mirjam, ssssttt! :D
We hadden TS in het vorige topic éindelijk zo ver om na te denken over wat superlekkergezond is in plaats van wat het minste calorieën bevat!

Of je een bolle bips hebt of niet zit 'm niet in die paar likken broodbeleg - het zit 'm in je volledige voedingspatroon.

Dit topic draait om gezónd ontbijten en lunchen, niet om waar het allerminste suiker of vet zit.
o|O
:@
pi_107161128

Wat is hier gezond aan?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107161761
quote:
11s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:57 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is hier gezond aan?
Is gewoon een plaatje voor bij het pindakaas recept.
pi_107162700
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:08 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Is gewoon een plaatje voor bij het pindakaas recept.
Aha, vandaar.
Staan wel lekkere dingen in de OP, zou het alleen 'ontbijt en lunchrecepten' noemen en dat gezond weg laten.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107169636
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:28 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aha, vandaar.
Staan wel lekkere dingen in de OP, zou het alleen 'ontbijt en lunchrecepten' noemen en dat gezond weg laten.
En wat is er precies ongezond volgens jou?
pi_107170514
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:

Ik geloof dat er weinig woorden zo verschillend worden geïnterpreteerd als het woordje 'gezond' als het gaat om eten 8-) Lekker laten staan dus :7
pi_107173992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat er weinig woorden zo verschillend worden geïnterpreteerd als het woordje 'gezond' als het gaat om eten 8-) Lekker laten staan dus :7
Dat blijkt maar weer :)
pi_107174756
quote:

[..]

Dat hebben wij een paar dagen geleden ook aan jou gevraagd ;). Maar ik zag net wat jij gaat eten vandaag in het Dieettopic en dat is echt niet gezond, dat is een flauwval-lijst -O-
pi_107175366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:24 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dat hebben wij een paar dagen geleden ook aan jou gevraagd ;). Maar ik zag net wat jij gaat eten vandaag in het Dieettopic en dat is echt niet gezond, dat is een flauwval-lijst -O-
Dat klopt en dat heb ik beantwoord, die vraag mag ik toch ook aan anderen stellen?

Flauwval-lijst? Kom op zeg, je weet helemaal niet wat ik de rest van de dagen gegeten heb en waarom ik vandaag voor deze lijst kies. Ik eet vandaag heel veel groente en fruit, een vullend diner en ik had een flink ontbijt genomen, zit hartstikke vol ook door de eiwitshake.
pi_107175872
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:44 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dat klopt en dat heb ik beantwoord, die vraag mag ik toch ook aan anderen stellen?

Flauwval-lijst? Kom op zeg, je weet helemaal niet wat ik de rest van de dagen gegeten heb en waarom ik vandaag voor deze lijst kies. Ik eet vandaag heel veel groente en fruit, een vullend diner en ik had een flink ontbijt genomen, zit hartstikke vol ook door de eiwitshake.
Ik weet het wel want ik check het Dieettopic wel vaker. Je bent een paar dagen niet afgevallen en daarom heb je zo'n lijst. Ach ja, als jij het erop redt. Ik zeg alleen dat ik flauwval als ik alleen dat zou eten.
pi_107176174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik weet het wel want ik check het Dieettopic wel vaker. Je bent een paar dagen niet afgevallen en daarom heb je zo'n lijst. Ach ja, als jij het erop redt. Ik zeg alleen dat ik flauwval als ik alleen dat zou eten.
Ik post niet elke dag een lijstje dus ik denk niet dat je het weet :) Ik heb zo'n lijstje omdat ik 1 a 2 dagen in de week kies voor koolhydraten in het ontbijt en avondeten, de lunch te vervangen door eiwitten en proteïnen en de tussendoortjes groente en fruit. Waarom? Om mijn lichaam een shock te geven door voor compleet iets anders te kiezen. Soms laat ik de koolhydraten uit het ontbijt wegvallen en kies dan ook voor eiwitten, om het patroon zo nu en dan eens te doorbreken. Als ik naar jouw lijstjes kijk in 'wat eet ik vandaag' zie ik alleen wraps met philadelphia, ham en toetjes. Ik trek dan ook niet de conclusie dat dit het enige is wat jij zou eten want met zo'n eenzijdig patroon zou ik het niet trekken.
pi_107176314
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:07 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik post niet elke dag een lijstje dus ik denk niet dat je het weet :) Ik heb zo'n lijstje omdat ik 1 a 2 dagen in de week kies voor koolhydraten in het ontbijt en avondeten, de lunch te vervangen door eiwitten en proteïnen en de tussendoortjes groente en fruit. Waarom? Om mijn lichaam een shock te geven door voor compleet iets anders te kiezen. Soms laat ik de koolhydraten uit het ontbijt wegvallen en kies dan ook voor eiwitten, om het patroon zo nu en dan eens te doorbreken. Als ik naar jouw lijstjes kijk in 'wat eet ik vandaag' zie ik alleen wraps met philadelphia, ham en toetjes. Ik trek dan ook niet de conclusie dat dit het enige is wat jij zou eten want met zo'n eenzijdig patroon zou ik het niet trekken.
:D Die dingen vallen op maar ik post veel meer eten in dat topic. Ach nou ja, het verschil is gewoon dat jij op dieet wilt en ik niet, laten we het daarop houden ;).
pi_107176374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

:D Die dingen vallen op maar ik post veel meer eten in dat topic. Ach nou ja, het verschil is gewoon dat jij op dieet wilt en ik niet, laten we het daarop houden ;).
Dat denk ik ook ;) En diëten is niet altijd gezond, dat klopt en weet ik ook maar ik denk dat iedereen voor zichzelf het beste kan bepalen wat werkt en wat niet :)
pi_107176397
Ik zal proberen hier deze week ook iets lekkers te posten.
pi_107176654
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ;) En diëten is niet altijd gezond, dat klopt en weet ik ook maar ik denk dat iedereen voor zichzelf het beste kan bepalen wat werkt en wat niet :)
Weet je wat het is? Ik vind het gewoon heel erg als mensen honger lijden en toen ik jouw lijstje zo zag dacht ik 'ach jee' -O-. Maar jij hebt er geen honger op en dan is het goed. Ik ben gewoon een eetzakje en dat weet ik.
pi_107176956
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

*O*

On topic - ik kon door omstandigheden net pas wat gaan eten. Het werd een dikke plak (want zelfgesneden) volkoren brood met jong belegen boerenkaas en een likje grove mosterd.
Zodadelijk gaan in de blender voor een (hopelijk) kickass smoothie: kiwi, banaan, grapefruit en basilicum!

(Foto komt van blogje waar ik het recept op vond)

In het kader van: ook in deel 2 van het topic moet even duidelijk genoemd worden hoe tof en GEZOND smoothies zijn! >:)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 24-01-2012 13:38:21 ]
pi_107177394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ik vind het gewoon heel erg als mensen honger lijden en toen ik jouw lijstje zo zag dacht ik 'ach jee' -O-. Maar jij hebt er geen honger op en dan is het goed. Ik ben gewoon een eetzakje en dat weet ik.
haha nee ik vind honger hebben niet prettig dus ik zorg er dan ook voor dat ik geen honger heb :) Eiwitten zorgen sowieso voor een 'vol' gevoel, en ik heb net 250g tomaten en fruit op dus ik zit vol ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:29 schreef minilot het volgende:

[..]

*O*

On topic - ik kon door omstandigheden net pas wat gaan eten. Het werd een dikke plak (want zelfgesneden) volkoren brood met jong belegen boerenkaas en een likje grove mosterd. Zodadelijk gaan in de blender voor een (hopelijk) kickass smoothie: kiwi, banaan, grapefruit en basilicum!

[ afbeelding ]
Hoe komt het dat die zo stevig lijkt, door de banaan zeker?

Ik kwam deze tegen op die site:

Kiwi Acai O+

Ik kan vrijdag pas de boerenkoolchips proberen want dan is er pas markt hier -O- Of weet iemand een supermarkt die ze in stengels verkopen? Was gister in duitsland en toen kwam ik een kool tegen die ik niet kon, die wel als boerenkool rook maar ik kom niet meer op de naam...

Edit: gevonden; Wirsingkohl volgens mij hetzelfde als groene kool.

[ Bericht 1% gewijzigd door Audreyoot op 24-01-2012 13:46:36 ]
pi_107178481
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:29 schreef minilot het volgende:

[..]

*O*

On topic - ik kon door omstandigheden net pas wat gaan eten. Het werd een dikke plak (want zelfgesneden) volkoren brood met jong belegen boerenkaas en een likje grove mosterd.
Zodadelijk gaan in de blender voor een (hopelijk) kickass smoothie: kiwi, banaan, grapefruit en basilicum!

[ afbeelding ]

In het kader van: ook in deel 2 van het topic moet even duidelijk genoemd worden hoe tof en GEZOND smoothies zijn! >:)
Kun je dat drinken? Lijkt net saus, zo dik.
pi_107178691
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:08 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Kun je dat drinken? Lijkt net saus, zo dik.
Ik deed in mn smoothies wel eens ijs in de blender, heerlijk in de zomer maar dan moest ik óf een heel dik rietje of een beetje scheppen :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:55:22 #46
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_107186499
Heeft iemand nog goede ideeen voor een soort sausje voor op brood of wraps op basis van yoghurt of kwark? Net om het een beetje smeuiger te maken.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_107186523
Beetje kwark met verse bieslook en wat mierikswortel vind ik altijd erg lekker :9
pi_107188394
quote:

[..]

Sommige dingen bevatten veel vet en suikers. Dan krijg je de eeuwige discussie hier dat volvette producten, roomboter en zaken bomvol suiker absoluut niet ongezond hoeven zijn MITS....
Als gewicht echt een issue voor je is zou niet ontbijten met een broodje pindakaas+ roomboter. Verder niet lullig bedoeld want er staan absoluut lekkere zaken tussen. :Y
Groetjes, Ezio.
pi_107193123
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:51 schreef Stokstaart het volgende:
Als gewicht echt een issue voor je is
We waren het er in deel 1 al over eens dat gezond eten niet hetzelfde is als mager eten. TS mag dan aan het diëten zijn: deze topicreeks is met name bedoeld om tips uit te wisselen over wat goed voor je is en bomvol voedingsstoffen zit. Niet per se vet- en suikervrije etenswaren dus. 's Morgens havermout met yoghurt, honing en een banaantje is flink zoet, 's middags een avocadosalade met nootjes is vet, maar je lijf gaat er hartstikke van 'hoezeeee!' van omdat er zoveel goeds in zit en dat zou een beetje de focus moeten hebben hier. :Y
pi_107194576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:55 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Heeft iemand nog goede ideeen voor een soort sausje voor op brood of wraps op basis van yoghurt of kwark? Net om het een beetje smeuiger te maken.
Tzatziki is je vriend! Dikke Griekse yoghurt is zelfs in de varianten met een laag vetgehalte ( >:) ) zeer goed te gebruiken voor een saus/dip op basis van komkommer en knoflook! :Y

Ik neem tussen de middag graag een soort van grieks-feestje-in-een-tupperwaredoosje mee naar mijn werk: een grote kledder tzatziki met in de oven geroosterde aardappelpartjes (inc. schil), geroosterde paprikas, olijven, rode ui en als toetje wat druiven. Altijd jaloerse blikken. :)

Tzatziki is ook erg lekker in brood of wraps, met kip en een lekkere slasoort. ^O^

Veel recepten vind je, zoals altijd, op Foodgawker.
Random foto's via Foodgawker:

Yoghurt is sowieso hartstikke goed voor je! :Y
pi_107203265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:59 schreef minilot het volgende:

Yoghurt is sowieso hartstikke goed voor je! :Y
Komkommer en knoflook ook! :9
pi_107208626
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Sommige dingen bevatten veel vet en suikers. Dan krijg je de eeuwige discussie hier dat volvette producten, roomboter en zaken bomvol suiker absoluut niet ongezond hoeven zijn MITS....
Als gewicht echt een issue voor je is zou niet ontbijten met een broodje pindakaas+ roomboter. Verder niet lullig bedoeld want er staan absoluut lekkere zaken tussen. :Y
I know maar volvette dingen kunnen ook gezond zijn. De pindakaas kan je het beste zelf maken om die suikers te mijden. Zelf ben ik op dieet dus ik kies niet snel voor volvette dingen maar dat betekent niet dat ze niet in de gezond lijst mogen staan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')