Logisch, ze weten kennelijk niet eens waar ze is.... prutsersquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:34 schreef Cobra4 het volgende:
'Laat Laura met rust!'
AMSTERDAM - Leerplichtambtenaren moeten zeilmeisje Laura Dekker, die afgelopen zaterdag met haar aankomst in Nieuw-Zeeland haar reis rond de wereld voltooide, voorlopig met rust laten.
Gewoon gezond verstand en inzicht ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat NL. helemaal niet zo verzuurd is..
omg ..quote:Ze mocht op reis terwijl ze alle schijn tegen had, en nu mag ze eerst vakantie vieren om uit te rusten van haar vakantie.
Helemaal niets mis mee om dat te willen .. volgens mij proberen we dat dan ook allemaal, als we jong zijn, te doen wat we willen .. pas later wordt je ingehaald door de realiteit en verantwoordelijkheden van het dagelijkse leven en moet je steeds vaker dingen doen omdat het moet. Ondertussen is het alleen maar lovenswaardig dat zij haar diploma wil halen omdat zij het wil, niet omdat het moet .. maar ja, dat zei zij dus ook al voor zij vertrok, dat zij haar diploma wil halen.quote:En die quote van Laura zegt alles over haar: ze doet alleen dingen die ze wil.
En omdat ze minderjarig is, en dus niet handelingsbekwaam, maakt het vrij weinig uit dat ze zich niet aan gemaakte afspraken houdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daar zitten dan ook altijd consequenties aan vast.
Het verschil is dat volwassen mensen die consequenties aanvaarden (zij hebben immers willens en wetens het contract gesloten). Laura lacht om die consequenties en negeert ze.
Mee eens. Als ze zo volwassen is als ze zegt, dan moet ze zich er ook naar gedragen. Als ze zich als kind gedraagt, prima, maar dan is het ook logisch dat ze als kind behandeld wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:20 schreef Leandra het volgende:
En omdat ze minderjarig is, en dus niet handelingsbekwaam, maakt het vrij weinig uit dat ze zich niet aan gemaakte afspraken houdt.
Wel de grote meid zijn die zich niet meer aan de leerplicht hoeft te houden, omdat ze zo "volwassen" is, maar ondertussen net zo hard de puber uithangen....
Alleen al uit haar gedrag valt simpelweg op te maken dat ze niet half zo volwassen is als men claimt te zijn.
tot op zekere hoogte imoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is die quote erg dan? Ik kan het wel waarderen als iemand haar eigen lijn trekt tegen de stroom in zonder dat diegene iemand echt tot last is. Op de mensen na die graag beslissen wat iedereen met zijn leven mag en moet doen na dan.
Volgens mij was de claim dan ook dat zij heel volwassen is voor haar leeftijd, qua zelfdiscipline en doorzettingsvermogen .. en uit haar voltooide reis valt op te maken dat dat wel klopt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:20 schreef Leandra het volgende:
Alleen al uit haar gedrag valt simpelweg op te maken dat ze niet half zo volwassen is als men claimt dat ze is.
doorzettingsvermogen iig wel jaquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij was de claim dan ook dat zij heel volwassen is voor haar leeftijd, qua zelfdiscipline en doorzettingsvermogen .. en uit haar voltooide reis valt op te maken dat dat wel klopt.
Dus nu moeten we afwachten tot HKH's pet er naar staat? En blij zijn dat ze het überhaupt wil?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:18 schreef moussie het volgende:
Helemaal niets mis mee om dat te willen .. volgens mij proberen we dat dan ook allemaal, als we jong zijn, te doen wat we willen .. pas later wordt je ingehaald door de realiteit en verantwoordelijkheden van het dagelijkse leven en moet je steeds vaker dingen doen omdat het moet. Ondertussen is het alleen maar lovenswaardig dat zij haar diploma wil halen omdat zij het wil, niet omdat het moet .. maar ja, dat zei zij dus ook al voor zij vertrok, dat zij haar diploma wil halen.
Moet ik hier echt op ingaan??quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Welke wetten en regels had zij dan gebroken op dat moment? Zij had al lessen van de wereldschool geregeld en had alleen nog toestemming nodig .. dus welke wet heeft zij gebroken?
Ze deed het voor zichzelf.. Niet voor het record. What is the fucking problem?quote:Jij hebt de fontein van de eeuwige jeugd gevonden of zo, jij wordt niet meer ouder?
Of ben jij al zo verward dat jij de term 'jongste' niet meer kan bevatten?
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik met jou kinderen gehad zou hebben, had ik ze samen met jou - overdrachtelijk - bij het grofvuil gezet.quote:Lol, een 'ervaringsdeskundige'. Lieve schat, voor je je eigen kind veilig door de puberteit hebt geloodst, hell, voor je voor de moeilijke beslissing hebt gestaan wat belangrijker is, het meedoen in een teamsport of de blessures die daarbij opgelopen (kunnen) worden zit jij je capaciteiten als opvoeder schromelijk te overschatten .. kom over 10 jaar nog maar eens terug.
Ze noemde dat een 'ijzersterk karakter'. Ik noem het asociaal. Het idee dat alle regels maar voor je moeten wijken getuigt niet van karakter, maar van het ontbreken van normbesef.quote:Volgens mij constateerde moeder alleen dat dat haar karakter was, dat 'prachtig vinden' ben ik iig niet tegen gekomen in dat verhaal van ma. Maar ja, deze trend waarbij de ouders en Laura van alles toegedicht wordt, op basis van halve verhalen aangevuld met hersenspinsels, is al zo oud als deze topicreeks .. zoals ik al zei, zorgvuldig lezen/luisteren kan jullie iig niet worden verweten.
Dat hangt van je contract af.. maar eerst 'ja' zeggen en 'nee' bedoelen is eigenlijk nog idioter dan uitsluitend je eigen zin doen. Ze zet anderen aan de dijk zodra de buit binnen is, zonder zich over haar deel van de afspraak te bekommeren. Dat neigt naar crimineel gedrag.quote:Uitsluitend nog wel, en 'geen enkele' .. en dat concludeer je dan op basis van de dingen die je wel hebt gelezen .. dat er nog meer dingen gebeuren in haar leven naast hetgeen je gelezen hebt is voor jou net die ene brug te ver, tot zover kan je niet doordenken?
Overigens konden zelfs diegenen met wie die 'geen enkele afspraak' gehouden werd heel normaal met Laura omgaan, tot Laura op die afspraak terug kwam. En wat is daar trouwens mis mee? Als je met iemand een contract hebt gesloten en je komt er binnen een x periode achter dat het anders uitpakt dan je voorgespiegeld werd heb je het volste recht om op de afspraak terug te komen .. dat gebeurt dan ook dagelijks, en meestal door volwassen mensen ..
Ja, ik vond dat zo'n onzin dat ik geen zin had het te citeren. Ik denk dat er ook een stukje arrogantie een rol speelt, ze moet immers het 'Nederland heeft mij gekwetst' spel spelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Je vergeet:
Een blog in 1 taal schrijven is minder werk en ik praat tijdens het reizen geen Nederlands waardoor omschakelen vaak wat moeite kost.
Mevrouw spreekt een jaar wat minder Nederlands (maar nog wel regelmatig, bv met paps), en heeft moeite met omschakelen bij het schrijven van een paar zinnetjes in haar moedertaal. Wat een onzin.
Het heeft uiteraard gewoon te maken met haar 1e reden: "het is minder werk".
Ja, eigenlijk wel .. jij blijft maar beweren dat zij de wet gebroken heeft, maar dat heeft zij dus niet, en dat is zij ook nooit van plan geweest.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Moet ik hier echt op ingaan??
Al is het tien keer puur persoonlijk, het verandert niets aan het gegeven dat zij de jongste wou zijn .. dat 'youngest' op de diverse websites is niet zo maar gezwam in de ruimtequote:Ze deed het voor zichzelf.. Niet voor het record. What is the fucking problem?
Natuurlijk snap je die vergelijking (nog) niet, jij hebt nog niet voor zo'n keuze gestaan, jij hebt die afweging nog niet hoeven maken.quote:In het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik met jou kinderen gehad zou hebben, had ik ze samen met jou - overdrachtelijk - bij het grofvuil gezet.
Verder snap ik de vergelijking met een teamsport niet, maar wel dat dat en Laura een tegenstelling in termen is.
Lol, vertel dat even in retrospectief aan de dames die opkwamen voor gelijke rechten voor vrouwen .. dat getuigd niet van karakter maar van het ontbreken van normbesef ..quote:Ze noemde dat een 'ijzersterk karakter'. Ik noem het asociaal. Het idee dat alle regels maar voor je moeten wijken getuigt niet van karakter, maar van het ontbreken van normbesef.
Goh, ze lijkt wel een politicus .. eerst van alles beloven en als de buit binnen is niet thuis geven ..quote:Dat hangt van je contract af.. maar eerst 'ja' zeggen en 'nee' bedoelen is eigenlijk nog idioter dan uitsluitend je eigen zin doen. Ze zet anderen aan de dijk zodra de buit binnen is, zonder zich over haar deel van de afspraak te bekommeren. Dat neigt naar crimineel gedrag.
Ja het is dan ook uitermate verschrikkelijk dat er mensen bestaan die denken dat regels er zijn om de mens te dienen, en niet andersom ..quote:Wat ik erg knap vindt is dat Laura haar reis ondanks haar - en geflipte pa's nukken heeft kunnen voltooien. Niet dankzij.
Alle problemen zijn mi. aan haar eigen en pa's gedrag te danken. De botsingen met de autoriteiten, het in beeld komen bij Jeugdzorg, het breken van de leerplichtwet, het mislopen van sponsorgeld door het breken van de overeenkomst, het niet nakomen van afspraken met de wereldschool, de leugens voor de rechtbank. Het had allemaal vermeden kunnen worden en dan had wrs. meer sympathie geoogst. In ieder geval van mij.
Ohja, dat moet ook nog. "Ik keer Nederland de rug toe, en daarom schrijf ik lekker geen Nederlands meer. Heb ik jullie ff te pakken! Lekker puhquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:41 schreef Disana het volgende:
Ja, ik vond dat zo'n onzin dat ik geen zin had het te citeren. Ik denk dat er ook een stukje arrogantie een rol speelt, ze moet immers het 'Nederland heeft mij gekwetst' spel spelen.
Zoiets denk ik dus ook. Maar ik vind het wel grappig. Als ze flink is laat ze haar Engelstalige blogs niet redigeren, dan hebben we nog wat plezierquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ohja, dat moet ook nog. "Ik keer Nederland de rug toe, en daarom schrijf ik lekker geen Nederlands meer. Heb ik jullie ff te pakken! Lekker puh"
Laura legde aan waar het niet mocht. De havenmeester zei dat niet omdat het Laura was, hij zei dat omdat het wellicht een gevaarlijke situatie kon opleveren. Hij zou dat tegen iedereen gezegd hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:49 schreef moussie het volgende:
Lol, vertel dat even in retrospectief aan de dames die opkwamen voor gelijke rechten voor vrouwen .. dat getuigd niet van karakter maar van het ontbreken van normbesef ..
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ohja, dat moet ook nog. "Ik keer Nederland de rug toe, en daarom schrijf ik lekker geen Nederlands meer. Heb ik jullie ff te pakken! Lekker puh"
Nou ja, zoals te lezen valt op dit forum zijn er genoeg mensen die het maar raar vinden dat Jeugdzorg zich bemoeit met tokkie-families die zelf hun wetten wel bepalen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan een logisch voortvloeisel uit dat gedrag.
Ik had het dan ook over "logisch". Niet over irrationele onderbuikgevoelensquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:59 schreef yyyentle het volgende:
Nou ja, zoals te lezen valt op dit forum zijn er genoeg mensen die het maar raar vinden dat Jeugdzorg zich bemoeit met tokkie-families die zelf hun wetten wel bepalen.
Ze doet niks omdat het moet!.....zou ze nog wel haar tanden poetsen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:34 schreef Cobra4 het volgende:
'Laat Laura met rust!'
Laura heeft tijdens haar reis les gevolgd via de wereldschool. De tiener heeft alle boeken van Havo 4 en 5 aan boord en 'mag verder leren wanneer ze wil', meldt het AD. Laura zelf heeft aangegeven graag haar havodiploma te willen gaan halen. "Niet omdat het moet. Maar omdat ik het zelf graag wil. Ik doe niets omdat het moet."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Je er natuurlijk wel bij in gedachten houden dat 1. Laura geen "mediatraining" heeft gekregen (zoals voetballers en politici) en 2. het een interview (dat toevallig is opgenomen) is voor een magazine, en niet voor tv.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:42 schreef wich het volgende:
Interview met haar "lijfblad" Zeilen. Echt lekker loopt dat interview niet.
Sneu allemaal, ze leek me nogal down, ze wist het allemaal niet meer zo goed en Guppy is haar huis geworden, daar voelt ze zich blijkbaar veilig.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je er natuurlijk wel bij in gedachten houden dat 1. Laura geen "mediatraining" heeft gekregen (zoals voetballers en politici) en 2. het een interview (dat toevallig is opgenomen) is voor een magazine, en niet voor tv.
Wat mij meer stoorde is "Oh je bedoelt, om like ergens anders te slapen"
Nee hoor, Die maakt haar eigen toekomst, en voor die toekomst heeft zij denk ik juist wel de goede begeleiding gehad. Guppy was al die tijd al haar huis, gedurende de reis is zij ook steeds thuis geweest. Haar toekomst zal er waarschijnlijk nooit uitzien als "iemand die in een huis met een tuintje woont".quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:54 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Sneu allemaal, ze leek me nogal down, ze wist het allemaal niet meer zo goed en Guppy is haar huis geworden, daar voelt ze zich blijkbaar veilig.
Nou ja, wie ben ik om daar over te oordelen maar ik denk dat die ouders de toekomst van dat meisje aardig verknald hebben.
Hier idem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:09 schreef sp3c het volgende:
ze leek me vooral ongeinteresseerd en daardoor was het interview wmb oninteressant
na een minuut ofzo uitgezet
Afgunst wordt er al vroeg ingeramt in NLquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
Blij om te zien dat de jongeren van tegenwoordig al zo'n goede mensenkennis hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.quote:
Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:19 schreef Disana het volgende:
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.
Het zal ongetwijfeld ook vermoeidheid zijn geweest, maar ik kreeg toch weer die indruk die ik bij alles van haar heb: egocentrisch, verwaand, verwend.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.
Zeg je dat ook als een vrouw iemand heeft doodgeschoten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef moussie het volgende:
Voor de rest zou deze generatie, en zeker jij als vrouw zijnde, blij moeten zijn dat er altijd al mensen waren die zich niet aan de regels hielden, wij plukken namelijk de vruchten van hun verzet tegen de bestaande regels ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |