abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:03:43 #226
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107186733
Met of zonder mediatraining, ik verwachtte eigenlijk elk moment een uitbarsting tegenover de interviewer. En als het onderwerp "kinderbescherming"ter sprake komt, wordt de camera stilgezet en komt er een retake.
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 18:09:31 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107186922
ze leek me vooral ongeinteresseerd en daardoor was het interview wmb oninteressant

na een minuut ofzo uitgezet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107187231
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:54 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Sneu allemaal, ze leek me nogal down, ze wist het allemaal niet meer zo goed en Guppy is haar huis geworden, daar voelt ze zich blijkbaar veilig.

Nou ja, wie ben ik om daar over te oordelen maar ik denk dat die ouders de toekomst van dat meisje aardig verknald hebben.
Nee hoor, Die maakt haar eigen toekomst, en voor die toekomst heeft zij denk ik juist wel de goede begeleiding gehad. Guppy was al die tijd al haar huis, gedurende de reis is zij ook steeds thuis geweest. Haar toekomst zal er waarschijnlijk nooit uitzien als "iemand die in een huis met een tuintje woont".
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 19:17:58 #229
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_107189352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:09 schreef sp3c het volgende:
ze leek me vooral ongeinteresseerd en daardoor was het interview wmb oninteressant

na een minuut ofzo uitgezet
Hier idem.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:48:52 #230
340258 MrFoureyes
pi_107190743
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:50:27 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107190824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
Afgunst wordt er al vroeg ingeramt in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:05:07 #232
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107191550
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Blij om te zien dat de jongeren van tegenwoordig al zo'n goede mensenkennis hebben. ^O^
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107191597
Saai interview.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 20:19:37 #234
137949 Disana
pi_107192348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:05 schreef Scorpie het volgende:
Saai interview.
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.
pi_107192740
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:19 schreef Disana het volgende:
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.
Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 20:35:26 #236
137949 Disana
pi_107193264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.
Het zal ongetwijfeld ook vermoeidheid zijn geweest, maar ik kreeg toch weer die indruk die ik bij alles van haar heb: egocentrisch, verwaand, verwend.
pi_107193840
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef moussie het volgende:
Voor de rest zou deze generatie, en zeker jij als vrouw zijnde, blij moeten zijn dat er altijd al mensen waren die zich niet aan de regels hielden, wij plukken namelijk de vruchten van hun verzet tegen de bestaande regels ..
Zeg je dat ook als een vrouw iemand heeft doodgeschoten? :') Of door rood heeft gereden? Waarom dan niet?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 20:49:27 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107194031
naja dit is natuurlijk een beetje een victimless crime

als iemand in eigen huis coke (of qat _O- ) gebruikt of idd een troep 14 jarige kereltjes na een wedstrijd op 1 biertje trakteert hoor je mij daar ook niet over verder

mag wel niet maar ja
pi_107194250
True, maar het automatisch blij zijn als mensen de regels niet volgen, en het zelfs koppelen aan tijden waar dat echt nodig was, vind ik een debiel iets. :')

Als ze nou opstond voor rechten van vrouwen in Saudi Arabie, dan zou ik ook blij zijn. Maar nee, we moeten blij zijn met het ongevraagt aanmeren ofzo :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:11:07 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107195215
Dat dus, vrouwen hadden 100 jaar geleden simpelweg minder rechten dan mannen, misschien moeten we nog 200 Laura's op de barricades hebben zodat pubertjes straks vanaf hun 13de stemrecht, recht op zelfstandige woonruimte hebben en hun rijbewijs mogen halen, maar vooralsnog denk ik niet dat dat brede steun gaat krijgen.

Waar strijdt Laura eigenlijk voor? Welk recht probeert ze op te eisen en voor welke achtergestelde groep doet ze dat?

Het recht om aan te meren waar je wilt? En als ze straks een rijbewijs heeft dan kan ze ook gewoon op een invalidenparkeerplaats gaan staan, want het recht om te parkeren waar je wilt?

Waarom is heeft trouwens niet even in Saudi Arabie aangemeerd?
Gewoon daar waar ze wilde, ongeacht wat de havenmeester en de kuisheidspolitie ervan vonden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 21:14:21 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107195418
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:53 schreef Trommeldaris het volgende:
True, maar het automatisch blij zijn als mensen de regels niet volgen, en het zelfs koppelen aan tijden waar dat echt nodig was, vind ik een debiel iets. :')

Als ze nou opstond voor rechten van vrouwen in Saudi Arabie, dan zou ik ook blij zijn. Maar nee, we moeten blij zijn met het ongevraagt aanmeren ofzo :')
nou ik sta ook niet te juichen ofzo en ik wil het al helemaal geen verzet voor vrouwenrechten noemen maar ik vind het ook weer niet zo heel erg verschrikkelijk allemaal

het is matig, beter woord heb ik er niet voor :D
gewoon net niet vanalles
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:38:05 #242
340258 MrFoureyes
pi_107196694
En ook fan van het eerste uur Willem is weer actief in het gastenboek van vandaag:

"Willem 24-01-2012
Lieve Laura, ik heb vandaag bij de gemeente een voorstel ingediend om de Verzetsstrijderslaan in Groningen te hernoemen naar onze jongste Verzetsstrijder. Wat mij betreft heet deze laan vanaf heden: de Laura Dekkerlaan!"
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 21:38:55 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107196735
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:38 schreef MrFoureyes het volgende:
En ook fan van het eerste uur Willem is weer actief in het gastenboek van vandaag:

"Willem 24-01-2012
Lieve Laura, ik heb vandaag bij de gemeente een voorstel ingediend om de Verzetsstrijderslaan in Groningen te hernoemen naar onze jongste Verzetsstrijder. Wat mij betreft heet deze laan vanaf heden: de Laura Dekkerlaan!"
OW COME ON!!!!
pi_107198082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laura legde aan waar het niet mocht. De havenmeester zei dat niet omdat het Laura was, hij zei dat omdat het wellicht een gevaarlijke situatie kon opleveren. Hij zou dat tegen iedereen gezegd hebben.
Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek .. Dus niks 'gevaarlijk', dat bedenk jij erbij .. net als de context van 'dat zou hij tegen iedereen hebben gezegd. Ken jij de voorgeschiedenis, de omstandigheden? Nee hé ..

quote:
Hoe je dat in godsnaam kan vergelijken met de Suffragettes is mij een volkomen raadsel.
Het is als een voetbalwedstrijd vergelijken met een varken. Het heeft 0,0 met elkaar te maken.
Ik had het anders niet alleen over deze situatie, maar over het algemene verwijt aan haar, dat zij zich niet aan de wetten en regels wil houden. Ze heeft geen enkele wet gebroken, en is dat ook nooit van plan geweest .. zij heeft immers zelf contact gezocht met de wereldschool, lang voordat zij in het nieuws kwam met haar plannen. En de regels, dat kleine meisjes braaf hebben te luisteren etc etc .. nou dat heeft heel wat te maken met de suffragettes, oftewel grote meisjes die braaf hebben te luisteren. Regels zijn alleen maar regels, en als ze slecht zijn voor je, dan moet je ze zien te veranderen. Wat dat aangaat is onze manier van lesgeven best wel voor kritiek vatbaar .. of heb jij je nooit afgevraagd hoe het toch komt dat zoveel van nature leergierige kinderen het plezier in het leren zo vroeg kwijt raken?
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 22:12:35 #245
137949 Disana
pi_107198626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef moussie het volgende:

Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek ..
Dat is niet waar. De anekdote vertelt slechts dat ze niet mocht aanmeren en het toch deed.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:13:53 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107198703
quote:

[..]

Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek .. Dus niks 'gevaarlijk', dat bedenk jij erbij .. net als de context van 'dat zou hij tegen iedereen hebben gezegd. Ken jij de voorgeschiedenis, de omstandigheden? Nee hé ..
En jij kent die wel? Als er op een parkeerplaats geen plek meer is, en ik weet m'n auto toch nog even tussen twee auto's in te proppen op een paar extra brede gezinsparkeerplaatsen, dan heb ik idd plek gecreëerd, maar daarmee heb ik ook gelijk de bedoelde breedte van die gezinsparkeerplaatsen vernaggeld.... maar er was plek, ongeacht het feit dat de parkeerwachter zei dat er geen plek was.
Wat een geweldige overwinning op de parkeerwachter zou dat zijn.

Maar het kan idd ook zijn dat er een andere reden was dat de havenmeester dat zei; bijvoorbeeld omdat hij Laura daar al eerder gehad had, terwijl ze alleen aan het varen was, en hij niet nog een keer een 10-jarige in de haven wilde hebben die alleen zou uitvaren.

Er kunnen zoveel redenen zijn geweest waarom de havenmeester dat zei, een vooralsnog weet niemand wat die reden is, we weten alleen dat Laura er niets mee te maken had en toch aanmeerde... Je kunt het standvastig noemen, je kunt het ook asociaal noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107199057
quote:

[..]

Als een havenmeester je verteld dat er geen plek is dan heb je dat gewoon te slikken, ongeacht of jij vindt dat er wel plek is. Die man zit daar niet voor niks op die plek. Ik vind het nogal dubieus om recalcitrant pubergedrag aan te moedigen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:28:49 #248
340258 MrFoureyes
pi_107199568
De havenmeester is de meester - en al zou hij je wegsturen omdat je gezicht hem niet aanstaat, dan blijft hij nog de baas. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt een klacht indienen, je kunt beslissen daar nooit meer terug te komen - kan allemaal, maar hij bepaalt op dat moment wat er gebeurt. Zo werkt dat gewoon in een haven.

Dat een ouder er niet in slaagt dit soort basiskennis en houding bij te brengen aan een kind, en dan vijf jaar later zonder gene het verhaal breed uitmeet tegenover een journalist, geeft wel te denken.

Doet me denken aan een jongetje met wie ik op de lagere school in de klas zat. We vonden hem erg grappig: hij vocht met de leraren, draaide de brandslang open, gooide de ruiten van de school in, en stak op een gegeven moment zelfs de fietsenstalling in brand. Zijn ouders vonden het ook mooi; toen vader bij het schoolhoofd werd ontboden, verklaarde hij vol trots: "mijn Joris laat zich niet op de kop zitten!". Dat vonden we heel stoer, maar we voelden ook wel dat er iets niet klopte.

Joris heeft inmiddels TBS.
pi_107200709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:28 schreef MrFoureyes het volgende:

Joris heeft inmiddels TBS.
Neuhhh - bericht vandaag is : Joris gaat in hoger beroep :Y :6 :') 8)7 :W w/
pi_107201408
quote:

[..]

[..]

Ik had het anders niet alleen over deze situatie, maar over het algemene verwijt aan haar, dat zij zich niet aan de wetten en regels wil houden. Ze heeft geen enkele wet gebroken, en is dat ook nooit van plan geweest .. zij heeft immers zelf contact gezocht met de wereldschool, lang voordat zij in het nieuws kwam met haar plannen. En de regels, dat kleine meisjes braaf hebben te luisteren etc etc .. nou dat heeft heel wat te maken met de suffragettes, oftewel grote meisjes die braaf hebben te luisteren. Regels zijn alleen maar regels, en als ze slecht zijn voor je, dan moet je ze zien te veranderen. Wat dat aangaat is onze manier van lesgeven best wel voor kritiek vatbaar .. of heb jij je nooit afgevraagd hoe het toch komt dat zoveel van nature leergierige kinderen het plezier in het leren zo vroeg kwijt raken?
De regels met betrekking tot leerplicht zijn echter niet alleen van toepassing op kleine meisjes, maar op elk kind. Suffragettes streden voor de rechten van vrouwen, niet voor de rechten van elk mens. Scheve vergelijking, lijkt me.

Wat betreft je kritiek op "onze" (ik ben geen leraar ;)) manier van lesgeven: daar kan ik het in ieder geval deels mee eens zijn. Tijdens m'n tijd op het vwo vond ik het al jammer om te zien hoe de zin in lezen bij veel klasgenoten verdween doordat ze gedwongen werden droge 19e eeuwse literatuur te lezen. Al moet ik toegeven dat ik niet weet hoe dat in het huidige onderwijs gaat ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')