Nee hoor, Die maakt haar eigen toekomst, en voor die toekomst heeft zij denk ik juist wel de goede begeleiding gehad. Guppy was al die tijd al haar huis, gedurende de reis is zij ook steeds thuis geweest. Haar toekomst zal er waarschijnlijk nooit uitzien als "iemand die in een huis met een tuintje woont".quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:54 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Sneu allemaal, ze leek me nogal down, ze wist het allemaal niet meer zo goed en Guppy is haar huis geworden, daar voelt ze zich blijkbaar veilig.
Nou ja, wie ben ik om daar over te oordelen maar ik denk dat die ouders de toekomst van dat meisje aardig verknald hebben.
Hier idem.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:09 schreef sp3c het volgende:
ze leek me vooral ongeinteresseerd en daardoor was het interview wmb oninteressant
na een minuut ofzo uitgezet
Afgunst wordt er al vroeg ingeramt in NLquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
Blij om te zien dat de jongeren van tegenwoordig al zo'n goede mensenkennis hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Volgens NRC van vandaag vinden de meeste jongeren haar een aandachtstrekker en een kneus. Svetan, hoe ligt dat onder de jongeren in Duitsland?
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.quote:
Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:19 schreef Disana het volgende:
Zo'n blasé houding ook die zei 'het zal allemaal wel'. Heb niet eens de moeite genomen het geluid hard genoeg te zetten zodat ik alles kon verstaan; haar gezicht sprak boekdelen.
Het zal ongetwijfeld ook vermoeidheid zijn geweest, maar ik kreeg toch weer die indruk die ik bij alles van haar heb: egocentrisch, verwaand, verwend.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zo kwam ze idd ook over. Antwoorden als "ja", "nee", en "weet niet" kwamen regelmatig voorbij.
Zeg je dat ook als een vrouw iemand heeft doodgeschoten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef moussie het volgende:
Voor de rest zou deze generatie, en zeker jij als vrouw zijnde, blij moeten zijn dat er altijd al mensen waren die zich niet aan de regels hielden, wij plukken namelijk de vruchten van hun verzet tegen de bestaande regels ..
nou ik sta ook niet te juichen ofzo en ik wil het al helemaal geen verzet voor vrouwenrechten noemen maar ik vind het ook weer niet zo heel erg verschrikkelijk allemaalquote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:53 schreef Trommeldaris het volgende:
True, maar het automatisch blij zijn als mensen de regels niet volgen, en het zelfs koppelen aan tijden waar dat echt nodig was, vind ik een debiel iets.
Als ze nou opstond voor rechten van vrouwen in Saudi Arabie, dan zou ik ook blij zijn. Maar nee, we moeten blij zijn met het ongevraagt aanmeren ofzo
OW COME ON!!!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:38 schreef MrFoureyes het volgende:
En ook fan van het eerste uur Willem is weer actief in het gastenboek van vandaag:
"Willem 24-01-2012
Lieve Laura, ik heb vandaag bij de gemeente een voorstel ingediend om de Verzetsstrijderslaan in Groningen te hernoemen naar onze jongste Verzetsstrijder. Wat mij betreft heet deze laan vanaf heden: de Laura Dekkerlaan!"
Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek .. Dus niks 'gevaarlijk', dat bedenk jij erbij .. net als de context van 'dat zou hij tegen iedereen hebben gezegd. Ken jij de voorgeschiedenis, de omstandigheden? Nee hé ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laura legde aan waar het niet mocht. De havenmeester zei dat niet omdat het Laura was, hij zei dat omdat het wellicht een gevaarlijke situatie kon opleveren. Hij zou dat tegen iedereen gezegd hebben.
Ik had het anders niet alleen over deze situatie, maar over het algemene verwijt aan haar, dat zij zich niet aan de wetten en regels wil houden. Ze heeft geen enkele wet gebroken, en is dat ook nooit van plan geweest .. zij heeft immers zelf contact gezocht met de wereldschool, lang voordat zij in het nieuws kwam met haar plannen. En de regels, dat kleine meisjes braaf hebben te luisteren etc etc .. nou dat heeft heel wat te maken met de suffragettes, oftewel grote meisjes die braaf hebben te luisteren. Regels zijn alleen maar regels, en als ze slecht zijn voor je, dan moet je ze zien te veranderen. Wat dat aangaat is onze manier van lesgeven best wel voor kritiek vatbaar .. of heb jij je nooit afgevraagd hoe het toch komt dat zoveel van nature leergierige kinderen het plezier in het leren zo vroeg kwijt raken?quote:Hoe je dat in godsnaam kan vergelijken met de Suffragettes is mij een volkomen raadsel.
Het is als een voetbalwedstrijd vergelijken met een varken. Het heeft 0,0 met elkaar te maken.
Dat is niet waar. De anekdote vertelt slechts dat ze niet mocht aanmeren en het toch deed.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef moussie het volgende:
Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek ..
En jij kent die wel? Als er op een parkeerplaats geen plek meer is, en ik weet m'n auto toch nog even tussen twee auto's in te proppen op een paar extra brede gezinsparkeerplaatsen, dan heb ik idd plek gecreëerd, maar daarmee heb ik ook gelijk de bedoelde breedte van die gezinsparkeerplaatsen vernaggeld.... maar er was plek, ongeacht het feit dat de parkeerwachter zei dat er geen plek was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek .. Dus niks 'gevaarlijk', dat bedenk jij erbij .. net als de context van 'dat zou hij tegen iedereen hebben gezegd. Ken jij de voorgeschiedenis, de omstandigheden? Nee hé ..
Als een havenmeester je verteld dat er geen plek is dan heb je dat gewoon te slikken, ongeacht of jij vindt dat er wel plek is. Die man zit daar niet voor niks op die plek. Ik vind het nogal dubieus om recalcitrant pubergedrag aan te moedigen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat er geen plek was. Gezien het feit dat zij wel aan kon leggen klopt dat dus niet, er was wel plek .. Dus niks 'gevaarlijk', dat bedenk jij erbij .. net als de context van 'dat zou hij tegen iedereen hebben gezegd. Ken jij de voorgeschiedenis, de omstandigheden? Nee hé ..
De regels met betrekking tot leerplicht zijn echter niet alleen van toepassing op kleine meisjes, maar op elk kind. Suffragettes streden voor de rechten van vrouwen, niet voor de rechten van elk mens. Scheve vergelijking, lijkt me.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:02 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Ik had het anders niet alleen over deze situatie, maar over het algemene verwijt aan haar, dat zij zich niet aan de wetten en regels wil houden. Ze heeft geen enkele wet gebroken, en is dat ook nooit van plan geweest .. zij heeft immers zelf contact gezocht met de wereldschool, lang voordat zij in het nieuws kwam met haar plannen. En de regels, dat kleine meisjes braaf hebben te luisteren etc etc .. nou dat heeft heel wat te maken met de suffragettes, oftewel grote meisjes die braaf hebben te luisteren. Regels zijn alleen maar regels, en als ze slecht zijn voor je, dan moet je ze zien te veranderen. Wat dat aangaat is onze manier van lesgeven best wel voor kritiek vatbaar .. of heb jij je nooit afgevraagd hoe het toch komt dat zoveel van nature leergierige kinderen het plezier in het leren zo vroeg kwijt raken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |