abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107115050
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb een andere moraal en vind bijvoorbeeld het geluk van andere mensen ook erg belangrijk. Zo zou ik niet zo snel gaan met iemand die al een relatie heeft of als ik te veel geld van de supermarkt krijg geef ik dat terug.

En op je tweede vraag. Ik zeg dat je je eigen geluk niet in de hand heb. Dat staat volledig los van het succes wat ik al dan niet heb. Dus deze vraag slaat dan voor mij ook nergens op :P

Waarom je dat laatste erbij haalt snap ik niet. Je mag best leven hoor :D
Ik vind het geluk van de mensen die ik liefheb ook belangrijk. Mensen die ik niet ken of niet wil kennen, boeit me echt niet. Die dienen sowieso voor hun eigen geluk te zorgen.

Geld teveel geef ik ook terug, in principe. Niet als ik slecht behandeld word.

Het is een voorbeeld; in zichzelf gekeerde mensen die rancuneus zijn en de wereld de schuld geven van hun eigen falen.
Dat soort lieden plegen als ze daarin doorslaan aanslagen zoals in Oslo en Luik.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_107115131
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:15 schreef Myraela het volgende:
Overigens ben ik het wel eens dat het zelf je keuze is hoe je met dingen omgaat. En je moet niet in je verleden blijven hangen. Maar invloed heeft het sowieso.

Je moet alleen op een punt komen waarop je eindelijk eens zelf wat moeite ervoor gaat doen. Niets gaat vanzelf.

Als ik alleen al kijk hoe ik 2 jaar terug was en hoe ik nu ben, mensen kunnen enorm veranderen. En dat doe je dan toch echt zelf. En ik ben er enorm blij met hoe ik nu ben qua karakter.
Klopt, je kunt zelf veel doen om jezelf enorm te veranderen. Ik ben zelf al jaren bezig met veranderen en anderen valt het ook steeds op dat ik niet meer zo'n zombie-achtige figuur ben die ik vroeger was. Het is alleen jammer dat er in mijn geval geen eind aan lijkt te komen
pi_107115133
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik denk dat dat extraverte bij dat soort mensen gestimuleerd wordt door de positie waar ze zaten. En ik denk het komt dat ze op zo'n hoge positie kwamen te maken heeft met de arbeidsethos van die gezinnen. Daarnaast wil ik zeggen dat het een behoorlijke aanname van je is, om deze gezinnen beperkend te noemen.
Ik denk juist dat die mensen gezien hebben hoe het niet moest, daar hun conclusies uit getrokken hebben en een andere weg in zijn geslagen. Dus niet braaf pa en ma blijven volgen, maar een eigen karakter ontwikkelen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_107115174
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het geluk van de mensen die ik liefheb ook belangrijk. Mensen die ik niet ken of niet wil kennen, boeit me echt niet. Die dienen sowieso voor hun eigen geluk te zorgen.
Mij wel.
quote:
Geld teveel geef ik ook terug, in principe. Niet als ik slecht behandeld word.
Ik wel.
quote:
Het is een voorbeeld; in zichzelf gekeerde mensen die rancuneus zijn en de wereld de schuld geven van hun eigen falen.
Dat soort lieden plegen als ze daarin doorslaan aanslagen zoals in Oslo en Luik.
Ik mis de link?
pi_107115235
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt, je kunt zelf veel doen om jezelf enorm te veranderen. Ik ben zelf al jaren bezig met veranderen en anderen valt het ook steeds op dat ik niet meer zo'n zombie-achtige figuur ben die ik vroeger was. Het is alleen jammer dat er in mijn geval geen eind aan lijkt te komen
Het is een proces. Jezelf de grond in trappen om iets wat niet lukt, is echt niet nuttig. Gewoon NIET.
Van je fouten leren, is dat wel. En sommige fouten zijn erger dan andere en soms kan je niet leren van een fout omdat er geen feedback is.

Zeker met versieren geldt dat.

zondag 22 januari 2012 @ 21:18:22 #106
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107115284
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Kijk, dit zie ik nu al voorbeeld van hoe het kan gaan als je uit een minder fijn gezin komt. Niet alles heb je zelf in de hand, maar er is veel mogelijk :)
Even als voorbeeld:
- ik mocht niet naar de schooldisco's, vond mijn pa onzin
- ik moest rondlopen met zo'n dorky tas die op een koffer leek, omdat ik geen rugzak mocht.. was niet praktisch namelijk en slecht voor mijn schoolboeken
- ik liep in goedkope kleren rond omdat mijn ouders het onzin vonden om merkkleding te kopen
- ik mocht niet bij anderen logeren en zij niet bij mij
- klasgenoten / vrienden moesten voor 6 uur weg zijn bij mij thuis, want anders werden ze het huis uit gestuurd door mijn pa
- als ik iets verkeerd deed, had ik meteen huisarrest voor weken

Enfin, het was een lekker begin van mijn middelbare school periode :')

En als klap op de vuurpijl heb ik mijn studentenleven niet meegemaakt omdat mijn pa het handiger vond dat ik na de middelbare school in zijn zaak ging werken.

Figuur zonder eigen mening dat ik was, liet ik het allemaal maar gebeuren. Pas zo rond mijn 20ste knapte er iets en begon ik alles te veranderen. Ook had ik mazzel dat mijn zusje een hele sterke eigen mening heeft.. dus toen zij op haar 15e in opstand kwam thuis, kwamen we samen in opstand :D

En toen bleek er van alles ineens wel mogelijk. Ik rebelleerde gewoon niet genoeg.

Een jaar later had ik een paar vrienden, ging ik regelmatig de stad in en daarna leerde ik mijn vriendin kennen.

Tsja, en toen vond ik het ook eens tijd voor een nieuwe baan ;)
There is a long line down from heaven.
pi_107115427
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:16 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Mij wel.

[..]

Ik wel.

[..]

Ik mis de link?
Waarom houd je je daarmee bezig? En wat voor geluk dan? Als een vreemde man en jij samen voor dezelfde meid gaan, dan kap jij het maar af omdat je hem het geluk gunt??

Dat lijkt me aardig dom, eerlijk gezegd. Als iemand jou slecht behandelt, dan reageer jij door die persoon goed te behandelen?

Het autisme-probleem. Breivik en die Luikse mocro dachten ook dat de boze buitenwereld schuld had aan hun problemen/negatieve gedachtes. Het overgrote gedeelte van je eigen leven heb je in eigen hand. Nee, niet alles, maar het is ook een keuze je bij dingen neer te leggen of juist niet.

pi_107115437
heb je weer een nieuwe vriendin LoS?
pi_107115479
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een proces. Jezelf de grond in trappen om iets wat niet lukt, is echt niet nuttig. Gewoon NIET.
Van je fouten leren, is dat wel. En sommige fouten zijn erger dan andere en soms kan je niet leren van een fout omdat er geen feedback is.

Zeker met versieren geldt dat.
Deel van mijn probleem is dat ik die feedback vaak niet begrijp.
Van mij mag dit proces wel eens voltooid worden :')
pi_107115492
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:18 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Even als voorbeeld:
- ik moest rondlopen met zo'n dorky tas die op een koffer leek, omdat ik geen rugzak mocht.. was niet praktisch namelijk en slecht voor mijn schoolboeken
- ik liep in goedkope kleren rond omdat mijn ouders het onzin vonden om merkkleding te kopen
- klasgenoten / vrienden moesten voor 6 uur weg zijn bij mij thuis, want anders werden ze het huis uit gestuurd door mijn pa

En als klap op de vuurpijl heb ik mijn studentenleven niet meegemaakt omdat mijn pa het handiger vond dat ik na de middelbare school in zijn zaak ging werken.

Figuur zonder eigen mening dat ik was, liet ik het allemaal maar gebeuren. Pas zo rond mijn 20ste knapte er iets en begon ik alles te veranderen. Ook had ik mazzel dat mijn zusje een hele sterke eigen mening heeft.. dus toen zij op haar 15e in opstand kwam thuis, kwamen we samen in opstand :D

En toen bleek er van alles ineens wel mogelijk. Ik rebelleerde gewoon niet genoeg.

Een jaar later had ik een paar vrienden, ging ik regelmatig de stad in en daarna leerde ik mijn vriendin kennen.

Succesverhalen zijn mooi om te lezen.

goed gedaan man. ^O^

pi_107115580
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Deel van mijn probleem is dat ik die feedback vaak niet begrijp.
Van mij mag dit proces wel eens voltooid worden :')
Dat hebben alle mannen. Ik sta soms ook versteld, denk je dat alles gesmeerd loopt en dan toch niet. Dat zijn de slechtste versierpogingen; waar je niks van leert.

Maar dat maakt versieren nou juist zo interessant. Als vrouwen makkelijk waren, was er geen reet aan.

pi_107115734
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom houd je je daarmee bezig? En wat voor geluk dan? Als een vreemde man en jij samen voor dezelfde meid gaan, dan kap jij het maar af omdat je hem het geluk gunt??

Dat lijkt me aardig dom, eerlijk gezegd. Als iemand jou slecht behandelt, dan reageer jij door die persoon goed te behandelen?

Het autisme-probleem. Breivik en die Luikse mocro dachten ook dat de boze buitenwereld schuld had aan hun problemen/negatieve gedachtes. Het overgrote gedeelte van je eigen leven heb je in eigen hand. Nee, niet alles, maar het is ook een keuze je bij dingen neer te leggen of juist niet.
Je zegt dat je je geluk zelf kan maken. DBB was het daar niet mee eens en ikzelf ook niet.
Ik heb het overgrote deel van mijn leven juist niet in eigen hand. Ik kan wel dingen gaan lopen kiezen maar dat doe ik dan blind omdat ik totaal geen overzicht kan hebben op m'n leven.
Mijn geluk is zeer zeker niet voor het overgrote deel zelf maakbaar, daar heb je overzicht in je eigen leven voor nodig
pi_107115743
Oh, het gaat over strenge gezinnen? Ik dacht oprecht een slecht thuis.
pi_107115770
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zal me gewoon niet zomaar ten koste van andere mensen dingen voor elkaar willen krijgen, waarbij ik in jouw ogen gelukkiger zou worden. In die zin houd me dat bezig. Dus ik zorg gewoon in algemene zin dat ze geen schade van me ondervinden. Van dat versieren vind ik een beetje raar. Ik zou er zeker voor gaan; aangezien de vrouw in kwestie ook nog een keuze heeft om er op in te gaan of niet.
quote:
Dat is het streven ja.
quote:
Boze buitenwereld de schuld geven is iets anders dan concluderen dat je opvoeding op je heeft dan je zou willen. En ja daar hoef je je niet bij neer te leggen, maar veel invloed heeft het wel.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:25:06 #115
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107115772
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:20 schreef Cassandra87 het volgende:
heb je weer een nieuwe vriendin LoS?
We zijn een half jaartje uit elkaar geweest.. maar na veel praten en dingen uitzoeken, zijn we aan het kijken of we er toch nog iets van kunnen maken.

Dus ik ben eigenlijk weer samen met mijn ex.

Of dat slim is weet ik nog niet, maar het is iig een waardevol leerproces.
pi_107115800
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hebben alle mannen. Ik sta soms ook versteld, denk je dat alles gesmeerd loopt en dan toch niet. Dat zijn de slechtste versierpogingen; waar je niks van leert.

Maar dat maakt versieren nou juist zo interessant. Als vrouwen makkelijk waren, was er geen reet aan.
Ik doelde meer op feedback van mensen in het algemeen. Die begrijp ik vaak gewoon niet en komt op mij (als ik die wel begrijp) dan weer onlogisch over.
pi_107115861
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:24 schreef Myraela het volgende:
Bij mij dat laatste. Maar het wil ook nog wel eens gecombineerd voorkomen. Bijvoorbeeld ouders die alles wat hun kinderen doen 50x controleren en zo :D
pi_107116015
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef LostInSpace het volgende:

Of dat slim is weet ik nog niet, maar het is iig een waardevol leerproces.
Als jullie van elkaar houden lijkt me dat "slim". Dat 'slim' is meestal een product van je omgeving trouwens. Geniet van en met elkaar, dat is verreweg het belangrijkste.

Voor hetzelfde geld zijn we morgen allemaal dood.

zondag 22 januari 2012 @ 21:28:26 #119
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107116042
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:24 schreef Myraela het volgende:
Ik laat even weg dat mijn pa ook aan de drank zat en een kort lontje had.. we waren met z'n allen bang voor hem.

Maar op zich kan ik niet klagen.. in die zin dat hij wel een goed inkomen had en we iig alle spullen kregen die we echt nodig hadden. En mij slaan heeft hij eigenlijk na mijn 12e niet meer gedaan. Het werd daarna vooral psychologisch.. denigrerende opmerkingen etc.
pi_107116102
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:18 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Even als voorbeeld:

Mooi toch. En ik hoop als ik ooit onverhoopt vader wordt dat ik niet zo'n lul wordt. Ik ga eens kijken of ik mijn kinderen wel ruimte kan geven om zich te ontwikkelen en natuurlijk een goed thuis en aandacht. Ergste zijn nog ouders die hun slechte jeugd projecteren op jou :P
pi_107116122
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik doelde meer op feedback van mensen in het algemeen. Die begrijp ik vaak gewoon niet en komt op mij (als ik die wel begrijp) dan weer onlogisch over.
Vraag door; mensen zijn niet eng.

En bij een meid net zo. Ik doe het ook veel te weinig, maar over het algemeen kan ik wel inschatten hoe ik scoor. En soms hebben dingen meer tijd nodig; druip niet af na de eerste "afwijzing". Vrouwen houden van spelen.

Mannen ook trouwens. :9

pi_107116161
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Mooi toch. En ik hoop als ik ooit onverhoopt vader wordt dat ik niet zo'n lul wordt. Ik ga eens kijken of ik mijn kinderen wel ruimte kan geven om zich te ontwikkelen en natuurlijk een goed thuis en aandacht. Ergste zijn nog ouders die hun slechte jeugd projecteren op jou :P
Mooi dat we het toch eens kunnen zijn.

pi_107116188
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:28 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik laat even weg dat mijn pa ook aan de drank zat en een kort lontje had.. we waren met z'n allen bang voor hem.

Maar op zich kan ik niet klagen.. in die zin dat hij wel een goed inkomen had en we iig alle spullen kregen die we echt nodig hadden. En mij slaan heeft hij eigenlijk na mijn 12e niet meer gedaan. Het werd daarna vooral psychologisch.. denigrerende opmerkingen etc.
Ja tering zeg. Ouders die niet klaar voor je staan zijn de grootste mongolen. Niet doen alsof dat minder erg is dan slaan...
pi_107116212
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooi dat we het toch eens kunnen zijn.
O+
  zondag 22 januari 2012 @ 21:31:51 #125
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_107116315
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:30 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja tering zeg. Ouders die niet klaar voor je staan zijn de grootste mongolen. Niet doen alsof dat minder erg is dan slaan...
Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat alles beter is dan gemept en achterna gezeten worden door je eigen pa. Dit kwam gelukkig niet vaak voor, maar de keren dat het gebeurde blijven je wel bij.

Dan word ik liever genegeerd en verwaarloosd :)

Naar de buitenwereld toe stond hij trouwens wel altijd aan mijn kant bij conflicten enzo.. dus hij had ook goede eigenschappen.

[ Bericht 3% gewijzigd door LostInSpace op 22-01-2012 21:46:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')