Ik besefte dat amper. Ik dacht op een gegeven moment ook maar van ik wacht wel tot ik het huis uit benquote:Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb me zoals elk kind/puber verzet tegen de kleine dingen en de "ik weet het zelf wel" mentaliteit en alles kon, niets te verliezen, je bent maar eens jong etc etc etc.
Dat is mijn punt tegenover El_matador bijvoorbeeld.quote:Maar toch heeft mijn thuis een enorme invloed gehad op wie ik ben. Ik zie niet in hoe je je daar tegen kan verzetten.
Want succesvolle mensen komen nooit uit een slecht gezin, hebben nooit psyschische klachten en zijn nooit zijn?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan beperk je jezelf enorm.
Gelukkig geloven succesvolle gelukkige mensen daar wel in.
Bedenk bij elk keuzemoment; wat levert mij meer geluk op. En kies dan daarvoor.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Internet discussies hebben verder weinig zin, iedereen blijft toch bij z'n eigen mening. Tevens ben ik het met Matador oneens, ftr
Klinkt wel erg hedonistisch... Niet mijn keuze.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedenk bij elk keuzemoment; wat levert mij meer geluk op. En kies dan daarvoor.
Dat helpt, serieus.
En wat zijn dan die keuzemomenten waar je het over hebt? Heb je voorbeelden?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat helpt, serieus.
Juist wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Want succesvolle mensen komen nooit uit een slecht gezin...
Ook niet zo gek, want vrijwel 90% van alle mensen die nu op sleutelposities zitten komen uit een babyboomgezin. Een gezin waarin geloof nog wel belangrijk was. En zoals je waarschijnlijk weet kalfde dat toen heel erg afquote:Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel.
Ooit stond er in de HP een overzicht van mensen afkomstig uit streng-religieuze gezinnen. Opvallend veel succesvolle Nederlanders (zakenlui, kunstenaars, politici, acteurs, etc.) kwamen uit zo'n gezin.
Uiteraard. Hedonismequote:Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Klinkt wel erg hedonistisch... Niet mijn keuze.
Het lijkt me dat dat vooral met discipline te maken heeft. Die gezinnen hebben vaak zo'n focus op god en school en een sober leven hebben en hard werken. Ofzo.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel.
Ooit stond er in de HP een overzicht van mensen afkomstig uit streng-religieuze gezinnen. Opvallend veel succesvolle Nederlanders (zakenlui, kunstenaars, politici, acteurs, etc.) kwamen uit zo'n gezin.
Nee, niet gezinnen waar "geloof nog wel belangrijk was", maar streng-religieuze gezinnen.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ook niet zo gek, want vrijwel 90% van alle mensen die nu op sleutelposities zitten komen uit een babyboomgezin. Een gezin waarin geloof nog wel belangrijk was. En zoals je waarschijnlijk weet kalfde dat toen heel erg af
Ik neem aan dat mij negeren jou gelukkiger maakt?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet gezinnen waar "geloof nog wel belangrijk was", maar streng-religieuze gezinnen.
Kan jij geen nuances zien ofzo?
Dat speelt zeker mee. Maar het zijn ook extraverte mensen, iets wat thuis niet gestimuleerd werd.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat vooral met discipline te maken heeft. Die gezinnen hebben vaak zo'n focus op god en school en een sober leven hebben en hard werken. Ofzo.
maakt mij negeren jou gelukkiger?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mij negeren jou gelukkiger maakt?
Voorbeelden te over, een voorbeeldje: stap op die meid af, maak een praatje, het ergste is dat je afgewezen wordt, maar het resultaat dan is net zoveel als dat je haar niet aanspreekt; je belandt niet met haar in bed (of in het huwelijksbootje als dat je doel mocht zijn).quote:Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat zijn dan die keuzemomenten waar je het over hebt? Heb je voorbeelden?
De tering, ik typ snel, maar er zijn meer die een reactie verdienen.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mij negeren jou gelukkiger maakt?
Sorrie, ik kan moeilijk eten, TC volgen, hier discussie voeren en pmén tegelijkquote:Op zondag 22 januari 2012 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
maakt mij negeren jou gelukkiger?
scheelt dat je moest dmenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, ik kan moeilijk eten, TC volgen, hier discussie voeren en pmén tegelijk
Ach, je kiest er toch zelf voor?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tering, ik typ snel, maar er zijn meer die een reactie verdienen.
Ik heb een andere moraal en vind bijvoorbeeld het geluk van andere mensen ook erg belangrijk. Zo zou ik niet zo snel gaan met iemand die al een relatie heeft of als ik te veel geld van de supermarkt krijg geef ik dat terug.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiteraard. Hedonisme
"niet mijn keuze". Waarom niet? En waarom heb je dan problemen met gebrek aan succes?
Zo'n mylifeisgrey bijvoorbeeld. Mij dood willen maken (zie fobo) omdat hij ZELF faalt. En vooral faalt in luisteren.
Maar je kan wel goed zeiken op anderen die niet ff snel genoeg antwoorden?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, ik kan moeilijk eten, TC volgen, hier discussie voeren en pmén tegelijk
Je reageerde al op mensen na mijn reactie, derhalve ging ik er van uit dat je de mijne niet gezien ha...ik bedoel dat je er voor gekozen had niet te reagerenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar je kan wel goed zeiken op anderen die niet ff snel genoeg antwoorden?
Maar wat nou als je naar de lange termijn moet kijken?quote:Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat helpt, serieus.
Ik denk dat dat extraverte bij dat soort mensen gestimuleerd wordt door de positie waar ze zaten. En ik denk het komt dat ze op zo'n hoge positie kwamen te maken heeft met de arbeidsethos van die gezinnen. Daarnaast wil ik zeggen dat het een behoorlijke aanname van je is, om deze gezinnen beperkend te noemen.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat speelt zeker mee. Maar het zijn ook extraverte mensen, iets wat thuis niet gestimuleerd werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |