abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107114273
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb me zoals elk kind/puber verzet tegen de kleine dingen en de "ik weet het zelf wel" mentaliteit en alles kon, niets te verliezen, je bent maar eens jong etc etc etc.
Ik besefte dat amper. Ik dacht op een gegeven moment ook maar van ik wacht wel tot ik het huis uit ben :D
quote:
Maar toch heeft mijn thuis een enorme invloed gehad op wie ik ben. Ik zie niet in hoe je je daar tegen kan verzetten.
Dat is mijn punt tegenover El_matador bijvoorbeeld.
pi_107114363
Internet discussies hebben verder weinig zin, iedereen blijft toch bij z'n eigen mening. Tevens ben ik het met Matador oneens, ftr
pi_107114396
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan beperk je jezelf enorm.

Gelukkig geloven succesvolle gelukkige mensen daar wel in. O+
Want succesvolle mensen komen nooit uit een slecht gezin, hebben nooit psyschische klachten en zijn nooit zijn?
pi_107114419
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Internet discussies hebben verder weinig zin, iedereen blijft toch bij z'n eigen mening. Tevens ben ik het met Matador oneens, ftr
Bedenk bij elk keuzemoment; wat levert mij meer geluk op. En kies dan daarvoor.

Dat helpt, serieus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_107114480
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat helpt, serieus.
Klinkt wel erg hedonistisch... Niet mijn keuze.
pi_107114484
quote:

[..]

Dat helpt, serieus.
En wat zijn dan die keuzemomenten waar je het over hebt? Heb je voorbeelden?
pi_107114490
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Want succesvolle mensen komen nooit uit een slecht gezin...
Juist wel.

Ooit stond er in de HP een overzicht van mensen afkomstig uit streng-religieuze gezinnen. Opvallend veel succesvolle Nederlanders (zakenlui, kunstenaars, politici, acteurs, etc.) kwamen uit zo'n gezin.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_107114583
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist wel.

Ooit stond er in de HP een overzicht van mensen afkomstig uit streng-religieuze gezinnen. Opvallend veel succesvolle Nederlanders (zakenlui, kunstenaars, politici, acteurs, etc.) kwamen uit zo'n gezin.
Ook niet zo gek, want vrijwel 90% van alle mensen die nu op sleutelposities zitten komen uit een babyboomgezin. Een gezin waarin geloof nog wel belangrijk was. En zoals je waarschijnlijk weet kalfde dat toen heel erg af :P
pi_107114585
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Klinkt wel erg hedonistisch... Niet mijn keuze.
Uiteraard. Hedonisme O+

"niet mijn keuze". Waarom niet? En waarom heb je dan problemen met gebrek aan succes?

Zo'n mylifeisgrey bijvoorbeeld. Mij dood willen maken (zie fobo) omdat hij ZELF faalt. En vooral faalt in luisteren.

pi_107114625
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist wel.

Het lijkt me dat dat vooral met discipline te maken heeft. Die gezinnen hebben vaak zo'n focus op god en school en een sober leven hebben en hard werken. Ofzo. :P
pi_107114644
quote:
17s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ook niet zo gek, want vrijwel 90% van alle mensen die nu op sleutelposities zitten komen uit een babyboomgezin. Een gezin waarin geloof nog wel belangrijk was. En zoals je waarschijnlijk weet kalfde dat toen heel erg af :P
Nee, niet gezinnen waar "geloof nog wel belangrijk was", maar streng-religieuze gezinnen.

Kan jij geen nuances zien ofzo?

pi_107114686
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, niet gezinnen waar "geloof nog wel belangrijk was", maar streng-religieuze gezinnen.

Kan jij geen nuances zien ofzo?
Ik neem aan dat mij negeren jou gelukkiger maakt?
pi_107114690
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat dat vooral met discipline te maken heeft. Die gezinnen hebben vaak zo'n focus op god en school en een sober leven hebben en hard werken. Ofzo. :P
Dat speelt zeker mee. Maar het zijn ook extraverte mensen, iets wat thuis niet gestimuleerd werd.

pi_107114752
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

maakt mij negeren jou gelukkiger? ;(
pi_107114766
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat zijn dan die keuzemomenten waar je het over hebt? Heb je voorbeelden?
Voorbeelden te over, een voorbeeldje: stap op die meid af, maak een praatje, het ergste is dat je afgewezen wordt, maar het resultaat dan is net zoveel als dat je haar niet aanspreekt; je belandt niet met haar in bed (of in het huwelijksbootje als dat je doel mocht zijn).

pi_107114802
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De tering, ik typ snel, maar er zijn meer die een reactie verdienen. :')

pi_107114812
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

maakt mij negeren jou gelukkiger? ;(
Sorrie, ik kan moeilijk eten, TC volgen, hier discussie voeren en pmén tegelijk :(
pi_107114842
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorrie, ik kan moeilijk eten, TC volgen, hier discussie voeren en pmén tegelijk :(
scheelt dat je moest dmen :P
pi_107114860
quote:
13s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De tering, ik typ snel, maar er zijn meer die een reactie verdienen. :')
Ach, je kiest er toch zelf voor? :')
pi_107114865
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard. Hedonisme O+

"niet mijn keuze". Waarom niet? En waarom heb je dan problemen met gebrek aan succes?

Zo'n mylifeisgrey bijvoorbeeld. Mij dood willen maken (zie fobo) omdat hij ZELF faalt. En vooral faalt in luisteren.
Ik heb een andere moraal en vind bijvoorbeeld het geluk van andere mensen ook erg belangrijk. Zo zou ik niet zo snel gaan met iemand die al een relatie heeft of als ik te veel geld van de supermarkt krijg geef ik dat terug.

En op je tweede vraag. Ik zeg dat je je eigen geluk niet in de hand heb. Dat staat volledig los van het succes wat ik al dan niet heb. Dus deze vraag slaat dan voor mij ook nergens op :P

Waarom je dat laatste erbij haalt snap ik niet. Je mag best leven hoor :D
pi_107114877
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je kan wel goed zeiken op anderen die niet ff snel genoeg antwoorden? _O-

pi_107114939
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar je kan wel goed zeiken op anderen die niet ff snel genoeg antwoorden? _O-
Je reageerde al op mensen na mijn reactie, derhalve ging ik er van uit dat je de mijne niet gezien ha...ik bedoel dat je er voor gekozen had niet te reageren :P

Bovendien zit je zelf te zeiken :P
pi_107115009
quote:

[..]

Dat helpt, serieus.
Maar wat nou als je naar de lange termijn moet kijken?

Er zijn dingen waar ik nu niet gelukkig van word, maar die ik wel moet doen om op de lange termijn gelukkig te worden.

Een middagje bankhangen maakt me op dit moment heel gelukkig, maar gaan daten maakt me diep ongelukkig. Maar je snapt dat het tweede op lange termijn het beste is.

Hoe ga je daar dan mee om?
pi_107115033
Overigens ben ik het wel eens dat het zelf je keuze is hoe je met dingen omgaat. En je moet niet in je verleden blijven hangen. Maar invloed heeft het sowieso.

Je moet alleen op een punt komen waarop je eindelijk eens zelf wat moeite ervoor gaat doen. Niets gaat vanzelf.

Als ik alleen al kijk hoe ik 2 jaar terug was en hoe ik nu ben, mensen kunnen enorm veranderen. En dat doe je dan toch echt zelf. En ik ben er enorm blij met hoe ik nu ben qua karakter.
pi_107115040
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat speelt zeker mee. Maar het zijn ook extraverte mensen, iets wat thuis niet gestimuleerd werd.
Ik denk dat dat extraverte bij dat soort mensen gestimuleerd wordt door de positie waar ze zaten. En ik denk het komt dat ze op zo'n hoge positie kwamen te maken heeft met de arbeidsethos van die gezinnen. Daarnaast wil ik zeggen dat het een behoorlijke aanname van je is, om deze gezinnen beperkend te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')