abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107754112
Het is no cure, no pay.

Verder heeft een collage van me goede ervaringen met deze partij, en ze komen professioneel over, en hebben de zaken in orde.

De meter gaat alleen lopen als we daadwerkelijk naar een rechtbank moeten. Tot die tijd kost me dit allemaal niets vanwege dat abonnement.

Ik heb die klant verteld dat de profielen uit kunnen steken, echter, tot op de dag van montage weet je niet hoe het er EXACT op komt, dat moet ter plekke bekeken worden. Toen ik op dag 2 (lagen 12 panelen op) kwam kijken, hebben we samen naar het gebeuren gekeken, de klant had geen op / aanmerkingen. Als ik had geweten dat het voor de klant zo enorm belangrijk was dat de profielen aan de onderkant niet zichtbaar zijn, dan hadden we anders gemonteerd.

En of ik een advocaat nodig heb, geen idee. Ik weet niet hoe een kort geding werkt, etc. Dit werd me van verschillende kanten geadviseerd.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:11:44 #92
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_107754154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik herken t wel een beetje.

Hier een dakkapel laten bouwen door een aannemer. Na 1 week bleek er ergens een lekkage of iets te zitten, de muur werd nat. Dus betalen? Vergeet het maar. Eerst dat lekkage oplossen.

Hun zullen ook wel denken maar dit staat 1m scheef! Daar betaal ik echt niet voor zet 't lekker recht zoals het hoort.

Duss.. Enigzins geef ik ze gelijk, aan de andere kant als het dak van zichzelf scheef is.. Tja..
Maar op de fotos loopt het recht met de dakpannen, alleen het dak zelf is scheef :D
pi_107754380
Alles is scheef daar.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:18:51 #94
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107754417
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef Oksel het volgende:
Het is no cure, no pay.

Verder heeft een collage van me goede ervaringen met deze partij, en ze komen professioneel over, en hebben de zaken in orde.

De meter gaat alleen lopen als we daadwerkelijk naar een rechtbank moeten. Tot die tijd kost me dit allemaal niets vanwege dat abonnement.

Ik heb die klant verteld dat de profielen uit kunnen steken, echter, tot op de dag van montage weet je niet hoe het er EXACT op komt, dat moet ter plekke bekeken worden. Toen ik op dag 2 (lagen 12 panelen op) kwam kijken, hebben we samen naar het gebeuren gekeken, de klant had geen op / aanmerkingen. Als ik had geweten dat het voor de klant zo enorm belangrijk was dat de profielen aan de onderkant niet zichtbaar zijn, dan hadden we anders gemonteerd.

En of ik een advocaat nodig heb, geen idee. Ik weet niet hoe een kort geding werkt, etc. Dit werd me van verschillende kanten geadviseerd.
Als het no cure no pay is dan kan er dus geen meter gaan lopen. Zodra ze aan de slag moeten, meer dan een briefje, hebben ze vanaf dat moment recht op dat % MITS ze het geld binnenhalen. Het is voor die advocaat dus zaak dat ze met zo min mogelijk inspanningen resultaat behalen.
Waar je wel even op moet letten is dat die advocaat niet te vlot en te makkelijk gaat dagen. Zijn winst is namelijk mogelijk veel groter als er een rechtzaak komt. Dat is niet in jou belang en die advocaat is verplicht jou belang boven zijn eigen belang te stellen.

DAT je een abo op een advocaat hebt genomen is iig een goede zet hoor, dat geeft wat rust.

Wat die klant betreft, volgende keer dus niet aannemen dat de leek je wel begrijpt maar heel duidelijk aangeven wat de gevolgen zijn van een keus en dat ook bevestigen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:24:03 #95
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107754605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:18 schreef klusfoobje het volgende:

Als het no cure no pay is
Advocaat mag helemaal geen no cure no pay, zodra er verweer komt en er dus tegenspraak is gaat de advocaat gewoon kosten rekenen.
pi_107754665
ik zat ook net te denken dat no cure no pay in nederland helemaal niet mag (weet niet ofdat nog steeds zo is) maar een paar jaar geleden mocht een advocaat dat in ieder geval niet aanbieden.
pi_107754897
Het is eigenlijk 70 EUR, maar zit in dat abbo. Een advocaat mag inderdaad geen no cure, no pay doen.

Volgens hem kan ik overigens die kosten niet op mijn klant verhalen.. kutzooi.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:34:32 #98
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107754966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:24 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Advocaat mag helemaal geen no cure no pay, zodra er verweer komt en er dus tegenspraak is gaat de advocaat gewoon kosten rekenen.
Er zijn ws wel wat mogelijkheden die ook naar Rome lijden.

Ik heb een keer een zaak gehad waarbij de advocaat stellig van mening was dat ik ijzersterk ervoor stond in geval van een rechter. Op mijn vraag zij bereid was om haar gage oid daarvoor in de waagschaal te leggen gaf zij ook zoiets aan idd, no cure mag niet.
Wat ze wel deed was een kostenplaatje maken en me de optie bieden om voor een fixed price de zaak voor de rechter te brengen. Ik zou dan niet meer dan dat ene bedrag kwijt zijn ongeacht de werkelijke kosten.

Ik heb het niet gedaan want de zaak werd geschikt maar het bied dus wel opties.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:35:33 #99
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107755007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:32 schreef Oksel het volgende:

Volgens hem kan ik overigens die kosten niet op mijn klant verhalen.. kutzooi.
heeft hij niks gezegt over de kostenverdeling in geval van een rechterlijke uitspraak in jou voordeel ?

maar in ieder geval en dus... de enige die hier gaat winnen is dus je advocaat... what else is new :(
pi_107755401
quote:
Kantonrechters hebben in Nederland een rapport (genaamd rapport voorwerk II) opgesteld waaruit volgt welke kosten je maximaal mag doorberekenen aan je wederpartij voor alle buitengerechtelijke werkzaamheden. Dat zijn dus alle werkzamheden buiten de rechtzaal om en daar vallen ook incassowerkzaamheden onder. Die maximale kosten zijn in dat rapport vastgesteld op basis van de te vorderen som. Hoe hoger de te vorderen som, hoe meer incassokosten je mag rekenen. Elk hoger bedrag zal door een rechter in beginsel dus worden afgewezen. Voor een te vorderen som van ¤ 5.000,00 mag ik maximaal ¤ 714,00 aan kosten aan je wederpartij in rekening brengen, conform het voornoemde rapport. Een hoger bedrag zal de rechter in beginsel afwijzen met een verwijzing naar het voornoemde rapport.

Mijn honorarium bestaat in feite uit een deel dat ik aan de wederpartij in rekening breng als zijnde incassokosten. Dat is het maximale bedrag van ¤ 714,00. Daar merk jij niets van. Bij succes breng ik bij jou een percentage (10%’) van het geincasseerde bedrag in rekening. Als jij die 10% vervolgens weer op je wederpartij wil verhalen, dan stuit je op het voornoemde rapport.
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:54:31 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107774569
Ben benieuwd naar hoe dit gaat aflopen.
Ook hoi !
  woensdag 8 februari 2012 @ 23:23:39 #102
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107775975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:46 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dus je bent in de regel duurder uit. Hij vangt EN de incassokosten als ze worden toegewezen, EN hij rekent je nog eens 10% over de hoofdsom ex BTW en mogelijk ook nog eens het salaris gemachtigde. Misschien ben ik te goedkoop. :Y) Ik ben benieuwd of je ook het griffierecht moet voorschieten als hij wil procederen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 02:57:41 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107779440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:46 schreef Oksel het volgende:

[..]

holey mozes...

Das een goede deal voor die advocaat... Ten eerste casht hij je 450 euro. Moet hij meer doen dan een briefje, wat er dik in zit, dan haalt steekt hij de opbrengst van die incasso kosten in zijn zak ( wat dus eigenlijk jou vergoeding is voor de gemaakt kosten) en vervolgens gaat hij ook nog een keer bij jou 10% cashen...

Heb je al eens uitgerekend wat het gaat kosten als je het op een akkoordje gooit met die klant ?

Wat ik er ook van vind mbt die klant, deze advocaat melkt je.... Ik zou hem eens vragen of hij je een offerte kan geven voor de arbeid op uurbasis in deze zaak. ALS het echt zo'n kat in het bakje verhaal is dan kan dat nooit veel zijn en ben je dan veel goedkoper uit.
Het verhaal van die advocaat voelt gewoon niet goed. Zijn eventuele griffiekosten etc ook nog voor jouw rekening of moet hij dat uit zijn 450 + incasso vergoeding + 10% betalen ?

Misschien moet je hem eens voorstellen of hij de vordering niet van je wil overnemen.
pi_107832595
Ik bel allang blij als het gewoon allemaal achter de rug is.
pi_108113925
In mijn algemene voorwaarden staat trouwens dat ik alle kosten die ik heb bij het uitvoeren van een incasso mag verhalen op de klant:

quote:
Door de wederpartij gedane betalingen strekken steeds ter
voldoening van alle verschuldigde kosten, vervolgens van de
rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst
open staan, zelfs al vermeldt de wederpartij dat de
voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
7. Indien de wederpartij in gebreke is gebleven met de tijdige
nakoming van zijn betalingsverplichtingen, zoals omschreven
in lid 1, is de wederpartij gehouden alle door ons gemaakte
buitengerechtelijke kosten, proceskosten en kosten voor
rechtskundige bijstand voor zijn rekening te nemen en
volledig te betalen. Onder deze kosten zijn ook begrepen
andere en/of hogere kosten dan de krachtens de wet te
begroten proceskosten. In geval van het door ons aanvragen
van het faillissement van de wederpartij, zal de wederpartij
ook gehouden zijn, naast de hierboven genoemde kosten, de
kosten van de faillissementsaanvrage te voldoen.
Goed, zaak 1 loopt nu, nu dient zaak 2 zich aan.

Een klant waar ik een JAAR mee bezig ben geweest, uitgebreid advies, 3x huisbezoek, 3D-schaduwberekeningen, verschillende omvormers, 2 verschillende daken, 2D ontwerptekeningen, etc. etc. En we hebben het over 9!! paneeltjes. Goed, alles staat, 100% naar wens van de klant, alles draait, etc. etc. Zegt de klant; ik wil trouwens zagen in het montageframe want dan kan ik dit, en dat, en zelf dingen kunnen verplaatsen, maar dan wil ik wel garantie behouden. ( :D ). Dus ik zeg; als u gaat zagen vervalt garantie, wilt u veranderingen onder garantie (in de opstelling van de panelen), dan sturen wij monteurs, of wacht u een jaar, dan is de garantie van het installatiewerk sowieso vervallen. Nou zegt de klant; dan betaal ik niet, haal de installatie maar weer op.. Oh, en ik quote:

"Nooit eerder hebben wij meegemaakt dat een bedrijf zich op deze manier zo onverzettelijk, kleinzielig en klantonvriendelijk opstelt."

"U kent onze redelijke wensen, Wilt u hier geen gehoor aan geven, dan doen wij onder protest afstand van de gehele installatie."
pi_108113979
Even voor de duidelijkheid; we leveren gemiddeld 2-3 installaties per week op, al een paar jaar lang. En nu 2x een 'probleem'. Dus het is een fractie, de andere 99% van de klanten zijn tevreden.
pi_108114201
Neem aan dat klant is akkoord gegaan met het huidige systeem en alles op papier staat? en dit alles meer dan 14 dagen reeds geleverd is? :D ik zou als ik jou was eens een rechtsbijstandsverzekering nemen/raadplegen voor dit soort mugge zifters...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_108129014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef Chandler het volgende:
ik zou als ik jou was eens een rechtsbijstandsverzekering nemen/raadplegen voor dit soort mugge zifters...
Die heeft TS onlangs afgesloten.

En het is niet mugge zifters, het is muggenzifters (8>
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:46:12 #110
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_108129759
nou..niet voor niks een abbonnement van ¤450,00 afgesloten eh !! :)
zo goed..?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:49:04 #111
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108134598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:12 schreef Oksel het volgende:
In mijn algemene voorwaarden staat trouwens dat ik alle kosten die ik heb bij het uitvoeren van een incasso mag verhalen op de klant:
En dat gaat dus niet werken bij de rechter.
pi_108141081
@Sovereign: Niet? waarom mogen winkels dan wel 151 euro in rekening brengen als ze een winkeldief pakken? beetje het zelfde toch? (beiden niet betalen voor een produkt die ze wel hebben) :D
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 19 februari 2012 @ 13:47:52 #113
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108146436
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 08:54 schreef Chandler het volgende:
@Sovereign: Niet? waarom mogen winkels dan wel 151 euro in rekening brengen als ze een winkeldief pakken? beetje het zelfde toch? (beiden niet betalen voor een produkt die ze wel hebben) :D
Ik heb nooit met winkeldieven te maken dus ik weet niet op welke grondslag dat is gebaseerd. Bovendien zie ik geen enkele analogie tussen de schade die een winkeldief veroorzaakt, en de kosten van rechtsbijstand gerelateerd aan een incasso kwestie.

In ieder geval, in beginsel draagt iedereen zijn of haar eigen schade. Advocaatkosten worden bij de rechter forfaitair toegewezen, dus in vele gevallen krijgt men maar een deel van de werkelijke kosten vergoed. Dit geldt uiteraard eveneens bij incasso kwesties, een X bedrag wordt toegewezen afhankelijk van de hoogte van de hoofdsom. Als de incassokosten al worden toegewezen! Heb je meer kosten, of worden de incassokosten afgewezen, dan heb je als eiser in de regel pech.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:38:26 #114
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108150614
Dus als mijn incasso zegt; we willen 10% van de som als we het geld voor je innen, dan kan ik zoiets niet verhalen op mijn klant? Ik begrijp dat echt niet.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:50:02 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_108151052
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Oksel het volgende:
Dus als mijn incasso zegt; we willen 10% van de som als we het geld voor je innen, dan kan ik zoiets niet verhalen op mijn klant? Ik begrijp dat echt niet.
Je kan niet zomaar alles in je AV zetten en iemand daar aan proberen te houden. Het BW gaat boven jouw AV.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:57:12 #116
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151335
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar alles in je AV zetten en iemand daar aan proberen te houden. Het BW gaat boven jouw AV.
Dat dacht ik al. Anders kun je er in zetten; als u niet binnen een dag betaald mag ik u vermoorden. Zoiets.

Maar dan moet ik nog maar eens gaan onderhandelen over een vaste fee ofzo, want 10% vind ik achterlijk.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:58:01 #117
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151367
Zou mooi zijn als iemand 100.000 EUR achterhoudt, dat je ff 10% mag aftikken aan je advocaat. Ke-ching!
pi_108151425
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Anders kun je er in zetten; als u niet binnen een dag betaald mag ik u vermoorden. Zoiets.

Maar dan moet ik nog maar eens gaan onderhandelen over een vaste fee ofzo, want 10% vind ik achterlijk.
Je kunt proberen de kosten te verhalen, als hij betaalt is dat prima natuurlijk.. Zo niet, dan heb je niet zomaar een poot om op te staan..
dag
  zondag 19 februari 2012 @ 16:08:46 #119
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151766
Nee, als hij niet betaald (omdat ik ongelijk heb, ofzo), dan ga ik geen kosten verhalen. Maar als ze moeten betalen, hoe kan ik dan kosten verhalen? Volgens mij kan dat dus helemaal niet.
pi_108152022
via de rechter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')