abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:54:31 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107774569
Ben benieuwd naar hoe dit gaat aflopen.
Ook hoi !
  woensdag 8 februari 2012 @ 23:23:39 #102
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107775975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:46 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dus je bent in de regel duurder uit. Hij vangt EN de incassokosten als ze worden toegewezen, EN hij rekent je nog eens 10% over de hoofdsom ex BTW en mogelijk ook nog eens het salaris gemachtigde. Misschien ben ik te goedkoop. :Y) Ik ben benieuwd of je ook het griffierecht moet voorschieten als hij wil procederen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 02:57:41 #103
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107779440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:46 schreef Oksel het volgende:

[..]

holey mozes...

Das een goede deal voor die advocaat... Ten eerste casht hij je 450 euro. Moet hij meer doen dan een briefje, wat er dik in zit, dan haalt steekt hij de opbrengst van die incasso kosten in zijn zak ( wat dus eigenlijk jou vergoeding is voor de gemaakt kosten) en vervolgens gaat hij ook nog een keer bij jou 10% cashen...

Heb je al eens uitgerekend wat het gaat kosten als je het op een akkoordje gooit met die klant ?

Wat ik er ook van vind mbt die klant, deze advocaat melkt je.... Ik zou hem eens vragen of hij je een offerte kan geven voor de arbeid op uurbasis in deze zaak. ALS het echt zo'n kat in het bakje verhaal is dan kan dat nooit veel zijn en ben je dan veel goedkoper uit.
Het verhaal van die advocaat voelt gewoon niet goed. Zijn eventuele griffiekosten etc ook nog voor jouw rekening of moet hij dat uit zijn 450 + incasso vergoeding + 10% betalen ?

Misschien moet je hem eens voorstellen of hij de vordering niet van je wil overnemen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107832595
Ik bel allang blij als het gewoon allemaal achter de rug is.
pi_108113925
In mijn algemene voorwaarden staat trouwens dat ik alle kosten die ik heb bij het uitvoeren van een incasso mag verhalen op de klant:

quote:
Door de wederpartij gedane betalingen strekken steeds ter
voldoening van alle verschuldigde kosten, vervolgens van de
rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst
open staan, zelfs al vermeldt de wederpartij dat de
voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
7. Indien de wederpartij in gebreke is gebleven met de tijdige
nakoming van zijn betalingsverplichtingen, zoals omschreven
in lid 1, is de wederpartij gehouden alle door ons gemaakte
buitengerechtelijke kosten, proceskosten en kosten voor
rechtskundige bijstand voor zijn rekening te nemen en
volledig te betalen. Onder deze kosten zijn ook begrepen
andere en/of hogere kosten dan de krachtens de wet te
begroten proceskosten. In geval van het door ons aanvragen
van het faillissement van de wederpartij, zal de wederpartij
ook gehouden zijn, naast de hierboven genoemde kosten, de
kosten van de faillissementsaanvrage te voldoen.
Goed, zaak 1 loopt nu, nu dient zaak 2 zich aan.

Een klant waar ik een JAAR mee bezig ben geweest, uitgebreid advies, 3x huisbezoek, 3D-schaduwberekeningen, verschillende omvormers, 2 verschillende daken, 2D ontwerptekeningen, etc. etc. En we hebben het over 9!! paneeltjes. Goed, alles staat, 100% naar wens van de klant, alles draait, etc. etc. Zegt de klant; ik wil trouwens zagen in het montageframe want dan kan ik dit, en dat, en zelf dingen kunnen verplaatsen, maar dan wil ik wel garantie behouden. ( :D ). Dus ik zeg; als u gaat zagen vervalt garantie, wilt u veranderingen onder garantie (in de opstelling van de panelen), dan sturen wij monteurs, of wacht u een jaar, dan is de garantie van het installatiewerk sowieso vervallen. Nou zegt de klant; dan betaal ik niet, haal de installatie maar weer op.. Oh, en ik quote:

"Nooit eerder hebben wij meegemaakt dat een bedrijf zich op deze manier zo onverzettelijk, kleinzielig en klantonvriendelijk opstelt."

"U kent onze redelijke wensen, Wilt u hier geen gehoor aan geven, dan doen wij onder protest afstand van de gehele installatie."
pi_108113979
Even voor de duidelijkheid; we leveren gemiddeld 2-3 installaties per week op, al een paar jaar lang. En nu 2x een 'probleem'. Dus het is een fractie, de andere 99% van de klanten zijn tevreden.
pi_108114201
Neem aan dat klant is akkoord gegaan met het huidige systeem en alles op papier staat? en dit alles meer dan 14 dagen reeds geleverd is? :D ik zou als ik jou was eens een rechtsbijstandsverzekering nemen/raadplegen voor dit soort mugge zifters...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_108129014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef Chandler het volgende:
ik zou als ik jou was eens een rechtsbijstandsverzekering nemen/raadplegen voor dit soort mugge zifters...
Die heeft TS onlangs afgesloten.

En het is niet mugge zifters, het is muggenzifters (8>
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:46:12 #110
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_108129759
nou..niet voor niks een abbonnement van ¤450,00 afgesloten eh !! :)
zo goed..?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:49:04 #111
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108134598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:12 schreef Oksel het volgende:
In mijn algemene voorwaarden staat trouwens dat ik alle kosten die ik heb bij het uitvoeren van een incasso mag verhalen op de klant:
En dat gaat dus niet werken bij de rechter.
pi_108141081
@Sovereign: Niet? waarom mogen winkels dan wel 151 euro in rekening brengen als ze een winkeldief pakken? beetje het zelfde toch? (beiden niet betalen voor een produkt die ze wel hebben) :D
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 19 februari 2012 @ 13:47:52 #113
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108146436
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 08:54 schreef Chandler het volgende:
@Sovereign: Niet? waarom mogen winkels dan wel 151 euro in rekening brengen als ze een winkeldief pakken? beetje het zelfde toch? (beiden niet betalen voor een produkt die ze wel hebben) :D
Ik heb nooit met winkeldieven te maken dus ik weet niet op welke grondslag dat is gebaseerd. Bovendien zie ik geen enkele analogie tussen de schade die een winkeldief veroorzaakt, en de kosten van rechtsbijstand gerelateerd aan een incasso kwestie.

In ieder geval, in beginsel draagt iedereen zijn of haar eigen schade. Advocaatkosten worden bij de rechter forfaitair toegewezen, dus in vele gevallen krijgt men maar een deel van de werkelijke kosten vergoed. Dit geldt uiteraard eveneens bij incasso kwesties, een X bedrag wordt toegewezen afhankelijk van de hoogte van de hoofdsom. Als de incassokosten al worden toegewezen! Heb je meer kosten, of worden de incassokosten afgewezen, dan heb je als eiser in de regel pech.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:38:26 #114
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108150614
Dus als mijn incasso zegt; we willen 10% van de som als we het geld voor je innen, dan kan ik zoiets niet verhalen op mijn klant? Ik begrijp dat echt niet.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:50:02 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_108151052
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Oksel het volgende:
Dus als mijn incasso zegt; we willen 10% van de som als we het geld voor je innen, dan kan ik zoiets niet verhalen op mijn klant? Ik begrijp dat echt niet.
Je kan niet zomaar alles in je AV zetten en iemand daar aan proberen te houden. Het BW gaat boven jouw AV.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:57:12 #116
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151335
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar alles in je AV zetten en iemand daar aan proberen te houden. Het BW gaat boven jouw AV.
Dat dacht ik al. Anders kun je er in zetten; als u niet binnen een dag betaald mag ik u vermoorden. Zoiets.

Maar dan moet ik nog maar eens gaan onderhandelen over een vaste fee ofzo, want 10% vind ik achterlijk.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:58:01 #117
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151367
Zou mooi zijn als iemand 100.000 EUR achterhoudt, dat je ff 10% mag aftikken aan je advocaat. Ke-ching!
pi_108151425
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Anders kun je er in zetten; als u niet binnen een dag betaald mag ik u vermoorden. Zoiets.

Maar dan moet ik nog maar eens gaan onderhandelen over een vaste fee ofzo, want 10% vind ik achterlijk.
Je kunt proberen de kosten te verhalen, als hij betaalt is dat prima natuurlijk.. Zo niet, dan heb je niet zomaar een poot om op te staan..
dag
  zondag 19 februari 2012 @ 16:08:46 #119
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108151766
Nee, als hij niet betaald (omdat ik ongelijk heb, ofzo), dan ga ik geen kosten verhalen. Maar als ze moeten betalen, hoe kan ik dan kosten verhalen? Volgens mij kan dat dus helemaal niet.
pi_108152022
via de rechter..
  zondag 19 februari 2012 @ 16:28:27 #121
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108152490
Meh, okay.
  zondag 19 februari 2012 @ 16:47:22 #122
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108153202
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:38 schreef Oksel het volgende:
Zo is het recht, veel te begrijpen is daar niet aan. ;) En als de debiteur niet wil betalen moet je nog procederen.

Kijk, binnen ons bedrijf rekenen we ook natuurlijk voor onze incasso werkzaamheden, maar daar zijn wij eerlijk gezegd heel wat flexibeler in dan je huidige advocaat. Plus het verdient aanbeveling om eerlijk te zijn tegenover je klant. Wat is mogelijk, wat kan niet, etc.
  zondag 19 februari 2012 @ 17:10:17 #123
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108154130
En wat bedoel je met flexibeler?

Goed, een incassogebeuren mag wat kosten, daar moet verdiend worden.. maar ik vind het kut dat ik daar uiteindelijk voor opdraai.
  zondag 19 februari 2012 @ 20:55:22 #124
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_108163049
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:10 schreef Oksel het volgende:
En wat bedoel je met flexibeler?

Goed, een incassogebeuren mag wat kosten, daar moet verdiend worden.. maar ik vind het kut dat ik daar uiteindelijk voor opdraai.
Met flexibeler bedoel ik dat het kostenrisico beperkter is en de kosten ook daadwerkelijk lager zijn.

Wij zouden niet zoals de advocaat bovenop de incassokosten die wij van de wederpartij vorderen jou nog eens per definitie 10% extra rekenen. Maar goed, ik kan en ga geen gedetaileerde "what if" offerte geven nu, beetje zinloos. ;)
pi_108190510
De klant die garantie wilde terwijl hij in 't systeem ging zagen snapt volgens mij nu ook dat hij geen punt heeft, en betaald.
pi_108237732
Klant die niet betaald stuurt foto's (die ze zelf van mijn site hebben geplukt) als 'bewijs' dat ik ook installaties oplever waar je geen profielen op ziet. Nu is 1 foto niet van een installatie die ik heb geinstalleerd, is in Duitsland (wel de foto gemaakt), op de andere foto steken de profielen ook uit, alleen niet zichtbaar. En volgens de klant heb ik hun die foto's 'overlegd', ofzo. Right. En ze sturen ook een foto van halverwege het installatiewerk, waarop duidelijk te zien is dat de profielen uitsteken. En desondanks kwamen ze er pas op 't eind mee dat 't een probleem was. Right! Oh, en bij het feit dat het scheef is vergeten ze te vermelden dat het dak zelf ongeveer een meter (!!!) afwijkt over de 40 meter dat het lang is. Dat valt in het niets bij de 10-15cm van de panelen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:10:20 #127
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108253443
De klant kan niet weten dat jij foto's op je site hebt staan van projecten die je niet zelf hebt gedaan he. Even buiten beschouwing gelaten of die klant nu wel of gene gelijk heeft. Ik doe als klant ook de logische aanname dat jij de dingen kunt leveren/maken die je op je site plaatst.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108271946
Eens, maar dat hebben we ook gedaan.. :)
pi_108273645
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken, neem je dan ook printscreens mee van het forum? Neem gewoon een professionele partij in de armen die je kan adviseren en vorkomen dat je in al teveel incassotrajecten komt.
Tevens kan jij je dan weer focussen op waar het echt om gaat :Y
Even a broken clock is right twice a day.
pi_108276404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:17 schreef danos het volgende:
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken, neem je dan ook printscreens mee van het forum? Neem gewoon een professionele partij in de armen die je kan adviseren en vorkomen dat je in al teveel incassotrajecten komt.
Tevens kan jij je dan weer focussen op waar het echt om gaat :Y
Nadeel van een professionele partij is dat ze een belang hebben. Het advies hier is misschien niet altijd even goed maar het is tenminste wel onafhankelijk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:40:09 #131
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_108291402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:17 schreef danos het volgende:
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken
Ook ondernemers zijn mensen, hè?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:34:21 #132
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108293537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:19 schreef eight het volgende:

[..]

Nadeel van een professionele partij is dat ze een belang hebben. Het advies hier is misschien niet altijd even goed maar het is tenminste wel onafhankelijk.
een goede ondernemer weet het juiste advies eruit te filteren.

TS zal best een goed event zijn, zijn ondernemers skills heb ik eigenlijk niet zo hoog zitten. Erg lang bezig met een klus die niks oplevert ( wat hij eigenlijk bij aanvang al wist)
Een klus waarbij hij de klant niet voldoende duidelijk heeft gemaakt wat de gevolgen van de speciefieke wensen zijn met alle gevolgen van dien.

Naar mijn mening nu een redelijk woeker contract met een advocaat anex incasso club.

Technisch is TS misschien erg goed, maar zakelijk gezien zou er nog wel eea aan scholing kunnen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:09:27 #133
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108347829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, want (jonge) ondernemers mogen geen fouten maken.. je bent echt een man met ervaring, ik hoor het. Je hebt geen idee waar je het over hebt. De marges in deze branche zijn zo laag dat als een klus uitloopt, dat dat je marge is. Als je meer vraagt, krijg je de klus niet. Dus moet je risico's nemen. Verder wentel ik qua lift niets op een klant af.

Update:
Klant heeft brief geschreven waarin men mij mededeelt dat het er helemaal opnieuw op moet omdat de profielen aan de onderkant uitsteken. Klant beweert van te voren dat aangegeven te hebben (mij niet bekend). Klant had na 4!! panelen al kunnen zien dat de profielen uitsteken, heeft niets gemeld. Verder heeft klant zelf tegen monteurs gezegd dat het zo hoog mogelijk moet (waardoor automatisch profielen uitsteken).

Heb advocatenkantoor in de arm genomen, en daar een juridisch service contract bij afgesloten voor 450 EUR / jaar. Deze partij neemt nu de incasso van mij over, en geeft al aan dat de klant geen poot heeft om op te staan.
Nou, ik ben het wel een beetje met hem eens egenlijk. Als ik een offerte laat maken en daarmee akkoord ga heb ik ook geen zin in extra kosten omdat er niet goed wordt gekeken naar de materialen die nodig zijn.

Zo heb ik een paar jaar geleden onenigheid gehad over een tegelsnijder. We hadden natuursteen wat vrij hard is en dat vooraf laten zien. Uiteindelijk wilde de aannemer een andere tegelsnijder huren en de kosten op ons verhalen. Met zoiets ga ik ook niet akkoord, zeker niet als je vooraf gezien hebt wat de klus precies inhoudt.

En een foto plaatsen van het gebouw van de opdrachtgever vind ik al helemaal onprofessioneel eerlijk gezegd. Als ik een foto van mijn huis tegenkwam op een forum zou ik echt niet blij zijn.

Al met al kom je hier niet echt professioneel over. Je had, toen je zag dat het deels scheef gelegd zou gaan worden, gewoon even contact moeten houden met de opdrachtgever en hem akkoord moeten laten geven.
From feudal serf to spender.
pi_108356264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Technisch is TS misschien erg goed, maar zakelijk gezien zou er nog wel eea aan scholing kunnen.
Andersom. Zegt genoeg over je inschattingsvermogen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:46:05 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108357746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:07 schreef Oksel het volgende:

[..]

Of over je zelfbeeld :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_108358417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:07 schreef Oksel het volgende:

[..]

Fout! want een ondernemer zal om bij te blijven altijd moeten leren, al is het uit 'ervaring'. Kennis krijg je niet zomaar! lessen leer je of het nou uit een boek is of in de praktijk!.

Ben wel benieuwd naar de oplossing van het geschil! :)
Like trump...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:10 #137
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108358707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:00 schreef Chandler het volgende:

[..]

Fout! want een ondernemer zal om bij te blijven altijd moeten leren, al is het uit 'ervaring'. Kennis krijg je niet zomaar! lessen leer je of het nou uit een boek is of in de praktijk!.

Ben wel benieuwd naar de oplossing van het geschil! :)
Welke ondernemer zet zijn problemen op een forum inclusief foto's van het pand van zijn opdrachtgever :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:06:10 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108358764
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Welke ondernemer zet zijn problemen op een forum inclusief foto's van het pand van zijn opdrachtgever :')
Dus kan TS hier iets van leren :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:07:14 #139
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108358816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus kan TS hier iets van leren :Y
En dus klopt het inderdaad dat hij technisch waarschijnlijk sterk is, maar als ondernemer een stuk minder. :)
pi_108358881
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:07 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

En dus klopt het inderdaad dat hij technisch waarschijnlijk sterk is, maar als ondernemer een stuk minder. :)
Mensen die EN technisch sterk zijn EN als ondernemer sterk zijn, zijn zeldzaam, dus dat is wel een grote inkopper....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:20:49 #141
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108359551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Mensen die EN technisch sterk zijn EN als ondernemer sterk zijn, zijn zeldzaam, dus dat is wel een grote inkopper....
Nou dat lijkt me onzin, maar goed. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')