abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108237732
Klant die niet betaald stuurt foto's (die ze zelf van mijn site hebben geplukt) als 'bewijs' dat ik ook installaties oplever waar je geen profielen op ziet. Nu is 1 foto niet van een installatie die ik heb geinstalleerd, is in Duitsland (wel de foto gemaakt), op de andere foto steken de profielen ook uit, alleen niet zichtbaar. En volgens de klant heb ik hun die foto's 'overlegd', ofzo. Right. En ze sturen ook een foto van halverwege het installatiewerk, waarop duidelijk te zien is dat de profielen uitsteken. En desondanks kwamen ze er pas op 't eind mee dat 't een probleem was. Right! Oh, en bij het feit dat het scheef is vergeten ze te vermelden dat het dak zelf ongeveer een meter (!!!) afwijkt over de 40 meter dat het lang is. Dat valt in het niets bij de 10-15cm van de panelen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:10:20 #127
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108253443
De klant kan niet weten dat jij foto's op je site hebt staan van projecten die je niet zelf hebt gedaan he. Even buiten beschouwing gelaten of die klant nu wel of gene gelijk heeft. Ik doe als klant ook de logische aanname dat jij de dingen kunt leveren/maken die je op je site plaatst.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108271946
Eens, maar dat hebben we ook gedaan.. :)
pi_108273645
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken, neem je dan ook printscreens mee van het forum? Neem gewoon een professionele partij in de armen die je kan adviseren en vorkomen dat je in al teveel incassotrajecten komt.
Tevens kan jij je dan weer focussen op waar het echt om gaat :Y
Even a broken clock is right twice a day.
pi_108276404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:17 schreef danos het volgende:
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken, neem je dan ook printscreens mee van het forum? Neem gewoon een professionele partij in de armen die je kan adviseren en vorkomen dat je in al teveel incassotrajecten komt.
Tevens kan jij je dan weer focussen op waar het echt om gaat :Y
Nadeel van een professionele partij is dat ze een belang hebben. Het advies hier is misschien niet altijd even goed maar het is tenminste wel onafhankelijk.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:40:09 #131
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_108291402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:17 schreef danos het volgende:
Sorry hoor maar vind het best amateuristisch over komen als je je bedrijsproblemen met klanten via een forum gaat uitzoeken
Ook ondernemers zijn mensen, hè?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:34:21 #132
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108293537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:19 schreef eight het volgende:

[..]

Nadeel van een professionele partij is dat ze een belang hebben. Het advies hier is misschien niet altijd even goed maar het is tenminste wel onafhankelijk.
een goede ondernemer weet het juiste advies eruit te filteren.

TS zal best een goed event zijn, zijn ondernemers skills heb ik eigenlijk niet zo hoog zitten. Erg lang bezig met een klus die niks oplevert ( wat hij eigenlijk bij aanvang al wist)
Een klus waarbij hij de klant niet voldoende duidelijk heeft gemaakt wat de gevolgen van de speciefieke wensen zijn met alle gevolgen van dien.

Naar mijn mening nu een redelijk woeker contract met een advocaat anex incasso club.

Technisch is TS misschien erg goed, maar zakelijk gezien zou er nog wel eea aan scholing kunnen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:09:27 #133
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108347829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, want (jonge) ondernemers mogen geen fouten maken.. je bent echt een man met ervaring, ik hoor het. Je hebt geen idee waar je het over hebt. De marges in deze branche zijn zo laag dat als een klus uitloopt, dat dat je marge is. Als je meer vraagt, krijg je de klus niet. Dus moet je risico's nemen. Verder wentel ik qua lift niets op een klant af.

Update:
Klant heeft brief geschreven waarin men mij mededeelt dat het er helemaal opnieuw op moet omdat de profielen aan de onderkant uitsteken. Klant beweert van te voren dat aangegeven te hebben (mij niet bekend). Klant had na 4!! panelen al kunnen zien dat de profielen uitsteken, heeft niets gemeld. Verder heeft klant zelf tegen monteurs gezegd dat het zo hoog mogelijk moet (waardoor automatisch profielen uitsteken).

Heb advocatenkantoor in de arm genomen, en daar een juridisch service contract bij afgesloten voor 450 EUR / jaar. Deze partij neemt nu de incasso van mij over, en geeft al aan dat de klant geen poot heeft om op te staan.
Nou, ik ben het wel een beetje met hem eens egenlijk. Als ik een offerte laat maken en daarmee akkoord ga heb ik ook geen zin in extra kosten omdat er niet goed wordt gekeken naar de materialen die nodig zijn.

Zo heb ik een paar jaar geleden onenigheid gehad over een tegelsnijder. We hadden natuursteen wat vrij hard is en dat vooraf laten zien. Uiteindelijk wilde de aannemer een andere tegelsnijder huren en de kosten op ons verhalen. Met zoiets ga ik ook niet akkoord, zeker niet als je vooraf gezien hebt wat de klus precies inhoudt.

En een foto plaatsen van het gebouw van de opdrachtgever vind ik al helemaal onprofessioneel eerlijk gezegd. Als ik een foto van mijn huis tegenkwam op een forum zou ik echt niet blij zijn.

Al met al kom je hier niet echt professioneel over. Je had, toen je zag dat het deels scheef gelegd zou gaan worden, gewoon even contact moeten houden met de opdrachtgever en hem akkoord moeten laten geven.
From feudal serf to spender.
pi_108356264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Technisch is TS misschien erg goed, maar zakelijk gezien zou er nog wel eea aan scholing kunnen.
Andersom. Zegt genoeg over je inschattingsvermogen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:46:05 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108357746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:07 schreef Oksel het volgende:

[..]

Of over je zelfbeeld :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_108358417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:07 schreef Oksel het volgende:

[..]

Fout! want een ondernemer zal om bij te blijven altijd moeten leren, al is het uit 'ervaring'. Kennis krijg je niet zomaar! lessen leer je of het nou uit een boek is of in de praktijk!.

Ben wel benieuwd naar de oplossing van het geschil! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:05:10 #137
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108358707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:00 schreef Chandler het volgende:

[..]

Fout! want een ondernemer zal om bij te blijven altijd moeten leren, al is het uit 'ervaring'. Kennis krijg je niet zomaar! lessen leer je of het nou uit een boek is of in de praktijk!.

Ben wel benieuwd naar de oplossing van het geschil! :)
Welke ondernemer zet zijn problemen op een forum inclusief foto's van het pand van zijn opdrachtgever :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:06:10 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108358764
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Welke ondernemer zet zijn problemen op een forum inclusief foto's van het pand van zijn opdrachtgever :')
Dus kan TS hier iets van leren :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:07:14 #139
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108358816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus kan TS hier iets van leren :Y
En dus klopt het inderdaad dat hij technisch waarschijnlijk sterk is, maar als ondernemer een stuk minder. :)
pi_108358881
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:07 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

En dus klopt het inderdaad dat hij technisch waarschijnlijk sterk is, maar als ondernemer een stuk minder. :)
Mensen die EN technisch sterk zijn EN als ondernemer sterk zijn, zijn zeldzaam, dus dat is wel een grote inkopper....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:20:49 #141
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108359551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:08 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Mensen die EN technisch sterk zijn EN als ondernemer sterk zijn, zijn zeldzaam, dus dat is wel een grote inkopper....
Nou dat lijkt me onzin, maar goed. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')