als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan ben je aardig goed bezig eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een diëtist vind ik betrouwbaarder dan een paar mensen op een forum. Die is tevreden met hoe ik het doe, dus dat ben ik ook. En ik crash niet, want ik eet gewone maaltijden en gewone tussendoortjes.
Muesli is gezond zeker, en stamppotten en noem maar op. Er zijn genoeg mensen hier die een bar en boos lijstje hebben zonder dat daar wat over gezegd is en dit werkt klaarblijkelijk voor mij. Als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan doe je iets verkeerd. En als je de hele tijd loopt te snoepen maak je verkeerde keuzes in je voeding omdat je dan blijkbaar niet vol zit. Ik zit vol van mijn maaltijden en loop niet te snoepen.
Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat ik meeste dagen mijn suiker inname laag heb zitten, alleen heel af en toe behoefte aan zoet heb en vandaag is zo'n dag. Ik doe nu al twee maanden met dezelfde rol biscuitjes en ik ben nog niet eens op de helft.
Bonen zijn gezond. Ik eet ze niet elke dag, er zit wisseling in mijn groente innamen en soms zijn dat bonen, soms is het komkommer en weer een andere dag zijn het bieten. Afwisseling is goed.
En dat verhaal geldt ook voor de aardappelen, de ene dag kook ik ze en zo twee keer per maand bak ik ze. En weer een andere dag eet ik rijst of pasta of couscous. Dat heet afwisseling.
Het is heel erg leuk dat jullie me allemaal aan een koolhydraatarm dieet willen praten, maar als eerder gezegd, ik ga daarin doorslaan en weiger dat. Ik blijf gewoon aan mijn volkoren boterhammen, ik weiger enkel maar vlees te eten op brood. Ik luister naar een diëtist en die vertrouw ik.
Daarnaast ben ik inmiddels 9,7kg kwijt in een kleine maand, dus blijkbaar werkt het wel voor mij.
(toch interessant dat de ene helft wil dat ik meer ga eten en de andere helft wil dat ik minder ga eten)
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Van mijn diëtiste mocht ik 2,5 kilo per maand afvallen en 10 kilo is gewoon crashen. Een paar honderd gram is prima, dan weet je in ieder geval eerder dat het blijvende grammetjes zijn.
Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.quote:Maar doe vooral wat je nu bent het doen, vriendin van me is 30 kilo in 3 maanden afgevallen, nu een jaar later, is ze 40(!!) bijgekomen met gewoon eten zonder snoepen e.d.
Je zit vol van je maaltijden omdat je metabolisme naar de klote is. Been there done that en maak nu wel andere keuzes. Maar gezien het je toch weinig uitmaakt wat mensen hier schrijven laat ik het hierbij![]()
Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes makenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.
Van mij hoef je niet te low carben, maar je lijf zou graag naast carbs andere dingen op je lijst zien, zoals eiwitten en gezonde vetten. En die zie ik niet. Komkommer tel niet echt als groente, dat bestaat voor 99% uit water (beetje ijsbergsla-ideea0. Bieten zijn wel ok. Je mag best voor de afwisseling andere dingen eten naast koolhydraten.
Het verschil tussen mijn hoogste en laagste gewicht van de afgelopen 15 jaar (laagste gewicht was toen ik varkensgriep had) is tien kilo. Da's best veel om in een maand kwijt te raken. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voor ik een nieuw setpoint had en ik weet nu een hoop meer over voedsel dan een paar jaar geleden.
I love food!
Je bent wel iemand van uitersten hè... Dode beesten vreten (de manier van uitdrukken alleen al) staat niet per definitie gelijk aan een belachelijk hoog cholesterol en een hoge bloeddruk. Ik eet mijn leven lang al met plezier vlees en mijn cholesterol is net op het randje van normaal, met vlagen zelfs te laag. En mijn bloeddruk was de laatste keer bij de bloedbank 110/70.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes maken
Eiwitten krijg ik wel binnen via kaas, en eiwitten bij het eten. Ik eet weinig vlees, maar dat betekend niet dat ik geen eiwitten binnen krijg. Ik eet elke dag minstens 250gr groente (dus ik krijg vitamine binnen) en twee stuks fruit (nog meer vitamine). En ja, ik eet aardappels, pasta, rijst en dat soort dingen, maar met de logica dat je bord 1/4 basis moet hebben, 1/4 eiwitten en 1/2 groente (en van groente mag je zoveel bijscheppen als je wilt). En natuurlijk kies ik de volkoren variant.
Maar ja, ik zal er eens met de diëtiste over hebben. In principe houd ik dit namelijk prima vol en ik heb geen zin in een belachelijk hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en dergelijke omdat ik als een gek dode beesten ga vretenEn anders koop ik wel wat studentenhaver voor tussendoor.
En ja, eten is best lekker, maar om er nou van te zeggen dat ik ervan houdNee, het is noodzaak
Linkje via de pm?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:59 schreef Sarabi het volgende:
Dat was een heftig lesje buikdansenwe gaan nu een drumsolo leren en daar moet je wel een hele goede conditie voor hebben.
Toen ik thuis kwam zag ik ook nog dat ons optreden van afgelopen zondag online stond, dus dat is helemaal leuk
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]Even gemist dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Dat lijkt me inderdaad het goede uitgangspuntquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.
Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
En dat is precies wat ik bedoel en wat je op het moment, wat ik kan afleiden van je forumposts, niet doet. Een gezond voedingspatroon kan ik namelijk niet echt opmaken uit je lijstjes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.
[..]
Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch is ze 40 kilo aangekomen na haar crashmaande, zonder snoepen, met teveel koolhydraten.
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:25 schreef CelasV het volgende:
[..]Check! Daar had ik niet aan gedacht
Laatste twee wissel ik ook mee af, maar ik ga hummus maken! Thanksquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:47 schreef RandomMoron het volgende:
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..
Hij stond ook heel ergens anders, dus dat is niet raarquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:23 schreef Silmarwen het volgende:
Sarabi, dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Wat gaaf hey! Lijkt me behoorlijk zwaar, en goed voor je buikspieren.
Je moet echt niet nog veeeeeeel meer afvallen! Buikdanseressen met een vol figuur vind ik echt zoveel mooier dan met maat 36!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Perruche snel weer weg is
[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 18-01-2012 09:21:00 ]
Goedzo!!quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:45 schreef RandomMoron het volgende:
ik kom weer even juichen!! 80 kilo is in zicht
ik weeg nu 80,5!
Zou het me lukken nog 3 kilo voor maart te dumpen? Vreugdedansje!!
Whoopiequote:Op woensdag 18 januari 2012 08:45 schreef RandomMoron het volgende:
ik weeg nu 80,5!
O : yoghurt met muesli
T : sinaasappel
L : twee boterhammen magere geitenkaas met komkommer en kaas, bekertje yoghurt
T : crackers met huttenkase
D : curry met rijst of rijst met groente en vegaburger,
Tuurlijk gaat dat je lukken! Maart is 2 maanden, dus dan moeten die 3 kilo's er wel af kunnen zijn. Tenzij je nu overgaat op een dieet van brownies, muffins en snackbarvoedselquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:45 schreef RandomMoron het volgende:
ik weeg nu 80,5!
Txsquote:Op woensdag 18 januari 2012 09:58 schreef Purdey het volgende:
Succes met je sollicitaties Tink! Go get them
Je moet een account aanmaken op Lilyslim, dan kun je hem automatisch aanpassen. Anders moet je idd steeds een nieuwe maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:55 schreef ymme het volgende:
(moet je steeds een nieuwe ticker maken voor de op? Hij past niet automatisch aan helaas)
[ afbeelding ]
Ze zijn hetzelfde hoor (nieuwe maken is niet nodig).quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:55 schreef ymme het volgende:
(moet je steeds een nieuwe ticker maken voor de op? Hij past niet automatisch aan helaas)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:28 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ze zijn hetzelfde hoor (nieuwe maken is niet nodig).
Misschien even F5 voor een refresh.
Hoe realistisch denk je dat die planning is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:19 schreef lemonlime het volgende:
Door een aantal moeilijke periodes in de afgelopen 10 jaar ben ik zo'n 10 kilo aangekomen en dat is er niet echt meer af gegaan.
[..]
Mijn doelen voor de komende tijd: Kleinere porties en gezonde tussendoortjes eten, meer sporten, en 13 kilo afvallen in 13 weken.
Nouja, het is niet dat ik geleidelijk over 10 jaar 10 kilo ben aangekomen, dat ging een stuk snellerquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe realistisch denk je dat die planning is?
Dit is voor mij hèt topic op fok waarbij ik regelmatig wat type en dan denk: ach, laat ook maar.quote:
Hoezo niet?quote:
Dat, x1024quote:
En dat.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is voor mij hèt topic op fok waarbij ik regelmatig wat type en dan denk: ach, laat ook maar.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is voor mij hèt topic op fok waarbij ik regelmatig wat type en dan denk: ach, laat ook maar.
Heb jij ook iets van een schema waaraan je je in jouw dieet moet houden omdat jij een soort Atkins volgt vind ik het moeilijk om wat over jouw lijstjes te zeggen omdat ik niet weet wat je zou moeten eten op een dag met dit dieet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:12 schreef oinkoink12 het volgende:
Gister een goede dag, al ben ik net wakker!
O: verslapen
L: drinkontbijt met water
T: paar cherrytomaatjes
D: gewokte kip met groente en ei 2 om 2 ons en 3 eieren
S: 2,5 uur badminton
T: sappige peer
Nou, noem maar een paar ontbijt cq lunch wat binnen een koolhydraatarm dieet past. De keuze is niet heel ruim kan ik je vertellenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Correct, maar iig 1 fatsoenlijke maaltijd ovrdag was een betere keuze geweest.
Waarom volg jij dat dieet als je het zo moeilijk afgaat om er een gevarieerd dieet van te maken? Is het dan niet handiger om een wijze te kiezen die meer bij je past...Ik zou stapelgek worden als ik zo'n dieet moest volgen en dat brood vind ik al helemaal niet te vreten (buiten het feit dat het gruwelijk duur isquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:19 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Nou, noem maar een paar ontbijt cq lunch wat binnen een koolhydraatarm dieet past. De keuze is niet heel ruim kan ik je vertellen
Ti's allemaal kwark, koolhydraatarm brood met 10+ kaas, eieren of de maaltikdsalade en de laatste krijg ik echt niet weg bij het ontbijt cq lunch
Dit is een voorbeeld van een weekmenu in de inductiefase ( die doe ik in januari)quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb jij ook iets van een schema waaraan je je in jouw dieet moet houden omdat jij een soort Atkins volgt vind ik het moeilijk om wat over jouw lijstjes te zeggen omdat ik niet weet wat je zou moeten eten op een dag met dit dieet.
Hier is het gisteren helemaal fout gegaan...eigen schuld trouwens want ik ging op pad met een lege maag doordat ik te laat was en een chocolade reep van 100 gram gegeten duidelijk een baaldag "Ik wil eens zondigen"maar de laatste keer dat mij dat overkwam(dus chocolade eten i.p.v. van iets goeds te kiezen) is alweer bijna een jaar terug dus ik krijg het aardig onder controle.
's Avonds dan wel een redelijk goede avondmaaltijd met stamppot zuurkool (gewoon aardappelen en zuurkool en geen toevoegingen (doe ik eigenlijk altijd zo)), klein stukje magere rookworst en beetje magere jus, magere yoghurt na en de rest van de avond alleen nog water en thee gehad (zat gewoon vol)
Probleem wat ik met dit soort dieten heb is dat als je op je streefgewicht bent aangekomen je eigenlijk nog steeds niet weet hoe je dat nou daarna moet vasthouden of was je van plan om de rest van je leven zo te blijven eten....ben gewoon benieuwd.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dit is een voorbeeld van een weekmenu in de inductiefase ( die doe ik in januari)
http://www.koolhydraatarm.eu/index.php?paginaid=4
Over t algemeen is het zo min mogelijk koolhydraten en als energie wat vetten.
Mijn zondigdag komt er ook spoedig aan zodra ik op de 10 kilo zit (zit nu op 6,2)
Misschien volgende keer iets zoets halen wat minder zondigen is, suikervrije drop is mijn uitwijksnackie
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ohohoh, ik ben trots op mijzelf! Beetje suffe reden hoor....
Kids hebben een K3 zoen (praat me er niet van.... Ze krijgen zelden tot nooit zulke zoete troep maar pappa had het gekocht) En ik heb er geen gepakt!
Ik volg het omdat het voor mij de enige manier is om het gedisciplineerd vol te houden. Ik zie hier menig persoon mikken op 2 ons afvallen per week, ik vind t heel knap dat je dat gedurende maanden vol kan houden. En misschien is die manier wel een stuk beter/gezonder maar gewoon niet mijn manier.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarom volg jij dat dieet als je het zo moeilijk afgaat om er een gevarieerd dieet van te maken? Is het dan niet handiger om een wijze te kiezen die meer bij je past...Ik zou stapelgek worden als ik zo'n dieet moest volgen en dat brood vind ik al helemaal niet te vreten (buiten het feit dat het gruwelijk duur is)
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het beste dieet blijft toch het dieet dat werkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:42 schreef Silmarwen het volgende:
Nou, het wordt een goede dag zo! Net gebeld dat ik de baan heb! Zo leuk, ze waren helemaal enthousiast, en ik ook.
Joahhquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gefeliciteerd Silmarwen!
En Lovely Lady, goed joh!! En ook een goed excuus om nog wat te shoppen...
Gefeliciteerd!!!!quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:42 schreef Silmarwen het volgende:
Nou, het wordt een goede dag zo! Net gebeld dat ik de baan heb! Zo leuk, ze waren helemaal enthousiast, en ik ook.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:57 schreef Purdey het volgende:
Beetje veranderd
O: 2 boterhammen met kipfilet, beker Optimel chocolademelk.
L: 2 meergranenbolletjes met Filet americain. Glas siroop.
T: Gaat toch lukken! Een grote dikke peer!
D: Sajoer boontjes, zilvervliesrijst, een paar sushi's.
A: Thee, lange vingers. Rijstewafel met kaassmaak.
S: 200 kcal verfietsen.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]![]()
Had ik al verteld dat ik in maatje 44 zit
Woei! Dat lijkt me zo tof! Wat fijn voor je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu van boven maat 46, en onder 48. Kan niet wachten tot ik in een maat 42 pas
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Het hangt nog wel van een paar merken af, ik moet wel een beetje spijkerbroek met stretchquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
LL! Maat 44! Heerlijk he, dan kun je gewoon in alle winkels terecht en hoef je niet meer naar de grote maten toe!
Ik heb nu ook maat 44Ik stond bijna te janken in het pashokje van blijdschap. xD
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:53 schreef Sjeen het volgende:
Maat 44 is leuk hèHeb ik ook inmiddels weer
Nice!quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:53 schreef Sjeen het volgende:
Maat 44 is leuk hèHeb ik ook inmiddels weer
Wat bedoel je met basis?quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:09 schreef kwakz0r het volgende:
ik denk dat child of the stars best een goed idee heeft van wat de dietiste ziet als gezond, maar dat ze er niet naar eet. ik zie veel smoesjes/excuses, maar voor wat betreft het eten van 1/4e basis, 1/4e carbs, 1/2e groente kan ik me er best in vinden.
Dit is al een heel stuk beter dan vorige dagen! Ik zou zeker nog iets nemen na het sporten, zuivel een optie?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag:
O. 2 boterhammen met pindakaas (een dun besmeerd andere erop)
L. Een tosti (zonder saus, dun kaas)
T. Een appel
D. Linzen, paprika, ui en knoflook
T. Misschien nog wat fruit (hangt er vanaf hoe laat ik terug ben van het sporten)
Rijst, pasta, aardappelen, coucous, gebroken tarwe en dat soort dingen.quote:
Wat noten denk ik aan (geen zuivel in huis). Voor het weekend koop ik weer een pak melk of yoghurt. (na sporten heb ik altijd erg honger en noten vullen. Dus wat pecanoten gemengd met appel)quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is al een heel stuk beter dan vorige dagen! Ik zou zeker nog iets nemen na het sporten, zuivel een optie?
Bij het halen van een streefgewicht lekker en ongeremd uit eten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hebben jullie een beloonsysteem voor jezelf? En zo ja, hoe beloon je jezelf dan? Zelf heb ik wel een paar gewichten waar ik mezelf wil belonen (onder de 85/75/65) maar hoe doe je dat? Ik word bijvoorbeeld blij van een boek of handwerkspul? Iemand nog andere ideeën?
Tja, weet ik eigenlijk niet..had het op voor ik er erg in hadquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:42 schreef Silmarwen het volgende:
Waarom droge boterhammen? Beetje boter erop zou beter zijn.Ook voor je darmen. xD
Hoe beloon ik mezelf? Nieuwe kleren.En om de 5 kilo. Maar als ik echt op de 80 zit, ga ik een dagje spa doen.
Ok, maar denk er ook wel over na wat je moet gaan doen nadat je klaar bent met het afvallen want dat is uiteindelijknog belangrijker dat het afvallen....op gewicht blijven.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:40 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik volg het omdat het voor mij de enige manier is om het gedisciplineerd vol te houden. Ik zie hier menig persoon mikken op 2 ons afvallen per week, ik vind t heel knap dat je dat gedurende maanden vol kan houden. En misschien is die manier wel een stuk beter/gezonder maar gewoon niet mijn manier.
Ik heb ook totaal geen moeite met de beperkte variatie, maar omdat jullie aangaven dat we geen goede maaltijd bijzat was ik nieuwsgierig naar jullie suggesties.
Ben 2 jaar geleden begonnen op 120 kilo, na 3 maanden op 110 uitgekomen.
Vorig jaar op 112,8 begonnen en na 3 maanden op 99 uitgekomen.
Dit jaar begonnen op 104,8 en het 3 maanden streven is rond de 90.
Tis niet de geweldigste manier, maar ben in 2 jaar wel 20 kilo kwijt netto, dus de trendlijn is goed.
T: 1/4 komkommer in stukjes gesneden en 4 tomaten, ook in partjes gesneden. Oh ja, en 2 koppen thee.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:40 schreef sweetdancegirl het volgende:
Vandaag netjes, vind ik zelf
O: 2 droge boterhammen + water
T: 2 kiwi's + kop koffie
L: 2 boterhammen, 1x vruchtenhagel, 1x ham + 2 glazen water
T: 1 appel + water
D: maaltijdsalade met kip + water
Hier nog zo eenquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
ik doe sinds mijn eetstoornistherapie niet meer aan belonen met eten, dat is voor mij echt zelfsabotage want dat heb ik mezelf nou echt afgeleerd net... betekent niet dat ik nooit lekker uit eten ga of iets ongezonds eet, ik doe het alleen niet als beloning, maar omdat vriendje en ik anderhalf jaar verkerings hebben bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
(realistisch zijn mijn doelen wel, ik ben 1m58, dus onder de 65kg is niet vreemd).
Even een applausje voor mij: Na het sporten ging ik naar een vriendenavond en de hele tafel stond vol met koek, chips, fruitsappen, frisdrank en behalve een kop thee heb ik er helemaal niks genomenEn ze zagen dat ik was afgevallen
(oke, wel weer de es riedel, maar ik kan begrijpen dat mensen zich daarom zorgen maken bij mij).
En nu een appeltje
Is er niemand in jouw omgeving die een chocoladereep lust? Dan is het voor jou geen verleiding meerquote:Op donderdag 19 januari 2012 09:49 schreef Barreltje het volgende:
ik ga me best doen om vandaag de chocolade reep die in mijn laatje ligt NIET op te eten
Ik heb wel eens gelezen dat zondigen soms goed is, omdat je stofwisseling dan een boost krijgt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:20 schreef ymme het volgende:
105 kilo![]()
(ondanks dat ik afgelopen weekend én chinees én chocolade op heb).
Thnx, die had ik nodigquote:
Gefeliciteerd *knuffel* Weet je al wat je kiest?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:24 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds!
Ik ben gewoon op allebei de plekken aangenomen... dus moest gisteravond even een hele moeilijke beslissing nemen. Knopen zijn doorgehakt en ik ben blij. Straks mag ik met een vriendinnetje naar Mugs en Muffins om daar te lunchen, maar mag geen melk meer, dus wordt thee met een bagel met brie en een beetje noten.
Nu wel eerst even snel ontbijten, met 2 boterhammen, anders mag ik niet meer van mezelf
Xx
quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:32 schreef Purdey het volgende:
Gefeliciteerd TinkWat grappig dat je bij allebei werd aangenomen, heel veel succes op je stage! Wat voor bedrijf is het, en in wat voor functie ga je stage lopen?
Ik mocht kiezen tussen de gemeente Breda en een andere gemeente en ga in die andere gemeente 't is een kleine gemeente, dus even anoniem blijven werken aan een project met een beleidsmedewerker daar. Maandag gaan alle beleidsmedewerkers hun lopende projecten aan mij presenteren en dan mag ik kiezen. Krijg voor 20 uur per week stagevergoeding, maar hoef maar 2 dagen aanwezig te zijn en krijg enorm veel vrijheidquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gefeliciteerd *knuffel* Weet je al wat je kiest?
Nice! Klinkt niet verkeers! Veel succesquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Ik mocht kiezen tussen de gemeente Breda en een andere gemeente en ga in die andere gemeente 't is een kleine gemeente, dus even anoniem blijven werken aan een project met een beleidsmedewerker daar. Maandag gaan alle beleidsmedewerkers hun lopende projecten aan mij presenteren en dan mag ik kiezen. Krijg voor 20 uur per week stagevergoeding, maar hoef maar 2 dagen aanwezig te zijn en krijg enorm veel vrijheid![]()
Xx
quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is er niemand in jouw omgeving die een chocoladereep lust? Dan is het voor jou geen verleiding meer
quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat zondigen soms goed is, omdat je stofwisseling dan een boost krijgt.
= blij voor jou
En dan is die reep op, wat dan? Is je baas dan ineens geen enorme hork meer? Of is hij nog steeds dezelfde hork en voel jij je nog kutter omdat je je ook nog hebt laten verleiden om die reep te eten?quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
[..]
en nu gaat die reep ( of iig een stukje) vanmiddag echt op.. m'n baas is weer eens een enorme hork.. emo-eten..![]()
Dat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dan is die reep op, wat dan? Is je baas dan ineens geen enorme hork meer? Of is hij nog steeds dezelfde hork en voel jij je nog kutter omdat je je ook nog hebt laten verleiden om die reep te eten?
Denk gewoon in dat die reep je baas is. Optyfen met dat ding!quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat.
Flikker die reep gewoon in de prullenbak.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dan is die reep op, wat dan? Is je baas dan ineens geen enorme hork meer? Of is hij nog steeds dezelfde hork en voel jij je nog kutter omdat je je ook nog hebt laten verleiden om die reep te eten?
Weg met dat dingquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jah dat weet ik ook wel
maar .. hmmpff gewoon![]()
hormonen, wie heeft die dingen uitgevonden??![]()
en de reep ligt nog gewoon in de lade
jajajajajajajaquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:35 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Weg met dat ding
schop-onder-je-kont-en-discipline-systeem weet je nog ?
Zakje/bakje muesli apart meenemen. In de winkel vind je het ook niet voorgemengd, maar met muesli apart in het deksel en nu weet je waaromquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:39 schreef Audreyoot het volgende:
Ik d8; ik draag mijn lunch en ontbijt eens om en neem yoghurt met muesli mee naar het werk![]()
Nu is die muesli bijna opgelost in de yoghurt![]()
![]()
Dat jaquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Zakje/bakje muesli apart meenemen. In de winkel vind je het ook niet voorgemengd, maar met muesli apart in het deksel en nu weet je waarom
Bij mij zou de reep dan toch op gaan. Net als de alcoholist die een slokje neemt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou 1 blokje nemen en dan de rest weggooien. Dan ben je ook van je choco-drang af en ben je toch stoer geweest.
Ja je kan je hormonen wel steeds de schuld geven maar dat helpt echt nietquote:
Ja dat zal ik nu zeker doenquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Zakje/bakje muesli apart meenemen. In de winkel vind je het ook niet voorgemengd, maar met muesli apart in het deksel en nu weet je waarom
Zo gaat dat hier ook inderdaad.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij mij zou de reep dan toch op gaan. Net als de alcoholist die een slokje neemt.
Rotzooi gewoon weggooienquote:Op donderdag 19 januari 2012 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat.
Flikker die reep gewoon in de prullenbak.
gekke tip..maar gooi er dan gelijk afwasmiddel na..quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rotzooi gewoon weggooien
Vanavond weer een uurtje krachttraining
Heb nog wel een beetje spierpijn van de buikdanstraining maar dat komt vast goed
Herkenbaarquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
gekke tip..maar gooi er dan gelijk afwasmiddel na..
ik heb ooit wel eens iets opgedoken uit de prullenbak
Klopt, vandaar ook de zondig toelichtingquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet er het fijne niet van hoor, maar als je koolhydraatarm eet, verpest je dan juist het hele effect niet door 'ineens, tussendoor even te zondigen' en dan meteen 2 ciabattabroodjes op je lijst te kwakken?
Ehm... waarom zou je het dan doen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:09 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook de zondig toelichting
omdat er in de vergadering broodjes bezorgd werden en ik vond dat ik het verdiend had, en dan is een broodje gezond en een broodje zalm niet het einde van de wereld.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ehm... waarom zou je het dan doen?
Heb ik ook altijd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:57 schreef BananaPancake het volgende:
Ugh.. Ik haat die hoofdpijn die je krijgt als je weer vol goede moed bent begonnen..
Meer water drinken....grote kans dat je gewoon te weinig vocht hebt genomen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:57 schreef BananaPancake het volgende:
Ugh.. Ik haat die hoofdpijn die je krijgt als je weer vol goede moed bent begonnen..
Ik snap je wel, had toen ook dat ketodieet en op een gegeven moment wilde ik wel een moord doen voor gewoon een droog broodje haha Je lichaam hunkert dan naar koolhydraten. Anyway, ik snap je volkomen maar het betekent idd dat je weer opnieuw moet beginnen met de koolhydraten afkicken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:23 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
omdat er in de vergadering broodjes bezorgd werden en ik vond dat ik het verdiend had, en dan is een broodje gezond en een broodje zalm niet het einde van de wereld.
Ik heb nu nog 2 maanden en 11 dagen voor de andere 7,5 kilo
Ik niet, je moet wel genoeg vezels etenquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hadden jullie aan het begin van jullie dieet ook zo last van jullie darmen?
Dat is het grote nadeel van diëten, je moet ze het hele leven volhouden of een manier verzinnen die wel vol te houden isquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:08 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik snap je wel, had toen ook dat ketodieet en op een gegeven moment wilde ik wel een moord doen voor gewoon een droog broodje haha Je lichaam hunkert dan naar koolhydraten. Anyway, ik snap je volkomen maar het betekent idd dat je weer opnieuw moet beginnen met de koolhydraten afkicken.
Ik eet ongeveer driehonderd gram groente op een dag (vaak meer), twee maal fruit, en alles volkoren, dus vezels krijg ik wel binnen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik niet, je moet wel genoeg vezels eten
In ketose mag je sowieso maar 2 weken en dan is het heeeeeeeeeeeel langzaam je koolhydraten weer opbouwen. Dan zijn het wel blijvende kilo's. Hoewel het best een extreem dieet is vind ik dit wel een van de betere 'crashdieten'.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is het grote nadeel van diëten, je moet ze het hele leven volhouden of een manier verzinnen die wel vol te houden is
Oh, dan weet ik het ook nietquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik eet ongeveer driehonderd gram groente op een dag (vaak meer), twee maal fruit, en alles volkoren, dus vezels krijg ik wel binnen.
Oh ik lees net:quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gedroogde pruimen, maar die zijn volgens mij niet zo gezond. En ik drink heel veel, naja.... komt vanzelf goed hoop ik
Ben je toevallig vegetariër?quote:Dit onderwerp komt na aanleiding van een gesprek dat ik vandaag had met een meise dat ook een vegetarier is.
Ze at wel vis, en ik vroeg haar waarom. Zij vertelde me dat haar huisarts haar had verteld dat vis goed was voor haar darmen. Ze had namelijk nogal eens darmproblemen. Nu heb ik zelf ee spastische darm, ik vroeg me af of er eer mensen zijn met een spastische darm. En of er mensen zijn die ervaringen hebben met vis, en of dat werkt.
Niet diehard, maar ik eet bijna nooit vlees (hooguit eens per week). Dat heeft er ook mee te maken van ik van vlees en soja enorme diarree en buikpijn krijg (waarschijnlijk omdat mijn ouder vegetariër is en daarom heb ik nooit vlees gehad in mijn kindertijd. Eet het pas sinds ik een relatie heb. Daarnaast ben ik tussen mijn twaalfde en negentiende veganist geweest). Ik eet wel eens vlees, maar dat doe ik voor mijn vriend. Dit geldt eigenlijk ook voor vis. Ik weiger het niet, maar ik zal het niet snel kopen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh ik lees net:
[..]
Ben je toevallig vegetariër?
Oké, ik weet dat ik discipline heb, alleen twee weken zonder koolhydraten zal ik dus nooit kunnen. Of tenminste, zou het wel kunnen, maar diep ongelukkig zijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:51 schreef Audreyoot het volgende:
In ketose mag je sowieso maar 2 weken en dan is het heeeeeeeeeeeel langzaam je koolhydraten weer opbouwen. Dan zijn het wel blijvende kilo's. Hoewel het best een extreem dieet is vind ik dit wel een van de betere 'crashdieten'.
Ja het is even doorbijten. Je hebt wel geen honger bij dat dieet en eet ook best veel maar het heeft me geholpen om te matigen met koolhydraatrijk voedselquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké, ik weet dat ik discipline heb, alleen twee weken zonder koolhydraten zal ik dus nooit kunnen. Of tenminste, zou het wel kunnen, maar diep ongelukkig zijn
Matigen is prima, als ik maar een boterhammetje mag etenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:14 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja het is even doorbijten. Je hebt wel geen honger bij dat dieet en eet ook best veel maar het heeft me geholpen om te matigen met koolhydraatrijk voedsel
Die omega3 pillen zullen je goed doen denk ik. Krijg je bij kruidvat, zijn niet zo duur.
Ja ik eet ook weer gewoon brood, muesli en aardappeltjes enzo nu, maar ik ben me er ook van bewust geworden dat ik ze niet in stapels hoef te eten om vol te zittenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Matigen is prima, als ik maar een boterhammetje mag eten![]()
Dank je wel, dan ga ik daar morgen even achterheen, want inmiddels heb ik wel buikpijn
Ik ken het, al is het voor mij een godswonder wanneer ik genoeg voeding binnen krijg, dus dat komt wel goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja ik eet ook weer gewoon brood, muesli en aardappeltjes enzo nu, maar ik ben me er ook van bewust geworden dat ik ze niet in stapels hoef te eten om vol te zitten
Pak een paprika, vullen met al gebakken kipfilet of mager gehakt en groente, heel klein beetje kaas en in de oven zetten. Daarnaast kan je nog wat groente of salade erbij etenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ken het, al is het voor mij een godswonder wanneer ik genoeg voeding binnen krijg, dus dat komt wel goed.
En orch... ik moet mijn voedsel voor vanavond omgooien. Vriend is ziek en eet dus niet mee en nu heb ik geen flauw idee wat ik wil eten.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klinkt als een bijzonder lekker plan
Waarom zouden gedroogde pruimen niet goed zijn...komt mijn riedel weerquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gedroogde pruimen, maar die zijn volgens mij niet zo gezond. En ik drink heel veel, naja.... komt vanzelf goed hoop ik
Kan ook zijn dat die dingen helpen omdat in de capsules vet(namelijk de olie waarin de werkzame stoffen zitten) zit dus een beetje vettigheid in de vorm van een spijsolie zou ook moeten helpen.....bij mij hielp een appelbeignet tijdens Oud en Nieuw bijzonder goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Matigen is prima, als ik maar een boterhammetje mag eten![]()
Dank je wel, dan ga ik daar morgen even achterheen, want inmiddels heb ik wel buikpijn
Met mate is het niet erg, maar gedroogd fruit eet je sneller meer van dan normaal fruit.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarom zouden gedroogde pruimen niet goed zijn...komt mijn riedel weer....alles met mate.
Daarom moet je het ook met mate eten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met mate is het niet erg, maar gedroogd fruit eet je sneller meer van dan normaal fruit.
Sporten was weer lekkermaar voel nu al spierpijn hahaha.
Maar dat gaat met gedroogd fruit erg moeilijkquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Daarom moet je het ook met mate eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry ik moest even ergens mijn hart luchten. Als dit langer aanhoud zal ik er eens met vrienden over hebben.
dat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou er nu al met iemand (psycholoog) over praten.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dat gaat met gedroogd fruit erg moeilijk
Je hebt zo 4 stukjes op en dat is dan alweer erg veel.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is inderdaad zo dat je daar gemakkelijker meer van eet en ze bevatten meer suikers. Ik ga eerst even de Omega proberen.
En omg... vandaag is een bijzonder slechte dag. Buiten het feit om, dat echt iedereen liep te zeuren dat ik niet moest doorslaan, meer moest eten en de mooie opmerking "je gedraagt je weer op de manische manier die je hebt als het kut met je gaat", heb ik vandaag echt te weinig gegeten en zat ik een mooie paniekaanval in de winkel "wat moet ik eten, alles bevat kcal en ik wil geen voedsel". Er zit nu een avondmaal in mij, hij moet er nu in blijven. Dadelijk onderuit bij "Wie is de Mol?" met een kop kamillethee. Morgen is het hopelijk een betere dag.
Morgen is mijn vriend weer bij me, die accepteert slechte maaltijden niet en die accepteert skippen ook niet van mij. En ik krijg van hem genoeg zelfvertrouwen om weer goed te eten.In ieder geval goed dat je het nu zelf ook inziet, dat is een goed begin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry ik moest even ergens mijn hart luchten. Als dit langer aanhoud zal ik er eens met vrienden over hebben.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Had deze week ook nog een minder goede dag hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och... het komt allemaal ook wel weer goed. Alleen een gigantische off-day. En waar anderen dan gaan eten, ga ik niet eten. Het is gewoon een kwestie van doorzetten. Morgen weer boterhammetjes en goed avondeten.
Eet dan iets nuttigs..quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och... morgen is een dag waarop er geen mensen zijn die me al heel lang kennen en zich zorgen kunnen makenEn dat scheelt al in het je rot voelen. Bij hobby wil je plezier en afleiding, geen bezorgde mensen
Van mijn vriendje moet ik morgen een broodje subway eten als avondeten. Dus dan haal ik verloren kcal wel in
*zucht* Er staat een knipoog achter, zaterdag zondig ik, niet vrijdag dus ik praat hem nog wel om. En zondigen moet af en toe, zeker bij mij. Daarnaast ben ik dit jaar van 99,7 naar 89 gegaan, dus een dagje ongezond in de week kan geen kwaad bij mij. Gezien ik wat harder ga dan gezond isquote:
Moah... er zit wel een soort van regelmaat in. De meeste dagen eet ik vier boterhammen, een avondmaal en fruit, alleen tja... sommigen snoepen op moeilijke dagen en andere eten juist weinig. Daarnaast is zaterdag zondigdag een vast onderdeel om het vol te kunnen houden en om chronische paniek tegen te gaan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:42 schreef Sarabi het volgende:
ChildoftheStars regelmaat en een normaal etenspatroon heb je nog niet echt gevonden of wel?
het gaat me niet om die zondig dag of dat subway slecht zou zijn (ik vind dat eerlijk gezegd geen avondmaaltijd, meer ene rijke lunch)... het gaat om ál die dagen dat het te weinig is, en de enge dingen die ik je hoor zeggen over je lijf en controle over eten. ik gun je een zorgelozere omgang met voedsel...quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moah... er zit wel een soort van regelmaat in. De meeste dagen eet ik vier boterhammen, een avondmaal en fruit, alleen tja... sommigen snoepen op moeilijke dagen en andere eten juist weinig. Daarnaast is zaterdag zondigdag een vast onderdeel om het vol te kunnen houden en om chronische paniek tegen te gaan.
(en mij maak je niet wijs dat ik de enige ben die één zondig dan in de week heeft)
Dat. Het ging mij ook niet om de subway, maar dat je het 'inhalen' noemt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het gaat me niet om die zondig dag of dat subway slecht zou zijn (ik vind dat eerlijk gezegd geen avondmaaltijd, meer ene rijke lunch)... het gaat om ál die dagen dat het te weinig is, en de enge dingen die ik je hoor zeggen over je lijf en controle over eten. ik gun je een zorgelozere omgang met voedsel...
quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat. Het ging mij ook niet om de subway, maar dat je het 'inhalen' noemt.
Die zou ik ook graag willen hebben... ik zou alleen echt niet weten hoe, of überhaupt weten hoe ik mijn vrienden hier deelgenoot in kan maken zonder dat het compleet belachelijk klinkt. Maar ja... ik ga gewoon door met mijn best doen en proberen te leren/lezen over voeding.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het gaat me niet om die zondig dag of dat subway slecht zou zijn (ik vind dat eerlijk gezegd geen avondmaaltijd, meer ene rijke lunch)... het gaat om ál die dagen dat het te weinig is, en de enge dingen die ik je hoor zeggen over je lijf en controle over eten. ik gun je een zorgelozere omgang met voedsel...
quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:51 schreef Audreyoot het volgende:
oh ik heb zo hard gefaald hier dat ik het eigenlijk durf neer te zettenMaar ik zag hem al aankomen, we hadden kaasfondue met vrienden en er stond te veel lekkers op tafel. Morgen maar wat gezondere keuzes maken.
ik vind zo'n schuldgevoel ook een beetje overdreven trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als je nou overdag wat meer had gegeten, dan had je 's avonds niet zo veel gesnoept denk ik, maar dan nog is t te overzien hoor...
Kwak
quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:51 schreef Audreyoot het volgende:
oh ik heb zo hard gefaald hier dat ik het eigenlijk durf neer te zettenMaar ik zag hem al aankomen, we hadden kaasfondue met vrienden en er stond te veel lekkers op tafel. Morgen maar wat gezondere keuzes maken.
Alsnog geloof ik erg in de uitspraak van mijn ouder: af en toe moet je zondigen, zodat je stofwisseling weer een kick krijgt en niet in een soort slome stand komt te staan van "deze riedel zijn we gewend"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(deze werkt altijd goed tegen schuldgevoelens op zondigmomenten)
Ja het was heerlijk hahaquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:55 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind dat je erg obsessief bezig bent met eten CotS... En ik herken het erg van de periode dat ik niet at, om eerlijk te zijn.
Iets teveel avond gegeten... Ik kan te lekker koken!
O: Havermout + kaneel + koffie
T: Banaan + thee
L: 1 Wit pistoletje (Waarom altijd wit vragen jullie je misschien af? Nou! Omdat in volkoren vaak lupine/bonenmeel zit, en grotere kans op sporen van noten etc) met beetje kaas, een berg rucola, tomaat en wat dille mosterd erm... saus denk ik. Heel dunnetjes, weinig cal, veel smaak! Koffie
T: 1 liga + koffie
D: 3 Enchilada's.... (Kleine dat wel, en veel groente. Tomaat, ui, paprika, kidney bonen, mais en wat mager gehakt)
T: 3 Eetlepels magere vruchten yoghurt + glas cola light.
Morgen zelfgemaakte hamburgers, schoonouders kwamen eten, zo kon ik meer mensen voeren.En morgen voor lunch 1 kleine enchilada met veeeeeeeeeeeel groente.
Weekend niet echt wat bijzonders gepland, dat scheelt want de derde ga ik sushi eten in Leiden en naar de bioscoop. Het is maar goed dat ik een pinda/noten allergie heb, kan ik geen chocola kopen.
En Audrey.... kaasfondue heerlijk! Daar val ik dus verschrikkelijk veel van af. Veel te veel lactose, daarvan ga ik dus vreselijk spugen. Maar dat is ook niet wat ik wil.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik bewust overdag zo weinig gegeten had omdat ik wist dat er een kaasfondue aankwam. Werkt mijn redenatie trouwens wel? Zo van, je weet dat er in een maaltijd meer calorieën zitten dan normaal dus pas je daar je schema van de dag op aan?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind zo'n schuldgevoel ook een beetje overdreven trouwensals je nou overdag wat meer had gegeten, dan had je 's avonds niet zo veel gesnoept denk ik, maar dan nog is t te overzien hoor...
Ik denk dat je van minder eten dan normaal honger krijgt, waardoor je dus ook gemakkelijker naar ongezonde (zoals de koek en chips pakt). Een keer kaasfundu moet kunnen (zonder dat je die dag minder gaat eten), de volgende dag eet je een lichter avondmaal zonder dat je aankomt e.d. Don't worry, be happy en geniet ervan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:02 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja het was heerlijk hahamaar helaas val ik er niet vanaf
[..]
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik bewust overdag zo weinig gegeten had omdat ik wist dat er een kaasfondue aankwam. Werkt mijn redenatie trouwens wel? Zo van, je weet dat er in een maaltijd meer calorieën zitten dan normaal dus pas je daar je schema van de dag op aan?
Maargoed jullie hebben gelijk, ik vond het lekker en voor een keer mag het wel eens
quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:08 schreef Sarabi het volgende:
Net voor het eerst in lange tijd weer gewogen en dat viel niet tegen, zeker niet aangezien het aan het eind van de dag is (normaal weeg ik mij in de ochtend)
hmm dat klinkt heerlijkquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef trovey het volgende:
Hier nog even een fruitsalade (de kant en klare van AH met sinaasappel, appel ,bosbes en ananas) genomen, mocht vandaag nog wel wat fruit bij....was erg lekker.
Dat dus... voor mij geen kaasfonduequote:Op donderdag 19 januari 2012 22:55 schreef Silmarwen het volgende:
En Audrey.... kaasfondue heerlijk! Daar val ik dus verschrikkelijk veel van af. Veel te veel lactose, daarvan ga ik dus vreselijk spugen. Maar dat is ook niet wat ik wil.
Wat is een broodje subway?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Och... morgen is een dag waarop er geen mensen zijn die me al heel lang kennen en zich zorgen kunnen makenEn dat scheelt al in het je rot voelen. Bij hobby wil je plezier en afleiding, geen bezorgde mensen
Van mijn vriendje moet ik morgen een broodje subway eten als avondeten. Dus dan haal ik verloren kcal wel in
Een broodje asfaltquote:
pffff zijn daar ook halve van te koop? Of kun je ze door laten snijden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:01 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Een broodje asfalt
haha nee, dit bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Verschillende lengtes... 15 cm is geloof ik de standaard en de dubbele is dus 30quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:01 schreef seasushi het volgende:
[..]
pffff zijn daar ook halve van te koop? Of kun je ze door laten snijden?
Je kan ze ook met iemand delen.. Ik vind die van 15 cm persoonlijk nog behoorlijk groot. Ook omdat ze zo goed gevuld zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:01 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ze hebben ook halvequote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:01 schreef seasushi het volgende:
[..]
Tip: koop of leen Beck's Dieetoplossingquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die zou ik ook graag willen hebben... ik zou alleen echt niet weten hoe, of überhaupt weten hoe ik mijn vrienden hier deelgenoot in kan maken zonder dat het compleet belachelijk klinkt. Maar ja... ik ga gewoon door met mijn best doen en proberen te leren/lezen over voeding.
Dank je wel
Dus in plaats van een broodje kaas moeten we nu een broodje kroket in de ochtend nemenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Waarom staat er eigenlijk op de verpakkingen in de winkel muesli terwijl het toch echt cruesli is? Ik snap dat niet, of is cruesli soms beschermd?
oh volgens mij zetten ze dan krokante muesli erop
Anyway, wisten jullie dat een kroket gezonder is dan kaaaas?
Wat is er dan ´gezonder´ aan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Waarom staat er eigenlijk op de verpakkingen in de winkel muesli terwijl het toch echt cruesli is? Ik snap dat niet, of is cruesli soms beschermd?
Vertelquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
zover ik weet is cruesli beschermd jaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:30 schreef Audreyoot het volgende:
Hmm, misschien als je net zoveel gram kaas op je brood zou doen als dat een kroket weegt. Als je gewoon dun kaas op je brood legt, bevat dat zeker weten minder calorieën. Wel evenveel verzagdigd vet (als je 48+ neemt) maar minder vet in totaal. (Volgens caloriechecker, beetje gevalletje van wie je wilt geloven en niet alles wat je leest is waar?)quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:49 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Tadaa:
http://www.brabantsdagbla(...)ezonder-dan-kaas.ece
Dat weet ik ook, maar je zit wel langer vol van een broodje kroket juist omdat het meer energie geeftquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:58 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hmm, misschien als je net zoveel gram kaas op je brood zou doen als dat een kroket weegt. Als je gewoon dun kaas op je brood legt, bevat dat zeker weten minder calorieën. Wel evenveel verzagdigd vet (als je 48+ neemt) maar minder vet in totaal. (Volgens caloriechecker, beetje gevalletje van wie je wilt geloven en niet alles wat je leest is waar?)
Al had ik er een, alsnog zou ik er niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:06 schreef Sarabi het volgende:
Hier geen frituurpan in huis dus dat gaat helaas niet door.
Ik ook niet, vond het wel merkwaardig om te lezenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Al had ik er een, alsnog zou ik er niet aan beginnen.
Ik trek het ook behoorlijk ten twijfel om eerlijk te zijn. En anders lekker ongezond met mijn dagelijkse broodje 20+ kaasquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik ook niet, vond het wel merkwaardig om te lezen
Naja er is niet gezegd dat kaas ongezond is hequote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik trek het ook behoorlijk ten twijfel om eerlijk te zijn. En anders lekker ongezond met mijn dagelijkse broodje 20+ kaas
Dat kloptquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:18 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Naja er is niet gezegd dat kaas ongezond is he
kampioentjes zijn volgens mij vierkante harde broodjes, met allerlei zaden erop(erin?)quote:
Klinkt lekker... 'k ga eens kijkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
kampioentjes zijn volgens mij vierkante harde broodjes, met allerlei zaden erop(erin?)
Hehe, weekend!En ik luid het in met een glas wijn....
Uiteraard is je gevoel belangrijker. Mits je op een redelijk gezond gewicht zitquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:20 schreef Sarabi het volgende:
Gewicht vanmorgen viel trouwens mee (zeker in tegenstelling tot mijn gewicht van gisterenavond).
Maarja nog steeds blij met de foto's van zondag, dus nu even kijken wat ik belangrijker vind het cijfertje of hoe ik me voel als ik in de spiegel kijken.
Het moet inderdaad wel gezond zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:45 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Uiteraard is je gevoel belangrijker. Mits je op een redelijk gezond gewicht zit
Volgens het voedingscentrum zat ik vandaag weer veel te laag (749), dus ik ben gewoon een algeheel slecht voorbeeld. Het verbaast me wel, want ik dacht dat ik nu toch wel rond de 1500 moest zitten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:10 schreef Purdey het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik vul tegenwoordig m'n lijstjes ook in op een calorie-tel website, en ik begin te merken dat ik het een sport vind om alles zo laag mogelijk te houden. Zo rond de 1400. Vandaag staat ie op bijna 1700. Wat is voor jullie normaal qua kcals per dag?
Dus ik ga morgen zonder schuldgevoelens de zondigdag inquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:01 schreef Audreyoot het volgende:
Het is ook niet zo goed om wekenlang hetzelfde eetpatroon te hebben. Je moet je lichaam shockeren, als je een dag heeel veel koolhydraten hebt gehad en je eet de dag erna alleen eiwitten zie je al verschil op de weegschaal, omdat het je lichaam wakker schrikt ofzo. Ik weet niet of dit complete onzin is, heb het iemand in de sportschool horen zeggen maar bij mij werkt het wel.
ik eet minimaal 1750, mik tussen de 1850 en 2000, af en toe een dagje 2200... maar ja, ik heb een bmi van 46 dus mijn lijf verbruikt ook meerquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:10 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen weer 3 ons zwaarder. Net even in de statistieken zitten kijken, en ik 'hang' sinds 12 januari rond hetzelfde gewicht. Vandaag een laaange dag gehad op 't werk, en te moe om nog te sporten. Ook geen zin gehad om te koken..
O: 3 sneeën volkoren met pindakaas stukjes, beker optimel chocomelk.
L: 2 meergranen bolletjes met Filet Americain sweet onion, een appel, spa&fruit appel.
T: 2 bekertjes chocolademelk uit de automaat.
D: 2 meergranenbolletjes met Filet americain sweet onion, 2 croissantjes, beker optimel.
A: Thee, veel thee. Geen voedsel meer.
Even een vraagje tussendoor. Ik vul tegenwoordig m'n lijstjes ook in op een calorie-tel website, en ik begin te merken dat ik het een sport vind om alles zo laag mogelijk te houden. Zo rond de 1400. Vandaag staat ie op bijna 1700. Wat is voor jullie normaal qua kcals per dag?
Je weegt je toch niet elke dag? Want je gewicht schommelt van nature met de dag. Per week is het vaakst wat je kunt doen om een goede indicatie te krijgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 07:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zou niet eens weten hoeveel kcal ik op een dag eet, ik gok dat het rond de 1700-1800 lig...
Gisteravond 2 glazen wijn, en een paar chippies gehad. Verder nog paprika en komkommer lopen snacken... Vanmorgen weer ietsjes zwaarder, maar ik hoop dat ik nu komende week weer wat omlaag ga. De eerste snelle kilo's zijn er nu wel af, nu komt het geduld hebben en doorzetten!
Ik doe me wel elke dag wegen omdat ik het bijhoud in een tabel. Dan krijg ik wat beter inzicht wanneer en waarom ik bijkom.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je weegt je toch niet elke dag? Want je gewicht schommelt van nature met de dag. Per week is het vaakst wat je kunt doen om een goede indicatie te krijgen.
Tja... de verschillen op een dag is een kwestie van vocht vasthouden e.d. Het is geen eerlijke indicatie. Aankomen doe je niet in een dag tijd, maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:10 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik doe me wel elke dag wegen omdat ik het bijhoud in een tabel. Dan krijg ik wat beter inzicht wanneer en waarom ik bijkom.
Dat. Mits je er niet obsessief van wordt. Als je een keer in de week weegt kun je ook net een dag treffen dat je omhoog geschommeld bent. Dan ben je de rest van de week weer minder gemotiveerd of je gaat onterecht nog minder eten. Dat een keer in de week wegen een beter beeld geeft heb ik nooit zo geloofd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:10 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik doe me wel elke dag wegen omdat ik het bijhoud in een tabel. Dan krijg ik wat beter inzicht wanneer en waarom ik bijkom.
Dat is weer onzin natuurlijk. Ik zeg ook, mits je er niet obsessief van wordt. Dan kan het echt geen kwaad om vaker in de week te wegen. Een keer in de week zegt net zo veel/weinig als vier keer wat mij betreft.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewicht is ook niet meer dan een indicatie, elke dag is neurotisch. Maar goed... op die manier kun je voor en na het eten, voor en na het sporten en random gaan wegen. Het was bij mij een interessante hobby hoor.
Elke dag kan neurotisch zijn, maar dat is het niet per definitie... Ik sta twee keer per dag op de weegschaal, als ik opsta en als ik naar bed ga. Die van 's morgens zet ik in Libra (Android app), die van 's avonds is gewoon voor de fun. Libra zorgt dat het fijn in een grafiek komt te staan en zorgt dat ik een trendlijn zie. Die trendlijn maakt dat ik heus niet schrik van schommelingenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewicht is ook niet meer dan een indicatie, elke dag is neurotisch. Maar goed... op die manier kun je voor en na het eten, voor en na het sporten en random gaan wegen. Het was bij mij een interessante hobby hoor.
Ik heb zelfs 3 jaar geen weegschaal gehadquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:36 schreef Sjeen het volgende:
Weet je ik heb sowieso geen aanleg om neurotisch te worden... Ik krijg het niet spaansbenauwd als ik ergens ben waar geen weegschaal is ofzo.
Het is wel degelijk effectiefquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die spontane beweging, van Becks. Waar ik jullie in dit topic regelmatig over hoor. Die voelt bij mij gewoon niet zo effectief... Herkent iemand dat?
Net zoals vandaag, moeten er boodschapjes gehaald worden. Dan denk ik. Bon, ik loop naar de markt!
Dus ik lopen ipv de metro, daarna nog even langs de super, loperdeloop, sjouwerdesjouw. Ben ik al met al (zeer) ruim anderhalf uur bezig. Maar het voelt stukken minder effectief als dat ik gewoon anderhalf uur ga wandelen...
Plus je sjouwt met spullen!quote:
Natuurlijk is dit best effectief, alhoewel ik je gevoel heel goed begrijp. Ik ben vorige week ook naar de markt geweest in het centrum. 11 uur van huis met de metro, om 11.30 daar. En om 13:45 nam ik de metro terug naar huis. Toch 2 uur écht alleen maar gelopen. En ook lopen sjouwen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die spontane beweging, van Becks. Waar ik jullie in dit topic regelmatig over hoor. Die voelt bij mij gewoon niet zo effectief... Herkent iemand dat?
Net zoals vandaag, moeten er boodschapjes gehaald worden. Dan denk ik. Bon, ik loop naar de markt!
Dus ik lopen ipv de metro, daarna nog even langs de super, loperdeloop, sjouwerdesjouw. Ben ik al met al (zeer) ruim anderhalf uur bezig. Maar het voelt stukken minder effectief als dat ik gewoon anderhalf uur ga wandelen...
Helemaal mee eens. Maar ik ben wel vaak veel moeier van winkelen enzo dan van sporten. Sporten geeft energie, shoppen vreet het.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik bedoel overigens mijn "het voelt niet effectief" niet als "dus dat doe ik nooit meer!"
Meer als hmpf ik vind het gevoel dat je hebt na anderhalf uur echt wandelen om het wandelen meer eeuh hoe zeg je dat, eeuh BOOYAAAAAA!
Als je zo dicht bij je werk woont, waarom loop je dan gewoon niet iedere dag? Zoveel tijd zal het niet meer kosten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms wandel ik ook vanaf m'n werk naar huis, alhoewel ik dat alleen maar doe als ik in de middag klaar ben. Is dik tien minuten/klein kwartiertje stevig doorstappen. Alle kleine beetjes helpen Phoeb
Het is ongeveer twee uur lopen, als ik fijn doorloopquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je niet hijgend aan wilt komen, misschien iets rustiger wandelen? Je hoeft toch niet te nordikwokkuh.
Gihih, sorry die was voor Purdeyquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is ongeveer twee uur lopen, als ik fijn doorloop
En voor degenen die zeggen dat fietsen dan best kan, klopt... Mits je niet in het heuvelland woont.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gihih, sorry die was voor Purdey
Ik denk dat het voor mij zo een uur of 4 lopen is5 zelfs wel, rekening houdend met verval kom ik op 12 uit
Of tenzij je, net als ik, al blij bent dat je je werk weet te halen, met al je kledingnaden aan de binnenkant en 2 gelijke schoenen aan. Met de auto.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En voor degenen die zeggen dat fietsen dan best kan, klopt... Mits je niet in het heuvelland woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |