als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan ben je aardig goed bezig eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een diëtist vind ik betrouwbaarder dan een paar mensen op een forum. Die is tevreden met hoe ik het doe, dus dat ben ik ook. En ik crash niet, want ik eet gewone maaltijden en gewone tussendoortjes.
Muesli is gezond zeker, en stamppotten en noem maar op. Er zijn genoeg mensen hier die een bar en boos lijstje hebben zonder dat daar wat over gezegd is en dit werkt klaarblijkelijk voor mij. Als je maar een paar honderd gram per week afvalt, dan doe je iets verkeerd. En als je de hele tijd loopt te snoepen maak je verkeerde keuzes in je voeding omdat je dan blijkbaar niet vol zit. Ik zit vol van mijn maaltijden en loop niet te snoepen.
Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat ik meeste dagen mijn suiker inname laag heb zitten, alleen heel af en toe behoefte aan zoet heb en vandaag is zo'n dag. Ik doe nu al twee maanden met dezelfde rol biscuitjes en ik ben nog niet eens op de helft.
Bonen zijn gezond. Ik eet ze niet elke dag, er zit wisseling in mijn groente innamen en soms zijn dat bonen, soms is het komkommer en weer een andere dag zijn het bieten. Afwisseling is goed.
En dat verhaal geldt ook voor de aardappelen, de ene dag kook ik ze en zo twee keer per maand bak ik ze. En weer een andere dag eet ik rijst of pasta of couscous. Dat heet afwisseling.
Het is heel erg leuk dat jullie me allemaal aan een koolhydraatarm dieet willen praten, maar als eerder gezegd, ik ga daarin doorslaan en weiger dat. Ik blijf gewoon aan mijn volkoren boterhammen, ik weiger enkel maar vlees te eten op brood. Ik luister naar een diëtist en die vertrouw ik.
Daarnaast ben ik inmiddels 9,7kg kwijt in een kleine maand, dus blijkbaar werkt het wel voor mij.
(toch interessant dat de ene helft wil dat ik meer ga eten en de andere helft wil dat ik minder ga eten)
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Van mijn diëtiste mocht ik 2,5 kilo per maand afvallen en 10 kilo is gewoon crashen. Een paar honderd gram is prima, dan weet je in ieder geval eerder dat het blijvende grammetjes zijn.
Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.quote:Maar doe vooral wat je nu bent het doen, vriendin van me is 30 kilo in 3 maanden afgevallen, nu een jaar later, is ze 40(!!) bijgekomen met gewoon eten zonder snoepen e.d.
Je zit vol van je maaltijden omdat je metabolisme naar de klote is. Been there done that en maak nu wel andere keuzes. Maar gezien het je toch weinig uitmaakt wat mensen hier schrijven laat ik het hierbij![]()
Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes makenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik wil dat je gaat nadenken over wat je eet, dat je weet wat je lichaam nodig heeft. Bewustwording. Dat je weet dat je eiwitten nodig hebt om met een crashdieet je spieren toch nog op niveau te houden. Dat je weet dat je vitamines nodig hebt om je energiehuishouding draaiende te houden. Maar dat zal je dietiste je ook vertellen.
Van mij hoef je niet te low carben, maar je lijf zou graag naast carbs andere dingen op je lijst zien, zoals eiwitten en gezonde vetten. En die zie ik niet. Komkommer tel niet echt als groente, dat bestaat voor 99% uit water (beetje ijsbergsla-ideea0. Bieten zijn wel ok. Je mag best voor de afwisseling andere dingen eten naast koolhydraten.
Het verschil tussen mijn hoogste en laagste gewicht van de afgelopen 15 jaar (laagste gewicht was toen ik varkensgriep had) is tien kilo. Da's best veel om in een maand kwijt te raken. Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voor ik een nieuw setpoint had en ik weet nu een hoop meer over voedsel dan een paar jaar geleden.
I love food!
Je bent wel iemand van uitersten hè... Dode beesten vreten (de manier van uitdrukken alleen al) staat niet per definitie gelijk aan een belachelijk hoog cholesterol en een hoge bloeddruk. Ik eet mijn leven lang al met plezier vlees en mijn cholesterol is net op het randje van normaal, met vlagen zelfs te laag. En mijn bloeddruk was de laatste keer bij de bloedbank 110/70.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik mijn eigen keuzes maken
Eiwitten krijg ik wel binnen via kaas, en eiwitten bij het eten. Ik eet weinig vlees, maar dat betekend niet dat ik geen eiwitten binnen krijg. Ik eet elke dag minstens 250gr groente (dus ik krijg vitamine binnen) en twee stuks fruit (nog meer vitamine). En ja, ik eet aardappels, pasta, rijst en dat soort dingen, maar met de logica dat je bord 1/4 basis moet hebben, 1/4 eiwitten en 1/2 groente (en van groente mag je zoveel bijscheppen als je wilt). En natuurlijk kies ik de volkoren variant.
Maar ja, ik zal er eens met de diëtiste over hebben. In principe houd ik dit namelijk prima vol en ik heb geen zin in een belachelijk hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en dergelijke omdat ik als een gek dode beesten ga vretenEn anders koop ik wel wat studentenhaver voor tussendoor.
En ja, eten is best lekker, maar om er nou van te zeggen dat ik ervan houdNee, het is noodzaak
Linkje via de pm?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:59 schreef Sarabi het volgende:
Dat was een heftig lesje buikdansenwe gaan nu een drumsolo leren en daar moet je wel een hele goede conditie voor hebben.
Toen ik thuis kwam zag ik ook nog dat ons optreden van afgelopen zondag online stond, dus dat is helemaal leuk
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]Even gemist dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Dat lijkt me inderdaad het goede uitgangspuntquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.
Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
En dat is precies wat ik bedoel en wat je op het moment, wat ik kan afleiden van je forumposts, niet doet. Een gezond voedingspatroon kan ik namelijk niet echt opmaken uit je lijstjes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je een gezond ritme vol blijft houden de rest van je leven, niet dat je eerst afvalt en dan weer in oude gewoonte vallen.
[..]
Het spijt me zeer, maar 40kg aankomen zonder snoepen is gewoon gelul. Mijn moeder leeft van minder dan ik eet en die is slank, genoeg vriendinnen van me eten ongeveer hetzelfde, en ik vertrouw de diëtiste. Het gaat erom dat je zo door blijft gaan als je bent afgevallen. Je krijgt een nieuw patroon, je bent niet tijdelijk gezond aan het doen. Eens per week mag ik snoepen van mezelf en de rest eet ik gewoon, en dat is niet meer dan normaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch is ze 40 kilo aangekomen na haar crashmaande, zonder snoepen, met teveel koolhydraten.
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:25 schreef CelasV het volgende:
[..]Check! Daar had ik niet aan gedacht
Laatste twee wissel ik ook mee af, maar ik ga hummus maken! Thanksquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:47 schreef RandomMoron het volgende:
Hummus, vega linera vleesjes, smeerkaas, kruidenkaas..
Hij stond ook heel ergens anders, dus dat is niet raarquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:23 schreef Silmarwen het volgende:
Sarabi, dat filmpje had ik helemaal nog niet gezien. Wat gaaf hey! Lijkt me behoorlijk zwaar, en goed voor je buikspieren.
Je moet echt niet nog veeeeeeel meer afvallen! Buikdanseressen met een vol figuur vind ik echt zoveel mooier dan met maat 36!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Perruche snel weer weg is
[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 18-01-2012 09:21:00 ]
Goedzo!!quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:45 schreef RandomMoron het volgende:
ik kom weer even juichen!! 80 kilo is in zicht
ik weeg nu 80,5!
Zou het me lukken nog 3 kilo voor maart te dumpen? Vreugdedansje!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |