abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106918904
Ik hoop altijd stiekem bij dit soort gezinnen dat de vrouw of zoon/dochter van de vader met dit goede idee te grazen wordt genomen door een of ander wild beest.

Als je op dieren wil jagen, ga er dan met een stok op uit en probeer een beer te vangen ofzo. Van een afstandje een kogel door zo'n beest heen jagen is waardeloos in het kwadraat.
Conscience do cost.
pi_106918935
Voor 100 euro had ik het ook gedaan
BOOM HEADSHOT
Counter-terrorists win
pi_106918988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze gaan toch niet op eigen houtje de bush in?

er gaat iemand mee die ze zegt waar ze op moeten richten en waar ze het kunnen vinden en daarna brengt hij ze terug naar het hotel
Nee, dat bedoel ik niet.

Met natuurlijk proces bedoel ik dat de natuurlijke vijanden van de giraf nu minder te eten hebben dankzij de mens. Hoe je het nu draait of keert, we verstoren daarmee het proces.

quote:
Toch sterft de helft tot driekwart van de pasgeboren giraffen voortijdig door roofdieren als gevlekte hyena's, leeuwen, luipaarden, krokodillen, Afrikaanse wilde honden en mensen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Giraffe_(dier)
pi_106919048
Zolang het geen bedreigde diersoort is, zie ik het probleem niet.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:52:29 #55
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106919083
Ik betaal graag een mooi bedrag om die mensen dood te schieten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:54:25 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106919169
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik betaal graag een mooi bedrag om die mensen dood te schieten.
Wat een praatjes, wanneer kom je langs?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:54:43 #57
11102 knep
Mountainfreak
pi_106919177
Jammer dat die beesten niet slimmer zijn en die lui om zeep kunnen helpen ;(.
pi_106919195
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:09 schreef waht het volgende:

[..]

Dat kwam ook naar voren in een docu van Louis Theroux over jaagvakanties in Zuid-Afrika. Jagen is het enige wat die dieren in leven houdt. Prachtig.
Ik ben erg benieuwd welke documentaire dat is. Ik heb Louis Theroux daar namelijk nog nooit over gehoord.

Los daarvan, ik vind het een schande. Zelfs al zou de populatie daardoor toenemen kan ik het niet in mijn kop halen om te begrijpen waarom dit legaal is. Zulke prachtige beesten die over het algemeen aan het uitsterven zijn, die schiet je toch niet af voor de 'kick'?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106919327
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vertel dat even tegen die dieren die een kogel tussen hun oren kregen :7
als jij dat wil doen, kun je dat best ondernemen... ikzelf zie dar verder niet het nut in...

Ik zou echter aanraden te wachten met de Giraffen die via jacht gedood worden: vergeleken met miljarden andere dieren, bv runderen, varkens, kippen die in westerse landen voor het vlees en de consumptie gehouden worden, hebben een véél slechter leven dan die Giraffen.

Fluister dan eerst al die miljarden andere 'consumptie-dieren' wat aardige woordjes toe...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_106919335
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:55 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd welke documentaire dat is. Ik heb Louis Theroux daar namelijk nog nooit over gehoord.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_106919503
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:35 schreef hydroven het volgende:

[..]

Nee, maar ze verstoren wel het natuurlijk proces van die dieren. Als ze nu een giraf gaan schieten? Waarom dan geen andere dieren in het geniep?

[..]

De mens heeft niets maar dan ook niets te moeien met het natuurlijke habitat van wilde dieren. Wat je wilt zeggen is dat de mens een verrijking is voor de wilde dieren?
Elders wordt de natuurlijke habitat van die beesten door burgeroorlogen compleet weggevaagd. Op deze manier krijgen ze een bijna-natuurlijke habitat waarin ze beschermd worden tegen het gros van de ellende wat ze elders wel over zich heen zouden krijgen.

En waarom in het geniep schieten? Dat doen alleen stropers die op korte-termijn-winsten uit zijn.

Over een verrijking heb ik het niet, maar jij blijft hangen in het ideaalbeeld van een giraffe die ergens ver weg van menselijke beschaving in alle rust kan leven (nou ja rust, inclusief roofdieren natuurlijk). Dat is gewoon niet meer. Willen we die beesten behouden of niet? Ik zeg ja en dit is een deeloplossing.
pi_106919538
Walgelijk. Mensen die zulke grote, mooie beesten voor de lol willen afschieten.
pi_106919566
quote:
Los daarvan, ik vind het een schande. Zelfs al zou de populatie daardoor toenemen kan ik het niet in mijn kop halen om te begrijpen waarom dit legaal is. Zulke prachtige beesten die over het algemeen aan het uitsterven zijn, die schiet je toch niet af voor de 'kick'?
Eens ja.
pi_106919741
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Walgelijk. Mensen die zulke grote, mooie beesten voor de lol willen afschieten.
En als het een lelijk beest is, hoor je er niemand over :').
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:12:50 #65
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_106919819
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:10 schreef Hierro het volgende:

[..]

Idd, al die spinnen die iedereen doodslaat dagelijks...

Paar van die giraffes meer of minder maakt toch niks uit...
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_106919947
quote:

[..]

Jij niet blijkbaar, anderen wel. Mensen verschillen. Het leek mij een vrij sneue hobby, maar uit oogpunt van biodiversiteit of dierenleed is verontwaardiging voorbehouden aan de hypocrieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106920271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:03 schreef waht het volgende:

[..]

Elders wordt de natuurlijke habitat van die beesten door burgeroorlogen compleet weggevaagd. Op deze manier krijgen ze een bijna-natuurlijke habitat waarin ze beschermd worden tegen het gros van de ellende wat ze elders wel over zich heen zouden krijgen.
Ik heb het nu over de inhoud van de tekst. En dat gaat nu eenmaal over de natuurlijke habitat van de giraf.

quote:
En waarom in het geniep schieten? Dat doen alleen stropers die op korte-termijn-winsten uit zijn.
Tuurlijk, maar als je eenmaal in de rush bent van die ene kick, zul je toch vlug geneigd zijn om op andere dieren te schieten.

quote:
Over een verrijking heb ik het niet, maar jij blijft hangen in het ideaalbeeld van een giraffe die ergens ver weg van menselijke beschaving in alle rust kan leven
? Ja tuurlijk denk ik dat.

Het Afrikaans continent heeft minder inwoners dan Europa en is qua opprvlakte het één na grootste continent van de wereld en heeft meer wilde dieren dan Europa. Dus ja, daar kunnen dieren nog in alle rust leven.
pi_106920368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het leek mij een vrij sneue hobby, maar uit oogpunt van biodiversiteit of dierenleed is verontwaardiging voorbehouden aan de hypocrieten.
Wat een stigmatiserende opmerking.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:30:35 #69
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106920518
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie je zo'n machtig mooi beest lopen.....en dan knal je hem af.

Ik kan er met m'n verstand niet bij, dat je puur voor de kick beesten gaat afknallen.
Dit dus, zon ontzettend mooi beest in zijn natuurlijke habitat zien om het vervolgens te vernietigen. Ziek vind ik dat.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106921718
Wat een heerlijk dilemma toch weer. :)

Aan de ene kant zou het nooit in m'n hoofd opkomen om zulke prachtige (edit: of niet zo prachtige) beesten neer te schieten. Als ik die documentaire van Theroux kijk, snap ik ook totaal niet waar die gasten zo'n kick van krijgen. Het is toch veel mooier om zo'n beest in een natuurlijke omgeving z'n gang te zien gaan?

Maar aan de andere kant zijn het nou juist de 'zieke geesten' die dit wel leuk vinden, die duizenden dollars op tafel leggen om zo'n beest te mogen schieten en het daarmee financieel mogelijk maken om boerenland zonder enige biodiversiteit om te vormen naar dit soort semi-natuurreservaten. Bovendien wordt het vlees blijkbaar nuttig gebruikt en heeft het dier hoogstwaarschijnlijk een stuk gelukkiger geleefd dan een doorsnee kiloknaller uit de supermarkt.

Daarom vind ik het wel prima.

Maar de ideologische PvdD-aanhanger gaat daarin vast niet mee. Dan ben ik alleen wel nieuwsgierig naar de tegenargumenten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 19:10:05 ]
pi_106921767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:10 schreef Hierro het volgende:

[..]

Jawel, dan had ik alleen het woordje mooi vervangen voor iets anders. Imposant of zo.
pi_106921801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:12 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Idd, al die spinnen die iedereen doodslaat dagelijks...

Paar van die giraffes meer of minder maakt toch niks uit...
Anders ga je een spin even met een giraffe vergelijken. :')

Grote spinnen sla ik trouwens niet dood, die vang ik.
pi_106922281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:23 schreef hydroven het volgende:

Het Afrikaans continent heeft minder inwoners dan Europa en is qua opprvlakte het één na grootste continent van de wereld en heeft meer wilde dieren dan Europa. Dus ja, daar kunnen dieren nog in alle rust leven.
Klopt niet, maar doet er ook niet toe.

De feiten spreken voor zich: de populaties van dit soort diersoorten nemen toe daar waar jachtvakanties worden georganiseerd, en nemen af daar waar de autoriteiten keihard falen.
pi_106922330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:06 schreef Igen het volgende:

Maar de ideologische PvdD-aanhanger gaat daarin vast niet mee. Dan ben ik alleen wel nieuwsgierig naar de tegenargumenten. :)
Het tegenargument luidt: "Wat een prachtige dieren, dat doe je toch niet?!"
pi_106923805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:20 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt niet, maar doet er ook niet toe.

De feiten spreken voor zich: de populaties van dit soort diersoorten nemen toe daar waar jachtvakanties worden georganiseerd, en nemen af daar waar de autoriteiten keihard falen.
? Tuurlijk klopt het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')