quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Laatste alinea niet gelezen zeker? Dus ja, LB.
nemen de populaties toe maar over heel Afrika zakt het aantal giraffenquote:
zit wel een flinke hap vlees aan lijkt me en Afrikanen hebben wel hongerquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het vlees ook nog nuttig gebruikt worden, in mijn reebiefstukjes vind ik nog wel eens een kogeltje, maar giraffenvlees kom ik bij de betere slager nog steeds niet tegen.
Dat komt dus niet door dit soort jachtvakanties. Puur door stropers en andere ellende veroorzaakt door armoede en gebrek aan autoriteiten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:09 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
nemen de populaties toe maar over heel Afrika zakt het aantal giraffen
Nou en? Alsof het een goed idee is om in een of ander park op elke vierkante meter een giraffe neer te zetten om het verlies in andere gebieden te compenseren.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:09 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
ja daar moet je die landen die niet (gereguleerd) jagen op aanspreken he?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:09 schreef hydroven het volgende:
[..]
[..]
Als je jachtvakanties gaat organiseren dan gaat de populatie niet toenemen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dat komt dus niet door dit soort jachtvakanties. Puur door stropers en andere ellende veroorzaakt door armoede en gebrek aan autoriteiten.
Valt wel mee, zo'n kop is ontbeend en uitgevouwen nog behoorlijk groot, daar stap je eerder op dan dat je erover struikelt. Het is alleen wel zaak om even goed de lengte van de trap en overige afstanden na te meten en daar de giraffe op uit te zoeken. Op de savanne blijft het een beetje schatten natuurlijk, maar als je een meetlint meeneemt kun je altijd bepalen of je de juiste hebt geschoten of er nog een paar moet proberen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Briljant, ik zie het al helemaal voor me. Ik ben alleen bang dat ik dan in een dronken bui van de trap af lazer omdat ik over de kop struikel.
integendeel, en de cijfers bewijzen dat nu juist...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:14 schreef hydroven het volgende:
[..]
Als je jachtvakanties gaat organiseren dan gaat de populatie niet toenemen.
Vertel dat even tegen die dieren die een kogel tussen hun oren kregenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef RM-rf het volgende:
een goede vorm van gereguleerd jacht-toerisme kan juist sterk in het voordeel zijn van ook de dieren zélf en hun leefomgeving
Dat zeg je wel maar het tegendeel blijkt in de praktijk. De organisators van jachtvakanties laten die dieren echt niet uitsterven, dan zouden ze zichzelf de nek omdraaien. Bovendien gaat het hier doorgaans om dierenliefhebbers (en dan niet de Marianne Thieme-types maar de minder wereldvreemde dierenliefhebbers) die ervoor zorgen dat de dieren een veel beter leven hebben dan de gemiddelde koe of varken in Nederland.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:14 schreef hydroven het volgende:
[..]
Als je jachtvakanties gaat organiseren dan gaat de populatie niet toenemen.
Erger nog, je stimuleert stropers nog meer omdat er dan enerzijds je de boodschap geeft dat particulieren het ongestraft mogen doen (waarom hun dan ook niet) en anderzijds ga je dan de concurrentiestrijd opvoeren over het meest aantal afgeslachte dieren tussen jagers/particulieren onderling.
Mwoch, zelf geschoten is toch meer mijn ding. Anders kan ik net zo goed een of ander stuk tapijt halen voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ik vind het wat te druk, al die vlekken en kleuren. Ik ga weer terug naar zwartwit dus binnenkort maar even naar China, geinteresseerd in een tweedehandsje?
Wellicht heb je gelijk maar wat een sneue families...... op vakantie gaan om gezellig dieren af te schieten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:20 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zeg je wel maar het tegendeel blijkt in de praktijk. De organisators van jachtvakanties laten die dieren echt niet uitsterven, dan zouden ze zichzelf de nek omdraaien. Bovendien gaat het hier doorgaans om dierenliefhebbers (en dan niet de Marianne Thieme-types maar de minder wereldvreemde dierenliefhebbers) die ervoor zorgen dat de dieren een veel beter leven hebben dan de gemiddelde koe of varken in Nederland.
Gezien de omstandigheden van Afrika is dat bijna het beste voor die dieren. Iemand moet ze beschermen, en paradoxaal genoeg blijkt dit te helpen.
ik geloof niet dat iemand dit zal ontkennenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wees gewoon eerlijk en geeft eens toe dat het de mens beter uitkomt, voor de dieren maakt het geen flikker uit, die zouden ons als soort missen als kiespijn.
Ik zie een markt voor een past de giraf op je trap meet app.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Op de savanne blijft het een beetje schatten natuurlijk, maar als je een meetlint meeneemt kun je altijd bepalen of je de juiste hebt geschoten of er nog een paar moet proberen.
Het zou ook mijn voorkeur niet hebben. Dit is toch wel het toppunt van gemakzucht.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:24 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk maar wat een sneue families...... op vakantie gaan om gezellig dieren af te schieten.
1) Ja, hij zegt dat landen die aan zo'n toerisme deelnemen een stijging zien van de populatie van giraffen. Voor elke gedode giraf is een cijfer minder in het totale aantal giraffen. Dan nog kan er een stijging plaatsvinden, die populatie is met dat soort toerisme afgenomen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
integendeel, en de cijfers bewijzen dat nu juist...
Andere diersoorten verliezen ook met dit soort toerisme. Bronquote:Toch sterft de helft tot driekwart van de pasgeboren giraffen voortijdig door roofdieren als gevlekte hyena's, leeuwen, luipaarden, krokodillen, Afrikaanse wilde honden en mensen.
Als je nu safari-toerisme vergelijkt met jacht-toerisme op lange termijn, zal dat eerste er op lange termijn op vooruit gaan.quote:legalisatie van de jacht voorkomt juist dat men gaat stropen, er ontstond direkt een toerisme-variant die juist sterk afhankelijk ervan is dat ook de populatie niet afneemt (door bv illegale jacht) en waarin een door een toerist af te schieten giraf ook weer flink geld oplevert..
de lokale bevolking heft ook des te meer belang erbij dat de gereguleerde jacht kan blijven bestaan (mits deze economisch ook mee profiteren)..
een goede vorm van gereguleerd jacht-toerisme kan juist sterk in het voordeel zijn van ook de dieren zélf en hun leefomgeving
Nee, maar ze verstoren wel het natuurlijk proces van die dieren. Als ze nu een giraf gaan schieten? Waarom dan geen andere dieren in het geniep?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:20 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zeg je wel maar het tegendeel blijkt in de praktijk. De organisators van jachtvakanties laten die dieren echt niet uitsterven,
De mens heeft niets maar dan ook niets te moeien met het natuurlijke habitat van wilde dieren. Wat je wilt zeggen is dat de mens een verrijking is voor de wilde dieren?quote:Gezien de omstandigheden van Afrika is dat bijna het beste voor die dieren. Iemand moet ze beschermen, en paradoxaal genoeg blijkt dit te helpen.
De giraffe is de natuurlijke vijand van de neushoornquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:54 schreef RM-rf het volgende:
Je red er dus wél Neushoorns mee
Uitgesproken met een Prins-Bernhard-accent
ze gaan toch niet op eigen houtje de bush in?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:35 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, maar ze verstoren wel het natuurlijk proces van die dieren. Als ze nu een giraf gaan schieten? Waarom dan geen andere dieren in het geniep?
mens > wilde dierenquote:[..]
De mens heeft niets maar dan ook niets te moeien met het natuurlijke habitat van wilde dieren. Wat je wilt zeggen is dat de mens een verrijking is voor de wilde dieren?
Alsof je legale jacht nodig hebt om stiekem een paar andere beesten af te knallen. Levert alleen maar extra pottenkijkers op.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:35 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, maar ze verstoren wel het natuurlijk proces van die dieren. Als ze nu een giraf gaan schieten? Waarom dan geen andere dieren in het geniep?
De enige reden dat al die beesten nog niet zijn uitgestorven is omdat wij het wel toffe beesten vinden.quote:[..]
De mens heeft niets maar dan ook niets te moeien met het natuurlijke habitat van wilde dieren. Wat je wilt zeggen is dat de mens een verrijking is voor de wilde dieren?
De natuurlijke vijand van de Acaciaboom en mieren. Die floreren hierbij, maar om mieren geeft natuurlijk weer niemandquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:36 schreef numero_uno het volgende:
[..]
De giraffe is de natuurlijke vijand van de neushoorn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |