Die laatste twee heb ik nog staan om te proberenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:23 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind eigenlijk dubbels niet zo lekker. behale La Trappe Dubbel. Affligem Tripel en Blond vind ik overigens wel lekker.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:54 schreef RingBewoner het volgende:
Zit nu aan de Westmalle Tripel, zometeen een deugniet en ik sluit af met Tripel Karmeliet, Brugse Zot en Trappistes Rochefort 10. Morgen lekker vrij hoofdpijn.
Ben ik een groot fan vanquote:Op zondag 22 januari 2012 14:08 schreef gadeweerd het volgende:
Ik vind de Gouden Carolus Hopinjoor erg lekker. Wat zijn de meningen van anderen hierover?
Testpanel nodig?quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb hierzelf een zelfgemaakte tripel staan van zo'n 11 procent..gaat straks op de fles. Over 2 weken weet ik meer
inderdaad!quote:Op zondag 22 januari 2012 15:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ben ik een groot fan van
Dan vindt je de LaChouffe Houblon ook lekker!
Kasteelbier deed het niet voor mij...quote:Op zondag 22 januari 2012 17:59 schreef hemarookworst het volgende:
^ Dat is behoorlijk sterk voor een tripel. Doet mij denken aan een Kasteelbier tripel, ook zo'n zoetige tripel trouwens. Ben benieuwd, laat het ons horen over twee weken
Vond hem wel gaan. Was nogal erg vlak qua smaak. Vrijdag naar Cafe de Tijd in Dordrecht.Nu nog wat lekkers uit gaan zoeken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die vind ik wel lekker. Grottenbier vind ik niet zo top.
Precies was ik zeg dusquote:Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Vond hem wel gaan. Was nogal erg vlak qua smaak. Vrijdag naar Cafe de Tijd in Dordrecht.Nu nog wat lekkers uit gaan zoeken.
Humming Ale en Raging Bitch zijn erg goed na elkaar te drinken. De Old Foghorn van Anchor is trouwens ook echt verrekte goed. Dronk 'm voor het eerst na een werkdag van vijftien uur, dan is het een waar feestquote:Op maandag 23 januari 2012 09:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Precies was ik zeg dus
Wat die kaart betreft:
Guldenberg is lekker.
Zeezuiper ook.
En ook de Anchor Humming Ale en de Raging Bitch(erg lekker)
Dat is gewoon zonde. Heb het nog niet bij mijn Jumbo gezien.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:58 schreef hemarookworst het volgende:
wtf man, ik loop de jumbo binnen zie ik dat ze winterbieren en bokbieren in de koeling hebben gestopt samen met die gekoelde heinekenblikken...
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:12 schreef Inkomen het volgende:
De Old Foghorn van Anchor is trouwens ook echt verrekte goed. Dronk 'm voor het eerst na een werkdag van vijftien uur, dan is het een waar feest.
Staan beide bij mij nog op de kast.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:25 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Nog iemand anders die graag een Judas bestelt als het kan?
quote:De ware Trappistenhype gaat zijn tol eisen. Het trappistenbier Orval gaat Westvleteren achterna als het zo doorgaat. Een half jaar geleden kwam het bericht al naar buiten dat Orval steeds schaarser werd. De paters weigeren meer bier te gaan produceren en waarom zouden ze ook natuurlijk. Inmiddels brouwt de brouwerij van Orval 67.000 hectoliter, waarbij de productie onlangs nog werd opgeschaald. De populariteit haalt de ruimte die dit zou moeten geven echter in.
In 2008 heeft uitbreiding plaatsgevonden van 38.000 hectoliter naar het huidige 67.000 hectoliter. Een nieuwe uitbreiding zit er voorlopig dus niet in en uitwijken naar een industrieterrein is geen optie aangezien daarmee het trappistenlabel zou komen te vervallen.
Voorlopig is de koers om vooral de huidige klanten goed te blijven bedienen en geen nieuwe markten meer aan te boren. De reclame op horecabeurzen wordt stopgezet en bestaande klanten kunnen geen extra of meer bier bestellen, zo laat commercieel directeur van Orval weten.
Ben benieuwd wanneer en óf de trappistenbieren van La Trappe echt in dezelfde problemen gaan komen.
Terwijl Orval naar mijn mening helemaal niet zo lekker isquote:
Ik vraag me af hoe het komt. Wellicht weer een berg op hol geslagen Amerikanen die het willen hebben "omdat het trappistenbier is"?quote:
Orval vind ik wel erg lekker. Niet de beste of de lekkerste maar goed te drinken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Terwijl Orval naar mijn mening helemaal niet zo lekker is
Heel krat? Netjesquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:31 schreef RingBewoner het volgende:
Gisteren overigens 24 van mijn favoriet binnen gekregen. Tripel Karmeliet!
Dat is wel waarquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:27 schreef Inkomen het volgende:
Zal vast verder de hemel in geprezen worden naarmate het schaarser wordt.
Op zich vind ik het - los van de kwaliteit - helemaal geen slechte ontwikkeling dat producten schaarser/ exclusiever worden. Het betekent toch een soort kwaliteitswaarborg, ook t.o.v. het productieproces bijvoorbeeld, zoals bij Westvleteren.
Eerst een fles zien te bemachtigen.quote:Nu Monts des Cats nog een eigen brouwerij.
Klinkt als iets wat ik ook maar moest proberen. Volgens mij nog nooit een Dortmunder gehad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:43 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb de DAB Dortmunder gedronken, smaakt als een voller moutige pils, met een beetje hoppige nasmaak. Een best wel frisse doordrinker. Smaakt anders dan de Gulpener Dort (heeft ook een andere kleur), dacht dat het dezelfde stijl is, maar de Dort is niet zo'n doordrinker en smaakt een stuk zwaarder en moutiger...
Goede! Beter dan de bruine, die mij wat te licht is.quote:
Heb er eentje vlakbij het Delirium café (was een gerelateerde zaak daarvan? zoiets) in Brussel gehad, kan me niets herinneren (geslaagde avondquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is wel waar
[..]
Eerst een fles zien te bemachtigen.
Doen! Ik heb overigens hier bestelt, krijg je een prachtige doos vol met bier:quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:35 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Heel krat? NetjesWil ik ook nog eens bij Van Erp bestellen.
Smerig is anders, maar als ik in een café ben met een flinke bierkaart zal ik niet snel voor Orval gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Orval vind ik wel erg lekker. Niet de beste of de lekkerste maar goed te drinken.
QFTquote:Op donderdag 26 januari 2012 00:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Smerig is anders, maar als ik in een café ben met een flinke bierkaart zal ik niet snel voor Orval gaan.
Ik vind Orval wel lekker maar ga liever voor de voor mij onbekende bieren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Smerig is anders, maar als ik in een café ben met een flinke bierkaart zal ik niet snel voor Orval gaan.
Serieus?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Westvleteren 12 weer als beste bier verkozen door RateBeer
Filteren en bottelen gebeurt buiten het centrum op een industrieterrein. Wist ik ook niet. Klopt ergens ook wel, want het is maar een klein schattig brouwerijtje MIDDEN in het centrumquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:42 schreef Nembrionic het volgende:
Grappig, wist niet dat dat daar niet gedaan werd
Ik ben er helaas nooit geweest. Een tripje van vanuit mijn kroeg kon ik niet mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Filteren en bottelen gebeurt buiten het centrum op een industrieterrein. Wist ik ook niet. Klopt ergens ook wel, want het is maar een klein schattig brouwerijtje MIDDEN in het centrum
Ook buiten de brouwerij is een weekendje brugge de moeite waard. Mooie stad en een mooie reden om vooraf deze film te kijken: http://www.imdb.com/title/tt0780536/quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben er helaas nooit geweest. Een tripje van vanuit mijn kroeg kon ik niet mee.
Brugge staat al heel lang op mijn lijstje. Vorige keer zou ik erheen gaan met vrienden maar we zijn uiteindelijk in Gent beland. Fantastische avond geweestquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ook buiten de brouwerij is een weekendje brugge de moeite waard. Mooie stad en een mooie reden om vooraf deze film te kijken: http://www.imdb.com/title/tt0780536/
Oei, als ik dat had gewetenquote:M'n zusje gaat volgende week: http://www.brugsbierfestival.be/
Mede door de hype en de in stand gehouden zeldzaamheid. Het is een ontzettend lekker biertje, dat bovenal, maar het is een beetje een prestigedrankje geworden. Veel proevers nemen die exclusiviteit mee in hun oordeel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Westvleteren 12 weer als beste bier verkozen door RateBeer
datquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Mede door de hype en de in stand gehouden zeldzaamheid. Het is een ontzettend lekker biertje, dat bovenal, maar het is een beetje een prestigedrankje geworden. Veel proevers nemen die exclusiviteit mee in hun oordeel.
Bij mij werkt het in het nadeel van de XII, Ik vind een rochefort 10 ook erg lekker, en die kan ik hier om die hoek krijgen voor onder 2 euro/fles zonder dat ik vooraf hoef te bellen.
Ook zonder festival kan je in Brugge prima drinken: 't Brugs Beertje, echt gezellig en uiteraard goed gesorteerd (met louter Belgische bieren, dat dan weer wel). Afgelopen zomer op vakantie getestquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Brugge staat al heel lang op mijn lijstje. Vorige keer zou ik erheen gaan met vrienden maar we zijn uiteindelijk in Gent beland. Fantastische avond geweest
Film gezien, erg leuk
[..]
Oei, als ik dat had geweten
Dat ligt meer aan het brouwproces(het zogeheten maischen) dan aan de grondstoffen. Die zijn vrijwel identiek en ook vrijwel identiek van kwaliteit. Er zijn maar een paar grote mouterijen en daar halen ze allemaal hun mout vandaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:20 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb een blikje Jupiler (90 cent, 33cl) en een blikje Gulpener Pilsener (74 cent, 33cl) naast elkaar geproefd/gedronken. De prijs van Jupiler zit hem denk ik meer om de naam/merk zelf dan de kwaliteit van de grondstoffen. Ik proef zo dat Gulpener veel betere grondstofen gebruikt, zacht, moutig en toch redelijk vol van smaak. Normaal houd ik meer van wat hoppigere bieren, ook qua pils, maar de smaak van Gulpener kan ik zeker waarderen.
Daar hebben ze dus bewust voor gekozenquote:Jupiler is gewoon waterig, met een goedkoop smaakje. Kan ik net zo goed een B-merk biertje halen, net zo smakeloos, maar een stuk goedkoper.
Ik vind het ook prima.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:34 schreef muzas het volgende:
In mijn stamcafe hebben ze jupiler als standaard pils op de tap. Ik vind het wel prima hoor.
Oke heb ik weer wat bijgeleerd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan het brouwproces(het zogeheten maischen) dan aan de grondstoffen. Die zijn vrijwel identiek en ook vrijwel identiek van kwaliteit. Er zijn maar een paar grote mouterijen en daar halen ze allemaal hun mout vandaan.
De temperaturen waarop je je mout verwerkt en hoe lang je dat doet, daar bepaal je dat soort smaken en mondgevoel mee.
[..]
Daar hebben ze dus bewust voor gekozen
Damn! Dat wordt een interessante flesquote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:32 schreef Quannum het volgende:
Van die cafébaas heb ik ook een 75 cl fles Het Kapittel Abt meegekregen, vervallen in september... 2000. Ben benieuwd.
Laat je hier weten of je er ziek van bent geworden?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:32 schreef Quannum het volgende:
Van die cafébaas heb ik ook een 75 cl fles Het Kapittel Abt meegekregen, vervallen in september... 2000. Ben benieuwd.
Daar kun je niet ziek van worden. Hooguit een kater maar bier is vrijwel steriel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Laat je hier weten of je er ziek van bent geworden?
Pale ales vind ik persoonlijk geweldig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:07 schreef avw1982 het volgende:
Gisteren de volgende bieren op:
Raging Bitch(...) lekker vind of niet.
Absoluut een aanrader. Probeer ook de 8 en 10 eens. Zeer smakelijk. Zit zelf nu aan de Tripel Karmeliet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef hemarookworst het volgende:
Rochefort 6 gedronken, verrassend fris en doordrinkbaar. Zoetheid valt ook mee. Had het veel voller verwacht gezien de donkere kleur en alcohol percentage. Opvallend is de lichtere kleur vergeleken met hun zwaardere broers.
De 8 is de perfecte tussenwegquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:09 schreef hemarookworst het volgende:
10 al geprobeerd, een ware smaak- en geurexplosie bij de eerste slok. Dus zeker lekker, maar ik heb niet altijd zin in zoiets zwaars, dan is de 6 een mooie alternatief. De 8 maar eens proberen volgende keer.
Bij veel blindproeverijen legt hij het dikwijls af bij Rochefort 10.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:08 schreef Curchulain het volgende:
Eergisteren voor het eerst Westvleteren 12 geproefd. Inderdaad duidelijk dat de mystiek eromheen veel voor haar populariteit doet.
Bij mij, ook niet blind, legt hij het ook af tegen de Mikkeller Monk's Elixir en de Ommegang 3 Philosophers.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij veel blindproeverijen legt hij het dikwijls af bij Rochefort 10.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |