Die laatste twee heb ik nog staan om te proberenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:23 schreef hemarookworst het volgende:
Ik vind eigenlijk dubbels niet zo lekker. behale La Trappe Dubbel. Affligem Tripel en Blond vind ik overigens wel lekker.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:54 schreef RingBewoner het volgende:
Zit nu aan de Westmalle Tripel, zometeen een deugniet en ik sluit af met Tripel Karmeliet, Brugse Zot en Trappistes Rochefort 10. Morgen lekker vrij hoofdpijn.
Ben ik een groot fan vanquote:Op zondag 22 januari 2012 14:08 schreef gadeweerd het volgende:
Ik vind de Gouden Carolus Hopinjoor erg lekker. Wat zijn de meningen van anderen hierover?
Testpanel nodig?quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb hierzelf een zelfgemaakte tripel staan van zo'n 11 procent..gaat straks op de fles. Over 2 weken weet ik meer
inderdaad!quote:Op zondag 22 januari 2012 15:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ben ik een groot fan van
Dan vindt je de LaChouffe Houblon ook lekker!
Kasteelbier deed het niet voor mij...quote:Op zondag 22 januari 2012 17:59 schreef hemarookworst het volgende:
^ Dat is behoorlijk sterk voor een tripel. Doet mij denken aan een Kasteelbier tripel, ook zo'n zoetige tripel trouwens. Ben benieuwd, laat het ons horen over twee weken
Vond hem wel gaan. Was nogal erg vlak qua smaak. Vrijdag naar Cafe de Tijd in Dordrecht.Nu nog wat lekkers uit gaan zoeken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die vind ik wel lekker. Grottenbier vind ik niet zo top.
Precies was ik zeg dusquote:Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Vond hem wel gaan. Was nogal erg vlak qua smaak. Vrijdag naar Cafe de Tijd in Dordrecht.Nu nog wat lekkers uit gaan zoeken.
Humming Ale en Raging Bitch zijn erg goed na elkaar te drinken. De Old Foghorn van Anchor is trouwens ook echt verrekte goed. Dronk 'm voor het eerst na een werkdag van vijftien uur, dan is het een waar feestquote:Op maandag 23 januari 2012 09:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Precies was ik zeg dus
Wat die kaart betreft:
Guldenberg is lekker.
Zeezuiper ook.
En ook de Anchor Humming Ale en de Raging Bitch(erg lekker)
Dat is gewoon zonde. Heb het nog niet bij mijn Jumbo gezien.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:58 schreef hemarookworst het volgende:
wtf man, ik loop de jumbo binnen zie ik dat ze winterbieren en bokbieren in de koeling hebben gestopt samen met die gekoelde heinekenblikken...
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:12 schreef Inkomen het volgende:
De Old Foghorn van Anchor is trouwens ook echt verrekte goed. Dronk 'm voor het eerst na een werkdag van vijftien uur, dan is het een waar feest.
Staan beide bij mij nog op de kast.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:25 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Nog iemand anders die graag een Judas bestelt als het kan?
quote:De ware Trappistenhype gaat zijn tol eisen. Het trappistenbier Orval gaat Westvleteren achterna als het zo doorgaat. Een half jaar geleden kwam het bericht al naar buiten dat Orval steeds schaarser werd. De paters weigeren meer bier te gaan produceren en waarom zouden ze ook natuurlijk. Inmiddels brouwt de brouwerij van Orval 67.000 hectoliter, waarbij de productie onlangs nog werd opgeschaald. De populariteit haalt de ruimte die dit zou moeten geven echter in.
In 2008 heeft uitbreiding plaatsgevonden van 38.000 hectoliter naar het huidige 67.000 hectoliter. Een nieuwe uitbreiding zit er voorlopig dus niet in en uitwijken naar een industrieterrein is geen optie aangezien daarmee het trappistenlabel zou komen te vervallen.
Voorlopig is de koers om vooral de huidige klanten goed te blijven bedienen en geen nieuwe markten meer aan te boren. De reclame op horecabeurzen wordt stopgezet en bestaande klanten kunnen geen extra of meer bier bestellen, zo laat commercieel directeur van Orval weten.
Ben benieuwd wanneer en óf de trappistenbieren van La Trappe echt in dezelfde problemen gaan komen.
Terwijl Orval naar mijn mening helemaal niet zo lekker isquote:
Ik vraag me af hoe het komt. Wellicht weer een berg op hol geslagen Amerikanen die het willen hebben "omdat het trappistenbier is"?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |