Ook zonder festival kan je in Brugge prima drinken: 't Brugs Beertje, echt gezellig en uiteraard goed gesorteerd (met louter Belgische bieren, dat dan weer wel). Afgelopen zomer op vakantie getestquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Brugge staat al heel lang op mijn lijstje. Vorige keer zou ik erheen gaan met vrienden maar we zijn uiteindelijk in Gent beland. Fantastische avond geweest
Film gezien, erg leuk
[..]
Oei, als ik dat had geweten
Dat ligt meer aan het brouwproces(het zogeheten maischen) dan aan de grondstoffen. Die zijn vrijwel identiek en ook vrijwel identiek van kwaliteit. Er zijn maar een paar grote mouterijen en daar halen ze allemaal hun mout vandaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:20 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb een blikje Jupiler (90 cent, 33cl) en een blikje Gulpener Pilsener (74 cent, 33cl) naast elkaar geproefd/gedronken. De prijs van Jupiler zit hem denk ik meer om de naam/merk zelf dan de kwaliteit van de grondstoffen. Ik proef zo dat Gulpener veel betere grondstofen gebruikt, zacht, moutig en toch redelijk vol van smaak. Normaal houd ik meer van wat hoppigere bieren, ook qua pils, maar de smaak van Gulpener kan ik zeker waarderen.
Daar hebben ze dus bewust voor gekozenquote:Jupiler is gewoon waterig, met een goedkoop smaakje. Kan ik net zo goed een B-merk biertje halen, net zo smakeloos, maar een stuk goedkoper.
Ik vind het ook prima.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:34 schreef muzas het volgende:
In mijn stamcafe hebben ze jupiler als standaard pils op de tap. Ik vind het wel prima hoor.
Oke heb ik weer wat bijgeleerd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan het brouwproces(het zogeheten maischen) dan aan de grondstoffen. Die zijn vrijwel identiek en ook vrijwel identiek van kwaliteit. Er zijn maar een paar grote mouterijen en daar halen ze allemaal hun mout vandaan.
De temperaturen waarop je je mout verwerkt en hoe lang je dat doet, daar bepaal je dat soort smaken en mondgevoel mee.
[..]
Daar hebben ze dus bewust voor gekozen
Damn! Dat wordt een interessante flesquote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:32 schreef Quannum het volgende:
Van die cafébaas heb ik ook een 75 cl fles Het Kapittel Abt meegekregen, vervallen in september... 2000. Ben benieuwd.
Laat je hier weten of je er ziek van bent geworden?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:32 schreef Quannum het volgende:
Van die cafébaas heb ik ook een 75 cl fles Het Kapittel Abt meegekregen, vervallen in september... 2000. Ben benieuwd.
Daar kun je niet ziek van worden. Hooguit een kater maar bier is vrijwel steriel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Laat je hier weten of je er ziek van bent geworden?
Pale ales vind ik persoonlijk geweldig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 11:07 schreef avw1982 het volgende:
Gisteren de volgende bieren op:
Raging Bitch(...) lekker vind of niet.
Absoluut een aanrader. Probeer ook de 8 en 10 eens. Zeer smakelijk. Zit zelf nu aan de Tripel Karmeliet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef hemarookworst het volgende:
Rochefort 6 gedronken, verrassend fris en doordrinkbaar. Zoetheid valt ook mee. Had het veel voller verwacht gezien de donkere kleur en alcohol percentage. Opvallend is de lichtere kleur vergeleken met hun zwaardere broers.
De 8 is de perfecte tussenwegquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:09 schreef hemarookworst het volgende:
10 al geprobeerd, een ware smaak- en geurexplosie bij de eerste slok. Dus zeker lekker, maar ik heb niet altijd zin in zoiets zwaars, dan is de 6 een mooie alternatief. De 8 maar eens proberen volgende keer.
Bij veel blindproeverijen legt hij het dikwijls af bij Rochefort 10.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:08 schreef Curchulain het volgende:
Eergisteren voor het eerst Westvleteren 12 geproefd. Inderdaad duidelijk dat de mystiek eromheen veel voor haar populariteit doet.
Bij mij, ook niet blind, legt hij het ook af tegen de Mikkeller Monk's Elixir en de Ommegang 3 Philosophers.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij veel blindproeverijen legt hij het dikwijls af bij Rochefort 10.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |