SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Angelof9 padma nummer 3 alweer
Serinde's Padmaaaaaas
en even wat anders :
Tyler-Girl muziekschaapHook on
[ Bericht 10% gewijzigd door Dottey op 16-01-2012 11:12:38 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Eerst dit bovenstaande dus, dan de giraffe van Esseei proberen te makenquote:Op maandag 16 januari 2012 11:00 schreef Dottey het volgende:
Mjn pinguin in progress:
Er is weinig van het originele patroon over gebleven.. zelfs de snavel heb ik aangepast en maar wat gedaan, het lijf en de vleugels zijn ook al aangepast![]()
Veul beter. Moet nog 1 vleugel en dan even stevig vastzetten. Vanmiddag of vanavond foto tijd
ik wist dat wel.. eigenwijze vingersquote:Op maandag 16 januari 2012 11:21 schreef trui het volgende:
even juf spelen hoor.snavel is met 'n v. *insert opgestoken vingertje-smiley*
en wow, wat een druk programma dottey! ik heb m'n malabrigo elise shawl eindelijk af, alleen nog blocken.
en vasten-vasten-vasten, daar krijg ik honger van! maar dat kan ook komen doordat 't bijna lunch tijd is.
Geen wonder dat een toer zo lang bij jou duurt! Mijn sprei is net 160 breed dus gaat veel sneller....quote:Op maandag 16 januari 2012 11:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
Eerst dit bovenstaande dus, dan de giraffe van Esseei proberen te maken![]()
En dan eens een padma toveren![]()
Ohw en tussendoor de fruitmand en de deken van 2.40 breed nog verder hakenen aan de slag voor mijn nichtje aan de maak
Nee hoor.quote:
ik gebruik gewoon een stringetje wol van een andere kleur die ik als ik een nieuwe ronde start ervoor leg en dan maak ik de steek. Als ik aan de volgende toer start dan leg ik hem er weer voor. na een poosje kan je die "optrekken". Door gewoon een ruk te geven aan je touwtje en zo trek je hem er gewoon tussenuit.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:19 schreef MissN het volgende:
@kwiwi..ik sluit wel elke toer met een halve vaste..omdat ik anders de tel kwijt raak en dr niets meer van snap..maar ben er wel achter gekomen dat het niet zo mooi lijkt ..... je ziet die overgangen echt wel bij mij...
Ik moet toch es markeerringen aanschaffen..
Ik moet nu ook aan de oren beginnen...
Ja, dat vond ik eerst ook lastig ja! Maar je vouwt het oor als het ware dubbel, zodat je laatste steek en de plek waar je volgende steek moet komen, tegen elkaar aan zitten, en dan haak je gewoon verder.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:34 schreef MissN het volgende:
wat ik niet snap bij de padma, is hoe je bij het oor bij de 13e toer ..6 steken kunt overslaan? of trek je het oor dan naar elkaar toe als het ware..zodat er een klein gaatje overblijft?
Acction is en winkel met enorme koopjes.quote:
Ik heb de helft van mijn wol nog bij mijn ouders staan, omdat ik nog geen plek hebquote:Op maandag 16 januari 2012 14:40 schreef Dottey het volgende:
Hier in Zevenbergen ligt de bak vaak vol.
mijn vriendje vraagt zich steeds af... nog meer wol? nog meer vilt?
Action is een goedkope winkelquote:
Die bruine hebben ze hier ook, maar die gele heb ik nog nooit ergens zien liggenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:16 schreef Lyssa het volgende:
De wibra in Oosterbeek (vlakbij Arnhem) heeft gele en donkerbruine acryl!
[ afbeelding ]
Nee ik ben al een tijdje ziek thuis. Maar net de camera eens gevonden en opgeladenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:59 schreef Angelof9 het volgende:
Je bent goed bezig Dottey! Heb je een dagje vrij ofzo?
Haha, go padma!quote:Op maandag 16 januari 2012 17:47 schreef Dottey het volgende:
Sorry Esseei.. ik ga toch eerst een Padma starten
Wat een leuke bolletjes! Vooral de linkse en middelste.....quote:Op maandag 16 januari 2012 19:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Haha, go padma!
Ik heb ook al bolletjes om er meer te maken, heb de twee uit de OP gedropt en ik mis ze![]()
Deze heb ik klaarliggen )+
[ afbeelding ]
Mooi kussen trouwens maar wel erg wit![]()
En de pinguïn is tof! Leuk gefotografeerd ook.
Die felgele heb ik bij de Wibra nog niet gezien, heb een tijdje geleden wel 2 bollen zachtgeel meegenomen. Geen idee wat ik ermee moet maar onder het motto "die kleur had ik nog niet" moest ik ze kopen![]()
trui, gefeliciteerd met je award, ik herkende je niet meer
Leuk garen zeg! Waar heb je ze vandaan?quote:Op maandag 16 januari 2012 19:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Haha, go padma!
Ik heb ook al bolletjes om er meer te maken, heb de twee uit de OP gedropt en ik mis ze![]()
[ afbeelding ]
Die felgele heb ik bij de Wibra nog niet gezien, heb een tijdje geleden wel 2 bollen zachtgeel meegenomen. Geen idee wat ik ermee moet maar onder het motto "die kleur had ik nog niet" moest ik ze kopen![]()
trui, gefeliciteerd met je award, ik herkende je niet meer
12 open steken?! Huh? Ik snap m nietquote:When we attached the legs to the belly(part1) we left 12 leg stitches open, and these are the stitches we are going to pick up and use to begin the main body. But to minimize gaps between the legs we are also going to work in 2 of the stitches used to attached the leg and belly in our round (one on either side of the leg). That means we will work 14 stitches across each leg of this round. So choose a leg as the starting point (they're all the same so it's your choice), and identify the 12 open stitches, then go 1 stitch before and attach yarn. The starting point you choose will be the center back of the elephant. Begin R1 here.
Ik zou zeggen.....Padmaquote:Op maandag 16 januari 2012 20:19 schreef LittleQ het volgende:
Weekendje weggeweest, dus zie nu pas al het moois voorbij komen. Die Padma's blijven geweldig!
![]()
Ik heb mijn project Koemaar opzij gegooid. Ik heb veel te strak gehaakt, dus als ik nu verder wil, moet ik net zo strak door blijven haken en gaat mijn vinger weer opnieuw kapot... Iemand een idee hoe je veiligheidsoogjes uit kunt halen en opnieuw kunt gebruiken?
Ik ben dit weekend begonnen aan een olifant. Het logo van het kinderdagverblijf waar mijn dochtertje we noemen haar vaak Little Q, daar komt mijn nick dus vandaannu nog naartoe gaat is een olifant. Over een week of 6 stappen we over naar een ander kinderdagverblijf en ik wil iets leuks maken voor de meiden daar. Nu is deze olifant niet in het rond, dus ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Mocht het niks zijn, ga ik kijken of ik misschien toch zelf iets kan maken, want de patronen op Ravelry (en eigenlijk de rest wat ik heb gezocht) zijn het toch net niet...
Als ik het patroon goed begrijp, heb je per been 12 steken waar nog niks mee is gedaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Over Padma:
[..]
12 open steken?! Huh? Ik snap m nietWaar moet ik nou beginnen en wat moet ik doen?
Padma is te klein naar mijn zinquote:Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik zou zeggen.....Padma![]()
Problem solved
Ooh ja, dat klopt! Want het buik-deel is iets hoger...quote:Op maandag 16 januari 2012 20:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als ik het patroon goed begrijp, heb je per been 12 steken waar nog niks mee is gedaan.
Als je padma met een wat dikker garen maakt, een tweed ofzo, wordt hij vast een stuk groter.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:34 schreef LittleQ het volgende:
Padma is te klein naar mijn zinMaar anders was ze (hij?) zeker geschikt geweest!
Hmm ja dat kan.....zelf groter maken dan?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:34 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Padma is te klein naar mijn zinMaar anders was ze (hij?) zeker geschikt geweest!
Dank jequote:Op maandag 16 januari 2012 19:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Haha, go padma!
[ afbeelding ]
dat van die appel vond ik nou ook, volgende ga ik ook gewoon op eigen gevoel doen en niet volgens dat patroon.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:16 schreef EsseEi het volgende:
grrr dotteyhaha doe rustig aan!
lief peertje en appeltje! al vind ik het appeltje een beetje een niet-appelige vorm hebben! en je pinguin is tof!
zag ook nog een toffe kat (weet ff de naam niet meer van die beesten)
en ikweet niet meer wat nog meer
Maak je hem groterquote:Op maandag 16 januari 2012 20:34 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ik heb het gekocht bij dequote:Op maandag 16 januari 2012 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Leuk garen zeg! Waar heb je ze vandaan?
Bij voorkeur 1 die op 4 poten staat, wil eigenlijk wel in de buurt van het logo komen. Mocht dat niet lukken en megaPadma ook niet, dan had ik wel Gertie in gedachten. Leuk dat jij die er ook tussenuit pikte!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:47 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hmm ja dat kan.....zelf groter maken dan?
En Roosje van Kristel Krukkert?
Of deze
Of wil je er echt 1 die op 4 poten staat?
Als je het 2 keer zo groot wilt hebben, moet je dan alles verdubbelen? Dus als je normaal 1 rij vasten doet, dan 2 rijen? En dan natuurlijk ook de vermeerderingen...quote:Op maandag 16 januari 2012 21:20 schreef trui het volgende:
een dubbelgrote padma heb ik ook wel eens overwogen. gewoon met dubbele draad, of dikkere draad, en dikkere naald. of alles x 2. leuk plan!
Ik doe het altijd gewoon op de vloer (in de logeerkamer). Daar ligt vloerbedekking dus kan ik lekker spelden inprikken. En de vloer is altijd groot genoeg.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:20 schreef trui het volgende:
(past bij lange na niet op 't campingbed-matrasje dat ik hiervoor gebruik, maar gelukkig is dat ook dubbelzijdig te gebruiken.)
Ja je moet het inderdaad goed lezen en goed tellen (normaal niks voor mijquote:Op maandag 16 januari 2012 23:06 schreef trui het volgende:
ik vergiste me in 't begin wel eens met de aantallen keren meerderen/minderen. dan dacht ik 'oh, iedere 3e steek dus' (voor ik een regel goed gelezen had, waarin dus stond dat 't bijvoorbeeld telkens eerst de 3e en dan de 4e steek betreft). mijn tip is dus om 't patroon wel goed te lezen. en ik kwam ook heel vaak net niet precies uit, maar dan smokkelde ik gewoon hier en daar een steekje erbij of eraf en dat valt niet op.
Die is ook leukquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:40 schreef Angelof9 het volgende:
Hier is een tompouce, ik weet niet of het de goede is?
ik dacht dat hema leiden cs hem vorige week iig nog had hangen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:21 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Die is ook leukMaar ik ben echt op zoek naar een scan ofzo van de HEMA variant, zowel de tompoes als rookworst. Is niet meer te verkrijgen bij de winkel.
Mooiquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:46 schreef BrainTeaser het volgende:
Kleine update van m'n deken:
[ afbeelding ]
Hij is nu 130x37cm, ben nu ongeveer op een kwart denk ik
Close upje:
[ afbeelding ]
heel leuk en fleurig!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:46 schreef BrainTeaser het volgende:
Kleine update van m'n deken:
[ afbeelding ]
Hij is nu 130x37cm, ben nu ongeveer op een kwart denk ik
Close upje:
[ afbeelding ]
wat eenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:40 schreef Angelof9 het volgende:
Hier is een tompouce, ik weet niet of het de goede is?
Ronde 4 moet je gewoon lezen als: "haak elke 13e en 14e steek samen"quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:35 schreef Dottey het volgende:
hmz.. nee ik ben gewoon weer op 46 uitgekomen
is het beu na 4 keer op hetzelfde uitgekomen te zijn.. smokkel in de volgende ronde![]()
ja nou ik weet niet precies waar het mis ging.. mischien kwam ik toch maar op 52 ip 56 ofzo.. maar goed de padma is klaarquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:13 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ronde 4 moet je gewoon lezen als: "haak elke 13e en 14e steek samen"
Omdat je begint met 56 steken, kun je dat in totaal 4x doen, waarna je er dus nog 52 overhoudt
quote:
Ja, ik heb hem een stukje opgerold en toen vast gezet.. na het vullen van de slurf (als hij al vast zit) heb ik hem nog een beetje verder gerold en vast genaaid. Maar dat is enkel het uiteinde waar ik over spreek. De kromming in de rest van de slurf is door lichte opvulling gekomen ^^.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:49 schreef trui het volgende:
goed gelukt dottey!en over die bocht in de slurf: er staat toch in het patroon dat je aan het begin van de slurf een lange draad moet laten zitten? daarmee kun je 'm redelijk krom trekken op het laatst. ik rol 'm soms zelfs echt een stukje op.
Hoeft inderdaad geen ramp te zijn hoor!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:19 schreef MissN het volgende:
Whaaa ik heb 48 steken ipv 52 bij toer 4 van de afwerking... Maar als ik zelf goed oplet dat de slurf en staart ergens in het midden komen moet het goedkomen toch??
Volgens mij had iemand in dit topic hetzelfde probleem, je moet dan minder verminderen, lees even terugquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:19 schreef MissN het volgende:
Whaaa ik heb 48 steken ipv 52 bij toer 4 van de afwerking... Maar als ik zelf goed oplet dat de slurf en staart ergens in het midden komen moet het goedkomen toch??
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:13 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ronde 4 moet je gewoon lezen als: "haak elke 13e en 14e steek samen"
Omdat je begint met 56 steken, kun je dat in totaal 4x doen, waarna je er dus nog 52 overhoudt
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:05 schreef Angelof9 het volgende:
Die van mij is veel rechter! Ik zit net te bedenken dat ik er de volgende keer een stukje ijzerdraad in steek.
lekker knuffelen met een stuk ijzerdraadquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:59 schreef Dottey het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Ja, ik heb hem een stukje opgerold en toen vast gezet.. na het vullen van de slurf (als hij al vast zit) heb ik hem nog een beetje verder gerold en vast genaaid.
ik had troubles.. kwam steeds uit op 46 steken. Dus ik heb de toer waar je aar 4 steken moet toewerken, alleen 2 keer een mindering gedaan ( aan iedere zijkant 1 mindering). werkte ookquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand in dit topic hetzelfde probleem, je moet dan minder verminderen, lees even terug
edit: tralala deze?
[..]
Ja ik heb hem laatst gemaakt. De poten zijn idd idioot groot!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, zijn er meer mensen die Gijs de IJsbeer hebben gemaakt? Want ik heb z'n pootjes af, en ben nu bijna klaar met z'n lijfje.
Maar als ik de pootjes naast het lijfje hou, lijken de pootjes veel te groot voor het lijfje...Volgens mij passen de pootjes niet eens met z'n 2en achter elkaar...?
Iemand ideeën?
Om mijn eigen vraag te beantwoordenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:10 schreef Whiskers het volgende:
Heeft iemand toevallig het patroon van de HEMA rookworst en tompouce?
Ja langer maken en/of naar buiten steken zou wel iets moeten helpen...maar eigenlijk is t gewoon een raar beest met een te kort lijf veeeeel te grote kop en potenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:54 schreef BrainTeaser het volgende:
Ah ok, dan ligt het dus niet aan mij!Dankjewel! Hij is lief trouwens!
Ik had expres eerst de pootjes gemaakt, zodat ik die vast kan zetten voordat het lijfje helemaal dicht is. Dus dan maak ik het lijfje gewoon 2 toeren langer ofzo, en dan moet het wel goedkomen denk!
Edit: ik zie nu op de foto's van Christel op Ravelry ook dat ze de achterpootjes wat meer naar buiten heeft laten steken, zodat ze een beetje langs de voorpootjes komen!
Nicequote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:32 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Om mijn eigen vraag te beantwoorden
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Nou, het is toch goed gelukt met de pootjes!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Beetje zielig om foto's van een ijsbeertje zonder hoofd te posten, maar wilde 'm toch alvast even showen!![]()
schattig kontjequote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Nou, het is toch goed gelukt met de pootjes!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Beetje zielig om foto's van een ijsbeertje zonder hoofd te posten, maar wilde 'm toch alvast even showen!![]()
Dat heb ik bij 2 ook niet gedaan, maar ik vind het niet storend eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef kwiwi het volgende:
Arghhhh ik heb iets fout gedaan bij m'n eerste padma..Heb bij de slurf zowel de boven als onderkant van de slurf aan het lijfje meegehaakt in de rondes waardoor er geen opening meer in zit om te vullen en hij is nu ook heel plat natuurlijk... lijkt meer op een eendenbek omdat ie zo plat is
Zal morgen een foto maken ter verduidelijking
Zo ziet het eruit dus....quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat heb ik bij 2 ook niet gedaan, maar ik vind het niet storend eigenlijk?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:59 schreef Dottey het volgende:
omdat je eend schreef... kan ik nu alleen nog maar een loensende eend erin zien
ah, dat is wel jammer inderdaad! hij lijkt nu ook wel een beetje op een kruising tussen een olifant en een vogelbekdier.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo ziet het eruit dus....
[ afbeelding ]
Ik vind het een beetje zonde omdat ie voor de rest eigenlijk perfect gelukt was. Nou ja, volgende keer beter.
Ovide! Dat is het. Daar doet ie me aan denken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:07 schreef trui het volgende:
[..]
ah, dat is wel jammer inderdaad! hij lijkt nu ook wel een beetje op een kruising tussen een olifant en een vogelbekdier.
Succesquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:10 schreef Herfstblad het volgende:
Grappig dat iedereen er een eend in ziet. Ik zie er gewoon een olifant in. Eerder zag ik wel in mijn eerste een kies (met slurf en oren) en een miereneter, maar een eend: Nee.
Ik ga beginnen aan nummer 4
Dat is inderdaad wel grappig. Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe iedereen verschillende leuke variaties op hetzelfde figuur weet te maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:16 schreef Dottey het volgende:
Vind het wel grappig dat (bijna) iedereen hetzelfde maakt (of gemaakt heeft).
misschien leuk om eens in de maand ofzo een soortgelijk iets te doen![]()
met varianten en allerlei kleuren of snavels (bedoeld of onbedoeld) en weet ik het wat voor opties.
Ik heb hetzelfdequote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef kwiwi het volgende:
Arghhhh ik heb iets fout gedaan bij m'n eerste padma..Heb bij de slurf zowel de boven als onderkant van de slurf aan het lijfje meegehaakt in de rondes waardoor er geen opening meer in zit om te vullen en de slurf is nu ook heel plat natuurlijk... lijkt meer op een eendenbek omdat ie zo plat is
Zal morgen een foto maken ter verduidelijking
Ha, nog een Padma 2.0 dus!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:02 schreef Dottey het volgende:
Ik dwong mijzelf een toer van mijn deken te maken, want dacht "Dot nog een Padma, nee joh".
Toch stiekem blauwe wol gepakt, het recept en mijn rekenbrein.
Ben een Daddy Padma aan het makenDie twee keer zo groot zou moeten worden.
Een been is al klaar
Opgeslagenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:32 schreef Whiskers het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Dat probleem heb ik dus ook! Daarom vind ik de padma zo leuk want die haak je in 1 stuk, geen genaai!quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:14 schreef nathalie85 het volgende:
Wat een leuke Padma's allemaal! Ik heb 1x een olifantje gemaakt, hij staat er nu nog half. Ik heb zo'n hekel aan het in elkaar naaien. Dan komt denk ik omdat ik niet weet hoe ik dit netjes kan doen... Dus dat wordt het al gauw een rommeltje en dan vind ik er niks meer aan....
Zo, dat was geen geintje, die kop is echt groot ja!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja langer maken en/of naar buiten steken zou wel iets moeten helpen...maar eigenlijk is t gewoon een raar beest met een te kort lijf veeeeel te grote kop en poten![]()
Maar wel lief![]()
Succes ermee
Ik vond het in het begin ook wel even wennen hoor. Maar uiteindelijk wel fijnquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:15 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind het aan elkaar haken juist niet fijn haha. Maak bij Padma ook de oren er apart aan, omdat ik het anders niet mooi vind.
Hahhah ik heb altijd gelijkquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:32 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Zo, dat was geen geintje, die kop is echt groot ja!![]()
Blijft-ie eindelijk mooi op z'n pootjes staan, wordt-ie zometeen alsnog topzwaar door z'n koppie..!![]()
Nou ja, op hoop van zegen haken we maar braaf verder dan!
Ja dat wel....en misschien met wat aanpassingen dat hij ook wel leuk wordt als ik hem maakquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind die kleur ook niets, maar dan maak je hem natuurlijk gewoon in een kleur die je leuk vind!! Het is zo mooi gemaakt.
Ja die zag ik vandaag ook toevallig....ik vind ze wel leuk en ook in die kleuren eigen...voor een herfstbabyquote:
Hahhahquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:06 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, ben ook heeeel blij dat-ie wel blijft staan!
(Yup, je had weer gelijk, Tyler-Girl!)
Wat een leuk kussen....mooi formaat ook en kleuren zijn idd mooi.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:48 schreef Tan het volgende:
OOoooh ik ben zo blij - ik heb in recordtijd een kussen af en ik vind de kleuren zo mooi zo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een lapje stof dat ik kocht bij een beurs-winkeltje met retrostofjesquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:52 schreef kwiwi het volgende:
Wat een mooi kussenMaar die uiltjes, hoe is dat gedaan? of was het kussen al zo?
leuke kleuren! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mijn bolletjes voor mijn deken zijn binnen!!!!![]()
![]()
Ik ben een beetje verbaasd over de grootte van de bollen maar wauw wat zijn ze mooi en ik ben nu al blij met de kleurencombi. Het lijkt nu al zo goed te passen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De zak voor en achterkant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aantal bolletjes van dichtbij
heb ze maar eventjes in de zak laten zitten...is wat makkelijker opslaan
Bij diegene die jij aanradde....Masons dus.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:00 schreef kirsten. het volgende:
[..]
leuke kleuren! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?
Nou ja, een deel lag er al een paar weken. Alleen de Padma's zijn heel recentquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw Herfstblad, jij hebt ook niet stilgezeten!![]()
Mooie haaksels!Die eend is echt groot, of niet?
Dat dekentje is ook leuk, mooie kleuren zo bij elkaar!
Hij komt uit het boek "Granny Squares haken" een boek uit 2011, dus vrij recent.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:33 schreef trui het volgende:
tan, wat een geweldig kussen!!superleuk patroon, die bloem-achtige squares zeg! en die rand zo eromheen, erg mooi!
Goeie tip! Wat is de levertijd ongeveer?quote:Op donderdag 19 januari 2012 07:58 schreef Lyssa het volgende:
Voor iedereen die sleutelhangers, knoopjes, miniknoopjes, lint en kant o.a. zoekt, is dit echt een fantastische shop op etsy: http://www.etsy.com/shop/myluckynumber9 De service is het beste die ik tot nu toe heb meegemaakt! Snelle antwoorden, geen probleem dingen te wijzigen, snelle shipping, echt super!
Dat weet ik niet precies. Maar ik had post uit Thailand en dat duurde 10 dagen! Dus dat is prima te doen (dit is Maleisië)quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Goeie tip! Wat is de levertijd ongeveer?
Maar eens uitproberen danquote:Op donderdag 19 januari 2012 10:04 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies. Maar ik had post uit Thailand en dat duurde 10 dagen! Dus dat is prima te doen (dit is Maleisië)
Ik heb hier paars en zwart van de Wibra, verder geen andere kleuren gezien bij de Wibra waar ik meestal komquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:33 schreef x__duck het volgende:
Hoi allemaal!
Ik was vanochtend even bij de wibra, op zoek naar katoenkleurtjes. Ze hadden alleen maar twee kleurtjes roze. De verkoopster kon ook niet meer vertellen, ze hadden al weken geen andere kleuren binnengekregen zei ze. Nu is mijn vraag welke kleuren ze nog meer hebben voor ik alle wibra's af ga?
Alvast bedankt!
Ik probeerd het ripple patroon van lucy te volgen (vertaald door charami).....Zitten daar ook fouten in? en hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:49 schreef BrainTeaser het volgende:
@Tyler-Girl: welk patroon volg je? Want in de Granny Stripe van Lucy zit bijv. inderdaad een foutje in het aantal opzetlossen
Op de blog van Charami staat inderdaad ook de vertaling van de Granny Stripe, en daarin legt zij (Charami) uit dat er bij Lucy een foutje in zit. En als je het narekent, klopt het inderdaad niet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik probeerd het ripple patroon van lucy te volgen (vertaald door charami).....Zitten daar ook fouten in? en hoe weet jij dat?
Bedankt!quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Als je uitgaat van die 31 lossen, kom je op het volgende uit:
31 lossen
3 lossen overslaan! = 28 lossen
5 stokjes in 5 lossen = 23 lossen
2x minderen = 19 lossen
4 stokjes in 4 lossen = 15
2x meerderen = 13
4 stokjes in 4 lossen = 9
2x minderen = 5
5 stokjes in 5 lossen = 1 losse
2 stokjes in laatste losse
Succes ermee in elk geval! (ook met je schoolwerk!)
waar je 5 stokjes in 5 lossen schrijft (de op-een-na-laatste regel), moeten dat er niet 4 zijn? zo nee, hoe kan het dat je dan toch nog 1 losse overhoudt? oh wacht, ik zie dat je ook begint met 5 stokjes. daar trek je er wel 5 vanaf.quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Als je uitgaat van die 31 lossen, kom je op het volgende uit:
31 lossen
3 lossen overslaan! = 28 lossen
5 stokjes in 5 lossen = 23 lossen
2x minderen = 19 lossen
4 stokjes in 4 lossen = 15
2x meerderen = 13
4 stokjes in 4 lossen = 9
2x minderen = 5
5 stokjes in 5 lossen = 1 losse
2 stokjes in laatste losse
Succes ermee in elk geval! (ook met je schoolwerk!)
Klopt! de op-een-na laatste regel moet allebei 4 zijn!quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:22 schreef trui het volgende:
[..]
waar je 5 stokjes in 5 lossen schrijft (de op-een-na-laatste regel), moeten dat er niet 4 zijn? zo nee, hoe kan het dat je dan toch nog 1 losse overhoudt? oh wacht, ik zie dat je ook begint met 5 stokjes. daar trek je er wel 5 vanaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
nou mocht je mooie tegenkomen.. kan ik beter nu starten als ik over twee jaar zou willen trouwenquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:34 schreef trui het volgende:
ik vind 'm er niet eens zo duidelijk uit te halen hier, die crocodile stitch. ik heb wel vaker gehaakte trouwjurken gezien. ook hele mooie.dus wie weet dottey!
Bloemen zijn door haar moeder gehaaktquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:34 schreef trui het volgende:
ik vind 'm er niet eens zo duidelijk uit te halen hier, die crocodile stitch. ik heb wel vaker gehaakte trouwjurken gezien. ook hele mooie.dus wie weet dottey!
zijn die blommen nou ook gehaakt?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ha, dan hebben mijn niet-kloppende Wibra haaknaalden toch een bestemmingquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:43 schreef Dottey het volgende:
Die is idd leuk dat kussen.Ik wilde ook zoiet gaan doenooit
![]()
dit vind ik dan wel weer serieus leuk.. als ik mijn haaknaalden krom maak ofzo..
[ afbeelding ]
Die heb ik laatst ook al ergens gezien....door de groene onderjurk wordt hij wel leuk.....anders is hij gewoon heel tuttigquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:43 schreef trui het volgende:
deze was 't, al vind ik 'm nu bij nader inzien wel een wat te hoog doily-gehalte hebben eigenlijk.
maar 't idee is wel duidelijk.
ik moet nu echt weer aan 't werk in plaats van haak-inspiratie opdoen.
ik vind de bovenkant wel mooi, had hem net ook gezien ergens anders, maar de onderkant vind ik echt niet mooi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:43 schreef trui het volgende:
deze was 't, al vind ik 'm nu bij nader inzien wel een wat te hoog doily-gehalte hebben eigenlijk.
maar 't idee is wel duidelijk.
ik moet nu echt weer aan 't werk in plaats van haak-inspiratie opdoen.
euhhhhhhh.. niet mijn ding denk ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Die heb ik laatst ook al ergens gezien....door de groene onderjurk wordt hij wel leuk.....anders is hij gewoon heel tuttig
Ik kwam laatst ook nog een granny square jurk tegen, best leuk.
Hier zelfs op de catwalk en rode loper en deze is eigenlijk best leuk en vrolijk alleen die barbi kop van dat model![]()
Ik vind ze wel grappig maar ga er echt niet zelf in rond lopen hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:01 schreef Dottey het volgende:
[..]
euhhhhhhh.. niet mijn ding denk ik
Oh, Cate Blanchett, wat doe je me aan!quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:58 schreef Tyler-Girl het volgende:Ik kwam laatst ook nog een granny square jurk tegen, best leuk.
Hier zelfs op de catwalk en rode loper en deze is eigenlijk best leuk en vrolijk alleen die barbi kop van dat model![]()
is je padma al bevallen?.. je start tenslotte ook aan de onderkantquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:54 schreef x__duck het volgende:
Mijn padma heeft een oorEn ook bijna een tweede oor. Maar ze heeft al wel een kind, toch wel knap
wow!quote:
Die roos is juist handig om ze in te prikken. Al je dan het kussen vasthebt dan prik je teminste nie aan je vingersquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:25 schreef trui het volgende:
[..]
wow!![]()
erg leuk rozenkadootje dottey! maar als speldenkussen misschien niet zo praktisch (omdat die roos in de weg zit)?
Wauw, dan heb je niet stilgezeten!quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:22 schreef Herfstblad het volgende:
5 Padma's gehaakt sinds maandag. Ik ga weer wat anders haken.
Haha, die oren worden echt mega he?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:11 schreef Dottey het volgende:
Zo, vier stevige poten en een onderbuik. Een enorme slurf en en flapoor af![]()
maak progress voor de Daddy Padma
lijkt wel een mini hoedje voor een pop voor je ze dichtmaaktquote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:24 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wauw, dan heb je niet stilgezeten!Of eigenlijk juist wel, maar je handen niet!
Kan me voorstellen dan je nu ff wat anders wil ja!
[..]
Haha, die oren worden echt mega he?
Thanks, ik heb 'm ook opgeslagen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:32 schreef Whiskers het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Deze is echt té schattig! Die gaat bij mijn favorieten, thanks! jammer alleen dat ze geen patronen verkoopt. Ik ben nog steeds bezig met mijn olifant, dus geen idee of het iets gaat wordenquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:23 schreef Tyler-Girl het volgende:
LittleQ, was het nog gelukt met je olifant? Anders is dit misschien ook nog een optie....(beetje laat misschien)
Ik denk dat dat lastig wordt, aangezien die oogjes er juist op gemaakt zijn dat ze niet zomaar los mogen komen...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:56 schreef LittleQ het volgende:
...
Misschien heb ik over het antwoord gekeken, maar weet iemand of en hoe je veiligheidsoogjes los kunt maken om daarna weer opnieuw te gebruiken?
Deze week weer een aantal bolletjes in de opruiming gekocht bij de dure wolwinkel hier....1 kleur maak ik een gebreide shrug van, gaat lekker vlot met naald 7.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |