dat heb je toch ook wel tegen kim gezegd toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik wilde even melden dat Kim het vandaag zo goed en leuk deed.
Echt fijn dat het weer goed ging, was de laatste tijd weer een stuk minder.
Misschien doordat ze nu weer is gewend aan het normale leven.
Kim doubleert nu ook, maar is wel de goede keuze geweest!
Dinsdag hebben we een oudergesprek, hier duurt dat standaard 20 minuten. Ben benieuwd!
Dat het goed ging?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat heb je toch ook wel tegen kim gezegd toch?
Leuk! Was het goed weer?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:46 schreef chacama het volgende:
Mooi! Dat is wel fijn Ingrid dat ze d'r draai weer heeft gevonden!
Vandaag een geslaagde dag in Toverland gehad. De enige wachttijd die er was, was het wachten op medewerkers om de atracties te laten draaien.
ja.. Die jaquote:Op zondag 15 januari 2012 21:20 schreef Nijna het volgende:
Heftig Anitra sterkte
Vicky, bedoel je schoolarts/ggd?
De school ziet het misschien niet zo, maar kleuterverlenging is gewoon doubleren. Maar... Als ik zou moeten kiezen, achteraf, had ik liever gezien dat Isa groep 2 over gedaan had met 20 andere kindjes, ipv groep 3 als enige... Want het is voor haar wel de juiste keuze geweest om niet door te gaan naar groep 4, alleen zo lullig dat ze als enige in groep 3 is blijven zitten.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:21 schreef Meimeltje het volgende:
Nog even over de grens van oktober/ december.
Hier willen ze dus ook geen grens gaan trekken, maar kijken ze wanneer een kind klaar is voor groep 3. Ik hoorde van iemand dat in de kleuterklas een jaar extra doen niet onder doubleren valt, maar of dat klopt?
Kyllian zit dit jaar administratief nog in groep 1 (hij is van 1 nov), maar als de citotoetsen goed zijn zou hij na dit schooljaar wel naar groep 3 gaan.
Wat fijn dat het zo goed ging Ingrid!
ah oke.. We hebben nog niks gehad..quote:
Dat gaat meestal gewoon via school, hier komt de schoolarts dan 1 of 2 weken en dan zijn alle kindjes van groep 2 aan de beurt. Het ligt er dus maar net aan wanneer jullie school op de route ligt als het bij jullie ook zo gaat.quote:
Waarom? (als ik iets gemist heb, dan sorry, lees nog niet zo lang weer mee)quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer Kim de apk krijgt van de schoolarts. Het is iig dezelfde als op de vorige school, dus een vertrouwd gezicht.
Ik mag er iig niet bij zijn, ik leid teveel af.
ik vertrouw de schoolarts wel, maar ik vind het raar om je kind alleen te laten omdat de schoolarts dat wil? je mag toch aannemen dat die met snel afgeleide kinderen om moet kunnen gaan. bovendien kan je zelf als ouder meteen reageren ipv dat je dat achteraf moet doen op dingen waar je niet bij was. je laat je kind toch ook niet alleen naar de tandarts omdat ze anders snel afgeleid is?quote:Op maandag 16 januari 2012 07:42 schreef livelink het volgende:
Vertrouw je de schoolarts niet, Lady?
Ik neem aan dat je wel gewoon in de buurt bent, Ingrid? Dat je alleen in de onderzoekskamer er niet bij bent?
In principe niet. Ze wordt dan uit de klas gehaald.quote:Op maandag 16 januari 2012 07:42 schreef livelink het volgende:
Vertrouw je de schoolarts niet, Lady?
Ik neem aan dat je wel gewoon in de buurt bent, Ingrid? Dat je alleen in de onderzoekskamer er niet bij bent?
Ik denk er precies ook zo over.quote:Op maandag 16 januari 2012 08:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vertrouw de schoolarts wel, maar ik vind het raar om je kind alleen te laten omdat de schoolarts dat wil? je mag toch aannemen dat die met snel afgeleide kinderen om moet kunnen gaan. bovendien kan je zelf als ouder meteen reageren ipv dat je dat achteraf moet doen op dingen waar je niet bij was. je laat je kind toch ook niet alleen naar de tandarts omdat ze anders snel afgeleid is?
ik vind het zwak van die schoolarts.
Lijkt me goed om daar even over te praten idd en wie zegt dat Kim minder afgeleid zal zijn als je er niet bij bent.. zeker als andere ouders wel zichtbaar steeds erbij zijn. Misschien dat je gewoon even buiten de deur kan wachten tijdens een oogtest als je echt teveel afleid ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb bedacht dat ik morgen tijdens de ouderavond met juf hierover overleg. Als bij iedereen een ouder meegaat komt het op Kim raar over als ik niet meega. Er is enige twijfel over haar ogen en oren (bij ons iig) dus moet wel goed getest worden.
Ik ben trouwens wel heel trots op haar. Ze heeft echt wel veel vooruitgang geboekt sinds ze op deze school zit!
Zo heeft ze op school een uil getekend, die moest ze natekenen van een voorbeeld. Lijkt echt heel goed, zeker voor Kims doen! Kan wel merken dat ze echt wel faalangstig is.
Ze wilde voor mij ook een uil maken en ik zei dat ze haar tekening wel als voorbeeld kon gebruiken.
Was het meteen dat kan ik niet, lukt niet. Toen moest ze het proberen en ik hielp een beetje, met een lijntje trekken enzo. Ging het wel heel goed! Ze heeft wel veel bevestiging nodig dan, want we moesten vaak kijken of het wel goed ging.
Oh vreetfases, dat betekent hier steevast een paar weken later een maat groterquote:Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef p_iglet het volgende:
Troel, Gefeliciteerd!!!
Goh volgens mij had hier iemand even wat voedingsstoffen in te halen. Er werd vakkundig een 2e portie eten van mijn bord gevist. En vervolgens nog een grote bak yoghurt weg gegeten.
Dat gebeurd hier niet zo vaak.
doel je op deze post?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef mainedoll het volgende:
Volgens mij heeft Piglet dat ooit gezegd(jaaaren geleden
)
Mijn jongste eet tegenwoordig als een bouwvakkeren mijn oudste eet nog altijd slecht, zal ook geen verandering meer inkomen, denk ik
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:02 schreef p_iglet het volgende:
even ter geruststelling de proffessor kindergeneeskunde van het sophia kinderziekenhuis verkondigd tijdens de colleges die hij geeft dat kinderen tussen de 1,5 en 7 kunnen leven op 1 glas melk en een halve krentenbol per dag. Als ze dan ook per week nog 1 stuk fruit of groente binnenkrijgen, dan schijnen ze zelfs geen tekorten qua voedingsstoffen op te lopen.
creatief aanbieden en varieren kan zeker nooit kwaad. Maar dwingen en negatieve sfeer creeeren rondom eten geeft vaak alleen maar meer problemen.
Maar voor alle ouders met slecht etende kindjes, veel suc6.
nee, stomtoevallig zag ik de kick van dat topic in FB en had dat topic door zitten lezenquote:Op maandag 16 januari 2012 21:57 schreef p_iglet het volgende:
Jemig DJMO heb jij ff mijn posthistorie door zitten spitten
er is basaal onderzoek gedaan naar allergieen etc. Maar vooralsnog groeit hij gewoon rond de -2,5SD lijn verder. Hij buigt dus nu niet verder meer af, alleen word de spreiding groter, dus lijkt het verschil met leeftijds en klasgenootjes ook groter.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:16 schreef trui het volgende:
p_iglet, is ook onderzocht of er sprake is van een groeistoornis?
David ook nog steeds, ik heb het hier vaker gemeld.quote:
nee, hij eet gewoon zo'n beetje niks, aleen brood, maar ik zocht ook niet naar tips verder hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:30 schreef _evenstar_ het volgende:
lily zit er niet een patroon in dat hij dingen van bepaalde structuur niet oid?
Dit lijkt me heel plausibel Evenstar. En wellicht was deze nare ervaring voor Arwen een bevestiging dat ze bepaalde (nou ja, understatement...) voedingsmiddelen echt écht niet kan verdragen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:43 schreef debuurvrouw het volgende:
En als het al lang goed gaat weet je misschien ook niet helemaal meer hoe pijn de reactie ook alweer deed.
Klopt Fleur is met haar 133 en 8 jaar 5 maanden ook niet groot en volgens haar zelfs de kleintste van de klas, maar volgens mij is dat meer omdat de rest groter is (en allemaal ouder).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Groot zijn zit ook niet echt in onze genen chaca, Isa ging ook pas met ruim 5 jaar over naar zitverhoger met rugdeel. Ze is nu 125cm en draagt kleren maat 5-6 jaar
Eten is geen issue hier op het moment... we zitten eigenlijk in een periode van smaakverbreding, veel nieuwe dingen uitproberen. Niet altijd even succesvol
dat zijn flinke voeten, moonah. trui.quote:
Top!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Thanks lily!!
Ze had vanmorgen op school een sticker verdiend omdat het fruit allemaal op was.
Juf zei al: ik probeer het wel eens, wie weet, vreemde ogen dwingen....
We hadden iets dergelijks toen jongste een jaar of 5 was. Stond hij buiten een boterham in z'n mond te proppen. We hebben er toen, instinctief eigenlijk, voor gekozen om tegen 'm te zeggen dat hij best wel mocht, maar dan liever in overleg. Omdat we anders niet weten wat er aan de hand is als hij ziek wordt, en hem misschien iets verbieden wat het probleem helemaal niet is (met duidelijk voorbeeld van iets wat hij lekker vond). Volgens mij heeft hij het daarna nooit meer gedaan. Hij heeft ook nooit meer zomaar behoefte gehad aan een boterham.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en iemand hier DE tip.. Arwen doet het supergoed, alleen nu heeft ze al 2 weken paar keer aan eten gezeten wat niet veilig voor haar is.. met als toppunt gisteren bij de AH stond een pak vermicelli open.. ging ze dat eten.. ( ik liep wat vooruit en zag dat ze wat in haar mondje had... en zat ze vervolgens dus op die vermicelli te knabbelen... ) niet handig en ze zit nu met een enorme bolle buik en buikpijn..
Straffen heb ik niet gedan want die pijn is straf genoeg... maar ze weet zelf niet uit te leggen waarom ze het doet..
Heeft hij pijn in z'n keel? Gezwollen klieren? Oudste had Pfeiffer toen ze 7 was en had dergelijke dingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:40 schreef Saffier het volgende:
Vorige week vrijdag was Tobias ineens heel heel erg moe. Om 16 uur lag hij vrijwillig in bed te slapen. Voor het eten heb ik hem wakker gemaakt en meteen daarna wilde hij weer naar bed. Leuk weekend gehad en zondag de hele dag in de dierentuin gelopen zonder iets aan hem te merken. Gister en vandaag is hij gewoon naar school gegaan maar vandaag ging hij ook weer uit zichzelf tegen 16.30 slapen. M. heeft geprobeerd hem wakker te maken voor het eten, zonder resultaat. Uurtje later heb ik het geprobeerd. zo tegen 18.15 uur en hij wilde alleen even wakker worden om een luier aan te doen, hij sliep meteen weer verderHij leek te ijlen maar zo te voelen heeft hij geen koorts.
Wat moet ik daar nu mee?
Ik zou het ook niks vinden Saffier.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:04 schreef Saffier het volgende:
Even aankijken nog maar en anders naar de ha. Maar ik vind het maar niets om eerlijk te zijn.
Ja, zo is het bij ons precies zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:57 schreef Saffier het volgende:
En vervsels worden hier eerst aan de muur gehangen met schilderstape en daarna langzaamaan gearchiveerdDe juf maakt een heel mooi plakboek met de leukste knutsels/lessen en daarom gooi ik de boel met een gerust hart weg.
Dit was zijn eerste verfsel, daarvoor een paar tekeningen, niet zo'n creabea typje. Hij zit nu aan een groepje vlakbij de verfhoek, dus blijkbaar nu het licht gezien. Want thuis verft hij wel graag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Moonah het volgende:
Leuk hè DF, die verfsels!Inmiddels gooi ik ze weg...
Stiekem.
Dat klinkt fijn! Geniet ervanquote:Op woensdag 18 januari 2012 09:01 schreef livelink het volgende:
Het gaat allemaal helemaal goed. Ik kan er echt niks anders van maken. Ik zoek naar verklaringen, want het lijkt alsof ik ineens een heel ander kind heb. De enige verklaring die ik kan vinden is dat de medicijnen nu echt helemaal goed ingesteld zijn of zo.
Ja klopt. Zo hebben we dus ook een leraar die wel bekwaam is maar niet bevoegd. Moet er altijd een andere leerkracht mee, of wisselen van klas enzo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee, lijkt me ook lastig. Want het moet aan regels voldoen, moet je voorbereiden, het moet voor zowel jongens als meisjes leuk zijn.... Bij ons op school zijn ook leerkrachten die de gymaantekening niet hebben. Want is tegenwoordig een extra module op de Pabo? enniehoe, dan moet er dus van een andere klas iemand komen, les ruilen, wat een gedoe zeg!
Ja want gym is toch helemaal niet belangrijk? Nederland heeft toch ook niet te maken met vervetting en inactiviteit? En beweging leidt al helemaal niet tot betere schoolprestaties (ja, er is vrij veel onderzoek waaruit blijkt dat leerlingen beter presteren als ze net een half uurtje gesport hebben).quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hier in de regio is dit het laatste jaar dat er schoolzwemmen is. Volgend jaar wordt ook de vakleerkracht voor gym wegbezuinigd dus wordt het een jammere bedoening
Livelink wat fijn dat het zo goed gaat met Job!
Wat ontzettend fijn voor jullie!quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:01 schreef livelink het volgende:
Het gaat allemaal helemaal goed. Ik kan er echt niks anders van maken. Ik zoek naar verklaringen, want het lijkt alsof ik ineens een heel ander kind heb. De enige verklaring die ik kan vinden is dat de medicijnen nu echt helemaal goed ingesteld zijn of zo.
Ow, dat is naar. Zo ver weg zitten en dan ook nog een zieke moederquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:28 schreef Gaoxing het volgende:
Ik mis mijn humpjes. Ik ben in NL, waarschijnlijk voor ongeveer een maand, omdat mijn moeder de laatste tijd nogal is afgetakeld. Nu zit ik een beetje sneu naar Skype te staren, alwaar mijn kinders vandaag niet online blijken. Bummer! ;-)
Dat waren ook precies mijn argumenten, maar er was al geen redden meer aan. Vanuit de gemeenteraad is besloten, en daar mag je het mee doen. Heel erg jammer.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja want gym is toch helemaal niet belangrijk? Nederland heeft toch ook niet te maken met vervetting en inactiviteit? En beweging leidt al helemaal niet tot betere schoolprestaties (ja, er is vrij veel onderzoek waaruit blijkt dat leerlingen beter presteren als ze net een half uurtje gesport hebben).
Jammer.
Ik mis mijn humpjes. Ik ben in NL, waarschijnlijk voor ongeveer een maand, omdat mijn moeder de laatste tijd nogal is afgetakeld. Nu zit ik een beetje sneu naar Skype te staren, alwaar mijn kinders vandaag niet online blijken. Bummer! ;-)
quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:07 schreef Saffier het volgende:
Nog contact gehad met je humpies Goa? En sterkte met je moeder.
Nou, dát. Jeetje zeg.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:21 schreef Gaoxing het volgende:
Het is alsof ik in een heel bizar toneelstuk terecht ben gekomen,
Ik heb redelijk wat hulp, o.a. van de wijkverpleging, dus het gaat wel. Mits ze niet te vaak om 4 uur komt vragen of ze om 8 uur wakker moet wordenquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Jeetje, dat lijkt me echt heel moeilijk zeg! fijn dat je ze even gesproken hebt en sterkte met je moeder.lukt het allemaal of heb je hulp nodig?
Tnx, zou leuk zijn. Maar voorlopig zit ik ook nog met twee rapporten en een essay die af moeten, dus daar gaat eigenlijk al m'n vrije tijd naartoe op het moment.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:03 schreef trui het volgende:
en hey, nu je toch in de buurt bent: kom gerust een kop koffie halen!!! (als dat kan tussen de bedrijven door)
ja dat is het stomme juist.quote:Op maandag 16 januari 2012 07:57 schreef Gaoxing het volgende:
Krijgen jullie ook anticonceptie en sterilisatie advertenties van google ads?
Anitra, wat rot dat er na de 'ups' nu ook zo'n diepe 'down' is. Ze doet dus wel haar best voor school?
En middelbareschoolkeuzeouders: er staat een special in de Elzevier met schoolresultaten
Ja misschien wel een goed idee inderdaad. Ik wil het alleen nog heel even aankijken want het hele verhaal kwam er vandaag tijdens een dagje ziek thuis pas echt uit.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:22 schreef snoopy het volgende:
Of gewoon eens een gesprekje met de juf aanvragen en vertellen wat er speelt? Dat heeft hier wel geholpen met de jongste vooralsnog.
Gao
iedere keer als het even goed gaat,krijg je na een paar dagen een telefoontje dat de meiden,onder leiding van puber blijkbaar,het hele huis op stelten hebben gezet omdat er maar 1 leiding is voor de nacht. Voor mijn gevoel zal die strengere groep beter voor haar zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 07:50 schreef livelink het volgende:
Anitra, ik snap zo goed hoe jij je voelt en hoe je juist in een dieper gat duikelt als het na een goede periode ineens weer wat slechter gaat. Ik probeer me daar altijd tegen te wapenen, maar dat is zo moeilijk. Ik hoop dat je snel weer goede momenten met je puber hebt, maar anders is misschien een strengere leefgroep best goed. Ik vond de groep van Job ook behoorlijk streng, maar hij ervaarde het vooral als heel veilig met al die structuur en duidelijke regels.
Heel veel sterkte![]()
Wat klinkt datquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:04 schreef chacama het volgende:
mama, hoe laat gaan we morgen weg?
En wat moet er in het koffer?
En mama weet je wel hoe we moeten rijden?
En mama weet je zeker dat het echt allemaal gaat lukken?
Oh, mama ik heb er zoveel zin in...denk je dat ik de dolfijnen mag aaien....?
Mama, als het morgen is dan komt mijn droom helemaal uit...dan mag ik eindelijk bij de dolfijnen slapen!
Welterusten mama...zucht en kijkt naar alle dolfijnen op haar kamer...tot morgen Spetter!
Wat is het toch een heerlijke meid smelt
Moeilijk hoor, Anitra. Ze zal het echt zelf door moeten krijgen dat zíj degene is die wat aan de situatie kan veranderen. En het lijkt me het moeilijkste dat je zèlf zo weinig kunt doen. Omdat ze nu eenmaal puber is en dus is wat jij zegt per definitie niet goedquote:Op zaterdag 21 januari 2012 05:59 schreef AnitraX het volgende:
iedere keer als het even goed gaat,krijg je na een paar dagen een telefoontje dat de meiden,onder leiding van puber blijkbaar,het hele huis op stelten hebben gezet omdat er maar 1 leiding is voor de nacht. Voor mijn gevoel zal die strengere groep beter voor haar zijn.
Trui complimenten krijgt ze genoeg als ze hier is,maar ze kan er niet mee omgaan. Bv dr haar zat heel leuk,ik geef een compliment en binnen 2 sec zit het in een staart.
En we genieten van elk moment dat het goed gaat,die koesteren wij.
Wij hebben op een gegeven moment gevraagd om ons niet meer elke keer te bellen over wat er allemaal weer mis was gegaan. We konden er vanaf de zijlijn helemaal niks aan doen of veranderen en je voelt je alleen maar weer rot.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 05:59 schreef AnitraX het volgende:
[..]
iedere keer als het even goed gaat,krijg je na een paar dagen een telefoontje dat de meiden,onder leiding van puber blijkbaar,het hele huis op stelten hebben gezet omdat er maar 1 leiding is voor de nacht. Voor mijn gevoel zal die strengere groep beter voor haar zijn.
Trui complimenten krijgt ze genoeg als ze hier is,maar ze kan er niet mee omgaan. Bv dr haar zat heel leuk,ik geef een compliment en binnen 2 sec zit het in een staart.
En we genieten van elk moment dat het goed gaat,die koesteren wij.
Anitra wat een toestand, ik denk idd dat wat je zegt over dag niet beantwoorden en alleen bellen in overleg de oplossing is. Doordringen zal vrees ik een hele lastige worden. Mag ik je een PM sturen ?quote:Op zondag 22 januari 2012 09:41 schreef AnitraX het volgende:
Chaca wat spannend!!! En gaaf!
Karin beterschap voor het oortje!
Livelink dat is een goed idee,want idd over de goede dingen word je niet gebeld. Maar hoe moeten we puber duidelijk maken dat zij ook niet elke keer moet bellen als er wat is? Afspreken dat we gewoon de telefoon overdag van haar niet meer opnemen (overdag hebben ze hun mobiel in eigen beheer) en dat ze dan savonds in overleg met de leiding mag bellen?
We willen zo graag tot haar doordringen maar dat gaat gewoon niet. Ze leeft in haar wereld en daar heeft zij de macht.
Dat hoeft helemaal niet helaas. Het kan ook zijn dat zij in haar hoofd een heel andere afspraak heeft zittenquote:Op zondag 22 januari 2012 10:36 schreef livelink het volgende:
Niet opnemen als ze belt lijkt me averechts werken (in verband met de toenemende frustratie dan). En als ze inderdaad pdd nos heeft, dan zal ze wel gevoelig zijn voor het verwijzen naar afspraken die er gemaakt zijn.
Hahhaa!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:48 schreef p_iglet het volgende:
Bij ons had groep 2 vorige week Cito. Klassikaal volgens mij. De groep 1 leerlingen werden over de andere 2 groepen verdeeld. Of groep 1 die cito ook nog gaat maken weet ik niet.
Pepijn was in ieder geval zwaar beledigd dat hij in een andere klas "gedumpt" werd.
Super!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:21 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Weliswaar geen cito hier,maar wel 2 mooie rapporten van het duo!
Trots!
Bijna gelijk,Floor lijkt cognitief wat verder te zijn. Ze leest bijvoorbeeld eenvoudige 3 letterwoorden,terwijl Pien dat nog niet doet. Dat is deels ook interesse natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Super!
Merk je in het rapport echte verschillen tussen de dames?
Of zijn de rapporten bijna gelijk?
Oei.....hoe is het?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:35 schreef Stiemie het volgende:
Wat spannend zeg al die toets verhalen. Hier is dat volgens mij nog niet aan de orde.
Het gaat iets beter met mijn meisje op school. Ze trekt de laatste dagen weer wat meer naar de juf en juf wat meer naar haar dus we kijken het even aan.
Vanmiddag me helemaal rot geschrokken. Mijn vriend was door school gebeld dat onze dame met haar hoofd tegen de muur aan gevallen was en een hele grote bult had op haar hoofd. Of we haar op wilden komen halen. Na overleg met de arts vannacht om de 2 uur wekken. Ben benieuwd hoe dat gaat.
T is ook heel wat meid, ik ervaar het ook bij nr 2 precies zoquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn grote is deze week scholen aan het bezoeken met zijn klas om een idee te krijgen van het voortgezet onderwijs in onze regio. Ik vind het best heel wat, eigenlijk *emo*
Ik was ook een beetje koortsig vanmorgen, vandaar m'n niet zo heel erg rooskleurige blik op 't leven, denk ikquote:
confronteren en laten weten dat haar gedrag in de gaten gehouden wordt. eerlijk zijn dat juf en jullie met elkaar in contact staatn en dat liegen dus geen zin heeft.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gao
Linde
Pepijn goed bedacht van je hoofd!
Ik kreeg een mail van de juf waarin oa dit stond :
We hebben momenteel problemen met het aankleden en uitkleden van Kim. Kim doet expres heel traag, ze wacht express nog even en zorgt ervoor dat alle kinderen op haar moet wachten. Daar hebben we wel even een goed gesprek met haar over gehad.
Ik snap dat u het steeds opneemt voor Kim, maar zo blijft ze bezig met manipuleren. Ze geeft ook gewoon aan bij mij dat ze vaak tegen u liegt, hoe vervelend ook. Ze denkt ook echt dat u het gelooft en dat u het zo zielig vindt voor Kim. Ook is ze erg dominant.
Daar ben ik/we wel van geschrokken. Ik weet ook niet hoe we hiermee om moeten gaan. Vooral met het liegen. Iemand tips/ ervaringen?
wat zij zegt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:37 schreef p_iglet het volgende:
Uhm ik vind het fijn dat de juf laagdrempelig contact over de mail met jullie opneemt.
Maar dit is wel erg negatief...Het stond er zelfs zo met schuin gedrukte woorden etc?
Dit zijn toch wel dingen waarvoor het me handiger lijkt als de juf had gevraagd of jullie een keer waren komen praten ipv het zo over de mail te gooien.
Ze lijkt wel heel erg uit te gaan van het slechte in Kim, alsof kim alles expres doet en slecht bedoelt? Dat kan ik me niet voorstellen bij een kindje van net 6.
Niet met schuingedrukte woorden. Maar dat zijn de woorden die mij opvallen en erg negatief overkomen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:37 schreef p_iglet het volgende:
Uhm ik vind het fijn dat de juf laagdrempelig contact over de mail met jullie opneemt.
Maar dit is wel erg negatief...Het stond er zelfs zo met schuin gedrukte woorden etc?
Dit zijn toch wel dingen waarvoor het me handiger lijkt als de juf had gevraagd of jullie een keer waren komen praten ipv het zo over de mail te gooien.
Ze lijkt wel heel erg uit te gaan van het slechte in Kim, alsof kim alles expres doet en slecht bedoelt? Dat kan ik me niet voorstellen bij een kindje van net 6.
ja dat is idd wat ik ook altijd gezegd heb. je kan in een rechte lijn ergens naartoe willen, maar je kan de weg ook wat breder maken. zodat er wat rek inzit.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:12 schreef trui het volgende:
DJMO, ik denk dat zachte heelmeesters helemaal niet altijd stinkende wonden maken. 't is precies dat meebewegen waar livelink het over heeft dat soms de truc doet; een beetje begrip tonen en respect voor de dingen die 't kind moeilijk vindt scheelt zoveel in de veiligheid die 't kind ervaart.
Ingrid, ik vind 't een stom en vervelend mailtje van de juffrouw. wat jammer zeg dat ze Kim's gedrag zo negatief interpreteert en jou en passant ook nog even belerend toespreekt. ik zou er ook zeker een gesprek over aanvragen. dat Kim vertelt dat ze 'liegt' is zeker iets om even goed kort te sluiten, maar dat kan toch wel op een wat constructievere manier dan dit??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Als het aan Meike ligt staat hier het volume ook op knetterhard....quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef Nijna het volgende:
Inventieve kleuter: ze wil liefst met haar oren in de boxen zitten, maar ze wilde ook op de stoel zitten... dan sleep je de box toch tot naast je stoel...
Ik weet dat kinderen soms in de tv kruipen terwijl ze het best wel zien... kan dat met horen ook zo zijn? Weet iemand dat?
Was wel het idee , want daar hebben mensen vast wel tips/lijstjes etc. En ervaring over e.e.a. Wat specifieker dan men in oud weet denk ikquote:
Mila zit ook graag heel dicht bij de boxxen en verzuipt dan helemaal in de muziek, dus ik herken het welquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef Nijna het volgende:
Inventieve kleuter: ze wil liefst met haar oren in de boxen zitten, maar ze wilde ook op de stoel zitten... dan sleep je de box toch tot naast je stoel...
Ik weet dat kinderen soms in de tv kruipen terwijl ze het best wel zien... kan dat met horen ook zo zijn? Weet iemand dat?
Want? Als je in Engeland woont is je kind ineens geen kind meer waar je hier gewoon gezellig over mee kan praten?quote:Op zondag 29 januari 2012 10:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Was wel het idee , want daar hebben mensen vast wel tips/lijstjes etc. En ervaring over e.e.a. Wat specifieker dan men in oud weet denk ik!
haha ja dat dacht ik eerst ook meteen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Want? Als je in engeland woont is je kind ineens geen kind meer waar je hier gewoon gezellig over mee kan praten?
Ach gos ja, meiske toch. Wat sneu dat ze zo haar best deed, maar zich er toch niet lekker bij voelde.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:38 schreef chacama het volgende:
Klopt Livelink. Ik vond het zelf ook sneu voor d'r en zeker toen ze het zo uitdrukkelijk zei, had ik zoiets van: meid je pas vijf....ga jij lekker slapen. Ik bedoel ze ligt eigenlijk nog het liefst in een ledikant in een slaapzak. Wie ben ik om dan te zeggen dat ze zonder luier moet slapen. Nu ligt ze trouwens thuis in een hoog bed in een heerlijk fleece-slaapzak onder een zwaar donse dekbed en sinds die combi slaapt ze ook de hele nacht door....en zonder melatonine....en is ze ook rustiger overdag. Het kan in zulke kleine dingen zitten. Altijd fijn als je dan een 'oplossing' hebt.
Ik ben erg benieuwd naar het oudergesprek morgenavond....heb er eigenlijk wel zin in...gewoon om te horen hoe ze op school is.
Op de school van oudste voelt jongste zich niet prettig en op de mogelijke school is meer/andere begeleiding voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben dus vandaar.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef debuurvrouw het volgende:
ze gaan niet naar dezelfde school Muks? heb je daar een speciale reden voor?
Bijzonder, Job slaapt ook met een fleecedeken en dan met een dekbed erboven. Zijn fleecedeken noemt hij zijn 'autismedeken'. En dan wil hij het liefst nog een aantal dekens erbovenop ter verzwaring. Hij krijgt nu een verzwaard vest aangemeten omdat hij ook altijd zijn jas aanhoudt. Kennelijk heeft hij behoefte aan verzwaring en Maud dus misschien ook.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:38 schreef chacama het volgende:
Klopt Livelink. Ik vond het zelf ook sneu voor d'r en zeker toen ze het zo uitdrukkelijk zei, had ik zoiets van: meid je pas vijf....ga jij lekker slapen. Ik bedoel ze ligt eigenlijk nog het liefst in een ledikant in een slaapzak. Wie ben ik om dan te zeggen dat ze zonder luier moet slapen. Nu ligt ze trouwens thuis in een hoog bed in een heerlijk fleece-slaapzak onder een zwaar donse dekbed en sinds die combi slaapt ze ook de hele nacht door....en zonder melatonine....en is ze ook rustiger overdag. Het kan in zulke kleine dingen zitten. Altijd fijn als je dan een 'oplossing' hebt.
Ik ben erg benieuwd naar het oudergesprek morgenavond....heb er eigenlijk wel zin in...gewoon om te horen hoe ze op school is.
quote:Op maandag 30 januari 2012 12:10 schreef Gaoxing het volgende:
Jongste had gisteren ook een Powerpoint gemaakt. Voor z'n verjaardagsverlanglijstje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |