dat heb je toch ook wel tegen kim gezegd toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik wilde even melden dat Kim het vandaag zo goed en leuk deed.
Echt fijn dat het weer goed ging, was de laatste tijd weer een stuk minder.
Misschien doordat ze nu weer is gewend aan het normale leven.
Kim doubleert nu ook, maar is wel de goede keuze geweest!
Dinsdag hebben we een oudergesprek, hier duurt dat standaard 20 minuten. Ben benieuwd!
Dat het goed ging?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat heb je toch ook wel tegen kim gezegd toch?
Leuk! Was het goed weer?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:46 schreef chacama het volgende:
Mooi! Dat is wel fijn Ingrid dat ze d'r draai weer heeft gevonden!
Vandaag een geslaagde dag in Toverland gehad. De enige wachttijd die er was, was het wachten op medewerkers om de atracties te laten draaien.
ja.. Die jaquote:Op zondag 15 januari 2012 21:20 schreef Nijna het volgende:
Heftig Anitra sterkte
Vicky, bedoel je schoolarts/ggd?
De school ziet het misschien niet zo, maar kleuterverlenging is gewoon doubleren. Maar... Als ik zou moeten kiezen, achteraf, had ik liever gezien dat Isa groep 2 over gedaan had met 20 andere kindjes, ipv groep 3 als enige... Want het is voor haar wel de juiste keuze geweest om niet door te gaan naar groep 4, alleen zo lullig dat ze als enige in groep 3 is blijven zitten.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:21 schreef Meimeltje het volgende:
Nog even over de grens van oktober/ december.
Hier willen ze dus ook geen grens gaan trekken, maar kijken ze wanneer een kind klaar is voor groep 3. Ik hoorde van iemand dat in de kleuterklas een jaar extra doen niet onder doubleren valt, maar of dat klopt?
Kyllian zit dit jaar administratief nog in groep 1 (hij is van 1 nov), maar als de citotoetsen goed zijn zou hij na dit schooljaar wel naar groep 3 gaan.
Wat fijn dat het zo goed ging Ingrid!
ah oke.. We hebben nog niks gehad..quote:
Dat gaat meestal gewoon via school, hier komt de schoolarts dan 1 of 2 weken en dan zijn alle kindjes van groep 2 aan de beurt. Het ligt er dus maar net aan wanneer jullie school op de route ligt als het bij jullie ook zo gaat.quote:
Waarom? (als ik iets gemist heb, dan sorry, lees nog niet zo lang weer mee)quote:Op zondag 15 januari 2012 22:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer Kim de apk krijgt van de schoolarts. Het is iig dezelfde als op de vorige school, dus een vertrouwd gezicht.
Ik mag er iig niet bij zijn, ik leid teveel af.
ik vertrouw de schoolarts wel, maar ik vind het raar om je kind alleen te laten omdat de schoolarts dat wil? je mag toch aannemen dat die met snel afgeleide kinderen om moet kunnen gaan. bovendien kan je zelf als ouder meteen reageren ipv dat je dat achteraf moet doen op dingen waar je niet bij was. je laat je kind toch ook niet alleen naar de tandarts omdat ze anders snel afgeleid is?quote:Op maandag 16 januari 2012 07:42 schreef livelink het volgende:
Vertrouw je de schoolarts niet, Lady?
Ik neem aan dat je wel gewoon in de buurt bent, Ingrid? Dat je alleen in de onderzoekskamer er niet bij bent?
In principe niet. Ze wordt dan uit de klas gehaald.quote:Op maandag 16 januari 2012 07:42 schreef livelink het volgende:
Vertrouw je de schoolarts niet, Lady?
Ik neem aan dat je wel gewoon in de buurt bent, Ingrid? Dat je alleen in de onderzoekskamer er niet bij bent?
Ik denk er precies ook zo over.quote:Op maandag 16 januari 2012 08:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vertrouw de schoolarts wel, maar ik vind het raar om je kind alleen te laten omdat de schoolarts dat wil? je mag toch aannemen dat die met snel afgeleide kinderen om moet kunnen gaan. bovendien kan je zelf als ouder meteen reageren ipv dat je dat achteraf moet doen op dingen waar je niet bij was. je laat je kind toch ook niet alleen naar de tandarts omdat ze anders snel afgeleid is?
ik vind het zwak van die schoolarts.
Lijkt me goed om daar even over te praten idd en wie zegt dat Kim minder afgeleid zal zijn als je er niet bij bent.. zeker als andere ouders wel zichtbaar steeds erbij zijn. Misschien dat je gewoon even buiten de deur kan wachten tijdens een oogtest als je echt teveel afleid ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb bedacht dat ik morgen tijdens de ouderavond met juf hierover overleg. Als bij iedereen een ouder meegaat komt het op Kim raar over als ik niet meega. Er is enige twijfel over haar ogen en oren (bij ons iig) dus moet wel goed getest worden.
Ik ben trouwens wel heel trots op haar. Ze heeft echt wel veel vooruitgang geboekt sinds ze op deze school zit!
Zo heeft ze op school een uil getekend, die moest ze natekenen van een voorbeeld. Lijkt echt heel goed, zeker voor Kims doen! Kan wel merken dat ze echt wel faalangstig is.
Ze wilde voor mij ook een uil maken en ik zei dat ze haar tekening wel als voorbeeld kon gebruiken.
Was het meteen dat kan ik niet, lukt niet. Toen moest ze het proberen en ik hielp een beetje, met een lijntje trekken enzo. Ging het wel heel goed! Ze heeft wel veel bevestiging nodig dan, want we moesten vaak kijken of het wel goed ging.
Oh vreetfases, dat betekent hier steevast een paar weken later een maat groterquote:Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef p_iglet het volgende:
Troel, Gefeliciteerd!!!
Goh volgens mij had hier iemand even wat voedingsstoffen in te halen. Er werd vakkundig een 2e portie eten van mijn bord gevist. En vervolgens nog een grote bak yoghurt weg gegeten.
Dat gebeurd hier niet zo vaak.
doel je op deze post?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:32 schreef mainedoll het volgende:
Volgens mij heeft Piglet dat ooit gezegd(jaaaren geleden
)
Mijn jongste eet tegenwoordig als een bouwvakkeren mijn oudste eet nog altijd slecht, zal ook geen verandering meer inkomen, denk ik
quote:Op donderdag 13 september 2007 18:02 schreef p_iglet het volgende:
even ter geruststelling de proffessor kindergeneeskunde van het sophia kinderziekenhuis verkondigd tijdens de colleges die hij geeft dat kinderen tussen de 1,5 en 7 kunnen leven op 1 glas melk en een halve krentenbol per dag. Als ze dan ook per week nog 1 stuk fruit of groente binnenkrijgen, dan schijnen ze zelfs geen tekorten qua voedingsstoffen op te lopen.
creatief aanbieden en varieren kan zeker nooit kwaad. Maar dwingen en negatieve sfeer creeeren rondom eten geeft vaak alleen maar meer problemen.
Maar voor alle ouders met slecht etende kindjes, veel suc6.
nee, stomtoevallig zag ik de kick van dat topic in FB en had dat topic door zitten lezenquote:Op maandag 16 januari 2012 21:57 schreef p_iglet het volgende:
Jemig DJMO heb jij ff mijn posthistorie door zitten spitten
er is basaal onderzoek gedaan naar allergieen etc. Maar vooralsnog groeit hij gewoon rond de -2,5SD lijn verder. Hij buigt dus nu niet verder meer af, alleen word de spreiding groter, dus lijkt het verschil met leeftijds en klasgenootjes ook groter.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:16 schreef trui het volgende:
p_iglet, is ook onderzocht of er sprake is van een groeistoornis?
David ook nog steeds, ik heb het hier vaker gemeld.quote:
nee, hij eet gewoon zo'n beetje niks, aleen brood, maar ik zocht ook niet naar tips verder hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:30 schreef _evenstar_ het volgende:
lily zit er niet een patroon in dat hij dingen van bepaalde structuur niet oid?
Dit lijkt me heel plausibel Evenstar. En wellicht was deze nare ervaring voor Arwen een bevestiging dat ze bepaalde (nou ja, understatement...) voedingsmiddelen echt écht niet kan verdragen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:43 schreef debuurvrouw het volgende:
En als het al lang goed gaat weet je misschien ook niet helemaal meer hoe pijn de reactie ook alweer deed.
Klopt Fleur is met haar 133 en 8 jaar 5 maanden ook niet groot en volgens haar zelfs de kleintste van de klas, maar volgens mij is dat meer omdat de rest groter is (en allemaal ouder).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Groot zijn zit ook niet echt in onze genen chaca, Isa ging ook pas met ruim 5 jaar over naar zitverhoger met rugdeel. Ze is nu 125cm en draagt kleren maat 5-6 jaar
Eten is geen issue hier op het moment... we zitten eigenlijk in een periode van smaakverbreding, veel nieuwe dingen uitproberen. Niet altijd even succesvol
dat zijn flinke voeten, moonah. trui.quote:
Top!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Thanks lily!!
Ze had vanmorgen op school een sticker verdiend omdat het fruit allemaal op was.
Juf zei al: ik probeer het wel eens, wie weet, vreemde ogen dwingen....
We hadden iets dergelijks toen jongste een jaar of 5 was. Stond hij buiten een boterham in z'n mond te proppen. We hebben er toen, instinctief eigenlijk, voor gekozen om tegen 'm te zeggen dat hij best wel mocht, maar dan liever in overleg. Omdat we anders niet weten wat er aan de hand is als hij ziek wordt, en hem misschien iets verbieden wat het probleem helemaal niet is (met duidelijk voorbeeld van iets wat hij lekker vond). Volgens mij heeft hij het daarna nooit meer gedaan. Hij heeft ook nooit meer zomaar behoefte gehad aan een boterham.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en iemand hier DE tip.. Arwen doet het supergoed, alleen nu heeft ze al 2 weken paar keer aan eten gezeten wat niet veilig voor haar is.. met als toppunt gisteren bij de AH stond een pak vermicelli open.. ging ze dat eten.. ( ik liep wat vooruit en zag dat ze wat in haar mondje had... en zat ze vervolgens dus op die vermicelli te knabbelen... ) niet handig en ze zit nu met een enorme bolle buik en buikpijn..
Straffen heb ik niet gedan want die pijn is straf genoeg... maar ze weet zelf niet uit te leggen waarom ze het doet..
Heeft hij pijn in z'n keel? Gezwollen klieren? Oudste had Pfeiffer toen ze 7 was en had dergelijke dingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:40 schreef Saffier het volgende:
Vorige week vrijdag was Tobias ineens heel heel erg moe. Om 16 uur lag hij vrijwillig in bed te slapen. Voor het eten heb ik hem wakker gemaakt en meteen daarna wilde hij weer naar bed. Leuk weekend gehad en zondag de hele dag in de dierentuin gelopen zonder iets aan hem te merken. Gister en vandaag is hij gewoon naar school gegaan maar vandaag ging hij ook weer uit zichzelf tegen 16.30 slapen. M. heeft geprobeerd hem wakker te maken voor het eten, zonder resultaat. Uurtje later heb ik het geprobeerd. zo tegen 18.15 uur en hij wilde alleen even wakker worden om een luier aan te doen, hij sliep meteen weer verderHij leek te ijlen maar zo te voelen heeft hij geen koorts.
Wat moet ik daar nu mee?
Ik zou het ook niks vinden Saffier.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:04 schreef Saffier het volgende:
Even aankijken nog maar en anders naar de ha. Maar ik vind het maar niets om eerlijk te zijn.
Ja, zo is het bij ons precies zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:57 schreef Saffier het volgende:
En vervsels worden hier eerst aan de muur gehangen met schilderstape en daarna langzaamaan gearchiveerdDe juf maakt een heel mooi plakboek met de leukste knutsels/lessen en daarom gooi ik de boel met een gerust hart weg.
Dit was zijn eerste verfsel, daarvoor een paar tekeningen, niet zo'n creabea typje. Hij zit nu aan een groepje vlakbij de verfhoek, dus blijkbaar nu het licht gezien. Want thuis verft hij wel graag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:50 schreef Moonah het volgende:
Leuk hè DF, die verfsels!Inmiddels gooi ik ze weg...
Stiekem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |