Klopt kan heel hard gaan en vooral met Wordpress websites.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:19 schreef JDx het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)igitale+raam+samsung
2 minuten geleden gepost, en nu al te vinden in Google, dat is ook wel eens anders geweest, damn! Hoe doen ze dat zo snel.
Ik heb gister enkele artikels geschreven, geen van alle te vinden op google..zijn wel te vinden op andere sites die het nieuws oppakken, inclusief links naar het bron artikel dus aan vindbaarheid kan het niet liggen..beetje frustrerend dit want dit kost me geldquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:19 schreef JDx het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)igitale+raam+samsung
2 minuten geleden gepost, en nu al te vinden in Google, dat is ook wel eens anders geweest, damn! Hoe doen ze dat zo snel.
Wow gaat lekker, zou je willen delen welke video? Ben benieuwdquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:28 schreef benx het volgende:
Youtube video viral gegaan, yea! (huidige inkomsten vandaag : 40 euro)
Lees je even in m.b.t beeldcitaatrecht, op deze manier mag je een foto bij een artikel plaatsen mits deze relevantie heeft met het artikel/van meerwaarde is voor het artikel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:44 schreef Razor21 het volgende:
En trouwens net 400 foto's verwijderd ivm auteursrecht (las wat berichten) en toen deed ikga nu enkel logo's posten van omroepen. In de toekomst zal ik gebruik maken van een betaalde fotodienst.
Beeldcitaatrecht lijkt mij in dit geval niet van toepassing. Het is immers niet het beeld zelf wat besproken wordt (alhoewel daar wel over te discussieren valt). Meer info:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:52 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Lees je even in m.b.t beeldcitaatrecht, op deze manier mag je een foto bij een artikel plaatsen mits deze relevantie heeft met het artikel/van meerwaarde is voor het artikel.
Auteursrecht is een tricky gebied, maar als je het goed aanpakt kunnen ze je niets maken.
Klopt, het is allemaal wat ingewikkeld en bepaalde dingen liggen niet eens vast.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:01 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Beeldcitaatrecht lijkt mij in dit geval niet van toepassing. Het is immers niet het beeld zelf wat besproken wordt (alhoewel daar wel over te discussieren valt). Meer info:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/beeldcitaat/
Volgens mij gaat het er in dit geval niet niet zo zeer om of je wel of niet ZELF gemaakte foto's van bijvoorbeeld bekende Nederland mag gebruiken, maar gaat het erom dat er foto's gebruikt worden die door andere fotografen gemaakt zijn.
quote:Een foto bij een overgenomen nieuwsbericht op een online medium, levert geen schending van het auteursrecht of het portretrecht op, maar valt onder het beeldcitaat, volgens het Gerechtshof Amsterdam: de functie van de foto bij het artikel is functioneel van aard, vergroot de zeggingskracht van het artikel en verbeeldt op doeltreffende wijze aard en inhoud van het aangesneden onderwerp.
Ik beheer zelf een voetbal site en daar hebben we ook nogal eens in de cliche gelegen met derden die geld wilde voor de foto in kwestie, vooralsnog altijd in het voordeel van mij opgelost.quote:Pas als op de afbeelding een zodanige nadruk komt te liggen dat zij in overwegende mate de functie van versiering verkrijgt, ga je de grenzen van het beeldcitaatrecht te buiten.
Een willekeurige maar kleine portretfoto van de auteur van een boek zou dus toegestaan zijn bij een boekbespreking. Ook die portretfoto draagt bij aan de boekbespreking; een indruk van de persoon van de auteur kan verhelderend of informatief zijn.
Hoe dan ook denk ik wel dat er een duidelijke relatie tussen het werk en de foto moet zijn. Bij een foto van de auteur is dat duidelijk het geval, maar bij zomaar een foto van een windmolen bij een boek over molens door de eeuwen heen is dat al heel wat minder duidelijk. Ik zou dan toch echt proberen een foto uit het boek zelf te gebruiken, in plaats van een heel andere molenfoto zomaar ergens van internet.
Ik zie op sommige torrent sites ook adsense staan..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:29 schreef blup het volgende:
Wat me trouwens opvalt is dat er duzends aan youtube filmpjes zijn met ads van mensen die duidelijk niet de rechtmatige eigenaar zijn...
Lopen die geen risico?
Gisteren ongeveer 20 keer meer verdiend dan op een normale dag, vandaag lijkt minstens dezelfde kant uit te gaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Januari en Februari beloven mooie maanden te worden
Wil liever niet site prijsgeven, maar vrij als ik de bron kijk is het:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:51 schreef De-Hamster het volgende:
Welk artikel is het? En heb je via je artikel je SEO op orde? M.a.w. zijn je Metatags al op zijn minst goed geformuleeerd? En heb je een mooi aantal woorden? 300-500 doet het het best meen ik?
Ik heb het nagekeken, maar artikels van enkele dagen geleden zijn nog steeds niet geindexeerd. Voor me site is het toch wel belangrijk dat het vrij vlot gebeurt, en gezien de artikels wel van her en der worden gelinked is er iets mis.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:12 schreef JortK het volgende:
Wat is dat toch met mensen dat artikelen binnen 2 minuten worden geindexeerd? Is het echt zo belangrijk?
ok! bij mijn zuster site is hij wel geindexeerd...zal nu nagaan of in de broncode er verschillen zitten..anders knip plak ik de source code en probeer ik het weer..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:13 schreef IcewindNL het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken, maar artikels van enkele dagen geleden zijn nog steeds niet geindexeerd. Voor me site is het toch wel belangrijk dat het vrij vlot gebeurt, en gezien de artikels wel van her en der worden gelinked is er iets mis.
Voor nieuwssites, zoals onder andere die van Razor heb je er niets aan als men zoekt op een nieuwsfeit of gerucht dat je dan pas aan het eind van de week vindbaar bent.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:12 schreef JortK het volgende:
Wat is dat toch met mensen dat artikelen binnen 2 minuten worden geindexeerd? Is het echt zo belangrijk?
Ja, staan als /%postname . Enkele plugins nu ge-update en weer geprobeerd.. Seo technisch is het wel goed. Probleem is dat google het hele artikel niet indexeert..zelfs met slechte seo zou het artikel wel naar voren moeten komen als je naar een unieke titel zoekt tussen haakjes, en dat gebeurt dus niet. Enkel de titelnaam in andere sites die mijn artikel oppikkenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:50 schreef De-Hamster het volgende:
Permalink instellingen ook goed staan? Althans dat zou kunnen helpen? Artikeltitel in de URL.
Netjes!! Mooie cijfers!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:36 schreef benx het volgende:
Ik ben hier stiekum aan het gek worden denk ik, Youtube: 90 euro tot nu toe en het is pas half 6! darn darn darn.
Eh,.met 2115 views moet je wel wat hoger liggen dan 0.75 lijkt me! Of bedoel je youtube? Wat is je ctr (ongeveer als je het niet precies wil zeggen?)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:48 schreef MetBas het volgende:
Zo, ik doe ook mee met Adsense nu. Gaat lekker. Volgens eigen statistieken heb ik afgelopen vier dagen sinds het begin 2115 views gehad, erg tevreden mee. Maar pas sinds twee dagen goedgekeurd voor Adsense, tot nu toe een whopping ¤0,75 mee verdiend.
Tussen die 2115 views zitten (vermoedelijk) redelijk wat bots (ik zie wel eens refferers als buzztalk en zo) en ook een paar dagen dat Adsense nog niet in werking was. Adsense zegt zelf dat ik maar een fractie van dat aantal bezoekers heb gehad, welgeteld 19.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:50 schreef IcewindNL het volgende:
[..]
Eh,.met 2115 views moet je wel wat hoger liggen dan 0.75 lijkt me! Of bedoel je youtube? Wat is je ctr (ongeveer als je het niet precies wil zeggen?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |