Je bespeurt volgens mij verkeerd. Ik volg je iig niet.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:38 schreef Ticker het volgende:
Bespeur ik hier dat de afkeur voor Sanpaku te maken zou hebben met 'bezetenheid'?
Weet jij iets dat ik niet weet?
Verketterde wetenschap.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:40 schreef Gray het volgende:
Voor zij die toch wat meer de wetenschap achter karakterschetsen op basis van uiterlijke kenmerken willen hebben, wikipedia helpt:
[..]
Ik weet dat ie een briljant manipulator is en dat mensen voor hem gingen moorden, maar veel meer dan dat weet ik niet van hem.quote:
Helter Skelter is een goed beginpunt, mocht je meer willen weten.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik weet dat ie een briljant manipulator is en dat mensen voor hem gingen moorden, maar veel meer dan dat weet ik niet van hem.
Je schrijft ze toch geen liefdesbrieven hé?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb een morbide fascinatie voor serial killers en voor Manson.
Hij is ook zeker niet honderd, maar dat weet ie paradoxaal genoeg zelf ook. En hij weet het uit te buiten, ter meerdere eer en glorie van het 'icoon' Charles Manson.
Ja, daar heb ik zeker van gehoord en heb ook wel een paar docu's over hem gezien in het verleden. Is alleen allemaal niet zo blijven hangen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helter Skelter is een goed beginpunt, mocht je meer willen weten.
Een heuse LOL!quote:Op maandag 16 januari 2012 22:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je schrijft ze toch geen liefdesbrieven hé?
Heb je de ogen van die hond van 'm wel eens goed bekeken?quote:
Kan me iets bij een dergelijke fascinatie voorstellen. Manson zit toch nog vast, begreep ik? Of is ie ter dood veroordeeld?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een heuse LOL!
Maar nee, mijn fascinatie betreft de psychologie erachter ... En ook een beetje het gruwelijke 'hoe'.
Daarbij: mijn favorieten (...) zijn toch allemaal al dood.
Kijk die docu's!! Echt een aanrader.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:55 schreef Copycat het volgende:
Manson zit nog vast en maakt elke keer weer een theater van zijn parole meetings. Die man is vanaf zijn jeugd al geïnstitutionaliseerd.
Ik ga me eens inlezen in de West Memphis Three, zegt me zo een, twee, drie niks.
Nice!! Heb je nog plek?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:58 schreef Copycat het volgende:
Ik wilde in bed eigenlijk nog een aflevering van waking the dead gaan kijken, maar ga even op zoek naar deze drie lieverdjes.
Ken je hem niet? Dat is knip... en plakquote:
Dat zijn geen Sanpaku ogen... maar ik snap welk punt je probeert te makenquote:
Ik snapte je punt, maar verzamel ze dan in 1 post ofzo. Kun je makkelijker vergelijken ookquote:Op maandag 16 januari 2012 23:04 schreef Knip het volgende:
Het punt dat ik probeer te maken is te kijken naar personen die bekend staan als machtswellusteling of psychopaat (al dan niet geacteerd). Als de stelling klopt, zou er iets van terug te vinden moeten zijn.
Of zie ik het verkeerd? Is het voorbeeld van JFK voldoende om de stelling te onderbouwen?
Volgens mij ook niet, alhoewel voor de profielschets van een president misschien wel een zekere zucht naar macht noodzakelijk is. JFK was, voor zover ik weet, niet extremer dan andere presidenten.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snapte je punt, maar verzamel ze dan in 1 post ofzo. Kun je makkelijker vergelijk ook
JFK was geen psychopaat of machtswellusteling, voor zover ik weet
Ik ben het met je eens. Ik ben ook niet overtuigd, maar er zou een kern van waarheid in kunnen zitten.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:10 schreef Knip het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet, alhoewel voor de profielschets van een president misschien wel een zekere zucht naar macht noodzakelijk is. JFK was, voor zover ik weet, niet extremer dan andere presidenten.
Ik had de foto's idd beter in één post kunnen verzamelen, excuses daarvoor.
Mijn punt blijft nog steeds dat ik de stelling elke onderbouwing vind missen. Karaktereigenschappen relateren aan lichaamsvormen doet erg Lombroso-achtig aan.
http://www.oogartsen.nl/o(...)opathie_schildklier/quote:Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens... nu ik wat meer voorbeelden heb gezien, begin ik de indruk te krijgen dat het fenomeen Sanpaku vooral voorkomt bij mensen met de wat bollere (meer uitpuilende) ogen. Mocht dat kloppen, dan is het logisch dat er meer van het oogwit te zien is.
Duidelijk voorbeeld. Lijkt me stug dat dit door zijn vele facelifts is veroorzaakt iig.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:25 schreef Ticker het volgende:
Wie van de 4
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
4)
[ afbeelding ]
Dat zou je misschien kunnen zeggen, maar ik ben liever wat voorzichtiger in het trekken van dergelijke conclusies.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:37 schreef Ticker het volgende:
Zoals je zelf ook kunt zien, Sanpaku is een geestelijk aandoening en niet chronisch. Het is namelijk niet altijd aanwezig bij deze mensen.
Stallone vervangen? Net als Paul McCartney zeker.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zou je misschien kunnen zeggen, maar ik ben liever wat voorzichtiger in het trekken van dergelijke conclusies.
De link waar ik mijn foto's vandaan heb, beweert zelfs dat Stallone vervangen is door een ander en dat de echte Stallone Sanpaku ogen heeft.
http://www.whale.to/b/sylvester_stallone.html
Hier ook nog veel Sanpaku voorbeelden:
http://www.whale.to/c/sanpaku_eye.html
Geen idee wat het verhaal er achter is... er staat weinig tekst bij.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:54 schreef Knip het volgende:
[..]
Stallone vervangen? Net als Paul McCartney zeker.
Lijkt me meer voor de hand liggend ja.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 07:21 schreef starla het volgende:
Stallone heeft gewoon eem facelift gehad.
Nee, wel verschillende hersenfuncties.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Er bestaan volgens jou twee soorten hersenen?
Dat wil ik helemaal niet. En ja de meeste opvattingen van Plato en Aristoteles zijn inmiddels ook achterhaald.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Op basis waarvan zie je dat? En wat noem je 'oude tijd'? En zijn bijvoorbeeld de redenaties van Aristoteles of Plato ook relikwieën uit die 'vergane tijd'?
Het lijkt mij nogal oppervlakkig geconcludeerd dat al wat niet in huidige Westerse 'wetenschap' is opgenomen daarom waardeloos is, zoals jij lijkt te willen zeggen.
Mooi. Have fun.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:59 schreef Copycat het volgende:
Paradise Lost, the child murders et cetera is binnen.
Ik lees trouwens dat ze uiteindelijk zijn vrijgelaten omdat het bewijs toch niet je van het is?
Vanavond morgenavond eens bekijken.
Dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 07:21 schreef starla het volgende:
Hij heeft zijn neus laten verbreden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 07:21 schreef starla het volgende:
Kom op.. en op die oude foto's geen blauwe ogen.. is toch een lens.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wel meer dan dat, zo te zien
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |