SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
DO YOU WANT TO BE A BODYBUILDAHHHOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
gewoon lekker afgetraind niets bijzondersquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:56 schreef Chuck_Norris het volgende:
DO YOU WANT TO BE A BODYBUILDAHHH
vanmiddag lekker getraind mensen![]()
Ja een leuke TT heeft ook zoveel meerwaarde.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Vandaag in de gym gezien: een spotter voor een gast die in de Smith aan het bench pressen was![]()
Verder erg goeie training gehad, weer 5 kg erbij voor squat, OHP en chest fly.
/dagboekConfidence through competence![]()
sommige gastenquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag in de gym gezien: een spotter voor een gast die in de Smith aan het bench pressen was![]()
en dan met 2 schijfjes van 10 eraan zeker
![]()
![]()
THAT BBC
Black genetics crew
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Zie ik regelmatig in de gym. Net als een guy die shoulder presses doet in de Smith met halve ROM, en achter z'n hoofd langs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
Verder erg goeie training gehad, weer 5 kg erbij voor squat, OHP en chest fly.
/dagboek
Of toch du vader?![]()
Dat doen echt veel mensen. MIND = BLOWN hoe ze daarop komen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zie ik regelmatig in de gym. Net als een guy die shoulder presses doet in de Smith met halve ROM, en achter z'n hoofd langs.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Hahaha, dit ja.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:27 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Zie ik regelmatig in de gym. Net als een guy die shoulder presses doet in de Smith met halve ROM, en achter z'n hoofd langs.
achterlangs schouder drukke jonngeuhhhh op stang met vaste baan
En dan kwart ROM met fucking veel gewicht + spotter.![]()
![]()
D'r is ook zo'n neger in mijn gym die mentaal niet helemaal in orde schijnt te zijn en dat zie je ook wel terug in zijn trainings methoden.
Hij pakt ALLES full stack / met zoveel mogelijk platters, het liefst in de smith, en dan echt extreem korte ROM en slechte form. Als je denkt mensen te hebben gezien die oefeningen met korte ROM deden, dat is echt niks vergeleken met deze kerel. Doet dan een paar reps met serieus 2-3 cm ROM en loopt vervolgens weg. Ruimt ook nooit z'n platters op, die laat 'ie altijd aan de Smith hangen.
Dat je inefficient traint moet je zelf weten, maar doe er in ieder geval niet aso bij.
Of toch du vader?![]()
Fuck yeah. Ik heb Brinta
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Sinds kort train ik ook in het studentensportcentrum in Eindhoven, mocht ik niet kunnen kiezen tussen gyms.
Vrienden van mij moeten allemaal verplicht een cursusje volgen en worden daar geïndoctrineerd door de instructeur dat apparaten 40% effectiever zijn dan los(bron?) en moeten op die dingen hun 1RM bepalen(eerste les).
Vandaag, allemaal thuis ivm spierpijn -.-'BEASTMODE![]()
Handdoek om de bar met Deadlifts, betere grip + schenen blijven heel!
Win-win
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Ja, dat doe ik ook, voor betere grip en om de enorme pijn in mijn handpalmen te voorkomen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:30 schreef robuust89 het volgende:
Win-win
Maar schenen heb ik nooit last van, ik denk ook niet dat je daar last van zou moeten hebben, dus niet de bar langs je schenen laten glijden.This isn't even my final form.![]()
Deadliften jullie in een korte broek ofzo? Ik rol hem ook over mijn schenen, maar gewoon lange broek aan en nergens last van. Handen gaan wel pijn doen na een tijdje, maar daar bijt ik me gewoon doorheen en minimaliseer het zoveel mogelijk door de bar zo ver mogelijk van mijn handpalmen vast te houden.
Handdoek om de bar durf ik niet, wel een paar keer geprobeerd maar ben echt bang dat dat ding er dan afrolt en de bar op mijn knieën valt.Er omheen knopen ofzo?
![]()
Je moet hem niet over je schenen rollen, het is de bedoeling dat je het gewicht tilt en beheerst. Je kan hem dus prima in de buurt van je schenen houden, zonder dat het gewicht op je schenen leunt en je daar - met of zonder korte broek - bezeert. Overigens draag ik een lange broek.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:56 schreef Panzermaus het volgende:
Deadliften jullie in een korte broek ofzo? Ik rol hem ook over mijn schenen, maar gewoon lange broek aan en nergens last van. Handen gaan wel pijn doen na een tijdje, maar daar bijt ik me gewoon doorheen en minimaliseer het zoveel mogelijk door de bar zo ver mogelijk van mijn handpalmen vast te houden.
Handdoek om de bar durf ik niet, wel een paar keer geprobeerd maar ben echt bang dat dat ding er dan afrolt en de bar op mijn knieën valt.Er omheen knopen ofzo?
![]()
Ver van de handpalmen afhouden helpt tegen het pijnlijke eelt, maar dan heb ik weer dat de bar van mijn handen lijkt te glijden omdat ik hem alleen nog houd met mijn vingers. De handdoek leg ik gewoon over de bar en dan goed knijpen met de volle hand.This isn't even my final form.![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je moet hem niet over je schenen rollen, het is de bedoeling dat je het gewicht tilt en beheerst. Je kan hem dus prima in de buurt van je schenen houden, zonder dat het gewicht op je schenen leunt en je daar - met of zonder korte broek - bezeert. Overigens draag ik een lange broek.![]()
Ver van de handpalmen afhouden helpt tegen het pijnlijke eelt, maar dan heb ik weer dat de bar van mijn handen lijkt te glijden omdat ik hem alleen nog houd met mijn vingers. De handdoek leg ik gewoon over de bar en dan goed knijpen met de volle hand.http://stronglifts.com/de(...)in-injury-technique/quote:5. The Bar Is Away From Your Body. What's the easiest way to shovel snow? With the blade close to your body? Or with the blade away from you? Obviously keeping the blade close to you is way easier because it gives you much better leverages. Well this same principle applies to Deadlifts: the closer the bar to you, the better the leverage, and thus the lesser the strain on your lower back.
That's why the bar should remain in contact with your legs from start to finish on the way up of Deadlifts. Start with the bar against your shins, roll it upwards, over your knees and thighs, until you've reached the lockout. Wear long pants to protect your shins and legs so you don't keep the bar from you.
Hij heeft zeker een punt hier.Succes man.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:11 schreef Levolution het volgende:
Ik ga maar eens trainen, heerlijk vroeg in de ochtend.![]()
![]()
Hoe dichter de bar bij je lichaam, hoe meer kracht en hoe minder kans op blessure (maar wel schaafwondjesquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je moet hem niet over je schenen rollen, het is de bedoeling dat je het gewicht tilt en beheerst. Je kan hem dus prima in de buurt van je schenen houden, zonder dat het gewicht op je schenen leunt en je daar - met of zonder korte broek - bezeert. Overigens draag ik een lange broek.![]()
Ver van de handpalmen afhouden helpt tegen het pijnlijke eelt, maar dan heb ik weer dat de bar van mijn handen lijkt te glijden omdat ik hem alleen nog houd met mijn vingers. De handdoek leg ik gewoon over de bar en dan goed knijpen met de volle hand.) Op je laagste punt moeten je schenen de bar raken, terwijl je omhoog gaat dirrigeer je de bar tegen je knieen en quads. Hoe verder van je lichaam, hoe meer je naar voren wordt getrokken door het gewicht.
"I want it in contact with your skin, the whole trip, from the floor to lock-out"
Ripster has spoken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Zith op 12-01-2012 09:32:43 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Heb wel bij de teruggaande beweging dat ik licht mijn knieën aantik, dat is vast niet de bedoeling
Zowel Rippetoad als cultheld Mehdi, can't be wrong.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe dichter de bar bij je lichaam, hoe meer kracht en hoe minder kans op blessure (maar wel schaafwondjes) Op je laagste punt moeten je schenen de bar raken, terwijl je omhoog gaat dirrigeer je de bar tegen je knieen en quads. Hoe verder van je lichaam, hoe meer je naar voren wordt getrokken door het gewicht.
"I want it in contact with your skin, the whole trip, from the floor to lock-out"
Ripster has spoken.Haha ik post wel vaker in dat Dieettopic, verbaas me er vaak echt over hoe stom sommige mensen daar kunnen zijn. Dan verbaast het me ook niet dat ze dik zijn zeg maar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:21 schreef 16meter het volgende:
[..]
Lees die topics toch niet man, pure zelfkwelling. Al die dikke kuthoeren die denken dat ze 'gezond slank' worden van 'lekker veel fruit en alleen maar Light producten'.En elkaar vooral ondersteunen in al die bullshit. Sterf.
Ook altijd leuk: posten over anabolen daar.
Of
quote:jíj begint over dat we niet moeten letten op "gezond/ongezond" maar naar micronutriënten moeten kijken... dan denk ik aan preparaten en whey-shakes enzo.![]()
![]()
![]()
Misschien buig je je knieen te snel, maar zolang je het niet te hard doen moet dat geen probleem zijnquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:46 schreef robuust89 het volgende:
Heb wel bij de teruggaande beweging dat ik licht mijn knieën aantik, dat is vast niet de bedoeling
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Leuke studie gelezen, wil ff delen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15615615
of in begrijpelijke taal:
http://muscleevo.com/getting-ripped/
Studie focust zich op het feit dat dikke mensen met veel vet erg makkelijk vet kwijt raken zonder lean body mass aan te spreken (en soms zelfs spieren kunnen bij maken). En dat mensen met een laag bf% erg moeilijk dat laatste beetje vet weg krijgen zonder spierafbraak.
De auteur van de studie geeft aan dat je lichaam maximaal 290 (+/- 25) kJ per kg lichaamsvet per dag, ofwel 69 (+/- 6) kcal per kg lichaamsvet per dag kan verbranden, zonder dat de lean body mass aangesproken hoeft te worden.
Dus: hoe minder vet je aan je lichaam hebt, hoe kleiner de energiedeficientie per dag mag zijn als je je lean body mass wil behouden.
Interessant.
[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 12-01-2012 10:27:50 ]Confidence through competence![]()
Trapbar for the ultimate victory, zeker icm magnesiumquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:30 schreef robuust89 het volgende:
Win-win
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Dat maakt het ineens logisch. Ik heb het ook, ben in de eerste paar maanden in redelijk tempo gewicht en FM kwijt geraakt, dat laatste beetje gaat nu tergend langzaam. Ik maak me er verder niet al te druk over, ik heb geen haast en ik zie nog steeds wekelijks verschil. Maar toch werkt het een beetje frustrerend, en inderdaad denk je dat je iets fout doet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:18 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke studie gelezen, wil ff delen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15615615
of in begrijpelijke taal:
http://muscleevo.com/getting-ripped/
Studie focust zich op het feit dat dikke mensen met veel vet erg makkelijk vet kwijt raken zonder lean body mass aan te spreken (en soms zelfs spieren kunnen bij maken). En dat mensen met een laag bf% erg moeilijk dat laatste beetje vet weg krijgen zonder spierafbraak.
De auteur van de studie geeft aan dat je lichaam maximaal 290 (+/- 25) kJ per kg lichaamsvet per dag, ofwel 69 (+/- 6) kcal per kg lichaamsvet per dag kan verbranden, zonder dat de lean body mass aangesproken hoeft te worden.
Dus: hoe minder vet je aan je lichaam hebt, hoe kleiner de energiedeficientie per dag mag zijn als je je lean body mass wil behouden.
Interessant.![]()
Voor mijn gevoel plateau ik al een tijdje op 12% bf, maar het gaat gewoon wat langzamer nu. Probeer elke dag 300-500 kcal onder behoefte te zitten, maar 't gaat wel traag.Confidence through competence![]()
Helaas is die in maar weinig sportscholen te vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:26 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Trapbar for the ultimate victory, zeker icm magnesium![]()
Fout.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat je daar last van zou moeten hebben, dus niet de bar langs je schenen laten glijden.![]()
Klopt, ik heb specifiek deze sportschool gekozen ook al moet ik 20 min rijden omdat ze dingen als een trapbar hebbenquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:53 schreef DjMark het volgende:
[..]
Helaas is die in maar weinig sportscholen te vinden.
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Da's idd jammer. Een trap bar kost 200-300 EUR. Een nieuwe machine vaak het tienvoudige, en dan komen ze weer met de zoveelste ab cruncherquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:53 schreef DjMark het volgende:
[..]
Helaas is die in maar weinig sportscholen te vinden.
Confidence through competence![]()
Magnesium mag niet in de gym hierquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:26 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Trapbar for the ultimate victory, zeker icm magnesium
Ik doe op het moment ook totaal geen cardio. De crosstrainers die ze hier hebben zijn helemaal kut. Hoewel, ik bedenk me nu dat ik een roeimachine zag benenden. Misschien dat die wat beter is dan die klote cross trainers. Hoewel ik denk dat het verschil vrij klein zal blijven tussen wel en geen cardio doen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
Voor mijn gevoel plateau ik al een tijdje op 12% bf, maar het gaat gewoon wat langzamer nu. Probeer elke dag 300-500 kcal onder behoefte te zitten, maar 't gaat wel traag.![]()
Waarom wil je lager dan 12%, zoveel massa had jij toch nog niet?quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
Voor mijn gevoel plateau ik al een tijdje op 12% bf, maar het gaat gewoon wat langzamer nu. Probeer elke dag 300-500 kcal onder behoefte te zitten, maar 't gaat wel traag.![]()
Naar 10% daarna slow bulken met minimale vetafzetting.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom wil je lager dan 12%, zoveel massa had jij toch nog niet?
Ik heb 88% vetvrije massa momenteel
Het is heel simpel: je moet voor jezelf een maximum vetpercentage afspreken waaronder je wil blijven, en een minimale vetpercentage waarboven je wil blijven. In dat werkgebied probeer je zoveel mogelijk lean mass te gainen. De grenzen die iedereen stelt is subjectief.Confidence through competence![]()
Als je altijd endo bent geweest is het best bevrijdend om een keer te kunnen zeggen dat je 10% BF hebt, of dat je nou heel veel massa hebt of nietquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom wil je lager dan 12%, zoveel massa had jij toch nog niet?![]()
![]()
Ja, het is ook deels psychologisch. Het feit dat ik voor het eerst m'n abzzz kan zien is zoiets als een concentratiekamp ecto (panzermausquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:24 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Als je altijd endo bent geweest is het best bevrijdend om een keer te kunnen zeggen dat je 10% BF hebt, of dat je nou heel veel massa hebt of niet) die voor het eerst in z'n leven z'n ribben niet meer kan tellen.
Confidence through competence![]()
gew beetjuh fit tog :$quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom wil je lager dan 12%, zoveel massa had jij toch nog niet?![]()
circuitje / complexje werkt volgens mij stukken beter dan een roeimasjien voor vetverlies, tenzij je echt compleet los gaat erop, elke x.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe op het moment ook totaal geen cardio. De crosstrainers die ze hier hebben zijn helemaal kut. Hoewel, ik bedenk me nu dat ik een roeimachine zag benenden. Misschien dat die wat beter is dan die klote cross trainers. Hoewel ik denk dat het verschil vrij klein zal blijven tussen wel en geen cardio doen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
True that.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:39 schreef mister_popcorn het volgende:
circuitje / complexje werkt volgens mij stukken beter dan een roeimasjien voor vetverlies, tenzij je echt compleet los gaat erop, elke x.![]()
Ben ik het mee eens
doe eens een circuitje barbell complex, begin eens met 5 KG aan elke kant van een Olympische stang en doe elke oefening 8 reps
- Rows
- Cleans
- Front Squat
- Military Press
- Back Squat
- Goodmornings
Alles vloeit mooi over in elkaar en je bent echt kapot na 3 a 4 setjes, ik doe nu 4 setjes met 40 KG (incl stang) en moet echt ff zitten erna hahaIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Heeft het eigenlijk nut om naast visolie ook flaxseed oil te nemen? En if so, wat is het verschil tussen die twee?![]()
I know, maar ik ben beperkt in cardio. Ik kan bijvoorbeeld niet hardlopen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
circuitje / complexje werkt volgens mij stukken beter dan een roeimasjien voor vetverlies, tenzij je echt compleet los gaat erop, elke x.
En ja, zo hard mogelijk gaan uiteraard op de roejmagine.![]()
Het gaat om de DHA en EPA die erin zit. Visolie heeft een betere verhouding. Als je daaraan komt, hoef je niks extra's uit flaxseed oil meer te nemen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef Snakey het volgende:
Heeft het eigenlijk nut om naast visolie ook flaxseed oil te nemen? En if so, wat is het verschil tussen die twee?Confidence through competence![]()
Ah so. Dat kan ik wel eens proberen ja.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef kidkash19 het volgende:
Ben ik het mee eens
doe eens een circuitje barbell complex, begin eens met 5 KG aan elke kant van een Olympische stang en doe elke oefening 8 reps
- Rows
- Cleans
- Front Squat
- Military Press
- Back Squat
- Goodmornings
Alles vloeit mooi over in elkaar en je bent echt kapot na 3 a 4 setjes, ik doe nu 4 setjes met 40 KG (incl stang) en moet echt ff zitten erna haha![]()
![]()
Okee, thanks.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het gaat om de DHA en EPA die erin zit. Visolie heeft een betere verhouding. Als je daaraan komt, hoef je niks extra's uit flaxseed oil meer te nemen.![]()
geen idee.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef Snakey het volgende:
Heeft het eigenlijk nut om naast visolie ook flaxseed oil te nemen? En if so, wat is het verschil tussen die twee?Eckte bazen doen sprinten op hun handenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:43 schreef Snakey het volgende:
I know, maar ik ben beperkt in cardio. Ik kan bijvoorbeeld niet hardlopen.![]()
![]()
Alles achter elkaar doorgaan neem ik aan, met minime rustpauze?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef kidkash19 het volgende:
Ben ik het mee eens
- Rows
- Cleans
- Front Squat
- Military Press
- Back Squat
- Goodmornings
Alles vloeit mooi over in elkaar en je bent echt kapot na 3 a 4 setjes, ik doe nu 4 setjes met 40 KG (incl stang) en moet echt ff zitten erna haha![]()
Ik doe dat op 4 vingers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:46 schreef Weissman het volgende:
Eckte bazen doen sprinten op hun handen![]()
![]()
![]()
Geen rustpauze, de bar mag de grond niet raken vanaf het begin tot eind. Je kan alles in 1x door doenquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alles achter elkaar doorgaan neem ik aan, met minime rustpauze?Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
je moet het zien als een grote set indd. Niet loslaten die bar.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alles achter elkaar doorgaan neem ik aan, met minime rustpauze?
Je kan ook eventueel meer kijken naar circuits, voor iemand met een handicap misschien iets beter. Bijv bw squats, optrekken, rdls', push up, en dan alles achter elkaar, ook zonder stoppen. De nadruk ligt iets minder op benen bij een circuitje (tenminste als je ze daarop inricht).hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Je kan het zo gek maken als je wilt zolang het maar logisch op elkaar volgt dus niet van Hang Cleans bv meteen doorgaan naar back squatsIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Het gaat juist steeds beter met m'n benen op het moment, dus dit ziet er goed uit.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:49 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je moet het zien als een grote set indd. Niet loslaten die bar.
Je kan ook eventueel meer kijken naar circuits, voor iemand met een handicap misschien iets beter. Bijv bw squats, optrekken, rdls', push up, en dan alles achter elkaar, ook zonder stoppen. De nadruk ligt iets minder op benen bij een circuitje (tenminste als je ze daarop inricht).
Ik zal vandaag eindelijk eens m'n prothesemaker bellen in NL om te vragen hoe zwaar ik m'n been kan belasten. Ik zit nu op 130 kilo leg press, maar kan makkelijk een kilo of 20 omhoog. De angst dat er wat gebeurt houdt me echter tegen. Niet zo'n zin om uit het niks ineens 150 kilo op 1 been tegen te moeten houden om niet opgevouwen te worden.![]()
![]()
Fuck, eergister kwam ik met squats iets te explosief omhoog waardoor ik een klein sprongetje maakte en nu heb ik echt dikke pijn in mijn linkervoet, kan er nog net heel moeizaam op lopen. Weet niet zeker of het daardoor kwam maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenken![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:21 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[..]
http://stronglifts.com/de(...)in-injury-technique/
Hij heeft zeker een punt hier.
[..]
Succes man.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe dichter de bar bij je lichaam, hoe meer kracht en hoe minder kans op blessure (maar wel schaafwondjes) Op je laagste punt moeten je schenen de bar raken, terwijl je omhoog gaat dirrigeer je de bar tegen je knieen en quads. Hoe verder van je lichaam, hoe meer je naar voren wordt getrokken door het gewicht.
Ripster has spoken.Ik bedoelde ook niet dat je de bar van je af moet houden (lijkt me zelfs onmogelijk met veel gewicht), ik verwoordde het alleen een beetje verkeerd met 'glijden'. Ik bedoelde 'schuren'.quote:
Dus wel de bar langs je benen houden, maar het lijkt me sterk dat het de bedoeling is dat je met de bar je schenen openschuurt. De bar moet weliswaar zo dicht mogelijk tegen je schenen aan, maar ze moeten er niet op leunen. Je tilt immers met je rug, niet met je schenen. Ik zie niet in waarom een correcte uitvoering dus pijn zou moeten doen aan de schenen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 12-01-2012 12:10:37 ]This isn't even my final form.![]()
Dat had ik ook een keer, mijn rug jeukte dus ik deed zonder er bij na te denken zo'n klein sprongetje.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:58 schreef seto het volgende:
Fuck, eergister kwam ik met squats iets te explosief omhoog waardoor ik een klein sprongetje maakte en nu heb ik echt dikke pijn in mijn linkervoet, kan er nog net heel moeizaam op lopen. Weet niet zeker of het daardoor kwam maar dat is de enige verklaring die ik kan bedenkenOok een poosje last van gehad.
![]()
![]()
Het hangt er mi vanaf hoe je trekt, meer vanuit je rug of meer vanuit je benen / heupen. Juist met je rug zou je wat meer last van je schenen moeten hebben, omdat de bar als t ware naar achteren omhoog getrokken wordt via de scheenbenen, van de zijkant bezien. Maar goed, dit ook nog in combinatie met de lengte en flexibiliteit van je limbs.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik bedoelde ook niet dat je de bar van je af moet houden (lijkt me zelfs onmogelijk met veel gewicht), ik verwoordde het alleen een beetje verkeerd met 'glijden'. Ik bedoelde 'schuren'.
Dus wel de bar langs je benen houden, maar het lijkt me sterk dat het de bedoeling is dat je met de bar je schenen openschuurt. De bar moet weliswaar zo dicht mogelijk tegen je schenen aan, maar ze moeten er niet op leunen. Je tilt immers met je rug, niet met je schenen. Ik zie niet in waarom een correctie uitvoering dus pijn zou moeten doen aan de schenen.
Daarnaast speelt ook mee hoe je scheenbenen erbij staan. Bij mij zelf zit links onder littekens, en die gaat regelmatig open zonder hoge sokken / plijsters erop. Met mij vele anderen btw, dus deadlift sokken zijn er niet voor niets.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik voel het wel aan m'n schenen, door m'n trainingsbroek heen. Bij m'n iets dikkere joggingbroek voel ik het uiteraard minder.
Het idee is ook dat je niet naar boven trekt, maar een beetje schuin naar achter (nee, niet door je schenen heen), dus geen wonder dat de bar een beetje over je schenen heen schuurt.
Zou me meer zorgen maken over je form als je dat niet doet, volgens mij plaats je dan teveel spanning op de erector ipv dat je naar boven gaat met je quads.Confidence through competence![]()
Als je geen deadlift kan uitvoeren zonder je onderrug te krommen/overbelasten, zonder dat je de stang langs je benen schuurt, moet je dan niet minder gewicht pakken?
Ik bedoel, de bar gaat bij mij echt wel langs mijn benen, mijn form is dus niet veel anders dan die van jullie (ik hou de bar echt niet centimeters van mijn scheen af). Punt is dat ik spierkracht (bovenrug, armen?) gebruik om de bar ook echt te tillen en op zijn plek te houden en dus niet alleen maar omhoog til terwijl dat ding langs mijn schenen schuurt, omdat ik geen moeite doe om de bar te balanceren.
Is het niet juist van belang dat oefeningen gebalanceerd uitgevoerd worden? Dat betekent dat je het gewicht dus moet tillen en niet alleen 'trekken'.This isn't even my final form.![]()
wordt een beetje vermoeiend. Je zit er gewoon naast. Er zijn veel mensen die hun schenen voelen / openhalen. Dat je het zelf nog niet helemaal begrijpt is absoluut niet erg, maar dat je blijft volharden wordt wel een beetje vervelend.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:18 schreef Levolution het volgende:
Als je geen deadlift kan uitvoeren zonder je onderrug te krommen/overbelasten, zonder dat je de stang langs je benen schuurt, moet je dan niet minder gewicht pakken?
Ik bedoel, de bar gaat bij mij echt wel langs mijn benen, mijn form is dus niet veel anders dan die van jullie. Punt is dat ik spierkracht (bovenrug, armen?) gebruik om de bar ook echt te tillen en op zijn plek te houden en dus niet alleen maar omhoog til terwijl dat ding langs mijn schenen schuurt, omdat ik geen moeite doe om de bar te balanceren.
Is het niet juist van belang dat oefeningen gebalanceerd uitgevoerd worden? Dat betekent dat je het gewicht dus moet tillen en niet alleen 'trekken'.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Wat een reactie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:22 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
wordt een beetje vermoeiend. Je zit er gewoon naast. Er zijn veel mensen die hun schenen voelen / openhalen. Dat je het zelf nog niet helemaal begrijpt is absoluut niet erg, maar dat je blijft volharden wordt wel een beetje vervelend.
Dus het is de bedoeling dat je je schenen opentrekt. Bedankt voor deze tip.This isn't even my final form.![]()
Het is de bedoeling dat je met de bar licht over je schenen schuurt. Het is een optimale compromis.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat een reactie.
Dus het is de bedoeling dat je je schenen opentrekt. Bedankt voor deze tip.
Het is een limitatie van een straight bar gebruiken. Met een trap bar heb je én anatomisch de beste beweging én geen schuurbeweging over je schenen.Confidence through competence![]()
Oh, dus je houdt wel degelijk controle over de bar, zodat de bar niet met al het gewicht tegen je schenen aankomt?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je met de bar licht over je schenen schuurt.
Waar heb ik ongelijk dan?This isn't even my final form.![]()
Nou, ik duw absoluut niet met mijn armen de bar loodrecht van mijn schenen weg nee, als je dat met controle bedoelt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Oh, dus je houdt wel degelijk controle over de bar, zodat de bar niet met al het gewicht tegen je schenen aankomt?Confidence through competence![]()
Ik ook niet en dat heb ik voor jouw post over dat ik ernaast zat al duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, ik duw absoluut niet met mijn armen de bar van mijn schenen weg nee, als je dat met controle bedoelt.
Knappe jongen die de bar van zich afhoudt zonder zich te bezeren.This isn't even my final form.![]()
We hebben het hier niet over 'centimeters erlangs', het hebben het hier over 100% contact met je lichaam, dat is een vereiste. Dit heeft niets met kromme rug te maken (ik weet niet waarom je dit noemt terwijl het nergens anders ter sprake wordt gebracht).quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:18 schreef Levolution het volgende:
Ik bedoel, de bar gaat bij mij echt wel langs mijn benen, mijn form is dus niet veel anders dan die van jullie (ik hou de bar echt niet centimeters van mijn scheen af). Punt is dat ik spierkracht (bovenrug, armen?) gebruik om de bar ook echt te tillen en op zijn plek te houden en dus niet alleen maar omhoog til terwijl dat ding langs mijn schenen schuurt, omdat ik geen moeite doe om de bar te balanceren.
Is het niet juist van belang dat oefeningen gebalanceerd uitgevoerd worden? Dat betekent dat je het gewicht dus moet tillen en niet alleen 'trekken'.
Het is niet de bedoeling dat je de bar tilt met je armen. Je trekt de bar omhoog met je quads, billen en onderrug (billen is target). Je armen worden vooral gebruikt om de bar tegen je lichaam te drukken (en dan bedoel ik niet super hard, maar wel zodat het altijd in contact is met je lichaam), dit doe je overigens met je rug (zie hier, armspieren zijn geen synergists, geen stabilizers, etc). Je houdt de bar op zn plek door het tegen je lichaam te houden, punt. Als je dit niet zo doet is je vorm fout. Als je je armen/schouders gebruikt om de bar iets van je af te tillen (heb het niet over centimeters), dan doe je het fout. Bij de deadlift trek je je lichaam licht naar achteren, waardoor de bar recht omhoog gaat. Als je je lichaam niet naar achteren brengt moet de bar wel een iets naar voren-gaande beweging maken en dit is fout.
Dat is het, echt. En bloed is niet het doel, 95% van de keren gaat het er lekker netjes tegenaan omhoog, maar soms ga je iets te snel of had je er al een beschadigde huid en dan komen er snel wondjes.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Vorige keer geen reactie gehad dus ik probeer het opnieuw:
citrus vruchten en andere zure troep maakt dat uit icm met creatine?![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Vorige keer geen reactie gehad dus ik probeer het opnieuw:
citrus vruchten en andere zure troep maakt dat uit icm met creatine?quote:De pH van maagzuur varieert tussen 1,35 en 3,50Confidence through competence![]()
Geloof me, mijn vorm is precies zoals jij het beschrijft. Echter corrigeer je (on)bewust ervoor dat de bar niet je schenen kapotschuurt of zelfs wegtikt zodat je struikelt. Denk na, als je dat niet zou doen, zou de bar dwars door je gebogen knie moeten. Zie ook het filmpje eerder in dit topic van Rippetoe. Het meisje glijdt over haar quads, waarbij de bar wel degelijk iets naar voren komt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:36 schreef Zith het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over 'centimeters erlangs', het hebben het hier over 100% contact met je lichaam, dat is een vereiste. Dit heeft niets met kromme rug te maken (ik weet niet waarom je dit noemt terwijl het nergens anders ter sprake wordt gebracht).
Het is niet de bedoeling dat je de bar tilt met je armen. Je trekt de bar omhoog met je quads, billen en onderrug (billen is target). Je armen worden vooral gebruikt om de bar tegen je lichaam te drukken, dit doe je overigens met je lats en rug (zie [url=http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBDeadlift.htmlhier[/url], armspieren zijn geen synergists, geen stabilizers, etc). Je houdt de bar op zn plek door het tegen je lichaam te houden, punt. Als je dit niet zo doet is je vorm fout. Als je je armen/schouders gebruikt om de bar iets van je af te tillen (heb het niet over centimeters), dan doe je het fout. Bij de deadlift trek je je lichaam licht naar achteren, waardoor de bar recht omhoog gaat. Als je je lichaam niet naar achteren brengt moet de bar wel een iets naar voren-gaande beweging maken en dit is fout.
Dat is het, echt. En bloed is niet het doel, 95% van de keren gaat het er lekker netjes tegenaan omhoog, maar soms ga je iets te snel of had je er al een beschadigde huid en dan komen er snel wondjes.
Mijn punt is dat iedereen hier doet alsof je het gewicht zo hard langs je schenen moet schuren dat het kapot moet gaan. Als je schenen niet kapot gaan (ik neem aan dat dit het geval is bij jullie, op enkele schrammen na), dan ben je dus al aan het corrigeren. Ik weet wat je bedoelt, de bar moet recht omhoog. Maar hoe je het ook wendt, het is niet de bedoeling dat je elke keer opzettelijk gaat bloeden.
edit: ik heb je post nog een keer doorgelezen en alles wat je zegt klopt. Deze post is dus geen tegenreactie op jou. Ik moet toegeven dat ik het een beetje verkeerd verwoord, maar mijn punt is dus dat ik vind dat het niet de bedoeling is dat je je schenen opentrekt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Levolution op 12-01-2012 12:47:52 ]This isn't even my final form.![]()
Ik hoor ook vaak de bro-science dat je creatine echt moet oplossen voordat je het drinkt. Ik denk daarij vaak 'mja, als ik suikerkristallen opeet zonder dit op de lossen komt dit ook gewoon in mn bloed'. Wat denk jij ervan?quote:I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: