abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106809464
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2012 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De EU en de VS ontmantelen zou helpen.
Dan valt er toch niets meer te downloaden stelen.
pi_106809722
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ach, wat ik ermee bedoelde leek mij duidelijk maar hieronder dan nog eens, ter verduidelijking:

[..]

[..]

[..]

(En daarna zou je, jezelf misschien eens af kunnen vragen waarom je het (downloaden) wil en dan komen we eindelijk bij je echte beweegredenen. :') ^O^ )

Jij ziet downloaden klaarblijkelijk als iets fouts, maar downloadt zelf evengoed. Erkent daarin vervolgens geen enkele eigen verantwoordelijkheid. Nee, het ligt enkel en alleen aan het aanbod: het kan en daarom doe jij het.
Nee, ik zie downloaden niet als iets fouts, de redenen die gezocht worden om het te doen daarentegen wel. Foute beredenering van jouw kant dus. Zoals in al mijn posts, komt dat ook duidelijk steeds weer opnieuw naar voren, jij leest het alleen zoals jij dat graag wilt.
quote:
[..]

[..]

Daarbij doe je de eerlijke beweegredenen van anderen die downloaden af als onzin en is de zeer neerbuigende wijze waarop je hen en hun inbreng wegzet/afserveert
Ik mag toch wel zeker tegen argumenten geven? Of is dat verboden in een discussie? Sorry in dat geval... :')
quote:
[..]

met geen mogelijkheid goed te praten. Maar als meneer uitgescholden wordt is hij wel de eerste die het op zich neemt terug te schelden, en hoe: :')
Eye for an eye. Niet beginnen met slaan, wel terug slaan. En dat soort shizzle. ;)
quote:
[..]

Ook je geneigdheid om anderen te (willen) denken en spreken vind ik zeer ergerlijk, te meer daar je in beide nou niet bepaald uitblinkt. :')
Je mist het woordje 'voor' in je eerste zin, dus dan blinken we gewoon samen niet uit in denken en schrijven. Iets met een pot en ketel. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-01-2012 19:17:25 ]
pi_106809789
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat ik geen DVD wil. Ik hoef die serie geen tweede keer te zien. Dus ik ga echt geen 40 euro neerleggen voor een TV serie op Bluray die ik daarna nooit meer aanraak. Bovendien wil ik het kunnen zien OP DE DAG DAT HET OP DE USA TV VERSCHIJNT. Niet een half jaar later als het eindelijk in de winkel ligt. Muziek komt ook niet gefaseerd uit, dat is wereldwijd beschikbaar.

Het is een prima argument, of je dat nu leuk vindt of niet. Sta toe dat die series in Nederland tegen betaling kunnen worden gestreamed. Anders blijft downloaden de enige optie die we hebben.
Mag ik ook je salaris kopieeren? Het zijn tenslotte maar wat bitjes.
EN IK WIL DE SERIE AL KUNNEN ZIEN NOG VOORDAT HET OP DE SNIJTAFEL LIGT!
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:10:02 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106809859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:07 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Kopieer maar een eind weg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_106809989
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kopieer maar een eind weg.
Geprobeerd, maar de ING accepteert het kopieercommando helaas niet als ik het gestorte salaris voor me heb. :'(
pi_106810073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, ik zie downloaden niet als iets fouts, de redenen die gezocht worden om het te doen daarentegen wel. Foute beredenering van jouw kant dus. Zoals in al mijn posts, komt dat ook duidelijk steeds weer opnieuw naar voren, jij leest het alleen zoals jij dat graag wilt.

[..]

Ik mag toch wel zeker tegen argumenten geven? Of is dat verboden in een discussie. Sorry in dat geval... :')

[..]

Eye for an eye. Niet beginnen met slaan, wel terug slaan. En dat soort shizzle. ;)

[..]

"Onzin" en "nee, omdat het kan" zijn geen agumenten. :)

Verder blijkt uit o.a. je gebruik van "rechtvaardigen" wel degelijk dat in jouw beleving downloaden een rechtvaardiging behoeft en dus verkeerd zou zijn. Dat standpunt beargumenteer je overigens wel:

quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef RealBizkit666

[..]

Dan verhuis je toch naar de USA?

Een maatschappij die series maakt, krijgt in eerste instatie geld door reclamegelden en het verkopen van de serie aan andere zenders. Een zender in Nederland gaat niet zomaar een serie kopen, die willen namelijk iets kopen wat reclamegelden kan opbrengen. Daardoor komt het niet meteen hier op TV. Als die zender geen geld krijgt, dan kunnen ze ook geen series maken. Dit staat los ervan of ze er veel winst op maken (die bedragen vind ik ook absurd, maar dit is de instelling van elk bedrijf, niet alleen die films/series/muziek maken).
^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_106810224
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

"Onzin" en "nee, omdat het kan" zijn geen agumenten. :)

Verder blijkt uit je gebruik van "rechtvaardigen" wel degelijk dat in jouw beleving downloaden een rechtvaardiging behoeft en dus verkeerd zou zijn. Dat standpunt beargumenteer je overigens wel:

[..]

^O^
Prima voor jou. ^O^
pi_106810280
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Prima voor jou. ^O^
Je hebt er echt geen erg in hoe sneu je hier bezig bent en hoe ongeloofwaardig je gedraai is, he?
Je suis Charlie Sheen
pi_106810598
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

Je mist het woordje 'voor' in je eerste zin, dus dan blinken we gewoon samen niet uit in denken en schrijven. Iets met een pot en ketel. :')
quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 14-01-2012 18:59:25 ]
Iets wat ik al opmerkte voor jouw reactie ook maar gepost was. Wat deze draai nog triester maakt is dat je deze twee zinnen zelf nóg later aan jouw post hebt toegevoegd:
quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-01-2012 19:17 ]
En als we dan toch met het tellen (en plaatsen) van zinnen bezig zijn; het is de enige zin in je (onvolledige) quote of de laatste zin van mijn post. :')

Wil het lukken ja, de stoere Fok!ker spelen? :D
Je suis Charlie Sheen
pi_106811628
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Iets wat ik al opmerkte voor jouw reactie ook maar gepost was. Wat deze draai nog triester maakt is dat je deze twee zinnen zelf nóg later aan jouw post hebt toegevoegd:

[..]

En als we dan toch met het tellen (en plaatsen) van zinnen bezig zijn; het is de enige zin in je (onvolledige) quote of de laatste zin van mijn post. :')

Yup. Echt vet he... _O_
Ik probeer jou een beetje na te doen, jij als echte stoere FOK!ker wil ik natuurlijk als voorbeeld hebben. _O_

Ik download omdat ik het wil inderdaad (en ja, je hebt gelijk dat het 'wil' moet zijn, en niet 'kan') en ik ga geen vage reden bedenken.

En nu ga ik een aantal regels typen met aannames en zo, het is dat je het weet alvast:

Serie die in de VS draait, en hier niet:
"Ik download die serie omdat hij hier niet wordt uitgezonden."

Serie die tegelijk hier wordt uitgezonden, maar om 15.00 's middags:
"Ik download die serie omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil."

Serie die hier tegelijk wordt uitgezonden en op het perfecte tijdstip:
"Ik download die serie omdat ik geen reclame wil zien."

Serie die meteen bij release op DVD staat:
"Ik download die serie omdat ik die waarschuwingen niet kan skippen."

Serie waar dat weer niet niet bij is:
"Ik download die serie omdat hij te duur is."

Serie die maar 1 euro kost:
"Ik download die serie omdat ik dan nergens heen hoef te gaan en niet hoef te wachten."

Er wordt altijd wel iets bedacht om die serie dan maar te downloaden, terwijl wat die mensen dan eigenlijk bedoelen:
"Ik download die serie omdat ik het wil (zien)."

En dat is wat ik in al mijn posts duidelijk aan het maken ben. En hetzelfde telt voor muziek, software, eBooks, enz. :)
pi_106811669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hetzelfde, niet beter. ;)

Dat stukje wat een aantal post terug stond, impliceerde dat illegaal altijd beter was dan het origineel. En wat let je om de muziek zelf om te zetten in een formaat waarmee je meer op een CD/DVD krijgt?

En fysiek zal nog wel een flink tijdje blijven bestaan, zeker als je ziet wat de mobiele providers doen met betrekking tot datalimieten en prijzen. Ik moet er niet aan denken dat ik honderden euro's per maand moet gaan betalen zodat ik wat muziek in mijn auto kan streamen... ;)
"Beter" hoeft niet per se te verwijzen naar de kwaliteit. En waarom zou je in godsnaam zelf liedjes op een CD gaan branden? Dat slaat al helemaal nergens op. Een harddisk / flash geheugen is veel handiger.
pi_106811701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:04 schreef Trog het volgende:

[..]

"Beter" hoeft niet per se te verwijzen naar de kwaliteit.
In de tekst waar ik de eerste keer heen verwees wel:
quote:
Illegaal = betere kwaliteit
quote:
En waarom zou je in godsnaam zelf liedjes op een CD gaan branden? Dat slaat al helemaal nergens op.
MP3 CD's/DVD's. Die kunnen dan weer afgespeeld worden in de auto. ;)
Dat is nog steeds gangbaarder dan USB-aansluitingen, en iPod aansluitingen. :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:06:55 #263
356891 Abed
hooggeleid
pi_106811734
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

[..]

:')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_106811805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

MP3 CD's/DVD's. Die kunnen dan weer afgespeeld worden in de auto. ;)
Dat is nog steeds gangbaarder dan USB-aansluitingen, en iPod aansluitingen. :)
Ga jij maar eens een aantal liedjes toevoegen op je zelf gebrande CD. Dat is lang niet zo makkelijk.
pi_106812014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:08 schreef Trog het volgende:

[..]

Ga jij maar eens een aantal liedjes toevoegen op je zelf gebrande CD. Dat is lang niet zo makkelijk.
Dat zal best, maar als je geen andere mogelijkheid hebt, zul je moeten. ;)
pi_106812679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:14 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar als je geen andere mogelijkheid hebt, zul je moeten. ;)
..er zijn dus wel andere mogelijkheden.
pi_106813010
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 20:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Yup. Echt vet he... _O_
Ik probeer jou een beetje na te doen, jij als echte stoere FOK!ker wil ik natuurlijk als voorbeeld hebben. _O_

Ik download omdat ik het wil inderdaad (en ja, je hebt gelijk dat het 'wil' moet zijn, en niet 'kan') en ik ga geen vage reden bedenken.

En nu ga ik een aantal regels typen met aannames en zo, het is dat je het weet alvast:

Serie die in de VS draait, en hier niet:
"Ik download die serie omdat hij hier niet wordt uitgezonden."

Serie die tegelijk hier wordt uitgezonden, maar om 15.00 's middags:
"Ik download die serie omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil."

Serie die hier tegelijk wordt uitgezonden en op het perfecte tijdstip:
"Ik download die serie omdat ik geen reclame wil zien."

Serie die meteen bij release op DVD staat:
"Ik download die serie omdat ik die waarschuwingen niet kan skippen."

Serie waar dat weer niet niet bij is:
"Ik download die serie omdat hij te duur is."

"Ik download die serie omdat ik dan nergens heen hoef te gaan en niet hoef te wachten."

Er wordt altijd wel iets bedacht om die serie dan maar te downloaden, terwijl wat die mensen dan eigenlijk bedoelen:
"Ik download die serie omdat ik het wil (zien)."

En dat is wat ik in al mijn posts duidelijk aan het maken ben. En hetzelfde telt voor muziek, software, eBooks, enz. :)
Volgens mij noem je hier met uitzondering van:

quote:
valide redenen waarom downloaden simpelweg gunstiger is.

Kijk voor de grap eens naar rtlgemist, uitzendgemist en sbsgemist: als ik een programma van één van deze omroepen terug wil zien dan download ik dat niet, dan bezoek ik gewoon voorgenoemde sites. Reclame neem ik voor lief omdat het simpelweg de gemakkelijkste optie is. (Al is de nzb ook zo gevonden en geopend, het loont niet.)

In de vs kun je op hulu ook gemiste afleveringen terugzien Als Nederland qua uitzenden gelijk zou lopen met de VS, zoals canada met een aantal series doet, of Groot-Britanie met bepaalde series gedaan heeft en afleveringen op vergelijkbare wijze online terug te kijken zouden zijn, eventueel tegen een vaste maandelijkse vergoeding, dan zouden volgens mij zat mensen dat doen.

Het merendeel van de mensen zit helemaal niet te wachten op een reusachtig eigen media-archief, die willen inderdaad zoals jij 't stelt gewoon kijken. 't Is dan ook aan de legitieme contentaanbieders om dat mogelijk en aanlokkelijk te maken.

Met eindeloos herhalen en maanden of zelfs seizoenen achterstand kom je er niet meer. :)
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:13:27 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106813840
Brein maakt zich hard voor downloadverbod

GRONINGEN – Deze week bepaalde de rechter dat twee internetproviders toegang tot torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. "Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.

"Wij hadden Ziggo al eerder om een blokkade gevraagd", zegt Tim Kuik, directeur van piraterijbestrijder. "Vrijwillig wilden ze het niet doen. Een bodemprocedure is voor ons dan het laatste redmiddel." Brein sluit jaarlijks honderden websites af. In 2011 waren dat er 495, het jaar daarvoor 665.

De uitspraak van de rechtbank Den Haag is een novum en zet volgens Kuik de deur open naar een verdere blokkade. "Wij zullen nu ook andere accessproviders vragen om de toegang tot The Pirate Bay te blokkeren." Ziggo en XS4ALL, die de blokkade kregen opgelegd, zijn in hoger beroep gegaan.

Als het aan Brein ligt komt er op termijn een downloadverbod. "Niet om de gebruikers aan te pakken, maar de websites", aldus Kuik. Christiaan Alberdingk Thijm, advocaat van XS4ALL, werpt de vraag op wat voor land Nederland wil zijn: "Koploper in het bestrijden van piraterij of in het bedenken van innovatieve businessmodellen? Ik denk het tweede."

Koers

Alberdingk Thijm haalt de logica van Brein – dat er een verbod nodig is om websites die het downloaden faciliteren aan te pakken – onderuit door de stellen dat deze sites, blijkens de uitspraak van de rechtbank, ook aangepakt kunnen worden via de accessproviders. Hij maakt zich zorgen over de koers die Brein voorstaat.

"Dit is het kleine stukje China waarvan we als Nederland liever weg zouden willen blijven." De Tweede Kamer zit met het downloadvraagstuk in de maag. Leden Bontes, Elissen en Van Bemmel, allen PVV, stelden Kamervragen naar aanleiding van de uitspraak in de zaak Brein versus Ziggo en XS4ALL.

GeenStijl

"Zij baseren zich op een nieuwsbericht van GeenStijl", schampert Kuik. "Ik wil die Kamerleden adviseren om eerst eens het vonnis te lezen voor ze van leer trekken." Er is op dit moment geen Kamermeerderheid voor een downloadverbod. Maar de strijd is nog niet gestreden, denken NVPI-directeur Paul Solleveld en muziekuitgever André de Raaff (CTM).

"Ik hoop dat Teeven (Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven, VVD, red.]) goede argumenten bedenkt om nog wat partijen te overtuigen", zegt De Raaff. "En anders kan Brussel misschien nog wat doen om te zorgen dat het goed komt."

nu.nl
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:15:29 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106813910
'Piraterij is een kans voor artiesten, labels hebben het nakijken'

Er is iets aan het veranderen in de muziekwereld. Het 'probleem' van piraterij wordt niet meer zo vijandig benaderd in de muziekindustrie, maar wordt zelfs gezien als kans.
Volgens Bram Alkema, voorzitter van het panel The Piracy Dilemma tijdens Eurosonic, is het typerend dat we dit jaar praten over het dilemma van piraterij, in plaats van: 'we haten die rotzakken'. 'Piraterij is geaccepteerd, we weten: het gaat niet meer weg. De vraag is nu: hoe kunnen muzikanten overleven in deze nieuwe wereld?'

Volgens panellid Andra Leurdijk van onderzoeksbureau TNO zijn de opbrengsten uit de verkoop van cd's tussen 2000 en 2010 met 50 procent gedaald. Daar staat tegenover dat de verkoop van digitale muziek sterk stijgt en dat ook andere inkomstenbronnen stijgende zijn. Mensen betalen bijvoorbeeld meer dan ooit voor live-optredens. Uit een studie naar alle inkomstenbronnen uit muziek, blijkt dat dit over de gehele breedte stabiel is gebleven in de laatste 10 jaar.

Piraterij is een begrip uit de jaren '60, toen radiostations vanaf boten voor de kust 'illegale' zenders uitzonden. 'Dit heeft veel betekent voor de Nederlandse popmuziek en werd dan ook niet tegengegaan door platenmaatschappijen - die profiteerden hiervan. Moderne piraterij - het delen van muziekbestanden via internet - voelen de platenmaatschappijen in hun portemonnee', zegt Jille Sol - adviseur in business modellen.

Geen waarde
De muziekindustrie zoals deze was, werkt niet meer. 'Veel mensen hechten geen waarde meer aan fysieke muzikale producten', zegt gedragsdeskundige Tara Austin. Dat betekent niet dat de muziekindustrie verloren is. 'Het is vooral een probleem voor de oude muziekbedrijven, die zich nu vastklampen aan wetten om piraterij tegen te gaan - alsof we nog in de jaren '90 leven', zegt Austin. 'Domme' muzieklabels zullen volgens haar uitsterven - alleen innovatieve labels kunnen overleven.

Digitale muziekdiensten zoals iTunes en Spotify snoepen een boel inkomsten bij de labels weg. Dit betekent volgens Austin dat er veel verandert voor artiesten, maar niet dat artiesten slechter kunnen rondkomen van hun muziek. 'Als labels niet meer in staat zijn de muzikanten te helpen met marketing om veel naamsbekendheid te krijgen, moeten ze dit zelf doen.'

Harder werken
Het internet heeft ze veel middelen gegeven om dit te bereiken, met sociale media kunnen artiesten direct met fans communiceren. Iets wat labels van oudsher amper deden. Austin: 'Artiesten moeten harder werken en meer investeren om fans aan zich te binden. Geef in het begin al je muziek gratis weg, stimuleer piraterij. Het zorgt er ook voor dat artiesten tegenwoordig een veel hechtere en meer directe relatie hebben met hun fans. Als die binding er is willen fans graag betalen voor concerten en merchandise.'

De boodschap die de panelleden voor de muziekindustrie hebben is: 'Houd op met zeuren over verloren business modellen, creëer nieuwe!'

Volkskrant (Heleen van Lier)
pi_106813978
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:13 schreef AchJa het volgende:

GRONINGEN – Deze week bepaalde de rechter dat twee internetproviders toegang tot torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. "Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.

"Wij hadden Ziggo al eerder om een blokkade gevraagd", zegt Tim Kuik, directeur van piraterijbestrijder. "Vrijwillig wilden ze het niet doen. Een bodemprocedure is voor ons dan het laatste redmiddel." Brein sluit jaarlijks honderden websites af. In 2011 waren dat er 495, het jaar daarvoor 665.

De uitspraak van de rechtbank Den Haag is een novum en zet volgens Kuik de deur open naar een verdere blokkade. "Wij zullen nu ook andere accessproviders vragen om de toegang tot The Pirate Bay te blokkeren." Ziggo en XS4ALL, die de blokkade kregen opgelegd, zijn in hoger beroep gegaan.

Als het aan Brein ligt komt er op termijn een downloadverbod. "Niet om de gebruikers aan te pakken, maar de websites", aldus Kuik. Christiaan Alberdingk Thijm, advocaat van XS4ALL, werpt de vraag op wat voor land Nederland wil zijn: "Koploper in het bestrijden van piraterij of in het bedenken van innovatieve businessmodellen? Ik denk het tweede."

Koers

Alberdingk Thijm haalt de logica van Brein – dat er een verbod nodig is om websites die het downloaden faciliteren aan te pakken – onderuit door de stellen dat deze sites, blijkens de uitspraak van de rechtbank, ook aangepakt kunnen worden via de accessproviders. Hij maakt zich zorgen over de koers die Brein voorstaat.

"Dit is het kleine stukje China waarvan we als Nederland liever weg zouden willen blijven." De Tweede Kamer zit met het downloadvraagstuk in de maag. Leden Bontes, Elissen en Van Bemmel, allen PVV, stelden Kamervragen naar aanleiding van de uitspraak in de zaak Brein versus Ziggo en XS4ALL.

GeenStijl

"Zij baseren zich op een nieuwsbericht van GeenStijl", schampert Kuik. "Ik wil die Kamerleden adviseren om eerst eens het vonnis te lezen voor ze van leer trekken." Er is op dit moment geen Kamermeerderheid voor een downloadverbod. Maar de strijd is nog niet gestreden, denken NVPI-directeur Paul Solleveld en muziekuitgever André de Raaff (CTM).

"Ik hoop dat Teeven (Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven, VVD, red.]) goede argumenten bedenkt om nog wat partijen te overtuigen", zegt De Raaff. "En anders kan Brussel misschien nog wat doen om te zorgen dat het goed komt."

nu.nl
Schandalig. :') Zijn zij zelf nou zo dom of schatten ze het volk zo in? :')

En wat Teeven betreft:

:r
Je suis Charlie Sheen
pi_106837583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:55 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dan valt er toch niets meer te downloaden stelen.
quote:

[..]

...
Oeh, je bent er bijna! Nog even een paar seconden doordenken en je hebt door waarom downloaden niet stelen is; go girl!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_106837760
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:26 schreef trancethrust het volgende:

[..]

[..]

Oeh, je bent er bijna! Nog even een paar seconden doordenken en je hebt door waarom downloaden niet stelen is; go girl!
Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk. Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.
Ik heb het dan nog niet eens over mensen die alles downloaden wat ze vroeger sowieso origineel kochten.

Boeit het me? Nee niet echt. Alles wat top is koop ik gewoon origineel.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je nieuwe artiesten leert kennen juist door downloaden en dat je daarna het origineel koopt, op die manier is het juist een stimulans maar dat aantal zal niet opwegen tegen de categorie die niks meer origineel koopt.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:37:00 #273
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_106837889
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk. Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.
Ik heb het dan nog niet eens over mensen die alles downloaden wat ze vroeger sowieso origineel kochten.

Boeit het me? Nee niet echt. Alles wat top is koop ik gewoon origineel.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je nieuwe artiesten leert kennen juist door downloaden en dat je daarna het origineel koopt, op die manier is het juist een stimulans maar dat aantal zal niet opwegen tegen de categorie die niks meer origineel koopt.
Als je een auto koopt wil je toch ook eerst een proefrit voordat je hem koopt? Als een regisseur mij naait met een slechte film, naai ik hem door de film niet te kopen.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_106837950
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:37 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Als je een auto koopt wil je toch ook eerst een proefrit voordat je hem koopt? Als een regisseur mij naait met een slechte film, naai ik hem door de film niet te kopen.
Nee, want een film koop je om te kijken, die kijk je daarna niet nog 10 keer. Die auto koop je juist om er dagelijks gebruik van te kunnen maken.
pi_106838165
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:39 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Nee, want een film koop je om te kijken, die kijk je daarna niet nog 10 keer. Die auto koop je juist om er dagelijks gebruik van te kunnen maken.
Tuuuuuuuurlijk.......
pi_106839205
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk.
Nee, dat hangt van de prijs af. Twijfel ik en is ie 5 euro? Dan haal ik hem. Duurdere films koop ik alleen als ik weet dat ze goed zijn, zelfs als ik ze al gezien heb. En meestal niet in Nederlandse winkels waar ze je zonder uitzondering vragen om voorover te buigen bij de kassa.

quote:
Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.
Nee, onafhankelijk van wat ik doe (en wat jij denkt dat iemand doet), zijn er bij gebrek aan mogelijkheid tot downloaden nochtans twee verschillende mogelijkheden: de film wordt wel of niet gekocht. Dus nee, het is niet zeker dat inkomsten gemist worden.

quote:
Die zijn er inderdaad. Er zijn ook mensen die n.a.v. hun downloads meer films kopen dan voorheen, simpelweg omdat ze meer films zien en als zodanig ook goede films herkennen als ze dan toch in een winkel staan.

quote:
...
Precies. Het gaat om het gecombineerd effect. En die is positief (in de zin dat juist meer geld wordt uitgegeven); zie Ups & Downs, TNO, 2009.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 15 januari 2012 @ 19:06:24 #277
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_106840866
quote:

[..]

Wat een lulargument. :') Zeg dan niets man. Als je per se mijn waterdichte argumentatie wilt negeren omdat je niets meer te melden hebt, doe dat dan in stilte.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:11:20 #278
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_106841083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

Dan verhuis je toch naar de USA?
Nee, ik ga op de maan wonen, dan heb je pas goede sattelietonvangst!

Is dit alles wat jullie kunnen opbrengen qua argumenten? Wat een armoede.

quote:
Een maatschappij die series maakt, krijgt in eerste instatie geld door reclamegelden en het verkopen van de serie aan andere zenders. Een zender in Nederland gaat niet zomaar een serie kopen, die willen namelijk iets kopen wat reclamegelden kan opbrengen. Daardoor komt het niet meteen hier op TV. Als die zender geen geld krijgt, dan kunnen ze ook geen series maken. Dit staat los ervan of ze er veel winst op maken (die bedragen vind ik ook absurd, maar dit is de instelling van elk bedrijf, niet alleen die films/series/muziek maken).
Dan moeten ze maar een verdienmodel bedenken waarbij het wel kan. Waarom kan een website als www.hulu.com wel in de USA, maar niet in Europa? Als je naar die site gaat, roepen ze meteen ''sorry, jij bent een Europeaan, je mag geen gebruik maken van onze services''. Japanners zijn dan weer wel welkom, als enige.

Totale onzin. Tegenwoordig zijn we allemaal wereldburgers, dit idiote protectionisme moet maar eens van tafel.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:46:48 #279
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106842858
quote:
"Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.
En Tim met z'n kameraden van de platenmaatschappijen en uitgevers zijn de politie.
pi_106843535
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, ik ga op de maan wonen, dan heb je pas goede sattelietonvangst!

Is dit alles wat jullie kunnen opbrengen qua argumenten? Wat een armoede.
Dat is geen argument, maar een tip waarmee je het wel kunt zien. ;)
Het is dus armoede dat jij het verschil niet weet. :')
quote:
[..]

Dan moeten ze maar een verdienmodel bedenken waarbij het wel kan. Waarom kan een website als www.hulu.com wel in de USA, maar niet in Europa? Als je naar die site gaat, roepen ze meteen ''sorry, jij bent een Europeaan, je mag geen gebruik maken van onze services''. Japanners zijn dan weer wel welkom, als enige.

Totale onzin. Tegenwoordig zijn we allemaal wereldburgers, dit idiote protectionisme moet maar eens van tafel.
Het argument is winst (of geld), en dat leg ik je ook netjes uit als echt argument in de regels daaronder. Het zal niet gebeuren omdat er waarschijnlijk meer geld mee te verdienen is door ze te verkopen aan andere landen. Ook kunnen die er dan weer geld mee verdienen. Het is puur kapitalisme waarom het niet gebeurd op dit moment. Deze maatschappijen willen gewoon zo veel mogelijk winst behalen.

Meer argumenten zijn er gewoon niet. Het draait allemaal om winst. Zoals bij elk commercieel bedrijf.
pi_106843576
Wat ik mij afvraag, hoe zit dit nou eigenlijk met netneutraliteit?
  zondag 15 januari 2012 @ 20:30:21 #282
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106844912
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:13 schreef AchJa het volgende:

Koers

GeenStijl

nu.nl
Het is gewoon compleet gestoord en tegen het misdadige aan wat hier gebeurt.

Incompetentie binnen de rechterlijke macht. Een private organisatie die zojuist door een rechter de macht over het internet heeft gekregen en dat direct gebruikt om censuur toe te passen. Het recht op vrije informatie (en privacy) is en wordt door juridische wanstaltigheden zwaar aangetast, en onze regering laat Tim Kuik gewoon zijn gang gaan.

En dit is nog maar het begin. Meerdere stappen gaan volgen, voor meer controle, toezicht, invloed en macht voor de grote groep criminelen die zich achter Brein schaart, zodat ze er zeker van kunnen zijn dat alleen zij het voor het zeggen hebben.

En het zou niet Nederlands zijn als hier geen verbod bij komt kijken. Teeven gaat nog even wat goede argumenten bedenken; ik verwacht angst zaaien, nietszeggende statistieken en een dictatoriaal staaltje anti-piraterij-propaganda binnenkort.
pi_106849797
Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat de zogenaamde schade is die de industrie oploopt door downloaden...

Laatst stond in het nieuws dat de bioscopen een zeer succesvol jaar achter de rug hadden. En net alsof die acteurs/actrices en zangers/zangeressen/bands in een rijtjeshuis in Woensel-west wonen :')

Als downloaden opeens niet meer mogelijk is, ga ik echt geen 30 euro voor een cd of blu-ray betalen, flikker toch op :')
  zondag 15 januari 2012 @ 22:19:09 #284
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106852013
Waarschijnlijk kijken ze meer uit naar de bedragen die ze van downloaders kunnen eisen als ze de wetten en rechters genoeg gemanipuleerd hebben.

In de VS ben je goed de sjaak als het echt op een rechtszaak aankomt betreffende je downloadgedrag. Het kan echt duizenden tot tienduizenden dollar boete per nummer worden 8)7

Hoe komen ze aan die bedragen eigenlijk?
  zondag 15 januari 2012 @ 22:25:31 #285
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106852343
Kan iemand met economie mij trouwens uitleggen hoe die platenmaatschappijen en consorten de door downloaders misgelopen winst berekenen?

Lijkt mij echt onmogelijk.
  zondag 15 januari 2012 @ 22:30:11 #286
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106852587
quote:
5s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kan iemand met economie mij trouwens uitleggen hoe die platenmaatschappijen en consorten de door downloaders misgelopen winst berekenen?

Lijkt mij echt onmogelijk.
Da's een mix van Yin-Yan, chai-chi en fingerspizefühl ^O^.
  maandag 16 januari 2012 @ 17:48:12 #287
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106877210
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe komen ze aan die bedragen eigenlijk?
Via peer to peer netwerken wissel je zo'n nummer met 10.000.000 gebruikers ook, ze gaan er voor het gemakt vanuit dat 90% dat nummer gekocht hadden als ze het niet van jou gedownload hadden, en als een nummer dan 5 dollar kost is het dus 45.000.000 dollar schade. Om je te matsen en omdat je berouw toont, 'schikken' ze dan wel even voor 450.000 dollar. Het draait voor een groot deel op de angst dat je echt veroordeeld zou worden voor de volledige 'schade' van tientallen miljoenen en je dus maar schikt voor een paar ton.

quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:30 schreef PiRANiA het volgende:
Da's een mix van Yin-Yan, chai-chi en fingerspizefühl ^O^.
Downloaden is stelen. Een song is zegmaar een paar dollar waard. Dat heb je 'gestolen'. Daar komt het min of meer op neer. Wat me meer verbaast is dat de gemiddelde jury niet gewoon heel hard fuck you roept tegen zo'n eis.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 16 januari 2012 @ 18:34:48 #288
136730 PiRANiA
pi_106878871
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef Catbert het volgende:
[..]

Downloaden is stelen. Een song is zegmaar een paar dollar waard. Dat heb je 'gestolen'. Daar komt het min of meer op neer. Wat me meer verbaast is dat de gemiddelde jury niet gewoon heel hard fuck you roept tegen zo'n eis.
Een song is mij geen dollar waard.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:36:27 #289
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106878950
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:34 schreef PiRANiA het volgende:
Een song is mij geen dollar waard.
No shit sherlock.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106879713
Wel grappig. Nu gaat Ziggo 3 zenders van HBO uitzenden voor ¤ 15 euro per maand en dus komen de Amerikaanse series veel eerder op TV in Nederland, is dit de eerste reactie op tweakers:
quote:
haha die zijn echt gek bij ziggo wie gaat hier nu 15 euro betalen voor die zenders haha die maken echt een grappje bij ziggo of niet dan ja toch haha
En dan de zeer geslaagde reactie daarop:
quote:
Mensen die wel geld over hebben voor legale content? Constant hoor je als excuus voor downloaden dat legale content hier niet beschikbaar is en je er veel te lang op moet wachten. Nu komen ze met een alternatief waar je voor een relatief gering bedrag per maand films en series kan kijken op drie zenders en daarbij ook on demand content bij kan kijken en dan is het voor velen nog niet goed.
Als dit soort ideeën al direct afgeschoten worden zal legaal aanbod nooit komen en zullen we nooit het grote zenderaanbod krijgen dat ze in Amerika hebben en zullen we altijd moeten wachten of moeten blijven downloaden.

Kennelijk is de mentaliteit dat alles gratis moet zijn ondanks dat er hoge kosten zijn om het te produceren, dat is een walgelijke mentaliteit en dan is het zeker begrijpbaar dat de entertainment industrie niet positief tegenover downloaders staat.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:00:03 #291
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106879879
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wel grappig. Nu gaat Ziggo 3 zenders van HBO uitzenden voor ¤ 15 euro per maand en dus komen de Amerikaanse series veel eerder op TV in Nederland, is dit de eerste reactie op tweakers:

En dan de zeer geslaagde reactie daarop:
Mee eens.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:23:11 #292
136730 PiRANiA
pi_106880992
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Mee eens.
Zeker ^O^.

Als er on-demand bij zit is die 15 euro een goede prijs ^O^.
pi_106881250
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:23 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zeker ^O^.

Zit er bij, maar dan moet je wel een settopbox hebben die dat ondersteund natuurlijk. :)
pi_106882552
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:23 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zeker ^O^.

Ik ben het er ook wel mee eens, maar ik vind het wel belachelijk dat digitale TV zoveel duurder moet zijn om het in de kwaliteit te kunnen bekijken waarin het altijd al beschikbaar was, maar niet in je huis binnenkwam omdat de techniek het nog niet toestond.

Ik heb nu nog steeds dezelfde prut-content op TV als toen ik nog analoog tv keek, maar betaal er nu twee keer zoveel voor, met de optie op dus inderdaad van die extra kanalen te nemen. Je kunt echter niet kiezen voor alleen de interessante kanalen: Je moet eerste het basis crap-pakket afnemen voor je kan gaan bijlappen voor de interessante zenders.
pi_106882758
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:52 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Ik ben het er ook wel mee eens, maar ik vind het wel belachelijk dat digitale TV zoveel duurder moet zijn om het in de kwaliteit te kunnen bekijken waarin het altijd al beschikbaar was, maar niet in je huis binnenkwam omdat de techniek het nog niet toestond.

Ik heb nu nog steeds dezelfde prut-content op TV als toen ik nog analoog tv keek, maar betaal er nu twee keer zoveel voor, met de optie op dus inderdaad van die extra kanalen te nemen. Je kunt echter niet kiezen voor alleen de interessante kanalen: Je moet eerste het basis crap-pakket afnemen voor je kan gaan bijlappen voor de interessante zenders.
Voor zover ik weet, betaal je bij Ziggo niets extra's om digitaal te kijken. Gewoon 17 euro per maand zodat je het signaal binnen krijgt. Of je het dan digitaal of analoog bekijkt is je eigen probleem.

Dus hoe je bij die onzin komt dat het dubbel zo duur is, snap ik niet helemaal...

Dat jij allemaal extra content wil zien, is niet meer dan logisch dat je daar extra voor betaald. Maar jij past hiermee wel een beetje in het straatje dat alles zo goed als gratis moet zijn. Ook Ziggo maakt kosten voor de dataoverdacht en weet ik niet meer wat nog allemaal om die extra zenders uit te kunnen zenden...
  maandag 16 januari 2012 @ 20:01:17 #296
236046 NotYou
tigerblood
pi_106883026
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:52 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb elders al horen zeggen dat kabelboeren de kwaliteit van het analoge beeld omlaag zouden schroeven om meer bandbreedte beschikbaar te maken voor extra digitale kanalen. Dit bovenop het schrappen in het analoge pakket voor datzelfde doel.

Geen idee echter of dit waar is, ik kijk zelf uberhaupt zeer zelden TV.
Je suis Charlie Sheen
pi_106883151
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb elders al horen zeggen dat kabelboeren de kwaliteit van het analoge beeld omlaag zouden schroeven om meer bandbreedte beschikbaar te maken voor extra digitale kanalen. Dit bovenop het schrappen in het analoge pakket voor datzelfde doel.

Geen idee echter of dit waar is, ik kijk zelf uberhaupt zeer zelden TV.
Wat is daar het probleem van? Voor hetzelfde basis bedrag krijg je de zenders in betere kwaliteit door. Alleen de extra zenders kosten meer geld, en eventueel het kastje dat je in sommige gevallen moet aanschaffen...
quote:
Met Ziggo TV Standaard beschik je over circa 25 analoge en 60 digitale zenders (waarvan 12 HD zenders). Daarnaast krijg je circa 10 wisselende films On Demand en circa 3 wisselende series On Demand.
En maar klagen... :')
  maandag 16 januari 2012 @ 20:36:34 #298
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106884918
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef Catbert het volgende:
Insignificant vergeleken met de waarde die vrijheden behoren te hebben.

Wat mij verbaast is dat mensen nog steeds het downloaden=stelen-argument durven te gebruiken om een coup van het internet te rechtvaardigen.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:38:16 #299
236046 NotYou
tigerblood
pi_106885027
Het feit dat ze bij Ziggo zelf 29,95 vragen voor één smartcard plus nog eens 9,95 verzendkosten. Het feit dat digitale tv op een analoog toestel met een goed signaal geen meerwaarde biedt en met een slecht signaal mogelijk juist in een slechter beeld resulteert met dank aan digitale artifacts.

Verplichte aanschaf van een decoder die vervolgens ook altijd op standby zal staan, niet meer kunnen zappen met je eigen afstandsbediening tenzij je een modern (en ondersteund) toestel met ingebouwde dvb-c tuner en mogelijkheid tot het insteken van een ci+ module hebt. (Welke je er dan ook nog bij zult moeten kopen.)

Maar dat het 'gratis' digitale aanbod inmiddels 60 zenders omvat wist ik niet en vind ik netjes. Genoeg om helemaal nu crt's schaars beginnen te worden enigszins op te wegen tegen de bezwaren.

Meen me zelf te herinneren dat eerder alles dat buiten het analoge pakket viel er los bij gekocht moest worden. Al zijn het nu ook wel voornamelijk crapzenders die je er gratis bij krijgt.
Je suis Charlie Sheen
pi_106887605
Ik heb al ruim 4 jaar digitale TV van Ziggo, en het heeft altijd op deze manier gewerkt. Digitaal kreeg je er 'gratis' bij. :)

Je betaalde de aansluiting (toen wel een hele euro goedkoper), en het aanbod van digitaal was toen hetzelfde als analoog. Ik vind het ook niet meer dan terecht dat analoog uitgefaseerd wordt, we werken ook niet meer met cassettebandjes en videotapes natuurlijk. En er zullen altijd wel mensen benadeeld worden, maar er is genoeg tijd geweest om over te stappen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')