Dan valt er toch niets meer te downloaden stelen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De EU en de VS ontmantelen zou helpen.
Nee, ik zie downloaden niet als iets fouts, de redenen die gezocht worden om het te doen daarentegen wel. Foute beredenering van jouw kant dus. Zoals in al mijn posts, komt dat ook duidelijk steeds weer opnieuw naar voren, jij leest het alleen zoals jij dat graag wilt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach, wat ik ermee bedoelde leek mij duidelijk maar hieronder dan nog eens, ter verduidelijking:
[..]
[..]
[..]
(En daarna zou je, jezelf misschien eens af kunnen vragen waarom je het (downloaden) wil en dan komen we eindelijk bij je echte beweegredenen.![]()
)
Jij ziet downloaden klaarblijkelijk als iets fouts, maar downloadt zelf evengoed. Erkent daarin vervolgens geen enkele eigen verantwoordelijkheid. Nee, het ligt enkel en alleen aan het aanbod: het kan en daarom doe jij het.
Ik mag toch wel zeker tegen argumenten geven? Of is dat verboden in een discussie? Sorry in dat geval...quote:[..]
[..]
Daarbij doe je de eerlijke beweegredenen van anderen die downloaden af als onzin en is de zeer neerbuigende wijze waarop je hen en hun inbreng wegzet/afserveert
Eye for an eye. Niet beginnen met slaan, wel terug slaan. En dat soort shizzle.quote:[..]
met geen mogelijkheid goed te praten. Maar als meneer uitgescholden wordt is hij wel de eerste die het op zich neemt terug te schelden, en hoe:
Je mist het woordje 'voor' in je eerste zin, dus dan blinken we gewoon samen niet uit in denken en schrijven. Iets met een pot en ketel.quote:[..]
Ook je geneigdheid om anderen te (willen) denken en spreken vind ik zeer ergerlijk, te meer daar je in beide nou niet bepaald uitblinkt.
Mag ik ook je salaris kopieeren? Het zijn tenslotte maar wat bitjes.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Omdat ik geen DVD wil. Ik hoef die serie geen tweede keer te zien. Dus ik ga echt geen 40 euro neerleggen voor een TV serie op Bluray die ik daarna nooit meer aanraak. Bovendien wil ik het kunnen zien OP DE DAG DAT HET OP DE USA TV VERSCHIJNT. Niet een half jaar later als het eindelijk in de winkel ligt. Muziek komt ook niet gefaseerd uit, dat is wereldwijd beschikbaar.
Het is een prima argument, of je dat nu leuk vindt of niet. Sta toe dat die series in Nederland tegen betaling kunnen worden gestreamed. Anders blijft downloaden de enige optie die we hebben.
Kopieer maar een eind weg.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:07 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Mag ik ook je salaris kopieeren? Het zijn tenslotte maar wat bitjes.
EN IK WIL DE SERIE AL KUNNEN ZIEN NOG VOORDAT HET OP DE SNIJTAFEL LIGT!
Geprobeerd, maar de ING accepteert het kopieercommando helaas niet als ik het gestorte salaris voor me heb.quote:
"Onzin" en "nee, omdat het kan" zijn geen agumenten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, ik zie downloaden niet als iets fouts, de redenen die gezocht worden om het te doen daarentegen wel. Foute beredenering van jouw kant dus. Zoals in al mijn posts, komt dat ook duidelijk steeds weer opnieuw naar voren, jij leest het alleen zoals jij dat graag wilt.
[..]
Ik mag toch wel zeker tegen argumenten geven? Of is dat verboden in een discussie. Sorry in dat geval...
[..]
Eye for an eye. Niet beginnen met slaan, wel terug slaan. En dat soort shizzle.
[..]
quote:[b]Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef RealBizkit666
[..]
Dan verhuis je toch naar de USA?
Een maatschappij die series maakt, krijgt in eerste instatie geld door reclamegelden en het verkopen van de serie aan andere zenders. Een zender in Nederland gaat niet zomaar een serie kopen, die willen namelijk iets kopen wat reclamegelden kan opbrengen. Daardoor komt het niet meteen hier op TV. Als die zender geen geld krijgt, dan kunnen ze ook geen series maken. Dit staat los ervan of ze er veel winst op maken (die bedragen vind ik ook absurd, maar dit is de instelling van elk bedrijf, niet alleen die films/series/muziek maken).
Prima voor jou.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
"Onzin" en "nee, omdat het kan" zijn geen agumenten.
Verder blijkt uit je gebruik van "rechtvaardigen" wel degelijk dat in jouw beleving downloaden een rechtvaardiging behoeft en dus verkeerd zou zijn. Dat standpunt beargumenteer je overigens wel:
[..]
Je hebt er echt geen erg in hoe sneu je hier bezig bent en hoe ongeloofwaardig je gedraai is, he?quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je mist het woordje 'voor' in je eerste zin, dus dan blinken we gewoon samen niet uit in denken en schrijven. Iets met een pot en ketel.
Iets wat ik al opmerkte voor jouw reactie ook maar gepost was. Wat deze draai nog triester maakt is dat je deze twee zinnen zelf nóg later aan jouw post hebt toegevoegd:quote:[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 14-01-2012 18:59:25 ]
En als we dan toch met het tellen (en plaatsen) van zinnen bezig zijn; het is de enige zin in je (onvolledige) quote of de laatste zin van mijn post.quote:[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-01-2012 19:17 ]
Yup. Echt vet he...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Iets wat ik al opmerkte voor jouw reactie ook maar gepost was. Wat deze draai nog triester maakt is dat je deze twee zinnen zelf nóg later aan jouw post hebt toegevoegd:
[..]
En als we dan toch met het tellen (en plaatsen) van zinnen bezig zijn; het is de enige zin in je (onvolledige) quote of de laatste zin van mijn post.
Wil het lukken ja, de stoere Fok!ker spelen?
"Beter" hoeft niet per se te verwijzen naar de kwaliteit. En waarom zou je in godsnaam zelf liedjes op een CD gaan branden? Dat slaat al helemaal nergens op. Een harddisk / flash geheugen is veel handiger.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hetzelfde, niet beter.
Dat stukje wat een aantal post terug stond, impliceerde dat illegaal altijd beter was dan het origineel. En wat let je om de muziek zelf om te zetten in een formaat waarmee je meer op een CD/DVD krijgt?
En fysiek zal nog wel een flink tijdje blijven bestaan, zeker als je ziet wat de mobiele providers doen met betrekking tot datalimieten en prijzen. Ik moet er niet aan denken dat ik honderden euro's per maand moet gaan betalen zodat ik wat muziek in mijn auto kan streamen...
In de tekst waar ik de eerste keer heen verwees wel:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:04 schreef Trog het volgende:
[..]
"Beter" hoeft niet per se te verwijzen naar de kwaliteit.
quote:Illegaal = betere kwaliteit
MP3 CD's/DVD's. Die kunnen dan weer afgespeeld worden in de auto.quote:En waarom zou je in godsnaam zelf liedjes op een CD gaan branden? Dat slaat al helemaal nergens op.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Iets wat ik al opmerkte voor jouw reactie ook maar gepost was. Wat deze draai nog triester maakt is dat je deze twee zinnen zelf nóg later aan jouw post hebt toegevoegd:
[..]
En als we dan toch met het tellen (en plaatsen) van zinnen bezig zijn; het is de enige zin in je (onvolledige) quote of de laatste zin van mijn post.
Wil het lukken ja, de stoere Fok!ker spelen?
Ga jij maar eens een aantal liedjes toevoegen op je zelf gebrande CD. Dat is lang niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
MP3 CD's/DVD's. Die kunnen dan weer afgespeeld worden in de auto.
Dat is nog steeds gangbaarder dan USB-aansluitingen, en iPod aansluitingen.
Dat zal best, maar als je geen andere mogelijkheid hebt, zul je moeten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:08 schreef Trog het volgende:
[..]
Ga jij maar eens een aantal liedjes toevoegen op je zelf gebrande CD. Dat is lang niet zo makkelijk.
..er zijn dus wel andere mogelijkheden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als je geen andere mogelijkheid hebt, zul je moeten.
Volgens mij noem je hier met uitzondering van:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Echt vet he...
Ik probeer jou een beetje na te doen, jij als echte stoere FOK!ker wil ik natuurlijk als voorbeeld hebben.
Ik download omdat ik het wil inderdaad (en ja, je hebt gelijk dat het 'wil' moet zijn, en niet 'kan') en ik ga geen vage reden bedenken.
En nu ga ik een aantal regels typen met aannames en zo, het is dat je het weet alvast:
Serie die in de VS draait, en hier niet:
"Ik download die serie omdat hij hier niet wordt uitgezonden."
Serie die tegelijk hier wordt uitgezonden, maar om 15.00 's middags:
"Ik download die serie omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil."
Serie die hier tegelijk wordt uitgezonden en op het perfecte tijdstip:
"Ik download die serie omdat ik geen reclame wil zien."
Serie die meteen bij release op DVD staat:
"Ik download die serie omdat ik die waarschuwingen niet kan skippen."
Serie waar dat weer niet niet bij is:
"Ik download die serie omdat hij te duur is."
Serie die maar 1 euro kost:
"Ik download die serie omdat ik dan nergens heen hoef te gaan en niet hoef te wachten."
Er wordt altijd wel iets bedacht om die serie dan maar te downloaden, terwijl wat die mensen dan eigenlijk bedoelen:
"Ik download die serie omdat ik het wil (zien)."
En dat is wat ik in al mijn posts duidelijk aan het maken ben. En hetzelfde telt voor muziek, software, eBooks, enz.
valide redenen waarom downloaden simpelweg gunstiger is.quote:Serie die maar 1 euro kost:
"Ik download die serie omdat ik dan nergens heen hoef te gaan en niet hoef te wachten."
Schandalig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:13 schreef AchJa het volgende:
Brein maakt zich hard voor downloadverbod
GRONINGEN – Deze week bepaalde de rechter dat twee internetproviders toegang tot torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. "Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.
"Wij hadden Ziggo al eerder om een blokkade gevraagd", zegt Tim Kuik, directeur van piraterijbestrijder. "Vrijwillig wilden ze het niet doen. Een bodemprocedure is voor ons dan het laatste redmiddel." Brein sluit jaarlijks honderden websites af. In 2011 waren dat er 495, het jaar daarvoor 665.
De uitspraak van de rechtbank Den Haag is een novum en zet volgens Kuik de deur open naar een verdere blokkade. "Wij zullen nu ook andere accessproviders vragen om de toegang tot The Pirate Bay te blokkeren." Ziggo en XS4ALL, die de blokkade kregen opgelegd, zijn in hoger beroep gegaan.
Als het aan Brein ligt komt er op termijn een downloadverbod. "Niet om de gebruikers aan te pakken, maar de websites", aldus Kuik. Christiaan Alberdingk Thijm, advocaat van XS4ALL, werpt de vraag op wat voor land Nederland wil zijn: "Koploper in het bestrijden van piraterij of in het bedenken van innovatieve businessmodellen? Ik denk het tweede."
Koers
Alberdingk Thijm haalt de logica van Brein – dat er een verbod nodig is om websites die het downloaden faciliteren aan te pakken – onderuit door de stellen dat deze sites, blijkens de uitspraak van de rechtbank, ook aangepakt kunnen worden via de accessproviders. Hij maakt zich zorgen over de koers die Brein voorstaat.
"Dit is het kleine stukje China waarvan we als Nederland liever weg zouden willen blijven." De Tweede Kamer zit met het downloadvraagstuk in de maag. Leden Bontes, Elissen en Van Bemmel, allen PVV, stelden Kamervragen naar aanleiding van de uitspraak in de zaak Brein versus Ziggo en XS4ALL.
GeenStijl
"Zij baseren zich op een nieuwsbericht van GeenStijl", schampert Kuik. "Ik wil die Kamerleden adviseren om eerst eens het vonnis te lezen voor ze van leer trekken." Er is op dit moment geen Kamermeerderheid voor een downloadverbod. Maar de strijd is nog niet gestreden, denken NVPI-directeur Paul Solleveld en muziekuitgever André de Raaff (CTM).
"Ik hoop dat Teeven (Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven, VVD, red.]) goede argumenten bedenkt om nog wat partijen te overtuigen", zegt De Raaff. "En anders kan Brussel misschien nog wat doen om te zorgen dat het goed komt."
nu.nl
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:55 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dan valt er toch niets meer te downloaden stelen.
Oeh, je bent er bijna! Nog even een paar seconden doordenken en je hebt door waarom downloaden niet stelen is; go girl!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:07 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
...
Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk. Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:26 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Oeh, je bent er bijna! Nog even een paar seconden doordenken en je hebt door waarom downloaden niet stelen is; go girl!
Als je een auto koopt wil je toch ook eerst een proefrit voordat je hem koopt? Als een regisseur mij naait met een slechte film, naai ik hem door de film niet te kopen.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk. Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.
Ik heb het dan nog niet eens over mensen die alles downloaden wat ze vroeger sowieso origineel kochten.
Boeit het me? Nee niet echt. Alles wat top is koop ik gewoon origineel.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je nieuwe artiesten leert kennen juist door downloaden en dat je daarna het origineel koopt, op die manier is het juist een stimulans maar dat aantal zal niet opwegen tegen de categorie die niks meer origineel koopt.
Nee, want een film koop je om te kijken, die kijk je daarna niet nog 10 keer. Die auto koop je juist om er dagelijks gebruik van te kunnen maken.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:37 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Als je een auto koopt wil je toch ook eerst een proefrit voordat je hem koopt? Als een regisseur mij naait met een slechte film, naai ik hem door de film niet te kopen.
Tuuuuuuuurlijk.......quote:Op zondag 15 januari 2012 17:39 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Nee, want een film koop je om te kijken, die kijk je daarna niet nog 10 keer. Die auto koop je juist om er dagelijks gebruik van te kunnen maken.
Nee, dat hangt van de prijs af. Twijfel ik en is ie 5 euro? Dan haal ik hem. Duurdere films koop ik alleen als ik weet dat ze goed zijn, zelfs als ik ze al gezien heb. En meestal niet in Nederlandse winkels waar ze je zonder uitzondering vragen om voorover te buigen bij de kassa.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:32 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat dat ene album of die ene film waar je over twijfelt als je in de winkel staat je nu niet meer koopt, die download je namelijk.
Nee, onafhankelijk van wat ik doe (en wat jij denkt dat iemand doet), zijn er bij gebrek aan mogelijkheid tot downloaden nochtans twee verschillende mogelijkheden: de film wordt wel of niet gekocht. Dus nee, het is niet zeker dat inkomsten gemist worden.quote:Dus ja, men loopt zeker inkomsten mis.
Die zijn er inderdaad. Er zijn ook mensen die n.a.v. hun downloads meer films kopen dan voorheen, simpelweg omdat ze meer films zien en als zodanig ook goede films herkennen als ze dan toch in een winkel staan.quote:Ik heb het dan nog niet eens over mensen die alles downloaden wat ze vroeger sowieso origineel kochten.
Precies. Het gaat om het gecombineerd effect. En die is positief (in de zin dat juist meer geld wordt uitgegeven); zie Ups & Downs, TNO, 2009.quote:...
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je nieuwe artiesten leert kennen juist door downloaden en dat je daarna het origineel koopt, op die manier is het juist een stimulans maar dat aantal zal niet opwegen tegen de categorie die niks meer origineel koopt.
Wat een lulargument.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:07 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
EN IK WIL DE SERIE AL KUNNEN ZIEN NOG VOORDAT HET OP DE SNIJTAFEL LIGT!
Nee, ik ga op de maan wonen, dan heb je pas goede sattelietonvangst!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dan verhuis je toch naar de USA?
Dan moeten ze maar een verdienmodel bedenken waarbij het wel kan. Waarom kan een website als www.hulu.com wel in de USA, maar niet in Europa? Als je naar die site gaat, roepen ze meteen ''sorry, jij bent een Europeaan, je mag geen gebruik maken van onze services''. Japanners zijn dan weer wel welkom, als enige.quote:Een maatschappij die series maakt, krijgt in eerste instatie geld door reclamegelden en het verkopen van de serie aan andere zenders. Een zender in Nederland gaat niet zomaar een serie kopen, die willen namelijk iets kopen wat reclamegelden kan opbrengen. Daardoor komt het niet meteen hier op TV. Als die zender geen geld krijgt, dan kunnen ze ook geen series maken. Dit staat los ervan of ze er veel winst op maken (die bedragen vind ik ook absurd, maar dit is de instelling van elk bedrijf, niet alleen die films/series/muziek maken).
En Tim met z'n kameraden van de platenmaatschappijen en uitgevers zijn de politie.quote:"Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.
Dat is geen argument, maar een tip waarmee je het wel kunt zien.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, ik ga op de maan wonen, dan heb je pas goede sattelietonvangst!
Is dit alles wat jullie kunnen opbrengen qua argumenten? Wat een armoede.
Het argument is winst (of geld), en dat leg ik je ook netjes uit als echt argument in de regels daaronder. Het zal niet gebeuren omdat er waarschijnlijk meer geld mee te verdienen is door ze te verkopen aan andere landen. Ook kunnen die er dan weer geld mee verdienen. Het is puur kapitalisme waarom het niet gebeurd op dit moment. Deze maatschappijen willen gewoon zo veel mogelijk winst behalen.quote:[..]
Dan moeten ze maar een verdienmodel bedenken waarbij het wel kan. Waarom kan een website als www.hulu.com wel in de USA, maar niet in Europa? Als je naar die site gaat, roepen ze meteen ''sorry, jij bent een Europeaan, je mag geen gebruik maken van onze services''. Japanners zijn dan weer wel welkom, als enige.
Totale onzin. Tegenwoordig zijn we allemaal wereldburgers, dit idiote protectionisme moet maar eens van tafel.
Het is gewoon compleet gestoord en tegen het misdadige aan wat hier gebeurt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:13 schreef AchJa het volgende:
Brein maakt zich hard voor downloadverbod
GRONINGEN – Deze week bepaalde de rechter dat twee internetproviders toegang tot torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. "Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.
"Wij hadden Ziggo al eerder om een blokkade gevraagd", zegt Tim Kuik, directeur van piraterijbestrijder. "Vrijwillig wilden ze het niet doen. Een bodemprocedure is voor ons dan het laatste redmiddel." Brein sluit jaarlijks honderden websites af. In 2011 waren dat er 495, het jaar daarvoor 665.
De uitspraak van de rechtbank Den Haag is een novum en zet volgens Kuik de deur open naar een verdere blokkade. "Wij zullen nu ook andere accessproviders vragen om de toegang tot The Pirate Bay te blokkeren." Ziggo en XS4ALL, die de blokkade kregen opgelegd, zijn in hoger beroep gegaan.
Als het aan Brein ligt komt er op termijn een downloadverbod. "Niet om de gebruikers aan te pakken, maar de websites", aldus Kuik. Christiaan Alberdingk Thijm, advocaat van XS4ALL, werpt de vraag op wat voor land Nederland wil zijn: "Koploper in het bestrijden van piraterij of in het bedenken van innovatieve businessmodellen? Ik denk het tweede."
Koers
Alberdingk Thijm haalt de logica van Brein – dat er een verbod nodig is om websites die het downloaden faciliteren aan te pakken – onderuit door de stellen dat deze sites, blijkens de uitspraak van de rechtbank, ook aangepakt kunnen worden via de accessproviders. Hij maakt zich zorgen over de koers die Brein voorstaat.
"Dit is het kleine stukje China waarvan we als Nederland liever weg zouden willen blijven." De Tweede Kamer zit met het downloadvraagstuk in de maag. Leden Bontes, Elissen en Van Bemmel, allen PVV, stelden Kamervragen naar aanleiding van de uitspraak in de zaak Brein versus Ziggo en XS4ALL.
GeenStijl
"Zij baseren zich op een nieuwsbericht van GeenStijl", schampert Kuik. "Ik wil die Kamerleden adviseren om eerst eens het vonnis te lezen voor ze van leer trekken." Er is op dit moment geen Kamermeerderheid voor een downloadverbod. Maar de strijd is nog niet gestreden, denken NVPI-directeur Paul Solleveld en muziekuitgever André de Raaff (CTM).
"Ik hoop dat Teeven (Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven, VVD, red.]) goede argumenten bedenkt om nog wat partijen te overtuigen", zegt De Raaff. "En anders kan Brussel misschien nog wat doen om te zorgen dat het goed komt."
nu.nl
Da's een mix van Yin-Yan, chai-chi en fingerspizefühlquote:Op zondag 15 januari 2012 22:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kan iemand met economie mij trouwens uitleggen hoe die platenmaatschappijen en consorten de door downloaders misgelopen winst berekenen?
Lijkt mij echt onmogelijk.
Via peer to peer netwerken wissel je zo'n nummer met 10.000.000 gebruikers ook, ze gaan er voor het gemakt vanuit dat 90% dat nummer gekocht hadden als ze het niet van jou gedownload hadden, en als een nummer dan 5 dollar kost is het dus 45.000.000 dollar schade. Om je te matsen en omdat je berouw toont, 'schikken' ze dan wel even voor 450.000 dollar. Het draait voor een groot deel op de angst dat je echt veroordeeld zou worden voor de volledige 'schade' van tientallen miljoenen en je dus maar schikt voor een paar ton.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe komen ze aan die bedragen eigenlijk?
Downloaden is stelen. Een song is zegmaar een paar dollar waard. Dat heb je 'gestolen'. Daar komt het min of meer op neer. Wat me meer verbaast is dat de gemiddelde jury niet gewoon heel hard fuck you roept tegen zo'n eis.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:30 schreef PiRANiA het volgende:
Da's een mix van Yin-Yan, chai-chi en fingerspizefühl.
Een song is mij geen dollar waard.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Downloaden is stelen. Een song is zegmaar een paar dollar waard. Dat heb je 'gestolen'. Daar komt het min of meer op neer. Wat me meer verbaast is dat de gemiddelde jury niet gewoon heel hard fuck you roept tegen zo'n eis.
No shit sherlock.quote:
En dan de zeer geslaagde reactie daarop:quote:haha die zijn echt gek bij ziggo wie gaat hier nu 15 euro betalen voor die zenders haha die maken echt een grappje bij ziggo of niet dan ja toch haha
quote:Mensen die wel geld over hebben voor legale content? Constant hoor je als excuus voor downloaden dat legale content hier niet beschikbaar is en je er veel te lang op moet wachten. Nu komen ze met een alternatief waar je voor een relatief gering bedrag per maand films en series kan kijken op drie zenders en daarbij ook on demand content bij kan kijken en dan is het voor velen nog niet goed.
Als dit soort ideeën al direct afgeschoten worden zal legaal aanbod nooit komen en zullen we nooit het grote zenderaanbod krijgen dat ze in Amerika hebben en zullen we altijd moeten wachten of moeten blijven downloaden.
Kennelijk is de mentaliteit dat alles gratis moet zijn ondanks dat er hoge kosten zijn om het te produceren, dat is een walgelijke mentaliteit en dan is het zeker begrijpbaar dat de entertainment industrie niet positief tegenover downloaders staat.
Mee eens.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wel grappig. Nu gaat Ziggo 3 zenders van HBO uitzenden voor ¤ 15 euro per maand en dus komen de Amerikaanse series veel eerder op TV in Nederland, is dit de eerste reactie op tweakers:
En dan de zeer geslaagde reactie daarop:
Zit er bij, maar dan moet je wel een settopbox hebben die dat ondersteund natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zeker.
Als er on-demand bij zit is die 15 euro een goede prijs.
Ik ben het er ook wel mee eens, maar ik vind het wel belachelijk dat digitale TV zoveel duurder moet zijn om het in de kwaliteit te kunnen bekijken waarin het altijd al beschikbaar was, maar niet in je huis binnenkwam omdat de techniek het nog niet toestond.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zeker.
Als er on-demand bij zit is die 15 euro een goede prijs.
Voor zover ik weet, betaal je bij Ziggo niets extra's om digitaal te kijken. Gewoon 17 euro per maand zodat je het signaal binnen krijgt. Of je het dan digitaal of analoog bekijkt is je eigen probleem.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:52 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Ik ben het er ook wel mee eens, maar ik vind het wel belachelijk dat digitale TV zoveel duurder moet zijn om het in de kwaliteit te kunnen bekijken waarin het altijd al beschikbaar was, maar niet in je huis binnenkwam omdat de techniek het nog niet toestond.
Ik heb nu nog steeds dezelfde prut-content op TV als toen ik nog analoog tv keek, maar betaal er nu twee keer zoveel voor, met de optie op dus inderdaad van die extra kanalen te nemen. Je kunt echter niet kiezen voor alleen de interessante kanalen: Je moet eerste het basis crap-pakket afnemen voor je kan gaan bijlappen voor de interessante zenders.
Sterker nog, ik heb elders al horen zeggen dat kabelboeren de kwaliteit van het analoge beeld omlaag zouden schroeven om meer bandbreedte beschikbaar te maken voor extra digitale kanalen. Dit bovenop het schrappen in het analoge pakket voor datzelfde doel.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:52 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Ik ben het er ook wel mee eens, maar ik vind het wel belachelijk dat digitale TV zoveel duurder moet zijn om het in de kwaliteit te kunnen bekijken waarin het altijd al beschikbaar was, maar niet in je huis binnenkwam omdat de techniek het nog niet toestond.
Ik heb nu nog steeds dezelfde prut-content op TV als toen ik nog analoog tv keek, maar betaal er nu twee keer zoveel voor, met de optie op dus inderdaad van die extra kanalen te nemen. Je kunt echter niet kiezen voor alleen de interessante kanalen: Je moet eerste het basis crap-pakket afnemen voor je kan gaan bijlappen voor de interessante zenders.
Wat is daar het probleem van? Voor hetzelfde basis bedrag krijg je de zenders in betere kwaliteit door. Alleen de extra zenders kosten meer geld, en eventueel het kastje dat je in sommige gevallen moet aanschaffen...quote:Op maandag 16 januari 2012 20:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb elders al horen zeggen dat kabelboeren de kwaliteit van het analoge beeld omlaag zouden schroeven om meer bandbreedte beschikbaar te maken voor extra digitale kanalen. Dit bovenop het schrappen in het analoge pakket voor datzelfde doel.
Geen idee echter of dit waar is, ik kijk zelf uberhaupt zeer zelden TV.
En maar klagen...quote:Met Ziggo TV Standaard beschik je over circa 25 analoge en 60 digitale zenders (waarvan 12 HD zenders). Daarnaast krijg je circa 10 wisselende films On Demand en circa 3 wisselende series On Demand.
Insignificant vergeleken met de waarde die vrijheden behoren te hebben.quote:Op maandag 16 januari 2012 17:48 schreef Catbert het volgende:
Downloaden is stelen. Een song is zegmaar een paar dollar waard. Dat heb je 'gestolen'. Daar komt het min of meer op neer. Wat me meer verbaast is dat de gemiddelde jury niet gewoon heel hard fuck you roept tegen zo'n eis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |