Ik weet het ook nog niet, ben wel nieuwsgierig.. maar het kijken op donderdag heeft veel meer charme.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:38 schreef themole het volgende:
Weet nog niet zeker of ik ga kijken, waarschijnlijk wel.
en:quote:En kun je niet tot donderdag wachten? Vanaf woensdag 20:30 uur kun je op wieisdemol.avro.nl al de tweede uitzending tot de executie bekijken!
twitter:WilliamSpaaij twitterde op woensdag 11-01-2012 om 14:01:45Ik hoop dat de Avro het voortijdig online zien van Wie is de mol? bij een eenmalig iets houdt! #WIDM is de magie van de donderdagavond! RT reageer retweet
twitter:mvdweijden twitterde op woensdag 11-01-2012 om 15:01:05Avro zet #widm afl. twee vanavond al op internet. Zullen we ons allemaal beheersen en morgen pas gaan kijken. Veel leuker! reageer retweet
Dan zal ik maar meekijken.... oh wacht, met mijn laptop aan de TV is dat sowieso wel zo makkelijkquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:45 schreef Nostalgist het volgende:
Kan morgen niet kijken dus dat wordt vanavond...
Wel heel apart.. hoop dat het bij een keer blijft...
Ah! Dus inderdaad een hint dan. Tof!quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:35 schreef BobW het volgende:
Een dag eerder dan normaal de uitzending.
-1 dus?
Idd maar je denkt het wel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:41 schreef dakpan90 het volgende:
Ik ga niets zeggen over lui en neger
Idd uit praktisch oogpunt zou ik dat ook doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:42 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zou Frits dumpen, over hem komt waarschijnlijk toch geen vraag meer.
Wannabe molactie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:47 schreef themole het volgende:
Maarten liegt dat hij barst, tijdens 24 uur met wist hij het precies.
Het functioneert helemaal niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:54 schreef dakpan90 het volgende:
Marit en Frits met elkaar aan de portofoon. Dio met Hadewych. Kijken welk koppel functioneert
Ik ben diep beledigd idd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:58 schreef dakpan90 het volgende:
Want beta-mensen kunnen per definitie niet goed lezen
Idd, verdenk haar ook niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:00 schreef dakpan90 het volgende:
Anne Marie deed het eigenlijk best wel goed
Zou ze dat doen om te mollen of meent ze dat?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:04 schreef dakpan90 het volgende:
Marit kiest voor William, terwijl de rest van de groep hem uitkotst. Nice!
Ze is één van mijn mollen, dus ik denk het eerste.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:06 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zou ze dat doen om te mollen of meent ze dat?
Nu ik erover nadenk is het voor Maarten ook moeilijk om te mollen als hij de mol zou zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:15 schreef dakpan90 het volgende:
Is best moeilijk voor de mol om te saboteren. Als er ook maar iets fout gaat, zou Maarten al gelijk gehad hebben.
Tja, ik had Maarten ook al afgeschreven als Mol in de eerste aflevering. Te fanatiek om wel te scoren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:16 schreef themole het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk is het voor Maarten ook moeilijk om te mollen als hij de mol zou zijn.
Zo fanatiek om die -500 te verscheuren, hetgeen uiteindelijk niets uitmaakte. Voor de rest is hij op de brug geraakt en heb ik hem tijdens de eerste opdracht nog niet eens gezien.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:17 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Tja, ik had Maarten ook al afgeschreven als Mol in de eerste aflevering. Te fanatiek om wel te scoren.
Naja, hij wilde dan wel weer heel exact weten welke koker het was, omdat hij inzag dat je anders nooit kon weten waar de +500 in zat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:18 schreef themole het volgende:
[..]
Zo fanatiek om die -500 te verscheuren, hetgeen uiteindelijk niets uitmaakte. Voor de rest is hij op de brug geraakt en heb ik hem tijdens de eerste opdracht nog niet eens gezien.
Het is dan ook een vertrouwenswaardig persoon.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:18 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Don't trust nobody? Dubbele ontkenning.
Toch heeft hij niet een koker gepakt waar geld in zat. Een mol kan dat gewoon voor de lol zeggen om vervolgens de verkeerde te pakken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:19 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Naja, hij wilde dan wel weer heel exact weten welke koker het was, omdat hij inzag dat je anders nooit kon weten waar de +500 in zat.
True, maar hij komt alsnog niet op het mollenlijstjequote:Op woensdag 11 januari 2012 21:21 schreef themole het volgende:
[..]
Toch heeft hij niet een koker gepakt waar geld in zat. Een mol kan dat gewoon voor de lol zeggen om vervolgens de verkeerde te pakken.
Tim heb ik nu geschrapt na dat laatste stukje over die cijfercombinatie die zo uitdrukkelijk in beeld kwam. Dat is niet des mols om dat te doen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:22 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
True, maar hij komt alsnog niet op het mollenlijstje
Bij de trapopdracht ontstond er verwarring over een van de rekensommen, moesten ze nou vermenigvuldigen, optellen of delen? Volgens mij ontstond die verwarring door Liesbeth of Marit, dus daar ga ik morgen nog even goed op lettenquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:24 schreef dakpan90 het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik Marit, Liesbeth en Hadewych helemaal niets bijzonders heb zien doen. Kan ze nog niet echt plaatsen..
Klopt, tussen Liesbeth en Hadewychquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij de trapopdracht ontstond er verwarring over een van de rekensommen, moesten ze nou vermenigvuldigen, optellen of delen? Volgens mij ontstond die verwarring door Liesbeth of Marit, dus daar ga ik morgen nog even goed op letten.
Ja, ik heb nu een paar dingen waar ik morgen extra op wil gaan lettenquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:27 schreef BobW het volgende:
Goede voorbereiding door dit te kijken voor de aflevering morgen
Wat dat betreft kent Maarten zijn medekandidaten goedquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:28 schreef Steve het volgende:
[..]
Alleen maar door het fout te doen..
Eens. De kans op mislukken is veel groter dus had hij als Mol gewoon Ja kunnen zeggen. Dat zouden ze hem nog niet eens zeer kwalijk nemen denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat dat betreft kent Maarten zijn medekandidaten goed.
Maar hij valt nu wel af als mol voor mij.
Aan de andere kant, dat kan ook een tactiek zijn natuurlijk: als er al zo veel geld uit de pot verdwenen is, kun je er als mol ook voor zorgen dat er juist een keertje iets in komt, zodat mensen jou vertrouwen... al denk ik niet dat dat nu het geval wasquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:30 schreef BobW het volgende:
[..]
Eens. De kans op mislukken is veel groter dus had hij als Mol gewoon Ja kunnen zeggen. Dat zouden ze hem nog niet eens zeer kwalijk nemen denk ik.
Op wiki staat 12, dus hij had gelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:03 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zit te zoeken wat de hoogste top 40 notering van Dio is maar kan het niet vinden.
Volgens top40.nl klopt nummer 12quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:03 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zit te zoeken wat de hoogste top 40 notering van Dio is maar kan het niet vinden.
http://www.maartenvanderweijden.nl/biografie.htmlquote:Geboren: 31 maart 1981
Geboorteplaats: Alkmaar
Lengte: 2.03 m
Nationaliteit: Nederlandse
Opleiding: Bachelor Wiskunde, Universiteit van Utrecht
Sport: Open Water Zwemmen: 5, 10 en 25 km
Verenigingen: PSV Eiffel Swimmers, MNC Dordrecht, DWK-XCESS, Hoorn, DAW, Orkano '75
Trainers: o.a. Marcel Wouda en Sam Groot
Vrijwilliger: KWF Kankerbestrijding
Antwoord op die vraag was 51. Ze hadden zijn lengte gedeeld door 4 gedaan. Dus dan maakt 2.03 of 2.04 in wezen niet zo veel uit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:17 schreef megamandy het volgende:
Een beetje onduidelijk wat hij uiteindelijk heeft gezegd, hij sprak over 5 en over 8.
overigens staat dit in zijn biografie:
[..]
http://www.maartenvanderweijden.nl/biografie.html
Zijn lengte klopt dus ook niet met de afleveringMaar met dat delen zou 2m03 ook een beetje raar getal zijn, dus ga er maar even vanuit dat zijn website niet klopt
Vraag 1 en 3 zijn juist beantwoord. Aantal zwemdiploma's bij vraag 2 is onzeker.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:49 schreef dakpan90 het volgende:
1) Het aantal letters van Frits zijn volledige echte naam (23) - het aantal piercings van Anne Marie (3) = 20
2) Lengte van Maarten in cm (204) / aantal zwemdiploma's van William (4) = 51
3) Aantal mensen Monica Da Silva trio (2) * letters volledige naam van Dio (18) = 36
4) Aantal middelbare school diploma's van Frits + huisnummer van Liesbeth = 33
5) Huisnummer Hadewych (22) + aantal rammen in de groep (2) + hoogste notering top40 van Tijdmachine (12) = 36
6) Aantal huisdieren Liesbeth (1) - aantal kreeften in de groep (2) + schoenmaat Hadewych (39) = 40
7) Schoenmaat Tim (42) * brilsterkte Anne Marie (0.5) + cijfer achter de komma van Olympische tijd Maarten (5) = 26
28 treden te kort
Als je vermenigvuldigt is het niet zo veel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:24 schreef liesje1979 het volgende:
Ik kan me ook niet voortellen dat er maar 1 of zelfs 2 fouten in de antwoorden zaten, ze zaten er zoveel tredes naast!
Inderdaad. Als de brilsterkte van Anne Marie 1 was ipv 0.5, ben je al 21 treden verder.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:31 schreef themole het volgende:
[..]
Als je vermenigvuldigt is het niet zo veel.
Bij vraag 5 gaan ze uit van 2 rammen, dat zijn er 3 (Maarten, Anne-Marie en Liesbeth volgens Wikipedia). Dat is dus 1 te weinig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:26 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Vraag 1, 2 en 3 zijn juist beantwoord.
Vraag 4 kan ik niet verifiëren.
Vraag 5 ook niet, maar de notering van Tijdmachine (12) is wel juist. Aantal rammen is 3 (Maarten, Liesbeth, Anne Marie)
Vraag 6 ook niet, maar ze draaiden de huisdieren en de kreeften om. Aantal kreeften is 2 (Frits en Tim) en aantal huisdieren 1. Dus ze deden 2 - 1, waar ze 1 - 2 moesten doen. Antwoord had denk ik 38 moeten zijn.
Vraag 7 ook niet, maar het cijfer achter de komma was 6 ipv de 5 die genoemd is. Dit scheelt echter maar 1.
Ergens moet dus nog 27 (+2) misgeteld zijn. Een huisnummer is vrij makkelijk flink te verhogen/verlagen. En anders is een vermenigvuldiging ook een makkelijke manier om snel veel treden te verliezen.
Frits is ook een kreeft, geboortedatum is 15 juli. Tim en Frits staken iig ook allebei hun hand op bij die vraag.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij vraag 5 gaan ze uit van 2 rammen, dat zijn er 3 (Maarten, Anne-Marie en Liesbeth volgens Wikipedia). Dat is dus 1 te weinig.
Bij vraag 6 roept Hadewych dat er 2 kreeften zijn, afgaand op de geboortedata kan dit er echter hooguit 1 zijn (Tim), al kon ik zijn geboortedatum niet zo snel terugvinden via Google. Dat is in dus ook minimaal 1 verschil... (dat aantal huisdieren kunnen we immers niet tellen)
Lengte van Maarten in cm (204) / aantal zwemdiploma's van William (4) = 51quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:03 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Frits is ook een kreeft, geboortedatum is 15 juli. Tim en Frits staken iig ook allebei hun hand op bij die vraag.
Aangezien die huisdieren van Liesbeth en diploma's van Frits niet zoveel gewicht in de schaal leggen, denk ik dat de grootste fout óf bij de huisnummers van ofwel Hadewych ofwel Liesbeth zit, óf bij de brilsterkte van Anne Marie.
Dakpan gaf aan dat vraag 2 klopte, ik nam aan dat hij dat wel uitgezicht had dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:08 schreef themole het volgende:
[..]
Lengte van Maarten in cm (204) / aantal zwemdiploma's van William (4) = 51
Als William 3 zwemdiploma's heeft scheelt dat ook 68-51= 17 traptreden.
Toch niet :p had die zwemdiploma's even over het hoofd gezien. Dat kan idd ook nog veel schelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dakpan gaf aan dat vraag 2 klopte, ik nam aan dat hij dat wel uitgezicht had dan.
Dan wordt die theorie wel heel obvious gemonteerd. Zou bijna door deze theorie van Marit, Tim weer helemaal schrappen uit mijn mollijst.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind de theorie van Marit, hoe meer ik erover nadenk zo gek nog niet trouwens. 4236 waren wel de antwoorden van Tim in de opdracht natuurlijk.
Maar inmiddels weet ik het allemaaal echt niet meer, complete verwarring. Zelfs Maarten ben ik in twee uur tijd een beetje gaan verdenken.
Vaak is het duidelijk wat de hint is, maar wat die hint betekent is vaak een raadsel. Vorige series zag je veel kleuren of getallen die uiteindelijk toch wat betekende maar nu hebben we steeds alleen maar minnen. Er moet nog een clue bij zitten...quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:42 schreef Bellatrix het volgende:
En toch blijven die minnen terugkomen. Nu zelfs in de titel. Ik vind het een te makkelijke hint, maar meestal zijn de hints toch ook gewoon heel makkelijk? Dat we zo diep graven dat alle échte hints te obvious zijn. Nouja.
Je ziet Dio wel nog "Don't trust nobody" zeggenquote:Op donderdag 12 januari 2012 01:02 schreef FritsFlits het volgende:
Nadat ze de test hebben gemaakt. Je ziet ze niet meer samen zitten.
Zonde, die laatste 2 shots uit die promo van vorige week beginnen me gek te maken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:02 schreef FritsFlits het volgende:
Nadat ze de test hebben gemaakt. Je ziet ze niet meer samen zitten.
Hoezo denk je het te weten? Kijk uit hoor met die montage, vorig seizoen dacht ik ook te kunnen zien in de promo naar wie Pieter-Jan keek, maar in de echte uitzending bleek het in spiegelbeeld te zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zonde, die laatste 2 shots uit die promo van vorige week beginnen me gek te maken.
De logica (Dio die recht voor zich uitkijkt, Art die licht naar links kijkt) zegt me namelijk dat ik de afvaller fout heb, maar ik blijf er helaas bij dat ik het wel goed heb.
Ik snap je theorie niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zonde, die laatste 2 shots uit die promo van vorige week beginnen me gek te maken.
De logica (Dio die recht voor zich uitkijkt, Art die licht naar links kijkt) zegt me namelijk dat ik de afvaller fout heb, maar ik blijf er helaas bij dat ik het wel goed heb.
Dat is een mogelijkheid (maar niet mijn optie, sinds het opduiken van dit promo filmpje heb het al meteen geweten maar nu begin ik licht te twijfelen en toch denk ik dat de eerste indruk telt).quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik snap je theorie niet.
Ik hoop dat je niet zegt dat Dio eruit ligt.
Volgens mij klopt het wel hoor, Godfried Philip Huffnagel =23 -3 piercings (wat dan weer lastiger te controleren is) =20quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:28 schreef E.T. het volgende:
Overigens telt Frits het aantal letters van zijn naam verkeerd. Bij 'god' steekt ie 3 vinders op om vervolgens bij de F vinger 3 weer te gebruiken.
vanavond werken, dus net maar even gekeken
Ik had het niet nageteld, zag alleen dat ie op z'n vingers niet goed teldequote:Op donderdag 12 januari 2012 12:56 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het wel hoor, Godfried Philip Huffnagel =23 -3 piercings (wat dan weer lastiger te controleren is) =20
Ik heb m'n mening alweer herzien. Ik denk nu dat het Anne-Marie is.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:57 schreef Jane het volgende:
Aflevering 2 bevestigt vooralsnog mijn vermoeden dat Liesbeth de mol is.
Maar, maar, maar dit is het woensdag topicquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:18 schreef Steve het volgende:
[..]
Het was maar eenmalig op woensdag via internet te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |